Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Takk FruLS og MaMi:) ja,vi fårgjøre et slikt bytte nå når flere babyer snart er utenfor magen:) hadde vært veeeldig kos!

 

Men guri land så mye klær du har til baby FruLS!! 41 bodyer?!? det kommer du nok ganske sikkert ikke til å ha behov for, men:D

 

Nå må jeg løpe. Skal ut og flytte en hekk før graveren kommer om en ukes tid. Ellers har allerede hormoner tatt overhånd:( jeg biter hodet av mannen før han får i seg frokosten og tårer renner for alt og ingenting.Han ville ha en stygg presenning i hagen for noe oppbevaring.. da begynte jeg å gråte;) Tar meg inn igjen altså, men..huh.. skal det være slik da.

Han sier jeg begynte slik noen dager før testen ble positiv, så jeg tror ikke det bare er nerver for om dette går veien heller.

Håper det tar seg opp utover dagen. Svigers kommer på lammestek og tilslørte bondepiker.. og det kunne jo ha vært greit å ikke bite hodet av dem også!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) positiv test bekrefter altså bare mannens mistanker ;) så gøy!!!! Selv om man ikke vil være et hormontroll da...

 

Anbefaler de monsterbuksene MaMi, gikk fort på pinne 4, hvilken str skal du strikke i? Oppskriften som den står på veras side er vel 86 eller noe sånt - burde bli bra til dine knøtt :) få mamma til å ta den ene, det var lurt!

 

Fru LS - du kommer helt sikkert ikke til å bruke alle de klærne, men skjønte du arvet en hel del så da blir de ihvertfall ikke mer slitt etter en tur hos deg :) tenk på det - om din baby vokser som Leon vil du kunne ha ny body hver eneste dag og fortsatt ha ti igjen som du ikke har rukket å bruke :o personlig ville jeg valgt ut de du synes er finest/søstest/deiligst så det blir litt enklere å holde oversikten. Hehe, du får nesten håpe på en storgulper - eller monsterbæsjing :P

 

Ha en super helg alle sammen, så krysser vi fingre for fødsel på babysyk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var litt av et lass som kom fra Oslo... Eneste jeg har kjøpt i 62 er tre bodyer og to pysjer...resten er låne-klær.

Det er en del halvarmete bodyer da, så tenker å sortere ut dem ihvertfall (blir nok ikke brukt så mye av det i januar-februar). Spørsmålet nå er: skal jeg vaske alt, og sortere etterpå (så har jeg i "back-up"), eller sortere før jeg vasker (så blir det mindre å vaske) ???

 

Nå er det bare kanten igjen på hekleteppet. Har heklet sammen med fastmasker, så nå lurer jeg på: skal jeg hekle fastmasker rundt kanten også (og bare få en tynn kant) eller skal jeg hekle stavgrupper (slik som rutene er bygget opp av) og få en litt bredere kant (evt to-tre runder med staver for å få en litt mer markert kant siden den er i en ny farge)....?

 

Ellers sitter jeg for øyeblikket i min elektriske "massasje-stol" (sånn sete som man setter i en stol) og knar opp ryggen etter helgens sofaslit...digg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes deilig ut med massasjestol FruLS. Hadde en slik på prøve et sted jeg jobbet. Deilig det.. litt for deilig.. :)

 

Hehe MaMi.. stakkars barselgruppa som får hjemmebakst?!:D er det så ille altså?. Jeg tror ikke det jeg, sikkert kjempegodt!

Selv sliter jeg med å finne den perfekte rundstykkeoppskrift jeg! Som er luftige og lette som fjær.. OG saftige. Hmm.. smakte noen da eldstemor hadde avslutning til sommerferien og en av foreldrene hadde bakt. Wow. Imponerende. Må følge med neste gang det er avslutning og be om oppskrift:D

 

Hormontroll vil jeg jo helst ikke være, det er jo klart. Det har ikke familien fortjent! Prøverå ta meg sammen når det dukker opp!

 

Ja, klart.. når du arvet så mye klær så skjønner jeg FruLS. Hadde bare tatt ut det jeg likte jeg, og sendt resten i retur. Bare vaske det du vil ha selvsagt:)

 

Puh.. må ut og klippe mer hekk. Èn hekk er gravd opp, en annen skal graves opp og gis bort. Alle fire rosebuskene er klippet hardt og brutalt ned. Nå skal vi plante den ene hekken som er gravd opp. Skjønner dere noe av dette? Ikke jeg heller.. haha:D Nok å gjøre med noe som føles som aaaltfor stor hage!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test Ønsker!!! Nå ble jeg virkelig glad!! Trodde det var lenger til din IKM, så hadde ikke ventet meg det enda :) :) Gir deg alt jeg har av babystØv!!!!! Så krysser jeg alt jeg har for at lille spire klorer seg fast!! Du kan få "spiren" min sin evne til å klore seg fast! For her er det visst brukt superlim!

