Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hei dere..

 

Har to syke små her for tiden, så dagene er helt snudd på hodet. Usynkron på soving, noe som er litt slitsomt synes jeg.

 

Gratulere med bhg plass Lollo, blir en ny og spennende epoke da. Og så spennende at dere er igang med prøving igjen. Håper du rekker å jobbe hele året, er jo best å få på sommeren med tanke på bhg plass uansett, så det hadde jo vært det beste for dere ;)

 

Husker ikke hvem som spurte om dyne, men vi har kjøpt alle dynene til de små (og de store) på princess. Synes de dundynene de har der er veldig gode og ikke så dyre. For str 80x100 (som er grei å ha i sprinkelseng) tror jeg prisen er på rundt pluss/minus 300 kr.

 

Som ergoterapeut må jeg bare få lov til å ikke anbefale babybjørn bæresele. Den er ikke så bra for barnet å sitte i, for den er så smal i skrittet. Kjøp heller en Beco butterfly eller meitai eller hva de heter alle. De er bedre for ryggen til de små. På siden bereglede.no kan dere lese litt mere om de forskjellige selene. Jeg kjøpte min Beco brukt på finn, og er veldig fornøyd med den. Nå som knøttene er så store er den fin å ha på ryggen, og da klarer jeg å få med meg begge ;) Uansett så er det ikke dumt å kjøpe brukt, de fleste er ikke brukt så mye. :)

 

Home start hjelpen vår er desverre over for vår del. Vi fikk bare innvilget totalt 6 mnd, med de to siste mnd i sommerferien, så da hadde vi henne ikke her. Kjenner jeg savner å ha det faste opplegget i uken. Hadde vært deilig å ha nå, hvor jeg har begynt å jogge igjen (eh.. dvs har vært på en tur.. he he ). Men vi klarer oss, selv om dagene er travle.

 

Se der ja, der ser jeg at Babysyk også anbefaler Princess :) To hjerner en tanke ;) Jeg kjøpte også stor til senga og liten til kurven, i starten på vinteren brukte vi dunpose i vogna, det er lunere. Og vi kjøpte ikke sommerdyne, for den lille dundyna er ganske tynn. Og så måtte vi jo ha to av alt. For oss som er med i tvillingforeldreforeningen får vi 25 % rabatt på Princess, så det hjelper litt. Lykke til i jungelen av utstyr man trenger, er jaggu ikke lett. Jeg driver å ser etter uteklær til vinteren nå. Stadig noe nytt :)

 

Nei, nå har jeg to hese små som ønsker oppmerksomhet.

 

Ha en fin dag dere.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye skravling da dere jenter! :) Nå må jeg virkelig konse for å huske alt!! :)

 

Kjedelig med brennkopper Camillok :( Håper det gir seg før du må igang med AB! Skjønner godt at det ikke er noe særlig når Leon er syk.

Her har det også blitt høst, og jeg lurer på hvor sommeren ble av. Gikk utrolig fort denne gang. Fikk liksom ikke nytt den før den var over. Håper vi får en fin høst nå da :)

Er det første mensen etter graviditet? Hva blir det til med prevensjon da? Har dere blitt enige? Syns du skal stå på ditt, for det er jo tross alt din kropp og form. Så vet du at mannen står klar når du også er klar :)

 

Lollo, gratulerer som prøver igjen!! Hjelpes som tiden går. Minnes når vi "møttes", da var du prøver og jeg prøvde tappert å få med samboer på prøving. Har en følelse av at det går raskt denne gangen jeg. Nå vet du jo at du kan bli gravid, og da vil jeg tro man slapper bittelitt mer av. Så spennende da!!! hihi

Og gratulerer med barnehageplass! Deilig å ha det på plass!! Fikk dere i en av de dere helst ville eller? Den nye kanskje?

Så flink du er med vekta! Håper du rekker å gå ned litt til før spira sitter da :)

 

FruLS, må ikke gi bort all motivasjonen da :) Men takk. Motivasjonen er der egentlig, men tiden.... Er så treig til alt om dagen.... Men fikk gjort ferdig sokkeparet til hentesettet igår da. Den hvite kjolen er også fin. Til hvit kjole passer det nok best med hvit heklekant. Så kan man ha farget body og kanskje strømpebukse til :)

Så koselig med strikke/gravid-kveld da! Jeg har også ganske liten mage i forhold til mange andre. Men jeg er høy, så det har nok litt å si. Magen vokser jo i rykk og napp, så kanskje magen din stopper litt opp en stund. Min har skutt i været de siste ukene.

Sp flink du har vært å holde vekta! På slutten kan man få mye vann, men det er jo tross alt lettere å få bort, så du har vært kjempeflink syns jeg!!! Her er jeg +10kg. Håper virkelig det går sakte oppover nå på slutten!!

 

Så søtt gjort av mannen din! Han tenkte nok på bekkenet ditt! :) Syns nå han glimter til av og til og er skikkelig søt jeg da! Han syns nok det var gøy, men har en følelse av at han ville glede deg :) Selv om man ikke alltid skulle tro det, så virker det som de får med seg noe av de vi sier allikevel.

Tenkte jeg bare ville si til deg det som jordmor på sykehuset sa til meg. At selv om man kan kjenne mindre liv, så skal man kjenne liv. Og at om babyen ikke reagerer på kald sterk saft og man dulter borti uten respons så skulle man ikke legge seg, men ta en telefon til de. Jeg hadde kjent spark de dagene, men mindre, og de bad meg likevel komme. Hikking "gjaldt" ikke som bevegelse for det var ikke viljestyrt. Hun sa det litt sånn strengt, for jeg sa at jeg følte meg nesten overnervøs eller hypokonderaktig. Jeg trodde egentlig at man bare skulle ta kontakt hvis man overhode ikke kjente liv, men der tok jeg visst feil. Så om det samme skulle skje deg, så ikke drøy alt for lenge før du ringer :)

 

Idag skal jeg vaske klær til mini. Men hvordan skal jeg egentlig sortere de? Har dere en hylle/skuff til hver størrelse eller har dere bare 1-2 størrelser framme? Vi har et skap, sånn helt standard enkelt skap med hyller på ene siden og stang på andre. Og en stor hylle over hele øverst. Egentlig litt upraktisk til babyklær, men vi har ikke plass til noe kommode. Det fulgte med leiligheten og har blitt limt/fuget til veggen og uten lister bak, så det frister ikke å flytte det.

