Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Sukk.. det er litt kjedelig og ensomt å tenke på at når kanskje jeg er gravid så har alle dere fått og kanskje på vei vekk fra denne siden :(

Håper på en måte det kommer flere til inne her, som liker å skravle like mye som dere gjør:)) .. og i tillegg at dere alle blir her inne leeenge!!

Det kommer til å bli nesten litt rart å ikke "ha kontakt" lenger;)

 

Neida, jeg skal ikke gi opp enda. La inn første aksje igår. Hihi:)

Skal prøve å holde tempoet oppe denne pp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker3gull, du må ikke tenke sånn. Alle er her jo fortsatt. Tenk på Lollo og MaMi, dØtrene deres nærmere seg året, og de er her fortsatt :) Så det skal du ikke bekymre deg over. Kanskje blir det mindre enn nå, men i det siste har jo ikke jeg klart å være så aktiv her inne.... Og du vil være fult opptatt med oppussing og innredning :)

 

Bra du har lagt inn aksjer :) Bare stå på, så skal vi andre krysse fingre og ben for deg vet du!!!

 

Nest siste dag av ferien. Er ikke veldig motivert til å begynne igjen... Selv om de siste ukene fØr permisjon kommer til å gå kjempefort.

 

Nå står det rundstykker til heving og vi skal ha ferske rundstykker til lunsj, det er leeeenge siden!!! Mmmmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull, du må ikke tenke sånn. Jeg vil hvertfall holde meg her så lenge jeg kan ;) og om jeg er heldig og får mannen med meg, så blir det prøving på nytt i løpet av høsten på oss... Kjente faktisk det raslet litt i eggstokkene i går da vi fikk vite at enda et vennepar er gravide. Så skal prøve å komme innom litt oftere, men vi får se hvordan det blir når jeg skal i jobb fra mandag av.

 

Ææææ, jeg er ikke klar for det i det hele tatt. Vl bare være hjemme med lille prinsessen min hele tiden. Det kommer sikkert til å gå greit når jeg har kommet inn i rutinene, men fy så merkelig det blir å bare f å se henne et par timer om dagen. Heldigvis skal mannen være hjemme med henne i 12 uker nå. Barnehageplass har vi ikke fått enda. Vi står på venteliste. Det åpner en ny bhg i nærheten av der min bror bor som vi skal søke henne inn i, men den har ikke kommet på kommunen sine søkerlister enda. Jeg sendte Mail til de før helgen for å spørre om status på byggingen, men foreløpig har jeg ikke fått svar. Håper vi får plass der og at de er i rute, ellers må vi lete etter dagmamma.

 

Jeg begynte på taggene på prinseteppet i går, men det kommer nok til å ta tid. Er jo forskjellig mønster på annenhver pinne, så her må oppskriften ligge fremme hele tiden og fokus være på topp...

 

God bedring til halsen din, Babysyk. Kjedelig å være syk og ikke få noe for det. Spesielt nå... Har du bare 3,5 uke igjen til permisjon?? Hjelpes, så fort tiden har gått! Det er en spennende tid du har foran deg!

 

Oj, fikk plutselig tlf fra fetteren til mannen. Han er på vei til oss for å ffikse vindusheisene på bilen min (begge to foran er ødelagt) så jeg må ut og fjerne litt ting. Kommer sterkere tilbake over helgen. Ha en flott lørdag, jenter. Vi skal feire 30 årsdagen til en kompis i kveld :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skal dere kanskje prøve pÅ en til nÅ i høst Lollo?? SÅÅÅ gøy!!

Det var litt betryggende og veldig veldig koselig Å høre at dere vil være her inne leeenge:))

Kos deg i 30- Års lag Lollo:)

Vi skal feire litt bursdag imorgen vi ogsÅ. Familien. Neste helg ogsÅ. Med familien det ogsÅ:)... og vi feiret forrige helg.. det ogsÅ med familien. SÅ som dere skjønner sÅ har vi mange august-bursdager innen familien:D

 

Joda, jeg kommer nok til Å være littebitt opptatt med oppussing osv, men jeg er jo mest interessert i Å bli gravid da. SÅ det er nok her inne jeg henger mest nÅr jeg er ved datamaskinen. Skravler med dere, leser andre forum her inne. Titter pÅ 1.2. og 3. trimester-gruppene og er grønn av misunnelse:D

 

Vel, vel.. slik er det bare. Jeg hÅper, hÅper, hÅÅÅÅper vi blir gravid snart og at spiren vil bo i magen min frisk og sprellende i 9 mÅneder!!!!!!

 

Tenk at det bare er 3,5 uker igjen til permisjonen din da Babysyk. Wow, synes ikke det er sÅÅ lenge siden vi jublet over at du var gravid! Det var vel omtrent da jeg kom inn her pÅ bim det tror jeg:)

Kan tenke meg du gleder deg nÅ!

.. og FruLS.. har i november, var det ikke? Hun koser seg nok i bøtter og spann pÅ ferie om dagen forresten tenker jeg:) Henne vel unt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det gjør jeg, men klarer ikkeholde meg helt unna. Må inn å lese innimellom, men noe mer svar en dette får dere ikke fra meg..hehe..

