Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Har jeg glemt dere? Neida...jeg er innom å leser flere ganger for dagen, men motivasjonen for å skrive noe har ikke vært helt på topp.

Nå har jeg pakket med meg "sommer-bagen" på jobb og er klar for en langhelg på landet! :) Sol, sjø, strikking i sommervarmen, ja dette blir en bra helg!

 

Har begynt på arm nr 2 på bodyen jeg holder på med. Satser på å gjøre den ferdig i helgen. Har strikket ferdig nesten en hel "bursdags-tøffel" til venninnen min også. Skal også ferdiggjøres i helgen! :) Så mens guttaboys lager grunnmur til annekset vårt (svigers lager anneks til oss nå når vi blir tre), skal jeg sitte å steike i solen med strikketøy på fanget!

åååå..så jeg kommer til å savne rosévin til lunsjen, hvitvin i solen og rødvin til matlagingen! Helgene på landet er en lang deilig nytelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei godtfolk! Tror jeg er født under en dårlig stjerne... Lille har begynt å spise igjen og lagt på seg fem gram på to dager. Ikke akkurat mye, men det går da fremover. Han fikk reise hjem i dag med åpen retur til over langhelgen. Men selvsagt har jeg fått barselfeber og ligger nå på gyn med iv antibiotika... Blir snart sprø! Jeg vil bare være hjemme og nyte tiden med lille og det fine været! Send meg tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var virkelig leit å høre... Barselfeber som i betennelse i livmor? Uffuff. Hvis jeg får lov til å spør; fikk du sterilisering under ks? I overkant tungt for deg å gå gravid... Resultatet er jo fantastisk, men nå har du jo to :) God bedring, prøver å sende over en haug med energi og krefter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var virkelig leit å høre... Barselfeber som i betennelse i livmor? Uffuff. Hvis jeg får lov til å spør; fikk du sterilisering under ks? I overkant tungt for deg å gå gravid... Resultatet er jo fantastisk, men nå har du jo to :) God bedring, prøver å sende over en haug med energi og krefter :)

 

Ikke dumt spørsmål. Hadde fylt ut skjema for sterilisering. Dette skulle tas med og diskuteres på journalskrivingen dagen før ks. Det rakk jeg jo aldri, så her er jeg - like fertil og en tikkende bombe som før... ;) Får se etter hvert hva vi gjør. Drømmer jo om at de skal finne en kur for hyperemesis og at jeg kan få så mange barn jeg vil :)

 

Barselfeber som i endometritt ja. Crp 200 og hvite på 15. Puls på 146/min. Frostanfall. Har tatt blodkultur på mistanke om sepsis, og har startet bred antibiotika. Håper det bedrer seg betydelig til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg i dag Krølle? Bedre form? Du skal nå virkelig få alt også da... :( kur for hyperemeeis hadde jo vært flott, men det er vel ikke akkurat rett rundt hjørnet... Hvor mange barn kunne du egentlig ha tenkt deg da? Tror det blir 3 her, men mannen vil ha 5, så i realiteten blir der vel så mange som jeg vil :) graviditeten huskes fortsatt litt for godt, men har begynt å leke med tanken om nr 2 i løpet av turnus - starter i februar når Leon er 10-11 mnd, synes kanskje at å vente til etter turnus (1,5 år) blir i lengste laget). Vi får se :)

 

Godvær her igjen, skal ut nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått sånn passe bra i dag. Fortsatt høy feber og 120-130/min i puls. Får iv væske for å holde blodtrykket på akseptabelt nivå. Har hatt færre frostanfall, så det går fremover i alle fall :) satser på at antibiotikaen fikser så jeg blir feberfri i løpet av helgen. Jeg er nok tilbake i toppform når godværet er over og regnet setter inn ;) Stakkars prinsen ble forfjamset da han så hvor pappaen kjørte etter barnehagen, og kommenterte : "å nei, er mamma på kk igjen? Hvor mange år skal hun være der denne gangen?" Fikk såååå vondt i mammahjertet mitt...

