Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

I dag har lillegull vært roligere på puppen, og han har sovet mye mer. Var nok sulten i går tror jeg!

 

Ønsker3gull, de fleste er rimelig fertile frem til 40 år, virker som om eggene da når "best før datoen". Så tenker at dette går finfint jeg, men det må jo være lov til å ikke regne med de prøveperiodene hvor det aldri blir EL ;) tror det aller viktigste når det gjelder disse tingene er å ikke stresse så mye, det har i hvertfall en tendens til å utsette ting... Så husbygging er jo ypperlig tidsfordriv i mellomtiden!

 

Nå står det mellom to kandidater på husfronten, det gule murhuset:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=34034121

Her blir det 5 min kjøring til nye sykehuset (skal stå ferdig i 2015) og 20 min til sykehuset i Fredrikstad. Ligger like ved et vann med badestrend og park med lysløype. Etablert villastrøk i byen. Det jeg liker dårligst er at det er kun er vaskerom i kjelleren og bare ett bad (om enn rålekkert). Ser for meg at det kan bli litt trøbbel med barn som dotrenes... Hagen er super, drivhuset er til og med på plass! Her må vi flytte etter noen år, det blir for lite i lengden.

 

Hus nr to, jeg har vist dere det før også:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33169012

Mer landlig, 1,2 km til nærbutikken, 4-5 km til skole og barnehager. 7-8 min kjøring til Fredrikstad og ca 20 til ny sykehuset. Nærhet til sjøen, flotte turmuligheter... Stort nok at vi kan bli boende om vi ønsker. Lite boligområde, men lagt ut 30 tomter så det blir vel en del barnefamilier...

 

Åh, så vanskelig!

 

FruLS, godt dere koser dere ;) høres flott ut med skikkelig påskeferie!

Babysyk, Hehe, husker det var litt surrealistisk å kjøpe mammabukse ja... Og du har helt rett, magen kommer når den kommer :) jeg fikk tidlig mage, var litt slitsomt, spesielt siden jeg ble redd det var to inni der ;)

 

Må løpe....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om at tiden flyr, brått har det gått flere dager uten at jeg rekker å svare noe her inne Så om jeg ikke får svart på alt får dere bare holde det ut ;)

 

Camillok, Loen var et nydelig navn og passer sikkert helt perfekt til gutten deres :) Så bra at ammingen begynner å stabilisere seg, Det tar ofte dager eller uker før det roer seg ned, og så har man økedøgn som kan være slitsomme da :)

 

Nå har jeg to dager igjen før jeg sakte men sikkert trapper ned på ammingen Har vurdert om jeg skal fortsette og kanskje holde ut litt lenger, men når jeg ammer 3-4 måltider uten pause med pumping så merker jeg at det gjør vondt og jeg spenner meg i nakken. Spesielt idet de hekter seg fast så gjør det så innmari vondt. Nå har det begynt å gjøre litt vondt under pumping også, og jeg må holde på lengre for å få ut nok melk, noe som bekymrer meg litt. Så jeg trapper gradvis ned og har god samvittighet for å ha holdt ut så lenge :)

 

ønsker3gull, jeg er så vanvittig misunnelig på deg som har en konkret plan for å bygge på. Vi sliter enda med å få klare tegninger fra arkitekten slik at vi får inn en søknad. Målet var å få den inn før påske, men det går jo ikke. Er skikkelig deppa på grunn av det. Føler vi bare vokser ut av huset. Når vi rydder så bare flytter vi rundt på rotet.. :(

 

Forresten Camillok, jeg syntes hus nr to var lekkert. Men så skal det være sagt at murhus er ganske "lette" å vedlikeholde. Vi har murhus og har generelt lite vedlikeholdsarbeid med huset. På sommeren er det behagelig svalt inne og på vinteren når vi har fått varmen i huset så er det godt og varmt på en behagelig måte

 

Vi har begynt å på leggerutine med knøttene Legger dem ned på soverommet sånn ca i nitiden, etter mating. Bruker ca en halv time på å få de til å sovne. Noen kvelder går det lett og andre bruker de litt lengre tid på å roe seg ned. Synes de sover bedre på natten nå, selv om de egentlig har sovet bra hele tiden. De får bare en lengre og roligere natt. Foreløpig tar jeg leggingen alene, så jeg er ganske fornøyd. Mannen har ansvar for å ta seg av de to eldste oppe. :)

 

Så tøff du er FruLS som tør å ta sjansen på hyttekos. Det gjorde ikke vi ifjor og da smalt det skikkelig når vi kom hjem og jeg endte opp gravid med tvillinger ;) Godt du allerede er gravid ;) Kanskje du bør dra på hyttetur og samle opp over påske ønsker3gull ;) hi hi :D

 

Nå skal jeg nyte litt alenetid og se tv... Og ikke gjøre noe, kanskje spise litt potetgull som jeg ikke har hatt tid til å spise på lenge... :) Må jo dra nytte av at ingenting fester seg så lenge jeg ammer som en helt ;)

 

God påske mine flotte strikkevenner (selv om jeg ikke strikker selv for tiden... ) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det kan være vanskelig og vondt når du ammer så mye som du gjør MaMi.

