Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var litt rask, lasagne er kanskje dumt til Malin. Men du kan ko ta av litt tomatsaus og koke litt pasta til henne kanskje.

Ops, må jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt rask, lasagne er kanskje dumt til Malin. Men du kan ko ta av litt tomatsaus og koke litt pasta til henne kanskje.

Ops, må jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks og pasta med en salat til. Rød eller grønn pesto på laksen til de voksne. :)

 

Solen skinner på oss og vi gikk en flott fjelltur i går. 904 høydemeter opp fra havet, via en bratt, bratt, tung sti og opp til det som må være verdens fineste utsikt. Vi kunne se 360 grader utover. Helt fantastisk. Prinsen gikk som en fjellgeit på 6 pk smurf. Lille keiser koste seg gløgg på ryggen hele turen på 6,5 time. Etterpå var det grilling i gapahuken på stranden. En perfekt sommerdag!

 

Lille keiser styrer fortsatt en del på natten, men nå tar mannen han annenhver natt, mens jeg sover et annet sted. Så bytter vi på å sove litt frempå.

 

Mye sommeraktiviteter på dere andre også om dagen ser jeg! Maling, hagearbeid med blomster og plattinger og gjerder, hytteturer med og uten hemmelige aktiviteter. Bading og sol. Også kjip jobbing for noen da... Får ikke lest noen blogger herfra pga minimal dekning, men skjønner jeg har mye å glede meg til. ;)

 

Fikk jobbet litt i ferien også :) Et åpent brudd i en tå. Sånne småting fixer jeg gjerne :)

 

Hadde med en skeptisk prins til stranden i dag. Måtte tvinge han til å ta på badebukse, for han skulle ikke bade der det var sand. Kjøpte flytemadrass til han, og han er så spinkel og lang at han kunne ligge på den uten å bli våt. Helt til han ble overfalt av en bølge :) etter det var han helt vill i vannet, og jeg måtte til slutt jage han opp da leppene var blåere enn badebuksen hans.

 

Nå skal vi straks spise kveite til middag, fanget i går av de som ikke deltok på fjellturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var det overskya så jeg fikk litt tid her inne... :P har ikke orket å skrive fra mobilen, og pcen ligger jo fint under sofaen i finværet :)

vi har storkost oss i finværet de siste dagene/ukene. deilig for snuppis med lite klær! her er hun snart på nippet til å begynne å gå tror vi, tok såvidt et bittelite skritt her om dagen og kastet seg i fanget mitt, jeg holdt selvfølgelig noe hun hadde veldig lyst på så hun måtte bare prøve. men hun er heldigvis veeeeldig forsiktig. ikke så mange ord her foreløpig, mamma og pappa. også øver vi iherdig på ball for tiden, og litt dyrelyder men det kommer vel mest fra oss og heller lite fra henne. ellers er dyrefascinasjonen sterk her også, hun hviner og vifter med armene hvis hun ser noe som rører seg. veldig festlig :)

 

her er det siste helgen av permisjonen...jobb på mandag, hjelpes!! men trøster meg med at det har gått fint for både fruls og babysyk (og alle andre jeg kjenner som har begynt å jobbe igjen:p ) så da går det nok bra her også! kjenner jeg er spent på hvordan det skal gå med denne fordømte nattammingen. vi er opp minst to ganger om natta, så håper vi kan redusere til en snart. men har ikke orket å ta den kampen ennå. hvis mannen går inn til henne på natta blir hun fly forbanna og vræler så man skulle tro verden gikk under...og jeg hadde egentlig tenkt at han skulle få ta seg av nattavvenningen når jeg begynner å jobbe igjen...får hvertfall vente til hverdagen kommer skikkelig igang og dagene er forutsigbare før vi begynner å tulle med natta hennes :)

 

nå har jeg en situasjon her jeg skjønner fint lite av. jeg sluttet på p-pillene i midten av juni, glemte de bare hele tiden så fant ut at vi like gjerne kunne hoppe i det og droppe dem. tok el-tester for å finne ut om jeg faktisk er skikkelig igang igjen, fikk mens da snuppis var 8 uker men har ikke hatt noe når jeg har gått på pillene.  fikk positiv el-test i begynnelsen av juli, og nå sitter jeg her da, med negativ gravitest og ingen mens. skal være godt over tre uker siden el, og så voldsomt lang syklus er vel ikke helt innafor....kan det være at kroppen fortsatt fusker litt etter pillene? er jo realtivt sikker på at jeg hadde el da testen var superpositiv en dag og negativ neste... absolutt ingen krise om det ikke er noen spire der men skulle gjerne visst hva kroppen min driver med om dagen...det var ikke noe særlig prøving for å få til snuppis så har liksom ikke satt meg helt inn i dette her med el, sykluslengder og sånt. noen kloke hoder som har noen synspunkter?

 

høres herlig ut på hytta krølle, blir stadig imponert over den flinke prinsen din som går og går som den fjellgeita! nyfisket kveite høres nyyyyydelig ut!

 

bøyer meg i støvet for hagen og de fremtidige hageplanene camillok. titter innom bloggen støtt og stadig, er så gøy å se bilder fra hagen deres. så bra mannen gikk med på gjerde likevel!

 

oi, så det blir sydentur på dere babysyk :) kanskje det er det som skal til for å gi litt piff til forholdet igjen! håper det går bra med helgevakt.

