Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Å, jeg elsker dropsgarn <3 men tror det er fordi det ligger litt lavere i pris enn andre merker og har gratis oppskrifter pÅ nett. Pluss at det ofte er salg. Det er salg bÅde pÅ nett og i butikk nÅ. Ikke pÅ alle garntypene, men du ser jo listen pÅ garnstudio.

 

Ja, du fÅr se pÅ fargene i butikk, syns de varierer litt fra nettet. Jeg har kjøpt inn baby merino til vesten, (var faktisk samboer som valgte farger - med litt tvang fra meg) fordi det er superwash, tenker det er praktisk. Baby alpakka er jo alpakka, men enda mykere og kanskje litt mindre hÅrete. Baby merino er... hmm, veldig mykt det ogsÅ, men pÅ en mÅte blanding av babyull og bomull, (det er ikke det, men føles pÅ en mÅte sÅnn, syns jeg da). I glattstrikk gir det et veldig jevnt resultat selv om du ikke har 100% jevn strikkefasthet. Jeg tror det er min favoritt.

 

Ble det vognteppe med rillekant ja. Har bare kommet 2 cm etter rillekanten, sÅ ser ikke helt hvordan det blir. NÅ virker rillekanten veldig dominerende, men det blir vel bra nÅr teppet blir større.

Strikker med merinoe extra fine - "storesøsteren" til baby merino. Teppet virker kjempemykt og luftig :) I lys babyblÅ. Pinne nr. 6. MÅlte teppe igjen etter at jeg hadde begynte med mønster. Da var det 70cm nÅr jeg ikke strekker det. Tror jeg lar det være sÅnn, for det er typisk min uflaks at hvis jeg tar et mindre maskeantall, sÅ blir det plutselig bare 50cm.... Kommer sikkert til Å angre nÅr jeg er halvveis og det gÅr sÅ treigt. Men om det blir for stort til vognteppe, sÅ fÅr jeg heller lage et annet vognteppe.

 

Ser jo ut som jeg jobber for dropsgarn med dette innlegget, jaja :)

 

NÅ skal jeg legge meg, og ta av sminken med egenprodusert bomullpad - luksus :) hehe.

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du huske at jeg strikket monsterbukse i str tre år da Babysyk. Så det blir litt færre tråder på en mindre bukse!

Jeg strikket hentesettet i "vanlig" Alpakka fra drops. Jeg synes jakken ble litt liten, den satt som et skudd på vei ut av sykehuset, men spørs om hun kunne bruke den så lenge. Så ville kanskje strikket en str større, eller med en halv pinne større.

Du fikk da med deg litt garn likevel da.. Jeg skal nok på shopping i helgen.

 

Såå bra at snuppa var fornøyd med jakken da Ønsker3gull, men kjedelig at den ble så knapp. Du får fikse det med lange vrangborder ja!

 

Idag har jeg tatt en sykedag fra jobben. Våknet med hodepine og er sliten for tiden, så tenkte jeg fortjener det. Sov til kl halv tolv og våknet med ganske tydelig kul på magen. Jeg nyter det! Bare så synd den forsvinner ned under buksekanten når jeg står opp. Den er helt oppe med navelen når jeg våkner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK FruLS, det skal jeg huske ;)

 

Høres ut som du har fortjent en sykedag ja. Du får stelle godt med deg selv idag da, så du kanskje får bittelitt mer energi.

Skjønner godt hva du mener med magen :) Min ble borte etter at jeg var på do. Tror det var blæra som dyttet livmor oppover. Snart blir det værende igjen en liten kul utover dagen også :) Du får bare nyte det. Hvis det er noen trøst ser jeg bare feit ut og overhode ikke gravid ut :)

 

Forresten, du kjenner etter liv. Det har jeg gjort siden uke 14 og holdt på å bli gal mange ganger. Gikk opp et lys for meg da jordmor sa at sparkene kommer under bikinilinjen. Da var det litt lettere å "luke" bort andre rariteter i magen :) Kanskje du har forranliggende livmor sånn som meg, da tar det lenger tid å kjenne noe.

Det nye her er hikking (tror jeg da) Utrolig festlig!! Magen gjør liksom sånne minihopp :) Uheldigvis har det bare skjedd når samboer ikke er i nærheten.

