Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Er innom og holder meg oppdatert av og til, men rekker liksom aldri å sitte ned å skrive.

Vi kom hjem på søndag. Lå på barsel istedenfor hotellet pga misfarget fostervann. Detle rom med ei annen det siste døgnet, så jeg var veldig klar for å dra hjem på søndag. Måtte gå forbi hennes "område" når jeg skulle på do, og siden hun var mye alene følte jeg ikke at jeg og samboer kunne skravle så mye heller.

 

Helt ubeskrivelig deilig følelse å ta lillegutt inn døra hjemme. Har mimret om det øyeblikket mange ganger! Det samme med den første gangen jeg så han. Får nesten tårer i øynene bare ved tanken.

 

Her går det supert! Lillegutt er kjempesnill og rolig, ja, det er vel sikkert alle nyfødte. Han er veldig glad i mat, så det tar ganske lang tid å amme, men han er så nydelig der han ligger, så jeg har ikke hjerte til å ta han bort. Får bli litt strengere etterhvert.

 

Sliter litt med legging. Han vil ikke sove i sin egen seng, våkner bare med en gang han blir lagt ned. Og etter amming i senga er det så vidt jeg får snudd han fra siden til ryggen....

Er ikke så trøtt igrunn, for jeg sover MYE bedre og lenger nå enn før fødsel. Er helt himmelsk å sovne så fort som jeg gjør nå!!!

 

Fikk beskjed om å vekke han hver 3.time på natta siden han hadde tapt så mye vekt på slutten i magen, men han legger så godt på seg, så lurer på om jeg skal slutte med det. Får besøk av helsesøster i morgen, så får høre med hun. Gruer meg litt til hun kommer, føler hun kommer for å sjekke at alt er på "stell". Det er jo det, men allikevel.

Hun skulle snakke om fødselen. Gruer meg litt til det også. Fødselen gikk jo veldig bra, men sliter litt med dårlig samvittighet for at lillegutt hadde tapt vekt på slutten i magen og at han hadde bæsjet i fostervannet. Lurer jo veldig på om det er noe jeg kunne gjort anderledes på slutten. Om jeg kanskje stresset for mye med at jeg ville ha han ut. Puh, godt med litt utlufting her :)

 

Vi har fått brukt litt av strikkeklærne. Alle er for store, så de kan brukes lenge! :)

 

FruLS, har vært innom bloggen din. Visste ikke at du hadde blogg engang jeg, luring!! Såå mye fint du har strikket!!!! Gleder meg til å se resten av det du har strikket til prinsessa også :)

Forresten trenger ikke vektestimering å stemme. Lillegutt ble estimert til 3480 på onsdag og kom ut fredag med 3115 gram. Så du kan fortsatt få deg en liten overraskelse :) Og utseende blir jo uansett ikke avslørt :) Misunner deg ikke setefødsel, men vondt gjør det uansett!!

Hvis jeg skulle hatt epidural ville de skrudd den av ved 8cm, for at man skal kjenne pressriene og kunne presse. Så det kan godt hende du klarer deg fint uten.

 

Når jeg hadde pressrier gjorde de ikke vond, så jeg bad barnepleier si ifra når de kom. Hun strøk meg over magen. Kjente at presslysten kom, men smerten var mellom riene pga hodet som presset seg vei.

 

Vi var forresten på trilletur på tirsdag. Og GUD så sprek jeg følte meg!!! Hehe. Var ikke lange biten. 15 min til helsestasjonen, og en omvei som tok 25 min tilbake. Slet litt med svimmelhet på barsel og syns det var vanskelig å stå oppreist, så det var utrolig deilig å kunne gå den turen uten problemer.

 

Skikkelig egoinnlegg dette, men tenkte det var greit med en oppdatering. Hører det grynter litt i kurven så det er vel en som vil ha mat igjen :)

 

Kommer sterkere tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅh, sÅ koselig Å høre fra deg Babysyk. NÅ gleder jeg meg kjempemasse. Tenker allerede at jeg skal fÅ filmet nÅr vi gÅr inn døren hjemme. MÅ jo bruke nye kameraet til noe..hehe..

 

SÅ bra at lillegutt vokser og legger pÅ seg da, blir spennende Å høre hva helsesøster sier imorgen ja. :) Har ammingen gÅtt helt fint? Det er en av tingene jeg er mest spent pÅ etter fødsel. Alle strever vel litt de første dagene, men har flere venninner som har hatt problemer lenge.. FÅr vel prøve Å ikke tenke pÅ det, for da blir det vel bare værre.

 

Blogg ja...har holdt den hemmelig..hehe...men det var jo egentlig ingen vits i. Skal se om jeg fÅr ut de siste tingene etterhvert som jeg fÅr dem ferdig. NÅ har jeg jo sÅ flott fin mobil, sÅ kan ta bilder og legge dem rett pÅ bloggen, uten Å stresse med kabler og overføring og sÅnn..hehe.