 

Og der hadde MaMi svart også ja :) Er så treig med skrivingen jeg... Så bra at du også anbefaler Princess sine dyner -du har jo tross alt prøvd de :)

God bedring til knøttene dine! Ikke bra. Og høres slitsomt ut for mor når de ikke samsover. Håper du rekker å sove litt innimellom ihvertfall så du ikke går i bakken til slutt.

 

Så dumt med den baby bjørn. Husket du hadde nevnt den for lenge siden, men var usikker på om du anbefalte eller frarådet den. Vi har fått låne en sånn. Jaja. Får se etter en annen da. Er rart den er så populær når den ikke er bra, men kanskje det er fordi merket er kjent og da tror man automatisk at den er grei.

 

Nei, må få ut fingeren og vaske. Kan ikke sitte her hele dagen... Tiden går fort når man har fri og bare soser også, det skal jeg love!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare dere mer senere, men må bare si meg enig med MaMi ang babybjørn sin bæresele. Jeg anbefaler den heller ikke. Den er vond å bære i for du får all vekt på skuldre og rygg istedenfor på hofter som med beco, mei tai og diverse andre. Jeg fikk også låne bb av en venninne, men likte den ikke og lille satt ikke bra i den. Kjøpte meg en brukt Manduca i vår. Den er jeg fantastisk fornøyd med! Hadde denflyplass vi dro til syden i sommer. Brukte den mest på flyplassen, men det var helt topp! ErgoBaby er ganske lik også og kjenner flere som har den og er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Har vært ute og jogget :) Vanvittig hvor fort formen blir bedre, jeg må faktisk innrømme at den slett ikke er så ille!!! Virker som om lungene har vært presset sammen under svangerskapet og nå bare har ventet på å bli skikkelig brukt slik at de får rettet seg ut igjen ;) Uansett så har formkurven virkelig vært utrolig bratt!!! Og det var langt i fra så ille som jeg trodde det skulle bli å sette igang igjen. Har ikke løpt på 2 år, så jeg er virkelig ganske overrasket. Som jeg gleder meg til å løpe når 10 kg til er borte! </p>

<p> </p>

<p>Ellers har jeg vært i kunstverden i dag, naboen min er maler og jeg har kapret et maleri hos henne. Vi ble ikke helt fortrolige med rammen så vi skal finne en annen ramme. Men på utstillingen så falt jeg så veldig for et maleri/decoupage (skrives det sånn?) som hadde passet perfekt inn på soverommet vårt... Måtte jo selvsagt spør om hun fortsatt hadde det, og det hadde hun :) Mannen var litt skeptisk, men jeg elsker det :) Skal se om jeg får satt inn et bilde her... Så nå blir jeg 1000 kr fattigere i mnd i noen mnd... Kunst på soverommet var vel ikke akkurat første prioritet når veggene på stuen skriker av tomhet, men når man ser det perfekte maleriet så må man jo gripe sjansen - eller hva?</p>

<p> </p>

<p>Jeg lurer på om lillegull snart skal få flytte inn på eget rom. Hva har dere gjort Lollo, MaMi og ønsker? I utgangspunktet tenkte jeg at vi skulle ha han hos oss til han ble ett år, men nå merker jeg at han ofte våkner av at vi kommer og legger oss. Det er jo litt unødvendig og jeg tenker at han kanskje har det bedre på naborommet... Tar han jo oppi til oss når han våkner etter kl 06 uansett...</p>

<p> </p>

<p>...og da begynner jeg å fabulere om å pusse opp det grelle oransje rommet. Har bestemt oss for å male taket hvitt (nå ubehandlet panel) og vegger lyseblå. Har lyst til å male noen store dyr (giraff, en skikkelig stor en, løve, apekatt) rett på veggen. Diskusjonstemaet nå går mellom meg og mannen om vi skal flytte garderobeskapet. Det er bygd "inn" på en meget pussig måte, det deler nesten rommet på langs og ruver alstå midt i rommet. Han som hadde det før ville ha det slik sånn at han fikk sengen bak skapet og "stue" forran. Jeg tenker at dette må være en ypperlig lekekrok for lillegull, men mannen mener det er helt stusselig å skulle stue gutten inn i mørket. hehe, har jo tenkt til å henge opp en lampe der da, men tipper nok gullet kommer til å skru det av og ha hemmelige leker der inne :) For å gjøre skapet litt finere, det er laminert bjørk, en enorm skyvedørsaffære, tenkte jeg å male kortveggen med tavlemaling og dørene i en lys gråfarge. Kunne tenkt meg å male på tekst på dørene i svart eller mørkeblått - nattasanger f.eks. Har sett meg ut en kjempefin lystett gardin som er hvit med prikker i alle mulige slags farger og størrelser. Lampen i taket er en lilla glassballong. Videre har jeg lyst på en benk på kortveggen med oppbevaring og en stor tallerkenhylle til å ha bøker i. Leander seng, nattbord og ammestol, samt noen bilder og selvsagt hentesettet hans på en søt henger (til nestemann trenger det :P) Innspill?</p>

<p> </p>

<p>Hva med bæresjal da babysyk? Elastisk sjal er fint i begynnelsen, nå har jeg ikke brukt det på et par uker og tenker det er på tide med vevd sjal. Jeg har bare sydd mitt av et langt stykke stoff, synes det er galskap de prisene babyutstyrsbutikkene skal ha for tøystykker... jaja, forresten de er jo lange de sjalene, så kanskje det ikke er så helgalt likevel... Har planer om å sy en meitai, men det er så mange planer og så liten tid! </p>

<p> </p>

<p>Husker ikke hvem som spurte, men det er første mens etter fødsel ja. Har allerede begynt på Cerazette, så jeg forventet ikke å få en så kraftig mens, har alltid bare hatt småblødninger med dem i starten og så har mensen uteblitt. Tror nok at syklus var iferd med å komme tilbake, det er nok endometriet som har bygd seg finfint opp og som nå har måttet takke for seg ;) Jeg er bare så ikke klar for ny graviditet! Men baby er kos da :) Glad det ikke er siste gangen :) og som du sier Babysyk; godt å vite at mannen står parat når jeg vil ha neste!</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av soverommet: helt perfekt :) Skal lage sengegavl i lin også, da er egentlig soverommet helt ferdig!

