Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt hus :)!!!!!! :) det store hvite som krølle hadde sansen for :) vi er såååå utrolig fornøyde :)

 

Mamma har kommet, det er kjempekoselig! Men travel, og liten tid til nettsurfing... Kommer sterkere tilbake neste uke ;)

 

Barseltiden er helt topp, bare den ene natten lillegull var våken og tross vonde brystvorter er jo livet bedre enn noensinne og alt er mye bedre enn jeg kunne tro på forhånd :)

 

Høres ut som om alle har hatt en super påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med huset, Camillok! Tror jeg må lete gjennom innleggene og finne det :) Så godt å høre at du koser deg med lillegutten din! Helt enig med deg at livet er bedre en noensinne! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med hus Camillok! Så deilig å vite at nå er det gjort.. :) når blir det flytting da? Spennende!

Så kjekt at mammaen din endelig kom! Kan tenke meg hun var like spent som deg forå møte lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) helt fantastisk hus og vi gleder oss vanvittig til å flytte :) overtagelse om to mnd, så her går det unna :)

 

Det som er så flott er at vi kan sette en del personlig preg både på hus og tomt. Må nok be ønsker3gull om litt interiørtips ;) men har lyst på silkegardiner og nyperosehekk... Så gøy!!!

 

Blir litt trist å dra fra alle her også da... Et kapittel er snart over og et nytt startes. Mye som skjer i livet fortiden, tenk det er ikke to år siden jeg møtte mannen min for første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter.

 

En liten kjapp tur innom for meg idag.

Så fint at alle har hatt en fin påske. Slenger meg på Lollo's misunnelse, skulle gjerne vært på fjellet selv, men det ble nå ikke i år.. Tar det igjen til neste år, og da med to ett åringer som løper rundt ;) Vi hadde en stille og rolig påske her, deilig med noen rolige dager :) Men jaggu var det godt å få de store hjem. Merker ikke hvor mye man egentlig savner dem før dem er hjemme igjen. Er liksom noe som mangler når de ikke er her :)

 

Gratulere med hus Camillok. Blir spennende å følge dere i prosessen frem til overtagelse og flytting :)

Så bra at du nyter permisjonen og livet med lille Leon. Da er jo alt som det skal være ;)

 

Idag har knøttene fått vaksine på tre mnd kontrollen. Så nå ligger de med feber begge to, og det verker i mammahjertet mitt :( De sovnet tidlig og har sovet over ett måltid, som jeg pumpet. Nå har de ikke spist siden fem, så jeg antar de snart våkner og vil ha mat. Har ikke villet vekke dem når de endelig sovnet, for de har vært så utilpass i hele dag :(

De har forresten vokst bra og veier nå over 5 kg begge to. Minste knøtt har faktisk blitt tyngre enn største, så nå kan vi ikke kalle de minste og største lengre ;) Trenger ikke trene på noe senter jeg, god trening i å bære rundt på knøttene. Spesielt i bilstol eller når jeg bærer vognbaggene ut i vognen. Gidder ikke å gå to turer, skjønner dere ;) he he

 

Jeg har begynt å strikke igjen, endelig... :D Skal bruke opp litt rester av lerke garnet som jeg brukte på dressene og lage noen votter til knøttene.

 

Nå våknet to sulte små, får skrive mere ved en senere anledning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeeiiiii! Må bare klage litt her... Var på kontroll i dag, og stoffskiftet har gått helt bananas. Legen foreslo i.v. behandling, og jeg tenkte det var greit, siden jeg allerede får masse i.v. greier hjemme. Men nå ringte legen akkurat og sa jeg måtte legges inn igjen... Jeg blir så lei! Skal egentlig være alene med prinsen i morgen da mannen skal på jobbreise, og så skulle vi ta toget til hytta på ettermiddagen! Huff - beklager litt sutring, men jeg var sååå innstilt på at jeg skulle få være hjemme de siste ukene :(

 

Jaujau, da er det bare å pakke sakene og stålsette seg for sykehussenger og sykehusmat og ukjente på rommet. :) kommer sterkere tilbake i kveld når humøret er litt bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg ferdig med dagens medisiner og har påbegynt dagens mating :) Har fått en passe god seng ved vinduet og med fin utsikt, så livet er ikke så aller verst! Er gode utsikter til å få komme hjem på sikt, når de har funnet riktig dosering av nymedisinen, så det ser bra ut selv om hytteturen i helgen ryker...

