Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hei jenter :) Lenge siden sist, det føles i hvertfall som en evighet siden ;) Her går dagene fort unna, er så mye som skjer hele tiden. Tvillingene vokser hele tiden og nå er de snart 6 mnd. Vi jobber med å forstå hvordan man spiser grøt ;) he he. De er nå søte der de sitter og dytter ut alt med tugna :D Ellers så spinner de rundt på gulvet, mest fra rygg til mage uten at de kommer seg tilbake, og da blir de litt høylydte :)

 

Har nok heller ikke tid i kveld til å skrive mye. Men jeg er inne og leser så ofte jeg kan :)

Så kos å lese om voksende mager, aksjelegging og strikking :) Her i huset skjer det absolutt ingenting av det ;) Men vi har det veldig fint med det vi har ;)

 

Babysyk, du får si til mannen din at babyer trenger ganske mye klær og man får mer enn nok som man vil ta vare på som minner. Låneklær som du gir tilbake etterpå er helt supert. For de vokser innmari fort og man får ikke akkurat slitt ut klærne det første året ;)

 

Ha en fin kveld alle :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig å høre fra deg Babysyk:) selv om du har strikkesperre, så er det veldig hyggelig å få en liten oppdatering:)Dessuten har du jo klart å få et helt teppe ferdig! Jeg har ikke begynt på det engang:(

Jeg har ikke helt oversikt over hvordan de forskjellige vognene er jeg nå da, siden vi i grunn har en stående klar i kjelleren.

Er dere fornøyd nå, så blir dere nok det når bebbisen kommer også:)

Hvor mange uker er du nå da Babysyk? jeg tror helt sikkert at du har en fiiin gravidmage nå. Er du bortimot 6 eller 7 måneder på vei.. eller?! Jeg glemmer så fort. Synes å huske at du skal ha i september og FruLS i november. Stemmer det ?!?

De tre siste månedene eser jo magen virkelig ut. Så du trenger ikke bekymre deg for at ingen skal tro du er gravid snart ivertfall:D

 

Hvilket hentesett bestemte du deg for forresten?

 

Takk for at dere krysser fingrene for at jeg har en spire i magen nå damer! :) jeg er 5 dpo idag, og tester ivertfall ikke før om 5 dager. Men da blir det også jammen i meg spennende for alvor. Jeg håååper den sitter nå!:))

 

Det ble ikke noe soling på meg idag. Men hadde likevel en koselig dag. Vi hadde besøk av venner med 2 barn ikveld(den ene bestevenninnen til vesla mi, og foreldrene er gode venner av oss)og satt i solen og koste oss med deilig grillmat. Mmmm:)

Nå har jeg satt meg godt tilrette i sofaen, skal surfe litt rundt etter våtromsbrystning/engelsk brystningspanel som kan brukes etter norske regler. Fikk vite av husleverandøren at det kunne bli vanskelig å godkjenne:( jeg håper vi får til en løsing på det.

Ellers så går vi for hvite panel-vegger på tre vegger på sommet til vesla, og på den fjerde veggen tapetserer vi en av disse tapetetene:

http://www.tapetorama.se/display.php?item=71205&category=Wallpaper&PHPSESSID=dc44cce28ec152bbde87fc802231ad40

http://www.tapetorama.se/display.php?item=71720&category=Wallpaper

http://www.pip-studio.co.uk/wallpaper/pip-classic/birds-of-paradise-pink.html

Hvilken likte dere best? jeg synes det er vanskelig. Som dere ser så er de alle rosa. vesla ville i grunn hatt hele rommet i rosa, men jeg synes det er nok med èn fargesprakende vegg. (nå er jeg eller veldig glad i mye hvitt da så)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forresten.. kommer det en bebbis her etterhvert, så blir blir rommet som følger: 3 vegger hvitmalt panel, og èn vegg i enten rosa eller blå i dette tapetet:

http://www.tapetorama.se/display.php?item=71202&category=Wallpaper

http://www.tapetorama.se/display.php?item=71203&category=Wallpaper

littebitt engelsk liksom:)

... og med gamle møbler som blir hvitmalt selvsagt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå! Tror noen har kastet en forbannelse over familien vår i år :( Puppen ble bare sykere og sykere til tross for masse antibiotika. Ble en stor abscess på 5*6*3,5 cm, så i dag var jeg på operasjon og fikk åpnet opp stakkars puppen. Nå stikker det ut et dren og det bare renner ut puss... Håper det kan gjøre nytten og at det er starten på frisk :)

 

Min mann har måtte overta permisjonen min mens jeg er på sykehuset, for det er for slitsomt å klare begge deler. Spesielt når jeg må pumpe i tilleg til å mate en illsint unge som ikke liker kjøpemelk og hater gummiflaske. MEN så får svigerfar hjertestans, og mannen må dra i all hast til østlandet for å være der. Min mor skulle hjelpe meg med minstemann på dagtid, og passe storebror på kvelden, MEN så blir storebror syk og kan ikke være i barnehagen... :( Nå føler jeg meg som verdens dårligste mamma. Ikke er jeg der for syke storebror, og minstemann får kun helt nødvendig oppmerksomhet, og tilbringer mange frustrerte timer i vogna...

 

Nå vet jeg snart ikke om mer som kan gå galt...

Beklager å plage dere med dette, men jeg trenger å få ut litt frustrasjon for ikke å klikke fullstendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å kjære deg da krølle:( dette er virkelig trist å høre! Er det virkelig mulig at det kan hende èn stakkars person så mye som det har gjort med deg det siste året da?!? Tydeligvis :(

 

Men du er jo ikke en dårlig mamma! En dårlig mamma får ikke dårlig samvittighet! .. og dette kan du ingen verdens ting for!