 

så lurt å dele det store rommet så dere får hver deres hobbyrom Ønsker! deilig å kunne rote og ha sitt eget system og ikke tenke på at det må være plass til mannen hver gang du legger fra deg et prosjekt. og de vet vi jo at du har mange av ;) tittet på bloggen nå, og måtte flire litt av vesla som brukte komfyren som speil, kreativt var det hvertfall!

mener å huske at snuppis også var en del mer våken på ettermiddag/kveld da hun var bitteliten. men kanskje ikke sååå lenge som Kristin er. sover hun fortsatt godt om natta? da er det liksom greit, men slitsomt at man aldri får litt voksentid. det går seg nok til om et par måneder!

uff, de hemoroidene må være kjipt :( krysser fingrene for at det hjelper med salver og det som finnes av remedier på apoteket! du må drikke ekstra mye vann i varmen og passe på å ikke bli for hard i magen da. typisk at man vegrer seg litt for å gå på do når det er vondt, også blir det bare verre...

 

håper alt er bra med deg og guttene (og lille og mannen!) lollo :) satser på at du storkoser deg i finværet! og mami er vel midt i flyttingen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med natt-amme-avvenning Happy :( .. og kjedelig med siste helg før permisjon er ferdig. Æsj :( Føler med deg :( Jeg husker jo at jeg var ganske klar for jobb jeg da faktisk, den gangen jeg fikk eldste. Da hun var 8 mnd. så ville jeg gjerne ut i jobb igjen. Sånn var det ikke med vesla. Men klart.. hun begynte i barnehage i november, rett før jul. Ingen stas å gå ut i jobb rett før jul vettu! :P

Jaja. Vel, her går dagan da. Vi koser oss. Nå er vi alle mann alle her. Det er ikke like varmt lenger, og vi orker kanskje en smule mer. Ikke at det er så voldsom aktivitet, vi har mye besøk og er borte på besøk. Noe skjer hele tiden synes jeg. Imorgen får vi besøk igjen. Men denne gangen kaffe-besøk.. og det er i grunn bra. For det første slipper man å stelle istand så voldsomt, og for det andre kan man både få gjort litt på dagtid først, og ikke minst: kose seg med familien!

Jeg er skikkelig kosesyk med Kristin om dagen. Føler bare jeg ikke får nok liksom! :wub:  Hun på sin side eeelsker at mammaen hennes vil kose og smiler hver gang jeg prater til henne og for hvert suss hun får. Idag da hun lå på stellebordet trakk jeg henne liksom opp i hendene hennes, hvor hun bruker armene sine litt selv og skal holde nakken litt. Da lo hun nesten litt. Med åpen munn smilte hun og det kom liksom en halv-latter ut. Det var kjempegøy og kos. Da hun lå tilbake igjen på stellematta så hun på meg og smilte stort :)

 

Idag har mannen handlet litt materialer til noe snekkerarbeidet inne på et av de gamle rommene. Han skal sikkert gjøre litt av det imorgen. Selv prøver jeg innimellom å vaske litt vinduer. Ikke noe stress altså, bare litt sånn innimellom. Pusler litt bare :rolleyes:

 

Jeg er enig... o la la FOR en "to-do"-liste du har ift. hage og tomt Camillok! Jeg var også innom bloggen din, og uteplassen deres har blitt kjempekoselig :) Så flinke dere er! :) Kan tenke meg det er et godt sted å være. Forresten var den kobber-baljen også fin. Likte spesielt den lilla blomsten(som jeg heller ikke vet navnet på)Varm og fin og passet kjempefint sammen med kobber altså! :)

 

Var inne på din blogg også FruLS. Hihi... noen skikkelige nøster du fikk "snurret" opp der ja! Blir spennende å se det ferdige resultatet på strikketøyet ditt. Stebroren din er kjempeheldig som har deg til å strikke :)

 

Du er skikkelig aktiv på turgåing du krølle. Flinkis. Det høres jo veldig koselig ut også da.. også at guttene liker det så godt også da :) Ser for meg en smilende lille keiser i bæremeis ute på tur.. får liksom ikke nok. Tenker de blir smittet av gode turopplevelser og kommer til å like det godt selv når de blir større også. Det er koselige verdier å gi barna sine det! Jeg og mannen må seriøst ta opp den aktiviteten med våre barn. Vi har jo skogen rett ved siden av her. Åser og stier, vann og skog. Det er bare å ta i bruk i grunn. Vi gjør det jo av og til, men altfor sjeldent. Ja, det skal vi absolutt gjøre mer av! :o

 

 

Vi på gardiner om dagen, jeg og mannen. Han har nå montert rullegardiner på alle soverom fordi det er så varmt om dagen. Neste skritt blir liftgardiner (har fire liggende). Jeg blir ellers gaaaal av denne knotte-jakten. Altså jakten etter glass-knotter til baderomsinnredningen! Knottene må være ganske store, helst 5 eller 6 cm i diameter, men jeg har tilgode å finne dem gitt. Skrik ut hvis dere har sett noen :)  Jeg må nok snart bare sette på noe der.. bli ferdig liksom!!

