Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Så grei du er Camillok.. som strikker til andre. Det tar jo sin tid å strikke da.. ja, synes jeg ivertfall!! .. som sjeldent blir ferdig med noe i det hele tatt synes jeg av og til ;)

 

Imorgen får jeg besøk av ei venninne. Hun er mellom jobber så hun har noen dager fri før hun begynner på neste. Utrolig koselig at hun prioritere å besøke meg da synes jeg. Hun har jo ellers fullt opp med familie selv så. Så jeg skal lage bruschetta til oss til lunsj. Er det fint vær så kan vi sitte ute i hagen også :)

 

Igår malte jeg. Fra ti til halv fire! Veldig godt å komme så langt på huset nå..selv om jeg synes det fortsatt er mye igjen. Hadde man bare sluppet med ett strøk liksom :P men, men. Hverken imorgen eller tirsdag får jeg malt på dagtid, men håper å kunne gjøre litt etter middagstider begge dager da. Har som mål å bli ferdig til 1. september med huset. Det er en uke det gitt ;) Har litt å gjøre denne uka som dere skjønner. Men nå er jeg så lei av.. kanskje ikke å male.. men aaaldeeeriii å bli ferdig med det.. at nå har jeg satt meg et mål. Måtte det nå følte jeg. har jo masse annet å gjøre også, som bare blir liggende :mellow:

 

Vi har hatt besøk idag til middag. Vi grillet fordi været jo fortsatt er kjempefint. Heldigivs! :) Litt uvant å grille og gå lettkledd så sent i august synes jeg, men herlig, herlig såklart! Kjempekoselig med besøk av gode venner altså. Ungene storkoste seg. Sola gikk ned klokka åtte over åsen bak oss, og da ble det brått litt kaldt og minnet oss virkelig på at sommeren er på hell. Dessuten ble ungene brått trøtte, og minnet oss igjen på at det er søndag og faktisk skole, jobb og barnehage imorgen. 

 

Ååå.. Babysyk :( Det høres ut som du har èn kjærlighet i livet nå.. sønnen din. Godt å høre at du og han koste dere på tur sammen ivertfall.. selv om jeg kan tenke meg det ikke var mye glede ellers på turen. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Det er jo vanskelig siden jeg ikke helt vet alt. Men hans oppførsel høres jo ut som er helt på jordet ivertfall. Han høres barnslig og egoisitisk ut, og han høres ut som en type som fint kan snakke dritt om deg til sønnen sin også.. så fort mini skjønner mer. Når han er så frekk og fæl mot deg mener jeg.. så tror jeg faktisk han ikke skyr noen ting. Det er jo ikke bra! MEN.. det er min teori da! Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han er som han er mot deg. Virkelig ikke! Om du hadde vært utro eller lignende, om du hadde virkelig gjort ham noe så hadde jeg skjønt hvor alle dritten han påfører deg kommer fra ivertfall!!! Men har jo overhodet ikke peiling, og dersom han ikke har noen god grunn så er jeg helt lost her skal jeg innrømme. Men håper du/dere tar opp alt på samtaler hos helsesøster ivertfall, så ingenting blir feid under teppet. Tror det er viktig å finne ut snart om du faktisk håper han endrer seg, om du vil elske ham igjen om han blir den du falt for.. eller om du håper på endringer pga mini og at han ikke skal bli skadelidende. For er det det siste så kan jeg garantere deg at mini blir skadelidende dersom du biter tennene sammen og eeegentlig ikke vil(innerst inne). Vil også bare si, som Eli Wiesel sa: Likegyldighet er verre enn hat. Jeg ble sånn. Og når man heller er likegyldig mot det som skal være kjæresten sin.. heller enn hate ham.. ja, da er følelsene HELT borte. Hat er en følelse, og ikke langt fra kjærlighet. Likegyldighet er ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff uff babysyk :( det var leit å høre. Bra du og mini koste dere da :) gleder oss til det er vår tur til syden (siste uka i september) :)

 

I kveld har vi spist ute, tent alle lyktene på uteplassen og sittet med varmelampe og pledd :) utrolig kos, mannen ble litt lei for en time siden og gikk inn, jeg har blitt sittende å nyte kvelden - ikke sikkert det blir flere slike kvelder i år! Har fått gjort masse i dag også, klipt gresset (Leon elsker å være med på det i bæremeisen), mannen har kantklipt, vi har alle plantet til på innsiden av gjerdet - blåbærhekk, en hagehortensia og en minikiwi :) mannen har kappet bord til gjerdet og jeg har gjødslet og vannet alt. Har liksom kommet i høstmodus og innser ikke at plantene trenger masse vann når det er så varmt som nå!!!

