Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hei hei strikkere :)

Måtte le litt av meg selv nå i kveld. Skulle bare ha ett nøste til en genser jeg strikker (til meg selv), men jeg endte opp med tre babynøster også.

Gleder meg til å bli ferdig med genseren så jeg kan finne ut hva jeg skal strikke :)

 

Det værste er at det er blåfarger jeg har kommet hjem med... Ja, ja.. Vi får se i neste uke om det i det hele tatt er noe å strikke til enda ;)

 

Hva lager dere da, damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt med "kyss og spark" da Babysyk:)

kan veldig godt skjønne at dere venter dere å kjenne spark fra magene nå. Det er jo såå herlig! :)

PB-klærne fåes på Babyshop. De er ikke rimelige altså, men så utrolig gode og holder stand og kan absolutt arves som sagt:)

 

Hei Hva skjer a bagera.. puhh.. langt nick du.Haha:D

her strikker jeg på et sett i cerise-farget Baby Merino fra DOPS, bukse og genser til ei lita tulle jeg skal være fadder til i dåpen hennes om bare få måneder:)

Jeg strikker det i str. 12/18 mnd. og hun skal få det til jul.. til barnehagestarten og til å ha under vinterdress og parkdress.

 

Nå er jeg straks ferdig med det andre beinet forresten. Kjekt å holde på foran tv`n. Da går det raskt :))men nå har jeg lagt det bort, og tar det med på jobb imorgen så får vi se hvor mye jeg får strikket. Kanskje jeg kan bli ferdig?!? Det hadde vært moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hører overhodet ikke inn på bli gravid, og heller ikke på strikketråd, men husket denne tråden fra da jeg gikk gravid og tenkte kanskje jeg kunne driste meg til å spørre dere om noe?

 

Jeg har en setesdalkofte som er for stor og for lang alle veier. Har også et par nydelige lester som er for stor. Går det an å vaske/tromle dette på noen måte for å krympe dem ca en størrelse? Er så fine plagg og jeg har veldig lyst til å bruke dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her. Merkelig hvor fort dagene går. ;)

Her har nå hverdagen kommet etter den o store dåpen :) Lever ennå på minnene om en fantastisk dag, selv om jeg er noe lei biff stroganoff ;) Tar på å spise det fire dager på rad :)

 

Ellers så ble det bråbestemt at vi skal feire mellomste sin 7 års dag til helgen. Hun har jo egentlig i juli, men siden de fleste er på ferie så tar vi det før skolen slutter. Så da viderefører vi litt pynt fra dåpen. De rosa kubbelysene blir pyntet med lilla silkebånd, navnene til tvillingene blir byttet ut med mellomste og hengt i snor på veggen. Det blir lille papptallerkner og Hello Kitty pappkrus. Jeg og størstejenta planlegger skattejakt for bursdagsgjestene. Blir første gang hun har barneselskap hjemme, blir nok veldig moro :)

 

Har ikke funnet frem strikketøyet. Har liksom ikke nok timer i døgnet til det. Knøttene krever mere og er mere våkne. Og så har de begynt å våkne kl 06... Stakkars meg, jeg er jo bare det b-mennesket, så jeg sliter litt.. :) Men når man blir vekt av to små solstråler som pludrer og smiler, ja da klarer man å tvinge opp øynene likevel :)

 

Gratulere med jente på vei FruLS, så koselig. Selv om jeg ikke får kommentert så mye her nå, så er jeg inne å leser da. Er så koselig å følge de voksende magene. Er så glad på deres vegne. :) Jeg kjenner igjen alle følelsene og opplevelsene dere går igjennom. Nyt det og vit at dere har masse fantastiske opplevelser å se frem til :)

 

Lollo, så morsomt med Tupperware. Jeg har faktisk vært konsulent for mange år siden (desverre et tegn på at jeg begynner å bli gammel..) Var veldig moro og jeg har fortsatt mange produkter som jeg bruker ofte. Synes det er masse fint, men blir dyrt når man må betale full pris. Og noe konsulentjobb har jeg ikke ork til å drive med nå.