.. og du.. vi er litt sånn "endelig" vi også når det gjelder bygging vi også altså! Det har tatt oss mange ååår å tegne osv.

Litt skummelt, men veldig gøy nå når det tilslutt skjer noe. MEN, èn god ting har kommet ut av det.. nei, to: 1) jeg har fått planlagt nøye hvordan interiør, møblering osv skal være. 2) nå setter jeg så umåtelig pris på at det skal bygges, og ikke leve i "gammelt skrot" lenger. Nå ser jeg liksom enden på det vakre huset vi har og kommer til å få:)

 

Jeg heier så absolutt på murhus Camillok. Generelt murhus. Akkurat av den grunn som MaMi sier. Jeg er oppvokst i et selv, og det er eksakt som hun sier her, at det er varmt om vinteren og svalt om sommeren:) Vi har nå derimot trehus, men skulle jeg bygge på nytt, så ville ha definitiv ha bygget et dansk murhus.. hvitt med svart bindingsverk utenpå, med torvtak og koselige sprossevinduer. To STORE gruer/peise innendørs. En på kjøkkenet/spisestue og en i stua:)

Men dette huset vi har nå er super-koselig synes vi da. Dessuten, sol hele dagen. Fra den står opp i øst og går ned i vest. Uteplassene hos oss er da selvsagt vestvendt;)

 

Hahaha.. det er hyttetur jeg og mannen burde dra på altså! :D

ja, det er noe i det. Ferie generelt:)

Her i påsken er det like greit jeg ikke har el, med fire barn i huset og tre store som er oppe til elleve om kvelden, og en mor som går sliten til sengs.. ja, da blir det ikke så mye sengekos.

Men.. hmm.. kom på.. det ble visst igår da:))

 

Nå kommer lunsjbesøket vårt, med en liten babyjente:))

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med påskeferie, selv om vi ikke skal dra på fjellet før onsdag. Våknet opp til fin snø og minusgrader i dag, men nå er det sol og alt er borte. Har akkurat kommet meg hjem etter kontroll på kk. Parasitten er nå estimert til ca 1700 gram og vokser finfint :) Nå har jeg kontrollfri i 11 dager og er lykkelig for det.

 

Camillok - jeg liker det stooore huset, men det har jeg vel sagt en gang før. Sikkert barer fordi vi bor i et lite hus selv og kjører maximalistisk stil, så det blir mye rot og skrot... Begge husene så jo aldeles flotte ut da, og veldig overkommelig prismesssig. Blir spennende å se hva dere ender opp med! Leon var et supert navn! Må le litt når du sier han brøler når han er misfornøyd... Lever opp til navnet allerede :) Imponeret over ståpåviljen din med amming selv om du har hatt vondt. Keep on smiling :)

 

FruLS - så flott med bankende hjerte! Det blir liksom litt mer virkelig med graviditeten med en gang man har sett at det er noe der. Tenker det ble stolt oldemor ja. Oldemødrene her i gården holdt på å tilte helt når vi ventet førstemann. Fortsatt driver de høyeste grad av bortskjemming når vi er på besøk, men det er jo bare koselig da... Kos deg masse med og uten dristige aktiviteter på påskefjellet :)

 

Ønsker3gull - dere er såååå heldige som har kommet så langt i utbyggingen. Vi har tegningene klare, men er ikke kommet lenger enn til nabovarsel og dispensasjonssøknader. Utrolig hvor mye rart man må søke om når man bor i by og husene ligger tett i tett. Vi skal jo bare ha større gang og et garderoberom, så det blir ikke all verdens interiørtenking på meg heldigvis... Tror det blir morsomt med stripete armer på prinsessegenseren! Ellers tror jeg du kan ta det helt med ro ang ujevnheter med alpakkagarnet, det bruker å jevne seg flott ut etter første vask :)

 

Babysyk- Grattis med gravidebukse! Magen kommer tidsnok skal du se... Selv hadde jeg ingenting mage til e stykke utpå tjuetallsukene, men siste mnd har den eksplodert og nå føler jeg meg som en hval allerede... Og enda er det seks-syv uker igjen... Hver kveld når jeg legger meg med mine hundre puter i sengen, er jeg helt sikker på at jeg kommer til å eksplodere i løpet av natta :)

 

Ellers har jeg endelig klart å komme i gang med litt strikking igjen! Har begynt på dressen til parasitten. Straks ferdig med bukseben nr to og skal strikke dem sammen i løpet av kvelden. Blirnok ikke så mye strikking på meg i påsken, for på hytta har jeg liggende et evighetsprosjekt av en juletreduk som jeg broderer på. Kjøpte den pga fint mønster, men glemte å lese at den holdt diameter på 170 cm. Jadda, kommer ikke til å gå i den fella flere ganger for å si det sånn... Har kommet over tre firedeler ferdig, og så lenge jeg holder arbeidet på hytta, rekker jeg nesten ikke å bli lei for hver gang... :)