 

Nei, nå er det natta her. Har fått bladet "Hage tiden" i posten, så skal kose meg litt med det og litt hage-inspirasjon på senga før bladet sikkert faller over ansiktet og jeg våkner inatt med lyset på, rommet fullt av mygg og bladet liggende over hodet :D Sliten? jeg? ... aaaldri :P  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk innmari lyst til å kjøpe masse løker jeg nå. med bladet Hage så fulgte det m et postordre-blad for løkblomster som vil blomstre til våren. Tulipaner.krokus,narcisser, anemoner osv :) skal jo ha konfirmasjon her til våren og da hadde det vært fint å ha NOE ferdig så jeg ikke BARE må storhandle dyre blomster! nå gjelder det da bare å finne ut av hva jeg skal ha hvor ;) noe jeg ikke synes er altfor lett i grunn ;)

 

Vi har fått opp halve garderoberommet forresten. veldig deilig :) det blir litt i trangeste laget å ha hengere på hver sin side, så mulig det blir mindre enn planlagt, men nok av plass blir det.. og i tillegg så har mannen og jeg hver vår enorme kommode til alt som kan ligge brettet. skal lage et innlegg om det senere til bloggen. akkurar nå skriver jeg m en hånd.. og ammer og holder Kristin m den andre :P

 

Babysk..hvordan går det m rommet til mini?hva ble det? dyremotiv, eller?

 

Mami.. hvordan går det m hus og heim og unger midt oppi all flytting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løker fabulerer jeg også om nå for tiden ønsker :) har lyst på masse tulipaner - det finnes så utrolig mange fine som er helt annerledes enn de kjedelige man pleier å se rundt omkring... Det var jo ingen blomster hos oss på våren - var jo første våren vår nå. Tulipaner har det nok vært, men de kom ikke med en eneste blomst i år... Så må nok bytte ut ja :) skal bestille liljer til våren - gleder meg :)

 

Er på jobb - middels hektisk i dag - i går var det helt forferdelig :( blir tungt med full uke etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker!!!!! Har du sjekka EBAY? Der finner du GARANTERT glassknotter, akkurat slik du vil ha dem!! :) (søk på "glass knob" elns. Var mye fint! :)

 

Nå har venninnen min og familien dratt, og regnet kommet. Vi fikk heldigvis en kjempefin helg, selv om det så ut tidligere i uken at det skulle regne hele helgen. Regnet kom ikke før i halv fire-tiden idag, så helgen er brukt ved naustet med bading, krabbefangst, padling, båttur og bare kost oss. Frokost og middag ble spist i paviljongen utenfor huset. Det ble grilling av svinekoteletter på fredag, og hjemmelaget pasta igår. DET var stas for femåringen å være med på må du tro (Ja, og faren synes det var veldig kjekt han også) :) Heldigvis var middag såpass sent (og de små hadde fått grillpølser tidligere), så det var bare voksne til middagsbordet. Vi dro fra bordet halv elleve. Deilig med litt voksentid! :)

Vi blir værende her til imorgen, så får vi slappet litt av her ikveld bare meg og mannen (og malin da), istedet for å stresse med å pakke og komme oss hjem. Kanskje vi skal sette malin på eget rom så vi kan kose oss litt ekstra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniklåner mac`en til samboer, men spørs hvor lenge jeg får låne den. Er så lei av å skrive fra mobilen, orker ikke skrive så langt da. 

 

FruLS, så koselig at dere koste dere med besøk! Og at været holdt seg så godt. Tenker du fikk skikkelig feriefølelse da. 

Ang syklus så har jeg ikke fått mensen tilbake. Trodde den kom for endel mnd siden, men den har ikke kommet etter det. Og det var ikke noe skikkelig blødning. Har hatt to bittesmå "skvetter" med blod (sorry detaljer) sammen med veldig svake smerter med 34 dagers mellomrom. Varte bare en halv dag ca. Har også trodd at jeg har EL-slim flere ganger. Er egentlig derfor jeg tror kroppen "jobber" med saken. Har nattammet helt til for ca 1 mnd siden, pluss at jeg går på mini-pilla så det er vel derfor det drøyer. Jeg nyter det!!!! Hadde skikkelig mensssmerter selv med p-piller før. Mini er 3 uker eldre enn Malin, så de er ganske jevne. Håper det ordner seg, men jeg har en følelse av at du blir gravid før mensen kommer tilbake :) 

 

Happy, såååå spennende med kanskje prøving da. Nesten så jeg gnir meg i hendene mens jeg leser. Trenger litt spenning :) iiiiiiiii :) Det første jeg tenker er kroppen ikke har klart å slippe egget. Det kan skje, og da vil mensen bli forsinket. Det vises ikke på EL tester, fordi de bare sier at kroppen kommer til å slippe egget. For å vite om det ER sluppet må man tempe. Jeg var mye inne på pernille.info i mnd før vi prøvde på mini. Håper mensen eller positiv test kommer da! Hva vil du mest da? Du må jo være litt klar siden du skal slutte på pilla. Hvordan går det å bra fra snuppis i morgen? Skal du ha ammefri eller? Det er sååå deilig, du kan jo evt bare ha det en kort periode for litt mykere tilvenning for både snuppis og pappan. 

 

Camillok, full jobbeuke til uka!!! Stakkars deg! Håper du kom deg gjennom helga uten alt for mye slit. Min helg var ganske grei egentlig. Har ingenting å sammenligne med siden det var min første jobbehelg på det sykehuset, men de andre sa at den var rolig ihvertfall. Var inne på et rom hvor det også var en turnuslege og en litt eldre lege. Turnuslegen fikk prøve seg og fikk veiledning fra den eldre, da måtte jeg tenke på deg. Vet ikke heeeelt hva de skulle, lurer på om det var noe drengreier, pasienten blødde inne oppe ved brystet ihvertfall. Jeg er ikke så sprek når det gjelder masse blod over alt så jeg konsentrerte meg om blodprøven jeg skulle ta jeg da :) Som jeg forsåvidt ikke fikk til og måtte få hjelp fra den eldre legen, han var sååå hyggelig og takket for samarbeidet, det jeg jeg ikke vant til!!!! Var han som tilbød å stikke i lysken fordi jeg slet. Liten avsporing gitt. 