 

åh, jeg synes synd på deg nå krølle! :( tenker på deg og skal krysse alt jeg har for at ting blir bedre for deg og familien nå!

 

God klem sendes herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Grattis med ferdig teppe Babysyk!!! Nå kan du koooose deg med hentesett og bare nyte småstrikken :)

Så utrolig kjekt med låneklær da! Da kan man jo igrunn bare ta med så mye man kan bære, gjør jo ingenting om ikke alt blir brukt, for man har jo ikke betalt noe. Men utrolig søtt av mannen din da! :) Kjedelig med de "feite-tankene" da, har de litt innimellom jeg også. Men du har nok en strålende fin gravidemage, selv om du ikke nødvendigvis ser det selv hver dag. Her er det veldig opp og ned om jeg synes magen er fin eller ikke...skal da ikke være lett?!

Kom du igang med hentesettet? Jeg husker heller ikke hvilket du skulle strikke...?

 

MaMi - så kjekt å høre fra deg!! Og herregud så fort tiden går! 6mnd allerede! Men når jeg tenker meg om, så kom jo tvillingene rett før jeg begynte å henge med dere, og nå er jeg jo 5,5mnd på vei selv.. haha.. logikken er ikke akkurat på topp alltid. :) Er så kjekt å høre om tvillingenes utvikling og små sprell. Du får nyte tiden nå når de "bare" kommer seg en vei, i det de forstår hvordan å komme tilbake ruller de nok rundt i hele huset, selvfølgelig hver sin vei.. :D Nå har du ihvertfall kontroll på dem! hehe..

 

ønsker3gull - så koselig grillbesøket hørtes ut. Og så kjekt at dere kommer godt overens med vesla sin bestevenninne. :)

Og deeee fine tapetene da! *smelt* Jeg falt umiddelbart for den siste (med store knæsj rosa blomster), men utifra det du forteller om stilen din tror jeg kanskje en av de to andre passer bedre inn..?! Litt mykere liksom. Men hva med å la vesla velge? Hvis hun bare får de tre valgene, så må jo det være easy peasy for en liten selvsikker sjel! ;)

 

Og Krølle da...lille søte deg! Nå får det da være nok!!! Krysser fingrene for at JULI er DIN måned, og at da skal alt ordne seg! Skjønner godt at mammahjertet får vondt med syk storebror og en lillebror som må ligge i vognen, men det er jo ikke så mye å gjøre med det desverre. :( Annet enn å bli frisk, og det jobber nok både du og legene med (og storebror).. Nei, huff, masse gode friske tanker sendes deg over haukelands-himmelen (som i dag er knall blå!) fra lab-bygget! :) Og det er helt greit å få ut frustrasjonen på oss! Det er da derfor vi er her!!? :D

 

I går var mannen min på nok en kjøretur, enn dog ikke like lang som sist. Han hadde vært i Etne med jobben, og kom hjem i åtte-tiden, med gave!!! Søte snille mannen min hadde vært å kjøpt en supersøt kjole til lillesnuppa vår (som jeg for tiden vil kalle Martine[nedstemt av mannen] eller Frida) fra Kappahl sin Newbie-kolleksjon. "Fordi han ville gjøre noe fint for meg" sa han *smelt*!! Så nå må jeg snart utvide babyskuffen til to skuffer, evt en stor en, for nå er den så full at jeg snart ikke får den igjen!

Ellers ble jeg ferdig med erme nr 2 (for andre gang) igår. Det er fremdeles litt forskjell på dem, og jeg synes ikke nr2 ble like fint som nr1 når de ble strikket med "oppigjenrekket" garn, det blir liksom ikke like jevnt. Men jeg satser på det ordner seg med vask og damp. :) Så skulle jeg starte på bolen igjen da, og da kom problemet!

Bolen skal strikkes frem og tilbake (helt greit). Men det er lus på hele bolen, og de skal strikkes hver 6.pinne utifra mønsteret. Hvis jeg da begynner første "luse-pinne" på retten, dvs på høyre side, så vil tråden ende på venstre side. Den 6.pinnen etter dette er jo også en "retten" pinne, dvs at lusene skal strikkes fra høyre side hver gang. Hva gjør jeg da med tråden som er på venstre side? Det er uaktuelt å kutte den, og like uaktuelt å tvinne den med meg hele veien tilbake til høyre side. Alternativet slik jeg da ser det, er å strikke en pinne mindre eller mer mellom lusene, slik at jeg strikker annnehver "luse-pinne" fra retten og annenhver fra vrangen.

Det ble litt knotete forklart, men skjønte dere problemet? og ville dere strikket en pinne mindre eller mer mellom lusene? (det er lus på hver 6.pinne på ermene - og også buksen etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruLS- jeg hadde samme utfordringen når det gjaldt jakken til vesla, så jeg gjorde som du sier.. tok de pinnene som gjorde det enklest og penest for meg selv. Jeg hadde annet mønster også, og det synes jeg er vanskelig fra vrangen, så der fant jeg opp min egen vri/mønster slik at det vanskelige mønsteret strikket jeg bare på retten;) det gikk ivertfall noget raskere og ble nok penere enn det det ville blitt dersom jeg hadde fulgt oppskriften.