 

Nå snør det her igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge varte den kontrollfrie perioden... :( Fikk ikke mindre enn to telefoner fra to ulike leger med fem minutters mellomrom i formiddag. Blodprøvesvarene fra i går var ferdig, og noe er tydeligvis ikke helt på topp, for jeg ble bedt om å komme ned til sykehuset umiddelbart... Jeg sov jo selvsagt søtt og måtte be om litt tid til å stå opp. Nå skal jeg straks rusle av sted i det deilige solskinnet :) Veeeeldig festlig. Krysser fingrene for at ikke påskeferien havarerer... Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu... Var bare stoffskifteprøvene som var litt på bærtur. Så nå har jeg fått ny plan for medisiner og kontroll om en uke. Hvis ikke prøvene er bedre til da, skulle de prøve i.v. behandling. Det kan jeg ingenting om, så det må jeg prøve å unngå... Uansett er påskeferien reddet og solen skinner! Straks kommer gutta boys hjem og det er middagstid. Hvordan står det til med dere andre i påskesolen ? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Ser at jeg har gjort om denne tråden til min personlige blogg... Tre innlegg på rad - nå blir det vel fire!!! Jeg lover full skjerpings! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lov det Krølle, når ingen andre skravle så kan man skravle litt med seg selv ;)

 

Så dumt med enda mere styr, skjønner godt du kaller han parasitten ja ;) bra du i hvertfall får påsken nå da, håper den blir super :)

 

Her er det første dag pappaen er på jobb, faktisk har det gått helt topp, jeg og Leon har kost oss massevis i dag :) prøvd vogna for første gang i dag - inne... Det snør som et h..... ute... Mamma og søstera skulle komme i går, men flyet fikk ikke landet :( enda en uke før jeg får vist frem skatten... Begynte å strigråte når jeg hørte at de ikke kom :(

 

Ellers skal mannen fly ned og se på de to husene rett etter påske - spennende! Heller mot det store hvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har ikke lillegull lagt på seg nok - ikke rart han er sulten hele tiden :( ammer så mye vi kan og krysser fingre for at melkeproduksjonen har tatt seg opp litt de siste dagene, det virker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Tenk idag er knøttene mine 3 mnd gamle. Tiden går så fort og de har blitt store jenter nå. Merker på armene at de er tyngre og på klærne at de er lengre :) De har begynt å pludre for seg selv. Leggerutinene fungerer greit, og de sover i sengen sin fra ca 21-2130. Idag startet jeg forsiktig nedtrapping på ammingen, med å hoppe over et måltid og gi morsmelk på flaske som vi hadde fryst tidligere. Vi har hatt to trilleturer idag, måtte ta lille vovsen ut på lufting også.

Sendte avgårde de to eldste på påskeferie på hytta idag. de har gledet seg i mange uker, og både jeg og mannen er ganske misunnelig. Det er noe eget å være på hytta i påsken, og dette er første gang siden vi ble sammen at vi ikke er der oppe :( men men, sånn er det.. Vi får kose oss med trilleturer med knøttene. :) og i år får jeg med meg alle episoder av påskekrimmen, ikke bare første episode ;)

 

Håper det går bedre med ammingen Camillok, du skal se at lille Leon får opp produksjonen snart :) Så fint at du føler det går bra alene hjemme. Er ikke så greit med barseltårer, men la de komme... :) Er så mye bedre å få de ut, og jeg kjenner igjen følelsen av skuffelse over at man ikke får vist frem vidunderet så fort man vil..

 

Så bra at du får være hjemme i påsken Krølle. kos deg :)

 

Nei nå kom mannen hjem etter å ha kjørt jentene. Da skal vi lage oss litt mat og kose oss.

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer!!!

 

Har superdårlig samvittighet!! Føler jeg har så lite energi om dagen, og det jeg har av energi går med til andre ting. Ikveld har jeg pakket til påskeferie på hytta og rett etter jobb bærer det til fjells. Vi gleder oss masse til det!!!

 

Jeg har bursdag idag :) Har fått feiret litt, men den ordentlige feiringen kommer på hytta.

Fikk tavle av samboer!! Hadde ønsket meg det, så jeg er kjempefornøyd. Planen er å ha den i gangen eller på kjøkkenet i nye leiligheten. Og en trekasse som jeg skal ha urter i på kjøkkenbenken. Begge i sånn "gammelt" treverk :) *Fornøyd*

 

Ville bare innom for å ønske dere alle en riktig god påske. Vet ikke hvordan det er med nettmuligheter og tid på hytta, så mulig jeg blir borte herfra til tirsdag kveld.