 

Så bra at du koser deg med Kristin Ønsker. Det er sånn det skal være, masse kooooosing :) Håper du finner knottene dine tilslutt. Ellers kommer du sikkert til å irritere deg hvis du kjøper noen andre. Da ville jeg heller kjøpt noen billige på IKEA eller noe til du finner de perfekte :) 

Har ikke kommet lenger på rommet. Har ikke orket å gå i butikker nå som det har vært så varmt. Det løper ikke av, selv om jeg er veldig klar på å få det ferdig!!!! Må le litt av oss når du sier at dere har hengt opp rullegardiner. Vi har enda ikke fått opp det, og vi har bodd her ett år!!!! Det hører med at vi hadde tenkt å bestille tilpassede sammen med plisse i stua, men så ble ikke det noe av og alt har latt vente på seg. Nå håper jeg nesten på et par regnværsdager så vi får kjøpt det inn. 

Tror forresten vi går for noe enkelt dyregreier. De har en wall sticker med metermål og dyremotiv på Panduro og Nordli, tror det hadde blitt fint. Og så vil jeg kjøpe noen bildelister og ha bøker, bokstaver (navnet hans) og bilder på. Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skal velge hvite eller lyseblå bildelister. Redd at alt blir hvitt, det blir jo veldig sterilt på et barnerom. Må nok kjøpe hvit rullegardin for at samboer skal slippe å skjære/tilpasse de, har ikke funnet noen andre som passer. Annet enn på jollyroom, men de var endel dyrere....

 

Krølle, nå husker jeg nesten ikke hva du skrev. Rakk ikke lese om igjen før jeg skrev her. Men så bra at mannen også tar lille keiser så du får netter med sammenhengende søvn. Det hjelper jo på. Tror du det hadde hjulpet om han sov borte noen netter? Er vel kanskje ikke så mange som vil påta seg oppdraget når han er så vanskelig på natta. Prinsen er jo den sprekingen! :) Syns han høres så god og fornuftig ut. Flink til å gå tur. Enten blir han turgutt eller så får han heeeelt nok når han blir ungdom. Men masse gode minner fra barndommen. 

 

Ahhh, nå husker jeg ikke mer. Blir helt surrete av alt babypraten :) Tror jeg blir påvirket av dere andre som snart skal prøve/prøver/øver :) Var egentlig ganske sikker på at jeg ville vente ett år til, så de ikke kommer så veldig tett, og at samboer er ferdig på skolen. Litt stress å gå høygravid/føde under siste innspurt av masteroppgaven hans. OG, det viktigste, at forholdet ikke er så mye å skryte av. Men så prøver jeg av og til å lure meg selv til å tro at joda, det går fiiiint med en baby til...... 

 

Tenker litt på innredning av vårt soverom også. Men får jo aldri bestemt meg. Ville egentlig lage sengegavl, men har ikke noe egnet sted til å gjøre det, så jeg tror jeg legger det på is. Men har funnet ut at det kanskje kan bli fint meg bildelist over senga, og nattlampe festet på endene av lista. Tror lysegrå lister kan bli fint, siden veggene er hvite. Og at det da ville passet med grå rullegardin, for at ikke alt skal bli hvitt? Eller ville dere valgt hvit så den ikke gjør så mye ut av seg. 

 

Dette blir langt, sånn er det når man endelig kan skrive på vanlig tastatur og ikke det klønete mobil tastaturet. Må legge meg nå så jeg er litt våken i morgen. Sover så dårlig i varmen. 

 

Lykke til på jobb i morgen Happy. Trøst deg med at det er veldig koselig å være sosial igjen!! Det hjalp meg ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Siden vi snakket om tanta liksom.. Så får vi se hvor lenge det varer og når den evt kommer igjen. Nå kan jeg ihvertfall begynne å kartlegge og planlegge nestemann da, men du fikk desverre feil babysyk.. Heldigvis fikk jeg og mannen oss en god runde igår ;)

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dumt fruLS! Kanskje vi får tre nye babysser her snart da; oss, dere og hippo? Det hadde vært gøy :) hvem vet, kanskje samboeren til babysyk skjerper seg også???! Hihi - babyboom :) her har nettopp EL vært, merkelig greie med svært mye slim, kvalme, svimmel, vondt i venstre side, oppblåsthet. Sist jeg ikke ble gravid var det litt sånn som dette - kanskje kroppen sliter med EL? Skal ikke teste før torsdag nedre uke denne gang - 12 dpo. Er det ikke sterk test da blir det ikke baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått på jobb idag Happy? Både for deg, snuppis og mannen.

 

Typisk FruLS! Men da vet du ihvertfall at kroppen er igang (forhåpentligvis) og da blir det sikkert lettere med prøving.

 

Så dere prøver fortsatt Camillok? Krysser fingrene for spire hos deg hvis det er det du vil. Babyboom ja, det skulle jeg gjerne vært med på. Men tror det skal litt mer enn litt skjerpings til før forholdet fungerer. Er nesten egoistisk å få en baby når det er sånn som dette. Klarer ikke si at jeg er glad i han lenger, så vi har en lang vei å gå. Men før det ble så ille som nå spurte jeg samboer når han ville prøve på en til og han ville vente til neste høst. Pga skole og at han vil ha jobb først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter..