SkjØnte ikke helt hekkeplanene deres nei, men har vel noe å gjØre med utbyggingen? Og at det er mye å gjØre tror jeg på, sånn er det hos mamma og pappa også! Alltid noe som må gjØres.

Sånn sett er det veldig deilig å bo i blokk med bare 3-4 meter hekk som skal klippes. Og så er det en gartner her som luker i bedene :) Får bare nyte det de årene vi bor her!

 

Utrolig mye klær du har fått låne FruLS!!! Heldige du!! Du kan jo plukke ut det du vil ha fØrst og putte i maskinen, og hvis det er plass kan du slenge inni et par til. Resten kan jo pakkes bort, og hvis du trenger mer kan du jo bare vaske det da. Skal du ha str 62 framme? Hvis ikke ville jeg ventet med å vaske det til du tar det fram.

 

MaMi, så bra at leggingen ihvertfall går i riktig retning, selv om det går i milimetersteg! Du er virkelig tålmodig syns jeg!

Heldige disse barseldamene! Kan tenke meg de spiser seg gode og mette i morgen på nydelige rundstykker!!! Mmmmm. Fikk jeg lyst på nå også.

 

Skjer veldig lite her! Våknet idag og var i skikkelig dårlig humØr. Kjenner jeg er i dårligere og dårligere humØr for hver dag jeg våkner opp og det ikke har skjedd noe. Egentlig utrolig teit, for det er jo ikke noe å få gjort noe med, denne ventingen!! Hjelper jo ihvertfall ikke å bli sur!!!! Hehe. Teller ned til overtidskontrollen på onsdag. Selv om det nok bare er en kontroll, så er det ihvertfall noe som skjer, og kortere å telle ned til enn 14 dager over. Kanskje du Camillok vet det, hvor lang tid det tar å bli moden? Kan det skje over natta, eller tar det ett par dager? Sånn jeg har forstått det så gjØr det ikke noe om hodet ikke er festet, men at man må være moden for å gå i fØdsel?

 

Idag skal vi ut og spise på italiensk restaurant. Veldig lenge siden vi har gjort noe kjærestegreier sammen! Skulle vel helst gjort enda mer ut av det, men det får bli sånn denne gangen.

 

Ser ut som det blir oktoberbaby her. Hvis ikke så skal det gå fort!!!

 

Nå skal jeg feste resten av knappene på vesten, så har jeg ihvertfall gjort en fornuftig ting idag!! Etter det lurer jeg på om jeg skal ta fram og se på babyklærne igjen, bare for å minne meg selv på at jeg skal ha baby! FØler nesten at han aldri kommer til å komme.....

 

Ha en finfin sØndag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest ferdig!!!

 

Skal feste tråder på lappene nå. Har 40 lapper, syr de sammen først og ser hvor stort det blir før jeg hekler flere. 3 tråder pr lapp x 40 lapper = mange tråder å feste!!!!

 

Kom forresten på at FruLS hadde spurt om heklespørsmål. Jeg ville heklet kant i staver. Syns fastmasker blir så små at det nesten ikke synes. Enten staver i grupper som teppe eller bare en og en som en jevn kant. Etter en runde ser du sikkert om du "trenger" flere runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der med moden har jeg ikke helt skjønt, tror det rett og slett bare er om ting begynner å myknes inni der. Du er sikkert moden allerede, og babyen din kommer snart :) hold ut, det føles som en eeeeeevighet de dagene over termin.

 

Leon er syk for første gang, 39,1 i dag morges og 39,3 nå i stad. Litt grinete og tydelig i ulage :( stakkars lillegullet mitt. Forbereder meg på klengedøgn her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Babysyk, skjønner du er lei nå;) Men du.. tenk heller på at du har bare toppen 14 dager igjen.. mens jeg har 9 måneder!!!Kanskje det hjelper litt?:D

 

Puhh..nå er jeg helt AV i rygg og bein dere! Men alt som skulle gjøres i hagen er nå gjort. Det er en veldig god følelse:) Jo, det er helt klart en stor hage vi har å passe på og stelle, men jeg er eeegentlig veldig glad jeg har den også. Husker med eldstemor da hun var liten. Da hadde vi ingen hage å slippe henne ut i. Vi måtte på tur hele tiden liksom.. hun elsket å være ute. Men nå har vesla vært med i hagen siden hun ble født. Det er utrolig kos å tusle med en 1 1/2 åring rundt i hagen og lukte på blomstene, plante og kna i jord, sette seg i sandkassa sammen OG det er ikke langt unna kjøkkenet for å lage litt mer saft til å ta med til dukkestuen eller doen for hyppige dobesøk. Så, hmm... jeg tar denne store hagen any time jeg altså:D

men idag.. idag hadde jeg ikke såå lyst til å grave opp og ned hekk nei;) det er innmari tungt. Men.. man blir sliten og sterk av det også da. Hehe.. får se det som trim.