 

Imorgen er siste arbeidsdag. SÅ nÅ stÅr bolledeig til heving, sÅ blir det litt ekstra kos til fredagskaffen imorgen. :)

 

Kjekt Å høre fra dere Babysyk. Nyt tiden..gleder meg til det er min tur. Jeg skal nÅ nyte de siste ukene (ihvertfall prøve..har planer hver dag hele neste uke.. *phuh* trodde jeg skulle slappe av i permisjonen jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå ble jammen innlegget mitt borte;) jaja.. begynner på nytt da:D

 

Så koselig å høre fra deg Babysyk!!:) høres ut som dere har det fortreffelig:) Godt at formen er bedre og at du sover bedre!

Du må baaare komme med flere ego-innlegg/oppdateringer:) Hihi.. såå koselig å lese:)

 

Mating hver 3. time ja. Vekkes?! Jaja.. jeg skal ikke motstride de kyndige.. men jeg har aldri vekket mine to jenter da de var knøtter, og de la nå både på seg og sov i 5 timer i strekk også de da.. og søvn avler søvn har jeg kanskje litt troen på. De hadde utrolige gode sovehjerter som babyer begge to. Huff.. tenk om jeg får en som ikke vil sove nå?!? Da begynner jeg å grine! Ja, jeg mener det. Jeg er så avhengig av å sove i 8 timer, og vet jeg har vært kjempebortskjemt med babyer som sov hele natten fra 6 uker gamle, men. Huff.. nei, tør nesten ikke tenke på det!!;)

Håper egentlig jeg får en liten grådigper når det gjelder morsmelk forresten. Det var ikke jentene. Kanskje jeg kunne ha fått lov til å gå ned noen kilo på ammingen jeg også. Synes så mange andre raaaser ned i vekt under amming.. men jeg? neeeida. DER har jeg ikke vært bortskjemt! :D

 

Oj, guri malla.. er du allerede over 36 uker FruLS?!? Oj, så spennende!! Gleder meg til å følge med deg:)

 

vel.. krølle(var det du som sa det?).. jeg er ikke kvalm enda da. Heldigvis. Men hva er det jeg hører? blir det sagt at dersom man er kvalm i svangerskapet så går det lettere eller byr ikke på noen problemer?Oj.. kanskje jeg skulle ønske meg kvalm da?!?;)

Vel, det blir vel som det blir. Formen blir vel laber og jeg blir tung og stor og sliter med søvn og rastløse legger etterhvert jeg også vil jeg tro;)

 

Uff MaMi:( ikke lett det der med soving skjønner jeg:( sikkert ikke så lett å få TO knøtt til å samkjøres og sove samtidig. Må være skikkelig frustrerende ivertfall dersom den ene sovner og den andre begynner å gråte! Da hadde jeg nok fort gått fra vettet er jeg redd;) Du er kjempeflink MaMi!! Virkelig beundringsverdig. Synes du holder koken bra jeg!!

 

Lykke til med besøk Camillok! Dere får bruke kroppssråk da. Det skjønner jo alle:) Men sikkert godt å få bærehjelp til lilleprinsen da vil jeg tro. Har de forresten noen sære skikker du ikke liker, noen spesiell måte de vil behandle små nye babyer på eller slikt? Hender jo at det kan bli litt kulturkræsj når man er veldig vant med egne måter å gjøre ting på, og andre som sverger til andre metoder. Men, det behøver ikke bare være kulturkræsj heller det.. bare svigermødre. Haha.. om jeg snakker av erfaring? Neida, har en kjempeflink svigermor jeg altså. Virkelig. Hun lar meg få styre mye selv, men vet at mange andre har utfordringer:D

 

Endelig!! har vi bestemt oss for farge på dobbeldøra til huset! Jeg har vært inne på rødt hus og skoggrønn dør, mannen ville ha hvit dør. Nå har vi lys-grått hus og går for en svart dør. Har svarte utelamper, så tror det blir fint.

.. og så fort vi vet kjønnet på knøttet i magen, så kjøper jeg inn tapet til en fondvegg til rommet h*n:)

 

Har dere forresten fått med dere klokka og at jeg er oppe såå sent.. OG skravler?!? jeg har fått nytt strikketøy skjønner dere. Vesla har plukket ut farger seg til genseren jeg fortalte dere jeg skulle strikke til henne som hun kan ha neste år. Ja, bare fordi jeg ikke vet om jeg rekker eller orker å strikke en neste høst liksom.. med en liten en. Ikke sikkert jeg blir like flink som dere vet dere:)

Det er denne genseren, med fargene som hun har plukket ut selv. Farge 40(hovedfarge), 13 og 66. http://www.garnstudio.com/lang/no/visgarn.php?garn=Karisma

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=44〈=no

 

Så blir det tights/bukse i de samme fargene etter det.