 

Nei nå må jeg komme meg i seng, er tidlig på i morgen igjen kan jeg tenke meg ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å endelig få vite kjønnet FruLS :) En kan liksom begynne å forberede seg på en ny måte når en vet litt mer om hvem som kommer :) Strikkemessig så er det jo helt ypperlig med en jente - det er ikke til å komme bort fra at det er langt mer å velge i av jentestrikk!

 

Når det gjelder stillinger og hvor fort de snur seg, vet jeg ikke så mye om det. Men de to gangene vi har vært på ultralyd har ihvertfall minien her snurret rundt i full fart nesten hele tiden. Men hele tiden rundt sin egen akse, om du skjønner. Det var ganske rart å se at han bevegde seg så mye hele tiden - uten å kjenne noe som helst :) (Og da hadde jeg egentlig begynt å kjenne litt bevegelse før den siste UL) Han har ligget likt hver gang jordmora har undersøkt leiet.

 

Gratulerer med ny bil Babysyk! Annonsen var tatt vekk da jeg skulle gå inn på den, men skjønte såpass at det er en BMW? Håper tåa di er bedre nå :)

 

Mamman til gullet: jeg har ikke så mye erfaring med krymping av plagg. Men det må nok være noe annet en superwash om du ønsker å tove plagget litt. Om det er det du vil, og det ikke er superwash, så handler det mye om hvor hardt du vasker plagget, bla om du vasker det sammen med noe annet - hvilket resultat du får. Men det er visst mange faktorer, og vanskelig å styre - forskjellige vaskemaskiner tover visst også litt ulikt... Om det ikke er toving du vil, så går det jo an å vaske plagget forsiktig og så prøve å "dandere" det til en mindre størrelse når du legger det til tørk (ikke henge det opp!) - slik at det tørker i en minst mulig fasong.

 

Her har jeg begynt med Melkers barnehagesett - i abuelita tretråds garn. Det har jeg ikke strikket med før - og jeg må le litt av meg selv, for som så mange ganger før så er jeg superfornøyd med det nye garnet jeg strikker med og tenker at dette garnet skal jeg sannelig strikke MASSE med! Garnet er nydelig mykt og jeg liker fargene kjempegodt, så nå sitter jeg bare og lurer på hva annet jeg skal kunne strikke med det garnet. Så om noen har noen gode forslag, helst med striper og helst ikke i ribbestrikk, blir jeg glad :)

 

Ellers så jeg at Pickles kom med et nytt bomullsteppe i dag, som jeg funderer på om jeg skal strikke. Kits ligger her: http://shop.pickles.no/no/produkter/garnkits/barn/midtsommer-babyteppe/ Hva tror dere? Jeg syntes det så litt morsomt ut å strikke. Noen innspill til et evt. fargevalg?

 

Og ja - det var her det var kjøpt TFK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med buksa igår. Begynner på genseren idag:)

Håper den også bare tar en uke, for det er så myyye mer jeg vil strikke:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi, her går det unna Ønsker3gull!! :)

Jeg begynte på nest siste nØstet på teppet igår! :D Men idag er det blåtur med jobben, så blir ingen strikking ikveld.

 

Så over oldemorsrute-teppet mitt imorges da, og fant ut at jeg mangler nok bare fire ruter :D da blir det perfekt i voggen/vognen.. ca 50cm bredt og 85cm langt.

hmm...kanskje jeg skulle hatt en rad til i bredden? Da blir det 60-65cm bredt...er kanskje bedre det...

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: det nye teppet fra pickles så kjempefint ut. For å være helt ærlig så jeg kun på jentefargene... Hehe.. merker jeg blir lit5 blind for andre farger enn det for tiden..;) ang prinseteppet mitt så måtte jeg rekke opp for inni alle hullene var det et kryss pga vriingen av kastene. Var heldigvis bare på første siden så var ikke så himla mye. Det så rett ut, men da jeg strakk det så jeg jo at det var noe feil med en gang. Har bare strikket litt på det siden sist. Har konsentrert meg om dropsvesten. Er halvferdig med bolen, så det går fremover.;) Har dobbelt så mye garn som jeg egentlig trenger til den, så lurer på å strikke matchende knestrømper eller leggiser til lille også. Hun er så iskald på føttene og oppover leggene.