Imorgen kveld er det retur til bergen, fysio på mandag og siste ferieuken på landet. Nå skal jeg sove en time, og så nyte siste kvelden her. Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihiii... Min største plage de siste dagene - jeg er solbrent B) Det er såååå deilig med ferie! Lille keiser spiser som en elefant, og jeg er sikker på at han er over seks kilo ved innveiing i neste uke. Litt sutrete og sover kun korte perioder når det er så varmt, men på natta har vi dressert han til å sove 6+4 timer, så det går greit :)

 

Svusj så fort tiden går... Lille keiser er tre mnd i dag. Spennende med straks permisjon Babysyk! Synes å huske at du har termin på prinsen sin bursdag, så jeg vet akkurat hvor du ligger an i løypa ;) gudd løkk med de siste arbeidsukene! Ikke slit deg ut for mye da...

 

Håper du har hatt en strålende ferie FruLS! Vi reiste til Oslo på mandag, etter en finfin barnedåp. (skal fixe bilde så snart jeg er hjemme igjen). Store gutta reiste med bil, mens jeg og minstemann tok toget. Det gikk aldeles fint, bortsett fra at lille bæsja gjennom alt ikke mindre enn tre (!) ganger på turen. Festlig :) togets gyngende bevegelse er god knall for små bebiser som sover, sover og sover...

 

Fredag var vi i tusenfryd. Jeg klarte å lure prinsen med i loopen, noe han likte supergodt etter å ha kommet over dn første skrekken. Men thundercoaster ville han ikke den lille pysa, da påberopte han seg plutselig høydeskrekk... Hahaha... Alt i alt en super dag, og jeg gleder meg allerede til han vokser over 140 cm så vi kan kjøre de virkelig morsomme attraksjonene... Ikke like populært når mor parkerer to barn hos pappaen for å kjøre karuseller selv ;)

 

Ønsker3gull - tror nok vi er aaaltfor mange som spent følger med på deg og de andre her inne til at vi klarer å holde oss unna... Jeg elsker å henge her inne av gammel vane, og kommer nok ikke til å slutte med det første. I hvert fall ikke før permisjonen er slutt i april en gang.. Mannen her har allerede begynt å spøke med at vi burde tenke på nr tre snart, før vi blir for gamle. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt der ennå, men man skal vel aldri si aldri... :)

 

Nå må jeg få puslet prinsen i seng, så han har sjanse til å komme seg opp til skolestart på torsdag! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lollo, så gøy at dere kanskje skal prøve på en til!! Har lurt litt på det, for du har vel nevnt at dere kanskje skal det før. Men har ikke turt å spørre, for jeg ville ikke legge noe press på deg hvis dere hadde ombestemt dere. Hva slags prevensjon går du på nå? Hvis det er lov å spørre (eller, du trenger ikke svare hvis du ikke vil). Lurer litt på hva jeg skal gå på selv når jeg er ferdig med graviditeten.

Hvordan gikk første arbeidsdag? Må jo være litt spennende med ny jobb også, når du nå først må være borte fra prinsessen din. Hun er jo i gode hender hos pappaen sin da :) Og så håper jeg det ordner seg med barnehageplass før pappapermen er over!!

 

Tiden har gått veldig fort, selv om det også føles som veldig lenge siden januar!! Tror nok disse 3 ukene også flyr avgårde. Og tenk, da er du kanskje gravid ønsker3gull :)

 

Så koselig å høre fra deg krølle!! Og at du bare er solbrent! Må jo føles som luksus for deg!! Du er så utrolig tapper at jeg har ikke ord. Mens jeg nesten graver deg ned av mine små problemer. Men, av motgang blir man sterkere, er det ikke sånn, så du har jo blitt supersterk det siste året sikkert!! Og en til!?!?! Han mannen din altså! Blir spennende å se hva du faller på etterhvert. Nå får du bare nyte lille keiser som ikke er så bitteliten lenger. Litt rart, for jeg har tenkt på han som heeelt fersk, og bitteliten, sikkert fordi han ble født for tidlig, men han er jo ikke så bitteliten lenger.

 

Tusenfryd er det lenge siden jeg har vært i. Var der mye som yngre, da jeg ikke bodde så alt for langt unna :) Stas!!! Så tøff du er da, som vil ta alle karusellene!! Er skikkelig pysete jeg, hehe.

Hvordan gikk barnedåpen forresten?

 

Jeg var hos legen idag. Alt bra med mini og han ligger i hodeleie :) Sånn skal det fortsette har jeg bestemt!!!