Men jeg har absolutt tenkt tanken på dette at vi bygger huset eenda større. Det BLIR jo definitivt mer å vaske og rydde! Forhåpentligvis så blir det nok skuffer og skap slik at det ikke ser rotete ut. Sånn som det er nå har vi en "fyrstikkeskegang" hvor det alltid ser rotete ut.. fordi jakker og sko tar jo mye plass. På tilbygget får alle hver sine garderobeskap. Det blir deilig!

 

Jaja.. puttet på en femmer til når det kommer til hus og hage ja;) huff. Jeg er uhelbredelig:D

Må bare se å få karet meg til å opprette den bloggen jeg skryter så fælt at skal komme:D

 

Imorgen skal jeg sy dere. Da skal jeg sy babydresser i myk chenille i pastellfarger i str. 50:) så skal jeg trykke tekster på rompene på dressene, som "Veslegut", " Prinsesse", "Lillebror", "Englebarn","Nyfødt"," Go´jenta" osv, osv. Gleder meg til det:) De skal til salgs etterhvert. Blir spennende. Håper det kan bli fine barselgaver f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisveis! Long time, no see... Skal ordne litt skjerpings fremover! Det har vært mye reising på oss i det siste, og så som så med nettverk. Har fulgt med litt i smug likevel, da. Utrolig spennende tider det var her da... Må jo sjekke flere ganger om dagen om det er noen babysyk-baby på gang. Du hadde vel termin på prinsen sin bursdag synes jeg å huske. Vi har feiret 6-års dag med huset fullt av gale unger. Utrolig godt å kunne sende dem ut etter to timer. Jeg var helt sjakk matt etter å ha slept dem rundt på skattejakt. De fant heldigvis skatten til slutt, og ble lykkelig over å få med seg hver sin lille leke hjem.

 

Lille keiser har rukket å blir stooooor gutt. Han er nå helt gjennomsnittlig tung og lang for alderen. Svusj som tiden flyr... han er allerede 4,5 mnd og har så smått begynt å rulle fra rygg til mage, uten at han skjønner helt hvorfor han driver med det. Slafsespising på alt som kommer i nærheten av munnen er veldig inn i tiden.

 

Jeg har vært nede for telling kun to ganger siden sist jeg oppdaterte dere. Begge gangene på grunn av snørr, feber og hoste. Jaujau... ikke barebare å være isolert fra omverdenen i så mange måneder. Man går glipp av oppdateringen på virusfronten også. Det straffer seg! Men nå håper jeg at jeg har fått min dose snørr for en stund. Stakkars keiseren blir jo også syk hver gang jeg blir det, så nå har vi akkurat kommet oss ovenpå etter tredje runde med tett nese. OG (bank i bordet, kryss i taket) lille har begynt å sove gjennom hele natten :) Det er skikkelig luxus. Legges rundt åtte og snorker seg gjennom natten til han vekkes av storebrors vekkerklokke i syvtiden (joda, han er kastet ut fra vårt soverom).

 

Det begynner å bli en stund siden vi hadde barnedåp, men jeg kan jo legge ved bilder fra pyntingen likevel, siden jeg sa at jeg skulle det. Det ble en flott dag med nydelig varmt vær, eksemplarisk dåpsbarn og hyggelig selskap. Jeg var superfornøyd med å passe inne bunaden min, til tross for melkejur... Noen fordeler skal det være med manglende vektoppgang. post-476736-0-75508000-1349028542_thumb.jpg post-476736-0-35499800-1349028556_thumb.jpg post-476736-0-41005600-1349028567_thumb.jpg

 

Hehehe... første gang jeg prøver meg på bilder i teksten. Får gi et pip om det ikke funker. Jeg er helt idiot på tekniske datating.

 

Hva mer? Jooo - gratulerer så mye til deg ønsker3gull!!!! B) Jeg blir så glad på dine vegner. Krysser fingrene for at du tviholder på lille gullet denne gangen ;) Jeg skal i hvert fall heie på deg!

 

Hadde besøk av en baby på ti mnd her om dagen. Ble helt sjokkings av å se hvor mye lille keiser skal lære seg på bare et halvt år. Han må rett og slett henge i snart hvis han skal rekke alt det! Hvor blir det av lille babyen min? Vi har kommet til str 62 i klær allerede, og noen små 68 plagg, siden vi IKKE har et lass med låneklær (litt misunnelig der, ja). Vaskemaskinen får kjørt seg skikkelig, for lille driver fortsatt og bæsjer 10-15 ganger om dagen, og 2-3 av gangene får han en deilig strek oppover ryggen. Jeg er sikker på at han gjør det med vilje, bare for å få bade...