 

FruLS du er en racer med pinner. Håper vi får se bilde av det når du er ferdig. Og gratulerer så mye med en jente i magen. Så koselig! Kjekt at du ville dele med oss. Jeg venter i spenning på mld fra min søster om når de skal på ul. Hun har ikke fått innkalling enda pga legen sendte henvisning så sent.

 

Skriver fra mobil i dag, så husker nok ikke alt. Sorry!

 

Gratulerer med ny bil, Babysyk. har dere bestemt dere for vogn og eller?

 

I kveld skal jeg på sommerfest med jobben. Farfar og bestemor skal være barnevakter siden mannen også skal på fest med sin jobb. Egentlig er det blåtur og vi skal møte kl.18, men jeg har fått tillatelse å komme etter at lille er lagt. Kjenner jeg ikke liker å ikke vite hvor vi skal.. vil helst ha med meg bil så jeg kan kjøre hjem om det trengs. Det kommer sikkert til å gå bra hjemme, men jeg er blitt mer og mer hønemor etter hvert som lille vokser.. Hehe.. hvor skal dette ende? nå må jeg stupe i dusjen før hun våkner. kos deg på blåtur du også, FruLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis!!!!

 

Igår bikket jeg halvveis i svangerskapet, og det ble feiret med vognkjøp! :D Lørdag var vi på BarnasHus for å bestemme oss for hvilket utstyr vi skulle ha. Vognvalget falt på TFK joggster twist, brun farge og Maxicosi Cabriofix nyfødtsete. Så da var det bare å dra hjem og følge med på tilbudskatalogene, tenkte vi.

Mannen var en svipptur innom Finn.no, og jammen meg var det ikke noen som solgte akkurat den vognen vi skulle ha, til under halv pris! Så da fikk vi en brun tfk 2011modell med sportsvogn, hardbag og regntrekk til begge deler for 4050kr, inkl stellebag. Sweeet!!!

 

Ellers var blåturen helt topp! Men gjett om jeg merket det på kroppen! Først opp kl seks for å dra på jobb, deretter rett på blåtur med tre timers gange, deilig tapas/buffet-middag og deretter 5t på dansegulvet med hopp og sprett og tjohei! Det var utrolig god stemning og jeg klarte ikke å la være å danse, selv om både magen, ryggen og beina sa at Nå er det nok, opptil flere ganger! Lørdagen ble faktisk bedre enn fryktet, og endte med en ny tur på byn, men denne gangen ble vi sittende på en pub i stedet (nesten værre!). Trange, vonde båser uten skikkelig ryggstøtte, fulle folk overalt (som man måtte være snille med fordi det var familie og venner). Når klokken bikket to rant begeret over, så da var det på tide å komme seg hjem.

I går var det (etter vognkjøp) derimot duket for skikkelig slaskesøndag i sofaen! Dollypizza til middag, film på tv'n og en god armkrok! Aaaaahhhhhh *pust ut*.

 

Det har ikke blitt mye strikking i helgen da, så det får vi ta igjen en annen dag. Håper alle andre har hatt en like kjekk helg som meg (selv om den var slitsom)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fin helg FruLS:) gratulerer med halvveis:)

.. og så kjekt å finne akkurat dn vognen dere hadde bestemt dere for på finn.no da! Helt supert. I grunn er jo 4000,- nok for en barnevogn. Det er jammen dyrt. Barnevognprodusentene.. ja, og alle som selger barneutstyr regelrett flår jo alle som skal ha barn. Selsagt kan man jo finne noe skikkelig gammelt og brukt, arve alt og låne osv.. men det er vel heller ikke så morsomt?! Ivertfall ikke når man skal ha førstemann synes jeg å huske;)

Dersom vi blir gravide her og skal ha en jente så er jeg redd jeg uansett kommer til å handle litt nytt ja;).. selv om hun ville hatt nok å arve for å si det slik!