 

Justerte du på maskeantallet siden du brukte et garn med annen tykkelse? Rart jakka ble mindre, skulle tro den ble større siden alpakka er tykkere enn lanett.

 

Jeg har hatt en rolig start. Nå skal jeg straks ut døra og på jobb :) Håper det ikke blir alt for mye å gjøre, for jeg har strikketøyet i veska.

 

God bedring FruLS. Håper du føler deg litt piggere etter idag. Viktig å tenke på seg selv når man er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ingenting med maskeantallet nei, men jeg strikker bittelitt stramt da, så kan gjøre at det er det som gjorde jakken liten. Men målte den ikke, så det er mulig den er større enn målene den skulle være, men den så veldig liten ut ihvertfall. Venninnen fikk en jente på 3790g 50cm og den passe perfekt til henne hjem fra klinikken.

 

Idag har vi fått ryddet gjesterommet (og gjett om det var på tide!!!). Mannen hadde også tatt en fridag idag (avspaserte), så vi var hjemme begge to. Deilig å få en sånn ekstra dag sammen. :)

 

Nå skal jeg sitte å nøste opp seks hesper med garn jeg hadde liggende. Fire nøster blått, ett hvitt og et rødt..hmm..håper nesten jeg har en gutt i magen, så slipper jeg å kjøpe garn til teppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Så flinke dere er til å skravle... Jeg er flink til å lese, men har blitt skikkelig dårlig til å skrive. Får prøve med litt skjerpings!

 

Oppussing er morsomt, men tidkrevende. Vi skulle også bare male på soverommet, men så oppdaget vi at tapeten bulte på ytterveggen. Ble engstelig for vannskade og tok ned tapeten. Under var det helt tørt, men noen morsomme veggplater fra oldtiden som bestod i sammenpresset papp. De gikk selvsagt i stykker sammen med tapeten. De som har lagt gulvet på rommet er ikke fødte handymenn så det var en glipe på fire cm langs den ene langveggen, hvor de hadde lagt en list nedi for å skjule det. Jeg blir litt irritert over dårlig håndverk, så vi bestemte oss for å ta opp gulvet også, bare for å finne et annet gulv under, og et gulv under der igjen også (!). Da gjensto liksom bare taket før fullstendig fixing av rommet, så vi dro ned de gamle platene derfra også. Takk og lov for det, for de var lagt direkte over strømførende ledningsender! Nå har vi hatt elektriker her, taket er nytt, gipsplater på veggene er fixet og mannen er i gang med sparklingsrunder. Til helgen er det strie og malingsshopping mens vi venter på gulvet...

 

Vi har brun kontrastvegg på vårt nåværende soverom, og denne veggen speiler seg i speildørene til garderobeskapene på motsatt vegg. Går helt fint det :) riktignok har vi bare garderobe på halve veggen da. Høres spennende ut med walkin garderobe... Vi skal få eget garderoberom til hele familien når utbygget en gang kommer opp (lenge leve kommunalt byråkrati), men enn så lenge år vi nøye oss med småskap og kommoder rundt omkring :)

 

Hjertelyd er alltid fantastisk å høre, spesielt når man ikke blir sparket og slått eller på andre måter blir minnet om hotelldriften i magen... Lykke til i jakten på ørsmå bevegelser!

 

Kjedelig at det ikke klaffet denne mnd Ønsker3gull... Ville virkelig gi stafettpinnen over til deg nå. Jeg er såååååå klar for bli ferdig med skiten... Jeg tror jeg er verdens dårligste rugekasse! Endokrinologen som styrer medisinene mine for tiden, skulle snakke med de på kk om hvor lenge de trodde jeg måtte være innlagt etter fødselen. Jeg ble litt småpaff, for jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle være kvitt hele f.... sykehuset så snart som mulig etter fødselen... Grrrr, stadige overraskelser.

 

Monsterbukser, tepper og ferdige jakker.... Dere er så utrolig effektive! Bøyer meg i støvet og registrerer at jeg siden forrige oppdatering kun har laget en liten kappestolpe. Jorda, all fremgang er fint!