 

Gratulerer med nytt hus Camillok!!! Også det fiiiine huset da... Nå ble jeg ikke lite misunnelig! Overtakelse om to mnd allerede - her går det unna i svingene! Så bra at du koser deg med lilleprinsen, det er så koselig å lese om. Nyt tilværelsen med mammaen på besøk, det er alltid toppers i travle tider!

 

Såååå fin dressen ble Lollo! Ser jo at den er aldri så lite drukningsstørrelse på lille prinsessen, men hun vokser jo for hver dag som går, og vips så passer den perfekt! Det kommer sikkert kjølige sommerkvelder og iskalde høstdager hvor dressen passer perfekt! Fjelltur med bæresele er definitivt en aktivitet jeg skal prøve meg på etter hvert også. Jeg elsker å gå i fjellet, og jeg tror ikke parasitten blir særlig gammel første gang han kommer seg til ulrikens topp :) Prinsen og mannen skal gå firefjellsturen 3.juni (prinsen klarer ikke syv fjell helt ennå), men jeg tror det blir litt for optimistisk for min del, max to uker etter ks. Ser ikke helt for meg at jeg fikser 6-8 timer i fjellet på det tidspunktet. Blir litt rart ikke å skulle være med, for jeg har deltatt hvert år siden vi kom hit...

 

MaMi - stakkars bittesmå prinsessene med feber, men heldigvis for en god sak da! Hadde helt glemt hvor fælt det er å se småingene bli stukket. Hehe... Husker prinsen ble så sjokkert første gang han skulle vaksineres at han bare satt på fanget og måpte i flere minutter etterpå... Huff og huff, blir uansett ikke før til høsten en gang, så jeg har god tid til å grue meg. Må få nye hepatitt vaksiner selv, og som den pysa jeg er, gruer jeg meg seriøst. Jeg er ikke designet for å være på den siden av nåler! Så bra at du har begynt så smått med strikkingen igjen - alltid godt å ha noe mellom fingrene hvis man sløver på sofaen eller ser på tv... Selv har jeg noen cm igjen på dressen til parasitten før den skal legges bort til fordel for ermene. Men det får vente til jeg er hjemme igjen :)

 

Ha en fin kveld alle sammen! *klem*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Krølle! SÅ kjedelig at du mÅtte inn igjen pÅ KK da. Og hvertfall siden du og prinsen hadde planlagt alenetur pÅ hytten. Du fÅr prøve Å se det positive i det... Det er jo for at lilleprinsen din skal ha det best mulig. :) Goklem til deg. Utsikt er jo ikke Å forakte heller da ;) For en spreking gutten din er. GÅr 4-fjellstur nÅr han er 5 (?) År. Godt gjort! Jeg gikk den i 2010 sammen med min svigerinne (første og eneste gang). Utrolig kjekt, men fy sÅ støl jeg var i flere dager etterpÅ. Var siste nedstigningen fra Sandviksfjellet som tok knekken pÅ lÅrene mine. Hehe... Jeg skal ikke gÅ i År, men kanskje jeg skal ta med med lille i bæremeis til neste År (om jeg ikke er gravid igjen da ;)). Ja, lille kommer nok til Å vokse inn i dressen, men jeg kommer nok til Å spare den til høsten. Kjekt Å ha noe da ogsÅ.

 

Huff, stakkars knøttene som har fÅtt vaksine, MaMi. Ikke noe kjekt i det hele tatt. Lille her reagerte ikke sÅ veldig pÅ den, litt sutrete og sov mye, men ingen feber. NÅ er det bare 2 uker til femukerskontroll og da er det ny vaksine. Gruer meg allerede. Sist grÅt hun vanvittig mye etterpÅ. Var nesten sÅnn at jeg begynte Å grÅte selv for jeg fikk sÅ vondt av henne. Tøft at minstejenten har tatt igjen største da. Er de lik pÅ lengden ogsÅ eller? Jeg har ikke mÅlt lengden pÅ lille siden beg av mars, men vekten har bikket 7,2 kg nÅ. :)

 

Camillok: jeg fant ikke link til huset dere har kjøpt. Ligger annonsen fortsatt ute sÅ du kan linke til den? Blir spennende med nytt sted da. Silkegardiner og hekk høres veldig koselig ut. Tror jeg mÅ be ønsker3gull om tips nÅr vi skal ta for oss hagen jeg ogsÅ ;)