Dere får kose dere alle sammen og nyte fritiden med hverandre :)

 

Nå må jeg bare stupe i søvn før jeg sovner på stolen her! Regner med at jeg kommer sterkere tilbake etter påske og ikke bare alle disse ego-innleggene!!

 

Påskeklemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, gratulere med dagen :) håper du har hatt en fin dag og god påske :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Først og fremst: Gratulerer med dagen, Babysyk!! Håper du har hatt en flott dag og at du får det fint på fjellet i påsken. MaMi: Gratulerer med 3mndsdagen til knøttene! Wow, tenk at de er blitt så store allerede. Tiden flyr! Min lille er jo blitt 4 mnd :)Dere er ikke de eneste som holder seg hjemme med småttiser denne påsken. Vi pleier alltid å være på fjellet i påsken, men fant ut at det blir litt styrete å ta lille med. Vi er nødt å gå på ski for å komme frem til hytten, og lille er litt for liten til å ligge i pulk synes jeg, så derfor holder vi oss også hjemme. Sikkert kjekt for de store jentene dine å dra på påskeferie "alene". Er det besteforeldrene de er med?

 

Husker nok ikke å svare alle nå, men må bare si at dere har valgt et flott navn til prinsen, Camillok! Du får bare stå på med ammingen. Har liksom ikke så mange råd å gi deg ang sårhet eller melkemengde... her har det vært spreng frem til lille var 3 mnd ca. Forresten så kan det være at litt ammete hjelper på produksjonen. Jeg kjøpte en som heter Helios på Apotek1 og den funket kjempebra her. Jeg brukte den egentlig fordi det skulle hjelpe mot luftsmerter hos lille, men måtte gi meg etter 2 dager pga overproduksjon av melk... hehe..

 

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her.... Det har skjedd mye i det siste og jeg har ikke vært helt i storform. Både jeg og lille har blitt skikkelig forkjølet. Vi er snørrete og hoster begge to.... blitt litt bedre de siste dagene da, heldigvis. Ikke noe kjekt når lillegullet er syk.

 

I dag hadde vi begravelse for min morfar som døde onsdag i forrige uke. Selv om han har vært syk i mange år, og vi mange ganger har fått beskjed om at han ikke har lenge igjen, så blir man liksom aldri helt forberedt når det skjer. Uansett hvor dårlig han har vært så har han alltid klart å karre seg opp igjen og reist hjem fra sykehuset. Han fikk en ekstra gnist da han fikk beskjed om at han skulle bli oldefar også, og heldigvis fikk han truffet lillegullet vårt før han døde. :) Vi var på syning på sykehuset i helgen, og det var faktisk veldig godt å være med på. Jeg var veldig usikker på om jeg hadde lyst til å være med, men fant ut at jeg sikkert kom til å angre om jeg ikke gjorde det. Er det noen av dere som har vært med på det før?

 

Vi slapp heldigvis å ha lille med oss i kirken i dag. Svigerfar tok henne med seg på trilletur da, og så var hun med da vi spiste etterpå. Det var litt godt å slippe å tenke på å få henne til å slappe av og være stille i kirken. Tror jeg hadde blitt veldig stresset om hun hadde vært der. Hun har begynt å rope så mye for tiden, uansett om hun er fornøyd, sur og lei eller trøtt... Roping og skriking hele tiden. :) Det er veldig morsomt sånn til vanlig, men det hadde kanskje blitt litt voldsomt i en begravelse..

 

Huff, nei, nå ble dette er skikkelig egoinnlegg... Jeg stuper til køys og håper på et ordentlig "svare alle sammen"-innlegg i morgen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit at din morfar døde Lollo:( nei, man kan jo aldri forberede seg nok på slikt. Det er alltid vondt, uansett:(

 

Ja, jeg har vært på syning. Det var rart, litt fint, litt skremmende og veldig, veldig vondt. Men jeg er glad jeg var med. Uten tvil. Jeg fikk tatt ordentlig farvel der liksom. Under selve begravelsen er det jo helt annerledes. Flere mennesker, mer formelt osv.

 

Ja, tenk.. jentene deres har blitt "så store" Lollo og MaMi. Helt utrolig synes jeg.. at denne tiden her inne kan flyyy avgårde. Jeg har jo vært her inne i "en evighet" jeg allerede, og jeg som føler det var som igår at jeg meldte meg inn :D

 

Idag har jeg vært i stoffbutikken og tittet og kost meg:) Så nå blir det sying i påsken kanskje.. nåvel.. ivertfall rett over påske;) ikke så lett å ta i bruk spisestuebordet her, med nåler, symaskin og sakser og metervis med stoff med huset fullt av unger:D

Men vi skal nok kose oss. Imorgen skal vi spise bakte poteter. Mmmm.. DET er nami-nam det:D så har jeg dratt frem noen spill som vesla kan være med på også. Svarte-Per og " mitt skip er lastet med" for eksempel. Det blir gøy:)

 

