Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Ønsker3gull - Da har du fått termin bare fire dager etter jeg hadde med lille keiser... Blir morsomt å følge deg da. Kan mimre om hvordan jeg så ut for ett år siden :) og så kan du glede deg til en rullende liten goklump bare ett år frem i tid ;)

 

Camillok - skrekk og gru! Synes du taklet det fint, jeg... Og så skriver du så utrolig bra at jeg må innrømme at jeg måtte flire litt der jeg så for meg en forundret lilleLeon i nyervervet "hytte"...

 

Babysyk - du er nå evig tålmodig og i overraskende godt humør synes jeg! Du får vel en rolig baby da, når han har fått kose seg så lenge i mammas mage...ønsker deg masse lykke til uansett når det skjer! Jeg skal heie på deg i morgen hvis det ikke har skjedd noe i natt!

 

MaMi - hatten av for deg! Jeg synes det er helt utrolig travelt med en mini og en litt større, og du trikser rundt med to mini og to litt større... Phu - svett ved tanken... Høres ut som artige bukser for små som skal gjøre ugagn. Bra med bestemødre som kan hjelpe på produksjonen. Da blir det litt konkurranse også...

 

Prinsen fortsatte sin uheldige trend i dag. Han klemte fingeren i bildøra, og vi har servolukking av dørene, den ble helt klemt flat og gikk ut av ledd. Dro den på plass i ren refleks, men tok han med på legevakten på røntgen for å se at alt var ok. Heldigvis ingen store brudd, så han slapp unna med plaster og tapet finger i tre uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Krølle! :)

Men jeg er egentlig ikke tålmodig! Er skikkelig utålmodig!! Våkner hver morgen og må motivere meg til en ny dag. Men prøver å ikke klage for mye her inne. Syns du var mye mer tålmodig, så jeg føler jeg ikke kan klage så mye :)

 

Ahhh, nesten 1/2 lue ferdig, vips 1/2 lue rekket opp igjen.... Fant ut at jeg hadde for lite garn. Nå blir det stripete lue isteden! Burde bare begynt med det istad! Litt mer stress med striper, men håper jeg blir fort ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, sier du det Krølle? termin fire dager etter deg? å, kjenner jeg gleder meg allerede:) men rart egentlig, jeg går ikke og tenker på at det er en liten en i magen min hele dagen. Men plutselig kommer jeg på det og kjenner jeg smiler litt hemmelighetsfullt:)

Tenker det blir mer aktuelt når vi får se den på ultralyd ca uke 8 og begynner å kjenne spark. Spark er spennende forresten. Første svangerskap tror jeg jeg kjente liv i ca uke 20. Andre i uke 14. Det var på 17.mai faktisk:) så håper å kjenne liv tidlig denne gangen også, selv om jeg ikke venter så tidlig som uke 14. Men nå var vesla veeeldig aktiv både inni og er utenfor magen da så, kanskje det var grunnen.. haha :D

 

Oj. Babysyk.. imponererer du! Strikker lue nå? jaja, du kan jo ta med deg strikketøyet på sykehuset da.. og strikke når prinsen sover:)

 

Jeg er enig med deg Krølle.. det er virkelig beundringsverdig MaMi. At ikke du er helt utslitt !:D to knøtt som ikke vil sove og jeg ser for meg du sittende mellom sengene deres og holde hånd til du sikkert sovner selv;).. og så to store som jo krever sitt... og i tillegg til dette så begynner du å strikke:) supermom!

Men det ER jo tid for strikking nå på denne tiden av året da så, alle og enhver blir jo inspirert. Er jo såå mye fint i katalogene som kommer ut, og ikke minst alt det herlige garnet!!

Men dette er faktisk første året jeg har strikket gjennom hele våren og sommeren også. Jeg pleier å gi meg når vårsola kommer og ta det frem igjen i september liksom. Nå skal jo absolutt ALLE strikke Dorte Skappel-genseren. Jeg synes den ser unektelig helt utrolig deilig ut, og i skjønn alpakka med litt mohair i så blir det sikkert raskt et favorittplagg vil jeg tro.

Jeg har lenge gått og tenkt på å strikke en mohair-jakke til meg selv, men det blir nok ikke den oppskriften tror jeg.