 

Nå har jeg vel skrevet en hel langside for meg selv her. Skal forsøke å dele det opp i mindre porsjoner videre ;) Fortsatt god søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg til slutt ble ferdig med strikkedressen til lille keiser. Meeeen, da var lille keiser ikke så helt lille lenger, så jeg valgte å gi bort hele dressen til en bittelille gutt. Det er så dumt å ta i bruk et slikt plagg for et par uker, og så er det for lite... Får finne meg noe annet å strikke til keiseren i stedet. Så rask som jeg er, kanskje jeg skal strikke det i str 2 år eller noe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅ koselig Å høre fra deg igjen krølle! :) .. og takk for gratulasjoner. Jeg trenger flere som heier pÅ meg og spiren, veldig glad for det.Takk:)

Fiiin pynt til barnedÅpen! .. ogsÅ 4,5 mnd allerede?!? jøje meg.. tiden flyr virkelig skikkelig altsÅ!

Godt at du er innom og skravler litt med oss.. la det bli litt oftere da? :)

 

ÅÅÅ, stakkars lillegutt Camillok:( masse god bedring til ham! Det gjør vondt i mammahjertet nÅr gullene vÅre er syke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull er fortsatt dårlig, sliter med å få i han nok væske. Ikke bare bare når den lille munnen knipes igjen og han vrir seg bort fra puppen :)

 

Koselig å høre fra deg Krølle :)

 

Ønsker: har du overlock og cover? Synes chenille er et herk å sy i, må klippe til ekstra sømmonn, sy og så klippe av for at det skal bli pent... Tar veeeldig lang tid, og jeg kan bare drømme om å sy flere på en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke overlock-maskin. Bare helt vanlig symaskin Camillok. Mulig jeg kjøper det etterhvert, men da må jeg ha et kurs i det først tror jeg:)... dessuten er vel slike maskiner ganske dyre, er de ikke? har lenge hatt lyst på skikkelig broderi-maskin jeg da, men så dumt at man "må" ha flere maskiner. Hadde bare alt kunnet gått an på èn maskin! ;)

Jeg legger alltid til ca 1-1,5 cm sømmonn, det pleier å gå bra. Men f.eks smale ermer så legger jeg til 2 cm for at de ikke skal bli trange. Jeg bruker stretch-nål på maskinen da.. det er kanskje det viktigste. Det eneste er at når jeg klipper chenille så virvler det opp så mye smått, og det blir endel støv. Blir deilig å få eget syrom!!

 

Det har ikke blitt sying av knøtte-tøy idag desverre, hadde gledet meg til det. Men måtte klippe og sy fire kapper til noen istedet. Greit å bli ferdig med det også, og er ikke ferdig enda;)Så da spørs det på sying av knøtte-tøy resten av uka, men. Kanskje blir det litt ikveld. Jeg har jo blitt ordentlig inspirert etter positive tester i helgen:)

 

Hvordan går det med deg Babysyk? noe rie-lignende oppelvelser idag mon tro? hvordan er formen?

 

.. og Lollo.. du som er igang med prøving du også:).. når har du ikm igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, sÅ koselig Å høre fra deg Krølle! Har tenkt masse pÅ deg og lurt veldig pÅ hva som gjorde at du var borte! Godt det bare var dÅrlig nett. Fryktet at du var skikkelig nede for telling og snart kom med tidenes skrekkhistorie. Bra du "bare" har vært nede for telling to ganger da.

Tiden flyr!!! Syns ikke det er lenge siden lille keiser ble født, men det er jo en stund siden 17.mai feiring ja! Hele sommeren!

Hvordan gÅr det med deg? Og vektøkning? Du skulle vel opp i vekt, hvis jeg ikke husker feil..... Helt rikig at jeg hadde termin pÅ store prinsen sin bursdag. Trives han pÅ skolen?

 

Hva slags kapper har du sydd ønsker? Første jeg tenkte var frisørkapper men..... Høres mer koselig ut Å sy smÅ babydresser, men skjønner at du mÅ prioritere. HÅper du rekker dressene ogsÅ da :)

 

Camillok, god bedring til Leon. Huff! Syns synd pÅ han nÅ! Og deg, det mÅ være vanskelig Å vite hva man skal gjøre nÅr de bare snur seg bort. FÅr hÅpe Krølle kommer med noen gode rÅd, som har erfaring i syk baby.

HÅper han er pÅ bedringens vei nÅ!

 

Idag har jeg ikke hatt noe rie-greier eller murringer :) Kan det være et tegn tro? Hmm..... Egentlig tror jeg ikke det. For jeg er ganske sikker pÅ at jeg mÅ bli satt igang. Sovnet idag tidlig klokka 6.30!!! MÅtte opp hver time for Å gjøre dette "tøynings-massasje-ritualet" med leggene. Og fikk ikke sove mellom hver gang. Blir gal av Å ligge i senga og kope!!! Skal ihvertfall gi tydelig beskjed om hvordan jeg har det pÅ kontrollen pÅ onsdag. SÅ fÅr vi se om de tar hensyn til det eller ikke. Det viktigste er jo selvfølgelig at han lille i magen har det bra.