Skal prøve å ta Solvipect hostesaft, for den kunne visstnok gravide ta. Er 40% sykemeldt. Var visst veldig opp til meg, og jeg syns sånt er vanskelig å bestemme. Vil jo jobbe mest mulig, samtidig som jeg ikke vil slite meg helt ut. Hun sa at om ikke det gikk så var det bare å sykemelde seg 100% siden det er så kort tid igjen. Så jeg prøver dette først. Tungt å være tilbake på jobb. vanskelig å være i ro også.... Så nå verker det i bekkenregionen og jeg har vonde kynnere. Blæhhh. Tror jeg må ta meg en liten dupp nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Er så koselig å lese alt dere skriver om prøving og ruging og alt :) Selv føler jeg at jeg bare går i min egen boble. Kjenner at knøttene krever mye for tiden, men jeg koser meg helmaks så det er bare gøy. De jobber fælt med å komme seg fremover, har ikke knekt den koden enda ;) Bakover bare fyker de avgårde nå. :D

Var på Ahus for å sjekke hofta til hun ene lillemor, alt var helt fint og ddet var godt. Litt logistikk utfordring å dra alene med knøttene og mellomste, mannen kunne ikke ta seg fri fra jobben, men det gikk ;) Takk og lov for snille barn og mentos og bolle :) Her bestikkes de som bestikkes kan ;)

 

Neste uke begynner skolen igjen, og jeg ser veldig frem til det. Er herlig å ha alle jentene mine her, men nå kjenner jeg at det skal bli godt å få litt roligere dager, selv om ettermiddagene blir veldig travle. Nå skal begge de to store gå på dans i tillegg til fotball, så her blir det utfordringer tidsmessig. Er spent på om vi klarer det :)

 

Har begynt å selge unna litt utstyr etter knøttene. Kjøpte meg ny vogn, så jeg la ut den gamle for salg. i tillegg har jeg solgt moseskurvene. Er litt vemodig da, men samtidig så har vi så liten plass at det er bare godt å få ting ut og bort :)

 

Hodet henger ikke helt med, så noe svar og kommentarer klarer jeg ikke idag. Er litt i ørska for tiden for vi driver å avvenner knøttene på nattamming. Så de har en økt midt på nattene hvor de er litt urolige. Det gjør at jeg ikke får nok søvn for tiden, og nå merker jeg det litt.

 

Ha en fin uke.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Helt forståelig at du går i din egen lille boble MaMi :) Syns du er god som er her inne så ofte som du er jeg!!! Med alle jentene, hus, mann og hund! Og deg selv...

 

Så bra at alt var fint med hofta. Veldig greit å få det bekreftet og sjekket ut. Man vil jo bare at alt skal være bra med de søte små.

Så rart å selge babyutstyret. Er jo siste gang du har baby, og det må føles rart men samtidig godt.

Hvor lenge brukte dere moseskurvene forresten? Vi har også kjøpt det, og tror vi kommer til å bruke den om natten også i begynnelsen. Kjøpte på nett, for det var jo MYE billigere enn i babybutikkene!!!

 

Hmm, jenter, jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har ganske mye vonde kynnere når jeg går. Igår gikk jeg et ekstra stykke fra bussen, og da fikk jeg vondt etter ca 10 min. Og så føler jeg liksom at det er noe som skjer der nede (ikke akkurat fødsel heller) men får vondt av og til, sånn som mensensmertene var. Snakket med noen på jobb igår, og de mente at jeg kanskje ikke burde jobbe. Da blir jeg jo skikkelig usikker. Vil jo jobbe, men vil jo ikke presse meg for hardt heller. Tror jeg må ringe jordmor i morgen og høre. Skulle ønske noen kunne bestemme for meg, for jeg er skikkelig dårlig på sånt!!!

 

Og, dere interiørentusiaster, har dere forslag til et bra interiørblad? Skal få et lite abonnement av kjæresten, så jeg kan få litt tips om pynt til leiligheten. Var hos søsteren min og tittet i "Bo Bedre", men det var litt for voldsomt følte jeg.

 

Har forresten bestilt knapper på Ebay, sånn pose med masse forskjellig. Spent på om det er noe som kan brukes. Knapper er egentlig ganske dyrt på strikkebutikker!!!

 

Har hatt fri idag og det har vært veldig deilig!! Har egentlig ikke gjort noe særlig. Bare slappet av og strikket litt. Skal jo helst ikke gå så mye, så jeg har ikke tatt sjansen på å gå tur. Nyter finværet selv om det er litt for varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, tenkt to ganger på så kort tid ;)

 

Babysyk, vi brukte moseskurvene til de var 6 mnd og jeg elsket de kurvene. Så lettvint og greit. Vi hadde stativ som vugget, noe som jeg følte var et must med to barn og bare to armer :)

Siden de var to og ikke fikk plass i samme kurv ble de lagt i sprinkelsengen fra dag en hjemme. Men jeg husker med mellomste, da brukte vi bare vognbagen de første ukene, hadde ikke moseskurv da.

 

Ang interiørblad så abbonnerer jeg på Rom123, føler det er et blad for oss vanlig dødelige i interiørverden. Boligpluss er mere hvis du liker å lage ting selv, og Bobedre var vedlig høyt flyvende og syntes det var mye annonser på veldig dyre ting der. Men det er bare min mening :)

 

Kjempelurt å bestille knapper på Ebay, aldri tenkt på, men det skal jeg sannelig gjøre selv en gang ;)

 

Idag har jeg bestilt klær for masse masse til de store jentene på HM. Fikk sånn tilbud i posten og siden de har spist gjødsel i sommer og vokst var det greit å få inn litt nytt :)

 

Nei, det får holde for denne gangen, må ikke slite dere helt ut med "snakket" mitt ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten babysyk, er kjempelurt å kjøpe de brukt. Det gjorde vi, og var så heldig å kjøpte ubrukte i orginalembalasje :) Nå tråler jeg finn.no for å finne en til sprinkelseng til knøttene. Blitt stor jenter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så fort MaMi :) Har også sett på Rom123, så da tror jeg det blir det.

