Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

hei dere...

 

Nå sitter jeg her og bare nyter fruktene etter en fantastisk dag på søndag. Hele dagen var bare perfekt, alt fra bordene, maten, gjestene og ikke minst hovedpersonene. De smilte fra de våknet på morgenen til de la seg helt utslitt på kvelden :)

 

Bordene ble kjempefine og jeg fikk mye skryt for dem. Enkelt, men likevel veldig flotte. Morsomt med et gjennomført tema, som hos oss var rosa og hvitt.

 

Vi hadde invitert veldig mange, og mannen min holdt en nydelig tale. Han ble helt satt ut selv når han nesten begynte å gråte, fordi han var så rørt over alle som kom for å feire jentene våre. Har vært mye trøbbel i familien, så det var stort for han å få samlet så mange av dem.

Været var faktisk på vår side. Litt regn tidlig, men det stoppet idet vi kom til kirken, så ble det bare bedre og bedre. Etter maten så åpnet vi dørene og barna løp ute og de som ville sitte ute kunne det. Sola varmet faktisk litt også på kvelden. :)

 

Kjolestuntet gikk helt fantastisk bra. Vi fikk byttet kjole på jentene så begge ble døpt i samme kjole. Presten var helt med og spurte etterpå om det hadde gått bra. Var litt morsomt med litt action ;) Selve knøttene var våkne idet vi gikk inn i kirken, så sovnet de, og var bare våken noen minutter mens de fikk vann på seg og ble holdt opp foran menigheten. Deretter sovnet de igjen og sov seg gjennom resten av gudstjenesten :) etterpå gikk de fra fang til fang, bare smilte og studerte alle menneskene rundt seg. Og når de ble sultne fikk de flaske hos den de tilfeldigvis satt hos, og når de ble trøtte så sovnet de der de var :) Eksemplariske barn ;) he he

 

Nå gruer jeg meg litt til i morgen tidlig, da reiser mamma, pappa og ene søsteren min hjem og vi skal tilbake til hverdagen. Har vært så godt å ha de her. De har jo hjulpet oss kjempemye, for ikke å snakke om hvor godt det er å bare ha dem her :)

 

Så nå skal jeg bare kose meg med dem i kveld og skravle litt. Får kommentere dere senere i uken, når det blir stille i huset.

Var forresten på 5 mnd kontroll idag. Minste knøtt har nå blitt over 200 gr tyngre enn søsteren ;) Så fikk de vaksine, og i kveld fikk de feber :( Ja ja, håper natta blir grei, de trenger å sove nå.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først, før jeg glemmer å skrive det, det er sandnes som har det settet ønsker3gull :) Syns også det er veldig søtt, og har også lett og lett etter det en gang. Husker ikke helt hefte, men kan se om jeg kjenner igjen forsiden etterpå.

 

Jeg har ikke strikket så mye med vikinggarn, babyullen, men den er jo stort sett lik hos alle produsenter. Og så har jeg strikket tova tøfler av naturgarn. Det var ganske ujevnt i tykkelsen.... Mamma strikket en body lignende dress til nevøen min i melkefibergarnet, det ble ganske slapt egentlig. Men var veldig mykt og godt da.

Var det sånn at dere ikke fikk langt inn aksjer denne runden? Da er det vel ikke noe å håpe på denne gangen. Vi får krysse alt på neste runde da :)

Maaaange masker, men så blir det sikkert veldig fint med den kanten, og tenk så fort det plutselig går når kanten er ferdig!!

 

Så bra at formen er stigende krølle!!! Det har du virkelig fortjent! Er det sånn at mannen også er hjemme nå, siden du er syk eller? Håper du snart er frisk og rask og kan nyte sommeren med familien! Skjønner godt at du ikke har strikket noe, det kommer når formen blir bedre. Sikker på at du raser av gårde fortere enn alle oss andre da :)

 

Da kom det svar fra MaMi ja, leser spent.... :)

Så hyggelig å lese om dåpen! Høres jo ut som en drømmedag! Det er bra :) Er nok en veldig lettet MaMi over at alt gikk så bra som det gjorde, er jo mye man ikke kan styre på en sånn dag, været og humøret til knøttene f.eks. Nå får du kose deg masse med familien og nyte den siste tiden sammen med de for denne gang!

 

FruLS, så koselig at du har vært hos venninnen i Oslo. Har ikke fått med meg at du skulle dit jeg. Høres gøy ut og kunne kose med et lite nurk og tenke at det ikke er lenge til du selv har ditt i armene :) Spennende med UL da!!! Nå er det bare å glede seg masse masse!!!

Høres ut som du har en "morsom" jobb forran deg med all monteringen. Syns det er så kjedelig det siste der, for plagget er ferdig.... Men så er det jo samtidig så spennende å se hvor fint det blir! Så langt du har kommet på teppe da! Du er jo virkelig en reser!

 

Frk Hansen, deg er det lenge siden vi har hørt noe fra! Håper alt er bra med deg. Har du forresten bestemt deg for vogn? Husker du hadde noen ganske forskjellige vogner enn meg på ønskelista. Spennende å høre hva du endte opp med :)

 

Her har det skjedd bittelitt også, uten at det er noe dramatikk i det. Har hatt mye vondt i magen/livmor om nettene så jeg tok meg en tur innom føden. Har vel ikke sagt det før, men jeg jobber på et sykehus med fødeavd, så jeg gikk innom der når jeg jobbet i helgen. De var redde for at jeg skulle ha forkortet livmorhals pga så mye vondt og mye kynnere, så de sjekket livmorhalsen. Tok først vanlig ul, og alt var bra med lillegutt og han vokste fint. Fikk ikke sett så mye på han, for det var jo mellom pasienten og ikke for "morro" skyld. Sjekket også livmorhalsen, den var helt fin, lang og lukket, heldigvis!! Men det satte en støkk i meg, det at jeg like gjerne kunne ha forkortet livmorhals. Så nå har jeg bestemt meg for at jeg ihvertfall ikke skal jobbe nattevakter mer. Skal til legen på fredag, så får jeg se om jeg skal redusere i stilling eller hva det blir. Føler meg jo egentlig sprek og fin, men er ikke helt begeistret for alle kynnerne. Så kanskje jeg må lytte litt til kroppen. Jordmoren jeg snakket med sa at det var vanlig å anbefale litt reduksjon i stilling ved mye kynnere.