Litt for stor, litt for bomsete for det jeg hadde tenkt jakka til. Men som kose-genser ?.. tja, kanskje:)

 

Forresten Camillok.. hvordan går det med huset? blir dere ferdig med alt, eller er det mye som fortsatt står igjen?

Hvordan gikk det med liftgardinene du skulle ha i silke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering herfra!

Alt stod bra til med mini i magen. Ingen grunn til å bli satt igang enda. Har fått time mandag morgen. Hun spurte ikke engang hvordan det gikk med meg,... Var så mange som gikk over sa hun, så dette var vanlig. Og siden jeg var ung og frisk måtte jeg bare vente.... Jaja, så er det ikke annet å gjøre da. Hadde 1 cm åpning da, så hun tøyde litt. Auuuu, men vel verdt et forsøk :) Nå er jeg hos mamma, siden hun jobber hjemme idag. Mens samboer er på skolen. Venter spent på om denne tøyningen skal ha noen effekt. Går i trapper, men blir fort andpusten gitt :) Har murringer, så noe skjer det jo nedi der, håper bare det utvikler seg, for det blir ikke fødsel av bare murringer.

Får strikke på lua imens. Skulle aldri begynt på den. Nå må vel den bli ferdig før han kommer ut.

 

Får se om jeg skriver mer senere idag. Er i litt dårlig humør akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er i dårlig humør skjønner jeg Babysyk;)Håper tøyingen av deg idag gir resultater. 1 cm er jo en begynnelse ivertfall:) jeg er dårlig humør også.. jeg var på do på jobben isted og da jeg tørket meg tørket jeg bort litt lyse,lyse-rosa blod. Ikke blod liksom. Bare lys rosa som sagt. Var på do èn gang til på jobb en halvtime etterpå, og da var alt helt vanlig. Så kom jeg hjem nå og da var det ikke noe mer, men jeg satte på meg bind likevel:( i tilfelle dette ikke går veien. Jeg har litt vondt i magen i venstre side foran og det går litt bak mot nyren, kjenner at det ikke er slik strekking/tøying av livmor-vondt, så er litt bekymret for om det ikke går denne gangen heller! :(

Litt drittlei vondt, bekymringer og slikt nå kjenner jeg. NåR skal det funke for meg liksom?!? Klart.. jeg vet jo ingenting enda, men tenker det verste såklart;)

 

Har prøvd å få kontakt med min private gynekolog, men de har selvfølgelig høstferie! Grrr:(

 

Må også legge til at jeg ikke bare er bekymret for om jeg mister.. men om foster ligger utenfor livmor.. siden jeg har hatt det tidligere. Vi som har hatt det skal alltid følges opp med ul med en gang nytt svangerskap oppstår for å kontrollere at det ligger riktig til, men jeg har jo ikke engang rukket å få positiv test før jeg blør litt jeg! Uansett.. jeg tenkte at før uke 6 var det ikke noen vits i å dra på ul, for da kan man ha en mulighet for å se om hjertet banker. Før det er det liten sannsynlighet for å se det også. Tenkte litt "to fluer i en smekk";)

 

Men nå får vi se hva som skjer altså. Oppdaterer senere.

Sorry ego-innlegg, men er både sint, lei meg, frustert og oppgitt på en gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Ønsker3gull, så kjedelig da... Men jeg også hadde "småblØdninger" i flere dager veldig tidlig i sv.sk. mitt. Så det kan bare være at spiren borrer seg enda bedre fast, at det er sen festeblØdning. Evt at slimhinnene allerede begynner å reagere og bli ekstra fØlsomme og blØr lett. Håper det går over, og at du snart får UL så du får bekreftet at spiren sitter.