 

Antall barn ja... Jeg ønsker meg tre eller fire barn. I allefall gjorde jeg det før jeg ble gravid første gang. Hvis jeg fortsetter med 5-6 år mellom hver, blir det mulighet for tre i hvert fall. Har fått ekstremt god oppfølging denne gangen, og jeg har ikke helt gitt opp håpet om et barn til. Men det blir ikke med det første, det er i hvert fall sikkert! Har gått ned ti kg de to siste ukene og er allerede fire kilo mindre enn da jeg ble gravid. Hadde noen kg å gå på, så det er ikke krise ennå, men jeg må nok jobbe hardt for ikke å gå ned mer. Heretter blir det bare fløte, smør og godterier på menyen :)

 

Fortsatt god pinse til dere alle. Nyt finværet litt for meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha, du kunne fått 10 kg av meg ;) Nå hørtes det ut som om jeg var skikkelig tjukkas, men det er altså 10 kg unna idealvekt... Akk. Ikke gått ned et gram siden jeg startet mine lange vandringer med barnevogna - heller gått opp litt. Er sulten som en hest da, så selv om jeg har kuttet ut godterier og alt som kan kategoriseres som godsaker (med et par sprekk, spesielt under økedøgnene) så står det på stedet hvil. Gått ned noen cm i midjen da, men 10 cm over normalen også her :( Jeg vil være MILF, ikke slapp og dvask (god og myk som mannen sier... :P)

 

Så godt å høre at du er bedre :) Fikk vondt av prinsen din jeg også nå, mamma har jammen vært borte lenge... Men nå er det over snart og du er vel instalert i heimen med prinsen og keisern :) God bedring lenge, her kikster det i senga til lillegull... Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da krølle:( det var leit å lese at du har blitt syk! Jeg håper du straks er mye bedre igjen og som du sier/ønsker reise hjem igjen med keiseren din.

Det var da liksom ikke måte på hva du skulle få oppleve med et svangerskap da du! :( nå håper jeg dere blir helt friske begge to og at det varer!

 

Her sitter jeg, helt utslitt etter noen dagers strabaser og etter dagens konfirmasjon. Vi har virkelig stått på, og egentlig ikke kost oss så mye med finværet. Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha ligget litt på solsenga, men ikke denne gangen nei. Så akkurat på yr.no at det blir dårligere vær fra imorgen av. Endel mer vind også. Jaja, så har vi fått gjort endel ute i hagen og fått endel i jorda da. Er veldig fornøyd med det også.

 

Så har vi fått høre at et vennepar av oss skal ha baby igjen. Vi har snakket om det med dem og fortalte det at vi hadde lyst på en til. Det var såå koselige nyheter. Forhåpentligvis klaffer det for oss snart også da.. så kan vi gå sammen i permisjonen:) Det er jammen mye hyggeligere å trille flere sammen enn helt alene!

 

Imorgen skal jeg vaske hus(det ble helt satt tilside da været var så fint) og strikke litt på buksa til vesla igjen. Har jo fortsatt et helt bein igjen da så.

Målte på frøkna her om dagen og buksa blir finfin i lengden til vinteren den heldigvis:)

 

God bedring krølle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå sliten, vondt i beina og trøtt idag!!

Tror det blir tidlig kvelden på meg gitt;)

 

Håper dere har hatt en fin helg. Jeg skal frem med strikketøyet litt nå og se hvor lenge jeg holder ut før jeg sliter med å holde øynene åpne:D

Jobb imorgen. Jeg tar med meg buksa dit og håper jeg får strikket mye på det andre beinet som jeg skal begynne på nå.

 

Hvordan går det med deg og keiseren idag krølle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Nå har jeg kommet hjem igjen. Lille keiser spiser og bæsjer som aldri før. Han får litt tillegg på kveldene, siden jeg lager litt mindre melk nå pga hans dårlige spiseperiode og min syke. Heldigvis i ferd med å ta seg litt opp igjen. Lille har litt mer luft i magen nå som han får antibiotika i melken som bare skal brukes ved amming hvis det er heeeelt nødvendig. Jaja, han ser ut til å tåle det fint.

 

Formen min er sånn passe. Har fortsatt feber, og tro det eller ei - jeg har fått mannens snørr og hostesyke på toppen av alt. Hoste er absolutt ikke ånanbefale to uker etter ks, i hvert fall ikke med infeksjon i livmor som tilleggsfaktor... Auauau. Snille mannen har laget en håndklerull til meg som jeg bruker for å støtte mot arret under hosteanfallene. Satser på rask bedring og sverger til otrivin comp for å tørke ut nesa og halspastiller for å holde hosten i sjakk.