 

Nærbilde av bildet: desverre litt uskarpt, og bildet henger litt skjevt, har fikset på det nå altså ;)

post-830317-0-09754700-1346273268_thumb.jpg

post-830317-0-02268400-1346273291_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet var nyyyydelig Camillok!!! Skjønner godt at du måtte slå til. :) Har hun galleri på nett hun naboen din? hehe... passer perfekt med min stil. ;)

Flink du er med treningen da! Er jo supergøy når man merker forskjell så fort! Vi holder også på å tenke på oppussing av barnerom, men der har vi nettopp ommøblert, så nå har vi også en "romdeler", men det er en stor Expedit bokhylle fra ikea. Så nå er det kontor på baksiden mot vinduet, gjesteseng på veggen på tvers, og sprinkelseng på forsiden mot døren. De planene du hadde høres jo helt supre ut da! Blir nok fornøyde både store og små da ja! :)

 

Mami, så kjedelig med syke små! Masse god bedring til dere! Ang bæretøy så snakket jeg med mannen igår, men han skjønner liksom ikke helt problemet. Vi får gå for "bære minst mulig", så tar vi det derifra. (Haha, veldig lett å si nå før termin!)

Var innom Living igår, og så på hva de har av dyner der. Svogeren min får gode rabatter på living, så det blir nok kanskje dyne derifra ja. Så nå er spm bare: fiber eller dun?

 

Babysyk, jeg har strikket kontinuerlig (nesten) i tre år, så motivasjon har jeg nok av til alle! :) Jeg lever for filosofien jeg skrev sist: Dabber man først av, da er det gjort. Så da er det bare å holde det jevnt og trutt, enten man "vil" eller ikke. Utfordringen er jo å finne på HVA man skal strikke.

Så koselig med vasking av babytøy da! Du finner nok en lur ordning på sortering. Har desverre ikke kommet så langt ennå, så har ingen tips til deg.

Joda, mannen er søt han! Merker at han begynner å "varmes opp" litt. Imorges kom han med spørsmål om hva vi mangler til lille. Hihi...og faktisk tror jeg ikke det er så mye (av "må ha" tingene). Det er vel igrunn bare dyne/sengetøy og evt noen nye håndklær og vaskeduker. Så får de andre tingene komme etterhvert (vippestol, babygym, babycall, reiseseng osv). Det er jo ikke så lenge til jul når lille kommer, så jeg satser på å ha en god ønskeliste til det!

 

Igår var jeg på første gravidtreningen hos fysio. Gjett om det merkes at jeg ikke har trent på en stund!!!! Her var det en times intensiv "styrketrening", med fokus på lår, rumpe, bekken, mage og rygg. Deilig!!! Desverre kjenner jeg at bekkenet blir værre. å ligge på ryggen f.eks. er ikke like behagelig lenger (fordi jeg får press på halebenet, som er vondt). Men i sofaen og sengen går det fint, for da er det mykt underlag! :)

Strikkingen går det også fremover med. Har begynt på en sparkebukse nå, med rødt bærestykke/sokk og røde og rosa striper på kroppen og beina. Strikker på p2,5, så er spent på hvor lang tid det tar da. Foreløbig er bakstykket ferdig, og forstykket begynt på såvidt. (strikkes ovenfra og ned).

 

Nei, opp og gå litt, og så må jeg jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint bilde Camillok. Så koselig å ha det på soverommet:)

Hehe.. måtte smile litt da du skrev at du er glad for at det ikke er din siste baby. Jeg skjønner det:).. og jeg er jo heller ikke ferdig med barn, selv om jeg er 39 år;) Det ER koselig med baby, ingen tvil om det.. men det er mye jobb med barn også. Alle er jo veldig forskjellig da, min første var veeeldig rolig og er det fortsatt. Vesla her er helt turbo og har vært det hele tiden. Men da de begge var babyer var de veldg like. Rolige, sov hele natten fra de var bare et par måneder gamle, sov mye og laange økter på dagtid. Sånn at jeg stod over dem etter at de hadde sovet i fire timer for å håpe at de våknet snart så je kunne snuse og kose:)

Det blir( for jeg regner med at jeg blir gravid igjen.. :D )veldig kos med enda en baby til i hus, men det er også veldig greit å gi seg mens leken er god. Jeg har regnet ut at når vesla her( og eventuelt en mini til) er store og flytter ut, ja da får vi vel kanskje allerede fått noen barnebarn i de tre store barna:)

Så, det holder nok med ett barn til her for min del;)

 

Rom ja Camillok. Hmm.. vel,jeg hadde flyttet dem på eget rom når natt-ammingen var ferdig jeg. Det er bare stri å holde på å hente barnet midt i natten for å amme synes jeg. (har prøvd det og da blir man jo bare ordentlig våken!)Vesla ble ammet i foreldresenga og skiftet på der også om natten dersom det var nødvendig. Da var det minst mulig lys og både hun og jeg sovnet raskt og lett igjen når stellet var ferdig. Da sov vi skikkelig begge to:)

 

Ikm på meg enten imorgen eller mandag dere. Imorgen er det eksakt 1 mnd. siden forrige mens, men jeg tror ikke jeg hadde el før mandagen etter. Derfor vet jeg egentlig ikke når jeg kan forvente mens denne pp. Jeg pleier jo å være heelt på dagen 1 mnd. etter mens jeg da;)

Ellers har jeg ingen symptomer denne gangen. Altså, virkelig INGEN! Hvordan var det med dere? hadde dere symptomer da dere skulle til å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med IKM da Ønsker3gull! Jeg må inrØmme at jeg husker faktisk ikke om jeg hadde sympt. Ikke veldig uttalte ihvertfall. Litt mensmurringer kanskje, uten at mens kom. Vet at jeg ihvertfall hadde dette etter pos.test., lurer på om eneste sympt jeg hadde var uteblitt mens. Hadde ikke helt stabil syklus, så vet ikke helt når jeg hadde IKM iforhold til testedag, men tror jeg hadde gått 6uker siden siste mens.

