Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

En kjapp tur innom for å si: AAAAARG!!!! Jeg har jo vridd alle kastene på teppet, så blir nødt til å rekke opp ALT på siden jeg holder på med. Heldigvis er midtstykket for seg selv, så det blir værende, men fy så irriterende da! Er det mulig, liksom?!?!?! Får en fin helg foran meg, kjenner jeg.

 

Haha, vi byttet ut vår gamle skinnsofa med en stoffsofa (som egentlig ikke kan vaskes) da lillemor var 4,5 uke... hehe ;) Ikke alle tenker like praktisk. ;) Jeg har siklet på stoffsofa leeeenge, så da vi fikk en del penger til jul og Skeidar hadde romjulssalg var det bare å plassere lille hos mormor og morfar og stikke på shopping. Den er imprignert og vi har kjøpt flekkfjerner sånn i tilfelle noen søler noe, men foreløpig har ikke vi fått bruk for den (selv om vi hadde besøk av 3 små som spiste vafler der for noen mnd siden).

 

Digget lampene dere har/skal kjøpe, Babysyk og ønsker3gull. Jeg prøver å overtale mannen til å la meg få lysekrone i stuen, men foreløpig får jeg ham ikke med på det. Tror jeg bare må kjøpe en og få min bror til å hjelpe meg å henge den opp. ;)

 

I går kveld hadde jeg min første tupperwaredemo. Har begynt som konsulent og hadde noen venninner på besøk. Lille sovnet nesten 2 timer før gjestene skulle komme, menvåknet selvfølgelig en halvtime før de var her, så gjett hvem som var med på party med damene? Joda, det var min lille sjarmør. Mannen er off-shore så han kunne liksom ikke ta seg av henne heller, så hun satt på fanget og hørte ivrig på alt som ble sagt oh var ofte med i samtalen. :) Stuptrøtt og med store poser under øynene, men nektet likevel å sove før alle gjestene var gått og jeg var klar for bingen. I kveld begynner jeg avvenningen med å amme henne til hun sovner. Onsdag i neste uke skal jeg ha demo på andre siden av byen kl. 19, så da må pappaen legge henne, dvs. hun kan ikke ammes i søvn. Fikk et lite spark i baken nå pga tupperware :) hehe.

 

Nå må jeg ta en ringerunde til noen skoler før lillemor våkner. Gidder ikke å sitte i tlf med potensielle arbeidsgivere mens hun jodler og hyler i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir deg en trøsteklem Camillok, for de vanskelige kiloene som ikke vil bort. Er du sikker på at du ikke går opp i muskler da? Hvis du var mye rolig før fødsel kan det jo hende kroppen bygger muskler nå som du går så mye. Kanskje du kan måle deg rundt mage, rumpe og lår isteden? Men du hadde kanskje merket det på klærne. Håper kiloene snart raser av :) Ikke gi opp ihvertfall! Du er jo superflink som ikke spiser søtt og går mye. Så en ammevideo hvor det var vist et "hjelpebryst", med mme som samtidig kunne hjelpe med å få opp produksjonen, kanskje det kunne vært noe? Her er link ihvertfall

http://ammehjelpen.no/video litt nede på siden....

Den sofaen er skikkelig kul!! Heldige du! Er sikkert god å sitte også!

 

Det er 20% på alle bilstoler på babyshop og så har de tilbud på en maxi cosi bilstol på barnas hus. Vil tro det kommer sånne tilbud hele tiden. Greit å titte litt før man velger hva man vil ha ja. Er så mye å tenke på og vurdere!!!

Har prøvd med pauseprosjekt, men har ikke motivasjon til å strikke pauseprosjekt heller :( Planen var å strikke et nøste på teppe i uka, og så strikke på andre ting, men henger litt etter.... Får se nå i helgen. Nå har jeg strikket en klut ihverfall. Mulig jeg begynner på en sparkebukse i kveld. Kanskje det hjelper å begynne på noe nytt...

 

Så fine og spesielle lamper du har valgt ønsker3gull :) Syns også det er greit med et fargetema, men tror ikke jeg klarer å ha samme fargetema i hele leiligheten. Tror det blir forskjellig i hvert rom... Eller, mest i stua/kjøkkenet og soverommet. Har dilla på mørkelilla til soverommet for tiden, så tror det blir det der ikke. Men med sengegavl med stofftrekk er det jo veldig lett å endre fargetema da. Og så bare skifte putetrekk på pynteputene...