 

Jøss... Noen som kan sine barnematting! Jeg er helt idiot på kjøkkenet og hadde aldri puttet i babyen min noe jeg hadde håndtert fra bunnen av :) mannen er flink da, så får tipse han om mulighetene. Prinsen stakkars er vokst opp på glass og pakkemat. Ikke rart han er tynn ;)

 

I dag har jeg lagt strak ut på sengen med magesmerter. Verre ved bevegelse av meg eller parasitten, men til stede hele tiden. Hard mage også. Sikkert kynnere, men jeg har ikke følelse i livmor, så ikke så lett å avgjøre. Har prøvd å lese litt om vondter på slutten av graviditeten, men blir ikke helt klok. Noen som har erfaring??? Hjelper lite med dokorskolen når kroppen ikke oppfører seg! Hvis det ikke er bedre til i morgen, får jeg kanskje vurdere en tlf til obsposten. Vil jo liksom ikke mase hull i hodet på de heller, har på en måte vært der nok synes jeg, om ikke jeg skal komme utenom avtale også. Men litt lenge å vente til tirsdag hvis det er like vondt som i dag... Problemer med å krøke meg til doen pga vondter... Håper jeg får sove i natt! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff krølle.. det høres vondt ut med den magen. Jeg synes absolutt du skal ta en tur til obsposten jeg!:) alltid bedre å vite og kanskje få litt hjelp enn å vente helt til tirsdag som du sier.

Skjønner det var en liten overraskelse å få vite at du må observeres etter keisersnittet. Men det er jo helt sikkert lurt, til de vet at du tar til deg mat og går opp i vekt. For det er vel det de skal sjekke eller??ta deg av medisinene og se hvordan det går. Det kommer nok til å gå helt supert krølle. Det er jeg sikker på. Så fort lilleprinsen er ute av magen så er nok colaen og masse annet godt interessant for deg også:)) Bra det!

 

Jeg skulle gjerne tatt over stafettpinnen krølle. Men her er det jammen ikke lett å ha energi eller tid til å lage barn skal jeg bare si! med flere barn, en hektisk hverdag, liten energi, lange jobbkvelder på mannen og jeg som legger meg tidlig og sover som en stein.. ;) kanskje det blir litt lettere i ferien til sommeren;)

 

Jeg leser og leser her jeg også, men er heller ikke så flink til å skrive. Morsomt å lese det dere skriver da:) jeg er såå enig med deg krølle.. damene er super-raske og flinke til å strikke! FruLS og Babysyk.. dere er skikkelig redebyggere blitt dere nå. Barna deres skal ivertfall ikke mangle hjemmestrikkede klær!

Ja krølle.. du er litt av en redebygger du også da.. som hel-renoverer soverommet til lillprinsen:)

 

Da jeg la meg igår hadde jeg en liten ransakelse/gjennomgang over hva som bør gjøres innen dette året er gått. Det er jammen ikke lite! Ja, gjorde det fordi dersom jeg nå blir gravid, så kan jeg ikke regne med at det blir så mye oppussing på meg. Helt ærlig så regner jeg med at jeg ligger og spyr de to, tre første månedene(som sist), selv om jeg håper på noe annet selvsagt! Like greit å forberede seg på det.. men det betyr da også at ting må gjøres i forkant av en spy-periode:D

Så nå planlegger jeg å gjøre ferdig litt møbler(omtrekking og maling), maling, rydding og kasting i alle rom og kanskje til og med oppussing av det ene soverommet og kanskje gang og trappeoppgang.