 

Hihi, ser deg for meg henge over sengen, vil tro jeg også blir slik hvis jeg får en sovebaby. Men heller det, enn en som ikke sover i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjørn er for smal i skrittet til barna. Det gjør at beina henger rett ned og det blir feil press på hoftekula. For eks de som får hofteleddsdysplasi og må bruke gips som gjør at hofteleddet står rett ut. Å bruke riktig bæresele gjør at hofteleddet ikke blir belastet feil. I tillegg når de henger med beina rett ned får de ikke rett sving på ryggraden, dvs de får ikke den riktige s-formen. Barna går nok ikke varig mén, men hvorfor risikere feilbelastning. I tillegg er det som Lollo sier, feilbelastning for den voksne og. De andre delene er ergonomiske riktig for din rygg. Når du bærer tyngden på nakke og rygg så sliter di deg ut. Man får lettere spenninger i muskulaturen og det fører ofte til smerter i nakke, rygg og hodet. Babyen er kanskje lett, men over tid blir de tunge.. Noen voksne har kanskje en kropp som passer denne selen, men det er uansett ikke bra for barnet.

Som dere skjønner så er dette noe som opptar meg. :) håper dere i hvertfall tenker litt til over det før dere kjøper seler. Trenger ikke kjøpe sjal, er mange andre bæreseler. Lykke til.

 

Var noen som lurte på sovesituasjonen. Her sover knøttene på vårt rom. Men det er fordi vi ikke hat flere rom enda. Hadde vi hatt muligheten hadde de fått eget rom nå. :)

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det bildet var Camillok. Passet veldig godt på et soverom! Vil tro det ble stor forskjell på soverommet når bildet ble hengt opp. Jeg ville gått for å beholde skapet så det blir et lite krypinn. Vet at jeg selv hadde syntes det var spennende som liten! Og tavlemaling hørtes også lurt ut!!

Bæresjal kunne nok vært tingen, men akkurat nå tilsier økonomien at vi heller skulle solgt en bæresele enn å kjøpt en. Så jeg tror rett og slett bæresele/sjal får vente. Kanskje til jul.

 

FruLS, så dumt at bekkenet har blitt værre!!! Hadde håpet det skulle bli bedre etter den timen. Du får oppdatere hvordan det går utover dagen, om det er levelig eller ikke. Fikk du snakket med fysio om sykemelding? Du kan jo også ta en tlf til jordmor. Høres fin ut med litt "liv" i sparkebuksa :) Hvor er oppskriften fra? Jaja, ikke at jeg har tid til å begynne på noe nytt nå da....

Vi har kjøpt dundyner. Føler de er mer "ekte" enn fiber. De er litt dyrere, men syns det er verdt det. Jeg tok en runde på nett for å sammenligne priser, er jo litt å spare på det,. Vi kjøpte laken til sprinkelseng på IKEA og til vogn på Kid. Tisselaken har de også på IKEA og vi fikk tips om å dele de, så baby bare har der de mest sannsynlig tisser. På Barnas Hus har de sengesett i sitt eget merke, HUS som er litt billigere - men det får man jo alltids på tilbud også. Sprinkelsengbeskytter har de litt billigere på Kid og Princess. De har på IKEA også, men syns den virket veldig tynn. Gulpekluter fant vi på Baby Shop.

 

Takk for forklaring på bæreselen MaMi :) Skulle bare så veldig ønske at det var en anbefaling du hadde kommet med, for det hadde passet så mye bedre. Men skal absolutt ta det til meg. Jeg og samboer er høye, og har småproblemer med ryggen, så det er viktig med rikig utstyr. Barna blir jo sikkert også høye, så vi vil jo helst ikke belaste de feil.

Hvordan er det med vippestolen til Babybjørn? Er den like dårlig? Har hørt at vippestol generelt ikke er bra, hva vet du om det? Har lyst til å ønske meg Babybjørn vippestol til jul, for jeg syns den er så fin, men den er jo ganske mye dyrere enn mange andre!

 

Her vaskes det for harde livet. Første gang jeg syns det er morsomt å vaske, henge opp og brette tøy :) Er jo så redd for å farge tøyet, så her blir tøyet ekstra nøye sortert! Skal kjøpe noen plastkurver å ha i skapet, da får vi 6 "plasser" Tror det blir lettere å finne fram da.

 

Her tror jeg hodet "graver" seg nedover. Hvis jeg trekker pusten ordentlig godt når jeg har en kynner kjenner jeg liksom at hodet presser på nedi der. Noen ganger syns jeg det kjennes ut som det er på vei ut. Akkurat det ville vel vært et luksusproblem men, hehe, det er jo en litt uvant følelse :)

 

Jeg er ferdig med Pickles-jakka. Knappene mangler, for jeg skal bruke de nye - som enda ikke er kommet.... Nå skal jeg sy på ansikt på monsterbuksa. Har ikke gjort det før, og lest at mange syns det er vanskelig, så jeg gruer meg litt!!! Skikkelig pirkearbeid.

 

Nå er vaskemaskinen ferdig, så jeg må putte i ny ladning. Tar tid dette, men er jo sååå koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler egentlig jeg er litt hypokonder på det der bekkenet. For jeg fungerer jo helt fint. Og både kommer meg rundt, opp og ned trapper, kan knyte skoene og ta på sokker. Eneste jeg merker det er når jeg reiser meg fra harde stoler, og idet jeg setter meg igjen, for da belaster jeg halebeinet. Men selve sittingen går iogforseg fint. Men så skal jeg jo ikke sitte i ro så lenge, for det er generelt slitsomt. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg... Fikk ikke snakket med fysio desverre. Vi var sikkert 15 damer på treningen, og hadde liksom ingen "alene/spørre"-tid. Jeg har time fredag neste uke, så hører med hun da, hvis ikke jeg på egen hånd har funnet ut at det ikke går mer.