 

Vi har vært å sett på babyutstyr, og det er jo såå morsomt. Har ikke helt bestemt oss for de store tingene enda. Og så har vi funnet ut at vi skal vente til vi har overtatt leiligheten, så vi slipper å flytte på det. Har jo bare såååå lyst til å kjøpe det nå!!!

 

Nei, dette ble langt. Får skrive mer en annen dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen der vaaar det jo!! Tusen hjertelig FruLS. Tenk, da har jeg altså helt oversett det! Går det bare an... :D

 

åh, sukk.. det er så fiiine sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppklaring altså FruLS og Babysyk. Helt supert. Jeg strikker en vest i lanett babyull, som jo er 100 % merino. Men når jeg nå har strikket med alpaca og nå med baby merino så synes jeg lanett-garnet er som papir. Stivt og rart og nesten så det knirker mellom fingrene for hver maske. Nei, tror jeg må finne noe alternativt om jeg skal strikke noe fra de oppskriftene fra sandnesgarn;) har dere noe å foreslå?

 

Det høres ut som en fantastisk dåpsdag på søndag MaMi:)så bra!! Koselig at mannen din ble så rørt og at så mange kom og feiret sammen med dere da. Klart det betyr mye! :)

 

Så nå er du skikkelig rede-bygger blitt du Babysyk. Så moro å høre om planene, vogn og utstyr. Hvilken uke er du i nå?.. og FruLS ca 4 uker etter deg, var det så??

Det var nok ikke så dumt av deg å sjekke livmorhalsen synes jeg. Jeg selv var plaget med veldig mye kynnere under mitt første svangerskap, men tenkte ikke så mye over det. Jeg gikk veldig mye, ofte og svært lange turer i skog og mark da og i 5. måned hadde jeg på slike turer kynnere kanskje hvert kvarter husker jeg. Måtte liksom stoppe opp til det gikk over, for å gå videre slik var ikke aktuelt. Jordmoren min sa bare at det var helt vanlig, og at jeg merket det om det var rier jeg fikk. Hmm.. det er jo nå 13 år siden, så kanskje jordmødrenes mening har forandret seg litt angående det. Uansett er det jo ikke vondt synes jeg, men det er jo ubehagelig når alt strammer seg sånn veldig og så ofte;)

Med neste svangerskap hadde jeg nesten ikke kynnere.

Lurer på hvorfor det er så forskjellig, både fra svangerskap til svangerskap og fra kvinne til kvinne. Hmm...

 

Nei, dere.. nå er jeg strømpetrøtt. Time to hit the sack:))

Natti natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, lenge siden jeg har skrevet her inne. Vi har vært på bilferie :) gikk helt supert med lillegull, skulle nesten tro han hadde innebygd GPS for han våknet da vi kom frem hele tiden ;)

 

Babtsyk, jeg hadde også veldig mye kynnere, faktisk helt fra uke 10 tror jeg. Ekstremt ubehagelig, ikke direkte vondt, men jeg ble veldig kvalm og uvel av dem. Satte en stopper for all fysisk aktivitet :( hadde nok ikke vært så "god og myk" nå hvis det ikke var for dem. Målte også livmorhalsen et par ganger - siste gang var på eget initiativ da vi skulle fly hjem fra India (spesielt siden jeg hadde et par dager på landsbygda i India med 50-70 kynnere pr dag...) men alt gikk jo så bra, lillegull holdt seg jo inne til 5 dager over termin ;)

 

Babybjørn vippestol er en helt genial oppfinnelse :) jeg kan faktisk putte gullet i den og gjøre andre ting :) ellers måtte vi kjøpe pram pack - kjedelig men bedre enn å få ødelagt vogna på flyet. Vi skal vel forsåvidt ut å fly flere ganger også, og med flere barn etterhvert så var det vel en ok investering. Må ha babycall i nyhuset, noen her med gode forslag? Hva slags vogn ble det på dag babysyk? Jeg blir bare mer og mer fornøyd med edgen :)

 

Så fint dåpen gikk så bra MaMi :) fruLS jeg er imponert over hastigheten på strikkeproduksjonen! Heldig lite gull i magen din :) Krølle, er du bedre? Ønsker3gull - hørtes spennende ut med disse cupcakesene, gleder meg til å høre hva det blir til :)

 

Her har lillegull begynt med litt tillegg. Helsestasjonen mente det ikke er nødvendig siden han har lagt på seg nok, men gutten er tydelig misfornøyd og sulten, spesielt på kvelden. Tanten hans som er barnelege har ment en stund at han burde få litt ekstra - at barn på over to mnd ikke skal ville komme på puppen igjen etter 15 min... Så det e tydeligvis ikke bare jeg som har følt at han sitter på puppen konstant... Nå er det en flaske tillegg om dagen og gullet begynner å bli god og rund :)

 

Kjøpe vår første ullpysj i går - det fungerte fantastisk :) sommerulla til Joha er veldig tynn og fin. Men babyalpakka silk på pinne 2,5 blir også tynt og fint, skal strikke pysjer av det til kommende barn. Nå får jeg ikke strikket i det hele tatt, sykt travelt fortiden! Flytter om litt over en uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søtt det settet fra Sandnes var, øsnker3gull. Jeg trodde faktisk det var et annet du var på jakt etter for jeg har sett et med kroner i et Norsk Ukeblad eller Familien eller noe sånt, men det er til større barn da. Bra de to andre kunne hjelpe deg ;)

 

Høres ut som om dere har hatt en fantastisk dåpsdag, MaMi. Nesten så jeg kanskje ville vurdert senere dåp neste gang, men med en arvekjole som er str mini så blir vi "tvunget" til å ha tidlig dåp (dvs rundt 3 mnd). ;) For kjolen skal brukes, det er det ikke tvil om. :)

 

Håper formen din er blitt bedre, Krølle. Får så vondt av deg. først et vanskelig sv.skap og så blir det liksom ikke bedre i det hele tatt av at lilleprinsen kommer ut. Goklem til deg :) Kjedelig med 4-fjellsturen også, men den kommer jo igjen hvert år.