Når jeg får vite om det blir jente eller gutt vi venter så begynner jeg å strikke til den. Det blir uansett det prinseteppet i hvitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så. Kjekt med oppdatering fra deg, Babysyk! Du er en spreking du som allerede har vært ute på trilletur. :) hvordan går det med ammingen? Vi slet veldig med høyre side de første ukene, men det gikk seg til. Venstre side var aldri noe problem. Gikk han ned veldig mye i vekt siden du må vekke ham om natten?

 

Wow, Krølle, tomt på Paradis høres jo stas ut da. Nå har ikke jeg vært inne på finn og sett på tomtene da, men kjenner jo godt til området. Veldig fint der! Krysser fingrene for at budet deres går gjennom! Vi håper på tomt eller hus på Fana/Krokeide om noen år. Er helst der vi vil bo. Foreløpig holder vi oss utenfor kommunegrensen ;)

 

Ønsker, regner med det blir kjempestas når jentene dine får vite om huleboeren. Skjønner godt du gjerne vil strikke til den lille i magen. Fikk ikke kommet meg inn på linken du la til så må se på det du skal strikke senere. Var du veldig dårlig med yngstejenten din?

 

FruLs, tenk at du begynner permisjonen din nå! S spennende. Seteleie har jo Camillok god erfaring med, så der kan du sikkert få litt tips. Sier som Babysyk, vektestimeringen stemmer ikke alltid. Lille ble estimert til å veie 4kg, men kom ut som 3350 gram. :) like greit, synes jeg. Hehe... Du gjør rett i å ikke planlegge for mye om hvordan fødselen skal/bør være. Det er ikke sikkert at ting går som du hadde tenkt. Forresten, så var bloggen din kjempefin! Håper du får en flott siste dag på jobb før permisjonen sammen med kollegaene dine.

 

MaMi, det høres slitsomt ut med knøtt som ikke vil sove. Her har vi påtvunget lille en ekstra dupp på ettermiddagen og innsovningen på kvelden går såååå mye bedre. Kveldsleggingen er utsatt fra 19 til 20 i tillegg, men det gjør ingenting. Vet du hva som gjør at de ikke vil sove? Hang in There! Gode tanker sendes din vei.

 

I dag kom vi hjem ettere å ha vært på farten siden lørdag. Først tre dager hos mannens familie i Sogn og så to dager på hytten med mine foreldre, yngste bror og ene søster med samboer. Urolig koselig, men veldig godt å komme hjem til eget hus og seng. :) gleder meg noe vanvittig til å sove i min seng! ;) lille har storkost seg sammen med tremenningene sine på fem og to år. V var en tur i stallen og hilste på hestene de har, men det var kjempeskummelt (både for henne og for meg). Hester er jo kjempestore, så jeg er ikke trygg rundt de. Å hoppe på trampoline i hagen og kaste ball på kjøkkenet var bedre aktiviteter for oss ;) Hehe... Huff, nå er det på tide å legge seg. Skal en tur innom Hs for å veie lille i morgen. Kanskje hun snart er stor nok til at vi kan bytte bilsete... Vi har lånt babysetet av noen venner, men de trenger det tilbake om ikke så lenge (nr. 2kommer i midten av desember)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg jo jeg skulle si igår da.. men tydeligvis mer opptatta av meg selv;) men sier det nå... kooos deg med siste dag på jobb før permisjon FruLS!! :) Så god du er da.. som baker boller til kaffepausen. Snilt. Er jo i grunn kollegene som skal hoste opp både kake og gave.. haha:D

 

Seteleie ja! ;) hmm.. slik lå vesla vår i og;)ok. All ære til deg Camillok som tok en setefødsel på strak arm uten epidural altså, og det virker som du tar det pent FruLS.. men jeg må ærlig innrømme: jeg er glad ikke sykehuset jeg var på tok vaginale setefødsler. Jeg er glad jeg fikk keisersnitt.

Keisersnitt håper jeg på denne gangen også faktisk, selv om barnet ikke ligger i seteleie. Men det er andre og mer personlige grunner som jeg ikke vil gå inn på som er grunnen til at jeg ønsker det. Har overhodet ingen problemer med smerter, om noen tror det. Ikke det.. jeg tar alt sykehuset har av smertestillende! jeg har ingen behov for å finne urkvinnen i meg og vise verden hvor flink jeg er til å føde jeg altså. Dette er MIN kropp, og trenger ikke bevise noe for noen. Folk får si hva de vil! .. MEN.. jeg har ingen problemer med at det gjør vondt å føde. Får jeg ikke keisersnitt, så gruer jeg meg ikke så mye for smerten liksom.

Håper lille prinsessa di snur seg jeg da FruLS.