 

Oppskriften på sparkebuksen heter "Pepita". Det er en gratisoppskrift som jeg fant på ravelry.com. Pinneguri har oversatt den til norsk, og den kan lastes ned på bloggen hennes her http://pinnehobby.blogspot.no/2009/12/st-tysk-sparkebukse-oversatt-til-norsk.html

Jeg strikker i Mor Aase babyull på p2,5 (ikke 2mm som står i oppskriften).

 

Vi kjøpte både laken, tisselaken og sprinkelbeskytter sammen med sengen på Ikea. Men tar til meg tipsene om de andre tingene :)

Jeg gleder meg til å vaske klær jeg også. Min stefar skal til oslo over helgen og har forhåpentligvis med seg en koffert full av klær fra venninnen min. Blir mye lån/arv på lille snuppa vår, men det sparer vi penger på! :D

Var å hentet en voksipose igår som vi kjøpte brukt. Det var en liten rift i stoffet på baksiden som jeg ikke så før vi kom hjem, menmen, den varmer nok like godt likevel. Må bare få sendt den på rens, for den kan ikke vaskes i maskin står det, og vil gjerne ha den ren og fin til lillesnuppa! Tenkte å gjøre det samme med stormtrekket og madrassen til vognen, og kanskje også bagen.

 

Så flink du er som er ferdig med jakken da! Håper de der knappene kommer snart da. Dårlig gjort! Lykke til med maskesting, du kommer nok fort inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en sele som heter Beco butterfly. Den er god for barnet og veldig behagelig for meg å ha på. Men jeg er ganske liten og kort i ryggen. Mannen min er en del høyere enn meg og han liker også denne selen. En venninne av meg som er ganske stor/høy bruker meitai, det er ikke med klips festing men med knyting. Hun bruker den også til gutten sin på 4 år, på ryggen når de skal gå lengre tur. Det er også nylig blitt laget en ny type sele av en ergoterapeut. Den heter concerti carrier. Jeg har ikke prøvd den selv, men har hørt og lest mye bra om den. Her kan dere lese litt om den: http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_1_71&products_id=680

Jeg synes de er dyre å kjøpe ny, og igjen anbefaler jeg å sjekke ut finn. ;)

 

Vi har forresten også brukt dundyne. Bruker det til meg selv og synes den er best. Og det jeg synes er bra for meg er bra for mine barn. Men er jo ikke alle som liker dun da.

Voksi pose er bra da. Vi har ikke plass til to i vogna, så det ble vanlig dunpose nå. Men synes den er god den også.

 

Vi har også laken og sprinkelbeskytter fra ikea. Funker supert :)

 

Idag har ene knøttet knekt åle-koden og kommer seg fremover. Er så fantastisk morsomt å se det fornøyde uttrykket når hun får tak i det hun vil ha :) Så da må vi vel bare finne frem trappegrinda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva du klarer/kan presse deg til, en annen ting er hva som er bra. Syns ikke du høres hypokonderaktig ut. Men skjønner hva du mener. Husk at du ikke er tjent med å presse deg selv. Du skal jo ha bekkenet mange år til. Og det er jo endel som sliter med bekkenet også etter at babyen er ute.

Tenkte egentlig på den sparkebuksa når du skrev istad :) hehe, den stod på lista mi også, men rekker ikke strikke den til mini blir født. Får se etterhvert. Syns den er kjempefin! Ser mange strikker ribb nederst istedenfor føtter så den skal vare litt lenger.

Blir låneklær på mini også. Men kommer nok til å rydde bort litt av det etterhvert som vi får nytt.

 

Så morsomt at ene knøttet åler. Syns nesten lit synd på hun andre som blir liggende igjen! Men hun kommer nok fort etter når hun ser søsteren. Ja, best å få opp trappegrinda, og bort med alt som kan ødelegges :)

 

Vi skal bruke en skinnpose som jeg brukte når jeg var baby. Mamma skal sende den på rens så den er klar til mini kommer. Så får voksipose komme etterhvert. Har jo lyst til å sy en selv, så jeg får se om jeg rekker det i permisjonen. Nå orker jeg ikke så mye sitting/krabbing på gulvet......

 

Var inne på nille.no igår. Syns egentlig de har endel fint der, og så har de inspirasjonshefte som jeg tittet igjennom. Syns nille har tatt seg opp i forhold til sånn jeg husker det når jeg var mindre. De hadde oppskrift og garn på puff. Det har jeg lyst til å strikke. Har siklet på pickles sine, men garnet er jo rådyrt!! Får se hva det blir til utover høsten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må bruke litt tid på å overtale mannen ang bæretøy. Vi får se. Kanskje vi kan ønske oss noe til jul.

Det er en voksi urban pose vi har kjøpt da, ikke vanlige brette/knyte voksiposene. Den har dun"dyne" og ullfyll under.

Jeg bruker også dun til meg selv, så det blir nok det til mini også. Må bare finne ut hvor jeg skal kjøpe den. :)

 

Så morsomt at du hadde sett på samme sparkebuksen babysyk. Ja, så også at noen hadde strikket uten fot, men jeg vil egentlig ha med den foten jeg. så slipper jeg sokker :)

Fikk akkurat melding av venninnen min i oslo faktisk. Der sto det som følger: "Nå har jeg gått gjennom alle klærne. må bare advare om at det er en vanvittig mengde med klær, hehe!!" Hun skulle prøve å få alt ned i den største kofferten hun fant, og det er bare str 50-62! :o

 

Morsomt med åling Mami. Også sååå herlige når de får det til da. Sånne stolte ansiktsuttrykk kan smelte hvemsomhelst!

 

Jeg sikler litt på angoragenseren til pickles jeg. Men lurer på om det er litt bortkastet nå når mini kommer, mtp gulping/sleving osv. Den var faktisk ikke så dyr heller. Trengte bare fire nøster à 50kr. Så det er jo billigere enn en vanlig genser på H&M tilogmed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Blir så misunnelig på dere som bare raser avgårde med strikkingen. Her er jeg hjemme og klarer ikke fullføre eller strikke noe i det hele tatt.. SUkk :( Dere er flinke altså...