 

Jammen tar det tid med genseren. Har holdt på med volangkanten helt til nå, og jeg ligger ikke på latsiden hva strikkingen angår heller nå. Men nå er maskeantallet fellet ned fra 448 til 160, så nå skal det nok gå litt raskere tenker jeg...håper jeg:D

 

Men huff, dette været da jenter! Hva gir dere meg?!? begynner å bli litt, nei.. veldig lei regn nå altså. Får jo ikke gjort noe som helst ute jo! Møblene jeg skulle dratt ut på gårdsplassen for å skrape fri for maling, pusset på og malt om igjen kan jeg jo bare gi blaffen i så lenge.

Jeg håper virkelig at hele juli blir knallbra. Gjerne at jeg blir gravid nå (har el imorgen)og er i helt toppers form hele sommeren og ut svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå! Jeg lever ennå - men bare så vidt :( Det har vært noen harde uker, så jeg har ikke orket å lese eller skrive her inne. Beklager det. Skal skjerpe meg så snart jeg får bittelitt overskudd. Barselfeber ble behandlet i to uker, så ble det infeksjon i hickmankateteret slik at det måtte fjernes (for så vidt en god ting :) ). Var fire dager uten antibiotika før puppen ble betent. Så nå er jeg i gang med fjerde uka med 38-39 i temp og iv antibiotika. Lei??? Det er bare forbokstaven... Har foreløpig nok med å spise, sove og puppe lille keiser. Og midt i det hele så døde min farfar... Joda, hvis det kommer mer nå, så blir jeg kraftig deprimert kjenner jeg...

 

Godt å se at dere skravler i vei og at magene og småtrollene vokser, og at planene for flere babyer legges :) Det hjelper godt å vite at det ikke trenger å tulle seg til med alt!

 

Eneste lyspunkt er at lille keiser blubber seg til og har blitt 3200 g i det han passerte termin på fireukers dagen sin! :) passer nå perfekt i str 50 og ser ikke helt druknet ut i str 56.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh, krølle! :( Så utrolig kjedelig å høre..du har da jammen meg fått nok snart!!! men kjekt å høre at lille keiser vokser og trives da, selv om mammaen kanskje kunne fått nytt tilværelsen litt mer.

 

ønsker3gull, masse lykke til med sengevalsen! :) Og nå skal du nok se at genseren raser videre! Det merkes betraktelig med en så stor maskeforskjell altså! Og synes det faktisk har gått ganske kjapt med den volangkanten jeg, imponert!

Krysser fingrene for at det er gullegget som kommer idag, og for friske gode svangerskapsmåneder i sommer! :)

 

I dag SKAL jeg på shopping! Har funnet ut at jeg må ha en mammabukse, tenkte å kjøpe en av disse mamma-chinos'ene på HM, synes de var så deilig på (prøvde en i helgen, men må ha en str større, og det hadde de ikke). Endte opp med å klippe opp strikken på den ene "dongeri"-tightsen min..haha. Så jeg laget min egen mammabukse...deilig!

Ellers satt jeg å ble underholdt av småspark på magen min igårkveld. Kunne se det utenpå, og satt bare å smålo for meg selv..hehe.. Mannen skulle komme og se, men så ingenting. Helt til han sa "er det de små vibreringene eller?" og fikk bekreftet det..stakkar mannen satt å ventet på skikkelige spark som bulte ut av magen. Tror ikke den store interessen kommer før han får det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teppe med fletter.doc

 

Vet jeg lovet en av dere å skrive ned og dele oppskriften på vognteppet jeg strikket til venninnen min, det brune med flettene.

Litt sent, men her er den! :)

 

Ellers er jeg veldig sippete for tiden. Suuuuper kosesyk, og en mann som ikke helt innfrir. I kombinasjon med litt lite søvn blir det dårlige dager egentlig. Skrev en mail til mannen fra "lillejenta" idag med beskjed om at han måtte passe på mammaen hennes..hehe.. får håpe det hjelper litt.

Er ikke kjekt å sitte nesten hver kveld og la tårene trille i sjul fordi mannen ikke helt forstår meg (forståelig nok).

 

Bortsett fra det har jeg det strålende, og nyter mer og mer liv i magen! :) Jeg ser også enden på teppet jeg holder på med, og gleder meg til å bli ferdig og begynne på småstrikken igjen. Kjenner det er litt tungt for armene etterhvert.