Gleder meg til å høre hvordan det har blitt hos dere når oppussingen er helt ferdig. Tror det kommer til å bli kjempefint!!

 

Så utrolig kjipt Lollo!! Det er en feil jeg også garantert kunne gjort!!! Og så har du jo ingen valg, det må jo rekkes opp!! Håper bare ikke du gir opp nå da!! Det er også typisk meg, å bli litt motløs....

Så lurt å impregnere sofaen! Det burde kanskje vi også gjøre. Men stoffet blir ikke stivt av det eller? Har bare innbilt meg det jeg. Har impregnering som jeg skulle bruke på uteputene, men har aldri kommet så langt....

Gøy med tupperwaredemo. Hvordan gikk det? Fikk du solgt mye? Du er flink som gjøre sånne ting når du er "alenemor".

Stemmer, du var jo på jobbintervju, hvordan gikk det? Og virket det som en jobb du ville ha? Hvordan gikk det på ringerunden?

 

Ang vogn så blir jeg jo skikkelig usikker når jeg leser hva dere skriver... Hadde egentlig bestemt meg, men nå blir jeg i tvil igjen. Føler det er fordeler og ulemper med alle vogner. Litt av grunnen til at vi velger city cross er pga størrelsen i bagasjerommet. (tror vi ender opp med 3-serien fra bmw) Sammenslått var det ganske stor forskjell på de. Og jeg føler ikke at det er så store forskjeller på de med andre ting. Eneste er lufthjul kontra plasthjul. Men i de butikkene vi har vært så har alle solgt mest av city crossen, så jeg skjønner ikke helt at den kan være dårligere. Man får jo kjøpt løst myggnetting, og ei selger nevnte at hun uansett ville kjøpt det utenom (særlig hvis man skulle på skogstur) for man kunne risikere og få en glippe mellom kalesjen og nettingen på edgen. Dessuten er det innebygd i sportsdelen. Det med den platen bak kan man jo løse med å legge et teppe bak, litt mer tungvindt ja. Tror at de småtingene som er på edgen bruker man hvis man har de, men savner de ikke hvis man ikke har de. Prismessig er city crossen med city bag billigere enn edgen, men det er bare snakk om ca 500kr, (uten ekstrautstyr) så det er ikke avgjørende for oss. Da hadde jeg nok heller valgt en billigere vogn. Men får søke litt rundt og se om jeg finner noe om city crossen også. Vi har enda en stund før vi skal kjøpe den så :)

 

Nå er pizzaen klar, og magen rumler....

 

Kort om legebesøket. Ble enige om at jeg først skulle spørre om tilrettelegging på jobb, prøve å få litt roligere arbeidsoppgaver og så får jeg se. Tror ikke 20% sykemelding vil hjelpe på livmorsmertene om nettene, for jeg har de i helgene når jeg tar det helt med ro også. Få se litt etterhvert hvordan det går. Men nattevaktene skal jeg kutte ut :)

 

Ha en fin fredagskveld jenter, med eller uten strikketøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg skjønner veldig godt at du blir forvirret i jungelen av vogner Babysyk! Alle virker jo bra, og det ER jo faktisk noe av det viktigste det å få plass til vognen i bilen! ;)

 

Ellers synes jeg det var en riktig så god idè å snakke litt med legen angående kynnerne dine. Det viktigste er at både du og babyen har det bra. Det er jo ikke noe maraton mot en fødsel dette her! Du skal kose deg på veien. Dessuten.. hvor mange ganger skjer det i livet liksom?!?

Man skal ivertfall lytte til kroppen om ikke annet;)

 

Spennende med jobb da Lollo. Hvordan gikk intervjuet synes du, og når får du svar? morsomt med tupperwaredemo da. Har vært på noen slike partyer og selv om jeg alltid.. les: alltid ikke skal ha noen verdens ting, ender jeg opp med å handle for en tusenlapp:( noe bruker jeg, men ikke alt.