 

Etter at jeg ryddet bort alt til dåpen, har jeg nå endelig funnet noe frem igjen. Så kanskje jeg klarer å få gjort noe snart. Hvem vet. :)

 

Er morsomt å vaske babyklær. Jeg var så tidlig ute at jeg nesten måtte vaske det en runde til ;) Men så skal det sies at jeg ventet knøttene noen mnd før de kom... Siden "alle" tvillinger blir født prematurt :) he he. Ja ja, måtte jo gå imot alle der jeg ja ;)

 

Nå sover de små og det er ganske deilig. Tenker litt på alt jeg burde gjøre i huset, men kjenner at burde samsvarer ikke med orker idag ;)

 

Så jeg tror jeg bare slapper litt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og kos deg Mami! Nyt stillheten og roen!

 

Nå har jeg gitt beskjed til sjefen at jeg ønsker sykemelding. Hun syntes det var en god idé. Så nå gjenstår bare å overbevise legen. :) Håper ikke det er så vanskelig! Det er nok værre å komme gjennom på telefonen tror jeg! hehe...det er jo alltid håpløst!

 

Nå skal ihvertfall JEG hjem å slappe av! Men først må jeg en tur innom askøy senter og hente noe babytøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Ønsker: jeg gikk rundt og trodde mens skulle komme i dagesvis, tilslutt måtte jeg teste (tror det var dagen fØr IKM) fordi jeg hadde hvit tights og var lei av å fly på do i eninga fordi det kjentes ut som om mensen kom... :) Tror kanskje det er litt annerledes når man har fått barn fØr, i hvertfall for de som nettopp har fØdt. Min venninne som skal ha to tette sier at det nesten ikke merkes noenting nå... FØr plutselig livmor vistes veeldig tidlig og hun kjente seg trØtt da ;) Men det var etter noen uker altså!</p>

<p> </p>

<p>Mye som ikke er bra for disse småtassene, men uten babybjØrn vippestol hadde jeg rett og slett ikke kommet gjennom den fØrste tiden - tror jeg da :P Virker som om de sitter bedre i babybjØrnen enn andre vippestoler jeg har sett... Tror poenget med at man ikke skal bruke vippestol for mye er at de blir svake av å sitte passivt i forhold til å ligge på gulvet hvor de må trene hele tiden. Man skal jo liksom ikke la de sitte heller, ikke fØr de kan sette seg opp på egenhånd (8-9 mnd), da blir de vant til å få se seg rundt og da blir de mindre gira på å ligge... Sikkert det samme med vippestol og da... Lett å si, men ikke så lett å fØlge. Lillegull blir rasende om jeg legger han på gulvet - det har han blitt siden fØrste stund. Allerede som 2 mnd hylskreik han i vogna og ble knyst stille når han fikk sitte opp og se seg rundt... Han ville bare sitte på fanget helt til han lærte å stå (rundt 2,5 mnd), og nå vil han gjerne hoppe eller sitte og gynge frem og tilbake. Hva gjØr en da??? Han vil aldri ligge på gulvet mer enn 5, maks 10 min av gangen og er slett ikke interessert i å snu seg... Fysioterapauten sa imidlertid at han er veldig sterk og symmetrisk. Leon er i hvertfall ikke passiv i babybjØrn vippestol, han har fått skikkelig sving på den og vipper som en villmann :) Veldig fornØyd der eller på fanget til mamma eller pappa. Hadde jeg ikke hatt den vippestolen hadde jeg ikke fått gjort noenting hele dagen. Beste 1049 kr jeg noensinne har brukt!!!</p>

<p> </p>

<p>Vet i hvertfall med meg selv at jeg kommer til å stenge Ørene litt for alt de sier på HS med neste baby. Alle er forskjellige og man må lempe litt på det ideelle både her og der. Som ny mor Ønsker man jo selvsagt å gjØre alt etter boka, men det er bare ikke sånn livet er tror jeg. F.eks. skulle jeg ha gitt MME i starten om jeg hadde vært i samme situasjon en gang til (men satser på at melkeproduksjonen blir bedre til nr 2!!). Jeg vet bedre enn de på HS at jeg virkelig har ammet, ammet, ammet og ammet og dermed umulig kan amme mer for å Øke produksjonen. Er det ikke mer så er det ikke mer, er sikker på at det hadde vært bedre å prØvd seg frem med litt tilskudd og satset på amming hver 2. time i maks 30 min evnt pumping dersom MME hadde fØrt til at gullet fortsatt var mett etter 2 timer. Synes virkelig at ammehjelpen og HS får en til å fØle seg veldig liten ved at de mener det er svært sjelden at man ikke har nok melk, og dermed bare må skjærpe seg og amme mer. Synes jeg har mØtt litt for mange med samme problem til at det kan være sååå sjelden.</p>

<p> </p>

<p>Aj, her ble det visst puttet på en femmer, ser av det jeg har skrevet at jeg er litt irritert på HS ;) Jaja, i jungelen av alt man skal og ikke skal så er det viktigste at babyen vokser, sover, er blid og glad og utvikler seg som de skal på alle felt. </p>

<p> </p>

<p>Lagde fiskeboller i hvit saus i dag, og dumme meg fulgte oppskrifta på boksen. Det resulterte i altfor tynn saus og null metthetsfØlelse - så nå må jeg få meg en skive!</p>

<p> </p>

<p>Så fint dere likte bildet - jeg er helt forelsket :)</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Hm... Hva skjedde her i stad? Masse innlegg som ikke kom opp... Jaja, ammetåka eller pctrøbbel???! Natta!</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok jeg en test imorges.. siden det jo er eksakt 1 mnd. siden mens. Den var desverre negativ:(

.. jeg venter på tanta når som helst, selv om jeg har det bakhodet at jeg tror kanskje el var mandagen etter, altså er jeg da 11 dpo idag da dersom det stemmer med mandagen.

Men jeg tror ikke det har klaffet denne måneden heller;)

 

Tenkte på det dere har skrevet om symptomer. Jeg synes å huske at jeg ikke hadde noen symptomer bortsett fra etterhvert voksende boobs:D men tror ikke det var så tidlig som dette heller.