 

Babysyk, så bra at alt var bra på kontroll da. Men selvfØlgelig kjedelig å måtte vente enda lenger. Satser på at litt tØying hjelper på. :)

 

Her telles det ned til permisjon, bare halvannen uke jobb igjen nå! :D Begynte igår på en gave til en supersnill kollega som alltid kjØrer meg til/fra jobb ved behov, i tillegg til at jeg får disponere bilen hennes til/fra fysio i arbeidstiden. Luksus! Så nå skal jeg strikke pulsvarmere til henne. Tenkte å lage litt morsom vri på det, så lager "genetiske" pulsvarmere (siden vi jobber med genetikk) med kromosomer og DNA-helix. Dikter oppskrift, så er spent på hvordan de blir. ForelØbig er kromosomene ferdig, men helixen er nok en stØrre utfordring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring FruLS! Jeg trenger det! ;)godt å høre at flere også har hatt småblødninger tidlig og at det ikke har betydd noe.

Nå ligger jeg rett ut på sofaen og har ikke vondt lenger i magen. Blør ikke noe heller.

Altså, lurer.. ER det noe i det noen sier om at man kan fremprovosere en abort? altså.. at man faktisk ikke skal hverken løfte tungt eller stresse de 12 første ukene?!?

Er det noe i det, så skal jeg såklart ta det med ro!:)

 

Ul ja.. vel, jeg tenke å høre med lege dersom jeg stopper å blø. Få en henvisning til ul ivertfall i uke6 liksom.. for å sjekke at den ligger på riktig sted. Men 2 uker til føles uvirkelig lenge til:(

Mannen tar med seg pizza hjem idag, og henter vesla i barnehagen så jeg bare kan ta det helt med ro. Han bekymrer seg han også såklart:(

 

 

De pulsvarmerne hørtes utrolig kule ut du!:) så flink du er som finner på et slikt mønster helt på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei Ønsker, det var lei lesing!!

Hvordan går det med deg idag?

Som FruLS sier, så kan det jo gå bra. Er jo endel som får en liten blØdning rundt når de skulle hatt mensen. Du kan jo evt ringe legen og få målt hcg et par ganger.

Tenker masse på deg og skal krysse fingrene for deg!!!

 

FruLS, så kule de pulsvarmerne hØres ut!! Veldig kreativt! Tror ikke jeg hadde klart å kommet på noe sånt, og ihvertfall ikke laget de!!! Kollegaen din hØres supersnill ut! Hun blir sikkert veldig glad for gaven :)

 

Vurderer å være borte herfra fram til fØdsel. FØler jeg er så nedfor og negativ nå og det er kjedelig når det bare kommer negativitet ut av munnen (fingrene) mine syns jeg. Blir jo gØrr kjedelig for dere å lese!!!

 

Hadde masse murringer og modningsrier igår, men aldri noe mer enn det. Idag har jeg bare murringer.... Lurer litt på om jeg skal dra og bli tØyd en gang til. Passer best for samboer idag siden han ikke er på skolen, men så vil jeg helst vente til i morgen i tilfelle den tØyingen fra igår fortsatt har virkning. Men vil at han skal være med å kjØre, for jeg leste om noen som har fått kraftige rier 30-40 minutter etter tØying. Vet ikke om jeg er så kjØrbar da! Og det tar ganske lang tid for samboer å komme seg fra skolen til sykehuset uten bil...

 

Mangler bare stroppene på lua. Regner med å få gjort det ilØpet av kort tid.

 

Sorry atter et egoinnlegg! Er visst i min egen lille "vil-i-fØdsel-boble".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt jeg Babysyk, men håper likevel du holder ut her, for vi (ihvertfall jeg) synes det er spennende å følge med deg.. og bare vent, om noen uker er jeg sannsynligvis i samme posisjon..hehe.

Nå er du jo straks ferdig med luen, så da kan jo lille bare komme!

Ang.tøying har jeg ikke så mye peil, så der kan jeg nok ikke råde deg til noe. Men kraftige rier i bilen høres uansett ikke kjekt ut, spesielt hvis man kjører selv ja.. lukter farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja få samboer til å bli med deg Babysyk! Du vil ikke være alene med rier. Hehe.. du får se det positive i det.. du får strikket og forberedt deg mer ivertfall;) Synes IKKE du skal være fraværende her inne frem til fødsel! For det første, og viktigste, kanskje du trenger oss littebitt til å høre på deg og holde motet litt oppe og snakke om andre ting?!, nr.2: vi både føler og følger med deg.. og vil oppmuntre deg så godt vi kan og heie deg frem mot fødsel:) Synes du forresten er flink jeg Babysyk. Jeg er nok ikke like medgjørlig om 8 mnd. (håper jeg kommer så langt!!). Husker sist gang.. jeg var så lei at det bare kom edder og galle ut av kjeften på meg, støtt!!! :D huff;)