Sist kjøpte jeg en slik Oval form med lokk til å bake, steke osv. Den bruker jeg alltid til koteletter. Aldri mer tørre koteletter. De er bare helt perfekte, ikke noe stekeos, ikke noe tid.. bare å sette inn i ovnen.. og ikke minst: nå får jeg også kraft som ligger i bunn av formen som jeg bruker til å lage brun saus med. Den blir faktisk helt himmelsk! hihi :) En annen ting, det blir et sunnere måltid enn om jeg skulle ha stekt det i pannen. Jeg prøver å bruke minst mulig panne og heller steke ting i denne formen eller i folie i stekeovnen. Sunnere.. myyye sunnere:) Har dere forresten forsøkt å dele opp brokkolien og steke den åpent på stekebrett i ovnen i 20 minutter sammen med fisken(som ligger i folie med andre deilige grønsaker)?? Brokkolien smaker helt annerledes. Får en litt nøttete smak og blir, synes jeg, MYE bedre enn når jeg damper den. Dessuten liker jeg at alt blir gjort inni ovnen så jeg slipper å stå ved grytene. Så kan jeg heller gjøre andre ting:)

 

Idag har vi holdt på litt i hagen. Imorgen avhenger mye av regnet, men tror vi uansett skal kaste det søppelet som hengeren er full av og å kjøpe nye hagemøbler. Det blir et slikt helt greit og enkelt hvitt sett med bord, to stoler og en sofa foreløpig. Vi skal ha et større sett etterhvert, når terrassen er ferdig.. kanskje neste år når bygging er ferdig. Det settet blir hvitt det også men det blir plass til mange flere.

 

Jaja, nok om det. Nå skal jeg dele til beina her på buksa. Juhuu :)) Snart lalle senga også. Har blitt litt i seneste laget noen dager nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg og mannen på en 1,5 timers handletur mens Leon ble passet av onkel og tante :) Gikk superfint, han drakk en flaske morsmelk (det jeg pumpet i går kveld) da vi dro ut døra, og hadde ikke skreket et bittelite skrik engang. Merket at det var vanskelig for ho mor å ikke ringe hjem for å spør hvordan det gikk, men vi hadde avtalt at de bare skulle ringe hvis det var noe. Føltes veldig merkelig... Men fint også på et vis. Må visst øve på dette.

 

å så kjiiiiiipt å måtte rekke opp :( Kan miste motivasjonen av den slags...

 

Jeg sier meg enig med ønsker3gull - det viktigste er tross alt å få plass til vognen i bilen :) Tror de egenskapene Edgen har som lun vogn etc like gjerne gjelder city cross som Edge. Tror ikke man blir misfornøyd ved å ikke ha de finessene en stor vogn byr på hvis man veide alle egenskaper opp mot hverandre og landet på den minste - med mindre man får en kjempebaby da ;)

 

Angående kynnere så var jeg som sagt veldig plaget med dette. For min del merket jeg at de ble verre ved fysisk aktivitet og stress. Ble sykmeldt 20% fra uke 23 tror jeg, det var virkelig himmelsk med en dag fri midt i uken (onsdag), og gjorde de resterende 4 dagene fult gjennomførbare frem til hele seteleiegreia kom og gjorde alt til mer stress. Jeg slet også litt med at "alle" andre gravide jobbet lenger og mer enn meg, men i ettertid ser jeg jo at dette bare er tøys og tull. Jeg hadde et tøft svangerskap og trengte kortere arbeidsuke. Hadde jeg jobbet fulltid en stund til hadde det nok endt med 100% sykmelding atskillig tidligere. Kjenn på hva som føles riktig for deg og gjør det :) Og husk at det ikke er noen skam å be om sykmelding om en uke eller ti, svangerskap blir jo sjelden lettere etterhvert ;)

 

Vi var å tittet på sofaen igjen i stad, den er bare sååå fin :) Skikkelig god å sitte i også. Fargen er den fineste tilgjengelig - skikkelig rik sjokoladefarge! I morgen skal vi ta en titt på bord før vi skal til et vennepar og lage tapas på kvelden. Siste helg her i byen så det blir en liten markering.

 

Tupperware ja - der hadde nok jeg gått amokk ja :) eller rettere sagt mannen, han har helt hekt på bokser... Foreløpig har vi ikke funnet noen som har gått gjennom kvalitetskontrollen hans, men jeg er rimelig overbevist om at Tupperware hadde funka. Hehe, får sende han på en slik sammenkomst engang - eller er det bare kvinnfolk som drar på slikt?