Også fikk jeg vite igår at ene venninnen min skal ha gutt, så da er det ihvertfall en gutt og en jente i dette "kullet"..hehe..

 

Hvordan går det med dere da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått oss barnesete ihus også.

Endte opp med MaxiCosi Cabriofix med easyfix base...

Så da kan prinsessen bare komme når hun er klar (men ikke før i november!!!!).

 

Men hvor er dere damer? Begynner å bli ensom jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med innkjøpene FruLS! Det er alltid gøy med konkrete bevis på at noe søtt og lite er på vei... :) Ikke gøy med hormoner som tuller til hverdagen da. Håper mannen din duller litt ekstra med deg fremover - det fortjener du! Sikkert ikke lett for mannfolka å skjønne at det ikke bare er magen som forandrer seg i rugeprosessen.

 

Jeg holder fortsatt på med never-ending-story komplikasjoner. Stakkars puppen har fått en skikkelig infeksjon og nå har det blitt en gigaabcess. Er innlagt på infeksjonsmedisin siden mandag for antibiotikabehandling, men det har ikke virket pga høyt trykk i puppen. Så i går og i dag var jeg på ultralyd med påfølgende tapping av gørra. Nåler i puppen anbefales ikke!!! Det er syyyyykt vondt! Men gjør heldigvis godt da. Får ikke lov til å amme mens dette står på, så jeg pumper for harde livet og gremmes over å se litervis med dyrebare dråper forsvinne i vasken, mens lille keiser må ta til takke med "juksemelk".

 

Deilig vær ute for tiden - jeg nyter det med vinduet åpent her jeg ligger og later meg og gløtter litt halvveis på fotballEM. Ikke noen av mine favorittlag i dag, men klarer ikke helt å holde meg unna likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff krølle, du har virkelig fått gjennomgå du :( Enda godt at lille keiser legger på seg og har det bra.

 

Jeg har de siste ukene virkelig fått føle hvor travelt det egentlig er med fire barn. Heldigvis er de minste foreløpig så små , men kjenner at den dagen de også får masse fritidsaktiviteter er en dag jeg gruer meg til... De korte stundene for meg selv, gjerne når jeg er i dusjen eller sitter på do ( ;) ) nytes i det lengste. De skjer ikke så ofte og så lenge om gangen, så alt nytes :)

 

Knøttene vokser og det skjer mye nytt hver dag. De er begynt å prate mye. Går i da-da-da-da, men de ler innimellom og har virkelig mye moro å prate om :) Bare elsker å sitte å høre på dem. De snur seg rundt på gulvet og ligger sjelden lenge der de ble lagt ned.

 

Strikking blir det ikke noe av. Nå har vi hatt nydelige sommerdager de siste dagene, så jeg har ikke orket i varmen. Men jeg har bare ikke nok timer i døgnet.

 

Jeg er inne og leser hver dag, og tenker at jeg må svare litt, men rekker det bare ikke. :(

 

Og nå er jeg så trett og utslitt, at jeg rett og slett må finne puta. God natt jenter. Har intensjoner om å skrive mere i morgen, men det får bare dagen vise om jeg får tid.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å MaMi.. jeg skjønner hva du mener med de fÅ og korte stundene som du karer til deg;) jeg ogsÅ har hatt mine stunder da jeg har "liksom mÅttet pÅ do" og sittet der alene for Å fÅ fred og ro nÅr vesla har hengt i skjørtekanten og tre andre drar i den andre armen eller bombarderer meg med spørsmÅl. Ingen kan fÅ like mye oppmerksomhet hele tiden, de er nødt for Å dele pÅ den, og det er enkelte ganger litt sÅrt for noen.. og jeg ender opp med dÅrlig samvittighet:( men likevel.. det er heldigvis stort sett bare en periode. NÅ merker vi at med vesla pÅ godt over 4 År, sÅ trenger ikke hun at vi følger med hvert eneste skritt hun tar. Det samme vil jo skje med eventuelt et nytt barn.. det blir for en periode. Det er jo alltid lettest med første barnet som man kan vi uavkortet oppmerksomhet hele tiden. SÅnn er det jo for alle;)

 