 

.. og når det gjelder tapetene så har du helt rett i at vesla kunne velge selv.. men det har hun faktisk gjort skjønner du.. og det var da hun endte opp med disse tre!! puhh.. det ble slik "DEN vil jeg ha mamma. Ja, og den, og den!" Så nå må jeg ta sjefsvalget for henne. Men uansett så blir det jo en av de hun likte best da så:)

Dessuten har du tenkt helt riktig angående dette med uttrykket og at de to øverste tapetlinkene er nok de som passer best her. Samtidig så vil jeg jo ikke at rommet skal bli for blasst heller, med duse tapeter og sukkersøte motiver. Hun vokser fort og jeg har ikke lyst til å bytte tapet før hun er typ 9 år. Kommer litt an på modenheten hennes og hvor mye hun vil skifte den selv etterhvert selvsagt, men;)

Men så er det bare en vegg heldigvis, og ikke hele rommet. Huh, det hadde blitt litt i overkant masete synes jeg:D

 

Du får satse på at damp og vask retter ut ermet nr. 2. Det er sikkert ikke så galt tenkt tror jeg. Det er jo ofte slik. Strikket du med Alpaca ? for den er visst veldig grei slik har jeg hørt (her inne av dere.. hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å lese om tvillingene MaMi. Er forståelig at du ikke har tid til å sitte her inne så mye :) Men veldig hyggelig når du kommer med oppdateringer. Tenk at tiden har gått så fort!!! Syns ikke det er lenge siden at vi drev med nedtelling. Og da var jo også Lollo sin lille snuppe bitteliten :)

Sier som FruLS, at du får nyte tiden når de ikke beveger seg i hver sin retning.

 

Ønsker3gull, morsomt å hØre om interiØrplanene dine! Skulle Ønske jeg var like kreativ! Jeg får ikke opp den siste tapeten, men av de to syns jeg den Øverste var finest. Den i midten ble kanskje litt blass på et barnerom. Ser for meg at den kunne vært fin å tapetsere deler av en kommode med. Du har sikkert sett sånne.

 

KrØlle, krØlle, krØlle. Det er nesten så jeg må gni meg i Øynene og lese om igjen fØr jeg skjØnner at det jeg leste var riktig. At en person/familie kan få så mye!!! Skulle Ønske det var noe jeg kunne gjØre for å hjelpe!! Men ihvertfall, det er bare å få det ut her, der er derfor vi er her :) Og du er overhode ingen dårlig mamma!!!!! Det må du absolutt ikke tro! Nå håper jeg virkelig at formen er på vei oppover og at dere kan nyte tiden som familie igjen. Masse masse god bedringsklemmer herfra!

 

Så sØt mannen din er FruLS. Ser ut som brevet du skrev har nådd fram :) Newbie-kolleksjonen er sØt, er det den olakjolen? Er bare den jeg husker for jenter. Samboer valgte også ut noe derfra når vi kjØpte de fØrste "gutteklærne".

Kjedelig med bol-problemer og tråder som ikke går opp. Vet ikke helt om jeg ville valgt 5. eller 7. pinne. Mulig det blir finest med 5, for 7 kan kanskje bli litt mye? Du har jo valgt stØrre pinner (?) så da passer kanskje 5. Og så tror jeg at jeg ville valgt det samme på buksa.

 

Fikk begynt på hentesettet igår ja, men hadde lagt opp for lite masker (var nok kortslutning i hjernen når jeg la de opp, for jeg hadde bommet med 40 masker!!!). Så jeg måtte rekke opp alt igjen rett fØr leggetid...

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=18〈=no

Dette settet, men med rillekant istedenfor bØlgekant nederst, og uten de hullene. Mulig jeg dropper kragen også. Da blir det sånn

http://www.ravelry.com/projects/-Lene-/b13-18-jacket-trousers-bonnet-socks-blanket-ball-and-rattle-in-alpaca

Jeg hadde aldri kommet på disse endringene selv, så takk og lov for Ravelry.

 

Nei, nå skal jeg gjØre meg klar til jobb, og så kanskje strikke litt fØr jeg drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Babysyk! Husker det nå når jeg så settet igjen. Utrolig mye finere med de endringene!! Det kan fort bli for mye av det gode synes jeg.. Ja Ravelry er helt fantastisk!

 

Angående bolen så har jeg noen smarte damer på jobb. De foreslo å strikke mønsteret med to nøster grålilla, og dermed strikke annenhver lus-pinne med hvert sitt nøste, og bare la tråden følge opp på kanten på hver side. Skal jo uansett strikke på knappestolpe, så det vil jo ikke synes.

 

Det var ikke ola-kjole mannen kjøpte nei, men en rosa bomullskjole med blondekant. Sånn gammelrosa, med knapper ned hele ryggen (praktisk!!!). Han hadde kjøpt den i str 68 da, for jeg hadde jo sagt at "det er jo ikke vits å kjøpe så mye klær i små størrelser, for vi får jo sikkert så mye av det og hun vokser jo så fort". Så da har han hørt på det da...men synes jo det er litt dumt å ikke kunne bruke den før til våren, men er jo gjerne en vårkjole da...så kanskje likegreit..Denne:

0221487634728_F_02.png

Og så hadde jeg kjøpt denne bodyen forrige dagen:

0224223165784_F_02.png

 

Nå skal jeg snart pakke sammen tingene mine og dra fra jobb. Skal på piknik på Gamlehaugen (slottet i bergen) med gravide kollegaen og en annen tidligere kollega av oss. Håper skyene sprekker litt opp igjen, for nå har det skyet veldig til.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Krølle, jeg sender deg en veldig stor og varm klem. Stakkars deg da, alt du skal få av prøvelser. Nå må det nå ta slutt, synes du har fått nok. Er helt imponert over at du ikke har gått helt i dørken, det ville nok jeg gjort. Du er knallsterk :)

 

ønsker3gull, ble skikkelig inspirert av de tapetene, de var jo kjempefine. Søkte litt igjennom og fant en fin som jeg har lyst å ha på rommet til mellomste. Hun elsker lilla da og vil helst ha alt i lilla. ;)http://www.tapetorama.se/display.php?item=71721&category=Wallpaper

Så nå må jeg lete litt for å finne noe til eldste pia mi ;) Jeg likte den nettsiden helt supert.