Nå tror jeg jeg skal køye dere. Natti-natt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:) her er det påskekos som står i fokus. Vi spiller Svarte-Per, mitt skip er lastet med osv, osv. Alt for at alle skal kunne være med. Vesla på 4 synes det var helt topp å få en svart nese sammen med mamma isted:)

 

Her kom mensen nå ikveld, så det er bare å sette sin lit til neste måned og et lite januar-nurk:)

Mensen kom fire dager før tiden, på dag 26, så stabile sykluser har jeg ikke, ikke som før spiral nei.. da gikk jeg etter klokka;)

Forrige måned hadde jeg en syklus på 30 dager, denne 26.. lurer på hva neste måned bringer. Håper neste måned bringer en EL innimellom der da ivertfall!! ;)

 

Idag har vi vært litt i hagen, satt inn ski, dratt ut sykler osv. Vi har raket sånn ca 1/3 av den over 2 mål store tomta, så vi blir nok klare i påske dersom vind og snø holder seg borte. Jeg skulle gjerne ha dratt noen møbler ut på tunet for å skrape og pusse, men da må det nok bli litt varmere ja;) det blir fort svært kaldt å bare sitte stille å pusse.. istedet for å klippe træ og rake og å være i ordentlig aktivitet!

Var en tur på stranda med hunden etter frokost, og gjett hvem som er våryr da dere! Hihi.. ja, sikkert meg også da,men.. nå tenkte jeg faktisk på hunden altså :D

 

Nå sitter mannen og de tre eldste og spiller brettspill i spisestua. Vesla var stuptrøtt ikveld og sovnet rett etter eventyret som nest eldste leste for henne ikveld.

Jeg tenkte å spise litt påskemarsipan, drikke litt solo og strikke litt. Håper på en superbra vær-dag imorgen, for da har jeg lovet vesla å vaske dukkestua hennes. Kanskje syr jeg litt sommer-gardiner, duker og glasshåndklær til den vesle stua hennes også. Hadde hun nok satt pris på:)

Ja, forresten.. nå har alle ungene fått velge seg ut stoffet de vil ha på strandmadrassene sine, så det står på tapetet å sy i vårmånedene så det er klart til sommeren.

 

Har dere kost dere der dere er idag da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Her går dagene i ett, vi gjør forsåvidt ingenting annet enn å amme og sove. Første natt med nattevåk natta som var, det var slitsommere enn jeg trodde på forhånd... Kan takke meg selv, gullet sov fra tolv til halv tre, men denne dumme mammaen så på film... Skal ikke gjøre det mer!!!! Han sovnet til slutt i sekstiden, så jeg fikk tilslutt tre timer til sammen på morgenkvisten. Sov på dagen i dag da, det var deilig :) ellers har lille vært veldig sulten i dag, så nå er brystknoppene sårere igjen. Men det begynner virkelig å gå seg til med ammingen, håper bare at det er nok melk der og at han legger på seg som han skal.... Er litt nervøs for det, spesielt etter en sånn dag som nå hvor han er sulten hele tiden.

 

Koser meg med å lese det dere skriver selv om jeg ikke rekker å kommentere. Håper alle har en super påske! Jeg gleder meg til påska er over jeg, da kommer mamma :) blir godt å få vist frem, og å få litt selskap. Blir litt halvgal av dette været som stikker kjepper (eller egentlig snø) i hjulene for trilleturer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Er så stille her inne at jeg regner med det er mange som har tatt "påskefri" :)

Her koser vi oss og stille og rolige dager hjemme. Knøttene er bare blide og gode. Vi savner de store jentene men vet at de koser seg veldig oppe på hytta. Gleder oss til de kommer hjem igjen, senest på mandag. :)

 

Camillok, kjenner igjen det med å se film i stedet for å legge seg. Er så godt med litt tid for seg selv på kvelden. Heldigvis så sover knøttene mine godt på natta, opp til 6 timer i strekk. Så jeg overlever da ;)

 

Men, tenker jeg likevel tar kvelden og legger meg. :) Har vært mange sene kvelder på meg den siste uka, bare fordi jeg ikke går å legger meg, men absolutt skal se tv eller film ;) Ja ja, sånn er det :)

 

Fortsatt god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Kjedelig med mensen da, ønsker3gull. Syklusen din høres ut som min før jeg ble gravid. Hadde annenhver mnd med 30 dager og annenhver mnd med 26 dager. Merkelige greier.. Så koselig det høres ut med brettspill og svarte-per da! Jeg elsker brettspill, men som oftest blir det ikke til at vi spiller utenom når vi er på hytten. Kanskje jeg skulle invitert noen på spillekveld om ikke så lenge? Tror hvertfall svogern og konen hans hadde blitt fornøyd med det :) Så spennende med syprosjektene dine da! Håper du legger ut bilde når du er feridg sånn at vi får se. Jeg skal kjøpe stoff til vår/sommerpose til vognen til lille når jeg får lønn over påske. =)