 

Kommer sterkere tilbake når formen er bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff krølle, du har virkelig fått mye du. Får helt vondt med deg :( Nå hadde jeg bare enkle nys, men du verden så vondt det gjorde i såret. Så hvordan du har det med hostekuler kna jeg bare ane. Stakkars stakkars deg.. Men godt dere har kommet dere hjem da. Og at lille keiser har kommet seg med spisingen.

Så synd du ikke fikk ordnet sterilisering, hvis det var noe du virkelig ønsket. Jeg vet ikke om jeg har sagt det her, men jeg fikk gjort det under ks med tvillingene. Har liksom føltes litt feil å si det har hvor så mange prøver. Men jeg hadde det så vanvittig tøft siste halvannet året før tvillingene kom, med to aborter og et veldig tøft svangerskap, og kjenner at fire unger er bra. Dessuten har jeg alltid tenkt at etter 35 år skal jeg ikke ha flere. Er godt å slipppe å tenke på prevensjon nå :)

 

Vi har forøvrig hatt en flott pinsehelg. Kost oss hjemme i sol og varme. Idag passet det godt med litt kjøligere vær, for vi har hatt dåpsdugnad. :) Vi har ryddet, vasket, malt benker, plantet.. Så nå er vi nesten helt klar til dåpen neste helg. Gleder meg til å samle hele familien :)

 

Nå bare sitter jeg i sofaen og slapper litt av. Må enda sette på klær til vask, smøre matpakker og dusje før jeg kan finne puta. Men er så fornøyd med dagens arbeid at jeg svever litt på det. :)

 

Ha en fin uke, jenter. Blir ikke noe strikking på meg nå. Skal bruke all mulig fritid til å lage pynt til dåpen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Krølle, det var da måte på hva du må holde ut!!! Nei, nå synes jeg du skal bli helt frisk og helet, så du kan nyte tiden med lille til det fulle!!

 

SPennende med dåp da MaMiAngel! Hvilken pynt skal du lage? Håper fineværet holder seg så dere får fint vær på dåpsdagen også! Er så mye kjekkere da, hvis man kan være litt ute også, og ihvertfall nå når dere har hatt dåpsdugnad! :)

 

ønsker3gull, det høres ut som du har hatt en kjekk pinse da, selv om du ikke fikk nytt fineværet så mye som du ville. Håper konfirmanten var fornøyd da, det hjelper på! :)

 

Jeg hadde en helt fantastisk pinse på landet! Late dager ved naustet, båttur til venner, grilling, strikking, solsleiking og strandkrabbefiske. Har fått strikket ferdig bursdagstøflene til venninnen min, mangler bare knapper og montering. Imorges felte jeg også av bodyen, så nå mangler også den bare knapper og montering! Ting går fremover!

I dag skal jeg på garnshopping og handle inn garn til teppe (Drops Lima) og "Luse-settet" (Drops babyalpakka silk) som jeg har vist dere tidligere. Den kommende farmoren har sagt at hun kunne strikke hentesettet, så jeg skal handle inn garn for henne også (Dale Babyull). Jeg har nå bestemt meg for dette hentesettet:

post-845796-0-35254000-1338361307_thumb.jpg

 

Så håper jeg bare det vil se nyyyydelig ut på vår kommende lille prins eller prinsesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fin pinse FruLS. Og joda.. jeg har hatt en fin pinse selv om den ble litt mer inne enn det jeg hadde hatt lyst på;)

Konfirmanten var fornøyd heldigvis:))

Jeg bakte noen cupcakes til konfirmasjonen. Det var noen igjen, så jeg tok dem med meg hjem og på jobben. Morsomt.. de mente de var så gode at jeg burde lage forretning ut av det. "Det beste jeg noensinne har smakt" sa flere, helt uavhengig av hverandre(da de smakte på forskjellige tidspunkt). Ja, og for å nevne det så var det både kollegaene mine + kunder som fikk, så ikke bare folk jeg kjente heller:)

Det var moro. Nå har jeg bakt så mye en god stund, og testet på kollegaer og kunder, at nå er det fatisk snart på tide med akkurat det.. å starte opp litt selv tenker jeg. Får gjøre meg opp en mening om hvordan det skal skje;)

Kjøper vi for eksempel hytte har vi ikke råd til at jeg skal starte business:( men herlighet.. jeg har det fantastisk. Man kan ikke få i både pose og sekk alltid! :D

Men vi må virkelig gå i tenkeboksen her hjemme som dere sikkert skjønner;)

 

Spennende med dåp da MaMi. Jeg er spent på pynten jeg også?!