 

Huff. Her ser det virkelig ikke uuut rundt meg i huset altså! Vi skal ha familiebursdag på søndag og jeg vil ikke bake når det er helg. Da vil jeg heller være med familien og finne på morsomme ting. Så det betyr at jeg får starte straks. Men ser ikke for meg at jeg blir ferdig på noen timer nei. Mest rot da, ikke så møkkete. Men de siste par dagene virker det som alle bare har sluppet alt der de stod.. ingen har lagt noe på plass. Skjønner?! :D Jaja.. jeg er jo hjemme så.. det er mest naturlig for meg å rydde det opp;)

 

Lollo.. jeg var veldig kvalm de først månedene med vesla. Altså, fra 2. april (6.uke) og til uke 15. Jeg lå rett ut og spydde rett og slett.. hele dagen! Men heldigvis hadde jeg noen få dager innimellom som var fine. Heldigvis var 17.mai en slik dag, så jeg kunne delta på feiringen sammen med eldstejenta som skulle gå i tog for første gang på ny skole! Viktige ting, og glad kroppen hadde en liten spypause akkurat da;)

Ellers var jeg i fin form. Sprek som ei fele faktisk:) Aktiv, ingen bekkenløsning, derimot mye halsbrann.. men det er liksom en fin liten plage i forhold til mye annet man kan ha! Men forferdelig tungt siste to mnd. husker jeg. Kjenner meg litt igjen i det Babysyk beskrev på slutten her. Sånn var jeg også da. Litt tungt å komme gjennom dagene og ukene liksom. Sov dårlig, rastløse legger osv.

 

åh.. glemte det.. må ringe og bestille dobbeldøra. Gleder meg! Den blir såå lekker, synes vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ikke bake når det helg.. helt FEIL.. jeg mente vil ikke VASKE år det er helg! :D

Bake elsker vi å gjøre sammen når det er helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får fremdeles ikke til å legge inn bilde av pulsvarmerne her, men de ligger nå i bloggen min. :)

 

og Nå har jeg altså permisjon. Dagen ble avsluttet en time på overtid (typisk mannen å være forsinket idag..), og med en god rundtur på Ikea. Så nå har jeg fått nytt hjørnebord i stuen, samt at det ble kjøpt inn diverse stellehåndkler, lampe til barneromsveggen, madrass til lillesengen m.m. Så Nå bør det meste være i hus. Ja, utenom bleier og andre forbruksvarer da, og babyen selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg babysyk. Var det idag Hs kom på besøk? hvordan gikk det? Håper ikke du stresset for mye i forkant. Viktig å huske at de som kommer i barselbesøk aldri forventer nystrøket hus. Du skal jo være fullstendig oppslukt av lillegutt :) Skal du fortsatt vekke han hver 3. time på natta? Synes det høres litt snodig ut. Er helt enig med ønsker her, søvn avler søvn :) Og hvis han endatil går opp i vekt er det jo tydelig at han får nok mat.

Håper du ikke tenker mye på om det kunne vært noe du kunne gjort annerledes mtp lillegutt sin vektnedgang på slutten. Jeg tror ikke dine ønsker om å få han ut har spilt inn på dette. :)

 

Gratulere med permisjonsstart FruLS. Tenk at du er der helt i startgropa og jeg krysser målstrek om to uker :( Litt misunnelig må jeg innrømmer. Ikke slik at jeg gjernevil ha flere barn og nyfødtstadiet, men jeg skulle jo gjerne kunne vært lengre i permisjon med knøttene. :)

Håper du får tid til å slappe av og forberede deg på fødselen :)

 

Hadde en fin kveld igår jeg da. Spiste sushi på Aker brygge. Er ikke så veldig bevandret i sushiens verden, men ble god og mett da ;) Etterpå var vi på Ingrid Bjørnov sitt show på Latter. En veldig trivelig kveld. Hjemme hadde det vært helt kaos. Mannen brukte 3 timer på å få de minste til å sovne igjen, de våknet jo selvsagt rett etter at jeg var dratt :( Og de største dro strikken ett par hakk for langt. De fikk inndratt en del goder, for å si det slik.

 

Men da jeg kom hjem sov alle barna. Ene knøttet sov faktisk hele natten i sengen sin. Mens hun andre sov i vår seng, halve natten. De våkner ikke så mye på natten nå, men har ofte en lang økt hvor de bare er våken. Det går litt opp og ned, men føler at om kvelden er rolig, blir gjerne natten litt rolig også. Ser en god fremgang hos ene knøttet. Men klart, våkner en og gråter veldig blir gjerne den andre vekt. Tror nok at dette bedrer seg, selv om det virker å gå sakte fremover. Har jo klart å få de store til å sove natten igjennom etterhvert, så jeg velger å tenke positivt :)

 

Huff, skulle vel egentlig skrevet og svart på mere, men nå er hodet mitt litt tomt. Er litt sliten nå kjenner jeg og tror faktisk jeg skal krype under dyna.