 

Kjapt innom mellom pakkingen. Torsdag tar vi over det nye huset og fredag flytter vi inn. Mandag kommer første lass med nye møbler som jeg har kjøpt. Hodet mitt surrer over av esker, pakking, utpakking og innredning. Gleder oss veldig alle sammen, og det skal bli så godt å forsøke å komme i orden i nytt hus.

 

Har vært innom og lest litt, men har vært en veldig travel sommer. Har klart å nyte det fine været litt da, men det har vært mye jobb. Gamle huset er fortsatt ikke solgt, blir relansert i august så da krysser vi fingre for snarlig salg og en heftig budrunde ;)

 

Lykke til med prøving dere som gjør det. Selv om jeg ikke får skrevet så mye nå fremover, så er jeg innom og leser. Og i tillegg følger jeg bloggene deres. Digger huset ditt Ønsker og Camillok, du er kilde til god hageinspirasjon :)

 

Vel, eskene kaller.. Back to work. Har hatt pause i jobbingen og spist deilig browniekake som eldste laget i kveld.

 

Fortsatt god sommer dere.

 

Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipaner er vel stort sett H4 tror jeg Camillok. Men jeg drømmer om dem likevel. Tror uansett jeg kommer til å bestille noe løker av det nå. Har veldig lyst på sorte og mørkelilla jeg da. Synes det er utrolig stilig.

 

Hvordan gikk første dagen på jobb etter permisjon Happy? sikkert litt rart å komme tilbake igjen etter tilværelsen hjemme. Det husker jeg jeg har syntes hver gang ivertfall. Denne gangen blir en glidende overgang for meg da.. siden jeg begynner på skolen et par dager i uka etter jul. Men det kommer til å bli litt av en kabal jeg og mannen har å legge.. for barnepass i slutten av april, mai og fram til eksamen i juni ;)

 

MaMi.. skjønner du har det fryktelig hektisk nå. Det blir nok veldig godt å komme inn og gjøre alt klart i nytt bo så dere kan slappe av til høsten! :)

Gøy at du følger bloggen min og at du digger huset mitt da! Sånt gleder meg jo :) Gøy å høre :)

 

Her sitter jeg med smågodt og cola og er i grunn ganske sliten. Vi har hatt MYE besøk i det siste, og vært flere ganger borte på besøk selv. Idag kom noen innom oss tilfeldig, og selv om det var veldig koselig, så fikk vi da ikke gjort noe særlig fornuftig på huset idag heller. Det vil si.. mannen startet å snekre reisverk til gangen og døråpning han skal lage da. Så skal han fortsette imorgen. Onsdag får vi besøk, torsdag får vi besøk og så håååper jeg at det blir fint vær i helgen så vi kan drive med litt hagearbeid, grille og bade med ungene. Men jeg fikk jo satt inn hormonspiral på 6-ukers kontrollen og nå har jeg begynt å blø litt da selvsagt!! :( Vet jo at det kan skje. Sist hadde jeg blødninger av og på når som helst i ca 6 mnd.etter at spiral var satt inn. Litt kjedelig når det kan komme når som helst egentlig. Da er mensen ivertfall beregnelig og vet når kommer! :D

Jaja.. det er nå bra da. Så kan vi slippe å tenke på at det kan bli bebbis ut av det! :)

Åh.. nå er jeg bare såå kvalm av smågodt jeg altså. Har nesten ikke spist noenting.. men er skikkelig kvalm. Ugg. Tror kanskje jeg er litt vel sliten også! Trenger egentlig å sove ut og få fred med familien min! Men det er nå vi som har invitert folk hit da. .. og det ER jo kos. Såklart. Det kan bare bli litt mye av og til. Jeg fyller 40 om få dager jeg dere.. hihi. Tenk på det tallet der a dere! B) Jajaja.. så har man kommet dit altså. Jeg er nå på en plass i livet hvor jeg har alt jeg ønsker meg da, så :) Da er det ingen sak å fylle 40 :) Nå gleder jeg meg til å ha mer tid og å se ungene vokse opp og kose meg med dem og den grom-gode mannen min :rolleyes:

 

Forresten krølle... hihi, apropos vi som har menn som ikke liker syden. Min mann satte seg ned med familien her om dagen og lurte litt på hva det var som trakk med syden. Om vi kunne forklare for ham. Så vi forklarte da. Så spurte han i fullt alvor "hjelper det om jeg bygger et svømmebasseng i hagen til dere?Slipper vi syden da?". hahaha. Jeg sa at han nok ikke gjorde det, men jeg sa at vi kan jo dele oss da. At jeg reiser til syden av og til med noen av ungene, så kan han ta med bikkja og noen unger som vil på fjellet. Tror nesten det får bli sånn, for tror ikke han ser heelt vitsen med feriebolig i syden enda jeg altså ;) Jaja.I grunn ingen krise det altså.. bare jeg på sikt kan kanskje få et par uker i syden hvert år så ;) Han er jo åpen for andre reiser da så. Storby-ferier og reiser hvor vi kan oppleve historie og kultur.. det er han med på! Men ligge rett ut på stranda eller generelt å sole seg er visst ingenting for ham må jeg nok innse :D

 

Lurer på om rørleggeren kommer denne uka jeg forresten..!! Tror han er ferdig med ferien sin og begynt på jobb igjen idag. .. også mannen som hadde sjekket litt på baderomsinnredning til barnebadet da! Dt hadde vært knallfint å få det i hus altså! To bad og to toalett som fungerer i motsetning til ett bad og en do som det er nå. Med alle oss fulltallige her i huset hjemme hele dagen nå så er det nesten kø overalt. Hahaha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Mener venner av meg har tulipaner i Trondheim, tror det er H5. Er enig i at svarte og lilla tulipaner er veldig fint, det har jeg også lyst på :) og noen sart rosa med frynsete kant, samt noe slanke liljeformede hvite. Drømmedrømme!