 

Jeg har ikke blødd mer:) Puhh...:) jeg har ringt legekontoret og skal dit på mandag. Da tenker jeg det blir hcg-prøve, og jeg skal be om henvisning til ul. Så håper jeg får det da i uke 6.. om halvannen uke. Jeg holder pusten til da jeg altså. Har liksom ingen symptomer nå heller, og liker ikke det. Tøyingen og strekkingen i livmoren er ikke her idag, og jeg er ikke slik hektisk rød og varm som jeg har vært hele uka. Liker ikke:( Men.. symptomer kan vel komme og gå litt også, kan det ikke?.. det er jo faktisk også kanskje litt tidlig? Ikke alle som har symptomer veldig tidlig? ømme og tunge pupper kan jeg bare glemme. Det kommer ikke enda på meg. Det ville vært overraskende. Overraskende er faktisk den strekkingen i livmor som har vært. Fikk ikke det så tidlig de to forrige gangene. Men bare glad til jeg:)

 

Her strikker jeg på det første ermet på kåpa til vesla. Suser avgårde. Holder meg hjemme idag pga det som skjedde igår. Turde ikke noe sjansespill. Sa bare jeg hadde feber. Huff, liker ikke lyve. Men skulle dette ikke gå veien, så orker jeg ikke å ha fortalt " hele verden" at vi mistet heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, kjære deg. Det er så normalt så normalt å være møkka lei på slutten. Og det er så lov også. Husk at du nå er i siste fase av den mentalte biten. En av grunnen, tror jeg, for at vi kvinner takler fødselen og det den bringer er at vi er så vanvittig lei magen, plager osv og så inderlig ønsker å få ut lille skatten der inne. Ikke bli borte fra oss, jeg tror som ønsker sier at kanskje det er godt for deg å ha oss å komme med disse tingene til. Vi synes alle her det er så spennende, og vi som har opplevd dette selv kjenner oss så godt igjen. Kan jo bare huske tilbake til mine syte innlegg de siste ukene før jul. Var jo ikke akkurat munter lesing, vil jeg påstå :) Vi takler dette helt supert og er bare glade for å være her for deg :)

 

Kommet meg godt igang med buksen. Er allerede på munnen, og skal igang med å strikke frem og tilbake. Går ganske bra, litt smårusk siden det er så lenge siden jeg strikket og føler meg nesten litt rusten ;)

 

Går bedre med leggingen av knøttene, men jaggu har de tatt igjen på natten. Har en time eller to fra ca 3 hvor de bare ikke vil sove før de kommer i storsenga. og så lenge de begge er der så bare snurrer de rundt og skal klatre på oss, så det går ikke . Huff, er så slitsomt og jeg er så trett om dagen. Men idag tok snille mannen min med seg de minste opp og jeg fikk sove litt lengre. Våknet av meg selv kl 1030 og lurte på hvorfor det var så stille her. Men da lå de minste ute å sov, de største satt å så på tv og mannen var reist på jobb. Kunne blitt vant til slike morninger ;)

 

Idag er det 3 uker til jeg starter opp på jobben. Gruer meg veldig, har så lite lyst til å dra fra mine søte små. Men, sånn er det. Må bare bite tennene sammen.

Hyggelig å bli kalt supermum, men kan love dere at jeg er så langt fra det som det går an.