 

FruLS, du fikk virkelig malt bildet for meg her i stad, kjenner jeg gleder meg sykt til å ta i bruk godstolen :) Da skal det nok bli monsterbukse på guttepjokken før vinteren kommer :)

 

Oj, holder på å sovne her, får gå å pakke litt til før natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!!!!! Jeg MÅ bare dele med dere før jeg legger meg:

Venneparet vÅrt som har prøvd Å bli gravide sÅ lenge...ER GRAVID!!!! :D Med termin i desember, sÅ er bare en mnd bak oss andre. SÅ nÅ er vi FIRE gravide (av seks) i vennegjengen. De to som ikke nÅ er gravid, har ett barn hver fra før pÅ to År (3uker mellom dem). SÅ nÅ blir det jubalong!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å:) NÅ ble jeg virkelig glad pÅ deres vegne!! Tenk sÅ bedre alt er nÅr alle er vel forlikte og i samme situasjon. Tenker de selv er ogsÅ veeeldig lettet og glade:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo: Har du rukket opp? Jeg skjønte ikke helt hvorfor du må gjøre det? Er du sikker på at det er nødvendig? Har du strikket ulikt på de ulike sidene, er det det? Jeg strikker jo også på det teppet nå, og vet at jeg gjør en eller annen feil akkurat der jeg strikker ytterborden på innerborden - for det ser ikke likt ut som på bildene, men jeg tenker at det er det jo ingen andre som vet :)

 

Babysyk: Vi har kjøpt vogn ja. Og jeg er veldig glad vi er ferdig med det. Utrolig mye styr frem og tilbake før vi (jeg...) bestemte oss, men etter at vi kjøpte den har jeg ikke tenkt mer på det. Husk at alle jo mener at deres egen vogn er den beste, så du får bare være bevisst på hvilke behov dere selv har. Og så har jeg innsett at det uansett ikke finnes noen perfekt vogn, en må alltid fire på noen krav... Her betyr det ingenting hvor stor/liten vogna er når den er sammenslått, vi har ganske god plass i bagasjerommet, men vi ville veldig gjerne ha en vogn som er enkel å manøvrere når vi reiser kollektivt. Dermed var det ikke aktuelt med en firehjuling her. Samboeren ville veldig gjerne ha en vogn som en kan feste bilstolen på, men det kan en jo på de fleste :) I tillegg ville jeg gjerne ha en vogn som gjorde det mulig å ha barnet vendt mot oss i den første tiden etter at vi slutter med baggen. Da jeg til slutt fant ut at TFK har en bag som kan brukes som sportsbag på den måten så var det egentlig ganske enkelt - og nå har vi altså en TFK joggster twist.

 

Om du er opptatt av størrelsen på baggen så finnes det en oversikt over bagmål her: http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/, du finner en oversikt over liggemål i sportsvogndelen på samme siden.

 

Mami: Flott å høre at dåpen gikk flott :) Det er vel en stund siden du nevnte det med sterilisering - jeg hadde ikke en gang tenkt på at det er sånn man kan gjøre, men jeg skjønner veldig godt at du tok det valget! Nå har du jo fått alle jentene dine :) Etter alt du har vært igjennom må det være deilig å kunne slappe av å vite at du er ferdig med de tingene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå satser vi på at det er bare velstand. Vi hørte nyheten av to av de andre parene igår da, skal ut til dem idag da, så blir spennende!

 

FrkHansen, hvor mye måtte dere gi for TFK med den andre bagen. Og hva er forskjellen på den og vanlig bag i den første fasen (før man bruker "sportsdelen" av bagen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS: vi har ikke kjøpt den andre bagen ennå.. Jeg syntes ikke den var så fin, så jeg har lyst til å ha den vanlige bagen i den første tiden. Den andre bagen er litt dyrere, tror den koster 1800 i Norge. Vi kommer vel til å kjøpe den i løpet av høsten. Har ikke hatt lyst til å bestille vogn fra utlandet ettersom jeg vil ha muligheten til å reklamere her i Norge, men tenker at den bagen bestiller vi fra en eller annen utenlandsk nettside - det er en god del å spare på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for venneparet deres FruLS!!!! Det har de absolutt fortjent. Nå kan dere bare kose dere uten å være redde for at de skal bli såret, det er jo helt supert!!! Hvordan gikk det på babyutstyrtitting? Ble du klok eller forvirret :) Godt vi har god tid!

 

Ønsker3gull, visste ikke at tupperware kunne puttes i ovnen, trodde bare de hadde plastikk jeg. Svigermor har vært sånn selger fØr, og hun har haugevis med tupperware!!! Nesten for mye etter min mening. Brokkolig stekt i ovnen er godt ja :) Når jeg bodde alene stekte jeg ofte grØnnsaker i ovnen, hadde alltid masse grØnnsaker!! Det var tider det, da var jeg skikkelig sunn! Og det er jo så enkelt, man kan som du sier gjØre andre ting. Får begynne med det igjen tenker jeg! Er jo supergodt. Hadde ofte sweet chilisaus som saus på :)

 

GØy å hØre om vognvalget Frk Hansen. Viktig å finne en vogn man er fornØyd med og som passer sine behov. Akkurat det med kollektivt har jeg ikke tenkt så mye på, det burde jeg kanskje gjort.... Men håper det er god plass på bussen "min". På t-bane er det jo som regel greit.