Som om ikke det er nok så har drømmehytta mi kommet for salg og vi vurderer seriøst å kjøpe den, bygge tilbygg på hus og kjøpe oss en caravelle vi har sett på. Herlighet!! Dette kommer til å bli både dyrt og mye jobb dere! Jeg innrømmer at det er litt i overkant mye å gjøre da, men den hytta skal selges nå.. ikke om tre år når vi er ferdig med hus liksom. Desverre, på en måte. Skulle nok gjerne ha tatt det lånet på hytta litt senere, men. Nå har vi ikke bestemt oss enda altså.. det er MYE penger og det vi aller helst vil, er å sove godt om natten og å vite at vi har råd til alt vi har. Ikke jobbe oss ihjel heller. Jeg har lyst til å kunne være hjemme helst to dager i uka. èn til rengjøring av huset, styre og stell her, og en fridag bare for meg. Gå tur, bake, sy osv, osv. Jeg vet det høres litt luksus ut, men med så mange barn, så mye å gjøre osv, så er det gjerne en slik fridag det som skal til for å holde alt (les: også min tålmodighet, energi og blide åsyn) gående. Mannen har en såpass krevende jobb at jeg regner ikke med ham på husarbeid, matlaging osv. Det gjør overhodet ingenting det altså.. jeg elsker å stelle og stulle, men da må jeg ha liiiittebitt overskudd til å kunne gjøre de koselige tingene også.. ikke bare de nødvendige tingene. For jeg vil absolutt at barna skal kunne oppleve slike ting som å kommer hjem til nystekte boller innimellom, bli hentet i barnehagen litt tidligere en dag litt overraskende av en blid og opplagt mamma, å ha en mamma som fortsatt er opptatt av å lage mat fra bunnen av og servere ordentlig mat til ungene og å orke å ta dem med på litt matlaging(være seg enten baking eller å bli med på middagslaging) uten å være sur og grinete.

Det er veldig viktig for meg, for jeg vet at da tar de med seg dette videre inn i sitt voksen-liv og til sine egne barn.

Det er nå meg da.

Men når det er sagt.. krølle.. min eldste har også vokst opp med barnemat på glass også!!

Men jeg er samtidig veldig heldig og veldig glad for at jeg kan ha mulighet for å kunne gjøre slike ting med barna nå ivertfall:)

... og for å si det slik.. om jeg er så heldig å skulle få en fin liten gutt neste gang, så kommer han garantert til å bli innviet i baking og matlaging han også.. akkurat som vesla vår nå snekrer og hogger ved sammen med pappaen sin:)

 

Oj.. ikke meningen med en tale altså;)

det bunner litt i at jeg er litt bekymret over å ta opp så mye lån, selv om jeg vet at mange har like mye lån som vi da vil ha.. og de har stort sett bare hus og bil. Men likevel.. vi er vant til å ha lite i lån, så dette er litt små-ubehagelig for meg. Litt slik "jeg vet hva jeg har, men ikke hva jeg får"-greie;)

Forstår dere meg?

 

Nå skal jeg strikke ferdig venstre stolpe på jakken til vesla, men først bake noen knekkebrød. Jeg har en kollega som er alenemor og hun har vært så syk så lenge nå. Tenkte å ta med endel knekkebrød til henne og datteren da, siden de ikke spiser vanlig brød.

Dessuten kommer søsteren min innom og hun må få en dose med det samme med hjem til ungene sine som bare spiser loff og nugatti:D, og hele familien her eeelsker de knekkebrødene:)

Det er kjempelenge siden jeg har laget dem nå, så det blir nok godt mottatt.

 

Igår synes jeg jeg var flink. Fant frem to "gamle" kjoler til 17.mai. Har såå lyst på en lag og fotsid rosa kjole fra Noa Noa, men hmm.... det var dette med å bruke penger på noe man allerede har da;)

 

Vel, vel.. ego-innlegg fra meg her. Litt frustrasjon som må ut. Jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for redebygging jeg også her.. og en spire i magen. Håper det klaffer i løpet av sommeren!:)

 

Ha en fin helg da dere. Jeg skal nok få i meg den hellige sukker-dosen i løpet av helgen jeg, Haha. Ikke noe problem der nei!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evigheter siden jeg har skrevet også, leser og koser meg med det, men finner ikke tid til å skrive. Har begynt på monsterbukse i drops merino extra fine, går "fort" - kjekt med litt tykkere garn igjen :) ellers blir det mye baby alpakka silk på meg, mitt favorittgarn - så utrolig mykt og godt :) det blir litt nupper ved mye bruk, men jeg synes det holder seg godt også i vask :)

 

Oj, her er det kjempe bæsj på gang, så det var alt for nå. God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg nesten klar for garnshopping! :)

Sendte over en del bilder av diverse plagg til mannen, og han har nå plukket ut disse favorittene:

17-1.jpg

5-1.jpg

4-1.jpg

 

Og dette teppet har jeg valgt ut selv! :)

90485a_medium.jpg

 

Har også tenkt litt på kjørepose i eskimo, men er litt usikker. Erfaringer?