Jeg hadde ikke EL den 19. juni jeg da.. som jeg trodde jeg skulle ha. Ingen el-smerter kom, og da testet jeg.. negativt. Det var eksakt 14 dager etter mens. Har ventet litt pÅ smerter etter det mÅ jeg innrømme, og idag hadde jeg smÅ, smÅ smerter.. veeeldig lite, og jeg tenkte raskt at dette tror jeg ikke er el men jeg kan jo alltids da teste for ikke risikere Å gÅ glipp av denne mÅneden ogsÅ. Jammen var ikke testen positiv!:) sÅ nÅ fÅr vi se om vi orker Å hoppe i høyet da. Vi er helt utslitte etter uka begge to:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, Krølle. Du har virkelig fått alt du. Nå må vel snart ting begynne å gå din vei, vel? Bra å høre at keiseren har det bra da, selv om mammaen hans ikke er i toppform. Sender deg en god bedring-klem fra meg og lillemor.

 

FruLS, så kjekt at vennene dine får en gutt da. Og gratulerer med innkjøpene. Vi har også cabriofix (vel og merke lånt da) og er kjempefornøyd med det! Virkelig et godt sete. Håper mannen din tar seg litt av deg fremover. Er ikke noe greit med overflod av følelser og hormoner som virrer rundt i kroppen. Sikkert ikke lett for gutta å forstå helt hva som foregår med kjæresten under en graviditet, og da er det jo ekstra viktig at vi er flinke å fortelle selv om det ikke er lett å ordlegge seg alltid. Godklem til deg også.

 

Spennende med el da, ønsker3gull!! Håper det klaffer for dere snart. Haha, synes jeg ser deg sittende do for å få litt alenetid. Er vel sånn det må gjøres når man har stor familie.

 

MaMi, så kjekt å høre fra deg og. Kan tenke meg at du koser deg Max med knøttene som ikke er så små lengre. Og de koser seg sikkert sammen og. Merker at lille her er veldig sosial. Hun elsker å være med andre barn.

 

I dag har vi feiret st.hans med grilling av pølser og bål i vannkanten. Ene tanten til svigerfar har egen Strand på tomten sin, så der samles familien hvert år til grilling og båling. Minstebroren min på 17 år bor hos oss i helgen så han var også med. Lillemor digget å se på bålet og hilste pent på alle som var der. Hun synes det var stas at onkelen var der og for han fjaser og tuller med henne. Veldig flink for å være en 17 år gammel gutt synes jeg ;)

 

Ellers var vi på litt for tidlig 8.mndskontroll i går. Lille blir jo bare 7mnd i neste uke, men pga alderen på de andre på barselgruppen blir det litt skjevt. Eldste var litt over 8mnd. Hun har vokst lite siste mnd. Lagt på seg 80 gr så nå veier hun 7940 gram. Blitt 0,5 cm lengre til 67,5 cm. Jeg som synes hun virket så mye lengre.... Jaja.. Kanskje hun ble strukket litt langt på forrige kontroll. Hs var nå fornøyd :) neste kontroll er det pappaen som skal være med på. Det blir spennende!!!

 

Jeg har foreløpig ingen jobb til høsten.. Var på intervju på en skole tidligere i uken og får svar over helgen. Står mellom meg og en annen, så krysser fingrene for at jeg trekker det lengste strået. Om ikke så må jeg bare fortsette å lete. Er litt stresset mtp det nå.

 

Forresten så venter min søster en gutt i november, så da blir det en liten fetter på oss. :) :) nå må jeg finne frem hespen og rekke opp igjen prinseteppet mitt enda en gang. Dårlig kombo å se på film mens man stikker mønster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her strikkes det veeeldig lite dere :( huff, må skjerpe meg. Hvordan går det med strikkelysten din da Babysyk? husker du fikk litt sperre også.

 

Igår var en merkelig dag. Eller.. kveld nærmere bestemt. Da ungene var lagt, og vi voksne satt og så på faktisk to filmer, så plutselig begynte jeg å gråte!! Mannen så på meg, la hodet på skakke og sa " næmmen jenta mi da, du er ikke gravid vel?" og så smilte han og ga meg en klem.