 

BÅde i gÅr og i dag har jeg laget pure til lille. I gÅr laget jeg gulrotpure og i dag ble det brokkoli. Laget mye, sÅ har fylt det i isbitposer og lagt i frysen. Lille fikk smake litt gulrotpure bÅde i dag og i gÅr, og hun digget det. Tok et jafs av eplet mitt i gÅr ogsÅ. Det var visst kjempegodt, sÅ neste "prosjekt barnemat" blir eplemos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse masse med huskjøp Camillok!! Spennende!! Det gikk jo veldig fort, trodde dere skulle kikke i noen mnd før dere bestemte dere, så jeg ble overrasket. Du får gi oss en ny link, så vi slipper å lete så mye etter den forrige :)

Det blir sikkert trist å flytte fra der dere bor nå, men som du sier, et nytt kapitell i livet begynner nå :)

 

Huff, stakkars småknøttene MaMi! Men som krølle sa, det var jo for en god sak, selv om det er ille uansett :( Håper de har blitt bedre nå.

Så gøy at du har begynt å strikke igjen, gratulerer :) Var nok lurt å strikke noe lite til å begynne med, siden du har masse annet å fylle timene med også.

 

Lollo, dressen ble kjempefin!! Ja, den så litt stor ut, men bedre med for stor enn for liten ihvertfall - liten trøst kanskje men... Men jeg syns ikke den var suuuperstor allikevel. Jeg strikket jo en dress til en nyfødt baby i str 6-9mnd og de begynte å bruke den med en gang på trilleturer og i bilen.

Så gøy å høre at lille er flink på svømmingen :) Er nok stas for mor og far :) Er dere med begge to, eller er det bare deg og lille? Syns du er tøff som begir deg ut offentlig i badetøy så kort etter fødsel. Vet ikke om jeg er like tøff som det når min tid kommer!!

Så flink du er som lager barnemat!! Det har jeg også i tankene, men om jeg får tid er jo en helt annen sak. Det er ihvertfall mye sunnere enn det man kjøper :)

 

Krølle, dette hadde du virkelig ikke fortjent!! Skjønner godt at du kommer med litt klaging, det har du absolutt all grunn til! Men hjelpes så positiv du er allikevel altså!!! All ære til deg!! Du gir jo aldri opp du! Tror jeg hadde gått ned laaaaangt under kjelleren jeg om det hadde vært meg!

Er det hentedressen du strikker på? Må innrømme at jeg ikke husker helt hvilken det var?

Håper dere får til hyttetur om ikke alt for lenge! Eller noe annet som du kan glede deg til! Syns det var veldig leit å høre at du hadde blitt lagt inn igjen!

 

FruLS, ahh, husker ikke hva du skrev sist og om jeg har kommentert det.... Spennende å fortelle det til venner da :)

Nå er det ikke lenge til du er over de 12 magiske ukene!! Etter helga er det jo bare en uke til!!

Syns det virker som du har fått veldig stor mage jeg! Nesten større enn meg. Men jeg bruker jo bukse bare til og fra jobb - på jobb bruker jeg jo "pysjamas".

Hva strikker du på nå forresten? Ble du ferdig med bodyen i påsken?

 

Jeg føler meg fortsatt bare småfeit, og føler nesten at magen har krympet. Tar det vel igjen senere, men syns jo snart det er på tide med en liten mage. Syns det er for flaut å bruke gravidbukse på jobb, for jeg føler bare det ser skikkelig teit ut, når jeg overhode ikke ser gravid ut.

Vi har for alvor begynt å se på bil, syns det er supervanskelig å bestemme seg altså! Er redd for å kjøpe bil av en luring eller noe, men sånt kan man kanskje aldri vite. Gleder meg til kjøpet er unnagjort, selv om det er morsomt også!

 

Nei, nå er det snart natta her, og i morgen er det helg igjen! Denne uka har gått veldig fort syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg har vært lenge borte herfra!! Har ikke sjans til å kommentere alt!

Men har lest alt tror jeg altså.. bortsett fra at jeg ikke finner linken hverken til huset til Camillok eller Lollo sin dress!!:( men det er nok meg som har gått litt raskt gjennom alle innleggene kanskje altså;)

 

Jeg har i grunn ikke så mye å komme med jeg da. Ikke er jeg gravid enda, og med strikkingen går det smått;) sorry:(

Men her er ivertfall bildene av den ene strandmadrassen jeg har sydd.