Også må jeg finne oppskrift på et hentesett..lurer på om jeg skal stjele det i Dalegarn som Babysyk? har vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaujau... Da satt jeg på vent på obs posten. Har tatt ctg som viste masse sammentrekninger. Nå venter jeg på at jeg skal produsere urinprøve, og så skal det visst komme en lege etter hvert. Mye aktivitet på føden i dag, så det kan nok ta sin tid. Forhåpentligvis er det bare en urinveisinfeksjon eller i beste fall helt normalt på denne tiden av svangerskapet. Hadde ikke noe lignende sist, men ingen svangerskap er jo like...

 

Hus og hytte og bil og lån... Høres ut som kjent problemstilling ønsker3gull! Vi har jo inne søknad om både utbygging og garasje. Samtidig må vi skifte tak sammen med de andre i rekken vår. To av leilighetene fikk plutselig Amazonas nedover pipa ved forrige regnskyll... Og så må vi betale for reparasjon av felles vannledning, som visstnok er privat. Blir fort penger til sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Da viste det seg at magevondtene var rier... Så nå er jeg dandert på obsposten med rieteller. 2 cm åpning og modent er ikke så bra visst med tanke på styrtfødsel forrige gang... Jordmødre, gyn og anestesi har gjort alt klart for ks i tilfelle det utvikler seg mer. Selv håper jeg det roer seg ned, for det passer ikke så bra med baby helt ennå, selv om jeg er passe lei... Liksom innstilt hodet mitt på den fastsatte datoen... Blir noen spennende timer fremover ser det ut til :) Skal nok holde dere oppdatert, spesielt hvis det ikke skjer noe... :) wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg krølle. Det var akkurat det jeg tenkte pÅ før idag!! Men turde ikke si det til deg:(

hvor langt har du kommet i uker nÅ da tro?! Du er sikkert opptatt med deg selv og alt som skjer rundt, sÅ du er vel ikke her inne. Men jeg husker ikke ukenummeret du er i nÅ jeg. Er det helt ok om lilleprinsen din kommer nÅ da tro?!

Å, nÅ er jeg sÅÅ spent krølle. Tenk om du allerede har blitt mamma tenker jeg nÅ da:)

kommer til Å se inn her helt til du kommer med en oppdatering. Haha :D

 

Koselig Å lese innlegg fra deg Camillok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. kjempefine plagg og teppe du har tenkt å strikke FruLS. Fiine bilder:)

Nå fristet du meg til å ta en runde rundt på nettet for å se på babytøy som jeg kan strikke. Forberede meg litt liksom:)) men kan jo ikke strikke noe spesielt enda heller da, siden jeg ikke vet hverken OM jeg blir gravid eller hva slags kjønn et lite nurk blir, så. Jaja, men, men.. moro å titte litt rundt også da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Vondtene kommer og går litt sånn uregelmessig, men 2-4 per minutt. Ikke spesielt effektivt, fortsatt to cm åpning, så forhåpentligvis er det bare falsk alarm. Jeg er 36+1 så det er absolutt ingen krise om han kommer nå. Har nå for sikkerhets skyld blitt stylet nedentil og dusjet med hibiskrub. Iført lekker skjorte og engangstruse. Føler meg skikkelig sexy ;) Hadde et lite håp om at det skulle roe seg ned litt etter en god dusj, men så langt er det samme tullet. Kniper igjen så godt jeg kan og håper parasitten holder seg innomhus noen dager til. Spennende er det i allefall, og 12.05.12 er jo en fin dato det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, dette var litt overraskende Å komme til!! Utrolig nervepirrende da!! MÅ jo være litt rart nÅr du sikkert har hatt 23. i tankene. Bra at det ikke har blitt mer Åpning ihvertfall!

 

Kanskje utrolig teit spm, men hvem har stylet deg? Trodde du skulle ta KS uansett? Eller er det for kontrollene. Hmm, ser for meg at det kan være vanskelig Å gjøre selv med stor mage.