 

Hehe, kjenner til det der med å la være å legge seg når babyen sover, Camillok. Gjorde det et par ganger jeg også, men fy som jeg angret etterpå. Er han mye våken om natten eller? Lille her var ofte våken i 1,5-2 timer i slengen ver gang hun våknet om natten. Synes det var slitsomt til tider, men heldigvis gikk det seg til og nå sovner hun med en gang etter mat på natten. blir liltt som en liten potetsekk og slipper puppen ;) da er det på tide å finne sengen igjen :)

 

Oj, MaMi, for noen flinke knøtt du har som sover så lenge! =) Lille sover vanligvis i 20.30-tiden og våkner 00.30 ca og i 4-tiden (pluss når vekkerklokken til mannen ringer 06.30). Kan godt tenke meg at du savner storejentene, og de savner sikkert mamma og pappa også. Tenk så kjekt det blir når de kommer hjem da!

 

I dag har jeg hatt med meg lillemor i bæresele på fjellet som ligger rett ved siden av huset vårt. Hun var kjempefornøyd på vei opp, men sovnet på vei ned så nå ligger hun i vognen og koser seg. Det er en sinnsykt bratt sti som går opp der, så jeg sniglet meg nedover for ikke å falle. Brukte sikkert dobbelt så lang tid ned som opp... hehe...

 

Hvordan går det med strikkingen for tiden da? Jeg er snart ferdig med dressen til lille. Kun ene knappestolpen, feste armene og alle tråder + sy på knappene. Målet er at den skal være ferdig innen påsken er over :) Det skal nok gå bra. Hvis jeg har nok garn skal jeg lage en matchende lue til den. :) Ellers blir det lue til meg selv. Denne her: http://hobbykrok.blogspot.com/2011/01/oppskrift-pa-majas-duskete-baggylue.html og monsterbukse til lillemor :)

 

Ha en fortsatt fin påske, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter!

 

Da er vi tilbake fra påskeferie og baggene er pakket ut. Utrolig deilig med ferie!!! Håper jeg har fått ladet batteriene skikkelig opp og at de holder lenge lenge!

 

Vi har ihvertfall kost oss skikkelig selv om ikke været var det helt store. Har gått litt på ski også. Ikke lange turer, men har da fått gått litt allikevel.

Veldig rart å tenke på at det til neste år er en liten minigutt med oss også :)

 

Ser at det har vært stille her i påsken, tar det som et tegn på at alle har kost seg med familie.

 

Leit å høre om morfaren din Lollo. Håper det går bedre med deg nå etter begravelsen og at du har mye hjelp i familien.

 

Så sprek du er som går på fjelltur med lille i bæresele. Er jo noen ekstra kilo og bære på :) Tipper det var deilig når dere var vel nede igjen.

Hvordan går det forresten på babysvømming? Har lenge tenkt på det, men glemmer det alltid. Er dere med fortsatt, eller er det slutt?

Håper dere er bedre av forkjølelsen! Aldri morsomt når de små er syke, og heller ikke mor som skal passe på.

Så gøy med vår/sommerpose! Du har virkelig tatt opp kreativiteten igjen du! Ikke mye igjen av dressen nå!

 

ønsker3gull, kjedelig med mensen!! Bedre lykke neste gang. Nå er våren her for fullt og da blir det treff vet du :) Dere får bare stå på videre og nyte prøvetiden!

Har også veldig lyst til å se bilder av strandmattene til ungene! Lurer veldig på hvordan de ser ut!!

 

Misunner deg ikke såre brystvorter Camillok, AU AU!! Du er virkelig god som holder ut!!

Jeg har virkelig godt at å lese om den travle amme-sove hverdagen din, for jeg har nok et litt mer idyllisk bilde av spebarnsperioden, og trenger nok å komme ned på jorda.

Blir stas med mamma på besøk vil jeg tro! Er det denne uka hun kommer? å, kan tenke meg du gleder deg vanvittig mye!

 

MaMi, så store knøttene har blitt. Samtidig syns jeg det føles som en evighet siden juletiden og at vi ventet spent på om noe skulle skje hos deg! Du får bare nyte tiden masse masse!

Var vel godt å få hjem store jentene også? Kan tenke meg de gledet seg til å se dere alle igjen også, selv om de sikkert har hatt en super påske.

 

FruLS, hvordan har påsken din vært? Du skulle være med Røde Kors halve påsken? Du ble ikke veldig sliten nå som du er gravid da?

Dere er vågale som hoppet i høyet på hytta!!

Det var uaktuelt for vår del, for vi hadde eldste nevøen i overkøya. Selv om han sover hard får det være måte på sjanser å ta!! Men det er jo skikkelig spennende med sånn hysje-sex :)

 

Her varierer magen med å føles veldig stor, og nesten ikke mage. Og jeg føler ikke at det ser ut som en gravidmage, føler meg bare feit. Gleder meg til jeg ser mer gravid ut.