Bruker perlemors-trykknapper til å kunne feste den med.

Håndtak må slikesløyfer må til:)

Denne ble da sydd til en 7-åring og passer veldig godt til henne:) Hun eeelsker råååsa:))

 

Nå holder jeg på med strandveske og flaskeveske i samme stoff til henne.

 

post-845462-0-02933100-1334262268_thumb.jpg

 

post-845462-0-57981100-1334262456_thumb.jpg

 

post-845462-0-52624500-1334262493_thumb.jpg

 

Nå skal jeg kose meg med en staudebok jeg har handlet inn idag:)

Hagen i fokus her om dagen. Orker ikke stresse med å bli gravid! ;)

 

Lollo- hååper du får bli med på hyttetur! Utrolig leit at du måtte inn igjen!

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=33169012&propertyType=1&price_to=4000000&price_from=2000000&keyword=Torsnes&no_of_bedrooms=3&areaId=20024&areaId=20035&areaId=20023&m2min=130

 

Vet ikke helt om linkene fungerer fra mobil... Masse aktivitet her igjen etter påske, det er koselig :) synd du måtte på sykehuset igjen krølle, synes mine fem netter iregnet tiden etter fødsel var mer enn nok.

 

Uff, aldri tid til skikkelig skriving, Leon brøler etter mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu... Jeg har sluppet ut på perm til i morgen! Skal bli godt med en skikkelig natts søvn! Ikke så lett å sove med snorkfrøken i sengen ved siden av og 30 grader på rommet. Pluss blodsukkermåling hver andre time... Tåler heldigvis medisinen godt og håper jeg kan få administrere den selv fra mandag av hvis de har stilt inn rett dose til da... :)

 

Jada Lollo - vi har en liten fjellgeit av en prins. Blir tredje gangen han går firefjellsturen i år, og han gleder seg! Vi hadde ikke trodd han skulle klare turen som treåring, men du verden så langt unger kan gå på litt godteri og mye vilje! :) Vi pleier å tenke at hvis vi kommer oss ned fra Ulriken i live, og med armer og bein i behold, så er resten bare sjarmøretappe. For såvidt enig med deg at de "trappene" ned fra sandviksfjellet er dødens, og vi liker ikke så godt asfaltetappen inn til marken heller, men da er vi så nært målet at vi godtar alt :)

 

Du er jammen god som lager mat til lille selv! Vi laget det et par ganger, men det gikk mye i middag på glass. Spaghetti i tomatsaus og fiskeboller var de store favorittene... Men det gikk ikke så lang tid før vi begynte å bruke samme middag som oss voksne, bare godt blandet.

 

Babysyk - det er hentedressen jeg har gått i gang med, men er litt frustrert over oppskriften. Strikk høyere bak slik... Og så står det plutselig: strikk glattstrikk til arbeidet målt fra skrittet måler x cm.... Hahaha, det er jo nesten tre cm forskjell om jeg måler forran eller bak... Så hva skal jeg velge? Både for langt og for kort liv ser jo snålt ut. Grrrr...

 

Magen kommer tidsnok. Min spratt ut rundt midten av tyvetallsukene, og nå skulle jeg gjerne ønsket den mindre! Med prinsen fikk jeg ikke skikkelig mage før uti tredje trimester, og husker jeg var dritsur pga det, men rakk likevel å bli lei av hvaltilværelsen før fødselen... Lykke til!

 

Ønsker3gull - sååå fint det er det du lager! Virkelig en annen klasse enn de strandmattene man får kjøpt i butikken! Bøyer meg i støvet for dere som har temmet symaskinen. Vi blir bare ikke venner, så jeg gidder ikke prøve meg på ytterligere samarbeid. Har begynt å smiske med mamma for å å henne til å sy sømmene på dressen som skal klippes i... Et evig dårligvsamvittighets prosjekt. Skal huske å finlese oppskriften før jeg setter i gang med nye prosjekter!

 

Camillok - det huset er bare helt herlig! Nesten så jeg får lyst til å flytte ut av byen bare for å få mer hus for pengene... Men det blir vel bare med tanken. Leon høres ut som en viljesterk liten krabat! Skjønningen... :)

 

I morgen har vi planer om shopping av nytt understell til barnevognen, nytt bilsete og et lammeskinn, og kanskje seng hvis formen tillater det. Blir morsomt å traske blant babyutsyr igjen! Må vel spare noen krefter også så de lar meg slippe ut igjen fra sykehuset etter ettermiddagsmedisinen...