 

Ellers så får jeg eldste hjem idag etter å ha vært på camping med farmor. Gleder meg kjempemye til å se henne igjen, er alltid godt å få dem hjem igjen ;)

 

Ellers så skal vi snart på ferie. For første gang skal vi reise bort med tvillingene. Blir spennende å se hvordan de takler camping, og etterpå skal vi reise nordover med fly. Gleder meg til å komme hjem til foreldrene mine. Alt for lenge siden sist jeg var nordpå.

Hva med dere jenter, mange feireplaner på dere i år?

 

Nei, får få vasket litt i huset idag. Mellomste har begge de små inne på rommet sitt. Hun elsker å ha dem sammen med seg. Så nå spiller de musikk og hun danser for dem :) Så da får mor litt fri til å gjøre husarbeid ;)

 

Ha en fin fredag dere. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tapet MaMi. Det er den samme som vesla mi har som ett av valgene også, bare i en annen farge. Den er kjempefin, og det er den jeg har tenkt på tidligere.

 

Her har vi fått hustegninger idag. Utrolig gøy. Vi tegnet først, og så har de som skal bygge tegnet det i sitt program igjen. Vi fikk 1. og 2. etasje-tegninger samt to fasadetegninger. Og vet dere hva! Det ser ut til at foreldresoverommet blir så stort at vi kan heller lage det litt mindre og heller lage et lite walk-in-closet! åh, så gøy det hadde vært. Dessuten får vi 3 meter takhøyde både på vårt soverom og på hovedbadet som ligger ved siden av! Guri malla dere.. det hadde jeg aldri trodd. :))Husleverandør skal gjøre alt ferdig til oss, bortsett fra maling og tapetsering som vi da gjør selv. Så får vi bare nøkkelen når de er ferdig. Juhuuu :)) skal bli godt det! Nå er jeg på god vei til å lage ny blogg også dere:)

 

Ellers... jeg har litt mensmurringer her nå ikveld:( men mens skal ikke komme før fredag om en uke, så dette er litt tidlig:(

Sukk.. lurer på om syklusen er på bærtur igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - såååå søte miniprinsesseklær! Ble helt smeltet. Det finnes så mye fint til små jenter. Skulle ønske noen kunne finne på litt mer til små prinser også. Og superbra at mannen din passer godt på deg og kommer med små overraskelser :) Jeg må bare bøye meg i støvet for strikketempoet! Jeg har knapt sett på strikketøyet mitt de siste ukene, men satser på at strikkeabstinensen innhenter meg snart.

 

Ønsker3gull - jeg kunne heller ikke se den siste tapetlinken, men synes den første var veldig fin. Morsom nettside! Kanskje jeg kan finne noe fint til gutterommet der også. Når vi en gang skal pusse det opp. Først må vi bli ferdig med soverommet vårt. Tak og vegger er ferdig, men gulvet gjenstår. Halve gulvet er tatt opp, og når det er ferdig kommer det helt nytt heltregulv... Det ligger i stuen og tar opp plass = rotehus.

 

Babysyk - har sagt det før, og sier det igjen - all medfølelse med alle som må rekke opp noe!! Det er forskrekkelig! Veldig flott hentesett du har begynt på, og veldig kreativt å finne litt endringer som gjør den litt mindre dollete...

 

MaMi - synes jeg ser de små rulle rundt med et glis, for så at frustrasjonen brer seg i det skjønner at de ikke kommer tilbake... Hehehe... Vi har filmet en sånn frustrasjonsvideo av prinsen, og han elsker å se på den. Nord Norge er bare superfin! Vi skulle egentlig til familiehytta utenfor Bodø i sommer, men har tabbet oss litt ut med valg av ferie, så det utgår. Vi har tatt ferie i august etter gammel vane, og planlagte barnedåp første helgen i august. Så kom vi på at prinsen jo begynner på skolen i høst (gullfiskhukommelse), så da må vi være hjemme senest 14. August. Hahaha... Da får vi ni dager ferie. Juhuuu!

 

Hadde lille keiser på 6,5 ukers kontroll i går Han har blitt tjukk og god :) 4150 g og megalang 53.5 cm (vokst en cm i uka!!) Han har nå i hvert fall kravet seg innenfor den nederste streken på persentilskjemaet :) men korrigert for de fire ukene han er født for tidlig, er han helt perfekt :) han kan ikke smile ennå, men vi regner med at det er like om hjørnet for han følger godt med blikket og lager pratelyder tilbake når vi prater til han.

 

Mannen kom tilbake i dag, så det ble litt avlastning på meg. Svigerfar døde på onsdag, så det har vært mye praktisk å ordne. Mannen må reise tilbake på mandag, men da tar han med prinsen, så da blir det mindre å organisere her hjemme. Jeg skal tilbake til operasjon i morgen for å drepe den vonde puppen en gang for alle (forhåpentligvis). Får narkose så de kan herje så mye de vil uten at jeg sparker og slår (jeg er veeeeldig medgjørlig som pasient). Satser på at jeg er i form til å ta over lille keiser for fullt fra mandag. Det er veldig rart å være borte fra han så lenge når han er så liten. Håper han ikke glemmer meg :(

 

God helg til dere, og takk for lykkeønsker - det varmer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tenke på deg imorgen krølle, når du skal operere puppen og greier:( du er flink og nå synes jeg at jeg aner en liten optimisme i innleggene dine igjen. Uansett form, humør, optimisme eller ikke... som de andre også har sagt.. her kan du s absolutt få ventilert ut! Bruk oss du! :)

 

Lille keiser er jo helt rå:D han har skjønt det han veit du. Må vokse seg stor og sterk. Han var jo tidlig ute, 4 uker, så han er tidlig ute med å bli stor også. Skjønner ham godt jeg;)

 

Det blir nok sikkert litt godt for deg å vite at prinsen er med far og har det bra der han er. Så kan du tenke på å bli bra igjen!

