Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Heisann damer, får liksom aldri tid til noe om dagen... Vel, lille sover godt i vognen på dagen, så i dag fikk vi hatt kontraktsmøte med megler og selger. Blir så spennende å flytte :) ikke lenge til heller, spesielt ikke så raskt som dagene flyr med lillegull :)

 

Babysyk; jeg er veldig fornøyd med Edge. Godt å høre at du Krølle også er fornøyd, du har jo erfaringa :) har ennå ikke hatt den mye inn og ut av bilen, men jeg tar alt som ekstra trim, så det er supert! Tenkte å kjøpe adapter til bilstolen så jeg kan ha den direkte på understellet. Noen her som har hatt dette? Ellers er nok bæresjal eller sele helt ypperlig!

 

Uff, etter at jeg startet med trillingen har jeg faktisk gått opp i vekt :( har elleve-tolv kg å bli kvitt... Føler meg skikkelig feit og har ingen klær som passer. Spiser ekstremt usunt om dagen, har bestemt meg for at det er slitt på alt sånt når det har gått 6 uker etter fødselen. Håper at det og trilling gjør susen, sånn som dette vil jeg ikke være veldig lenge... Sånn var det med kvalme for meg - eneste som hjalp var å spise og la være med fysisk aktivitet = 20 kg opp. Flott :(

 

Hadde du blogg ønsker3gull? Ser ut til at du lager skikkelig fine saker - jeg vil se mer ;)

 

Bestefar til lillegull kom hjem fra India på søndag, og hadde med gullarmbånd til Leon. Han er virkelig gullgutten nå :) tradisjon der, alle smågutter skal ha sånt.

 

Er forresten litt spent nå, har hentesettet i maskina på ullprogram for første gang. Har ikke noen erfaring med hvordan baby alpakka silk blir etter vask, håper det holder seg - spesielt siden alt jeg har strikket er i det garnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du kan være hjemme Krølle! Selv om du må ofte på kontroll er det tross alt bedre enn å bo på sykehuset. Håper det fortsetter sånn. Irriterende at legen hadde glemt å sette deg opp på operasjonsprogrammet!! Føles jo alltid mye bedre når man har en dato man kan forholde seg til. Kanskje vi kunne hatt en gjettekonkurranse :) ?

 

Gikk veldig greit hos jordmor. Hun var kjempehyggelig og litt eldre, så sikkert masse erfaring. Og goood tid. Var der ikke hele timen, men følte at hun tok seg god tid allikevel.

Alt var bra med lillegutt også, han var visst aktiv kunne hun fortelle utifrahjertelyden. Fantastisk å høre den og vite at alt var bra. De hadde ikke kapasitet til at jeg kunne ta alle kontroller der, så neste blir hos lege, men overlever nok det. Får bare sparte spørsmålene til neste gang jeg skal til jordmoren.

 

Ellers har jeg hatt noen episoder med nesten-besvimelser. Eller, begynner å kjenne igjen følelsen, så får satt meg ned før det går galt men. Er på begynnelsen av arbeidsdagen det skjer, da det er mest travelt på jobb, så jeg håper ikke dette blir noen vane. Føler meg veldig unyttig når jeg bare sitter og "hviler" på en stol. Men bedre det en en haug på gulvet :)

 

Camillok, sikker på at ikke de kiloene er muskler da? Husk at muskler veier mer enn fett.... Hvis det fortsetter får du heller måle mage/lår og se. Håper det snart endrer seg så du føler deg bedre :)

Gratulerer med kontraktsmøte! Må være en deilig og rar følelse.

 

Hvordan gikk det med hentesettet? Er alltid skikkelig redd for at sømmene og trådfestingen ikke skal holde jeg, sånn at alt skal rakne.

 

Tyr, vet ikke om du leser her mer jeg, men vil anfale deg å ikke begi deg ut på et alt for stort prosjekt i første omgang. Hvis du skal strikke teppe ville jeg valgt ett hvor du kan bruke litt store pinner ihvertfall, fra nr 4 og oppover. Da går det ikke en evighet før du er ferdig, og man har større sjangs for å ikke gi opp :) Anbefaler Tjorven på Majorstuen, der er de veldig hyggelige og behjelpelige. På Oslo City syns jeg alltid de er sure og jeg får en følelse av at alt jeg spør om bare er teit.