 

Rett før påske og på vei til påskefjellet strikket jeg et trekk til tennbriketter i bursdagsgave til mamma, men jeg glemte selvfølgelig å ta bilde av den! Så det må vente til neste gang mamma og pappa er på hytta. Her er link til oppskriften jeg brukte ihvertfall, min er svart og hivt mønsterfarge. Var første mønsterstrikk og det gikk kjempegreit!

http://www.talonnete.no/blogg/2012/01/tennbrikett-skjuler-med-mariusmonster/

 

I påsken begynte jeg på en sparkebukse i bomullsgarn som passer til neste sommer. Ikke egentlig det som haster mest, men det var det jeg ville strikke på :) Husker ikke om jeg har sagt det, men jeg har også kjøpt inn garn til monsterbukse i størrelse nyfødt, så jeg har nok av prosjekter. Nesten så jeg lurer på om jeg kanskje ikke rekker alt.... Får bare henge i :)

 

Hvordan går det med deg Krølle? Hvor lenge er det til lilleprins skal "hentes ut" nå? Kan ikke være veldig mange ukene!!

 

Kommer ikke på mer. Har sikkert glemt masse, men det får bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var en fin oppsummering Babysyk! Hehe.. er ikke alltid lett Å huske alt som er sagt nei..

 

Jeg hadde en veldig fin pÅske. Siste delen gikk ogsÅ greit, tross for 18-20 personer pÅ hytten og lite alene-tid. men jeg snek meg vekk innimellom og fikk litt tid aleine pÅ rommet/pÅ puten. Gikk ikke de lengste turene, og sparte pÅ kreftene der jeg kunne. Var ganske greit egentlig..er heldigvis ikke den mest aktive til vanlig, sÅ forandringen var ikke sÅ stor tror jeg.

Og nÅ har jeg bikket 10 uker! :D :D Starter ny uke hver mandag (praktisk), sÅ idag er jeg 10+3 etter UL-telling ihvertfall. Ingen symptomer fremdeles, annet enn at det er litt ubehagelig med stramme ting pÅ magen, og litt "fastere"/fyldigere pupper som mannen sa..hehe. Hihi, hysjesex er vi flinke pÅ.. det gikk nesten fire År før vi flyttet sammen, sÅ det ble en del hytteturer og overnattinger med andre i huset..Er en egen spenning med det ja.. Anbefales! :) Hehe..

Magen er ikke kommet her heller, men føler det er blitt litt hardere i bunnen av magen.. og tightsene som funket før pÅske, funker ikke like bra nÅ (pga magestrikken).. idag er det joggebukse pÅ jobb! :D Digg ja!

Neste helg skal vi i dobbel bursdag(27+30) i vennegjengen, sÅ satser pÅ Å slippe bomben da..nÅr alle er samlet. Da er jeg jo 12 uker ogsÅ :D Vil jo si det til hun "mase"-venninnen min først da, og hun er et av bursdagsbarna, sÅ hun fÅr nok vite før den helgen. Spennende..gleder meg til Å si det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et egoinnlegg, men det var det jeg orket nå på morgenkvisten!

Håper alle andre har hatt en like fin påske som meg, med like mye sol og godt humør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påskeferien over for oss også... I hvertfall for noen dager. Har planer om å dra tilbake til hytta på fredag allerede :) For en drømmepåske! Vi reiste opp i strålende sol og nesten ingen kø. Vel fremme var det hardtråkket snø på stien opp til hytta. Jeg brukte nesten en halv time på å stabbe meg opp de 150 bratte meterne til hytta - hehehe... Skikkelig spreking ja! Mannen gikk tre ganger på samme tid med all bagasje og påskemat. Prinsen løp i forveien og låste opp hytta og sto deretter i kjøkkenvinduet og heiet på sin mor :) Egentlig skulle være på hytta sammen med prinsens morfar og bestemor, men så hadde oldemor (mor til bestemor) falt og brukket lårhalsen og oldefar (far til morfar) ble innlagt på sykehus med hjertesvikt. Så da forsvant begge de to og vi fikk hele hytta for oss selv. Torsdag snødde det deilig tørr snø og prinsen dro med seg pappaen ut for å bygge snømann. De byggets også en svær snøborg bak hytta med tunnelinngang og snøballager. Fredag var det sol fra blå himmel og helt vindstille, så guttene gikk seg en lang skitur, mens gravidemor satt i solveggen på hytta og koste seg. Det var på det meste 24 grader i solen, men da måtte mor evakuere pga overoppheting :) Glad jeg ikke skal være høygravid på sommeren denne gangen! Prinsen fikk besøk av en kamerat fra barnehagene hvis familie har kjøpt hytte bare noen hundre meter fra oss. De koste seg max, og de voksne fikk slappet godt av. Lørdag gikk påskeharen ut i skiløypene, så prinsen fikk kokt egg til lunsj og en svær godtepose - helt gratis! Folk er så kreative og snille :) Prinsen ble helt henrykt og nå tror han fast og bestemt på påskeharen, selv om han synes skisporutgaven var noe stor i forhold til de to søte små harepusene som henter restemat ved hytta vår på kveldene... ;) Søndag var det skitur sammen med kompisfamilien til prinsen. Med bål og nybakt brød til hele følget... Mannen overrasker stadig :) Jeg satt som tidligere dager i solsteiken noen timer, og fikk også anledning til å sy noen sting på evighetsprosjekt nisse... Alt i alt en super påske med drømmeforhold ute og masse kos inne. Klarte ikke så mye godis da, men fikk spist et egg, drukket solbærtoddy og smake på en appelsin, så da var påsken reddet :)