Sexy med engangstruse da :) Og helst sÅ kort skjorte at trusa synes nÅr du gÅr rundt og vandrer i gangene :P

 

FruLS, sÅ fine ting plagg mannen din har valgt ut! Og sÅ likte jeg veldig godt teppe. Enkelt, men samtidig pyntet. Men, tror jeg har nok tepper. Ellers ville jeg nok strikket det i baby merino. Hvor fant du oppskrift pÅ det?

Har vært inne pÅ hentesett fra dalegarn ja. Det som er enten blÅtt eller rosa og hvitt. Men Camillok har strikket det hvite settet. I det siste har jeg ogsÅ vurdert en jakke som heter mini. Med lue og sokker i samme mønster og en enkel bukse til. Men fÅr liksom ikke bestemt meg.

 

Nei, nÅ mÅ jeg prøve Å sove. Spørs om jeg fÅr det nÅ da siden det er sÅ mye spennende pÅ gang hos krølle. Skal pÅ dagvakt i morgen, sÅ klokken ringer 6. Ikke mange timene med søvn men.... FÅr skrive mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk... Her går det fortsatt i ubrukelige vondter. Har akkurat tatt ny Ctg som fortsatt viser rier (som om jeg ikke kjenner det liksom)... Parasitten har det fint og det ser ikke ut til å bli noe mer åpning i natt, så da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe på at alle vondter blir borte så jeg kan sove litt. Foreløpig er det 3-4 rier per ti minutt. Ikke verre vondter enn at jeg overlever fint foreløpig, men må snart opp og vandre litt kjenner jeg. Og soving er uaktuelt. Utrolig irriterende å være i ingenmannsland og ikke vite hva som skjer fra time til time... Har i allefall nådd 36+2 da siden sist, det er da noe :)

 

Stylingen fixet de på posten her. Fått sånn brev i posten om at barbering nedentil er forbudt de siste fire uker før planlagt ks. De har en maskin her som de bruker til å ta bort det mest nødvendige. Jaujau... Nå er jeg klar... Jeg ser jo ingenting i der området lenger. Håper det ble pent! ;)

Endret av krølle...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Stakkars deg krølle:( ikke noe særlig å gå rundt med rier nå når du faktisks skal ha ks. Hvor stor åpning må du ha før de sier at det blir keisersnitt Nå ?!

 

Vi endte på legevakta igår kveld/natt. Mannen ble skikkelig dårlig og fikk nesten ikke puste. Helt tett. Vi var der i tre timer og jeg la meg igjen klokka tre inatt. Puhh.. litt sliten nå. Med alle ungene i hus. Nei, i hus er vel feil. De er ute nå. Graver og drenerer litt rundt huset og får bort litt overskuddsvann bak huset. Flinke unger det:)

Selv er jeg inne og gjør litt husarbeidet. MåTTE bare innom her for å sjekke om det hadde skjedd noe med deg krølle;)

Det virker jo som at du synes det er greit om parasitten( haha) kommer nå. Som du sier, du er jo straks i uke 37:)Tenker på deg ivertfall.

 

Nå får jeg gå å rydde i litt for små klær til vesla og finne frem arveklær i en større størrelse. Guri som hun vokser!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo strikkedamer. Nå har parasitten kommet ut, og jeg har akkurat fått hilse på han for første gang :) Riene ble sterkere og sterkere utover natten, men klokka tre var det fortsatt ingen endring i åpning. Klokka syv skjedde det imidlertid store forandringer... Fikk plutselig rier fra helvete og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Da var det fire cm åpning og det ble besluttet akutt ks. Ett kvarter etterpå var jeg flyttet til føden i påvente av at operasjonsstuen skulle bemannes midt i vaktskiftet. Da var det blitt 7 cm åpning og jordmor og en gyn forberedte seg på at ungen skulle poppe ut. Klokka 07.30 bar det inn på opr stua hvor jeg nå hadde full åpning og bulende vannblære. fikk riehemmende medisiner og deretter epidural. 08.13 kom verdens søteste parasitt til verden, akkurat fire uker før tiden :) han var 2700g og 47 cm lang. Ganske mye mindre enn prinsen, men likevel så han god og rund ut med bollekinn og små valker. Han hadde litt pustetrøbbel og ble fraktet bort for us av barnelege. Han får tilskudd mme hver tredje time og kontroll av blodsukker og temp, for det sliter han litt med.