Var inne på linken din, TFK er jo en veldig stor vogn :) Den blir sikkert god å ha utover vinteren. Får bare håpe vi får en liten baby sånn at bagdelen holder fram til våren. Men er det ikke sånn at man ikke skal være ute med babyen når det er mindre enn -10 grader? Da spiller det liten rolle hvor stor/liten og lun vognen er egentlig. Nei, vi får håpe på en mild vinter!

Hvordan går det med strikkingen? Og hentesett?

Du er vel ca 33 uker? Ikke lenge fØr permisjon :) Jobber du fullt eller redusert?

 

Igår brukte vi hele formiddagen på å fylle ut permisjonspapirer til arbeidsgiver!! Så mye som skal tenkes på og planlegges!!! Og uker som skal telles... Vi vet jo ikke om samboer får sommerjobb neste sommer, får han ikke det skal han være hjemme med Mini og jeg jobbe slik at jeg får forlenget permisjonen. Må skrive opp to alternativer... i tillegg vet vi jo ikke helt når samboer starter sommerferie neste år.... Akk.

 

I helgen har det blitt 3 kluter (dilla!?!?!) det er jo så enkelt når man ser på tv :)

Idag skulle jeg egentlig begynne på en vinhØne i bursdagsgave, men gjett hvor de pinnene er, på vognteppe.... Så nå skal jeg prØve med et lite strikkemaraton på det, og se hvor lenge jeg holder fØr jeg setter de over på andre pinner... Hadde vært deilig å bli ferdig. På kveldsvaktene til uka skal jeg strikke en klut til samboer som snart har bursdag :)

 

Ha en fin sØndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle ha TFK?? Frk Hansen eller FruLS?? huff. går i surr jeg;) kjempefin vogn forresten. Men si meg... blir det ikke dyrt og er det ikke mye styr med frakt og toll og slikt hvis dere skal bestille bagdelen fra utlandet? går det på vekt når det betales frakt??

 

Skulle gjerne ha kjøpt mer i utlandet jeg, men er såå usikker på alt av regler og hvor dyrt det blir, ikke minst hvordan hele prosessen foregår:(

Mye fint i utlandet! :))

 

Her har vi holdt på i hagen i hele dag. Snart ferdig. Har et par skråninger igjen, men de blir ikke tatt idag!

Nå er det koteletter til middag og etter det tar vi med oss hunden, en is hver, badetøy og stikker ned på stranda rett her nede. Det blir nok satt pris på av barna.

Men nå må jeg lage brun saus her. Snakkes. Strikking av bein ikveld:)

Blir det like fint vær imorgen så plasserer jeg meg selv på solsenga!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Frk Hansen som hadde kjøpt TFK :)

 

Så lang tid tok det før vognteppet var over på andre pinner :) hehe. Men fant ut at jeg ikke orket å stresse med å få det ferdig, og så stresse med å få vinhøna ferdig. Høna går nok ganske fort, men garnet er litt trått å strikke med....

Nå sitter jeg dessuten og lurer på om jeg skal smugstrikke sokker til samboer i bursdagsgave, for han ønsker seg tova tøfler. Er lei av å strikke tova tøfler, han har slitt ut 3 par nå..... Men jeg har aldri strikka sokker før... Får se hva det blir til. Har viking raggsokkgarn som skulle bli sokker til han, så får se om jeg finner en enkel oppskrift.

 

Nei, nå må jeg strikke videre på høna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble nok ingen utstyrstitting på oss likevel... måtte prøve ut husmortilværelsen, hehe..så det ble ryddet, støvsuget og ordnet hjemme, litt latskap og strikking i solen, deretter grillings hos "nygravide" paret. Var veldig kjekt!

Idag har jeg bare nytt solen og strikket på teppet, har begynt på nøste nr seks nå..nesten ferdig med det faktisk.. Dette går jo lekende lett!

 

Permisjonspapirer allerede Babysyk? Det hadde jeg ikke tenkt å ta før i juli/august jeg... jaja..vi har vel sånn noenlunde bestemt at jeg skal ha permisjon frem til påske, så tar han sin pappaperm, og så får vi se hva vi gjør med resten...