 

Har festet alle trÅder og begynt med sammenhekling. Tok visst ikke sÅ lang tid som jeg hadde fryktet med trÅdfesting. NÅ er det litt prøving og feiling for Å fÅ sammen lappene finest mulig.

 

Veldig hyggelig at dere følger spent med og heier. Men fÅr nesten litt dÅrlig samvittighet for at dere mÅ inn her og bli skuffet sÅ mange ganger :) Er rimlig sikker pÅ at dette ikke gÅr av seg selv, sÅ dere trenger ikke ha store forhÅpninger til vannavgang eller rie-innlegg fra meg.FÅr hÅpe FruLS gir oss litt mer spenning nÅr det blir hennes tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok - stakkars lille syke! :( Det er ikke morsomt. Vi har hatt stor nytte av paracet (rumperaketter eller mixtur) ved feber over 38,5. Da pleier formen å komme seg betraktelig slik at lille klarer å spise. Og så saltvann til nesa hvis de er tett. Småttiser er jo obligatoriske nesepustere, så det er ikke så lett å spise hvis nesa er tett... God bedring til mini uansett!

 

Babysyk - synes du gir oss uendelig med spenning jeg! Som en laaang trommehvirvel mens vi følger intenst med og venter på det som skal skje... Synes du er utrolig tålmodig jeg da. Jeg var så utrolig lei av hele gravidegreiene på slutten, og jeg fikk jo en hel måneds rabatt! Man er liksom langt forbi "det er morsomt med stor mage", og langt inn i "nå må den j... ungen snart ut, jeg driter i hvordan, bare få den uuuuuut! Jeg vil ha kroppen min tilbake..." hehehe - fritt etter hukommelsen. Heier på deg fortsatt!

 

Føler meg sånn litt over middels forvirret når dere diskuterer symaskiner og søm. Jeg gruer fortsatt til det der klippegreiene på dressen jeg begynte på for en evighet siden. Så mye gruing at jeg nå er ferdig med lue, votter og sokker i matchende farger og mønster, uten at det har kommet så mye som en cm med symaskinsøm på dressen. Men nå er det bare en liten uke til vi skal besøke jenta som skal få dressen, så jeg må vel til pers en dag.

 

Prinsen klarte å kakke av et hjørne på den helt nye fortanna si... Så dagen i dag har jeg tilbragt hos tannlegen sammen med han. Ikke lett å oppnå samarbeid om noe han vet gjør vondt, og som han attpåtil må ligge stille for å få til. Løsningen ble midlertidig, med noe greier over området hvor det mangler tann, og så må det rekonstrueres en annen gang når prinsen har blitt større. Prinsen ble i allefall fornøyd og gikk glisende ut med to premier...

 

Nå skal jeg gå i gang med bading og legging av minstemann, og håpe på fortsettelse på den gode trenden med "sove hele natta" :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja... Ser at jeg ikke har klart å svare på spm. Prøver igjen. Prinsen trives veldig godt på skolen. Og de har allerede klart å få han til å lese, så jeg er riktig så imponert :) taxi til og fra fungerer knirkefritt, og det er faktisk helt nydelig å slippe stresset på morgenen med å komme seg ut for å følge.

 

Vi har så smått begynt å se på større hus, og vært på to visninger. Men vi har ingen hast, så vi tillater oss å være litt kresne.

 

Jeg blir stadig i bedre form og ligger bare to kg under startvekten. Riktignok litt omfordelt i fasongen, men gamleklærne passer fint igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Babysyk! Du mÅ ikke tenke slik da! Vi bare venter spent pÅ sidelinjen vi vet du:) det er du som gÅr med plager og sliter om dagen. Vi føler bare med deg vi. Klem til deg:)

Forresten.. kapper ja.. haha. Tenkte ikke pÅ det. Det er kapper til vinduer, bÅde liten oppe og stor nede. De skal ha personlig tekst pÅ ser`u.. derfor mÅtte jeg sy dem ogsÅ. Men nÅ er de ferdige. Orker ikke tanken pÅ mer sying ikveld:D sÅ babydresser fÅr vente. Har forresten bestemt meg for at str. 50 er hakket for lite. Tror ikke mange vil kjøpe det. Rett og slett fordi de ikke vet om det vil passe babyen de gir det til. Hva tror dere er best? str. 56 eller 62? de er jo ment som barselgaver til nyfødt.. tror dere ikke 56 er "best" da?!;)

 

Det stikker i venstre side tidvis her i dag.. altsÅ venstre side i magen altsÅ.. langt nede liksom. Dessuten har jeg merket det nÅr jeg har hoppet opp av sofaen. Som om det hugger til. Husker at livmoren strakk seg ved begge de forrige svangerskapene, men husker ikke om det startet i uke 4 allerede liksom;) Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det strakk som bare det :) så du skrev flere positive tester - hvor mange har det blitt??? ;) har en veldig god følelse denne gangen ønsker, men skal ikke påberope meg synske evner eller egentlig særlig tro i den retningen, men men, likevel - god følelse altså :)