 

Så flink Leon har vært på bilferie da! =) Jeg er helt imponert! :) Så bra at han er fornøyd med å få tillegg da. Er så godt når de små er fornøyde! Masse lykke til med flyttingen! Gleder meg til å lese om innredningsprosessen ;) forresten helt enig ang babybjørnstolen. Vi har fått låne fetteren til lille sin og hun digger å sitte i den. Spreller med beina og gynger som en galning.. hihi :)

 

Babysyk: hørtes ut som en litt skummel helg du har hatt. Godt du bare kunne ta en tur innom på føden i arb.tiden da. Det kan sikkert være lurt å gi seg med nattjobbing, ja. Kynnere hadde jeg veldig lite av, men det er vel helt vanlig. Tror jeg hadde min første kynner i uke 27 eller noe sånt, og så kom det kanskje max 1 for dagen frem til uke 35/36 ca. Hadde en del på slutten, men merket egentlig veldig lite til de. Gleder meg til å høre hvilken vogn o.l. dere ender opp med. Jeg er også superfornøyd med edgen (som Camillok).

 

FruLS, du er crazy! Nøste 3 på teppet allerede! Når begynte du? Hvilket teppe er det og hvilket garn bruker du? Jeg har ikke fått med meg det... Høres ut som en super helg på besøk hos venninnen din da. Teller ned til ul-dagen din jeg nå :) *spent*

 

Her går no dagan som vanlig. Lillemor er mer og mer i bevegelse og roterer rundt på gulvet i vill fart. Hun har ikke begynt å åle fremover enda, men rundt og bakover klarer hun. Sitter i egen stol ved bordet under måltidene og er sååå stolt! Nå har hun lært seg å si både pappa og mamma og vinker til pappaen når hun skal legge seg om kvelden. Pappaen er alltid like fornøyd hver gang :) Hun vokser som bare det og nå har vi blitt nødt å pakke bort nesten alle klærene hennes i 68 og finne frem 74. Hihi... nå har hun våknet og ligger og synger i sengen sin. :)

 

Husker ikke hvem som spurte om babycall, men jeg er fornøyd med den vi har. Doro bm50. Kjøpte den på www.babycare.no på tilbud til 449,-. Eneste som er litt dumt er at babydelen er litt stor, så den kan være vanskelig å plassere i vognen. Nå har vi byttet til sportsdel på vognen så da ble det bedre plass til den. :)

 

Prinseteppet mitt vokser og jeg er halvferdig med ene siden. :) Tenkte jeg skulle begynne på vesten i kveld. Trenger mer enn en ting å gjøre om gangen ;) Nei, jeg får stikke opp til prinsessen før hun begynner å hyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ved dåpen var vellykket MaMi!!!! Alltid kjekt når man har planlagt så mye, at ting går i orden. Håper du klarer deg bra nå når familien er reist igjen.. :)

 

Oslo-besøket kom litt kjapt på ja, vi var i et møte der borte med jobben på torsdag, så da ble jeg like godt igjen til lørdagen. Var vel planlagt en toukers tid i forveien, men jeg har vel bare glemt helt å dele det.. :)

Så bra at alt var bra med deg og lille Babysyk, ikke kjekt å gå rundt å hangle og lure på om alt er i orden.. Bra du fikk avklaring i det ihvertfall! :) Men fikk du noen grunn for hvorfor du hadde hatt vondt? Redusert stilling hørtes lurt ut ja, viktig å få slappet av (hører jeg fra alle kanter..hehe) !! Vi har tenkt oss en tur i babyutstyrbutikker om ikke så lenge for å kartlegge hva vi skal se etter i tilbudsaviser utover sommeren.. :)

 

ønsker3gull, det settet jeg strikket til venninnen min i Oslo var Lanett-oppskrift, men jeg strikket i Drops Alpaca.. den ble litt smal, men det er mulig det var mest fordi jeg strikker litt stramt. Ville kanskje gått opp en pinnestr selv om strikkefastet i utgangspunktet skal være lik.. du får se litt rundt på ulike garntyper og sammenligne strikkefasthet og løpemeter (meter pr 50gr) etter noe som passer. :)

 

Nå er jeg godt på vei inn i uke 19, og bare gleeeder meg til ultralyd på tirsdag neste uke! :D Det blir en spennende morgen! Jeg er litt usikker på om jeg vil dele med alle hva det blir med en gang (eller i det hele tatt), må snakke litt mer med mannen..kommer nok ikke til å klare å holde meg helt til november tror jeg... Må jo strikke rosa/blått..hehe..

 

Camillok, så bra at ferien gikk så smertefritt da! Innebygd GPS ja, det burde vi vel hatt flere kanskje.. Har tenkt på det med vippestol, har vært litt usikker på om jeg skal kjøpe det.. kanskje vi skal ønske oss til jul, da er jo lille knøttet halvannen mnd og begynner vel å bli utålmodig innimellom.

 

Lollo83 hvis du blar tilbake et par sider la jeg ut masse bilder av strikkeprosjekter, deriblant teppet jeg skal strikke. Er et teppe med "stripe-felt" på 5-6cm med 1stripe rillestrikk og 1 stripe hullstrikk, stirkket fra hjørne til hjørne. Strikker i lys grå Drops Merino Extra fine på pinne 4,5 så det går ganske kjapt. begynte på onsdag kveld, strikket en del i oslo da.. Skal begynne på nøste nr 4 nå.. :D på nøste 5 skal jeg begynne å felle etterhvert..hvis jeg synes det er stort nok da..får måle litt å se.

Hvor gammel er lillemor blitt nå da? Så koselig at hun har begynt å snakke da, snart raser hun vel av gårde.

Du har no kommet et stykke på teppet du også da...men du sier halvferdig med ene siden, har du strikket midtstykket allerde, eller begynner du med kanten rundt? Husker ikke hvordan oppskriften var, har bare sett såvidt på den..men teppet er utrolig fint da, men myyyye arbeid.. mye mer arbeid enn teppet jeg strikker på..