 

Jeg mistet en god del blod og ble skikkelig uvel etter operasjonen. Måtte derfor bli noen ekstra timer på postop. Prøvde å hilse på far og barn, men blevsvimmel og kastet opp, så de måtte bare dra ned igjen på føden. Nå har jeg akkurat ankommet barsel og er i overraskende god form. Har ikke prøvd meg på amming ennå men ligger her og nyter synet av lille som for øvrig ikke har navn ennå.

 

Får skrive mer senere... Nå skal jeg bare kose meg en liten stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud, GRATULERER krølle!!!! SÅ bra at det tross alt gikk bra med bÅde mor og barn selv om han kom før tiden. Var nervepirrende Å lese, begynte nesten Å tro at han kom ut den "orginale" utgangen......

 

Tusen tusen takk for at du oppdaterer her inne sÅ fort etter fødsel. Du er bare utrolig sprek altsÅ!!!!!!!

 

Kos deg masse masse med den ferske prinsen din!!!

Og nyt at nÅ tar du over kontrollen pÅ kroppen din igjen :)

 

Ja, gratulerer igjen. Sitter her og nesten fÅr tÅrer i øynene pÅ dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse krølle! Så deilig å få ut lillegutt, selv om det var litt før! Håper alt går fint med dere og at de småproblemene han har løser seg raskt!

Utrolig imponert over oppdateringer både underveis og så kort tid etter! Ja, fortjener du å kose deg med nye familiemedlemmet? Gratulerer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Krølle, endelig er det over. Men for en dramatikk lille prinsen laget ;):o Nå får du nyte at du sakte men sikkert får kroppen din tilbake. Han var like lang som ene knøttet mitt, men litt tyngre. Høres helt perfekt ut spør du meg ;)

Har vært inne hver minste lille pause idag bare for å sjekke. Takk og lov for mobilen :D he he

 

Drama på deg og ønsker3gull... Alt bra nå? Huff, er ikke gøy. Må forresten dom deg hente ned arvetøy fra loftet. Mellomste har plutselig blitt så lang at alle bukser er blitt høyvannsbukser ;)

 

Holder på å legge knøttene. Idag sovnet de fort, men var så deilig å bare ligge her i fred og ro at jeg ikke gidder å stresse opp. Hører mannen styrer på kjøkkenet, så tenkte han skulle få arbeidsro ;) hi hi

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ krølle da:)) Gratulerer sÅÅ mye!:) Jeg sitter her og leser med et stort smil og funklende øyne:)

For noen døgn du har hatt! .. ja, jeg sier som Babysyk.. jeg begynte Å lese og trodde faktisk at du hadde født vaginalt. FOR en dramatikk da du! :0)

Men nÅ kan du kose deg. SÅ godt Å høre at du er i overraskende god form:) nÅ fortjener du sÅnn Å fÅ igjen kroppen din og Å bestemme over den heeelt selv:D

 

Kos deg med den vesle, og tenk.. nÅ er du tobarnsmor du ogsÅ :)

 

Her holdt jeg pÅ Å sovne da jeg la vesla isted. Trøtt etter Å ha lagt meg klokka tre inatt;) vi leste to eventyr og jeg gjespet mer enn lillemor:D

Men sÅ sovnet hun og jeg listet meg ned igjen. NÅ har jeg dratt frem godteriet og Husbrusen(som vesla kaller Villa Farris)og skal strikke litt og sitte her og smile litt og tenke pÅ krølle og hennes veslegutt. Sukk.. for en fantastisk følelse du nÅ sikkert har krølle. Han høres gruelig søt ut med smÅ bollekinn:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, GRATULERER :) :) :) jeg ble også sittende med økende mistanke om at minsteprinsen kom vanlige veien - godt de rakk det :) flott størrelse på gullet til tross for kvalmen din - godt jobba! Sitter med tårer i øynene jeg også... Takk for oppdatering, og lykke til fremover. Nyt dagene :) er kvalmen over nå?