Ang moseskurv så har vi jo allerede kjøpt. Er mange private selgere som selger babyutstyr mye billigere enn de store butikkene. Vi hentet den hjemme hos henne og betalte der, så følte det var ganske trygt. Hun importerte fra Storbritannia tror jeg. Men den ser helt lik ut som på Baby Shop, så ikke kan jeg skjønne at de er så dyre der!!!

 

Siden sist har jeg strikket på buksa til hentesettet. Har sett litt på den og syns den virker veldig stor/bred. Har målt, og bredden er smalere enn i oppskriften, men samtidig så er buksa mye bredere enn de fleste andre buksene hos Drops. Er skikkelig i tvil om jeg skal rekke opp og bruke en annen oppskrift, eller la den være som den er. Det positive er jo at den sikkert varer lenger, men det er jo ikke noe fint om den ser ut som en sekk på mini når vi skal dra fra sykehuset heller. Hater å oppdage sånn når jeg har kommet så langt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer:) først.. jeg har begynt å jobbe mer og er sååå sliten! Samtidig er det godt å være litt ordentlig igang også.

 

Så bra alt var fint med hofta til knøttet ditt MaMi !En lettelse tenker jeg!

Lurt å selge unna babyustyr når man er ferdig. Det tar jo faktisk ganske mye plass. Vi kommer nok til å gjøre det samme, men kommer til å beholde sprinkelseng, lekegring og tripp-trapp-stol. Det kommer til å komme til nytte en gang i fremtiden.. forhåpentligvis får man barnebarn en gang. Og de tingene der har holdt seg like siden jeg var liten, og da kan de gjøre nytten sin når den tid kommer. Høres kanskje rart ut å spare til det, skjønner det i grunn også, men nå har jo vi "to kull" med barn da. Og de eldste er voksne om femten år så;)

 

Jaja. Nok om planlegging av resten av sitt liv:D

Når det gjelder interiørpyntetinginspirasjon så vet jeg jo ikke helt hvilken stil du liker da Babysyk. Men Elle Interiør har mange detaljer. Ellers kan du jo gå rett inn på leverandørenes nettsider. De har vel lagt ut høstkatalogene nå tenker jeg. (helt utrolig at jeg ikke har pløyd gjennom dem enda faktisk!!)

Noen av dem viser mer enn andre på sidene sine, og noen kan bare forhandlerne gå inn på. Men der kan du bla deg gjennom og finne akkurat hva DU liker, og så høre om en butikk som er forhandlere av dem kan ta opp din bestilling. De kan sikkert gjøre det nå før messene er og de skal kjøpe inn til høsten/vinteren uten at du slipper da å vente en evighet på tingene samt at du ikke må betale frakt fordi butikkene bestiller så mye annet likevel:)

Jaja.. det hadde jeg gjort ivertfall. Da får du det du vil ha, og ikke det du er prisgitt det butikkene vil ta inn.

 

Når det gjelder det at du får vondt i underlivet Babysyk trooor jeg kanskje kan være at hodet " skrus nedover" og fester seg i bekkenet og gjør seg klart for fødsel. Jeg husker igjen følelsen når du forteller om det faktisk, ja, hvis det er samme følelsen da. Kynnere hadde jeg i bøtter og spann ved første svangerskap og tenkte aldri på det. Syntes det aldri var vondt jeg da, men ubehagelig var det jo. Jeg gikk MYE tur og fikk kynnere hele tiden.

Men jeg synes du likevel kan ta en telefon til jordmor for å høre ivertfall! Du skal ivertfall være så uthvilt som du kan før fødsel synes nå jeg!

 

her koser jeg meg på sofaen med den nye Ikea-katalogen. Når det er endel nye rom som skal innredes, så Må jeg ha endel rimelige møbler også. Og det er jo endel fint der også synes jeg. Vi skal nok innrede garderobe"rommet"(bare nesten 5 kvm altså) til meg og mannen med Pax garderobe fra Ikea tenker jeg.

Apropos.. jeg venter og venter på at vi skal starte med byggingen! Det er jammen ikke lite som skal på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

<p>Bare en kjapp tur innom - travle dager med masse besøk nå i sommer :) </p>

<p> </p>

<p>I dag har vi vært på stranda!!!!! :) Lillegull har fått sprelle naken på pleddet (men han liker ikke å ligge, så idyllen varte ikke lenge...). Han fikk dyppe tærne i vannet, først begynte han å skrike og ble forferdet over dette som "beit" han i føttene, men etterpå var det storstas :)</p>

<p> </p>

<p>2 av 5 nye roser er i jorda og jeg har sjekket jordforholdene for de siste 3. En blir supergrei å grave hull til men de to jeg skal ha på rosebuen opp til hagen forran huset blir et h... Jaja, mannen har sagt han skal hjelpe til :)</p>

<p> </p>

<p>Nå hører jeg at maten er ferdig - må løpe!</p>

<p> </p>

<p>ønsker3gull: har ikke tenkt å gi meg her inne jeg heller - venter bare på litt roligere vanlige dager utover høsten :) Krysser fingre for at dere blir raskt gravide igjen :)</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere krysser fingrene for at vi skal klare å lage en spire her dere:) Setter pris på det. Virkelig.