 

Var forresten på kontroll på obsposten i dag også. Vampyrene kom og stjal 8 glass med mitt dyrebare blod... Ikke rart jeg har lav Hb! BT strålende på 100/60. Og lille parasitt har lagt seg i tverrleie... Lite morsom stilling hvor han kan bule ut armer og bein i begge flankene samtidig - og ja jeg er litt over middels kilen i det området! Håper han snur seg raskt til en annen posisjon...

 

God helg :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig fine strandmadrasser du har laget Ønsker3gull!! Hadde aldri klart å lage noe sånt, ikke engang i fantasien min.... Og så var den jo perfekt prinsessesØt :) Vet hvor jeg skal bestille sånne hvis jeg vil ha :) hihi!

Syns det er på tide at du får en spire i magen nå altså! Håper dette er måneden!! Du har jo blitt gravid veldig fort fØr, og nå har vi lagt til litt alderstillegg, så nå går det veien vet du!

 

Utrolig fint hus Camillok. Var rart å se at det stod solgt på det, og tenke at det er DERE som har kjØpt det :) Herlig!! Og så var det dukkestue, koselig! Deilig med så stor hage da, som barna kan leke i! Blir sikkert morsomt å mØblere det store huset!!

 

KrØlle, så bra at du har fått litt permisjon! HØres slitsomt ut å bli vekket annen hver time, blir jo utslitt bare av det. Nei, krysser fingrene for at du får komme hjem.

Har du link til hentesettet, så vi kan se?

Strikker en sparkebukse med samme oppskrift som deg (forhØyningen og det). Jeg valgte å måle forran, for tenkte at det bak liksom kom i tillegg - skulle være ekstra. Evt kan du jo se på noen dresser på drops, og sammenligne lengden, de pleier jo å være ca like lange i samme stØrrelse.

 

Ja, jeg skal vel bare være fornØyd at jeg ikke har fått mage enda. Jeg er hØy også, så har jo litt å fordele magen utover. Men syns nesten den har blitt mindre.... Den popper vel snart ut, og da kan jeg angre på at jeg klaget så mye :)

 

Så gØy med shopping. Håper formen er bra, så du får tatt hele runden. Hva slags vogn/understell skal dere ha?

 

8 glass var mye, hva skulle de med alt det?1? Men husk at blodgivere gir tilsvarende 90 sånne glass, så noe voldsomt volum er det ikke! Men det var mye for bare vanlige blodprØver...

Du vet at FruLS er "vampyr"? Husk at de gjØr en himla god jobb for legene vet du ;) Og at de gjØr mer enn å bare være "vampyr" eller "strikkedame".

 

Idag har jeg gått meg en liten tur. Deilig å få rØrt litt på seg :) Nå er jeg stappmett etter middag, og tenkte jeg skulle strikke litt på sparkebuksen. Egentlig hadde jeg satt som mål at dette skulle være en "monteringshelg" men det er mer morsomt å strikke på sparkebuksa, så monteringen får vente..... Lurer på hvor stor haugen blir til slutt.... Blir vel til at jeg må montere og feste tråder like fØr fØdsel!!

 

Ha en fortsatt fin lØrdagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt med skryt da Babysyk.. :) Ja, vi gjør mye mer enn å ta blodprøver, det er egentlig bare en liten del av det hele. Det er jo vi bioingeniørene som analyserer alle prøvene og sørger for at svaret kommer tilbake også. :)

Mange glass er jeg godt kjent med ja. Skal man ta mer enn bare "vanlig" Hb, infeksjonsstatus (crp) og blodstatus (LPK), så blir det en del glass. Ulike ting analyseres på ulike typer glass pga tilsetningsstoffer, og på ulike laber som krever egne glass fordi de er ulike steder. Da blir det mye til sammen. Men hvert glass er bare 3ml, og 9x3=27ml. En vanlig blodgiving er 250ml, så da er det ikke så mye likevel. :)

 

Her har jeg faktisk strikket litt. Ble ikke ferdig med bodyen i påsken nei, men nærmer meg nå. Strikket for/bakstykket tidligere i helgen, og er nå på arm nr 2. Etter det er det kant nede og knappestolpe i nakken igjen :D Gleder meg til det er ferdig.