 

Så bra at du har kjøpt TFK FrkHansen, den lurer vi på også! Er det den softbagen du tenker på som "sportsdel"? Den kostet bare 1400kr her. Hardbagen koster jo 1899.. Nei, huff, vogn er dyrt uansett! Men nå får jo du litt tid til å teste den ut før jeg må bestemme meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva jeg har gjort i kveld? Jeg har strikket :) utrolig nok, vi har ikke sofa engang akkurat nå. Så her satt jeg på en spisestuestol og strikket mens mann og barn sov :) må si jeg gleder meg enormt til ny sofaen kommer i morgen :) man blir jo nesten handikappet uten sofa jo! Amming ble et slit også... Hehe, bare et døgn uten, skal nok gå bra.

 

I morgen blir det tur i banken for å underskrive lånepapirene, og vi må innom babybutikken for å kjøpe en ullpysj til. Ull skal jo liksom ikke vaskes hver dag, men de som hevder det har ikke en slik storgulper som Leon. Alt lukter sur melk innen en halv dag eller en natt har gått. Så da må vi ha to pysjer så den ene kan henge til tørk mens den andre brukes. Synes det er vanskelig å få tak i ullpysjer jeg, men det blir nok Joha sin sommerull i jentefargene lilla og rosa. Han har allerede gutteversjonen og jeg gidder ikke kjøpe to like. Fant forresten heftet med oppskrift på pysj, lanett var det. Skal se om jeg finner link senere. Må strikke en sånn etterhvert her :)

 

Nei, må køye jeg også, tar på med pakking og liten baby. Takk Gud for babybjørn vippestol, uten den hadde jeg ikke fått gjort stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin den pysjen Camillok:) jeg hadde aldri tenkt det var pysj, hadde du ikke sagt det. Hadde tenkt en dress jeg. Er den ekstra tynn kanskje? Den er kanskje fint å strikke pysj dersom jeg skulle få et vår/sommer-barn? hva tror dere?

Er det andre som har noen tips om hva man strikker til vår og sommerbarn forresten?

Jeg har lett og lett etter settepinner nr. 2,5 til å begynne på beina på den lille buksa i cerise. Fant det tilslutt igår kveld men da var jeg så mett og slapp av å holde på ute i hagen i solen at jeg ikke orket ta fatt på det hele. Men det blir nok mer strikking idag vil jeg tro.

 

Vinhøna ja Babysyk. Vil du vise når du er ferdig? den høres morsom ut:)

 

Men hvor har det blitt av krølle?? hvordan er det med deg, lille keiser og familien, oppussing og greier?!? Håper alt er bra og at du og lille keiser er helt friske nå og at du har fått ut alle tekniske hjelpemidler av kroppen så du kan spise selv!

 

Jeg er så spent jeg dere.. på om det skal komme til å klaffe med en spire for meg og mannen denne måneden. Jeg kommer til å være litt på tuppa ja kjenner jeg:)

 

Nå: tannlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Camillok. Ivrig du :) Synes jeg ser deg på pinnestolen med strikketøyet. Sitter du på kanten og ytterst på stolen med begge beina i bakken og eller?:D eller mer avslappet, henslengt med beina i kors?:) haha. Jeg øver meg av og til på bedre og rankere holdning og sitter ytterst på stolen når jeg syr på symaskinen min jeg da, men blir da mer og mer lut og avslappet.

Men skjønner veldig godt at du gleder deg til sofaen kommer!

Kjente forresten noen som ikke hadde sofa. De satt på puter på gulvet. På meg virker det utrolig slitsomt og litt spesielt må jeg ærlig innrømme. En gang satt vi på gulvet og fikk servert te og kjeks. Det føltes bare helt rart og det å finne en behagelig stilling på gulvet med beina der var ikke bare lett synes jeg. Ikke helt ok når alle satt med føttene sine nesten oppi te-koppen sin heller. Isj og æsj.

Jaja, en liten digresjon der.. om enn litt i samme bane;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tid for oppdatering jenter!!!

 

Ultralyd var helt fantastisk! Vi hadde en sjenert liten krabat som bare snudde seg vekk og ikke ville vise ansiktet sitt før helt på slutten. Alt så bra ut, termin forble den samme, og strikkelisten er blitt lang! (Nei, egentlig ikke ennå, men den blir nok det med en gang jeg begynner å se på oppskrifter).