Skjønner forresten godt at du steriliserte deg under ks. Jeg har vurdert det samme. Samtidig så føler jeg at kroppen hadde det bedre under hormonspiral-tiden enn nå helt uten, og jeg vet ikke hva jeg har i vente hvis jeg blir sterilisert. Altså, om kroppen kommer i ubalanse eller hvordan dette ville blitt. Hva sier du MaMi, om jeg får lov til å spørre, er du fornøyd?

 

Nå er jeg straks ferdig med buksa til vesla. Det andre buksebeinet tok jeg igår. Jeg har bare ti cm igjen på det.

Så idag tenkte jeg at jeg skulle stikke til garnbutikken som har et så godt utvalg i knapper og finne noen fine sådan til jakka hennes. Så er i grunn settet klart:)

 

Så skal jeg begynne på et sett til fadderbarnet. I Baby Merino, Farge: cerise med hvit heklet blondekant litt her og der.

jeg har lett og lett etter en fin genser, men fant ikke noe jeg syntes var fint. Så jeg ender opp med denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=14〈=no

Som jeg skal strikke som genser og ikke jakke. Ikke krage.. tror jeg, men kanskje med lukking enten som denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=15〈=no

eller med lukking med en knapp i nakken.

 

Bukse blir nok denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=36〈=no

Strikker settet i 12/18 mnd, slik at det er passe til når hun starter i barnehagen for første gang:)

 

Nei dere, nå må jeg se å komme meg i knappebutikken. Skal nok kose meg med å kjenne litt på noe garn, beundre litt oppskrifter og lignende også. Haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker den volangkanten nederst på den rosa babyjakken:)) Det kommer til å bli super-feminint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter...

 

Koser meg med å pynte til dåp. Tema for dåpen er rosa og hvitt ;) Jeg har bestilt små blomster til langbordet vi skal ha. Det blir med hvit papirduk underst, så har jeg sånn trådløper, dere vet som ser ut som tråder. Den er i sora. Oppå bordet skal jeg pynte med blomstene, så har jeg noen fat, er sånn dekktallerken i sølv hvor jeg har plassert på 3 kubbelys på hvert fat og så strødd litt små blande hjertestener i plast. Enkelt men veldig dekorativt :) ellers skal jeg sette ut noen skåler med rosa og hvit sjokolade til pynt/snacks. I tillegg har jeg kjøpt slike små pynteblomster i stoff, kjøpt på nille, som jeg skal strø litt rundt på bordet og så har jeg kjøpt inn noen søte små babysko i keramikk (som kan brukes som kakepynt) som jeg også tenkte å sette på bordet, evt på lysfatene :) Jeg gleder meg sånn. :) På den ene veggen i stua hvor vi ikke har noe, har jeg hengt opp en tråd hvor jeg har hengt opp navnet til knøttene. Jeg klipte ut bokstaver av rosa papp, str A4, og festet de med små hvite klesklyper kjøpt på panduro. Disse har jeg pyntet med noen sommerfugler i hvit og rosa, trykt ut med tang. Ble faktisk veldig fint, om jeg får si det selv. Har vært så gøy å sitte å pusle med slike ting igjen, elsker å gjøre det ;)

Tror det blir bra, og helheten som jeg har hatt i hodet hele tiden, begynner å vises for resten av familien ;)

 

Har ikke noe imot at du spør ønsker3gull. Jeg merker ingen forskjell på kroppen etter steriliseringen, bortsett fra at jeg har senket skuldrene og er glad jeg aldri trenger å tenke mere på prevensjon. Kroppen min har aldri likt hverken piller, sprøyter eller spiral. De periodene vi har hatt det best når det gjelder sexlivet er de periodene hvor jeg ikke har tilført kroppen hormoner av noe slag. Derfor kjente jeg det var riktig for meg. Jeg kommer visstnok til å ha mensen som normalt, selv om den fortsatt ikke har kommet tilbake, men når man dobbeltammer tar det kanskje litt lengre tid. Uten at jeg vet det for sikkert.