Lykke til ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset babysyk 85. Jeg kjøpte garn i går(på cc-vest), og ny pinne. Ble en oppskrift jeg så i bladet fra Dale, fordi jeg syntes det var så fint. Strikkes på pinne 6 kun rett. Perfekt start :D

Hun var utrolig hyggelig, og jeg brukte sykt lang tid på å bestemme meg for farge. Det ble 2,5cm i går, rekker ikke så mye hver kveld, men da ser man fremdrift så tror dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Tyr82. Håper motivasjonen holdes oppe, så blir du nok ferdig så fort som bare det!

 

Her ringte jeg legen idag for å høre hva jeg skulle gjøre fremover, siden den første konrollen min ble litt halvveis. Visste jo ingenting om neste komtroll, om de hadde bestilt ul osv.. Så fikk time 7.mai.. Når jeg kom hjem hadde jeg fått brev fra sykehuset med UL-time 5.juni, så da var det jo ikke noe problem. Lurer på om jeg skal avbestille hos legen, og prøve å få time hos jordmor i stedet, er ikke superfan av legen min..hehe..

 

Ellers er bodyen straks ferdig. Holder på med andre kant rundt fotåpning nå. Har knappekant foran og bak mellom beina, og i nakken igjen. Den i nkken må jeg sy og klippe først, har bare gjort det en gang før, blir spennende, for da gikk det så som så.

 

Var hos venninnen min igår og delte nyheten, hun ble helt i ekstase..veldig morsomt! Hun var veldig overrasket over at jeg hadde skjult det så lenge da.. Nå gleder vi oss bare til å si det til resten av vennegjengen.

 

Sorry egoinnlegg, igjen, men det er så mye lettere..haha. Nei, huff, må ta meg selv i nakken snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe spesielt å skrive, men vil bare si FruLS at du bør få kopi av blodprøvesvarene fra legen. De skal visst ligge i mappa di. Jordmoren etterlyste de når jeg var det (jeg hadde ikke fått beskjed om at jeg skulle ha de der) og sa til meg at jeg måtte be om utskrift.

 

Så gøy at du snart er ferdig med bodyen :)

 

Her har jeg ikke kommet så veldig mye lenger med sparkebuksa. Går liksom ikke så fort som jeg hadde trodd, men men :)

 

Ha en fortsatt fin torsdagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har legen din vært flink å gi deg de. Det var visst ikke vanlig at legene gjorde det uoppfordrett. Tror de vil ha alle tatt på den første kontrollen. Er vel ikke så mye mer som ble tatt? Hb kanskje? Det skal de ta annenhver gang.

 

Nei, nå må jeg legge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Er litt sliten om dagen av all fartingen frem og tilbake på sykehuset, så klarer ikke skrive så mye som jeg skulle ønske... Har begynt med dobbel dose nå, og i dag gikk pulsen helt amok, så jeg måtte bli igjen til observasjon noen timer. Men det roet seg heldigvis, og jeg fikk komme hjem på perm igjen. Fikk brev fra Helfo om at de dekker alle utgifter til "mat" og "drikke" så da får vi snart tilbakebetalt mange tusen, og slipper å legge ut mer! :) enda godt at noe fungerer som det skal!

 

Camillok - kiloene faller av etter hvert, ikke noe å stresse med enda! Kos deg med alt du vil av mat, så kan du heller holde deg i ørene når du slutter å amme... Gullgutten blir nok fornøyd med hvert eneste gram fett du overfører til han! Godt å høre at du også er fornøyd med vognen. Ut og inn av bil må jo vognen uansett noen ganger, og så lenge man ikke må være to for å løfte den, eller ha heisekran, ser jeg ikke helt det store problemet om vognen veier fem eller ti kg. Alt blir en vane...