 

Du kan nok finne mye fint til gutterom inne på tapetgalleriet.no er jeg sikker på. Blått for eksempel en så rolig, behagelig og fin farge. Jeg er selv veldig glad i blått. Ikke for ingenting at badet vårt skal bli lyseblått og hvitt:))

Sandberg tror jeg det er som har noen kjempefine stripete tapeter i de fargene der, hvis du ikke vil ha dem ordentlige baby da.

 

her har vi gått over hustegninger idag,og det er litt å flikke på og passe på at blir endret. Men tror at summa-sumarum så blir dette bra jeg. Er spent og gleder meg bare nå, samtidig ikke rastløs og "ikke klarer å vente" heller. Jeg venter myyye mer og er mer spent på om det snart kommer en liten spire inni magen min:)

 

Fortalte jeg dere at ikveld har jeg hatt mensmurringer i magen og noe stråling/vondter i lysken også. Lurer på hva det kan være. Har noen av dere hatt slike symptomer ved et svangerskap? jeg håper ivertfall at det ikke er tull med syklusen min og at tanta kommer på besøk en uke før hun skal:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søt kjole FruLS. Det er så utrolig mye søtt til jenter, skulle ønske noen ville lage like mye fint til gutter. Nå er jeg ikke så glad i de fargene som er i butikkene om dagen heller. Har ikke funnet en eneste pysjamas som jeg liker. Så en jeg forelsket meg i for lenge siden, men den var veldig gutteaktig, og vi visste ikke kjønnet, gjett om jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den nå!!!!!

 

Så flink mellomste jenta di er MaMi, som passer knøttene. Så praktisk for deg at hun syns det er morsomt i tillegg, så blir det mer en lek enn jobb. Tenker det er godt med litt tid for deg selv :)

 

ønsker3gull, mener at jeg hadde noen svake mensmurringer før mensen skulle komme når jeg var gravid. For jeg var jo overbevist om at jeg ikke var gravid pga "mensen-tegn". I ettertid ser jeg at det var noen forskjeller, men ikke som jeg merket der og da. Jeg hadde jo også mensmurringer i ukene etter positiv test, så det er fortsatt håp for deg!! Blir veldig spennende fram mot neste uke!!! Når skal du teste?

Så spennende å få hustegninger :) Da er man liksom ordentlig igang. Sikkert veldig deilig å få alt nesten fiks ferdig for dere som har så mange barn! Så er det bare den morsomme biten igjen til deg/dere.

 

Krølle, var leit å høre om svigerfra, kondolerer!

Håper operasjonen idag har gått bra, og at de har fått bort all dritten!!

Sier som ønsker3gull at lille keiser er helt rå, og det har han etter moren din, det er jeg sikker på :)

Håper det går greit med deg uten lille keiser. Og at du får hvilt deg sånn og på bedringens vei når han kommer hjem på mandag! Du er virkelig en tøff dame!!!! Kan bare ikke få sagt det nok.

 

Camillok, hvordan går det med deg og flyttingen? Kommet litt mer i orden? Lenge siden vi har hørt noe.

 

Frk Hansen, du nærmer deg jo fødeklar du. Ikke mange ukene igjen til lillegutten kan komme. Håper alt er bra med deg!

 

Har strikket på hentesettet igjen, kommet like langt som jeg var. Går egentlig ganske fort, men var i bursdag igår, så jeg rakk ikke strikke så mye. Idag er det husvask og rydding som står på planen. Har begynt, men lurte meg inn her litt :) Håper jeg rekker litt strikking før kvelden, for i kveld skal vi på fest. De andre skal nok på byen, men jeg drar hjem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Babysyk.. krølle er tøff! Hvordan har operasjonen gått krølle. Du er sikkert helt utslitt idag du.. som har ligget i narkose og greier;)stakkars liten:(

 

Sier du virkelig det Babysyk..? hadde du også mensmurringer? Ja, igår kveld/natt kjente jeg( da jeg også lå helt stille) stikkinger rett over trekanten helt nederst i magen. Nå har jeg lest at noen kjenner at det befurktede egget fester seg/"graver seg ned", og ikke vet jeg hvordan det kjennes.. men jeg er overbevist om at denne lille smerten jeg kjente igår kunne være det. Idag er alt bra, jeg er 8 dpo.. men har ingen festeblødning. Men får alle festebløding mon tro?!?

Jeg husker ikke om jeg hadde hverken festeblødning eller noen smerter ved de to andre svangskerskapene, men tror ikke jeg hadde noe særlig symptomer.

Au, der kjente jeg det stakk litt igjen, men det var mer lysken og litt inn mot magen. Huh.. blir smårar av dette jeg.

Jeg kjøper test på tirsdag(da får jeg kommet meg i butikken) og tester onsdag morgen.. haha.. ja, hvis ikke jeg får flere symptomer og går helt nuts og kjøper en på mandag og tester der og da:D

 

Ikveld skal jeg strikke. Helt klart! Ivrer etter å blir ferdig med settet nå. Jeg kjenner det veldig på meg at dersom jeg er gravid nå, så kjenner jeg veldig for å bygge rede. Få ting ferdig før jeg begynner neste prosjekt liksom. Merkelige greier det der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke festeblødning. Er absolutt ikke alle som får det. Tror det er mer vanlig å ikke ha festeblødning enn å ha det. Har også lest at noen kan kjenne egget graver seg ned, men kan ikke si jeg kjente det. Men om man kjenner etter hele tiden, så kjenner man jo mye rart.