Er forresten nede i nesten bare amming på natten. Har gått gradvis den veien, og det funker egentlig veldig bra. :) Knøttene vokser og er blitt noen deilig bollekinn-unger :) Tenk på søndag er de 5 mnd, og jeg lurer på hvor tida har blitt av ;)

Jeg tester forøvrig min egen psyke med dette rundt steriliseringen, sier til meg selv at dette kan jeg aldri oppleve igjen, spesielt når jeg ser andre gravide. Og hver gang kjenner jeg en ro i meg som sier helt greit, er fornøyd med det jeg har. Og når jeg fortsatt er så rolig, så vet jeg at for meg var dette veldig riktig. Og jeg skjønner at jeg har vært et vanvittig emosjonelt hormonelt vrak de siste årene. ;)

 

Nå er det bare to dager til hele familien min kommer og jeg gleder meg så vanvittig. Blir så fantastisk å ha alle mine samlet. Vi skal forresten kjøre et lite kjolestunt i kirken. he he. Må egentlig le litt, svigermor er helt fasinert over at jeg tenkte ut den planen. Vi har nemlig en familikjole, som alle er døpt i. Er jo kjedelig om bare en av knøttene skulle få navnet sitt på den. Så det vi gjør, er å døpe først hun ene, så kommer noen andre barn i mellom, mens vi skifter kjoler på knøttene, så døpes hun andre til slutt i samme kjole. Flott ikke sant?? ;) presten var fullstendig med på den ideen... :)

 

Her våknet mine to gull, snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa.. :) så lurt med det kjolestuntet i dåpen MaMi!

Takk for svar angående sterilisering. Jeg trodde ikke man fikk mensen lenger etter et slikt inngrep jeg da. Hmm.. da er jeg ikke helt sikker lenger. Jeg er ganske plaget med mensen, og siden det gikk så fint med hormonspiral så kanskje jeg fortsetter med den. Vel, må lese meg litt mer opp først uansett.

Dessuten, det er jo en god stund til;) først må det jo være en spire i magen.

Forresten.. jeg fant denne til settet jeg har kjøpt garn til:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=19〈=no

Så det blir den med ermer og buksen jeg la ut link på i et tidligere innlegg.

 

Nå sitter jeg i sofaen og koser meg med nytt strikketøy og kakao:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Lenge siden sist. Hadde en kjempefin pinse, men etter det har det bare vært jobbing, så jeg har ikke hatt overskudd til å skrive her, og nesten ikke fått strikket!!

 

Nei og nei, krølle, du og uflaksen din!! Jeg som trodde at når endelig prinsen var ute, så var alt bra!! Men neida. Huff. Du virker så utrolig sterk, jeg skjønner ikke at du klarer å holde motet opp til tross for alt som skjer med kroppen!! Syns du skal gi deg selv en stor klapp på skulderen og være stolt av deg selv!! Og så håper jeg at dette var siste gang med sykdom på deg!!!! Håper du er helt fin igjen nå!

Syns det var leit å høre om barneønsket ditt. Har alltid trodd at du bare ville ha ett barn, uavhengig av hypermesis, så jeg har aldri tenkt at den ødela for deg sånn sett. Var ekstra leit å høre at du kanskje ikke orker å få de barna du vil ha pga det!!! Nå hater jeg hypermesisen din enda mer (om mulig!?!?!)

 

Så gøy at prevensjonsdiskusjonen kom opp. Har lurt litt på det. For meg er det ikke aktuelt med sterilisering, men skjønner godt at de som er ferdig med unger gjør det, slippe å tenke "hva hvis". Men hvor sikkert er det? Vet at hos menn kan det "lekke" noen få få spermier, og da kan man jo risikere og ha ganske uflaks!! Tror det må bli noe hormonpreparat på meg, for jeg har så vondt når jeg har mensen. Har lurt litt på hormonspiral, er du fornøyd med det ønsker3gull? Hva har dere andre tenkt på som skal ha flere barn?

 

Nå er dåpen rett rundt hjørnet MaMi!! Er alt klart? Hørtes veldig fint ut den pynten du hadde beskrevet :-) Har sikkert vært kjempegøy å tenke ut alt og så sette planene ut i live!! Og så lurt med kjolestuntet!! Var jo en veldig grei måte å gjøre det på, ellers hadde det blitt veldig urettferdig for den ene som ikke fikk brukt den!! Skal huske på det hvis jeg får tvillinger....