 

Ellers venter jeg fremdeles på å kjenne spark utenpå magen, men det er ihvertfall liv inni der, det kjenner jeg hver dag.. :D Hadde min første opplevelse med "skikkelig" spark her hin dagen. Tidligere bevegelse har vært litt som om noen trommer med fingrene liksom på innsiden av magen, men denne gangen var det akkurat som om noen dyttet fingeren sin ut mot beltet (satt i bilen så merket det godt med både buksebelte og bilbelte på). Er sikker på at hvis jeg hadde hatt hånden der, så hadde jeg kjent det..men har ikke hatt sånne siden, var bare en gang da også.

Fikk også med meg en svær bunke med mammatopper fra venninnen min i Oslo..så nå er jeg settlet for en stund fremover. Mangler bare bukser, men har bestemt meg for at neste lønning skal spandere en bukse på meg..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med spark da FruLS:) ja, tiden flyr.. allerede i uke 19 ja. Herlighet, når sommeren er over så går det fort:))

 

.. og prinseteppet er på side 28. Hihi.. skal nok strikke , eller få det strikket. Det er det nydeligste teppet jeg har sett noensinne, men det ser litt vanskelig ut med den kanten osv;) Hva anbefaler du å strikke det i FruLS? alpaca?.. det står jo ikke eksakt hvilket garn det på bildet er strikket i. Veldig pen hvitfarge på det, melkehvitt liksom.

 

Vet dere, her klart jeg å vri volangkanten på genseren jeg da. Enda jeg sjekket flere ganger(har gjort det før for å si det slik!)så klarte jeg altså å legge egget med å vri den altså. Men det er jammen ikke lett å holde orden på 448 masker på en 60 cm rundpinne heller gitt;)

Jeg har nå felt den av og kommer til å klippe den opp for å vri den riktig vei og så ta opp masker for å strikke genseren videre, siden den tok ganske lang tid og mye garn å strikke. Bare kanten brukte jeg nesten et helt nøste i Baby Merino.. og ett nøste koster jo 35,-.

Så, igår, siden jeg var på jobb og ikke hadde tilgang da til å klippe og sy kanten, så begynte jeg på buksa som skal høre til.

Er nå ferdig med den 4- cm vrangborden med 1 rett/1vrang og skal nå begynne å øke på rompa. Det er jo da også selvsagt i str. 12/18 mnd.

Etter dette settet tror jeg jeg skal begynne på prinseteppet. Det skal jeg jo ha i hvitt uansett. Hehe.. ja, her går jeg utifra at jeg blir gravid snart.. skjønner dere eller.. haha:D

Vel, jeg føler kanskje at det er først Nå vi starter prøvingen på baby. Vi har virkelig ikke gjort vårt ytterste til nå;)

Jeg fikk jo tanta på besøk igår, og ny el er rundt den 19.juni:)) Gleder meg veldig til tiden fremover. Jeg har hatt en liten pause i planleggingen når det gjelder huset også, men nå har vi bestemt oss for å ta badet oppe også.. siden det er nå vi tar lån til å bygge. Ellers er jeg redd det vil ta flere år før det siste badet vil komme på plass:(

Det som er litt kjedelig er at huset mest sannsynlig ikke vil bli ferdigstilt før til våren! Det betyr at vi må bruke verandaen inn til kjøkkenet som inngang i hele vinter. DET er kjedelig!! Men, jeg skal klare det også jeg. Nå er all vinterveden "i hus" også.. og mer til i grunn, så det skal nok gå greit.

Så nå må jeg planlegge badet oppe også altså. Vet ikke om dere er så veldig interessert i dette jeg altså, men hiver ut noen linker likevel. Dette er noe a la hvordan badet nede vil bli (barnbadet.. ja, med 4..kanskje 5 barn er det kjekt med et eget barnebad!!) :

http://www.lillepersilleshjem.com/search/label/Bad

Denne bloggen liker jeg godt da. Hun har ganske lik stil på hjemmet sitt som det jeg har. Landlig, med en engelsk touch.

Jeg har nok litt mer svart og hvitt, men ellers ganske lik stil.

Slike fliser i hvitt med små blå skal jeg ha i den nye hallen/gangen også.. bare i hvitt med små svarte.

 

Puhh.. må opprette en blogg snart jeg altså!:)

 

Idag skal jeg sy. Konfirmasjonsgave. Pute med navnet til konfirmanten. Jeg har overhodet ikke lyst til å sy skal jeg fortelle. Men den store dagen er nå på søndag, så jeg burde jo... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://strikkebol.blogspot.no/2012/04/prinseteppet-det-hele-kongerige.html

 

Her er link til en som har strikket prinseteppet i en nyyyydelig grønnfarget Silkeull fra Nøstebarn.

Jeg vil tro at alpakka også funker fint, men pass på pinnestr, teppet skal være lett og luftig, så jeg ville ihvertfall strikket på p 3,5 tror jeg (uten å ha prøvd da). Jeg ville holdt meg unna Dale Babyull og babymerino tror jeg. Da disse er spunnet med så mange tråder har de en tendens til å "fluffe" seg opp og bli som tjukt garn når man strikker på større pinner. Du ser det veldig godt på nøstene egentlig. Er nøstet luftig som på Dale Babyull, eller "kompakt" som på alpakka..? Et luftig nøste strikket på tjukke pinner blir "kompakt" resultat (men veldig mykt, men du får ikke frem så godt hullmønster og sånn tror jeg). Et kompakt nøste strikket på tjukke pinner bli løst og luftig.

 

Jeg legger ved et bilde av et teppe jeg strikket i Dale Babyull på p3,5, så ser du kanskje litt hva jeg mener.

Babyteppe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med midtstykket ja, FruLS. Plukker opp masker langs kanten for å forsette med sidene. Foreløpig er det ikke mye arbeid, men det blir nok mer når jeg kommer til taggene. Jeg bruker pinne 5 og 2-tråds merinoull fra Nøstebarn. Blir veldig fint og luftig. Står p 4 i oppskriften jeg bruker. Lurte på å bestille ullgarn fra knit123.com (?) til neste teppe. Lurer på om lille også skal få et selv om hun ikke er baby lengre når det blir ferdig. Må forresten sjekke ut teppet ditt senere. Nå er det bare en time til jeg skal på jobbintervju! Hjelp! Wish me luck ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sÅ spennende med intervju Lollo! Det visste jeg ikke.. Masse lykke til ja!