 

Godt at jordmor og lege følger med på manglende papirer! Jeg måtte få utskrift av mine prøver i forrige uke (uke32) da de lurte på om jeg skulle ta antistoff test pga rhesus minus.... Hahahaha... Jeg har da aldri vært rhesus minus, og det hadde vært litt av en sensasjon om jeg plutselig hadde konvertert nå :) derimot ble jeg gjort oppmerksom på at jeg ikke har beskyttelse mot hepatitt, til tross for vaksiner. Det må jeg få gjort noe med etter fødselen, for det er ikke morsomt å være kirurg uten slik beskyttelse!! Kan jo aldri gardere seg mot stikkskader...

 

På stikkefronten har jeg nå lagt bort dressen midlertidig og strikker nå på erme nr to før alt skal samles om noen cm... Gleder meg til å se hvordan det blir.

 

Ellers har jeg bestilt manduca bæresele. Orker ikke traske rundt i flere butikker enn jeg må, så jeg håper den er brukbar. Noen som har prøvd den? Det sto mellom den og ergo bæresele, men jeg likte best fargen (brun) på manduca, så da ble det den. Har fått brun på hjernen... Brun vogn, brunt bilsete og nå brun bæresele... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå starter vi vår egen lille "barselgruppe"...

 

Igår hadde vi vennepar nr 2 (CJ) på besøk for å overbringe nyheten (mannen er bror til mannen i par 1 - CH). Og gjett hva!!!! Hun var også gravid, med termin bare tre uker etter meg! Absolutt ikke planlagt visstnok, men utrolig kjekt likevel. Så med kollegaen med termin i september, så blir vi vår egen lille gruppe!

 

Imorgen blir det felles bursdagsfest for konemor CH og mannen CJ, men først er det middag med to andre vennepar (KA og CA) som skal få vite nyheten. CJ kommer nok ikke til å si noe på festen tror jeg, da de bare er 9uker nå, vil vente litt til..forstår den. Så da får jeg skinne litt aleine.. :)

 

Idag tror jeg at jeg skal lunsje med enda en venninne som kommer på lørdag, så hun får vite også. Hvis hun har tid da..

 

Bodyen nærmer seg slutten, holder på med beinkant 2..håper på å bli ferdig på søndag kanskje, får ikke strikket noe imorgen (kurs, så middag, så fest)..på søndag skal jeg sove leeeeeenge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Jeg fikk noen andre til å ta kurset idag, så igårkveld sov jeg to timer på sofaen, gikk å la meg rundt tolv og har sovet helt til nå (11)...fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Tida går jaggu fort og dagene mine er stapp fulle... Knøttene sover litt mindre og krever mer. Er jo kos å prate og leke med dem, men det igjen gir meg mindre tid til andre ting. :)

 

Har blitt ferdig med to par votter, ble helt ok. Ikke så veldig fine, men de funker :P Nå skal jeg igang med vesten i morosettet fra pickles. Spent på hvor langt tid jeg bruker på den.

 

Jeg leser alt, men kjenner jeg ikke klarer å svare akkurat nå. :) er så trøtt at jeg ser dobbelt. Så jeg finner puta mi og tar natt :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også full rulle, besøk er veldig koselig men det tar tid også :)

 

Det gikk flott med vask av drops.babyalpakkasilk, det ser like flott ut, og fasong og str er bevart :) jippi :) definitivt mitt favorittgarn! Ellers fikk vi masse strikkating av besøket nå, to jakker samt body med lue :) så nå er gullet riktig så fin her!

 

Skal ha frokostgjester her nå straks før de flyr hjem igjen og hverdagen nok engang er et faktum. Har vært sykt deilig med litt avlastning, lillegutt er fantastisk, men det er jammen deilig at noen andre tar han innimellom - blir smårar av å ha han oppå meg hele dagen...

 

Håper stillheten her inne betyr at alle er opptatt med koselige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare to ord på søndagsmorran (ja for vi har nettopp stått opp etter fest igår), og det er

 

Andre trimester!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruLS - grattis med andre trimester! Føles bra? Så morsomt at dere er flere som skal ha småttiser så tett! Det er mye morsommere enn å surre rundt med en liten alene. Og barselgrupper organisert fra helsestasjon er ofte så treig med å komme i gang... Gøy at dere kjenner hverandre fra før også...