Spennende med testing! Men husk at det er såpass tidlig at du kan få negativ test da....

 

Har fått strikket litt på jakka. Går ganske greit, men det går jo alltid fortest i begynnelsen syns jeg...... Håper jeg bare holder motet oppe :)

Ikke lenge før vi skal dra. Nesten så jeg heller vil sitte hjemme og strikke enn å dra på fest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir litt tidlig å teste. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å vente til ikm-dagen eller dagen etter.. fredag/lørdag. Men tror ikke jeg klarer det nei. Det er nok fordi helt siden jeg tok ut spiralen, så er dette reellt vår 2. pp. Det er den andre måneden vi virkelig prøver liksom. Syklusen var på stell i februar, og da skulle vi svært gjerne ha blitt gravide, for da hadde vi fått baby i november.. samme måned som en annen i familien. Så unngikk vi faktisk å ha sex i dagene rundt el i flere måneder. Jeg orket ikke tanken på bursdagsbarn i julestria.. jeg med flere barn hvor det er Så mye som skjer den måneden. Etter det tenkte vi at vårbarn er fint ( og da helst april/mai.. dette vet jeg at jeg har nevnt tidligere for dere). Dette høres jo nesten ut som utvelgelse, og det er jo ikke slik at om det hadde klaffet i desember, eller vintermånedene så hadde det vært så fælt. Men så hadde jeg ikke så mye energi, var sliten og slapp og mindre motivert.. og ikke minst.. ville ha ting mer klart før jeg ble gravid. Men nå, denne måneden, begynte vi å tenke at.. hmm.. tenk om vi ikke får det til lenger da. 38 år og greier! Så nå er vi ordentlige prøvere. Jeg lover! :D Hehehe.

Nå er det ingen el som skal slippe unna her i gården, og nå er vi skikkelig klare! :))hihi:)

 

Har akkurat gått tatt en power-walk i skogen. Ahh.. så deilig. Det suste i trærne og det blåste såpass at det skummet litt på vannflaten. Deilig temperatur ute, og jeg ble god og varm, svett i nakken og varm i kroppen. Deilig. Tenker jeg tar en pw imorgen tidlig også før frokost :)

 

Hvis ikke svimmelheten forsvinner her så bestiller jeg en time hos legen på mandag for å ta BT, blodprosenten, se om jeg har jernmangel osv. Har dessuten slitt litt med lavt B12-nivå tidligere, og måtte få sprøyter. Burde ta en sjekk på det også snart;) har alltid hatt lavt blodtrykk, men sist jeg var så svimmel som dette så hadde jeg veeeldig lavt BT. Det er ikke så gøy;)

 

Nei.. nå får jeg se litt på finn.no om det er noen gamle og fine møbler som jeg kan pusse opp til å passe her hjemme.

Vesla sier hun vil ha rosa skrivebord! Det får hun IKKE, men hvitt skrivebord med rosa knotter kan hun få:)

Tenkte å kjøpe en gammel jernseng, spray-male den hvit og knyte små rosa silkesløyfer i alle jernstengene. Hva tror dere? kan det bli litt fint og søtt og kanskje stille noen "rosa-krav" tror dere?! Puhh.. ikke lett for en mamma som er bittelitt lei alt rosa skal jeg si. Her må vi finne en gylden middelvei:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull - jeg hadde ingen festeblødning, men mensmurringer i bøtter og spann. Husker jeg tenkte at det var typisk min flaks å få mensen midt i "spysyken" som ikke ville gå over... Krysser fingrene for deg!!! Det hadde vært sååå gøy hvis det var din tur nå!

 

Ting tar litt tid på Haukeland, og siden jeg ikke er livstruende syk akkurat nå, må jeg bare finne meg i at andre går foran meg på operasjonsstuen. Full forståelse for det, men gleder meg til å bli ferdig. Ikke akkurat noe jeg ligger og gleder meg til ;) lykken er å få litt mat på slutten av en hel dag med faste :)

 

Det går veldig mye bedre nå som mannen har kommet hjem. De to små kom på besøk i dag, og jeg fikk masse leketid med prinsen, og lille keiser begynte å hakke-hakkespette på puppene gjennom t-skjorten i det jeg løftet han opp, så om ikke annet så husker han hvem som har den beste maten :) prinsen gleder seg til å reise sammen med pappaen til Oslo på guttetur, og det er godt å vite at han blir tatt godt vare på.

 

Vi har fått litt bisarr humor i disse dager... Mannen begynte å mase om at vi måtte få en unge til om ikke så lenge, for å bevise at dette ikke tar knekken på oss! Gale mann!! Det absurde i hele situasjonen er at vi plutselig arver masse penger (ja, seriøst mange), blir gjeldfri og har råd til å kjøpe enebolig i områdene vi tidligere bare har drømt om. Får se hva vi gjør etter hvert, foreløpig er det for mye annet på gang...

 

Solen er borte nå, og regnet tilbake, det må vel være første tegn på at ting er i ferd med å normalisere seg !? God helg videre! Skal holde dere oppdatert om såpeoperaen i familien vår etter hvert som nye episoder skrives! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva kan jeg si krølle;) fantastisk at dere skal arve så mye penger så dere kan bli gjeldfrie og kan gjøre som dere vil! :) Som du sier bisarr situasjon helt sikkert, men likevel.. det blir nok en god trygghet for dere.