 

Jepp, jeg har strikket det hvite dalesettet, men i babyalpakka silk, brukte pinne nr 3. Ellers har jeg strikket settet du viste som bilde to her oppe fruLS, i naturvit og sjøgrønn babyalpakkasilk pinne 3,5 til ei venninne. Ble kjempefint og det har passet hele vinteren :) prinsessa ble født i slutten av september og jeg strikket i str 6 mnd... Stor jente da - veldig høye forelre så jeg tenkte bedre stort enn lite, og det var tydeligvis bra :) flotte ting du skal lage fruLS

 

Vi tittet på sofa i dag, hva synes dere om:

 

http://fagmobler.no/index.php?kat_id=70&id=2148

 

I brun hud som vist. Tittet i butikken i dag og den fanget umiddelbart øyet mitt. Mannen likte den også, veldig god å sitte i. Myk men fast. For moderne til vårt hus med gammeldags stil, eller kan det bli litt fint? Har også lyst på denne:

 

http://www.trademax.no/møbler/stue/fåtöljer/curve-loveseat-lenestol-lenestol

 

Ikke sammen med sofaen, men i den delen av stua som er ut mot kjøkkenet. Vil ha den som håndarbeids/lese/ammestol :) med et lite bord og godt lys :) men selvsagt, har vi mye gjester går den relativt fint sammen med sofaen og gir to sitteplasser :)

 

Hvrfor måtte jeg like en av de dyreste sofaene i hele butikken??! Jaja, vi får spare og bruke sofaen vi har en stund og la loftsstua være umøblerrt enn så lenge. Men stolen vil jeg ha når vi flytter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, den stolen var nyyydelig! Sånn vil jeg og ha, når vi får litt større plass!

 

Ikveld har jeg strikket ferdig buksen.. Så nå har lille bebisen hjemmestrikket vest, body, lue, votter/sokker, jakke og bukse. Kom meg ikke avgårde til byn for å shoppe garn idag, så får ta det til uken.

 

Jeg tenkte også å strikke det settet i nest minste str..ser nå at det er 6/9 mnd.. Bebisen min blir jo født i november, så håper å kunne bruke det fra nyttår og hele vinteren, men kanskje det blir litt stort?! Du strikket på p3,5? Så hvis jeg strikker med p3 som står i oppskriften, så kanskje det går fint.. Eller kanskje jeg skal strikke minste str på p3,5...hmm..heller kanskje mer mot det siste..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste str på P3,5 :) lillefrøkna jeg strikket til la grådig på seg mellom 1 og 2 mnd og ble ganske stor. Hun kunne fortsatt bruke jakken nå (7,5 mnd). Buksen ble for trang i leggene (!) for litt siden. Så med baby født enda litt senere på året ville jeg fått for minste str ja :) hvilket garn skal du strikke den i? Babyen din kommer jammen til å få mye hjemmelagde klær om du fortsetter i dette tempoet ;) noen andre i familien som kommer til å strikke til dere? Blir gøy å få vite kjønn nå snart da :)

 

Lillegull er bare såååå utrolig herlig, han er nok litt tidlig ute, og har begynt å kreve leking og underholdning. Her om dagen skreik han sånn i vogna (hadde fått mat, kos og tørr bleie) at jeg satt han opp i halvveis liggestilling slik at han kunne se ut. Da ble det stille og han var så søt der de mørkbrune øynene såvidt stakk opp :) sovna etter ti min med inntrykk, så da ble han lagt ned og han sov som et englebarn helt hjem :) ellers er han storsjarmør av rang, smiler bredt til alle og har begynt å "prate" litt. Som tiden flyr dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å strikke i babyalpakka silk jeg også... Har ikke brukt det før da, så må kanskje ha et prøveplagg først så jeg ser hvordan jeg strikker med det. Synes det rene alpakkagarnet er så pusete..men vi får se. Tenkte å bruke kontrastfargen i settet på den flettejakken også, så blir det lettere å matche med færre ulike farger på strikketøyene.

 

Husker ikke hvem det var som lurte på oppskrift på teppet, men jeg fant det på ravelry. Usikker på om det er gratis eller kjøpeoppskrift, hvis kjøpe lager jeg nok min egen utifra bildet..

 

Ja det blir nok litt strikk. Men jeg satser på å ikke kjøpe så mye klær, men heller bruke strikk hele vinteren..vi får se. Både mamma, svigermor, mormor og mannens farmor er strikkere (mamma og farmoren strikker mest da), så det blir nok litt fra de kanter også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...