 

Camillok - så bra at supergarnet tålte vaskeprøven. :) har aldri prøvd det garnet, men får se om jeg rekker et bittelite prøveplagg hvis fingrene er med meg på slutten. Forrige gang fikk jeg seriøs capaltunnelsyndrom og vissne fingre, men hittil har det ikke vært noe vann til overs noe sted... Bare fire kg ekstra mage ;) Du har så rett i at det er deilig med avlastning. Godt å få en liten stund for seg selv hver dag, ellers blir man fort spist opp av ensformige dager og netter... Har du begynt å pakke til den store flytteturen? Betaler den nye jobben flytting eller må dere dekke det selv?

 

MaMi - så flink du er som allerede er ferdig med to par votter! Beundrer tålmodigheten din. Jeg hadde blitt gal hvis jeg måtte lage dobbelt av alt. Tror jeg måtte sendt kopi av alle oppskrifter til mamma og bedt henne lage ett eksemplar... :P

 

Prinsen trynte på sykkel i går. Fikk stort skrubbsår på et kne og en hånd, samt skikkelig buleleppe og en løs fortann. Han måtte trekke den andre fortannen i fjor sommer etter et fall i barnehagen, og har mistet tre tenner nede uten at noen har kommet opp igjen ennå... Tror vi må bestille han en tur til tannlegen i neste uke for å sjekke at ikke voksentenna har tatt skade. Gutter altså! Hadde ikke gjort noe om de kom med bremse og mute knapp! :)

 

I går besøkte vi ukens butikk og fikk kjøpt nytt lammeskinn til parasitten. I morgen skal vi prøve oss på sengejakt. Lurer litt på voksigrindsengen. Noen av dere som har sett på den? Det virker smart at man kan regulere både vinkel og høyde på sengebunnen, så slipper man klosser under hodeenden ved forkjølelse. Vi har jo hatt ett astma-øre-nese-hals barn, så regner ikke med at neste slipper unna han heller...

 

Slapp så vidt ut på perm i går, etter at jeg fikk puls på 140/min og bt på 80/40 etter dagens medisindose. Måtte ligge til observasjon aldri så lenge, og det er såååå gørrkjedelig! :wacko: men den som venter på noe godt... :) Håper det går bedre i morgen!

 

Ønsker3gull - hatt noe el følelse denne runden så du er klar for tidlig-på-året barn?? Krysser fingrene for at ventetiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter... Er så deilig med mandag etter en travel helg ;) Godt å kunne roe ned med de minste og egentlig slappe av eller bare pusle med ting hjemme. :)

Er litt trett idag, ble så sent i går kveld. Har startet på strikking av den vesten/tunikaen i morosettet og ble helt oppslukt. Er så gøy å strikke igjen :)

De vottene gikk ganske greit. Litt rot for å få siste ferdig, husket ikke helt hvordan jeg avsluttet, men det gikk til slutt. :)

 

Knøttene vokser og vokser, neste uke blir de 4 mnd.. Tenk det da, hvor har tiden blitt av?? :D Ammer fortsatt, har klart å holde ut lengre med å bare hoppe over et måltid. har brukt opp all melka vi fryste ned i starten. Går fort når man må ta dobbelt mengde hver gang ;) De får litt erstatning nå, og virker som de liker det like godt. :)

 

Fikk forresten symaskin i bursdagsgave hos mamma, pappa og søstrene mine :) En Bernette, for de som har peiling. Skal være veldig bra, mamma har hatt sin i over 30 år og er kjempefornøyd. :)

 

Der våknet gullene, så det var alt jeg rakk for denne gang.. Da får det bare bli ego ;)

 

Ha en fin dag. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge ut oppskriften, ,men siden jeg er syk i dag og ikke på jobb så får jeg ikke skannet den inn... den er på papir selvfølgelig:) Skal se om jeg får skannet den inn i morgen:)

 

Men jeg har akkurat fullført mitt første strikkeprodukt!!!!!!!!!!!!!!! En genser som noen av dere kanskje husker at jeg startet på for seks mnd siden.. hehe det har ikke gått så fort.. men jaggu passer den ikke også:) Veldig stolt!!! Nå er babyteppet neste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Titter egentlig innom her hver dag, men har liksom ikke noe nytt å komme med, derfor har det blitt lite skriving de siste dagene.