 

I dag opplevde vi noe helt sykt skummelt. I alt stresset med syk baby som bare klager og ikke vil noenting greide jeg å parkere vogna med endelig sovende baby utenfor døra. Han sov lenge og vel (kanskje en time) og skrek da han våknet. Ikke noe merkelig med det, men da jeg skulle hente gullet så jeg ikke vognen!!!! Hjertet hoppet i taket, men hørte jo gullet gråte (ikke hysterisk, ba sånn vanlig) og jeg kikket bort på parkeringsplassen. Der lå vogna med alle fire hjul vendt mot meg. Hjertet laaaaangt over hodet, løp bort og der lå lillegull på magen oppå vogntrekk og dyne inni kalæsjen. Herregud. Han var åpenbart ikke skadd på noe vis og var bare lettere overrasket over saltometoden for åppvåknig (og å ligge på parkeringsplassen). Kjære mor hadde nok glemt å sette på bremsen, og vinden har kjørt vogna vekk fra inngangspartiet, bortover verandaplattingen hvor den selvsagt veltet over kanten... Ca 25 cm kant... En ting er i hvertfall sikkert. Jeg kommer ALDRI til å glemme bremsen igjen!!!! Og jeg er meget fornøyd med konseptet med ekstra hodebekyttelse i emmaljunga Edge.

 

Gullet fikk litt paracet selv om tempen bare var 38,1 i stad, han hadde ikke spist stort hele dagen og med kun to heller lette tissebleier tenkte jeg at det kunne gi litt matlyst. Kombinert med litt saltvann i nesen gjorde det susen, nå sover gullet men er tydelig ikke seg selv.

 

Overlock: fra ca 4000, man kan få overlock og cover i samme maskin, da ligger de på 8-10. Mange sverger til fire maskiner, vanlig, cover, overlock og broderi og mener det er så mye styr å tre om kombimaskinene... Jeg ønsker meg en kombi, broderi kan jeg gjøre hos mamma om jeg blir hekta. Tror kanskje et var brother eller husquerna (eller begge) som har rimelige, gode og pålitelige overlocker. Tror nok overlocken er mest anvendelig, men cover gir jo veldig fin finish. Str 56 tror jeg blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spire i magen, ønsker!!! HURRA! Nå må du ikke bli for vill med hekkflytting og sånt da ;) Jeg ville forresten sydd babydress i str 56. Er mange som ikke passer i str 50 når de blir født, og om man har en liten baby så vil de jo vokse seg inn i 56 etter hvert. 62 er en str jeg ikke kjøper barselgaver i. Synes det er så mange som gjør det. Nesten alt vi fikk av klær til lille var i str 62 og 68. Det er nok sikkert livmoren din som har begynt å planlegge vill voksing de nærmeste mnd fremover. Hadde en del stikking i lysken/nederst i magen på ene siden de første ukene jeg også. åh, kjenner jeg gleder meg til den følelsen igjen! Jeg venter forresten fortsatt på at tr skal dukke opp sånn at vi offisielt kan begynne prøvingen. Trodde egentlig ikm var forrige fredag, men neida... så nå er jeg på dag 38 eller noe sånt. Kjenner jeg begynner å bli lei... Var så rar i kroppen i begynnelsen av perioden. Tr varte i nesten to hele uker (dvs blod en uke og spotting en uke) så gikk det bare en uke uten noe før jeg begynte å spotte igjen (da varte det i 5 dager). Kjemperart! Jeg som aldri har spottet i det hele tatt.. Kanskje jeg skal ta en el-test en dag, bare for å se om det kanskje kan være der jeg er i syklusen. G-test tok jeg på torsdag bare for å få det bekreftet svart på hvitt (eller blått på hvitt) at jeg ikke er gravid, og den var selvfølgelig negativ. Selv om jeg forventet det, var det en voldsom spenning å gjemme seg på et do på senteret og vente på resultatet av testen, og et lite stikk i magen da jeg så at den var negativ....

 

å, Babysyk, du må jo ikke få dårlig samvittighet! Du skal kun tenke på deg selv, du! :) Hvis du plutselig har mye energi en dag skal du se at fødselen er i gang neste dag ;) Er hvertfall det jeg har hørt da. Skal tenke på deg på onsdag hvis ikke det har skjedd noe før den tid. Må være slitsomt med de leggene. Søsteren min slet også med restless legs en periode, men hun fikk magnesium (tror jeg) av legen sin mot det. Har ikke du fått noe?

 

Krølle: så kjekt å høre fra deg igjen! Og så bra at prinsen koser seg på skolen =) Kjipt med forkjølelser, men godt at det ikke er noe verre enn det (selv om det er noe drit når det står på). Nytt hus er alltid spennende! Har dere sett andre steder enn i området dere bor nå eller? Kjempefin bordpynt i dåpen forresten!