 

Leon får hjørnetenner og har vondt stakkars :( litt utilpass, så det var godt for oss med en helg vi kunne dovne oss på morgenen og Svigers koste seg med lillegull. Savnet litt morgenstund med basing og tulling i senga, men det gjør jo vi hver eneste helg - så det var vel Svigers tur nå da ;) det var jo godt å sove også da ;)

 

Jeg går inn i den siste uka mi på ortopeden, neste stopp blir indremedisin. Gleder meg men gruer samtidig litt. Er ikke til å komme bort ifra at det er slitsomt med jobb-bytte hele tiden. Nok en grunn til å glede seg til å bli ferdig med turnusen ;)

 

Hvor blir det av alle? MaMi; fått solgt huset? Kommet igang på ny plass? Trives? FruLS; det nærmer seg vel ikm, blir det baby til våren?! Happy; du da, hvor er du i løypa på babylaging? Jeg er 3dpo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde ønsker og svart ja :) jeg er helt enig babysyk - om du er tom for følelser så bare flytt. Det er ikke heldig å vokse opp i et hjem der mor ikke kan være seg selv i frykt for å irritere far. Det er MYE bedre å dra før han gjør for mye skade. Jeg kan ikke si så mye selv, jeg hadde ingen far da jeg vokste opp (hadde aldri sett han), men jeg hadde en dårlig stefar. Heldigvis la han seg aldri opp i hvordan mamma oppdro meg, men søstra mi fikk aldri lov til noenting. Resultatet er at hun er veldig usikker og sliter masse psykisk. Mamma turte ikke gå fra denne mannen (lang historie) før søsteren min var blitt ganske stor. Jeg husker at vi begge var vanvittig glade den dagen de fortalte at vi skulle flytte :) Jeg mener ikke at samboeren din fortjener å bli sammenlignet med dette altså, men jeg mener bare å si at det viktigste er å ha foreldre som har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit babysyk, at mannen skulle ødelegge ferien også! Men godt at du og mini koste dere da! Jeg føyer meg i rekken av de andre her. Likegyldighet ER værre enn hat. Mannen her var likegyldig en periode rundt jul, var helt forferdelig å være på andre siden (men det blir jo annerledes med dere da). Uansett, dette var pga jobben, og likegyldigheten der smittet over hjemme. Så da sa han opp jobben. Etter det har alt normalisert seg, heldigvis! Hvis du ikke ser at noe kan endre seg, og at likegyldigheten tar over, så gjør et grep, FØR likegyldigheten går ut over mini også, for det er det værste som kan skje (og det kan skje)!

Håper at samtalene hos helsesøster hjelper litt på å forstå hva du skal gjøre, kanskje hun også kan henvise videre til en psykolog/parterapeut hvis det er nødvendig (kan kanskje hjelpe å gå til parterapeut alene også, for å bli enig med seg selv).

 

Camillok, så koselig helg det høres ut som dere har hatt, til tross for nye tenner. Morgenkos er deilig det, men noen ganger er det deilig å sove også ja, evt bare har morgenkos mammaen og pappaen.

 

Ønsker, du har jo fått gjort myyyye! Håper du klarer å nå målene dine før neste helg da :) Syntes du er råflink jeg, som maler alt selv! Heldigvis er det meldt opplett og fint utover i uken også, så du får malt mye!

 

Her er IKM iløpet av uken. Er ikke helt sikker på når, siden det er føste syklus.. så godt mulig den ikke kommer før neste uke. Jeg har to mulige EL tidspunkt. Trodde først det var tirsdagen pga mye slim, men så fikk jeg smerter på venstre side og mer slim på lørdagskvelden (håpe på festesmerter?). Var EL tirsdagen, traff vi nok godt med aksjer i helgen og mandagen, men var det lørdagen så var vi nok litt sen, med aksjer søndag morgen, men kanskje..?

Snakket med mannen igår, og han er nå med på "se hva som skjer".. :D Hurra!! Hvis ikke TR kommer i løpet av uken, tror jeg faktisk at jeg venter til neste helg med å teste (siden jeg hadde lange sykluser før jeg ble gravid).

Har jeg forresten fortalt at en kollega (hun som var min vikar) er gravid? Nå er hun vel ca 17 uker. Og vet dere hva?? På torsdag fikk jeg vite at enda en kollega er gravid (hun som også var gravid samtidig som meg, med termin i september), og hun er hele 20+ uker!!! Hun fikk faktisk ikke TR tilbake etter fødsel, men ble gravid direkte!