Da må vi kanskje legge oss litt mer i selen enn vi har klart denne pp. Planen var å legge inn aksjer annenhver dag.. det har ikke holdt. Vi er bare så utrooolig slitne begge to at vi sovner om hverandre her;) ja, ikke midt i akten altså.. vi kommer aldri så langt desverre:(

Men jeg skal, tror jeg, ha el imorgen, så ikveld OG imorgen må vi orke å legge inn aksjer. Høres ikke så fryktelig romantisk ut, men det blir det nok når det kommer til stykke. Da er jo alt bare fryd.. hihi :))

 

Høres ut som en koselig dag på stranda Camillok:) Høres idyllisk ut:)Godt å høre at du har tenkt å være her inne litt.

 

Men dere. hva synes dere? på så mange forum skrives det omtrent ned til detalj mange intime detaljer. Overrasker meg ikke om jeg snart får lese om selve sex-akten til noen!

Jeg blir forlegen jeg. Og jeg tenker " ER det bare slik her inne? bør jeg egentlig være inne på bim?" osv. Det er jo faktik veldig private saker dette her;) Så kommer jeg inn her og så er det bare koselig. Prat om strikking og hverdagen, om babyer og mager som vokser og bare koselige... og ikke minst folk som holder seg litt i skinnet liksom. Skjønner dere hva jeg mener? Nå vet jeg ikke om dere skriver på andre forum masse andre ting altså, men her inne er det ivertfall anstendig:D

Er det jeg som er prippen synes dere? jeg tar ikke skade av å høre det altså, men jeg har aldri likt å snakke så detaljert om disse tingene. Men klart.. bim er jo et sted å få endel info om ting man kanskje vet lite om også, og da må man vel fortelle litt " icky" ting også;)

... huff ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering fra oss som ennå nyter ferien.

Vi har installert oss på landet til mannens familie. Er her aleine, og det er såååå deilig! Vanligvis er alltid foreldrene hans her, og ofte begge brødrene også. Deilig å bare kunne gjøre som man vil!

 

Vi har nytt strålende sol og minst 25grader idag. har også vært flott vær de andre dagene. Vi har slappet av ved naustet, testet nyinnkjøpte kajakker (det var spennende med magen, men jeg kom meg både nedi og utav igjen..hehe), vært på båttur til en holme (som ikke var så god å ligge på, så jeg ble furten og ville bare hjem igjen), og idag har vi brukt mange timer på middagen. Vi lager hjemmelaget pasta, med hjemmelaget bolognesesaus. Begynte i sekstiden, og det blir vel mat rundt ni en gang..men jeg håper det blir godt!

Ellers har jeg ligget på magen og solt ryggen i hele dag. Danderte meg til med puter og tepper som støttet opp både her og der, slengte av meg bikinitoppen (kan jo ikke få skille på ryggen, hehe) og lå å leste i maaaange timer. Det skyet over, men var så godt og varmt at det gjorde ingenting.

 

I helgen har vi invitert vennegjengen ut hit, så da blir det vel fullt kaos igjen. Greit å få litt pangstart på hverdagen, hihi, mandag begynner jobb. Tirsdag er det kontroll hos legen, og onsdag er det fysio igjen. Det var bekkenlåsning jeg hadde, hun fant en skjevhet i hoften min som hun prøvde å tøye ut. Fikk også heftig dypvevs-rumpemassasje (både deilig og vondt), og ny time. Så får vi se hva som har skjedd ila uken, om det har sklidd tilbake, eller om det er bedre. Har også tenkt å begynne på en gravid-treningsgruppe hun har en gang i uken, men det er kl halv ett på onsdager, så da må jeg ha fri fra jobben. Spent på om jeg får det, men lurer på å snakke med legen på tirsdag om en evt sykemelding de timene, hvis ikke jobben gir meg fri. Menmen, vi får se.

 

Ble veldig ego-innlegg dette her, skal komme tilbake sterkere etterhvert når jeg kan skrive oftere (altså når jeg er tilbake på jobb..hehe) :)

Lille snuppa vokser og blir større ihvertfall, og her forrige dagen kilte hun meg i ribbeina for første gang. Klarer ennå ikke helt å finne ut hvordan hun ligger, og det går lang tid fra hver gang jeg kjenner/ser skikkelige spark, men bevegelse er det mye av, så jeg er ikke urolig. Har forresten de siste dagene fått "vonde spark" (hvis det er det det er) rett i blæren elns, for da stikker det og strekker fra underlivet og i navlen..hehe. Menmen...må ut å røre i pastasausen jeg nå. Det lukter himmelsk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, lenge siden det har vært så mye aktivitet her inne *liker*

 

Så bra at du har begynt å jobbe mer Ønsker3gull :) Mener å huske at det var et godt tegn at du skulle jobbe mer?