Dere har virkelig fått gjennomgå dette året skjønner jeg. Huff:(

Nå håper jeg Haukeland får finger´n ut og får operert puppen din:D så kan lille keiser endelig få krem-maten:D

 

Men, altså..jeg kan forstå at du har lyst på flere barn (ikke nå sikkert med alt denne smørja du er i nå men), men ... orker du tanken på nye svangerskap etter kvalme i 9 måneder?!?.. eller tenker du at det klarer du flere ganger? man får jo alt på avstand litt etterhvert, men stakkars lille deg og din familie.. dette er ikke rent lite dere har vært gjennom, og i grunn fortsatt er! :(

 

Takk for forhåpninger om at spiren sitter hos meg snart:) la oss satse på det.

Morsomt å lese at det er flere med mensmurringer under sine svangerskap. Jeg er veldig spent på uken som kommer ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da har jeg kommet meg hjem. Samboer ville bli med ut på byen. Forstår han godt :) Rart hvor tydelig det blir at alle andre blir småfulle når en selv er edru. Men hadde det veldig gøy for det :) Var ei annen gravid der også, så vi var to "boller". Følte meg litt teit når jeg skulle hjem, for hun andre skulle bli med ut. Men har lest at de hører ganske godt sånn "støyemusikk" inni magen, så det fristet liksom ikke. Tenkte jeg skulle strikke et par omganger før jeg legger meg. Får sikkert ikke sove før samboer kommer ramlende uansett.....

 

ønsker3gull, skjønner godt at dere velger bort jula, tror det er mange som stopper prøvingen da. Vi begynte jo å prøve på sommerbaby, fordi det hadde passet best i forhold til studiene til samboer, så vi er ikke noe bedre selv :) Men man hadde jo ikke tatt abort om det klaffet tidligere for det.

Hva med å bruke litt tapet på skrivepulten til vesla? Hvis det er skuffer på den, så kan du jo ha tapet på skuffefrontene. Jeg syns det er litt fint jeg da :) Men hørtes fint ut med hvit seng og sløyfebånd også. Da kan hun bytte farge hvis/når hun blir lei av rosa :)

 

Krølle, så dumt at du ikke ble operert idag. Håper du ikke må vente lenge. Kjipt å måtte faste sånn hver dag!! Du trenger jo all mat du kan få i deg!

Dere har absolutt fortjent pengene etter det dere har vært igjennom. Selv om det jo var trist at svigerfar døde selvfølgelig!! Er sikkert veldig deilig å vite at dere har pengene, så kan dere bruke de når ting har roet seg litt mer ned.

 

Nei, får finne strikketøyet. Og så må jeg ta på nytt sengetøy. Det er noe dritt syns jeg, for jeg får litt småvondt. Men orker ikke vente til samboer kommer hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapet på skuffene på skrivebordet kan sikkert blir fint Babysyk. Hmm.. får tenke litt ordentlig på hvordan jeg skal gjøre det.

 

Vi har akkurat vært i bursdag. Reiste meg opp og skulle på do og da strakk det nederst i magen mens jeg gikk. Så er jeg oppblådt og har endel luft i magen, men det kan jo være hva som helst ;) Ellers ingen symptomer idag.

 

Nå blir det strikking og kveldsmat her i gården:) yammie:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Lenge siden jeg har vært innom her nå. Har prøvd å holde meg oppdatert og lest tråden innimellom, men får liksom aldri helt tid til å svare. Nå sover gullet så jeg tar en råsjangs på at jeg får svart dere litt før jeg må i dusjen.

 

Hjelpes, Krølle, du må være den sterkeste jeg vet om. Så mye som har gått galt for deg og familien, men likevel holder du motet oppe og er så positiv i innleggene dine. Kondolerer så mye for tapet av din svigerfar. Trist å høre. Men som de andre sier; dere fortjener virkelig at det kommer noe positivt midt oppi alt det triste. Huff, den puppen din høres vond ut. Er den det? Håper Haukeland får fingeren ut og får fikset deg snart. Blir nok sikkert kjekkere for prinsen og keiseren når mamma fungerer bedre. Får du amme fra den vonde puppen når den er operert eller?

 

Ønsker3gull, så spennende med strekking i magen da. Krysser fingrene for at dette er deres mnd. Når er ikm? Utrolig mye fin tapet du har funnet forresten. Jeg kunne tenke meg å tapesere ene veggen på rommet til lille, men mannen vil male disneyfigurer isteden så vi får se hva vi blir enig om til slutt. Noe må hun få på veggene... Kan ikke bare være hvite som de er nå, selv om jeg er grøsselig stolt over å ha malt rommet hennes helt alene 1,5 uke før termin ;)

 

Babysyk, skjønner godt at du ikke orket å være med på byn. Husker jeg og var litt var på høye lyder i sv.skapet, og holdt meg unna både byn og ordentlige fyllafester med høy musikk. Husker da vi var i syden i fjor sommer og de hadde underholdning på hotellet. Ene kvelden var volumet høyere enn vanlig og jeg var inne for å hente meg noe drikke. Lille slo kolbøtte inni magen og var helt gal. Hun likte tydeligvis ikke alt bråket. Var forresten på rihannakonserten i Bergen i august, men det gikk greit. Sto et stykke bak, så fikk ikke det største trykket av lyd.

 

Hvordan går det med flyttingen, Camillok? Spent på å høre oppdatering.

 

Hjelp, jeg skriver på iPad isdag, så får ikke sett alt dere har skrevet og hjernen fungerer ikke helt.... Korttidsminneforeningen; here I come.