 

Sitter og planlegger sydentur i september, mannen min er ikke akkurat veldig gira på å sole seg han heller ;) men han liker varmen og å rusle rundt på nye steder. Tenker at vi i år fremover må dele oss litt på sydenferie :) heller mot Portugal eller en eller annen gresk øy.

 

Lykke til MaMi, hold ut :) koselig at jeg gir litt hageinspirasjon :)

 

Leon er syk igjen dere. Høy feber og skikkelig slapp. Har bare fått i han litt rosiner og is i dag. Han drikker godt da heldigvis. Slitsomt, spesielt etter jobbehelgen som var tung. Egentlig ok på søndag, men helt Texas lørdag... Er bare ikke frisk selv, svimmel og kvalm. Hardt med full uke etter en sånn helg, spesielt med syk baby :( synes hele tiden på ortopedien har vært preget av alt for mye jobb, sliten, syk Leon og syk meg. Håper det blir bedre snart.

 

Skal legge meg, Leon våkner vel etterhvert i natt, og jeg forsov meg til jobb i dag, så helst ikke i morgen også... Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vondt i magen, greide ikke å komme meg på jobb i dag... :( skikkelig vondt i livmor kjennes det ut som. Fortsatt EL slim... Mystiske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg har en cyste på eggstokken som skaper smerter og manglende EL når EL er på venstre side. Jeg har tidligere vært operert for cyste her. Skal kontakte gynpol i morgen og høre om de kan ta en ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, ddt hørtes ikke godt ut! Håper du får time raskt og at de finner ut hva det er. Kan ikke cyste gjøre det vanskeligere å bli gravid? Men du har forsåvidt ikke hatt problemer med det. Skal sende deg masse smertestillende tanker jeg. Hvordan er formen til Leon? Han hørtes heller ikke helt pigg ut. Du og Krølle har hatt mye sykdom:-(:-(

 

Vi har kjøpt rullegardin. Sannelig på tide. Nå håper jeg samboer henger de opp relativt fort. Ble grå på vårt rom og hvit på mini sitt rom. Vi kjøpte også samle CD med 6 CD'er Barnas Viser, husker dere de fra dere var små? Det gjør jeg:-) Klarte ikkeå la vær å synge med for full hals istad, rart hvor mange av dem som sitter når man først hører dem.

 

Så koselig å høre fra deg MaMi. Tenker på deg oppi all flyttingen deres. Om ikke alt for lenge kan dere nyte stort hus og eget voksensoverom, tenker det blir veldig godt!

 

Ønsker, kjedelig med blødning som kommer og går. Enig, da er en forutsigbar mensen bedre. Håper det snart blir bedre. En kollega blødde i 3 uker og måtte få det sjekket opp. De på gyn mente at det kunne være exu, men det var det heldigvis ikke. Huff, håper ikke jeg skremte deg nå. Mente ikke det altså. Men du får få det sjekket ut hvis det ikke gir seg.

 

Igår prøvde ssmboer seg på meg når vi hadde lagt oss. Tror jeg var litt streng i avvisingen. Tenkte på det etterpå, at det sikkert ikke var så hyggelig sagt. 'Hvorfor gjør du det der!?!' spurte jeg. Han svarte noe sånn som 'jaja, unnskyld da'. Tror jeg må gå litt i meg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått veldig fint å jobbe igjen :) og må si det er godt å komme tilbake mens folk er i feriemodus ;) har ammetid og får to timer om dagen så jeg jobber fra ni til halv tre ca, herlig! Snuppis storkoser seg med pappa'n sin, håper det fortsetter sånn!

 

Aha, at kroppen ikke slipper egget var jo en god forklaring babysyk! Prøvde å gå inn på dn Pernillesiden men den var nedlagt... Godt jeg har dere! Ser ut som det blir ordentlig prøving her når syklusen bare får stabilisert seg, nå aner jeg jo ikke når jeg kan forvente verken el eller tr...

 

Au, det hørtes vondt ut Camillok! Håper du får gu fort! Og at de får fjernet hvis det er cyste der!

 

Hehe, sikkert lurt å møtes litt på halvveien babysyk, men skjønner jo at det ikke frister voldsomt med kos... Jeg tror jeg ville ventet med ny baby hvis jeg var deg. Bli sikker på forholdet igjen, også husker jeg hvordan jeg var i masterinnspurten og jeg hadde ikke vært til noe hjelp for å si det sånn... Msn blir litt tussete og det ser jeg på de masterstudentene vi har på jobb også. Kanskje annerledes når man har samboer og barn men likevel...har dere fått bhg-plass forresten?