 

Tripp-trapp-stolen er jo 40 år i år og fortsatt like populær, så den kan det være lurt å spare på ja. Mamma og pappa har tatt vare på våre og de er i bruk når nevØene mine er på besØk :) Vi skal Ønske oss tripp-trapp-stol til mini til jul :)

Vet ikke hva slags stil jeg har selv heller egentlig. Akkurat nå er det veldig nakent i leiligheten. Og helt tilfeldig er alle mØblene svarte... Liker en blanding av nytt og gammelt egentlig. Men syns ikke det passer med overdrevent shabby chic heller, siden vi bor i ny leilighet. FØler det passer bedre i hus. Tror jeg må få tak i noen hØstkataloger ja, og få litt inspirasjon. Akkurat nå er jeg forelsket i gammelrosa pynteputer til sofaen, men har ikke funnet noen perfekt enda.... Og lommeboka setter en stopper for de aller dyreste putene. Mulig jeg tar en tur innom stoff og stil, så kan jeg kanskje sy noen selv. Til benken i gangen har jeg lyst til å male på tekst "Velkommen" eller noe annet på putene. Hvis ikke jeg finner noen med passende tekst. Veldig glad jeg ikke strikket tepper til stua, for jeg trenger noen med litt farger tror jeg, evnt. helt lyse.

 

Hyggelig at du titter innom Camillok :) Så deilig å være på stranda. Lille Leon hØres ut som en morsom liten gutt på stranda :)

Lykke til med roseplantingen!! HØrtes ikke lett ut!! Men så fint det blir når du er ferdig da :)

 

Ønsker3gull, du må bare legge deg på rygg og sØrge for at aksjene blir lagt :) Dere får ta en kjapp en i værste fall. Hendte vi gjorde det... Ikke det mest romantiske, men det lettet jo litt på samvittigheten under babylagingen. Da har man ihvertfall gjort et forsØk. Så kan jo kosen komme resten av måneden.

Har egentlig ikke lest så mye "sex-prat" jeg. Men jeg er ikke innom så veldig mange andre tråder enn denne. Litt på septemberklubben bare. Kan nok hende at folk er mer åpne på forum enn i virkeligheten, for her kan man jo være anonym.

 

Idag har jeg også hatt fri. Men hele formiddagen har gått fra meg fordi jeg har fått urinveisinfeksjon. Er jo et strev å klare å holde seg så man får tatt urinprØve. Og så måtte jeg ta bussen, for samboer hadde bilen. Etter legebesØket skulle jeg innom apoteket, det er ca 3 min å gå. Var så vidt jeg kom meg fram og til en do. Det var virkelig KRISE!!!! Var sikkert 1mm fra å tisse på meg!!! Det hadde vært flaut!! Da hadde jeg nok latt som vannet var gått. Ble sittende på handikapdoen i 3 kvarter for jeg fØlte jeg måtte tisse hele tiden. Fikk ringt samboer så han skulle hente meg. Var så vidt jeg klarte å komme meg på apoteket og hentet medisiner. Ute på parkeringsplassen var det nesten så det gikk galt igjen for samboer ble forsinket pga kØ!!!! Nervepirrende!!!! Herregud, har aldri opplevd urinveisinfeksjon så ille fØr, men det er sikkert pga graviditeten....

Legen mente det ikke var helt tydelige tegn til urinveisinfeksjon på urinprØven, men at jeg skulle få antibiotika fordi jeg var gravid. Når jeg kom hjem, så jeg hva hun hadde skrevet, 4+ på leukocytter. Har aldri hatt så mye utslag fØr, til tross for X antall urinveisinfeksjoner tidligere (fØr graviditeten). Kjente jeg ble litt irritert på hun!!! Heldigvis har jeg byttet fastlege til en som er nærmere der vi bor nå, så jeg slipper hun der....

 

Der kom det svar fra FruLS også ja :) Hyggelig å hØre fra deg.

HØres ut som drØmmeferien. Litt aktivitet og litt avslapping. Og så den middagen da, hØres helt nydelig ut!!! Nå fikk jeg lyst på hjemmelaget pasta også.... Mmmmmm

Jobben din bØr jo gi deg fra de timene, for det blir jo en form for tilrettelegging. Det er jo i deres interesse at du skal holde deg sprek lengst mulig. Håper det går i orden, ellers var sykemelding lurt ja :)

Mini her ligger med hode ned, ryggen oppetter hØyre side, og rumpa mot ribbeina, Det kjennes veldig tydelig, for hele magen er skjev. Men lille snuppa har kanskje for god plass til at du lett kan kjenne det enda. Er ikke så mye spark ut mot magen her heller (er jo egentlig de sparkene som er mest morsomme) men inni vannet liksom. Men så hender det han er skikkelig aktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så kjekt å lese oppdateringer deres! Kjipt med uvi da, Babysyk. Det er noe drit altså, selv når man ikke er gravid.