 

God natt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Strikkelysten er tilbake! Begynte på et nytt prosjekt i går selv om jeg ikke er ferdig med vesten eller teppet, men måtte bare gjøre noe annet for å komme i gang igjen. Herlig!! Er en monsterbukse sm skal bli en gave :)

 

Ønsker, så kjipt å være så dårlig da, men bra at det ble bedre erter hvert. Hvordan er formen nå da? Merker du noe til kvalmen eller? Var inne og så på det du skal strikke, kjempefint! Karisma er et herlig garn å strikke med. Var det jeg brukte til leggisene til venninnen min. Skal lage noen til meg selv også etter hvert, men tror jeg må ned en halv eller en hel pinnestr på vrangborden.

 

Høres ut som om du har hatt en flott kveld ute, MaMi! Sushi har jeg aldri prøvd faktisk... Er litt skeptisk. Liker jo ikke røkelaks en gang.... Hehe.. Huff, høres ut som om mannen din har hatt en slitsom kveld mens du var ute da, men bra at hvertfall ene knyttet sov hele natten da! ;) eller var det bare at hun ble lagt i sin egen seng igjen? Kanskje jeg misforstod.

 

Happy perm, FruLS! Så fine pulsvarmerene ble da! Kollegaen din ble sikkert kjempeglad for de.

 

Her går det i rydding i dag... Prøver å få unna litt klesvask og støvsuging siden vi får besøk av min bror og samboeren i kveld. Lille er ikke i form og våknet etter en liten dupp på 1,5 time. Hn er kjempeforkjølet og det renner litt fra øynene hennes. Lurer på om hun kan ha noe øyekatarr eller betennelse. Ser ut som om det kommer litt puss ut (ser mer ut som soverusk egentlig). Har prøvd å skylle litt med øyebadevann, men synes ikke det hjelp så veldig. Kanskje vi skal ta en tlf til legevakten om det ikke blir bedre ila dagen.

 

I går var jeg forresten på stoffshopping. Har handlet inn poplin og fleece til å sy vognpose til nevøen som kommer i november og en som lille skal ha i bhg. Var innom Ikea også og fikk tak i dyner til å ha inni. Der var det også tilbud på alt av metervarer, så jeg kjøpte litt stoff som jeg skal sy nye puter til sofaen av. Grått med hvite blomster og hvitt med grå blomster. Tror det kan bli kjempefint! Gleder meg til å sette i gang.

 

Ha en flott lørdag, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skravle litt jeg da... Idag er siste "offisielle" dagen min før permisjonen starter. Den ble tilbragt i sofaen til svigers, mens de hadde med seg mannen ut på fjelltur i fine høstværet..var igrunn litt misunlig. Fikk strikket litt da, begynte på et par babytøfler i lilla mor aase garn. En og en halv tøffel ble ferdig. Satt å fulgte med på verdensrekordforsøket etter middag. For en klin kokos type...

Ikveld har vi satt sammen kommode til lillesnuppa, så imorgen begynner vasking av babyklærne.

Imorgen er også vår 1års bryllupsdag. Har foreløbig ingen planer for feiring, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med vesten :) skal bare stryke over og knipse et bilde så skal dere få se. Veldig fornøyd - og imponert over egen produktivitet. Altfor sent å legge seg nå, men det er så deilig å bare være meg etter at lillegull har lagt seg om kvelden... Har begynt å lese litt igjen også :)

 

Besøk var deilig, har hatt masse hjelp til gullklumpen og vi har tatt syvmilssteg i oppussinga av gjesterommet :) kommer til å savne morgenfriske besteforeldre som gjerne vil være noen timer alene med gullet mens foreldrene sover... Får ta straffen i morgen ;)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg nilest det dere har skrevet de siste dagene. Håper bare jeg rekker å skrive litt før lillegutt våkner. Tror han har hatt økedøgn IGJEN!! Lå på puppen i hele går og hele natt. Nå er jeg bare skikkelig trøtt!! Burde ha sovet litt, men har endel å gjøre. Har hatt noen folk her til å bytte vinduer (reklamasjon) og de gikk inn med våte sko!!! Var absolutt ikke min plan å vaske gulver idag....

 

Forrige natt sov lillegutt hele natten gjennom, og i egen seng. Jeg våknet et par ganger og hørte om han pustet, men sovnet fort igjen. Vi har litt problemer med å få han til å sove for natten, men det kommer seg vel.

Han er en skikkelig puppegutt!! Bruker ca 3 timer på frokosten, og ganske lang tid ellers også. Er jo utrolig koselig, men det er uvant å la ting hope seg opp og bare se på rotet. Håper jeg drar fordel av all amming i form av vektnedgang. Har gått ned 7 kg etter fødsel (hadde trodd jeg skulle gå ned mer...) men syns magen er blitt ganske liten, så jeg er fornøyd foreløpig.

 

Fra forrige søndag og til fredag hadde lillegutt gått opp 280 gram :) Flink gutt. Så nå trenger jeg ikke vekke han mer. Vet ikke hvor mye han gikk ned i magen, det er jo umulig å vite. Men han hadde løs - liksom ekstra hud, særlig på lår og hender, så litt må det jo ha vært siden det er synlig. Nå syns det nesten ikke.