 

Grattis (?) med tr da fruls! Nå vet du hvertfall at kroppen er i rute :)

 

Lykke til med pakkingen mami! Blir nok herlig å komme inn i nytt hus! Og ikje minst, lykke til utpakkingen ;)

 

Får komme meg i seng, ny jobbdag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, så vi er tre offisielle prøvere på tråden vår altså :) hihi, da passer vi vel til å være på bli gravid for en gangs skyld :P vi var jo usikre, men det føles for dumt å slutte når vi ønsker liten baby. Det passer vel aldri uansett, og dyrt er det med barn - så hvorfor ikke starte med å gå 80 000 i minus første leveår ;)

 

Smertene har gitt seg nå, men blir veldig kvalm bare jeg løfter på Leon f.eks. Tok en gravitest for sikkerhetsskyld i stad, negativ selvsagt. Men det er jammen ikke rart man lurer når man er svimmel og kvalm ;)

 

Angående neste års hageplaner så er det ikke såååå slitsomt, mannen er jo like delaktig i dette som meg. Ok, han bryr seg ikke så mye om blomster og foretrekker det som skal spises, men han vanner, setter på lys og passer på blomstene også :) når jeg tenker på alt vi har fått gjort i år så tror jeg det er fult mulig - selv om det kanskje dukker opp en baby en gang i løpet av sommeren ;) kanskje ønsker sine drømmerier på mine vegne om hengekøye i frukthagen med stor mage og oppvartende mann blir verkelighet ;)

 

Tenk det, i år har vi fått oss drivhus, har ordnet mye med grønnsakshagen, fått i stand uteplassen, blitt kvitt dukkestuen og sådd gress der det var dårlig, blitt kvitt det meningsløse treet, begynt på gjerdet - som skal bli ferdig innen vinteren. I tillegg har det blitt utbedring av blomsterbedet (selv om jeg er langt ifra fornøyd). Kassene langs garasjen holdt jeg jo på å glemme nå! Og alt dette med en liten rampegutt og enormt mye jobb og lite ferie. Jeg sier meg godt fornøyd jeg :) vi har anskaffet alle hageredskaper som vi må ha (dyrt med sånt altså), inkludert gressklipper og kantklipper. Vi har kjøpt parasoll, stolputer og alt annet av utestasj - det er i hvertfall duket for mer hagekos tidligere til neste år :)

 

Har lyst til å få til før vinteren:

Plante bambushekken (til helgen!)

Plante frukttrær og busker (etter lønn)

Snekre kompst-binger (dette tar sikkert 2-3 timer og burde ha vært gjort for lenge siden)

Potte om de rosene som har blitt for store til 1 l Potter (tenk det! Egenproduserte roser! De har til og med knopper :) )

Sette opp gjerdet!

Men ærlig: om jeg ikke får gjort noe mer enn å plante bambusen og potte om rosene så er jeg fornøyd med årets innsats :)

 

Så bra det gikk så fint på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris Happy, som har to timer ammefri! Men det går greit med en også. Jeg begynner halv åtte og slutter jeg da, deilig det også. Godt at hun trives med pappaen da. Litt lettere å dra fra de når man vet at de ikke hyler og skriker etter mammaen hele dagen.

 

Håper syklusen din snart blir mer til å stole på, så dere kan begynne prøvingen. Når jeg ikke 'kan' prøve selv, må jeg jo ihvertfall følge med dere andre.

Vi har ikke fått barnehageplass nei. Hadde tenkt til å ringe rundt til de nærmeste idag faktisk og høre om de tok inn iløpet av året. Vi besøkte en i våres som sa at de ikke gjode det. Men hun i den første bhg var så hyggelig og pratsom og anbefalte meg å vente til litt utpå høsten. Har sett de har ledig litt lenger inn i bærum, men det blir tungvint med levering og henting i rusjen. Er jo ganske tett trafikk på E18!! Har dere fått? Husker ikke om du har sagt det.

 

Jeg har funnet noen bildelister på bohus som jeg skal kjøpe. Til vårt og mini sitt rom, og kanskje noen til stua. Også hadde de noen wall stickers som var litt fine syns jeg. Tenkte å ha en over senga, hva tror dere om det? Vi har en i gangen, Home is where the heart is. Eller er det teit med sånt syns dere? Er jo veldig enkel pynt da. For oss som er treige med å henge opp bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde Camillok også skrevet ja. Bra smertene ikke er like ille. Me greit å ta en sjekk allikevel siden du blir så kvalm. Du har ikke fått for lite søvn da? Men da ville du vel ikke hatt vondt. Hmm. God bedring ihvertfall!

Dere har vært kjempeflinke i hagen. Sikkert deilig når vinteren kommer og dere vet at dere har gjort en god innsats. Ble kjempe fint og koselig! Gleder meg til det blir min tur en gang.

 

Nå er det natta her også. Her regner det så utetemperaturen er perfekt for en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, at det skal være så vanskelig med barnehageplass :( enda en grunn til at vi er helt fantastisk fornøyd med her vi bor :) bor i paradis føler jeg :)

 

Skal dra innom gyn i morgen, håper de har tid til meg... Samtidig har jeg ikke lyst til at Leon skal være altfor lenge i bhg i morgen - det er jo så lenge siden sist...

 

Og ja - Leon og keiseren til Krølle har jammen vært mye syke den siste tiden... Håper det er sant som de sier - første halvår i bhg er værst. Da er vi der snart :) hihi - kanskje det skal roe seg litt til vinteren???! Har holdt på mye det siste året innser jeg ;) gleder meg til sydenferie i september! :) ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går fint med tulipaner her også da, når du sier at det er tulipaner i Trondheim/H5-H6 Camillok. Det er jo det det er her så ;) Jeg bestiller og planter uansett, men skal først sjekke på planteguiden eller lignende for å se hva de tulipanløkene som jeg ønsker meg tåler! Så tror jeg jeg skal kjøpe meg et rosemandeltre i tillegg.. og noen peoner. Så holder det tror jeg. For det blir jo jobb også.. og jeg merker at jeg har ikke så mye tid å holde på med sånne ting lenger etter at Kristin kom til verden :P

 

Huff Camillok. Leon syk og du smerter i magen. Stakkars :( Jeg håper det går greit på ul imorgen for din del. Jeg tenker exu jeg når jeg hører om slike smerter. Huff. Husker godt jeg hadde det.