 

Du husket jeg hadde sagt det med prøving ja, Babysyk? ;) har ikke begynt enda for jeg vil ned litt i vekt først, men forhåpentligvis skjer det i løpet av høsten. Jeg bruker minipille (cerazette) nå, og har egentlig gjort det siden ca 10 uker etter fødselen (tror jeg). Fant ut at det var det greieste alternativet siden vi ville prøve igjen om ikke så lenge. Hadde bare blitt rot med spiral i litt over et halvt år, og det mente legen min også. :) Har klart meg uten mensen frem til nå, men nå er den tilbake. Jeg som trodde jeg skulle være uten til jeg var ferdig å amme, men neida...

 

Nei, jeg må stikke. Kommer innom i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Lollo, jeg som var sÅ spent pÅ Å høre hvordan det gÅr i den nye jobben!!! HÅper det gÅr strÅlende og at kollegaer og barna virker hyggelige.

 

Leste et sted at mensen kun uteble ved fullamming, og at da skulle det være sikker prevensjon (ikke at jeg selv hadde tort Å stole pÅ det men). Du fullammer vel ikke lenger, sÅ da er det vel litt tilfeldig nÅr den kommer tilbake. Eneste trøsten er jo at nÅ slipper dere Å vente pÅ den nÅr dere bestemmer dere for Å prøve.

 

Huff, de ekstra kiloene ja..... Hører om sÅ mange smÅ nette snupper som gikk opp rundt 25 kilo, og at kiloene bare raste av etter fødsel "SÅ det var ikke noe problem".... Heldiggriser!! Veldig spent pÅ hvordan jeg ser ut etter at magen er borte igjen. MÅ vel drastiske tiltak til for at jeg skal se bra ut... Hadde jo litt ekstra før jeg ble gravid ogsÅ :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Så gøy med to tette da Lollo! Skulle gjerne jeg også hvis jeg ikke ble så himla dårlig... Mannen er jo villt babysyk, men jeg også vil være slank når jeg blir gravid. Av erfaring endrer jo det seg i løpet av de kommende 9 mnd selv om jeg er konstant kvalm. Menmen, bedre det enn å ikke greie å spise noenting som deg Krølle. I dag har jeg virkelig tatt tak for å gjøre noe med vekta: jeg har jogget!!! Hurra! Ikke så langt, og ikke så lenge - men det gikk lettere enn forventet! Har som mål å nå matchvekt innen neste sommer - 11,5 kg - dvs 1 kg i mnd. Med litt drahjelp av ammingen bør jo det gå fint! Og jeg skal belønne meg selv med 1 nytt klesplagg pr kg ned :) Problematisk det der med klær: har nesten ingenting som passer, og må bytte klær hele tiden fordi gullet gulper meg ned x-antall ganger daglig...</p>

<p> </p>

<p>ønsker3gull: fått lagt inn flere aksjer? Var det ikke du som merket EL? Eller husker jeg feil? </p>

<p> </p>

<p>Må gå og spise litt her...</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Noen som vet hvorfor jeg får alle disse kodene med når jeg poster innlegg?</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvorfor du får med de kodene. Det kom vel etter at du flyttet. Trodde det var fordi du skrev fra mobil jeg? Men er jo litt rart det også....

 

Grattis med joggetur!! *Stolt av deg*! Så lurt med den belønningen! Er jo ekstra morsomt å handle klær når man har blitt slankere og gjerne må ned en størrelse :) Og så har du satt deg realistiske mål. Der har jeg brent meg før. Nå kan du lykkes med målene uten å gi opp!! Henger meg på deg så fort mini er ute, for her skal også kiloene bort!!! Kanskje vi går over til slanketråd :)

 

Her har gått tilbake og blitt litt værre igjen av uvi. Ikke like ille som torsdag, men var bedre igår enn idag..... Pøser på med vann i håp om at det skal hjelpe.... Er jo ikke verdens undergang dette, men jeg har hatt så mange runder med ikke-vellykket kur før, så jeg har litt noja egentlig. Og så blir jeg jo fastlåst inne når det går så kort tid mellom hvert dobesøk.

 

Nå er jeg forrresten 100% sykemeldt. Husker ikke om jeg har sagt det. Hadde ikke sjans til å gå på jobb på fredag på uvi, og mage/mensgreiene har blitt værre, så da sa legen at nå blir det 100%. Litt nederlag egentlig, var utrolig kjipt å ringe jobb, men håper jeg etterhvert bare kan nyte fritiden :) Veldig rart å tenke på at jeg på en måte har permisjon nå og ikke skal jobbe på nesten ETT år!!!! DEILIG!!!

 

Neimen, hva skjer? Jeg sitter og strikker på melkers hentesett jakke!?!?! Skulle ikke jeg gjøre ferdig hentesettet?!?!? For en selvkontroll jeg har!! Hmm..... Dette er bare dumt, for jeg er så usikker på fargevalget så igår raknet jeg opp og begynte på nytt. Er fortsatt like usikker idag..... Men er av restegarn, og jeg tar ikke sjansen på å bli nesten ferdig og gå tom for garn!!! Jakka blir altså lyseblå med to grønne og en brun stripe.... Egentlig ville jeg hatt grønn jakke, for mini har så mye blått og to brune dresser, men litt usikker på om det er nok garn... Men, gutten har vel godt av litt farger, ikke bare ensfarget og brun-blått.

 

Må strikke videre, har satt tidsfrist at den skal bli ferdig iløpet av helgen.