Men hva gjør man hvis man har to kjoler og en baby? Dåper babyen to ganger? For det problemet kommer vi til å ha! :(

 

Hva syns dere forresten om dette teppet? For feminint? Vurderer det som sengeteppe istedenfor bestemorruter.

http://strikkeprinsessa.wordpress.com/tutorial-slik-hekler-du-et-lappeteppe-med-blomster-2/

 

Ellers så har magen blitt litt større, selv om jeg selv bare føler meg feit! Mulig jeg kommer til å føle meg sånn hele svangerskapet. Brukte mammabukse på jobb for første gang idag, men syns ikke det var noe behagelig, den var beregnet å ha langt oppover magen, og det var ubehagelig, så jeg går nok tilbake til de vanlige buksene.

 

Har fått kjøpt inn baby alpakka til hentesettet. Den var ganske mye blåere enn det jeg hadde trodd, men samboer likte den, så da bare tok jeg den. Hele settet blir i en babyblå farge.

 

Det settet du har valgt FruLS, vurderte jeg også. Syns det er veldig fint! Det settet syns jeg kan bli fint hvitt også, og med farga knapper :)

 

Nei,dette ble ego, men nå stuper jeg i seng snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt klart du kan ha det teppet til lillegutt Babysyk. Det var et veldig koselig teppe:)

Når det gjelder hormonspiral fungerte den helt fantastisk på meg. Jeg blødde litt uregelmessig det første halve året, men etter det har jeg aldri hatt hverken noe ubehag, smerter eller mens:))

Grunnen til at jeg tenker på eventuelt sterilisering er fordi jeg vet ikke om denne hormonspiralen er så bra for kroppen, og dessuten må den jo skiftes ut hvert 5.år;)

Likevel har jeg også hørt at hormonspiralen virker veldig lokalt så og si, slik at hele resten av kroppen ikke skal bli berørt.

 

Idag hentet jeg boka "Myk Start". Er mye fint der, jeg har absolutt lagt min elsk på alle de søte tøflene/skoene:))

Ellers var det et par jakker jeg likte godt der, som kinajakken og den aller første jakken, den brune, i boka. Likte godt å se de forskjellige metodene på blondekanter, og forskjellige kantsting, heklekanter osv. Det kommer jeg nok til å bruke.

 

Tenker det blir gøy å begynne å strikke på hentesettet jeg Babysyk:) forresten, jeg kjenner meg igjen med dette med mammabuksene. Til å begynne med så slipper de bare og henger såvidt på.. men etterhvert (på meg ivertfall) satt de ganske så tett både foran og bak.. haha:D

 

Nå skal jeg strikke litt på settet i cerise til fadderbarnet mitt. Møtte henne og mammaen hennes idag. Det var kjempekos. Lille frøkna er 3 mnd nå og gurgler og smiler og flørter. Sukk, for en skjønning:))

 

Lykke til med dåpen MaMi. Håper du ikke stresser så fælt nå da, og at det meste er på plass!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Så mye fint dere skal strikke da! Jeg har begynt på ene siden av prinseteppet og fyameg så gøy det er. Og enkelt! Jeg var egentlig livredd for engelsk oppskrift, men det er jo ikke noe pes i det hele tatt.:) Håper dåpen går strålende i dag, MaMi. Lurt kjoletriks forresten! Er det ikke typisk? Når jeg endelig får satt meg ned for å svare dere, våkner prinsessen... jaja, får prøve å skrive mer senere i dag.:) gleder meg forresten til å høre hvordan det har gått med prinsen din på 4-fjellstur i dag, Krølle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Formen er langsomt stigende :) crp går nedover, men jeg har fortsatt feber og er ganske slapp. Fikk forlenget antibiotikakuren med en uke. Har dog ikke lenger behov for iv tilskudd og venter telefon i morgen om når jeg kan fjerne hickmankateteret som har vært min trofaste matkanal siden før jul... Endelig!!! :D Lille vokser også, og er snart tre kg allerede!