 

Vi hadde besøk fredag og lørdag. På fredag var det først helsesøster -det gikk forresten veldig greit. Og så en venninne. Lørdag var det ei venninne med datter og mann. Begge dagene var besøkene egentlig litt lenge. Var selvfølgelig kjempekoselig, men jeg ble utrolig sliten. Skulle ha besøk igår også, av broren til samboer, men der var minstejenta syk. Litt deilig å bare kunne slappe av, selv om jeg gjerne vil at de skal se lillegutt.

 

Nå har jeg glemt alt jeg skulle kommentere da...

Hmm, tenke tenke...

 

Gratulerer med første permisjonsdag FruLS :) Hvordan føles det? Var vel litt rart å dra fra jobb på fredag og vite at det er lenge lenge til du skal jobbe igjen!!! Husker det ikke gikk helt opp for meg, men jeg ble jo sykmeldt på slutten, så det skjedde jo litt brått.

Selv om du har masse planer så må du huske å hvile deg også da! Hva slags planer har du? Er det rolige "koseplaner" eller full aktivitet hele uken?

Gratulerer med ett års bryllupsdag :)

 

Utrolig fin vest Camillok!!! Og superskjønn gutt!! Han ser så rolig og snill ut på bildet :) Og stor! Jeg ser for meg han som liten baby jeg, men han er jo stor gutt :)

 

ønsker, det er vel sånn at om man er kvalm blir det jente og trøtt så blir det gutt. Det er jo bare "kjerring-antagelser" eller hva man skal kalle det. Du kommer nok til å overleve ikke-sove baby også :) Genseren du skal strikke til vesla var veldig fin! Litt sånn mariusaktig :) Men nå har du mange prosjekter på pinnene? Eller har du blitt ferdig med kåpa?

 

Lollo, begynner du å nærme deg EL?

Du er så flink som skal sy flere voksiposer. Søsteren din - eller nevøen din er skikkelig heldig :)

Og grattis med strikkelyst.

Stakkars lille, hvordan går det med henne nå? Ble det til at dere ringte legevakten? Ikke noe gøy det der! Håper hun er på bedringens vei ihvertfall!!

 

MaMi, hørtes ut som du hadde hatt en fin kveld ute!! Det har du virkelig fortjent! Selv om det var kaotisk hjemme for mannen din vil jeg tro han gledet seg over at du koste deg ute. Kanskje ikke akkurat da det stod på som værst, men når han hadde fått kontroll over jentene. Kan ikke være lett med 2 hylende knøtt og 2 større jenter som utnytter situasjonen! Han er flink, mannen din! Og det er du også!! Virker ikke lett med den leggingen! Tror jeg har nok med bare en liten gutt jeg :)

 

Fikk litt dårlig samvittighet for at jeg hadde "klaget" over puppegutten. Han er egentlig utrolig snill og rolig da. Gråter nesten ikke! I begynnelsen var stellebordet litt skummelt, men nå ligger han bare og kikker. Hvis ikke vi er veldig treige, da blir det litt gråt :)

 

Nei, nå får jeg vel begynne å vaske..... Kjipt!!

Håper jeg rekker å gå en tur etterpå for nå er ikke været så aller verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå fin den vesten ble!!! Og en nydelig modell da!!!!

 

Jeg ligger på sofaen og venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig, at mannen skal komme hjem, og prøver å fundere noe luddig jeg kan finne på som "bryllupsdags-feiring" utifra det vi har i huset... Tips mottas med stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte enkelt med et kort...det er jo tross alt "papir-bryllup".

 

Føler meg som FruEffektiv idag. Før klokken var halv ett hadde jeg allerede stått opp, spist frokost, strikket ferdig babytøflene, vasket en maskin med babyhåndklær/vaskeduker, tatt av vårt sengetøy og fått det i maskinen, og gjort klart en maskin med babysengetøy. I tillegg hadde jeg skrudd i skuffene i kommoden til lille. Men da "datt jeg om" og lå og peste på sofaen..hehe... Nå har jeg fått slappet av litt, og er klar for en ny økt. Vaskemaskinen er straks ferdig, mannen er straks hjemme, kortet er ferdig, nå skal babytøflene monteres!

Jeg nyter permisjonen!!! Men tviler på jeg er like effektiv hver dag..hehe..

Imorgen blir det muligens besøk til kollegaen og hennes lille datter, men det er på ettermiddagen da. Onsdag-torsdag er det seminar med jobben (heldigvis ganske low-key), og fredag får jeg besøk av en venninne som skal bli til lørdag. Så mest koseplaner, så håper jeg ikke blir for sliten! :)

 

Kjekt å høre at alt går bra Babysyk, at lille hadde gått såpass opp i vekt at han slipper å bli vekket for mat, og at du går ned i vekt som ønsket..hehe..