 

Ha en fin lørdag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. dere herlige skravlebøtter:D Har ikke sjans til Å huske alt dere skravler om. Haha:) Det er supert det.. at dere skravler altsÅ!:)

Først.. Camillok; juhuuu... gratulerer med joggetur! Flinke-flinke deg! :) StÅ pÅ videre:)

Lollo; go for it med en baby til altsÅ. Hadde jo vært sÅÅ kos om vi kunne "gÅ sammen":)

Babysyk; synes det mÅ være helt ok Å være 100% sykemeldt nÅ rett før gullet dere melder sin ankomst jeg. Du mÅ ha litt energi igjen til fødselene vet du;) og huff.. uvi er bÅde vondt og ubehagelig. Jeg hadde det første svangerskapet, to ganger faktisk! og da var jeg av alle ting i Syd-Frankrike. Å skulle ligge pÅ stranda i St. Tropez blant hot-shoter mens man bare gikk og kjente pÅ vondter var kjedelig:( litt senere fikk jeg det da jeg var pÅ hytta. Med utedo og opplegg:(

Jeg hÅper det gÅr raskt og greit over for din del! Antibiotika tar det meste ganske raskt da. Tenker du merker stor fremgang og kanskje smertefri imorgen eller pÅ mandag jeg!

 

.. Joda, hvem spurte om vi hadde lagt inn flere aksjer og husker at jeg pleier Å kjenne EL?!? husker ikke helt jeg, men.. pytt, samma det;) Vel, denne gangen har jeg overhodet ikke kjent at jeg kan ha hatt EL. Muuuligens jeg hadde litt slike luft-smerter pÅ.. hmm.. var det torsdag da tro?.. jo, tror det var torsdag. Jeg skulle jo hatt el igÅr, men kjente ingenting. Vi la inn aksjer torsdag og imorges. (helt utrolig at vi fikk til Å legge inn aksjer imorges forresten.. med fire barn som er kjapt oppe om morgenen!!)

Men jeg vet neimen ikke om jeg har hatt el denne pp jeg dere:( hÅper det! Men da jeg hadde mens igjen i juli(det som jeg er usikker pÅ om var for sen mens eller en SA) sÅ blødde jeg jo endel mindre enn jeg pleier.Kanskje syklusen min ikke er pÅ stelle igjen? Hva tror dere? hehe.. vanskelig for dere Å svare pÅ da, skjønner det. Blir bare sÅ frusert liksom! Vil jo bli gravid snart!!! ÅÅÅÅÅÅ... jeg VIL bli gravid NÅ!!!

Vel, vi kommer til Å fortsette Å legge inn aksjer sÅ godt vi kan/orker i de neste to ukene. Kanskje fÅr jeg senere EL?! .. og da vil vi jo ikke miste sjansen pÅ et mai-barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipe steder du har fått uvi da!!! Fikk det svakt i syden en gang jeg også, men pøste på med tranebærpiller og juice, så ble det heldigvis borte!!

 

Så bra du har fått lagt inn aksjer... Hvis du ikke er helt sikker på om du har hatt el så er det bare å fortsette å legge inn aksjer. Jeg vil tro du hadde en SA, siden du fikk positiv test og blødningen var litt anderledes enn den pleier. Det kunne vært kjemisk også, men da vil jeg tro at blødningen er lik som vanlig mensen. Kan jo godt være el er litt forsinket denne ene gangen pga SA. uten at syklusen senere tuller. Men det håper jeg vi aldri finner ut, for du SKAL bli gravid denne gangen!!! Det skal jo være lettere etter en SA, så det er jo gode håp!!!!

Dette blir noen nervepirrende uker, siden du ikke helt vet med el!!! Krysser fingrene for deg vet du :)

 

Nå skal jeg se film og strikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Hmm... Jeg tenker at det beste er å legge inn litt aksjer annenhver dag frem til neste mens, ta "fri" mens tanta er på besøk og fortsette som før :P Men det kan bli vanskelig i en travel hverdag, men jeg tror nok at du må regne med rot i syklus nå etter å ha mistet, så i hvertfall så ofte som mulig en stund til?</p>

<p> </p>

<p>Husker mannen så kjekt mente at vi skulle ha en frekvens på flere ganger pr dag når vi skulle prøve å få barn, men når alt kom til alt måtte jeg lure han til en gang om dagen ;) Kjente klokkeklart at EL kom da! Det jeg alltid har merket er at jeg har mer lyst i dagene før EL og på EL dagen. Er sikkert ikke noe jeg inbiler meg, vi er jo et resultat av generasjoner av folk som greid å bli gravide - så å bli litt mer gira på de rette dagene er sikkert lurt :)</p>

<p> </p>

<p>I dag har det blitt lite trim annet enn å traske rundt i butikker, men jeg har spist sunt - selv om jeg har blitt utsatt for div fristelser. Jippi! Hadde vært koselig med flere vektnedgangskompiser Babysyk!</p>

<p> </p>

<p>æsj dere: jeg har brennkopper. For noe dritt. En fin en på høyre underarm akkurat der lille gull har hodet under amming, og et på venstre pekefinger.</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...