Og hva skal jeg strikke på lurer dere kanskje?

Foreløbig ser listen slik ut:

- Stripete sparkebukse i mørk lilla og orange (akkurat som den fine stemorsblomsten)

- "Little sister dress", sannsynligvis rosa

- Babystøvler i diverse farger

 

Ja, jenter, vi blir flere! :D En liten prinsesse skal vi få, og vi gleder oss masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gratulerer med prinsesse i magen FruLS! Og at alt er bra med hun!!! Tipper du gÅr rundt med et stort smil om munnen nÅ :) hihi det har du all grunn til!!! Prinsessa kommer nok til Å fÅ masse fine strikkeklær, gleder meg til Å høre om alt du strikker!!!

Veldig stas at du ville dele kjønnet med oss :)

 

Er bare raskt innom egentlig!

Vi har kjøpt bil :) :) En svart fin stor bil, hehe

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35318483

Jeg har ikke fÅtt sett den enda, men samboer skal hente den idag eller i morgen, sÅ jeg er veldig spent!!! Blir uvant Å kjøre, i forhold til en liten polo!

 

Permisjonsparirene til arbeidsgiver skal leveres i morgen, sÅ det er derfor jeg mÅ skrive de nÅ. SÅ hadde jeg gjort feil, sÅ nÅ mÅ jeg regne alle datoer og telle uker pÅ nytt. Nav skal ikke ha sine før etter uke 26, sÅ jeg har bittelitt tid pÅ meg enda.

 

IgÅr slo jeg tÅa pÅ jobb noe sÅ #$(&%$=="?$$!!!! NÅ har den blitt skikkelig blÅ! Er det mulig, en dørterskel pÅ ihvertfall 2 meter, midt pÅ den er det en liten klump, den klarer jeg Å sparke inni nÅr jeg stresser fra garderoben og til jobb!! Takk gud fpr Crogs, gor jeg klarte ikke Å ha sko pÅ pÅ bussen pÅ vei hjem fra jobb....

 

NÅ mÅ jeg fylle ut de papirene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ.. gratulerer FruLS:)) Gled deg til jente. Det er SÅ koselig!:)

Det er ikke akkurat lite man kan strikke til jenter heller da. Det bugner jo over av oppskrifter til det kjønnet:D

Jeg sier som Babysyk; loselig at du ville dele hva det ble med oss ja:)

 

Au-au Babysyk. Det hørtes forferdelig vondt ut med den tÅa!!:(

Ja, kanskje godt det pÅ denne tiden av Året nÅ, sÅ du kan gÅ barnbeint og i bedre og luftigere sko i det minste;)

Høres jo ut som et brudd det der. Skal du sjekke det opp?

 

Her har vi vært pÅ avslutning i barnehagen idag. SÅ flinke og søte smÅ som sang og greier:)forventningsfulle førskolebarn som gÅr ut av barnehagen nÅ og vesla mi som stod der og strakte hals og sang med en stor sløyfe i hÅret og penkjolen pÅ. *sukk*, mammahjertet mitt svulmer av kjærlighet og stolthet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det var kommet litt skriveleifer i forrige innlegg. Gikk litt fort for seg :) Mente egentlig at jeg var glad jeg hadde crogs på jobb... Brukte joggesko til og fra jobb, og de er jo ganske trange/tette. Lurte også litt på om det var brudd, men det ble bedre og bedre, og jeg kan røre på tåa, så da er det nok ikke noe. Nå er den blålilla og ser vondere ut enn den er :)

 

Så koselig med avslutning :) Er jo så søtt å se på når de små opptrer og er kjempeflinke :) Alt de har øvd på! Var nok mange stolte mammahjerter der ja.

 

Camillok, har dere fått sofaen i hus?

 

Jeg er snart ferdig med kluten til sambo. Ja, litt teit å gi det i gave til han, for han er jo ikke superinteressert i kluter, men det er bare en tilleggsgave. Ferdig med kroppen til høna, det gikk superfort!!! Rart det egentlig, for det er omtrent samme lengde som på garnet til vognteppet, og det tar jo en EVIGHET!!! Mens FruLS raser avgårde med samme garn. Må være daisyene som går tregt!! Kommer liksom ikke inn i noe strikkerytme.