 

Jaja.. nå er det bare å vente i to uker på akkurat DET svaret! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi krysser fingrene for at gravid-hormonene slo tidlig ut på deg Ønsker3gull!

 

Nei, mØnsterstrikk og tv-titting eller annet som stjeler konsentrasjonen pleier å være dårlig kombo!

 

Jeg er endelig ferdig med teppet!!! HURRA! Merket at jeg var litt lei da jeg startet på siste nØstet, men det gikk fort over når jeg så hvor raskt slutten gikk. :)

Så igår ettermiddag begynte jeg på jakken til "setesdal-settet", og fikk strikket vrangborden på bolen (og så hadde jeg glemt å ta med rett pinne til resten) og ett erme. Tror det blir veldig bra! Strikker på pinne 3,5 med babyalpakka silk. Egentlig er oppskriften på p3, men tenkte å prØve å gjØre det litt stØrre ved å strikke på p3,5. Og det er jo det som står på nØstet også at er anbefalt pinne. Ser helt greit ut, blir ikke veldig tett, men ikke hullete heller, så funker nok helt supert til våren igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg strikket erme nr 2, rekket det opp igjen og begynt på nytt. Det ble alt for løst i forhold til erme nr 1, så da var det bare en ting å gjøre da..

 

Ikveld skal jeg på strikkekafe med noen damer fra Norsk strikkeforum.. Vi blir fire pers tror jeg, koselig satser jeg på (det er det egentlig alltid når vi kommer sammen). Tre av oss er også gravide, så det blir vel sneket inn en del babyprat regner jeg med.

 

Hvordan går det med alle dere damer da? Det er så stille her! Håper det er et godt tegn! :)

 

Her vokser magen jevnt og trutt...ihvertfall av og til.. hadde en skikkelig "jeg-føler-meg-tjukk" dag på søndag, en supernedtur igår når daten med min mann gikk dunken pga langdrygt kjøreoppdrag, men jeg krabber meg på bena igjen..

Helgen nå skal ihvertfall bare være MIN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna første handel til lillesnuppa i magen! Igår var jeg på senteret og handlet en nyyydelig body på Kappahl; hvit med gammelrosa blomster på..herlig! Idag var jeg i byn og tuslet litt før strikketreffet, og jammen hadde de ikke salg på Ull på SparKjøp, så da ble en lilla ulldress og lue med hjem, samt en søt stripete ullbody i lilla og rosa. I tillegg fant jeg amme-bh til 69kr, mamma-strømpebukse til 29kr og deeeeilige ulltøfler til 50kr... Ble visst en full pose det ja! :D

 

På strikkekafe var det veldig koselig! Fire likesinnede (tre gravide) med strikketøy, skravler i ett sett. Veldig kjekt! Vi var på Kafé Aura i Marken i bergen, har ikke vært der før, veldig koselig, der skal jeg absolutt tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du koser deg FruLS:) nå som du har begynt å handle inn litt til lillesnuppa di så vil jeg anbefale Petit Bataeu sine bodyer og heldresser. De er supre og holder i maaange år (fint til arv). Veldig mange bodyer blir slaskete i halslinningen og ermene synes jeg. Men hvis du vil spare noen kroner, så har jeg sett at JOHA har hermet etter PB og de ser eksakt like ut, ... derimot vet jeg ikke om de holder like bra da!

 

Her er jo el overstått, fikk positiv test før helgen, og det klarte vi å utnytte :D tihi...

Så nå er det bare å vente til slutten av neste uke før jeg tar en test.

 

Strikkingen tok seg opp igjen. Nå er jeg straks ferdig med bolen:)jeg sa jeg ville begynne på prinseteppet etter dette strikkeprosjektet, men puh.. vet ikke om jeg har lyst til å strikke teppe jeg altså. Litt kjedelig;) men jeg vil jo gjerne ha det teppet til en fremtidig liten søt baby også da så:)

Jaja, først få ferdig dette settet da, det gjenstår jo faktisk litt!