Men ellers har nok ikke jeg det Babysyk. Det er normalt å blø både mye og titt og ofte etter å ha satt inn spiral. Men jeg skal nok følge med det. 

Etter keisersnittet har jeg hatt og har tidvis vondt i magen(øverst.. og ikke i såret)når jeg har spist.. spesielt frokost. Hmm. Lurer på om tarmer og alt er kommet på plass igjen.. hehe. Kanskje rart jeg lurer på det, det burde jo falle på plass igjen etter at livmoren har blitt mindre og det ikke er noen baby som skviser det rundt omkring inni her, men. 

 

Babysyk, hvis du liker bokstaver eller wallstickers så heng det opp! :) Blir sikkert fint :) Her i huset er det mange ting som ikke er trendy. Nå er jo trenden industri-stil.. og det har ikke vi. Ikke er vi så glad i det heller, så da lar vi bare være. Nei, man må gå for det man liker..!! :)

Rullegardin er kjekt altså. Hehe... alle her er såå fornøyde med å få det på sine rom :D Men nå tror jeg nok at det at temperaturen har sunket og at solen ikke steker så voldsomt hele dagen veggene og varmer opp huset også har selvsagt mye å si. Vi sover bedre om natten for å si det slik. 

 

Igår var Kristin på meg som et frimerket i HELE går. Vi koste og snuste :) Men littebitt sliten sent igår kveld var jeg skal jeg innrømme. Eller.. ikke sliten.. men hadde litt lyst på begge armene fri ivertfall :D For hun duppet av på armen min, men hver gang jeg la henne ned, så våknet og skrek hun  :( Men jeg la henne halv ti når de andre la seg igår.. og da sovnet hun for natten.. og sov helt til halv seks imorges. Så ammet jeg og vi sovnet igjen. Begge våknet kvart på ti igjen, hun fikk mat igjen og sovnet og jeg stod opp. Hun sover fortsatt. Jeg har gjort bittelitt husarbeidet og tatt opp grillmat. Vi får besøk. De eldste barna skal bort på en avtale om å leke vannkrig med tante og onkel :D vesla får leke med barna til de som kommer til oss. De leker så fint sammen :)

 

Så fint at det går greit å jobbe Happy. Ammefri er jo supert! Jeg benyttet meg aldri av det jeg da, men. 

Etter jul når jeg begynner på skolen så får mannen gi flaske de to dagene jeg er i Oslo.Ellers kommer vel Kristin til å spise grøt eller middagsmat når den tid kommer, så mindre amming blir det nok uansett.

 

Artig med flere prøvere her da! :) Det blir spennende tider fremover. 

At mannen din synes det er hakket mer spennende med det dere dyrker som er å spise enn med blomstene kan jeg saktens skjønne Camillok :D Du har jo nevnt flere ganger at han er både en flink kokk og glad i å lage mat, så han ser sikkert mye han kan bruke i matlaging fra egen hage :) Gleder meg til jeg får egen kjøkkenhage jeg også. Tenker jeg skal begynne med å plante og klargjøre det neste sommer. Etter konfirmasjonen i juni vel og merke!! :P Jeg har kompostbinger på planen jeg også Camillok. Men det blir det ikke tid til i år. Vi har mer enn nok med huset som skal klargjøres før vinteren rett og slett. I tillegg til alle barna, skolestart for vesla og baby. 

 

Så min plan før vinteren er:

Male huset utvendig

Pusse opp soverommet vi holder på med( bilde på bloggen)+ gangen utenfor der.

Innrede 1 bad, hallen, 3 soverom, syrom og kontor.

Dele av stort rom med en skillevegg.

Plante forskjellige løker som skal komme til våren+ kanskje rosemandeltre og peoner

.. og muuuligens pusse opp gammel trappeoppgang og to ganger i tilknytning til denne oppe og nede + loftstue.

 

Vesla sitt soverom skal også gjøres helt klart med møbler før hun begynner på skolen om to uker, så det må bli noen turer på Ikea ganske snart. 

 

Mer enn det klarer jeg nok ikke ;) I tillegg skal det strikkes et nytt sett med genser+ bukse til vesla så hun har til vinteren. Det vil si.. HVIS ikke det settet hun brukte ifjor passer. Det hadde jo selvsagt vært fint om det gjorde det.. men tror kanskje det er i trangeste laget ;) Jeg får uansett når jeg får begynt med skikkelige leggetider for Kristin om kvelden, begynne å ferdiggjøre ting og tang på strikketøyfronten. Alt som har ligget må bli ferdig! Å kjøpe nytt garn nå er ikke aktuelt før gamle ting er ferdige rett og slett. Ellers hoper ting seg bare opp.

 

Nei.. nå får jeg se å bake sukkerbrødet til bløtkaken til min egen bursdagsfeiring imorgen :)

Jeg skal feire med boller og brus med sugerør, rosa prinsess-papptallekner og ekte bløtkake :D Gå skikkelig i barndommen :D Vi blir 20 personer her tilsammen imorgen. Blir sikkert gøy det. Dekker på både inne og ute, så kan folk gå som de vil inn og ut. Veldig uformelt.. og håper koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...