 

Gratulerer med andre trimester FruLS, må være en enorm lettelse :)

Vi er også 3 på jobben som er gravide, veldig greit å ha noen andre "å holde følge med". Da kan man også "rotte" seg litt sammen hvis det er noe vi er misfornøyde med.

 

Syns tiden flyr av gårde for meg som ikke har barn også, så kan godt skjønne at tiden raser av gårde for dere som har barn, særlig småbarn!!

 

Har dere funnet seng krølle? Har ingen erfaring med seng, så kan ikke hjelpe deg der, men du fikk meg til å tenke på denne med at hode kan heves. Ante ikke at det var nødvendig.... Ahh, hva jeg ikke vet!!!

Hvordan går det med puls og bt nå? Fortsatt hjemme?

Er det ikke idag du skulle få vite når ks blir? Veldig spent på dine vegne!!!!

 

MaMi, var inne og tittet på morosettet, det ser kjempefint ut? Hvem av jentene er den heldige? Er mye rundt og rundt etterhvert, så håper det går ganske så fort :)

Gratulerer med symaskin!! Blir spennende å høre hva du syr sammen etterhvert :)

 

Chamira, jeg husker genseren. Grattis med ferdig genser. Nå er det bare å hive seg over alt babytøyet som skal strikkes :)

 

Har fått montert ferdig en dress som jeg begynte på for leeeenge siden. Skal få tatt bilde av den så jeg får lagt den ut her. Hadde nok passet best til ei jente, men blir nok bra til lillegutt også.

 

Har begynt på kjøredress. Skal si det går unna på pinne 4,5. Blir skikkelig ivrig :) Har jo sparkebuksen som også burde vært gjort ferdig, men....... Har ikke bestemt meg helt ang beina. Lurer på å bare lage vrangbor 1r/1vr, men kommer til å ha 2-3 andre bukser med det også...

 

Fortsatt ingen mage, men når jeg måtte løpe til bussen igår, var jeg veldig glad jeg ikke hadde noe mage å drasse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Jeg er fortsatt hjemme :) Gikk fint å få medisiner i dag. BT holdt seg akseptabelt. Pulsen steg til 140/min under behandlingen, men roet seg ned i løpet av en time, så fikk dra hjem igjen. Mannen hadde fri i dag, så vi dro på litt sengeshopping. Hadde egentlig tenkt å kjøpe voksi opal sengen, men endte opp med en seng fra IKEA. Flytesalg der, og fikk sengen for 300 kr, en tidel av prisen på den andre sengen. Ikke spesielt fin, men bunnen kan monteres i to høyder. Det får holde. Lille skal jo bare bruke den et par år. Bestilte i stedet en dyrere køyseng som storebror skal ta i bruk nå, og lillebror lastes over i etter hvert. bamse tror jeg den het. Hvit og med skuff under. Fornøyd :)

 

Nå må jeg bare se over og vaske småklærne fra strebror og se om vi mangler noe vesentlig. Ellers begynner jeg å bli ganske klar :) Hadde ikke gjort noe om parasitten kom ut om en uke eller to, men så heldig er jeg nok ikke. Haukeland er sååååå treig med å sende ut dato for ks. Tror jeg må begynne å mase hver eneste gang jeg er der, så kanskje det skjer noe snart... Utålmodig ;)

 

Ellers har jeg oppdaget en fellingsfeil for åtte omganger siden... Urk... Jeg haaaater å rekke opp igjen! Men klarer ikke unngå å stirre på feilen når den først er oppdaget, så da er det bare å hive seg rundt. Får bli i morgen... :(

Misunnelig på dere som har fått ferdig prosjekter... Grrrrr... Rekke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å måtte rekke opp Krølle!! Du får trøste deg med at du ikke er den eneste (husk at jeg rekte opp mønsterstykket på bodyen tre-fire ganger), og du blir nok ferdig etterhvert du også! :)

Supert med billig-seng i hus da! Har lurt på å stikke ut på ikea jeg også, men mannen synes det er litt tidlig å få møbler i hus, og jeg er vel kanskje litt enig der.