 

Du er da kommet et stykke pÅ vei da, gÅr nok rasende fort nÅ nÅr du etterhvert kommer inn i mønsteret pÅ kantene..

 

 

Og DER kjente jeg første spark utenfra...HERLIG! Sitter Å gliser for meg selv pÅ kontorplassen min. Merket sÅ utrolig mye liv inni der nÅ rett etter lunsjen, spesielt nÅr jeg satt litt foroverlent og beltet presset mot magen. SÅ da plasserte jeg hÅnden bak beltet for Å kjenne, og jammen meg sparket lille nurket meg i hÅnden... *smelt*

Melding ble sendt til mannen umiddelbart, nÅ gleder jeg meg bare til han fÅr mulighet til Å kjenne! :D

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teppet du strikker nå er kjempefint FruLS:)

det var fint det i grønt i silkeull på prinseteppet også, men synes det ser FOR tynt ut liksom;) det som er orginalt på bildet hvor prinsesse Mary holder det virker litt tykkere liksom. Jeg orker ikke at det blir så tynt at det setter seg fast i alt heller. Ser jo at prinsessen har det brettet og dermed sikkert ser litt tykkere ut også, men jeg hadde håpet at teppet var slik at om jeg la det over dyna i vogna, så behøver ikke dyna synes under. Da blir det for hullete synes jeg. Hmm... må tenke over hva slags garn da gitt.

 

Lykke til på jobbintervju Lollo:))

 

.. og så gøy at du kjenner sparkene utenfra FruLS! Det er jo ganske tidlig det i grunn. Det er så morsomt når man kan se de med det blotte øyet at det beveger seg der inne også. Jeg husker veldig godt rett oppunder fødselen på lille-frøkna her at det var en stoor bul på magen helt oppe som bølget seg fra side til side. Mannen og jeg hadde lagt oss og så dette. Vi smålo litt og klappet og koste med magen, fikk dulter tilbake. Vi trodde det var den lille stumpen hennes som hun nærmest lå og vrikket på:D lite visste vi at hun lå godt plassert med rompa ned og at det som var det store bulen var faktisk hodet hennes:)) For hun kom med stumpen sin først under fødsel:)

Så nysjerrig og våken som vi har lært henne å kjenne nå etter at hun kom til verden, så kan man jo faktisk lure på om hun beveget hodet etter der hun hørte oss snakke. Haha:)

 

Nei, snart på tide å hente gullungen vel:D kjenner jeg savner henne når jeg snakker om henne. Store-frøkna er akkurat levert til ei venninne og de øver på danseoppvisning til skoleavslutning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det blir for tynt i Silkeullen, så vil jeg kanskje anbefale deg å prøve Dale sin Babyull likevel da.. :) Hullmønsteret vil jo komme frem likevel. Kusinen til min kjære som fikk teppet jeg la ut bilde av sist her, var suuuper fornøyd med det og brukte det hele tiden (oktoberbaby) frem til jenten var nesten året.

Hvis du ikke vil at dynen skal vises under ville jeg kanskje gått for en litt mindre "hullete" oppskrift, for hullene vil nok synes uansett hvilket garn du strikker i, så lenge pinnestr er passe stor. Strikker du med tynnere pinner vil teppet bli mindre, og det er myyye arbeid for likevel ikke å skulle synes så godt.

 

Fant forresten et bilde av en som har strikket i Dale Babyull

Peanut_s_Blankie_folded__medium2.jpg

 

Og i Drops Baby Merino på p4mm

DSC00923_medium2.JPG

 

Og Abuelita 3-tråds merino fra Pickles på p3,5

IMG_2691_medium2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du er jo grei da FruLS. Hehe.. finner bilder til meg og greier!

SÅnn umiddelbart synes jeg det midterste bildet.. altsÅ det som er er strikket i baby merino er finest. Kanskje ogsÅ fordi jeg likte fargen pÅ det best ogsÅ.. at det ikke var kritthvitt. Men, igjen..det kan være lyssettingen da bidlet ble tatt. Jeg synes det er fint om det er bittelitt " hÅrete" ogsÅ. Ikke mye, bare litt! Ja, du sier noe angÅende dette med om dynen ikke skal synes under. Men jeg tror jeg fÅr droppe Å bry meg om det. Herlighet, mye man skal bry seg om ogsÅ da:D det er jo ikke viktig faktisk (eller som lille-frøkna sier: fastist).

Nei, det blir nok dette teppet. Det er et helt skjønt teppe:)

Takker og bukker for hjelpen FruLS. Du er virkelig hjelpsom du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingen årsak Ønsker3gull! :) Jeg vil bare poengtere at det i Baby Merino nok også er det tynneste av de tre.. Strikker du i Alpakka (som har lik strikkefasthet som Baby Merino ca) får du litt av den "hårete" tendensen du snakker om også. Baby Merino er jo helt finspunnet og ikke hårete.

 

Jeg raser videre på teppet, og er snart ferdig med nØste 4. Halvveis i nØste 5 skal jeg snu...hurra!! Gleder meg til å bli ferdig så jeg kan begynne på Alpakka-settet som ligger å venter...

 

...ja, pokker, det var all denne monteringen også ja.. "til helga kanskje". hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en skikkelig strikker FruLS.. hehe:) så flink du er. Strikker du for katalogene kanskje?? :D

Her er jeg godt på vei med buksa i cerise. Ikke min yndlingsfarge, men helt klart mammaen til hun som skal få settet. Så da blir det så bra så. Lurer litt på om jeg skal brodere navnet til den lille jenta bak på ryggen, eller om jeg skal ha det foran på brystet og kanskje en englevinge bak. Hva synes dere?