 

Nå har jeg egentlig ikke noe å skrive, så nå skal jeg avslutte før det blir alt for mye svada herfra :)

 

Ha en fin onsdag/lille-lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at 2/3 av teppet mitt er rillestrikk da Babysyk. Så når det bare er rett hele veien, så går det jo fortere! Daisyer er jo kjempefint, visste ikke at du strikket det..men det er jo litt mer jobb ja! Hvilken pinnestr strikker du på?

Jeg gleder meg til å bli ferdig med teppet (forhåpentligvis til helgen) så jeg kan strikke på tynne pinner og små plagg igjen. Høres kanskje merkelig ut å lengte etter tynne pinner, men det begynner å bli tungt med det teppet. Er jo nå "hele" 350gram som henger på pinnen. Men bare litt over to nøster igjen, og det smalner stadig, så nå sees fremgangen så mye bedre, og da er det ekstra gøy å strikke!

Ellers venter jeg på at lille snuppa i magen skal begynne å sparke skikkelig, så vi kan kjenne det begge to. De siste dagene har hun vært veldig rolig, har såvidt kjent noe i det hele tatt, men det går vel litt opp og ned. Morkaken ligger ihvertfall bak, så det er ikke den som demper.

Noen som forresten vet hvor for de romsterer rundt inni der nå når de har så god plass? Hun lå med bena opp på UL, men kan dette forandre seg ila dagen, eller går det litt på tid? (Lurer på hvor jeg skal prøve å kjenne etter...er jo ikke vits å kjenne etter spark på hodet liksom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle.. ?? hvor er du?? er det bra med deg og lille??;) litt engstelig her jeg kjenner jeg. Har ikke hørt noe fra deg på en stund. Håper det er fordi du er busy med kosing, mating og at du eter som en hest selv!:)

 

Her er jeg straks ferdig med bein nr.1 på buksa i str.12/18 mnd. Rart å strikke i så mye mindre størrelse! Jeg tenkte jeg skulle ta en kontrollmåling av beinet og jammen var det bare to cm igjen før vrangbord gitt. Og jeg som synes å huske at en ett-åring var mye større. Haha. Jaja. Godt er det jo, så går det raskt å strikke:)

Har nå bestemt meg for at jeg dropper navnet hennes brodert på brystet foran og englevingene bak. Nå broderer jeg bare navnet hennes bak i nakken utvendig på genseren. Tror det enkle er det beste på dette jeg;)

 

Idag har jeg sittet og fablet om babyklær. Jeg simpelthen eeelsker Petit Bateu sine klær. Synes de er så delikate. Bodyene er de beste. Varer og varer og holder formen uansett hvor mange ganger de vaskes. Absolutt å anbefale til dere som blir mødre for første gang. Det er kanskje en smule dyrt, men dette er faktisk klær som kan gå i arv. Det har de gjort her, og de ser overhodet ikke brukt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt oppmuntring FruLS! Rillestrikk går absolutt fortest ja. Jeg strikker med pinne nr 6, så det går jo forholdsvis fort fremover her også, når jeg bare strikker.... Nå er det jo litt bursdagsgaver på pinnene og teppe har "lånt bort" pinnen sin, så det får jeg ikke strikket på for øyeblikket.

Skjønner godt at du vil ha noe lettere på pinnene. Og etter en stund med lette små klær vil man bare ha noe stort enkelt tv-strikk igjen :)

De bytter stilling ganske fort ble jeg fortalt. 5 min etter UL kan det være hun lå helt anderledes. Men ser for meg at det kommer an på humøret hvor ofte de flytter på seg. Så det kan jo godt være hun ligger en stund i en stilling hvor du ikke kjenner spark. Kan jo godt være hun bare sparker ut i "lufta" også. Er vel ikke lenge til mannen din også kjenner det. Her var det sånn at når lille sparket og sambo skulle kjenne så kom det ikke flere spark.... det skjer stadig nå også, og det er måte på hvor lenge han gidder å ha hånda på magen. Så han tuller litt med at lille ikke vil sparke pappan sin :) På sms har jeg begynt å skrive "kyss og spark" på slutten :)

 

Jeg lurer også på hvor krølle er. Håper det er fordi hun har det travelt ja!!

 

Så rask du er med buksa da :) Er jo morsomt å ta en kontrollmåling for å oppdage at du har så kort igjen!!

Får ta meg en søkerunde på de klærne. Hvilke butikker får man kjøpt de i? Man får jo så mye klær i begynnelsen, så vi har egentlig ikke kjøpt inn så mye klær. Syns jeg har vært veldig flink til å holde igjen for jeg har jo lyst til å kjøpe alt mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...