Tror jeg rett og slett som deg Camillok tok tester fordi mensen var forsinket. Men det som ivertfall forandrer seg for hvert svangerskap er etteriene når man har født. Første fødsel kjenner man knapt etterriene, men jeg kjente dem veeeldig godt etter vesla! Klorte meg fast i murveggen på sykehuset da jeg ammet.. da trekker jo livmoren seg sammen. Så jeg kan bare tenke meg hvordan det er om jeg skal føde og amme på sykehus rett etter fødsel igjen. Kommer vel til å brøle som en løve tenker jeg:D

 

Vet dere.. jeg er litt lei av å prøve jeg;) har ikke lyst til å kjøpe Fertilitetsmonitor heller, for de koster jo over tusen-lappen. Det blir slitsomt å "passe på" å ha sex annenhver dag etter at tanta har dratt sin vei også.. helt frem mot helst nesten ikm-uka.. for man vet jo aldri når man har el når en ikke tester! Jeg kjenner jo på meg når el er stort sett.. men da er det jo nesten litt for sent å hive seg rundt har jeg skjønt. Man bør jo ha sex de to dagene før el og samme dag som el dersom man skal lykkes?! Huff. Litt fortvilet på grunn av negativ test nå.. og helt klart et ego-innlegg fra meg:( Det blir det vel hver gang jeg får tanta på besøk:(

 

Fortsetter på kåpa til vesla jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Klem til deg ønsker3gull, blir liksom ekstra skuffende når det kanskje ikke blir noe nå siden du liksom skulle ha vært gravid nå :( Men vi krysser fingre for at noe har festet seg (eller er i ferd med å feste seg) likevel! Tror veldig mange som prøver å få barn over litt tid synes det blir litt slitsomt med prøvingen. Lykke til ;) Det er jo gjerne kos når man først har kommet i siget da ;) Sædceller lever i 2-3 dager (kan leve opptil en uke), mens egget bare lever i 6-24 timer. Det er grunnen til at det lønner seg å ha sex i dagene før EL. Har lest noe om at jente-sæd bruker lengere tid på svømmeturen, men lever lenger og motsatt, og at man dermed liksom skal øke sannsynligheten for å få jente ved å ha sex et par-tre dager før EL. Velvel, gutt eller jente: de er nå helt fantastiske uansett :)</p>

<p> </p>

<p>Får alltid disse forbaskede kodene når jeg skriver fra Macen, desverre liker jeg best å skrive her for da kan jeg skrive skikkelig - det tar jo bare en brøkdel av tiden! Så dere får holde ut med kodene inntil jeg skjønner hva som er galt...</p>

<p> </p>

<p>Tror dere ikke mannen etterlyste monsterbuksa i dag da jenter??? Det er tydeligvis på tide å hente frem strikketøyet igjen! Men må si jeg nesten er glad jeg ikke gjorde meg ferdig med det ene benet i våres - da hadde den sikkert endt opp med å bli for kort. Har en hettegenser i str ett år som bare mangler 1,5 arm og knappestolpe også som jeg må bli ferdig med. Det er et koselig prosjekt med masse fletter. Strikker i dobbel tråd babyalpakkasilk, isblå. Skal legge ut bilde etterhvert :) </p>

<p> </p>

<p>Jeg har plukket mengder av bjørnebær i dag også - og masse blåbær! Trodde sesongen var over jeg, og ble så lykkelig over å se blå bær oppi skråninga! Så i dag har det blitt pannekaker med hjemmerørte bær. Leon fikk smake også, tror han likte det godt (men sette fryktelige flekker da...) Ellers har jeg fått sortert klærne til lillegull, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Håper vi møter på noen som har arveklær i str 86 snart, der var det tynt ja. Må nok supplere en del i 74-80 også. I første omgang må jeg ha en fin bukse til bryllupet (eller 2 :P )</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. ja, det er jo klart Camillok..kos når man er i siget:) tihi:)

spiller ingen rolle om gutt eller jente nei. Har sine fordeler begge deler:) gutt hadde vært gøy siden jeg ikke har det fra før, men hadde vi fått en jente til så har jeg alle klærne og de typiske jentelekene som hun kan arve.. og det hadde vært morsomt å se hvem hun ville lignet på av de andre to jentene også:)

 

Den jakka du strikker på høres jo bare kjempefin ut Camillok. Isblå er en nyyydelig farge!

Bryllupet ja.. skulle du og mannen gifte dere?.. eller var det noen andre dere skal i bryllup til?

 

Her har det vært MGPjr- kveld. Vesla fikk være oppe sammen med de to store jentene. De slanget seg i sofaene, spiste godis og sang av full hals. Gutten leste Donald pocket.. han var ikke så fryktelig interessert og jeg sydde en tunika i gammelrosa med puffermer og hvit blondekant til vesla imens. Den synes jeg ble fin forresten. Tror jeg skal fortsette litt mer mer sying jeg dere. Har fått bestilling på et sengeteppe og en pute til, og å sy klær er veldig moro.. vel og merke når en får det til. Heldigvis gjorde jeg det idag. jeg har en tendens til å bli ordentlig sinna hvis jeg derimot ikke får det til.. og litt fæl å være i hus med desverre;) Nå er det egentlig sengetid, men det er litt godt å ha egen-tid også, når barna er lagt. Ja, forresten.. var det jeg skulle si isted.. vesla raknet det helt for isted stakkars.. det ble FOR sent for henne ikveld. å legge seg klokka ti på kvelden for ei aktiv jente som hun er hele dagen, det er nok i seneste laget.

 

Må få med meg resten av filmen på NRK3 her, utrolig morsomt:D.. så skal jeg legge meg. Snakkast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder samboer på med hjemme eksamen, så jeg har vært uten pc noen dager. Men nå holdt jeg rett og slett ikke ut og har funnet fram min gamle gamle pc. Supertreig er den, men kom meg da inn hit til slutt! puhh :)

 

Camillok, litt av en utblåsning du hadde. Håper det er du som har vært uheldig med HS og at det ikke er sånn de er over det hele. Min jordmor ga uttrykk for at det slett ikke var alle som hadde nok melk. Det kan jo være skikkelig ødeleggende for en nybakt mor med sånne folk da!! Godt at du hørte på deg selv og ikke blindt på de.