 

God bedring til Leon, Camillok! :) Huff, for et stikk jeg fikk i magen da jeg leste om vognen som veltet! Det må være helt grusomt å komme ut og så ikke finne vognen. Utrolig godt å lese at alt gikk bra. Du er nok ikke den eneste det har skjedd med. Vinden kan være skikkelig lumsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi så dere skravler damer, også har jo alle vært innom i tillegg. Utrolig kjekt å høre fra dere alle sammen. Jeg har ikke husk nok nå på kvellingen til å kommentere alle, men sender friske, sovende og vindstille tanker til alle! :) Hehe...

 

Her har jeg hatt litt skippertak idag, og sydd i knapper på sparkebukse, kjole og nesten ferdig med ene bodyen. Det betyr at jeg "bare" har en jakke, "luse"-settet og en body igjen (og et par tøffelsokker jeg gav bort i 30års gave i mai! *kremt*

I tillegg er lappeteppet ferdig med kant, alle tråder festet og klar til vask. Deilig å få ting litt ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom for å si at jeg ENDELIG er igang med strikking igjen :D Bråbestemte meg for at jeg ville lage en monsterbukse. Snakket med mamma og hun tar den andre :) Har jo masse garn liggende etter min kjøpeorgie på pickles i vår og sommer. Hadde masse garn i pickles extra fine merino og tenkte å bruke dette. Er sånn mykt garn jeg liker. Får bare håpe at dette går. Har googlet litt oppskrifter og skal prøve meg på denne http://smoochiemonsters.blogspot.no/2010/11/oppskrift-pa-monsterbuksen-min.html

Fargene jeg skal bruke er Lys lilla, mørk rosa og en beigeaktig farge. Tror dette blir bra. Mamma skal strikke i lys rosa, mørk lilla og beige. Har fått lagt opp masker og skal komme meg igjennom første runden, men så tror jeg at jeg tar kvelden.

 

Huff Camillok, føler med deg. Er så fælt når noe hender med barna. De tåler mye og er ofte godt beskyttet med diverse tepper og poser. Men likevel er klumpen i magen helt forferdelig.

 

Heia Babysyk, plutselig er du igang. Ut skal han, til slutt ;)

 

Sier som en annen her oppe, vær nå litt forsiktig med hekkflytting ønsker.... Må passe på nå vet du ;)

 

God natt jenter.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye skravling på en dag er det lenge siden vi har hatt!!! :)

 

Så skummelt med vognvelt Camillok!! Kjente også det stakk i meg da jeg leste!! Men godt det gikk så bra og at han bare fikk et lite sjokk! Er noe alle kan glemme, men skal prøve å ta det som en lærdom jeg også! Håper han sover seg friskere og våkner litt kvikkere i morgen!

 

Krølle, glemte å kommentere bordpynten din, men den var skikkelig fin! Skal feste den i hukommelsen og huske til vi skal ha dåp.

Visninger høres spennende ut. Og deilig når dere har god tid å kan finne det perfekte huset :)

 

ønsker, måtte le når du skrev det var gardinkapper. Det var ikke i mine tanker i det hele tatt, hang meg bare opp i de frisørkappene jeg :) Men gardinkapper høres jo mye mer sannsynlig ut å sy! Hehe

Er nok et godt tegn med strekking, da har lille spire festet seg skikkelig vet du :)

 

Lollo, da heier vi på tr hos deg så dere får begynt skikkelig! Så teit at syklusen er ute på tur!!! Jeg begynte også bare helt plutselig å spotte, men ble jo heldigvis gravid allikevel! Får håpe det bare er begynnelsesproblemer hos deg, for det er egentlig noe dritt (syns jeg ihvertfall). Mensenperioden blir jo så veldig mye lenger!!!

 

Hurra for strikking MaMi!!! Endelig er du igang! :) Må være deilig også. Har sett på den oppskriften en gang før jeg også. Tror du kommer i mål ganske fort siden det er såpass tykke pinner. Fargevalget høres veldig fint ut :)

 

Jeg laget banankake i kveld. Hadde noen bananer som var godt modne. Er ikke overbegeistret for overmodne bananer. Så da er banankake en super måte å få brukt de opp. Kan legge ut oppskrift i morgen. Den ble god og luftig og var lettvindt. Kan tenke meg at den kan passe til muffins også.

 

Har også hørt at man får et energikikk før fødsel. Men her blir jeg bare daffere og daffere..... Kanskje kakelaginen var det bittelille kikket. Eller så var jeg bare veldig kakelysten :)

Jeg tar magnesium, har bare kjøpt på apoteket, men det hjelper overhode ikke. Støttestrømper hjalp heller ikke, så de har jeg kuttet ut. Legen sier jeg kan få noe for det om det ikke har gitt seg etter graviditet - hvis det kan kombineres med amming, det måtte vi sjekke når det ble aktuelt. Men håper det skal bli bedre når mini er ute.