 

Jeg fikk kommentar fra svigers igår at magen min var blitt så lav, og mannen hadde lagt merke til det samme. Så lurer på om lille har sunket litt ned i bekkenet. Hun har ihvertfall snudd seg med ryggen inn mot min rygg, for nå er det bare armer og bein å kjenne på magen..ganske deilig igrunn, for nå er det bare hodet som "plager" ribbeina, og ikke hele ryggen slik hun har lagt i det siste (hodet i ribben på ene siden, og ryggen på andre siden...håpløst!)..

 

Nei, frem med nålen, nå skal tøfler monteres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av babytøfler i bloggen. Får ikke lagt inn her fra ipaden..

 

Søte mannen kom hjem med nydelige blomster til meg, det fikk frem en liten tåre. Nå står han på kjøkkenet og lager Andebryst med appelsinsaus til middag. Gjett om jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lillegutt vokser seg tilbake igjen i matchvekt Babysyk:) Hehe.. så du har en kosegutt som liker å bruke lang tid på maten du altså?! Jg kjenner igjen det du sier med at det er uvant å sitte med en ved puppen og se på alt som flyter rundt. Husker jeg prøvde å amme gående hvor jeg brukte èn hånd på å holde vesla, og `en hådn som ryddet mens jeg gikk. Men det gikk heller dårlig.. vesla begynte å flakke med blikket og følte seg kanskje litt utrygg. Så det ble med den ene gangen.. og mor måtte pent bare lære seg at rydding fikk vente til etter amming. Dessuten.. amming er jo forferdelig kos da:)

æaj, så kjedelig med sjauefolk som griser inne. Litt rart at de aldri gidder å ta av seg på beina synes jeg;)

Hmm.. sier du det ja?:) mye trøtt=gutt, kvalm=jente ?! Vel.. jeg fikk jo to jenter jeg.. og første gangen fantes jeg ikke kvalm og andre gangen litt vel mye i grunn;)

Men isted var jeg faktisk skikkelig kvalm. Kastet ikke opp heldigvis, men tenkte kanskje det hadde med at jeg var ganske sulten å gjøre.. tvang i meg to kjøttkaker og en potet. Litt lite.. men tenker jeg kan heller spise flere og mindre måltider. Håper det gjør susen. Jeg er ikke kvalm nå ivertfall:) Puhh .. :)

 

Ordentlig, ordentlig god-gutt der Camillok:) En skikkelig skjønning:) kjempefin vest!

 

Ja, det var skikkelig effektiv dag det FruLS! Nei, kanskje greit å ikke satse på sånt tempo hver dag. Godt å ligge på sofaen og strikke og kose seg litt også vel?:)

Oj.. andebryst med appelsinsaus.. mmmm.. deilig. Desverre liker ikke mannen det, så det blir ikke så ofte jeg spiser det akkurat.. noen år siden for å være helt ærlig. Men godt er det! :)

 

Imorgen skal jeg på tidlig UL dere!(6+0 imorgen) For å sjekke at fosteret ligger i livmor og ikke utenfor! Gruer meg.

Kryss fingrene for meg da dere?! Har time litt sent, så kan hende jeg stikker innom dere her før jeg reiser også, men.

Neste milepæl etter det blir UL om to uker igjen hos min gynekolog og samtale rundt duotest og fostervannsprøve og hva mannen og jeg skal søke om å få dersom alt er bra imorgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Ønsker, lover Å krysse alt jeg har for deg :) Dette gÅr nok veldig bra. Jeg har troa pÅ deg ;)

 

NÅ mÅ du være flink Å slappe av og samle krefter FruLS, FruEffektiv kan du være senere ;) Gratulere med bryllupsdagen. Jeg og mannen feiret 5 År i sommer. Ingen av oss husket dagen :0 derimot Årsdagen for nÅr vi ble sammen, 6/10 husket mannen som alltid. Jeg er bare sÅ dÅrlig til dette :) Men sÅ har jeg stÅlkontroll pÅ en rekke andre omrÅder, sÅ da fÅr det bare være sÅnn ;)

Jeg er ikke sÅ veldig glad i and eller rype eller andre fugler, utenom kylling og kalkun. Jada, er litt kjedelig. Derimot syntes jeg appelsinsausen hØrtes fabelaktig god ut. Er det vanskelig Å lage??

 

For en nydelig gutt Camillok ;) Gjett om jentene kommer til Å sverme om noen År :) Vesten var fin den og :D he he

 

Babysyk. ØkedØgn er sÅ slitsomme, all sympati til deg :) Jeg mÅ innrØmme jeg ikke har hatt ØkedØgn som jeg husker med knØttene. Mulig det er fordi puppene ble kjØrt dobbelt ;) Produksjonen var pÅ topp hele tiden :D hi hi

SÅ fint at lillegutt vokser da. Ingenting bedre enn det. Det er viktig Å ikke overbelaste seg med besØk, selv om man sÅ gjerne vil vise frem de smÅ. Men det er ikke heldig for noen at du blir helt utslitt av det. Viktig Å ta seg tid til Å samle kreftene.