Det blir uansett en hvit blondekant som jeg hekler på på flere steder. (tror jeg har nevnt det ja;) )

 

Nå sitter vesla og jeg i sofaen med frokosten og ser på barne-tv. Hun i hjemmesydd hvit chenille-kjole med navnet sitt foran og englevinge bak og blonder rundt ermer, nederst og halsen.(jeg tenker aldri på at hun går i hvitt i barnehagen. Ja, hun blir helt svart, men det er bare herlig! Da har hun hatt det gøy:) det er jo bare å vaske! :D ) Hun ligger rett ut her med musefletter og koser seg ved siden av meg. *sukk* det er deilig å være mor:)

Nå skal vi snart til barnehage og jobb. Fiskekakene vi skal ha til middag er tatt opp fra fryseren og potetene står i kjele med vann i på ovnen. Så er det bare for store-frøkna å skru på ovnen en halvtime før vi andre kommer hjem:) Flinke, flinke deilige store gullet mitt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en hverdagslykke Ønsker3gull.. gleder meg til sÅnne stunder jeg ogsÅ!

 

HÅper du legger ut bilde av det settet nÅr det er ferdig altsÅ. HØres utrolig stilig/sØtt ut, med litt "rampete" knall rosa cerise med sØte blondekanter og broderier pÅ...herlig!

 

Om jeg strikker for kataloger? Haha, nei for noe bortkastet arbeid. Jeg strikker nok mest i gaver. Det er fØrst nÅ jeg har begynt Å strikke til meg selv..(eller knØttet da). Men nÅr man har strikketØyet i hendene hver ledige stund hele dØgnet, ja da gÅr det relativt fort fremover etterhvert. SÅ selv om pinnene ikke gÅr sÅ fort (er langt ifra noen racer-strikker, sÅnn som mange av disse gamle bestemØdrene er) sÅ gÅr det fremover! :D

Og man mÅ jo strikke hver ledige stund hvis man skal komme gjennom alt man Ønsker seg. Burde igrunn blitt ferdig med mest mulig fØr UL pÅ tirsdag, for da kommer det vel en laaaaang Ønskeliste med sØte kjoler eller tØffe sett kan jeg tenke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Herlig med masse skravling. Har vært så opptatt med å gå i butikker at jeg ikke har rukket å skrive. Føler at når jeg først skal skrive, så bør jeg kommenter litt og det blir jo bare mer og mer.... Får se hva jeg husker nå da :)

 

Hmm... har jeg allerede glemt alt?!?

 

Lollo, så herlig lille høres ut. Tiden har gått så fort, syns hun høres så stor ut :) Er jo kjempemorsomt når de begynner å bli litt mer aktive og man kan leke med dem. Søtt at faren syns det er stas når hun sier "pappa". Disse mannfolka som skal være så tøffe og barske og som smelter :)

 

Camillok, så gøy med bilferie! Og at alt gikk så bra med Leon :) Han høres ut som en kjernekar, hihi!

Spennende med flytting da. Er jo mye slit, men så utrolig morsomt og ordne til og lage sitt eget koselige hjem!!! Gleder meg til å høre om det etterhvert. Var det sånn at dere skulle male mye også, eller er det bare å flytte rett inn (husker ikke helt fargene på veggene jeg)

 

FruLS, du er jo bare superreser med strikkingen når du først setter igang!! Skulle tro det var jobben din!! Strikker med samme garn, begynte før deg men du har tatt meg igjen og vel så det!! Misunner deg altså!

Så gøy med spark utenpå magen! Liten aktiv krabat inni magen din da :) Blir gøy når samboer også kan kjenne!!

Kommer til å dø av nysgjerrighet ang kjønnet. Men vi får vel en mistanke når du viser oss hva du har tenkt til å strikke ;) tviler på at du strikker kjole til gutt.... hihi

 

ønsker3gull, så herlig morgen dere har!! Høres så koselig ut. Slippe å stresse ut døra om morgenen. Og så flink store-frøkna er som lager middag.

Blir spennende med ordentlig prøving da, håper det gir raskt resultater nå som dere virkelig satser. Har en følelse av at det ikke tar så lang tid :)

Høres ut som hele huset er i forandringer. Men for en stund går det når man vet at det blir så veldig mye bedre etterpå. Da er det liksom verdt strev og bry! Har ikke fått tittet på bloggen du viste, men skal gjøre det en dag.

Kjedelig med den kanten, men var jo smart å klippe den opp og fikse sånn istedenfor å rekke opp hele greia! Det er KJIPT ihvertfall!!!

 

MaMi, har jo allerede kommentert dåpen. Fikk knøttene bare like gaver, eller forskjellige også?

De begynner jo å bli store de også :) Hvordan går det med de to eldste, er det fortsatt like stas med småsøsken? Er de ivrige etter å hjelpe til med knøttene? De kan jo liksom ha en hver da :)

 

Krølle, krysser alt jeg har for at du er bedre, helst frisk. Nå skal vel stingene også være bedre, eller hvor lang tid tar det før ks-sting gror? Hvordan går det i heimen og oppussingen, nærmer det seg ferdig? Håper så mye at dere nå bare kan nyte tiden som en familie!! Det har dere virkelig fortjent!!!

 

Vi har kjøpt bilstol, klarte ikke å la vær, og så var det salg. Men dyrt nok, glad det ikke er våre penger!!! Ble maxi cosi pebble. Men fikk inntrykk av at alle setene i babybutikker var like gode. Vi har bestemt oss for city cross vogna. Da får vi også litt bedre plass i bilen. Bare håper ikke det blir for stress med snøen.

Har helt glemt å si at vi har kjøpt en lampe. http://www.lysforum.no/produkt/pendler/pendel-interior/tulipan-xl Denne, bare i en mindre størrelse (som de ikke har utstilt på nettet). Hadde egentlig lyst på en stil som var blanding av nytt og gammelt, men får se hvordan det passer inn med lampen.... Har jo spart opp noen sånne "gamle" treting - tavle med drivvedramme og en sånn trekasse som jeg skal ha urter i på kjøkkenbenken. Håper ikke det blir full krasj!! Hva tror dere interiøreksperter?