Ellers har jeg søkt på  ny jobb her, men spørs om jeg får den. Var søknadsfrist "snarest" og oppstart om to uker. Har ikke hørt noe enda..(ca en uke siden jeg sendte inn).

Og så er jeg nå ferdig med nøstebarnbuksen og voksejakken jeg strikket til min stebrors datter. Eller, holder på med heklekant på buksen, og må kjøpe og feste knapper. Søte lille nurket skal hete Iva (uttalt som den engelske versjonen av Eva).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se fruLS :) krysser fingre for spire :) blir spennende å se her også, nå virket det som normal EL - eller kanskje litt "kort" - pleier å ha slim i 3-4 dager med smerter og oppblåsthet på dag 3. Nå var det bare 2-3 dager og egentlig ikke det typiske stikket i siden. Men hadde vondt over mot venstre side og fikk masse skim dag 2. Dag 3 var det over med slim. Vi hadde kos to dager før antatt EL så det skulle passe finfint :) ingen symptomer enda. Jeg har jo pleid å kjenne implantasjonen, så vi får se om et par dager ;)

 

Her lagde Leon leven hele natta og jeg kom meg ikke på jobb :( nå er han levert i bhg da, så kunne sikkert dratt nå, men det blir liksom teit det også...

 

Ønsker: lykke til med malingen, det blir sikkert fiiiint :) gleder meg til å se i bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger det bilde av nøstebarnsettet på bloggen! :)
Hva syntes dere, skal jeg hekle på hjerte/blomster, eller la det være som det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjenner det går kaldt nedover ryggen min av det du skriver FruLS, at likegyldigheten kan gå ut over mini. Nei, det må ikke skje. Føler at jeg er rimlig klar på at mini ikke skal vokse opp i et hjem hvor det ikke er kjærlighet mellom mor og far. Og at de ikke ler sammen. Det er ikke bra! 

Han ble heldigvis blidere av å være ute på piknik. Sikkert godt for han også når vi først hadde kommet oss ut. Han var blid resten av kvelden og har vært det idag også. 

I timene hos helsesøster er det en parterapeut også. Hun kommer med litt og noterer litt, så får vi se hva som skjer. 

 

Jeg gikk tur idag, ca 1mil! :) Det var deilig i finværet. Var på asfalt da, men men. Gikk fram og tilbake til Skøyen og møtte mamma der i lunsjen hennes. 

Mini holder forresten også på å få tenner. De ytterste fortennene oppe. Han er litt ekstra trøtt og driver med tunga og fingrene i munnen. 

 

Blir spennende å se hvem som ender opp med positiv test først. Jeg står på sidelinjen (med gitter forran :) ) og heier på dere. Har slått helt fra meg tanken om flere nå!!!! Men tanken på å ikke få flere barn er utrolig trist! Men løpet er jo ikke kjørt selv om jeg skulle bli singel. Det finnes jo andre der ute (etterhvert). 

 

Ønsker, det er nesten så jeg vil komme og hjelpe deg :) Du er virkelig flink som stålsetter deg og kjører på! Stå på så ser du snart en enda på utearbeidet for i år. Og tenk på neste år, da kan du kose deg med å ordne opp i hagen!! Plante og planlegge! 

 

Var inne og så på gjerdene Camillok, tror det ville passet fint med buet til huset deres jeg. Ihvertfall sånn jeg ser det for meg. Syns buen på bilde 4 var fin, litt sånn lang. Men det er vel mindre jobb å kappe til rette da, alle like lange. Men forresten, det er vel bare å lage flere maler og nummerere de..... Det var en ting du skrev for en stund siden som jeg tenkte å kommentere, men nå husker jeg absolutt ikke hva det va. Irriterende!! :) Tenke tenke. Husker ikke om det var planter, babylaging eller noe annet heller jeg. Jaja. 

 

Krølle, gratulerer med tillatelse! Blir spennende for dere fremover da. Håper alt går slag i slag uten unødvendig venting :) 

Forresten, det første som slo meg var cøliaki, men så slo jeg det litt fra meg igjen. Er nok litt fordi samboer har det og det er liksom det eneste forslaget mitt. Han var forresten mye bilsyk før han fant ut av det. Mener lille keiser ikke likte bilkjøring? 

 

Jeg tror jeg skal bestille meg garn til denne jakken, http://www.pickles.no/pickles/2013/8/22/hverdagsjakke-everyday-cardigan.html men kunne egentlig tenkt meg litt nøytrale fargekomboer enn de kitene som er. Håper strikkelysten kommer mer og mer utover høsten. Har lyst til å strikke en ulldress til mini også. Helst nøstebarndressen. 