 

Lollo, er sÅ misunnelig pÅ deg som kan sy :) Flinke deg :)

 

Jeg er pÅ siste benet pÅ monsterbuksen. Det gÅr unna nÅr jeg bare har tid til Å strikke. Og som dere vet er tid en mangelvare her i gÅrden ;)

Ene knØttet klarte faktisk Å reise seg opp i stÅende idag for fØrste gang. Var sÅ morsomt at mannen var kommet hjem fra jobb og vi begge fikk sett det. Som regel er det jo jeg som fÅr med meg de smÅ framskrittene i utviklingen.

Ellers sÅ er det nÅ bare sÅvidt over en uke til jeg skal pÅ jobb igjen. Sukk, mÅ bare ærlig innrØmme at jeg gruer meg en smule. Det gÅr sikkert fint, men har jo ikke sÅ lyst til Å forlate mine to smÅ skatter :( De fÅr det jo fint med pappan sin og jeg skal jo være hjemme med dem to dager i uken. Og jeg vet, jeg har nok bare helt sikkert godt av Å komme meg ut av huset og fÅ andre ting Å tenke pÅ. Jada jada, jeg vet.. Men likevel... :)

 

NÅ har jeg brukt hele kvelden pÅ Å skrive her, innimellom smokker som skal dyttes inn, vannflasker som skal fylles, varmeputer som skal varmes, musikk som skal dempes og laken som skal legges pÅ, godnatt klemmer og godnatt susser og "elsker deg hØyere enn himmelen".. :) SÅ nÅ skal jeg sette meg ned i noen minutter i sofaen, fØr jeg rett og slett kryper til kØys :)

 

God natt da, dere :)

Endret av MaMi Angel <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. guri.. når du beskriver hverdagen din slik MaMi..(skrevet innlegget mellom alle gjøremål) da får jeg virkelig forståelse for din travle hverdag. Her føler jeg jo egentlig at de tre store klarer seg veldig mye selv. Med dem går det mest i litt dype samtaler, lekseforståelse og diskutering og mye intriger på skolen og gutter som erter( Eldste har en haug med prøver denne uka på ungdomsskolen.. hver dag tror jeg faktisk. Så det blir hektiske dager med lesing, pugging, høring fra mamsen og papsen osv, osv).. men det er små utfordringer. Det er mer med vesla som flyr rundt her som en virvelvind. Litt leker her, litt der.. ooops.. så på barne-tv mens vi spiste youghurt ja.. og vips så er de lange hvite lokkene hennes fulle av hvit yoghurt;)

Men jeg føler liksom at jeg har èn slik luring som jeg må passe veldig godt på jeg da At du har fire slike skjønner jeg er i overkant mye MaMi :D men hvordan er de eldste? hvor gamle er de igjen? ordner de seg mye selv, eller lager du matpakker og finner frem klær til dem for eksempel fortsatt?

 

FruLS.. du skal være en FruLatSabb om dagen du nå.. før fødsel:D kos deg ivertfall!

 

Så deilig at kiloene renner av da Babysyk!Kan jeg spørre hvor mye du har lagt på deg totalt? Guri.. håper det skjer meg! :D Lurte litt på om jeg skulle få meg en personlig trener etter fødsel. Jeg har ingen trang til å rekke å komme i bikinien etter fødsel til sommeren altså.. men å gå høst og et nytt år i møte uten alle kiloene. Jeg har jo ikke gått ned på langt nær det jeg burde før jeg ble gravid igjen nå, og selv om jeg er høy og de aller fleste ikke forstår at jeg bruker str. 44/46 så er det fortsatt helt merkelig å ikke bare kunne gå å plukke hva jeg vil i butikkene. For det kan jeg ikke lenger. Jeg ser ikke veldig pen ut hvis jeg bruker mindre enn str. 40/42 faktisk. Da ser jeg sykelig tynn ut. Rart, egentlig,.. siden den str. jo ikke er så liten heller. Men sånn er det no bare:)

Ja, så dere skjønner;) jeg er ingen "petit" jente,og har aldri vært det,

men ivertfall høy og rank da:) Langt mørkt hår forresten;)

Ja! Vel.. der plumpet jeg ut med mine vitale mål liksom:D Jaja.. ikke så farlig det. Jeg er som jeg er:)

 

Nei, nå begynner jeg å grue meg for UL altså;) *sukk* Tenker mye på "hva hvis" nå gitt.

Takk for lykkeønskningene deres!! Veldig glad for det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kommer innom på lunsj hvert øyeblikk, så jeg rekker ikke skrive noe nå. Skal se om jeg får tid etterpå.

 

Men, MASSE MASSE LYKKE TIL ETTERPå ønsker!!!! Skal tenke på deg!!

Krysser alt jeg har for at det er et fint bankene hjerte INNI livmoren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...