Litt "krise" her, for jeg lurer på om jeg begynner å bli strikkelei :(!!! Det går ihvertfall innmari treigt med de tingene jeg strikker på nå, og jeg føler jeg må tvinge meg selv til å bli ferdig!! Kanskje jeg burde begynne på noe nytt. Helst har jeg bare lyst til å strikke kjøkkenklut, enkelt og raskt!! Håper det bedrer seg, for det er jo så mye jeg har lyst på til Mini!!

I morgen skal jeg til legen. Lurer på hva hun har å si ang kynnerene. Har snakket med endel på jobben og de har nevnt redusert stilling, men føler meg jo samtidig sprek og rask.... Og de andre to gravide som har kommet lenger enn meg jobber fullt, jeg vil jo ikke være den som jobber minst og er kommet kortest.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger mann og sønn og sover søtt på soverommet, mens jeg pakker og koser meg uten frimerke ;) Fikk ny pumperekord i stad, fikk 85 ml på rekordfart :) Men gullet synes nok ikke mor har helt nok - får så vondt av han der han ligger på pupp nr 2 og hylskriker fordi det er tomt... Godt mor er beredt og har en flaske NAN i beredskap... Jaja.

 

I dag er jeg lei meg fordi alle de andre mammaene har begynt å gå ned i vekt mens jeg står på stedet hvil. Jeg vil ikke være slik! Ikke et gram enda jeg går og går og går, føler at jeg holder på hele døgnet nesten. Hvordan er det mulig??? Ok, jeg ser at jeg spiser like mye som mannen, så må vel kutte der. Demotivert etter en mai så og si uten noe søtt og ingen nedgang. Vet ikke hvor mye jeg orker å stresse med det heller, vil i hvertfall ikke gjøre noe som kan gå ut over melkeproduksjonen i og med at jeg har så lite fra før av.

 

Er virkelig i interiørverden om dagen, gleder meg sååååånnn til å komme i stand! Har selvsagt begynt å fabulere om div malings- og tapetseringsjobber i huset, noe som strengt tatt ikke trengs, men det er jo vårt hus så vi kan jo gjøre hva vi vil :) Uvant tanke ja :)

 

Fått overtalt mannen til sofaen og til lenestolen - jippi! Kommer nok til å savne sjeselongen på sofaen vi har nå, men nå har vi kjøpere til den - som påpekte at om et år eller to har Leon ødelagt den totalt med å grise den inn i gulp, syltetøy, smør, snørr, etc. Så den fine skinnsofaen jeg har siklet på er mye bedre sånn sett - jeg ringte butikken og spurte om de kunne tenke seg å selge oss utstillingsmodellen litt rimeligere, og det kunne de :) Her er link til fiiine sofaen:

http://fagmobler.no/stuen/sofaer/alcamo-3+2,5-seter

 

Den lampen er kjempekul Babysyk :) Genialt med salg! Veldig flotte de lampene vi har fått så langt, gleder meg til å se lysekrona som er nede hos mamma! Ellers må jeg si at jeg virkelig ble glad vi hadde valgt Edge da jeg så venninnen min sin city cross. Tror faktisk den blir dyrere i innkjøp også... Den så veldig kort ut og jeg tror bagdelen fort kan bli snau. På grunn av kort bag er kalæsjen mindre og av annen type enn til sportsvogndelen - dvs mer stæsj å lagre. Kalæsjen har heller ikke innebygd innsektsnett. Edgen har ekstra polstring i hodeenden - og som jeg lærte meg før bilferien så kan baggen legges sammen slik at den blir mye lavere. Vi fikk plass til bagdelen oppå understellet - selv med hjulene på :) Men nå har vi stor bil da. Men for all del, min venninne var glad hun hadde city cross selv om hun var imponert over finessene til Edgen ;)

 

Strikkingen min har stagnert totalt, godt jeg jobber med vinterbukse i ganske stor str - tror jeg bare kapitulerer og tar det frem igjen når jeg har kommet meg inn i huset :)

 

Angående intereiør kan det være kult å mikse gammelt og nytt, synes det høres bra ut jeg babysyk. Blir det hjemme hos oss også. Tror jeg har lyst på bord med litt vintage look, f.eks:

http://www.bohus.no/Stue/Bord/Sofabord/vintage-sofabord1/

Ikke sikker på om jeg vil ha kvadratisk eller rektangulært. Planen er å sette sofaene i L, ha lampebord med min nye kule lampe og et flossteppe. Tror det blir kult med lange silkegardiner :)

 

Nei, pakke litt mer før jeg kryper til køys med gutta mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg; Edge har en sånn plate i bunnen som man kan sette på skrå som en rygg i bagdelen - Leon har brukt denne mye. Hender han hylskriker og vil sitte opp og se. Lille gullet, så tøff med solbriller som kikker opp over kanten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, bare to arbeidsdager igjen, så er det ultralyd...ja, med en helg imellom da, menmen. :D

 

Jeg må bare takke masse for fine godord ang. strikkingen min.. jeg kooooser meg, og heldigvis for meg går det da fort fremover. Skal nå begynne straks på nøste nr 5, og det nøste jeg skal snu på, dvs jeg er straks halvveis! :D

 

Babysyk, gratulerer med bilstolkjøp!! Deilig å ha det ute av verden kan jeg tenke meg. Hvor var det salg? Vi kommer nok til å stikke innom litt butikker i helgen og sondere terrenget litt tror jeg. Så kan vi følge med på gode tilbud utover sommeren/høsten.

Så kjedelig at du er strikkelei da. Jeg husker jeg var utrooolig lei av det forrige teppet jeg strikket (det med ruter som jeg la ut bilder av nettopp). Så da innvilget jeg meg selv "pauseprosjekt" mellom hvert nøste. Hva med å gjøre det samme Babysyk? Sette deg små mål: Når jeg er kommet så og så langt, så kan jeg strikke en klut. Neste mål: en lue, eller sokker f.eks. Små ting (som er mindre enn hovedprosjektet), som blir fort ferdig, så holder du produksjonen oppe! :)

Den tulipanlampen var utrolig tøff. Ikke helt min stil hjemme i min lille leilighet, men med stort nok rom blir den nok perfekt!