 

Har ikke tid til å svare alle, så det får jeg ta senere. Skal på Brannkamp! :D Men det går greit med meg, magen er ikke fullt så oppblåst, gikk faktisk i dongeribukse på fredag, første gang på 3-4uker..hehe. I løpet av uken skal venninnen få vite, og til helgen hele gjengen. Da er jeg 12 uker, og det blir "offisielt"..

 

nei, nå må jeg få i meg litt mat så jeg ikke kollapser under kampen. Håper dere har like fint vær som vi har her i Bergen, på med solkrem og solbriller før kampen ja! Ha en strålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Ble ikke så lang shoppingrunde på oss i går for jeg ble fort sliten. Men vi rakk å få nytt understell til vogna. Vi har en emmaljunga Edge duo fra før av, og kjøpte nytt understell siden det forrige bærer preg av at det har gått noen mil. Kjøpte helt vanlig understell nå for bybruk siden vi kunne få det med oss med en gang, mens sportsunderstellet som vi egentlig ville ha (hadde det fra før og var superfornøyd) måtte bestilles med ukjent antall ukers leveringstid. Blir sikkert fint med stålkurv i stedet for tøykurv her i regnriket, så slipper vi at det drypper i gangen. Kjøpte også nytt bilsete. Valget falt på besafe izi go med isofix base. Ville egentlig ha besafe izi sleep siden vi var superfornøyd med det sist og det kunne brukes lenge, men jeg likte ikke fargene de hadde inne. (farge foran sikkerhet - er man gravid, så er man gravid). Resten får vi kjøpe en annen gang. Rekker vi ikke seng, kan parasitten alltids sove i vognbagen de første ukene. Ingen stress.

 

FruLS - jeg har ikke noe imot bioinheniører, jeg er bare drittlei av å ta blodprøve 1-5 ganger i uka som jeg har gjort de siste 28 ukene... Jeg har verdens dårligste blodårer, og de som ikke husker meg fra sist, bare måååå prøve seg med en sånn grønn nål, og så ender jeg opp med to eller flere forsøk... Og jeg er sååå pysete når det kommer til nåler, så jeg blir skikkelig uvel av all vampyrvirksomheten. Hjelper ikke på med lavt bt i utgangspunktet heller...

 

Foreløpig ser et det ut som jeg slipper unna med en til to timers besøk på sykehuset hver dag for medisiner og noen ganger blodprøve. Irriterende at jeg ikke kan få den hjemme, for det er slitsomt med all reisingen. Men må overvåkes når jeg får medisinen, og slikt utstyr har vi ikke hjemme. Uansett bedre enn å være stuck på sykehuset. Skal ta nye prøver i morgen ettermiddag, så da krysser jeg fingrene for at jeg kanskje kan bytte til tabletter igjen...

 

Heia Brann!!!! Kos deg på kamp FruLS! Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skrevet masse i går, men batteriet gikk tomt før jeg fikk postet innlegget.. Grr. Vi koser oss med masse turer og finvær, det er så deilig å kunne bevege seg igjen. Superfornøyd med vår emmaljunga duo Edge - med klassisk understell - tung, men forbrenner masse kalorier i bakkene her :)

 

Æsj, må løpe igjen, lille har vært og er fortsatt veldig urolig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:) leser alt dere skriver her, og takker og bukker for komplimentene angående strandmadrassene. Spesielt den om at de ser bedre ut enn de i butikken. Den ble jeg veldig glad for :) Man blir jo veldig selvkritisk, og prøver alt man kan for å gjøre det finest mulig selvsagt.. det vet jo dere som strikker også.

Idag skal jeg begynne å sy på familien sine strandmadrasser og strandvesker... ja, eller barna sine da;)

 

Ellers så følger jeg med, men føler liksom ikke at jeg har så mye å komme med om dagen;) det er så koselig å lese om magene deres som vokser og knøttene som vokser, og jeg gleder meg maaasse til det samme skjer med meg! åh, som jeg gleder meg! Samtidig så er jeg ikke så stresset enda.. kanskje burde jeg vært mer stresset i og med alderen min. Men så er det slik også at jeg jo har to vakre, nydelige jenter og mannen min har jo også to egne barn, slik at jeg ikke får sammenbrudd dersom vi ikke klarer å bli gravid innen tidsrommet vi har satt oss (vi prøver til og med desember i år).