 

Her holder vi fælt på med husplanlegging om dagen. Vi begynner først i august med alt det fysiske.Vi har fått beskjed om at til jul kan vi begynne å male inne. Det er i grunn det vi skal gjøre selv. Resten overlater vi til fagfolk. Vi har kunnskapen til å kunne gjøre alt selv altså, men energien og tiden skal strekke til også, og med fire barn, jobber og forhåpentligvis en graviditet på gang så blir det litt i overkant mye å gjøre selv. Planleggingen av fliser, tapet,maling, hva slags uttrykk rommene skal få osv.. det holder jeg på med nå og er godt igang med. Det ene badet, alle soverommene og guvflisene til gangen er i boks, må bare kjøpes inn. Så ser jeg på finn.no etter noen gamle og fine møbler som jeg kan bruke og male opp. Der er det Så mye fint synes jeg.

Jeg har bestemt meg for å opprette en blogg igjen, da kan dere få linken om dere vil:)

 

Nå får jeg se å vaske litt hus og litt klær her. Vi får gjester ikveld på grillings. Det blåser hardt ute nå, men den er meldt at vinden skal løye rundt tre-tiden her. Sol og fint vær, så hvis jeg setter igang vaskingen raskt så rekker jeg sikkert litt soling av kroppen også:)

Ha en fin dag dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh, jeg blir sÅ misunlig pÅ dere som skal pusse opp og bygge ut og planlegger interiør! Jeg og vil!!!!! Og soverommene hadde nok trengt det, men lommeboken trengs til andre ting.

 

SÅ bra at strikkingen gÅr fremover igjen ønsker3gull! Prinseteppet kan vente, nÅr spiren sitter sÅ kanskje motivasjonen kommer. Eller kanskje finner du et som passer ENDA bedre? Det er uendelig mange tepper ute i den store strikkeverden!

Sender masse klistertanker og hÅper at spiren din sitter denne uken! Blir spennende med testing neste helg da!

Masse lykke til med grillbesøk ikveld, hÅper ikke dere blÅser helt vekk! Heldigvis varmer solen godt sÅ lenge den er fremme!

 

FÅr flere og flere kommentarer pÅ at magen min vokser, sÅ da gjør den vel det da! :) Jeg nyter kommentarene, sÅ lenge de holder fingrene for seg selv!!!! Huff, liker ikke at folk skal "kose pÅ"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Lenge siden jeg har vært innom nå! Har vært så travel i det siste, og uten nett før helga. Men nå er jeg tilbake igjen :)

 

Var leit å høre om formen din krølle! Alt du skal få!!!! Er du mer disponert for komplikasjoner pga hypermesisen eller har du bare vært skikkelig uheldig!! Nål i puppen høres dritvondt ut!!! Men så flink du er som pumper for å kunne amme senere!!! Mange ville bare sluttet og gitt mme istedenfor. Gir deg en STOR god bedringsklem!!!!

 

ønsker3gull, håper du er gravid!!! Skal krysse alt jeg har og sender deg masse babystøv!! :)

 

Ser at det fortsatt strikkes her :) FruLS, du har fortsatt superfart over strikkingen din, misunner deg den iveren din. Har blitt mange kluter her i det siste, for det er bare det jeg har hatt tid og ork til. Men, jeg har blitt ferdig med teppe, ENDELIG!!! Plutselig var det langt nok :) Har ikke festet tråder enda, og jeg glemte det hos mamma og pappa, så nå får det bare vente. Tenkte jeg skulle begynne på hentesettet idag :)

Vi har kjøpt vogn. Ble city cross med city bag, og tror vi kommer til å bli fornøyd med den!!

I helgen så vi gjennom låneklær fra søsteren min, jeg ville ha MASSE, men samboer ville nesten ikke ha noe. Merker at jeg er hormonell, for jeg ble nesten litt lei meg. Men jeg fikk overtalt han til å ta litt mer. Siden vi bare får låne det mente han at vi ikke skulle ta så mye, for han ville ha klærne som minne. Litt søtt også da.

 

Magen vokser og vokser, men jeg føler meg fortsatt bare feit. Alle sier at det tydelig er en gravidmage, men jeg syns ikke den er det. Tror det kommer til å være sånn hele tiden så jeg får vel bare bli vant til hvordan den er.

 

Ble litt egoinnlegg dette. Men nå vil jeg begynne på hentesettet før strikkelysten forsvinner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...