 

Ha en fin kveld.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med MaMi, Babysyk! Ikke forlat oss! Sleng ut alt du har av syting og klaging. Det er jo en av grunnene til man er på forum. Både gode og vonde ting kan fortelles. Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier. Var ganske lei av magen jeg også på slutten, men mest lei av folk som spurte om jeg var lei. Er det mange som maser på deg og sender meldinger? Husker jeg ble dritirritert av telefoner og sms, og gadd som oftest ikke svare. Var en skikkelig primadonna! ;) Men jeg tenker det er lov. Og hvertfall når man er på overtid. Bli hos oss. Vi heier på deg :) og ego-innlegg takler vi hvertfall :)

 

MaMi, så rask du har vært med buksen da! Så deilig å få sove lenge. Det gleder jeg meg til å gjøre i høstferien. Eller hvertfall lengre enn jeg sover nå... 3 uker igjen, de må du nyte til det fulle! Jeg merker mer og mer at jeg egentlig vil ha redusert stilling... Jobber 100% nå, men kunne godt tenke meg å gå ned til 70 eller noe sånt. Jeg stikker jo hjemmefra i 7-tiden hver morgen og er ikke hjemme før ca. halv 5. Synes det er lenge å være borte fra lille så lenge. Heldigvis har vi bading på mandagen og da må jeg gå tidlig. Den dagen har jeg bare tre timer undervisning etter lunsj også, så vi får en fin start på uken før det virkelig braker løs.

 

Det går bedre med sovingen her også. Vi prøver at lille skal sove to ganger for dagen, og så får hun heller være våken til rundt 20. Det har gått ganske greit de to siste dagene. Lillemor sovnet raskt i går så jeg kunne stupe til køys 22.30 og sove til ca. 6. "Dessverre" ble jeg vekket i natt også, men det var ikke pga lille. Det var monstermensen som våknet til live.... Bra den endelig kom, men djeeeez for en mens. Sorry detaljer altså, men jeg tror jeg har blødd gjennom tampongen fire ganger i dag (og ene gangen var bare litt over en time etter at jeg byttet sist...). på tide med større ob! Blæ!

 

ønsker: huff, tenker på deg. Håper du får et positivt legebesøk. Symptomene skal du nok ikke tenke så mye på. Er mange som ikke merker noe i det hele tatt. Go'klem til deg! :)

 

Nei, nå må jeg gå og legge meg. Siste arbeidsdag før høstferien i morgen! Gleder meg til å ha en hel uke fri sammen med mannen og lillemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med fri med familien da Lollo:)

 

Nå er jeg spent på deg Babysyk! Skjer det noe?

 

Her tror jeg/håper jeg det bare ble med den ene lille spottingen på tirsdag!!

Har vært greit siden. Har ikke utfordret meg selv heller da.

Sover dårlig, drømmer mye, mannen sier større pupper idag;) hihi.

Gråt flere ganger i går pga en drøm.. ikke vondt mareritt engang!;)

Har ikke strikket noe mer.. er på andre ermet på kåpa. Blir nok litt mer ikveld.

Skal rydde litt i 2. etasje idag. Ikke bære og slikt, bare sortere og vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra da Ønsker3gull. Håper det går veien dette her da.

Igår fikk jeg strikket ferdig pulsvarmerne til kollegaen..de ble ganske så stilige om jeg får si det selv. Skal straks overfØre bilder, så da kan jeg legge ut her også..

Har oppdatert profilen min på Ravelry.com med masse bilder av nytt og gammelt strikk. Så hvis noen av dere er der og vil se, så gi en lyd, så kan dere få nicket mitt. :)

Nå står litt trådfesting på planen, så litt vasking av strikk kanskje, fØr det er middag hos svigers ikveld. Ja, og kanskje litt rydding..vi får se :) Hadde litt etterlengtet sengekos med mannen imorges, gleeeeder meg til å få tilbake kroppen min så jeg kan ha sex når og hvordan jeg vil..hehe...

 

Er også spent på om noe er i gjære Babysyk! Eventuelt hva du fyller dagene med. Trenger noen tips til jeg går og tripper selv..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kort oppdatering herfra! Litt sent, men bedre sent enn aldri :)

 

JEG HAR FØDT!!!!!!

 

Han kom i går morges 06.56 :) 3115 gram og 52 cm og sååååå nydelig! Han har visst hatt dårlig med næring på slutten i magen, så han har tapt vekt på slutte. Så nå skal han fetes skikkelig opp!!

 

Begynte med modningsrier torsdag kl. 18, men sa ikke noe, for jeg har jo hatt så mange av de. Vi dro på sykehuset 23 pga lite liv og litt blØdning.