 

Igår diskuterte vi hva vi skal gjøre med soverommene. Vi har så lyst på ny garderobe på vårt rom, men da må vi trikse til en løsning. Nå ser det ut til at vi har funnet den, nemlig å sette skyvedørsgarderoben som en romskiller og få "walk-in" i ene enden av rommet, og bruke baksiden som hodegavl/kontrastvegg (sett på IKEA sine nettsider: smarte løsninger).

På barne/gjesterommet/kontoret må vi også trikse litt, men jeg tror det skal gå fint. Mannen var litt mer åpen for forandring enn sist jeg nevnte det ihvertfall.. :) Så det er jo bra! Det var bare de pengene da....

 

Ellers tror jeg at nyheten snart sprekker på jobb også. Er så lei av å gå rundt å skjule den oppblåste magen min. Ser jo ut som jeg er 6-7mnd på vei, selv om jeg bare er 3. Så idag har jeg tatt med strikketøy til lunsjen: tubesokker/votter. Kollegaer er alltid så nysjerrig på hva og hvem jeg strikker til, så da får de få et ærlig svar tror jeg. :) Spennende! Mannen skal også si det på jobben idag, de skulle ha et møte med alle sammen visstnok, så det var jo en grei anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, så bra dere fikk fikset seng!

Blir vel koselig å se igjennom klærne til storebror og mimre?

Kjipt med feil!! Men har lært meg at det er bedre å rekke opp enn å strikke videre og irritere seg så mye over feilen at man allikevel rekker opp!! Og hvis det er noen trøst som FruLS sier, du er ikke alene!!!

 

Hvordan gikk det med avsløringen på jobb FruLS? Typisk at ingen spør når man først lager en sånn avsløringsplan. Håper du fikk avslørt det :)

 

Jeg har laget meg en liste over ting jeg skal strikke til lillegutt, ikke mindre enn 14 plagg/tepper..... I tillegg kommer de som er ferdige som trenger montering og knapper. Bare å hive seg rundt. Tror jeg får begynne med det viktigste og se hvor langt jeg kommer....

Ser det er salg på mange Drops garn i mai. Jeg som hadde trengt å slanke lageret mitt litt først. Det kommer IKKE til å skje!!! Trenger noe garn, så det passet jo bra, men kommer nok til å handle litt ekstra ja.... Kanskje jeg bør lage en liste over garn jeg trenger, og kun handle det.

 

Skal på ul på torsdag! Vi gleder oss kjempemasse!! Blir spennende å se hvor mye han har vokst siden sist, om han fortsatt er frisk, OG om det fortsatt er gutt ;)

 

Nei, nå må jeg strikke på dressen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok ingen avsløring idag nei.. det viste seg at sjefen var på kurs hele dagen, og syns gjerne hun bør få vite først, at ikke hun bare hører rykter dagen etterpå. Så planene ble utsatt en dag! :)

 

Drops salg`?? Det har jeg ventet på!!!!!! :D Nå skal det handles!

14plagg, men det er vel overkommelig...hvor mange uker har du igjen sa du?? hehe...blir vel et plagg annenhver uke det!

Jeg har som sagt begynt på tubesokker, og tenkte å strikke en djevel-lue med "tutt" på toppen (drops-oppskrift) og smettesjerf i tillegg...så får vi se hva det blir til etterhvert. Må jo snart begynne på et teppe..hvis jeg ikke skal smiske med mamma... :) Også har jeg jo hekleteppet (som bare er halvveis)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk! Det samme skjedde meg når jeg skulle fortelle min sjef det. Hadde sååå lyst til å fortelle det til kollegaene, for jeg følte magen bare bulte ut pga opplåsthet. Men selvfølgelig var sjefen min på kurs en uke når jeg hadde bestemt meg. Så da var det bare å vente.

 

Håper sjefen din er tilbake i morgen, så du får fortalt det da. Bedre lykke i morgen ihvertfall!!

 

Har også ventet på Drops salg. Det er flere typer garn denne gangen, så man har litt å velge i :)

Det er 22 uker igjen til jeg er 40 uker. Har i gjennomsnitt 1,5 uke pr plagg. Har jo i tillegg noen umonterte og noen som er nesten ferdig. Ingen krise om jeg ikke rekker alt, for han rekker nok ikke bruke alt!