 

Sitter på kjøkkenet og ser på alle som rusler eller løper forbi i årets fire-eller sjufjellstur. Prinsen og mannen måtte dessverre avlyse sin tur i år, siden jeg ikke klarer å bære lille keiser i alle husets trapper ennå, og ellers er litt slakk... Vi satser på hele familien med til neste år i stedet :)

 

Lykke til med dåpen i dag MaMi! Skikkelig smart kjolestunt. Det skal jeg legge meg på minnet hvis jeg noen gang får tvillinger... (hahahaha) :) Høres ut som flott pynt du har planlagt! Jeg gleder meg til å scrappe inbydelser til dåp og takkekort til alle som kommer med gave til lille keiser. Folk er så snille :) trodde liksom nr to ble forbigått mer i stillhet, men her raser det inn med søte bamser og klær i alle størrelser. Og alle som kommer på besøk har med seg kake og boller, så vi ikke trenger å fixe noe oppvartning. :)

 

Det var et fint blomsterteppe... Så ikke så vanskelig ut heller. Jeg har ikke hatt overskudd til noe som helst håndarbeid i det siste. Men det bedrer seg vel snart :) så kanskje lille keiser får en dress i løpet av sommeren...

 

Ellers kan jeg vel si at jeg begynner å bli lei av streik nå... Det merkes på søppelkassen at vi har fått bleiebarn igjen, og hvis ikke streiken er over til i morgen, blir det tredje hentedag som utgår... Blæsj... Fullt er det også, og vi har ingen gigafryser som kan romme stinkende søppel resten av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at formen din er stigende krølle!men tenker at du virkelig har fått nok og mere til:( du har vært ordentlig uheldig!

 

Håper dåpen gikk bra idag MaMi, og at det ble masse kos og to små tuller som koste seg og hadde det fint på den store dagen deres:)

 

Selv har jeg sovet kjempelenge idag.Jeg tenker bare at da trengte jeg det vel sikkert;) så dro vi ut hele familien, på en seter og spiste boller. Planen var å gå en tur i området der med hunden, men det blåste altfor mye. Var så kaaaldt. Brr. Ingen var i grunn godt nok kledd, så vi var litt dårlig forberedt.

Endte med take-away-pizza og cola til middag. Ikke akkurat en favoritt, men man blir da mett;)

Venter tanta på besøk ca tirsdag neste uke, og to uker etter det så skal vi virkelig gjøre vårt her for å prøve å få en spire i magen min:) På tide å prøve litt hardere her gitt. Energien min har tatt seg opp betraktelig, så nå er jeg klar.. haha:D

 

Strikker litt nå, på denne volangen nederst:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=19〈=no

Det tar jammen tid skal jeg fortelle! 448 masker på pinne nr. 2,5?!? Det kommer til å ta liiittebitt tid før jeg er over på selve bolen ja. Selv om jeg strikker bare i størrelse 12/18mnd!

Jaja.. koser meg med det likevel da. Blir jo veldig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi det var mange masker!!! Imponerende altså! Men tenk så nydelig søt den blir når du er ferdig da!

 

Jeg har hatt noen deilige dager i Oslo hos venninnen min og familien hennes. Lillesnuppa på seks uker var sååååååå herlig og supersnill når jeg var der...og var det litt knirk, ja så bysset og sang jeg så mamman fikk passe på storesøster og gjøre andre huslige ting. Tror hun syntes det var kjekt med litt hjelp, og jeg som bare nøt det! :D Greit å kunne hjelpe slik! Nå gleeeder jeg meg bare til min egen lille prins eller prinsesse kommer, og nå er det bare åtte dager til ultralyd!!! :D

 

Jeg har fått handlet inn garnet som jeg hadde tenkt da, så nå er jeg på vei med nøste nr tre på teppet, samt at svigermor holder på med bein nr 2 på hentesettet! Nå må jeg bare sette meg ned en dag og montere alt jeg har ferdig strikket, men som mangler diverse sømmer, knapper osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om at de finnes, men har bare prøvd sportsragg-garnet deres..strikket en lue i det. Ble veldig bra! Ble gitt i gave til en treåring, godt brukt og ser like fin ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da FruLS. Det er jo moro med noe nytt, og jeg synes de hadde noen fine oppskrifter også.

 

Men dere.. jeg leter og leter etter et sett som er vist i både lyseblått og lyserosa. Det er med henholdsvis prinsessekroner og prinsekroner på det. Men jeg husker ikke hvor jeg fant dette. Isj og æsj:( leter og jeg leter og har vært inne på sandnes, rauma, dale, viking, drops, pt-design.. ja, sikkert flere også:( kan det være noen av dere som vet hva jeg tenker på og hvor det kan være?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...