 

Tror ikke jeg har fortalt det til dere, men jeg har fått jobb!! Hurra! Etter to intervjurunder og mange timer med vondt i magen fikk jeg endelig tlf fredag ettermiddag. Rektor kunne da tilby meg 100 % årsvikariat som Kontaktlærer på 6.trinn. Grugleder meg til å begynne igjen. Vil helst være hjemme litt til, men det blir sikkert greit når jeg har kommet inn i rutinene igjen.

 

I går hadde vi en kompis som er fotograf på besøk for å ta bilder av lillemor. Hun var i storform og tullet seg og sjarmerte ham helt i senk. Han ble så fornøyd med bildene at han vil bruke de i porteføljen sin og ville gjerne komme tilbake senere og ta flere bilder av henne. ;) fikk to testbilder på Mail i går og må bare si at vi har verdens nydeligste datter! På det ene bildet ligger hun på magen på et lammeskinn med et gullhjerte rundt halsen. Så vakker, og det går an å se hver eneste øyevipp ;)

 

Strikkingen har det gått sent med i det siste, men jeg kommer sterkere tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS, jeg glemte å svare deg. Nydelige klær mannen din har kjøpt. Leter etter den kjolen jeg også tidligere i uken, men fant den ikke i riktig str. Jeg har forresten erfart at nesten ingen kjøper klær i små str til barselgaver. De aller fleste klærne vi fikk var str 62 eller 68. De som spurte hva vi ønsket fikk beskjed om klær i str 50 og 56, men jeg er glad for at vi hadde fått låne en haug med klær i de størrelsene. Har en venninne som fikk en datter 3 mnd før vår lille ble født, så hun bare sendte alt sitt videre til oss. Utrolig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb Lollo! Kontaktlærer - er det det samme som "klasseforstander" fra gammelt av? Det er seriøst lenge siden jeg hadde noe som helst med skoler å gjøre, så jeg er helt blank på alle nye begrep som dukker opp. Og prinsen skal jo gå på montessoriskole, og ut fra det vi har fått av informasjon så langt, er det lite der som minner om slik jeg husker skolen var. Veldig rart å tenke på at det allerede er juli, og at prinsen er slutter i barnehagen denne mnd... Tiden virkelig flyyyyyr! Har søkt barnehageplass til lille keiser fra mai neste år. Blir vel neppe noe før i august, men det er jo lov å prøve seg :)

 

Babysyk - skjønner godt at du ikke orker å bli med ut på byen i edru tilstand, med kulemage. Kjenner så godt til følelsen av å forbli edru, mens de andre går over i mer og mer jallahumor. Og garantert kommenterer og tafser på magen... Men, men, noen ganger er det deilig å være litt for seg selv på kveldene også, eller bare nyte en laaaang natts søvn :)

 

Puppen ble operert i går, endelig. Kirurgen hadde funnet mange lommer med puss, og skylt med litervis av vann. Nå dingler det et svært dren ut av puppen og, det renner gørr ut konstant. Infeksjonsprøvene går nedover, og jeg såååå håper at dette går rettveien. Har fått beskjed om at det er mulig de må gjøre det samme en gang til, men skal til ultralyd i morgen for å se hvordan det står til. Jeg ble helt svimeslått av narkosen, og måtte ligge et helt døgn på oppvåkningen. Ville visst stoppe å puste og pulsen sank til 35/min, så jeg ble svimmel og rar. Men til slutt fikk anestesi fixet, og nå er jeg i bedre form. :)

 

Jeg gleder meg sånn til å høre testresultat ønsker3gull! Var nede på apoteket i dag for å kjøpe mer melk til lille keiser, og det var rett før jeg måtte kjøpe en test til deg... Såååå spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. søte dere da. Som venter pÅ svaret pÅ testene mine. For jo, jeg klarte ikke Å holde meg lenger. 10 dpo idag.Imorges tisset jeg i uringlass, for avgÅrde og kjøpte en dobbel- CB og testet vel hjemme igjen. Men.. den var negativ:(

NÅ venter jeg til lørdag morgen dersom tanta ikke har kommet til da. Ikm er pÅ fredag. Det hadde virkelig vært noe med en positiv g-test nÅ altsÅ. Det kan jeg love! :D

 

Godt Å høre at du er ferdig opereret krølle! Huff. et dren fra puppen hørtes ikke noe særlig ut. Sover du godt om natten da? fÅr du i deg ordentlig med mat ?

Jeg husker du strevde litt med tanken pÅ at prinsen din fikk lang og litt ubehagelig skolevei til Montessori-skolen han skal begynne pÅ. Men sÅ fortalte du jo ogsÅ nÅ i og med arv at dere kan fÅ rÅd til et hus i det omrÅdet dere ønsker dere. Kan dette bedre seg med tanke pÅ skolevei for prinsen da tro? HÅper det ivertfall,.. sÅ fÅr dere foreldre endel mer ro i sjela av Å tenke pÅ gullungen frem og tilbake hver dag;)

 

Ja, jeg skjønner deg ogsÅ godt angÅende byen og pÅseila folk Babysyk! Det er akkurat som du sier: at det er utrolig hvor edru man føler seg jo mer og mer andre i selskapet blir fulle.

De virker sÅ EKSTREMT fulle da liksom;)

Jaja, det er vel bare Å tusle hjem og lalle senga da:) man har det mye bedre dagen etter enn festløvene ivertfall. Man har da vært begge deler selv.. selv om det er jammen lenge siden jeg drakk alkohol nÅ gitt !!

 

ÅÅÅ.. sÅ tregt det gÅr med strikkingen her altsÅ! Kommer liksom ikke igang noen av dagene. Grr.. blir jo aldri ferdig pÅ denne mÅten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...