 

Er det den brune lua i alpaca du skal strikke? Søtt med den "tutten" på, hehe. Blir nok mer etterhvert skal du se :)

 

Går virkelig fort med den dressen, så den anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er den brune ja...syns den var så søt! Og litt annerledes enn de andre "vanlige"...men vet ikke helt hva farge da. Nå er sokkene i samme farge som bodyen (grå). Vi får se.

 

Jeg husker ikke hvilken dress du har strikket, var så mange etterhvert. Det var drops sin sant? Den blå eller brune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) her er det overhodet ingen symptomer på noen spire hos meg, men jeg hadde ikke forventet det heller i grunn. Vi har ikke akkurat stått på så fælt mye denne måneden;)

Det går fint.. det er lenge til desember og til vi slutter å prøve:)

Koser meg med å lese alt det fine dere skriver. Dere er kjempeflinke med strikkingen altså.. ja, til og med MaMi som har mer enn fullt opp å gjøre! Fantastisk! :)

Det går sakte fremover med jakka til vesla her og selv om jeg nå strikker striper på ermene istedet for lus som det skal eeegentlig være, og som det er på bolen.. så blir jeg ganske fornøyd faktisk jeg, også jeg er stadig vekk innom og titter på alle katalogene på både drops og sandnes sine sider for å se om det er noe fint jeg kan tenke på i forhold til en evt. kommende baby.

Har dere noen gode tips til andre nettsider? har vært litt inne på ravelry også, en helt ok side synes jeg;)

Men hadde vært morsomt å se på noen nye sider og få litt annen inspirasjon også.

 

Så morsomt å høre om magene som vokser( eller vel.. oppblåsthet skjønner jeg det er fortsatt?!?) og å avsløre de gode nyhetene for kolleger, familie og venner. Mange kreative måter å gjøre det på.

Liker det å ha med strikke tøy til baby for så å forhåpentligvis få spørsmål om hva man strikker på. Den var ny og morsom:D

 

Blir spennende å lese om hvordan det har gått idag FruLS:)

.. og UL på deg snart Babysyk. Det blir nok kos å få hilse på den lille gutten deres tenker jeg.

Også Krølle da.. blir jo kjempespennende for deg å få vite ks-dato snart. Nå får du snart møte babyen din! Tenk det! Ferdig med kvalme, ledinger og alt slikt irriterende ekstra utstyr. Da blir det sikkert litt boller og brus tenker jeg?:D Vel, det har du virkelig fortjent Krølle!!!

Det gjør sikkert ingenting om du går opp noen kilo heller tenker jeg;)

Her burde jeg forberedt meg litt mer, og vært litt mer fysisk aktiv enn det jeg er. Kan nok komme til nytte uansett det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bomben sluppet på sjefen...og det var visst langt ifra noen bombe. Med en "sjette sans" for gravide, var det "kjekt, men langt ifra overraskende". Hehe, hun andre kollegaen min hadde fått samme beskjed. Jaja, nå vet ihvertfall hun det, så nå er alt klart for babystrikk i lunsjen! :)

 

Må forresten også fortelle om festen i helgen. Vi var i kombinert 27/30årsdag. Før festen var vi å spise middag med to av parene som skulle. Det ene paret (KA) har prøvd å bli gravid ganske lenge, uten hell (ihvertfall et år). Da vi fortalte at jeg var gravid, ble det jubel og gratulasjoner fra CA, men ingen reaksjon, faktisk ikke ett ord fra KA. På festen ble det ganske mye babypreik, når alle andre også fant ut at jeg var gravid. K sa ikke et ord til meg hele kvelden, og godt utpå, når vi alle satt på kjøkkenet og guttene fyrte hverandre opp kom det plutselig: "Alt det preiket kan faktisk virke MOT sin hensikt, det gjør det nå. Hvis jeg hører b-ordet EN gang til så SPYR jeg!!!!"

Jeg følte meg som den syndebukken, selv om jeg kansje hadde bidratt minst til diskusjonene, men det var jo pga meg og graviditeten at alt startet. Var utrolig kjipt, menmen..må bare heve oss over det og ignorere det. Syns det er veldig kjedelig at de ikke klarer å glede seg på våre vegne da, selv om det må være sårt. jaja, det var min helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...