Jeg skriver forresten også på Mac til vanlig. Hvilken nettleser bruker du? Jeg bruker Safari, kanskje det har noe å si? Uansett, vi overlever disse tegnene dine altså:)

 

ønsker3gull, så kjipt med negativ test. Men det kan jo være litt for tidlig. Jeg hadde jo veldig svak test når jeg testet og utifra UL termin skulle jeg da vært 5 uker på vei. Var jo så vidt jeg skimtet den.

Så bra at du fikk til syingen. Kjenner meg igjen med å bli sur. Særlig hvis jeg er litt trøtt i tillegg!! Heldigvis har samboer lært seg det og da er det bare å "varsomt" geleide meg i seng :) hehe.

Hvis det er noen trøst gikk det også veldig opp og ned med meg under prøvingen. Mistet liksom motet når mensen kom, men så bygde det seg opp igjen til rundt el.

 

FruLS, hjelpes for en mengde klær! Blir sikkert kjempemorsomt å gå igjennom og velge ut det du vil bruke og ikke :) Her var det mye hvit som ble valgt bort pga flekker, men så har nevøene mine vært noen skikkelig gulpegutter begge to da.

Ferdig med sparkebuksa eller? :) Med din fart er du vel igang med nytt prosjekt allerede tenker jeg!

 

Har vært ganske så produktiv de siste dagene. Hjelper å ikke ha tilgang på pc! Monsterbuksa er ferdig, var ikke så vanskelig når jeg først kom inn i det. Og jeg har montert en jakke. Den har ligget siden i fjor sommer!!! Grudd meg så til å skulle montere den, men det gikk veldig bra, og jeg er egentlig ganske fornøyd! Mangler knapper, for de har enda ikke kommet :( Hvis de ikke har kommet i morgen så tror jeg at jeg skal skrive til selger. Men aner jo ikke hva jeg skal skrive. "Hei, jeg har ikke fått knappene mine". Er bare 50 kr, men er litt prinsippsak, så ikke han/hun skal få lurt flere!

Var på en liten shoppingrunde igår!! Hjelpes så slitsomt. Får jo vonde kynnere med en gang jeg går litt!! Senteret er så stort at når jeg først så en ting måtte jeg bare kjøpe den uten å se i andre butikker, orket ikke gå tilbake igjen!! Så imorgen må jeg på bytterunde..... Men har fått kjøpt ammeBH og ammetopp. To topper til 199kr på H&M, ikke dårlig. Merkepenn fikk jeg også kjøpt, så idag har jeg merket alle lånte klær :) Kurvene jeg kjøpte var for store, så det er ikke helt orden i klærne enda.

Er igang med å hekle sengeteppe. Var litt motløs før jeg begynte, må ha 50 blomser og hver tar litt over 15 min å hekle. Og så skal det en firkant rundt hver av de etterpå....Men har heklet 30 allerede, så jeg er ved godt mot. Nå må bare ikke motivasjonen gå bort!! Er nemlig på nippet til å starte med et sokkepar til meg selv.... Viktig med varme føtter når man ammer har jeg lest. Har laget knekkebrød idag, de ble supergode, så jeg har gått og knasket på det i hele dag :) Jaja.

 

Nei, må hekle videre jeg jenter!

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. nÅ trodde jeg det kom et "jeg har født"-innlegg fra deg her Babysyk:D sÅ jo fort at det ikke var det.. sÅ rolig som du var:D

Men det er jo ikke lenge til uansett:) det blir spennende Å følge med for oss andre her inne fremover nÅ:)

 

Jeg er nok ogsÅ slik som du beskriver at du var under prøvetiden din. Jeg mister ogsÅ motet nÅr tanta kommer og sÅ bygger motivasjonen seg opp mot og under el. Slik er det nok for de aller fleste vil jeg tro. Godt Å høre at det er flere som det har gÅtt opp og ned med hva humøret angÅr da. Èn ting jeg har virkelig gjort feil, det er Å tro at dette skulle bli lett som en plett og gÅ omtrent pÅ første forsøk. SÅ dum jeg har vært som ville prøve Å planlegge Å fÅ et vÅr/sommer-barn! Dette har tatt MYE lenger tid enn jeg trodde pÅ forhÅnd. Men det er vel kanskje slik nÅr begge de tidligere barna ble unnfanget omtrent pÅ første forsøk;)

Ellers sÅ gÅr jeg fortsatt og venter pÅ tanta. Den skulle vel kommet alt ifra fredag til imorgen;) sÅ selv om jeg er overbevist om at det ikke har klaffet denne gangen, sÅ er jeg jo littebitt spent pÅ om tanta kommer. Meeen, tenker hun kommer imorgen eller inatt sÅnn snikende pÅ jeg.

Jaja, nok snakk om det. NÅ skal jeg strikke mer pÅ kÅpa her. Det gÅr ganske raskt nÅr man strikker pÅ pinne nr.6, selv om jeg bare strikker noen fÅ omganger hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å gi deg falske forhåpninger Ønsker3gull :) Nå kniper jeg igjen til samboer er ferdig med eksamen! Hadde passet veldig dårlig med fØdsel nå!!! Men har gitt han beskjed om at etter eksamen har han å stille opp i senga så kanskje får litt fart på fØdselen.

Skal prØve å oppdatere så fort jeg kan når det skjer noe, men kan ikke love at jeg gjØr det rett etter fØdsel. Regner med at tåka tar meg rimlig kjapt da ja :) !!

 

Sitter og strikker sokker jeg.... Skulle bare inn og se etter oppskrift, og så ble det etterhvert at jeg begynte. Har gitt meg selv lov til å strikke en sokk, så skal jeg hekle meg på teppe. Sikkert veldig lurt, for nå blir vel hverken teppe eller sokkene ferdige..... jaja. Glemte jo å si at jeg så etter knapper igår også, men fant ingen fine. De hadde ikke så veldig godt utvalg der jeg var. Så imorgen blir det å se et annet sted. Evt dra til Majorstua på Tjorven, der har de kjempemange knapper. Men da blir vel problemet å klare og bestemme seg.

 

Nå er det straks leggetid på meg. I morgen skal jeg til legen på kontroll. Tror jeg skal hØre om det er mulig å bli henvist til fysio med disse leggene, Holder jo på å bli gal!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...