Lykke til hos legen idag! Jeg håper du får redusert stillingen din litt, så du forhåpentligvis slipper flere kynnere. Og husk på at ethvert svangerskap er forskjellig, så selv om de andre på jobben er "friske og raske" så trenger ikke du å være det til enhver tid! Nå skal du ta vare på DEG og MINI, og ikke kollegaene dine.. (men du kan jo håpe i sjul at de også blir litt dårlige..hehe)

 

Camillok det høres ut som lille karen har stor matlyst ja! Så kjedelig å ikke ha nok selv, men takk gud for MME!! Har selv vokst opp på MME, så er spent på hvordan det blir med meg selv. Mamma mistet melken ganske kjapt på alle oss tre søsknene, så det lover jo ikke veldig bra da...

Hehe, måtte tenke meg litt om før jeg tok "frimerke"-spøken, litt trøtt på morgenkvisten..

Jeg har desverre ingen "slanketips" til deg, men som du sier selv, det er litt dumt å gå på diett hvis det går ut over ammingen som du allerede sliter litt med. Nei, ikke lett det der.. Håper du ser resultater snart!

Akk, den lenestolen... Det var den brede sofastolen som du viste var det ikke? Måtte vise den til mannen, og sa bare at "sånn vil jeg ha! (når vi får større plass)".

Du får ha masse lykke til med innspurten i flyttingen, så skal du nok se at strikkelysten kommer tilbake når du får satt deg ned i "amme-lese-strikke-stolen". :D

 

I helgen har vi INGEN planer, og det er så utrolig deilig! Litt klesvask og husvask blir det nok, ispedd litt vindushopping i babyutstyrsbutikker, men ingen andre som venter på oss, ingenting vi Må rekke. Ah, deilig! Tenk å bare kunne synke ned i sofaen i armkroken til mannen med et glass deilig rødvin, en god film, og bare nyte tilværelsen.. Jaja, vinen får mannen ta seg av da, men.. Vi får nyte aleinelivet mens vi ennå kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok- pass på ikke å stresse for mye med pakking og flytting.. da kan jo melken forsvinne;)

Huff. Stakkars deg. Jeg vet hvordan du har det angående vektnedgang etter svangerskap. Noen er også bare skapt slik at de går ned raskt og andre(som meg) må sliiite leeeenge for å gå ned. Jeg må innrømme at det er en av grunnene til at jeg aller helst og helt egoistisk vil prøve å få dette barnet slik at jeg kan med en gang.. ivertfall etter noen få uker .. kan gå ut og trille. Jeg merket så godt hvor vanskeligere det var å gå ned med sistemann. MEN.. så var jeg nesten 10 år eldre enn forrige svangerskap også da, så det kan jo hende jeg tar feil av årsaken og at selv om jeg kanskje er så heldig å få barn fra nå av og utover(altså det blir mars hvis det klaffer denne måneden)så er det ikke sikkert jeg går ned raskere enn sist. Men det aller aller viktigste er jo at jeg faktisk BLIR gravid, og at knøttet i magen er friskt og kvikk og velskapt. Men det er kanskje unødvendig å si. Det er jo underforstått! :) .. jeg mener bare.. hvis jeg KAN ønske meg noe;)

 

Tøft bord Camillok. Det er nok mer enn blanding av wabi-sabi og industrielt. Likte det kjempegodt!!

 

Jeg synes det er morsomt å se et lekent hjem hvor det er mikset litt, litt gammelt og litt nytt. Det gjør hjemmet mye mer spennende enn mange andre. Men kan være lurt å ha noen regler for seg selv for innredning og farger også synes jeg. Jeg liker røde tråder jeg da. Om det er i et rom eller i et helt hus. Selv har jeg/skal ha det landlig, men da landlig på flere "språk". Jeg har hvitt panel over mye av huset (skandinavisk og spesielt norsk), jeg har en egentegnet(fordi jeg ikke fant det der ute)kjøkkenøy/trancherbenk som er en blanding av engelsk og fransk i stil, og jeg skal ha octagonale fliser i flere våtrom + gang som er engelsk i stil. Samtidig skal jeg ha noen veldig typiske franske ting(stoler, lintøyskap mm) litt overalt. Litt slikt:

http://tomineshjem.blogspot.com/2012/02/vinn-en-barokkstol-fra-tm-design.html

http://tomineshjem.blogspot.com/2011/11/har-du-lyst-pa-nyhetsbrev.html

 

Skal ha lysekrone på soverommet. Denne nærmere bestemt:

http://rmnorge.no/?mapping=22&gruppe_nr=21&produkt_nr=169430

og slike på vaskerommet:

http://rmnorge.no/?mapping=22&gruppe_nr=21&produkt_nr=135680

... ja, siden vi snakker om lamper.

Men ellers så prøver jeg selv å holde meg til noen farger i hvert rom. Det er sikkert kjedelig for noen, men for meg er det ro og harmoni. Men det som blir stue oppe for barna.. det blir mye mer lekent og med mer farger.

 

Men du har veldig rett i Camillok i at det er lurt å ha skinnmøbler når ungene er små. Her blir nok skinnsofaen vår beholdt noen år til, før den byttes ut med en i stoff, da jeg synes sistnevnte er best å ligge og å sitte i.

 

Vogn ja. Jeg hadde helt klart gått for den med størst bagdel! Spesielt med barn født på høsten som skal ligge hele tiden i store poser som skal få plass over en hel vinter. Snakker bare av erfaring. Se på denne bloggen også, Jordbærpiken, som venter sitt tredje barn i juli.. hun har kjøpt ny vogn:

http://jordbarpiken.blogspot.com/

 

Nei, nå er jeg sååå treig dere. Må få se over litt her, og ute i hagen gror ugress og gress om hverandre. Haugevis å gjøre, og det er jo faktisk fiiint vær idag jo!! Kryss fingrene for at det holder dere:D

 

Det blir Så spennende med UL da FruLS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det med lun bag er i hvertfall sant. Vi går over ei høy bru her på nordmøre i all slags vær unntatt storm ( da holder jeg meg inne) og gullet har alltid hatt det godt og vindstille inni vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...