 

Nå skal samboer sove, så jeg får vel legge meg jeg også.... Skal møte gravidjentene i morgen kl 11, utrolig tidlig for meg som så vidt har sovnet da!!!

Tror det var en til som likte banankake, for i magen er det full fest!!! Kneet buler ut og det er utrolig festlig å se på :)

 

God natt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dalegarn.com/images/misc/201204270423153.pdf

Forelsket meg helt i de kleshengerne :) må lage etterhvert :)

 

Måtte ha et nytt lett strikketøy til hytteturen til helga, så jeg startet likesågodt med vesten på side 19:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201101280817353.pdf

Tenkte til navnedag, jul etc. Har allerede fått unna vrangbord og startet på mønsteret. Passe enkelt til skravling ;)

 

Nei, nå skal jeg også sove - men det var utrolig deilig å få være litt bare meg og ikke bare mammaen til sykegutt :) håper forresten han sover det av nå som han sover så søtt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med hustitting da krølle. Det blir spennende tider fremover da tenker jeg:)

Blir morsomt for en interiørdilla person som meg å følge med på:D

 

Ojoj.. jeg fikk helt vondt av lillegutt og deg jeg nå Camillok, angående vognveltet! :( Godt det gikk så bra som det gjorde. Men som Babysyk sier.. det kunne skjedd alle og enhver!

 

Juhuuu.. da er du med på strikkeklubb igjen MaMi:) hørtes fint ut med monsterbukser i de fargene. Skjønner det kan bli litt mye med to i samme ja. Jeg som jo er klar for å starte på et nytt prosjekt når jeg neesten er ferdig med det første.. kan jo bare tenke meg hvor treg jeg hadde vært om jeg skulle strikket to like!;) Men det må være ordentlig kos å ha dobbelt opp og likt også da:)

 

Hihi... frisørkapper ja Babysyk. Neeeii.. har i grunn ikke bruk for det:D Men der minte du meg faktisk på at jeg må bestille frisørtime snart!

 

Ja, her har jeg testet på billigstrimler hver dag siden fredag jeg da Camillok.. alle er positive:) men mannen syntes den var svak imorges og lurte på om dette kunne være sant (jeg har IKKE vist ham alle testene.. han hadde lurt på om jeg var spik spenna gæærn.. men jeg tenkte at.. "jo, men siden dette er siste barnet og jeg ER gravid, så kan jeg jo likegodt bruke dem opp?!"). Så på jobben idag kjøpte jeg en CB og tok den på do. Krysset for gravid kom opp med en gang og før kontrollstreken dukket opp. Så puttet jeg den i veska og ga den til mannen da jeg kom hjem. Han ble veldig glad og litt lettet tror jeg:)

 

Her strekker det både til høyre og venstre i magen dere. Kan absolutt ikke huske det var så mye tøying og strekking ved de to andre svangerskapene.

 

Men tror dere hekkeflytting og litt sjauing gjør noe da dere? kan jeg fremprovosere abort? trodde at "sitter den så sitter den" jeg?! Kanskje jeg skal være litt mer forsiktig da. Men trene idag skal jeg! Ikke at jeg har så fryktelig lyst, men. Jeg Må !

Litt bekymret for vektoppgang. Jeg gikk ikke ned alt etter at vesla kom, og la på meg mer da eldste var syk lenge:( Så jeg håper jeg klarer å være flink, spise sunt og ikke dytte innpå. Men jeg håper heller ikke at jeg blir så veldig kvalm denne gangen! Sist gang lå jeg rett ut i 3 mnd. og spydde, og selv om jeg gikk ned noen kilo, så er det virkelig IKKE å foretrekke altså!;)

 

Foreløpig termin blir 13. juni forresten:) Kanskje ikke noe særlig vits i å strikke hentesett, men. Får finne på noe i bomull kanskje? Vel.. allverdens tid til å finne ut av det i grunn.9 mnd. faktisk.. ja, eller 8 mnd.. idag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn sløv her, så det blir et raskt innlegg herfra.

 

Kom meg aldri på gravidtreff. Sovnet først kl 7 og da var søvn å foretrekke framfor treff.....

 

Leste noen nye anbefalte retningslinjer (på helsedirektoratet sine sider) om igangsettelse, at det skulle skje senest 11 dag etter termin, det betyr søndag for min del. Så jeg håper virkelig de praktiserer dette på Ahus! Regner med at siste frist da blir mandag, siden dag 11 faller i helgen. Og de skulle vektlegge kvinnens ønsker, selv om legen har siste ordet!!!

Så nå er det bare å krysse alt for en snill forståelsesfull lege og at de har tid til å sette meg igang så fort som mulig!!!

 

Har begynt på en djevel lue i liten størrelse. Baby alpakka silk - restegarn, så det kan godt være jeg har for lite.... "Skumle" greier det der... Håper jeg blir ferdig i kveld så den kan bli med i bagen. Må bare hive meg rundt og strikke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...