Veldig fin fØdsel, selv om det selvfØlgelig gjorde vanvittig vondt. Hadde tenkt å få epidural og byttet avd, men da hadde jeg 8 cm åpning, så det "slapp" jeg :)

 

Alt bra med alle 3.

Merker at hormonene virker inn og jeg tar lett til tårene!!!

Men han er helt fantastisk og vi koser oss masse!!!

Skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅh! Gratulerer sÅ masse Babysyk!!!! SÅ bra at alt gikk greit! :) Helt OK med "sen" oppdatering altsÅ..hehe..

Nyt tiden med lille prinsen! Godt jobba!!!

 

Jeg sitter her med stikninger i underlivet...sikkert pÅ grunn av sengekosen imorges...haha.. FÅr vel snart komme meg ut av joggebuksen og gjøre meg klar til middag hos svigers. HÅper bare jeg klarer Å sitte stille ved bordet (hopper opp nÅr stikningene er pÅ det værste, kvepper sÅnn ogsÅ er det ubehagelig)..hehe

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye Babysyk :) endelig er han her. Kos deg fremover, dere har mye fint i vente. Husk å trekke pusten innimellom og bare nye øyeblikkene. Tida går bare så alt for fort.

Er så glad på dine vegne, han høres helskjønn ut :)

 

Vi venter middagsgjester idag, men etter en kveld og natt med mye uro ser jeg ikke så veldig frem til småprat. Jeg er supertrøtt, og har visst litt kort lunte :(

 

God lørdag :)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Mami, hørtes ikke kjekt ut. Håper det går seg til og at gjestene kan gå hjem senere uten at du har bitt hodet av dem..hehe..

Jeg ligger på sofaen og venter på at mannen skal komme hjem fra dykking med min og hans bror, så vi kan dra til svigers å spise. Begynner å bli sulten ja!

 

Får ikke til å laste opp bilder idag...irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bildene ville ikke inn hit, så da får dere heller gå i bloggen min å se.. :) Avslører litt hvem jeg er, men det får så være.. :)

 

www.marensgleder.blogspot.no

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Babysyk! :D Det hørtes ut som at alt hadde gått fint og greit for seg. Det er bra:)

Han er helt sikkert grådig søt han sønnen din:)tenker dere er helt nyforelsket i lilleprinsen nå:)

Kos dere. Nyt tiden:)

 

å, så morsomt FruLS. Jeg skal inn og titte på bloggen din jeg vet du:)

.. men sånne stikninger i magen da?hmm.. hva er det tro? jeg hadde fått det undersøkt jeg, dersom det vedvarer;)

 

ååå MaMi:( høres litt slitsomt ut. Du får enten kaste ut gjestene tidlig, eller så skjønner de helt sikkert om du går og legger deg tidlig fordi du jo tross alt har små som er urolige og du har fått i deg altfor lite søvn. Ellers får du kanskje bare si det som det er.. med en liten nervøs latter, så tar de nok hensyn.

Håper du får en ordentlig god natts søvn nå inatt da! Så får du hentet deg bittelitt inn;)

 

Her har vi hatt besøk av søsteren min og den ene niesen min. Jeg fortalte søsteren min at jeg er gravid (da alle var ute i hagen en tur og jeg hadde henne på tumannshand). Hun ble overrasket og glad:) Var baaare positiv, og syntes det var gøy at det endelig kommer et sommerbarn i familien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lilleprinsen babysyk :) kos dere :)

 

Vi er på hyttetur - lite tid til nettsurfing, men litt tid til strikking. Har gjort unna ett nøste på vesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som jeg mistenkte FruLS.. du er SUPERflink til å strikke! :) veldig koselig blogg forresten. Kommer til å titte litt innom der iblant:)

Ikke søren om jeg kommer til å vise fram mine strikkeprosjekter nå altså. Hahaha :D

 

Nå er jeg ferdig med det andre ermet på kåpa til vesla. Ett ermet på en halv dag er jammen ikke verst må jeg si selv;)

 

Ser på Batman Begins her. Jammen lenge siden jeg så en film! Hadde det bare vært uten reklame!:(

Artig film også dette her i grunn, eventyr og litt action!