Jeg koser meg med jentene mine om dagen. Igår bakte vi boller, var på bondegård.. og jeg stod faktisk opp klokka åtte for å bake brød til frokost. Det ble satt pris på kan dere tro:)

 

Jeg har EL denne uka, så det blir spennende tider fremover:)

ønsker dere en fiiin uke:) Her snør det, men jeg håper det gir seg snart og solen kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. :)

 

Så mye dere har skrevet i det siste. Jeg kunne forsøkt meg på en oppsummering men må bare innrømme at jeg nok ikke får svart på halvparten. Som ønsker3gull føler jeg at jeg ikke har så mye å komme med for tiden. Dagene mine fylles av knøttene og de store jentene mine. Det går i bleieskift og litt byssanlull ;)

 

Helgen har vært kjempetravel, men veldig kos da. Hadde bursdag i går og vi har feiret i to dager. Ble 35 i år og for meg er det et skille. Nå er jeg nærmere 40 enn 30, og det synes jeg er litt skummelt :) Men jeg er samtidig heldig, har fått de barna jeg skulle ha, er gift med mannen i mitt liv, vi har eget hus og jeg har fast jobb. Er jo ganske heldig da, vil jeg påstå :)

 

Har strikket ett par votter nå og er godt igang med par nr to. Strikker etter fri fantasi og synes at resultatet ikke blir så aller verst. Skal så igang med en vest fra pickles, den som heter morosett tror jeg. Husker ikke når jeg bestllte den, men fant plutselig garnet og oppskriften, så da er det bare å kaste seg rundt..

 

Er enig med de andre ønsker3gull at det var en fin strandmadrass. Du er så flink og kreativ :) Er jo reint skjer misunnelig :)

 

Og til dere andre så syns jeg dere er flinke, tapre, og det er så spennende å høre om mager og løver og alle strikkeprosjekter :)

 

Nå skal jeg igang med middag, vi skal varme opp rester av oksesteiken vi hadde til bursdagsmiddagen min i helga. Den var nydelig, så det ser jeg frem til :)

 

Ha en fin kveld :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi- gratulerer med overstått bursdag! Mange vårmødre på denne tråden :) synes vi har hatt bursdag på rekke og rad her inne! 35 er en helt perfekt alder... Da er du ferdig med utdanningsstrev, mannejakt og statusjag, nå kan du bare nyte resultatet av det du har jobbet for :wub: Må si du imponerer stort med å være godt i gang med strikking allerede! Også uten mønster... Wow!

 

Ønsker3gull - gudd løkk med el denne uken! ;) Det blir så spennende å følge med deg i dagene etter, på symptomjakt og testing! Blir mer og mer hektet på sånt jeg, spesielt siden jeg gikk glipp av den biten selv...

 

Camillok - høres ut som vi har prikk lik vogn! Det er en super vogn synes jeg. Stødig og god å trille. Jeg driter i om den er litt tung, for de fleste trilleturene går jeg jo for å komme i form selv, og så er det bare bonus om lille snorksover i samme slengen... Og jeg har ikke med vogn i butikken. Da bruker jeg som regel bæresele...

 

Hadde ny runde hos blodsugerne i dag - bare to glass - helt klart en forbedring! :D Får telefon i morgen om jeg trenger å komme på sykehuset daglig videre også, eller om jeg kan fixe hjemmefra. Krysser fingrene... Det er også dagen hvor jeg foråpentligvis kommer litt nærmere dato for game over i dette svangerskapet!! Spennende tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått MaMi! :) Skal si du har rukket mye på dine 35 år!! Fikk meg til å tenke på hvor jeg selv er når jeg er 35 år, ikke godt å si... Men det er jo spennende å ikke vite også :)

Så flink du er som har strikket ett par allerede, også uten mønster! Wow ja :) Håper ikke du er like dum som meg når jeg skal gjøre noe utenom mønster, glemme å ta notater..... Tror alltid at jeg skal huske hva jeg har gjort når og antall masker.

 

ønsker3gull, huff får nesten litt dårlig samvittighet ovenfor deg :( Her babler vi ivei om mager og babyer mens du prøver for harde livet. Godt at du ikke stresser ihvertfall. Kroppen venter nok bare på at det sterkeste egget skal bli sluppet :) Men tenk, nå er du kanskje 2 uker på vei :)

 

Camillok, så hyggelig at du koser deg med moren din på besøk. Er ikke lenge før dere flytter nærmere henne :) (Hvis jeg har forstått det rikitg).