 

Nå er jeg tilbake i kontrollmodus. Blodprøver i går, med pol i morgen og jordmor + blodprøver på fredag... Runde uke 32 i morgen, så det er bare 5-6 uker igjen til måååååål :) Forhåpentligvis får jeg vite dato på kontroll på tirsdag. Det var i hvert fall det jeg fikk vite før påske, men jeg tror ikke på det før jeg har fått datoen skriftlig bekreftet!

 

Høres ut som dere andre har kost dere i påsken også! Synes Babysyk lagde en finfin oppsummering av siste ukes hendelser og takker for det! Vi hadde ikke noe nett på fjellet denne påsken, så det ble helt datafri...

 

Nå skal jeg forsøke meg en tur i dusjen før guttene kommer hjem... Snakkes mer siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nå ut som du har hatt en strålende påske krølle! Og at formen har vært bra..!? Håper det ihvertfall.. Ja, nå er det ikke lenge igjen du.. :) Spennende å høre når du får KS-dato da..

Her føler jeg dagene flyr..eller dvs, selve dagen går jo treigt, men plutselig er jeg kommet mye lenger enn jeg forestiller meg.. Er jo bare neste helg, så er jeg i 2.tri! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres ut som om dere har hatt en fantastisk pÅske alle sammen! Jeg er sÅÅÅ misunnelig pÅ dere som har vært pÅ hyttetur pÅ fjellet. Vi pleier alltid Å være pÅ hytten i pÅsken, men fant ut at det hadde blitt litt mye styr med lille der oppe i År. FÅr heller ta det igjen til neste År. Da skal vi pÅ skitur med lillemor i pulk. Gleder meg til det allerede :)

 

Haha, synes det er sÅ bra med hysj-sexen deres, FruLS. Har vært med pÅ det et par ganger selv, men mannen og jeg flyttet sammen etter 4,5 mnd sÅ vi har liksom ikke blitt sÅ mye av det ;) Blir kjekt med avsløring av nyheten for vennegjengen da. Jeg synes det var kjempeskummelt Å fortelle det til folk, sÅ noen av de bare viste jeg bilde fra tidlig ul.

 

Wow, pÅskehare pÅ ski. SÅ fint gjort for barna da. Sikkert veldig kjekt for den som hadde gjemt seg inni kostymet ogsÅ vil jeg tro :) Ojoj, Krølle, det blir kjempespennende Å høre nÅr lilleprinsen skal fÅ komme til verden.

 

Babysyk: takk for kondolanse. Det gÅr egentlig bra, men det er veldig rart Å være pÅ besøk hos min mormor uten at morfar er der. Vi var pÅ middag der 2.pÅskedag siden resten av familien var pÅ hytten.

 

Utrolig kjekt Å gÅ pÅ fjellet med bæreselen. Det skal gjøres flere ganger. Tungt, men gud hvor deilig det er nÅr man kommer hjem igjen :) Babysvømmingen har pÅskeferie nÅ, sÅ vi har ikke vært der siden uken før pÅske. Det gÅr veldig bra og lille klarer nÅ Å sparke med beina for Å komme seg fremover. Før lÅ hun bare pÅ magen i vannet med beina i froskeposisjon og sprellet... hehe... Dykkingen er hun ogsÅ en racer pÅ! Fikk mye skryt av instruktøren forrige gang. :) Mandag i pÅsken tok jeg med meg henne og min søster til svømmehallen for Å opprettholde badegleden litt, men det var for mye folk der for lille og hun likte det ikke. Var rett og slett for mye mas, sÅ det ble en dyr tur... Tror ikke vi var der i mer enn 20 minutter og betalte over 100 kr hver for Å komme inn (gratis for lille).

 

Forresten sÅ er dressen ferdig, men jeg er ikke fornøyd. Dvs den er jo altfor stor, bÅde i lengde og bredde. Dere kan se bilder pÅ bloggen. Jeg vet ikke hvordan jeg laster opp bilder her nemlig... Tror det mÅ være noe feil i oppskriften. Har en strikkevenninne som har sett pÅ den, og hun mener det samme.

 

Nei, nÅ mÅ jeg svinge meg og lage middag før lille vÅkner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...