Idag er jeg 4+4.. hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Ønsker, tusen takk. Men ingen fare, du kan trygt vise frem dine kreasjoner. Mine er langt fra perfekte, og jeg bruker bare "safe" oppskrifter, hehe... Det er mange flinke strikkedamer der ute som slår meg ned i støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemye med lilleprinsen Babysyk! Det er så rart å tenke på at du allerede har fått en prins. Jeg husker jo når du var i prøvemodus og rapporterte positiv test! Svusj som tiden flyr... Kos deg masse sammen med vidunderet :)

 

FruLS - så mye fint du har laget! Ble helt misunnelig på produktiviteten. Det er så gøy å få litt inspirasjon utenom de vanlige oppskriftsheftene.

 

Ønsker3gull - du er helt rå med å skape spenning i hverdagen... Ikke skremme oss så mye nå som vi er superlykkelig over gravidarvtakeren her inne. Gleder meg til å følge deg fremover, og krysser alle mine fingre og tær for at du slipper unna den værste kvalmen ;) jeg kan komme med mange tips og triks :)

 

Camillok - du er jammen effektiv om dagen. Den vesten var veldig fin :) jeg har bare laget superenkle vester. Og når jeg en vakker dag finner ut hvordan bildene fra mobilen kommer seg inn på pcen, skal jeg dele verket med dere... Irriterende at det ikke går an å legge ut bilder fra iPad (i hvert fall får ikke jeg det til). Hvordan går det med arvepronsen forresten? Frisk igjen? Kos dere på hytta i helgen!

 

MaMi - all min medfølelse for lite søvn. Det er jo en kjent torturmetode... Håper det ordner seg raskt, men det er sikkert ikke lett når de er to som kan gire hverandre opp. Får nesten dårlig samvittighet når jeg tenker på lille keiser, som sover natten gjennom de fleste netter allerede. Riktignok er han ikke i seng før i 8-9 tiden, men det gjør godt med en hel natts søvn :)

 

Lollo - ikke gøy med plagsomme monster på nattestid. Håper du slipper med denne ene da, hvis dere prøver på nye vidunder :) Nå er det jo perfekt tid å lage sommerbarn...

 

Vi har dratt på høstferie til Oslo. Brukte to dager på kjøreturen med overnatting på Gol. Utrolig fine høstfarger hele veien, og jeg får bare lyst til å hoppe ut av bilen og legge ut på tur. De små har oppført seg eksemplarisk og har sovet store deler av turen. Likevel er de stuptrøtte på kvelden.

 

Jeg har eeeendelig klart å sy og klippe i dressen jeg har holdt på med i eeeevigheter! :) flinke meg så langt... Håper bare sømmene holder til jeg har fått montert ermene og strikket halskant og kappestolpe... Nå er det tid for tv-titting, strikking og godis :)

 

Endret av krølle...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Endelig mandag og høstferien her er over :) Sitter og slapper litt av for meg selv. Knøttene sover søtt ute i vognen og de største er på skolen.

Har gått så mye bedre på natten de to siste nettene. Ser et lys i enden av tunnelen nå ;) Når de har sovnet på kvelden er det bare litt småvåkning hvor det er nok å dytte inn smokken så sover de videre. Stadig en som vil sove i mamma og pappas seng, men ting går seg til :) Krysser alt av fingre og tær for at dette går rette veien. :)

Jeg er bare kjempemisunnelig på deg Krølle, skulle gjerne hatt slike praktbarn som sover natten igjennom. Men men, barna mine er jo bare vidundelige uansett så jeg bytter ikke ;) Sove kan jeg gjøre når jeg blir pensjonist ;) Men da våkner man jo alltid tidlig, så da er vel løpet kjørt for meg. Skjønner hvorfor man sover og sover i tenårene :D he he

 

Går kjempefint med strikkingen min. Kommet langt ned på første benet. Litt smårusk som irriterer meg, men overlever det nok. Håper å kunne skjule det når jeg syr på øyne og munnen :)

 

Da får jeg gå igang med litt av dagens gjøremål. Første dag tilbake i jobb nærmer seg med stormskritt, så det jeg vil ha gjort før det er best å få unna :)

 

God mandag og god høstferie til dere som har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...