 

FruLS, straks ferdig med bodyen du da :) Skal si det går unna når du først strikker. Hva er neste prosjekt?

 

Krølle, godt at dere fikk handlet noe ihvertfall da. Og som du sier, han kan jo sove i vognbaggen den første tiden. Nå kommer dere ihvertfall hjem fra sykehuset, og det er jo greit :)

 

Krysser fingrene for at du får være mer hjemme fremover. Hadde vært en super avslutning! Kan ikke være veldig lenge igjen før de setter dato nå. Det blir sikkert godt å kunne telle ned!

Ble du kvitt kvalmen og alt med en gang storeprinsen var ute, eller hvordan er det?

 

Jeg som nesten hadde bestemt meg for vogn, og så kommer dere og sier sånn! Ahh... Hadde jo bestemt oss for City Cross pga vekten, men syns egentlig due Edge er hakket finere å se på. Men ble fortalt i butikken at det var mange som var dritt lei av å bære duo Edgen inn og ut av bilen fordi den var tung. Men som Krølle sier, i butikken bruker man gjerne bæresele. Er ingen butikker i gangavstand fra oss, så er nødt til å kjøre for å komme til et senter. Godt jeg har god tid å å vingle!!

Igår sang jeg nattasang for mini. Leste at fra uke 17 kunne babyen høre lyder utenifra, så tenkte det var koselig med en sang. Samboer hadde ikke lagt seg enda, men hadde visst hørt noen toner og lurt på hva jeg drev med. Lo litt idag når jeg fortalte det.

I morgen skal jeg til jordmor. Første jordmortime, så jeg er spent på hvordan hun er og hva hun har og si.

Igår var jeg litt flink og begynte å feste tråden og knapper på en dress som har ligget ferdig veldig lenge. Men var ikke helt fornøyd med knappestolpen, så nå blir den nok liggende en stund til. Den er helklet på og liksom blitt for lang i forhold til dressen, så det ser bare rart ut :( Tror jeg klipper den opp og lager ny etterhvert.

Har strikket på sparkebuksen idag, er nederst på beinet. Er noe feil i oppskriften, så det blir litt prøving og feiling før det blir bra, kjedelig når man må bruke så mye ekstra tid....

 

Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - hvordan gikk det hos jordmor? Det er alltid spennende, for de virker å ta seg gooood tid og kan ofte svare på alle "dumme" spm som dukker opp. Det høres så koselig ut med nattasang for den lille... Prinsen synger også for lillebror. Han bruker navlen som mikrofon, og er overbevist om at lyden når best inn på den måten :) Kjedelig med feil i oppskriften da... Jeg blir skikkelig oppgitt over dårlige oppskrifter... Den jeg bruker nå er helt dust. Har akkurat begynt på første erme, så er heldigvis ikke så veldig lenge igjen før jeg er ferdig.

 

Var til kontroll på kk i dag. Blodprøvene har ikke blitt værre, så jeg får fortsette med "mat" og "drikke" hjemme. Stoffskiftet ser ut til å respondere på iv behandling, og det er jo strålende! :) skal forsøke med dobbel dose i dag, slik at jeg bare trenger å komme annenhver dag på sykehuset. Juhu!! Da blir det litt hjemmetid på meg likevel de siste ukene! Parasitten fortsetter å være litt mindre enn gjennomsnittet, men vokser fint etter sin kurve, og ble i dag estimert til 2000 g! Stor gutt :) Fikk selvsagt ikke noen dato for ks i dag heller, da legen hadde glemt å legge meg inn i operasjonsprogrammet :( Men hun lovet på tro og ære at hun skulle legge meg inn i dag, og da ville jeg få dato enten i posten eller senest på neste ul- kontroll som er i begynnelsen av mai. Urk - jeg hater venting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å lese meg igjennom 20 sider for å finne det jeg vil ha, men jeg har lyst til å strikke. Noe enkelt. Jeg er ikke så veldig flink på å strikke, men kan "the basic".

 

Noen som har link til en superenkel oppskrift? (Gjerne på et lite teppe eller noe så kan jeg starte der) Eventuelt et godt tips til hvor(oslo-ish) jeg bør dra og handle garn og kjøpe oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tyr,

 

Jeg fikk en oppskrift på et superenkelt teppe på CC-vest. De har det der til utstilling også om du vil se på det. Jeg kunne evt. skanne inn og sende oppskriften dersom det er ønskelig. Det er kun rette og vrange masker hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...