 

Etterpå skal jeg se sinnasnekkeren og jakten på kjærligheten. 

 

Nå skal mini igang med legging så jeg får avslutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra å høre at dere koste dere både du og mannen på piknik. Og at godhumøret varer dagen etter..supert! Godt med noen lysglimt innimellom. Bare pass på å vær rettferdig når du veier godt mot dårlig. At ikke en dag med smil veier opp mot en mnd med dritt. For det er det ikke verdt!

Flink du er og gå tur da! Vi har vært på Ikea idag vi. Kjøpt oppbevaringseesker, teppe og stoff til gardiner til malin sitt rom, teppe til salongen, og diverse småplukk som alltid blir med. Og så var jeg på stoff og stil å kjøpte regntøystoff som jeg skal sy krabberegnbukse (med fot) til malin. Regnstoffet var litt tynt, så kjøpte med bevernylon til å forsterke rumpe og knær. Tenkte å bruke regnbuksen vi har som mal, bare lagr den litt kortere og med fot. Noe a la krabbevaderen til tørrebarn.no. Så nå må jeg frem med symaskinen...gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. nå skal jeg prøve å huske alt som er skrevet da :) Første først: 

Camillok.. hååper dere ikke får en forferdelig sutrete og ikke-sovende Leon selv om han får tenner. Huff :( Godt når de endelig er fremme da, da blir han straks mer fornøyd tenker jeg. Ja, det er kooos med morgenkos, basing og klemming. Ikke minst, når de kommer halvkalde krypende under dyna for å varme tærne sine og plasserer dem oppå lårene. Da skvetter jeg alltid så høyt, men likevel er det godt å føle at en kan varme ungen sin :)

 

Håper dere får positive tester begge to Camillok og  FruLS! Spennende, spennende :)  Hva med Happy? hvoor eeer duuu??? test? el? 

 

Camillok, jeg liker rett gjerdet best jeg da. Synes det er litt mindre fiks-fakseri liksom. Men liker kanskje aller best de som har spisser på toppen kanskje. Skikkelig sørlands-idyll :D

 

Godt det er med en parterapeut på samtalene hos helsesøster da Babysyk. Så slipper man å gå den runden flere ganger liksom. Holder sikkert mer enn nok å fortelle alt fra gang til gang :(  Håper virkelig det har noe for seg disse samtalene deres! .. og at samboeren din faktisk er interessert i at ting skal forandre seg.. OG skjønner snart at det er HAN som må trå til her snart om det skal bli noen endring!

 

Men du.. hva har det å være bilsyk med cøliaki å gjøre?!? er det et symptom altså?? :huh:

 

I ettermiddag har jeg malt, og vet dere.. nå har jeg ingen vegger igjen å male!! Juhuu  :) Bare vindu- og dørommramming samt en brystningslist rundt hele huset og taket på en liten veranda. Har satt meg målet å være ferdig innen søndag denne uka. Det SKAL gå!

 

Klarer ikke helt å la være å planlegge bittelitt hage da, når jeg sitter her og titter på nettet eller går rundt i hagen. Hva var det du nevnte Camillok? plantekatalogen.no?

 

Idag skjedde det noe utrolig morsomt med Kristin forresten! Hun lå liksom over skulderen min og tittet rundt seg. Jeg satt og spiste lunsj med en venninne på besøk da Kristin plutselig begynte å lage lyder som at hun prater. Det gjør hun jo ofte.. men denne gangen snakket hun til bildet av vesla. Bildet er et ganske stort sort/hvitt-bildet og vesla smiler som en sol på det.På rekka henger bilder av de tre store i sort/hvitt også. Kristin smilte til bildet og småpludret som at hun snakket til henne. Noe senere så hun direkte på eldste sitt bildet og gjorde akkurat det samme :)

For et par dager siden så var lillegull litt urolig, så jeg bar henne rundt og tok henne med til toalettet så hun kunne se sitt eget speilbildet. Først rykket hun til og måpte, så så hun meg inni speilet og smilte stort. Så så hun på seg selv og gjorde tydelige tegn til at hun ville hilse på babyen inni der.. hihi. Såå søt da! Så smilte hun til sitt eget speilbilde og bare smilte og smilte.. sikkert fordi hun trodde at babyen inni der smilte til henne. Morsomme opplevelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaah, herlighet! nå har jeg skrevet to lange innlegg fra mobilen også får jeg bare en error når jeg poster...fikk sendt det siste til meg selv på mail hvertfall så limer det inn herfra og satser på at alt kommer med!

 

Tida flyyyr virkelig nå som jeg er tilbake på jobb så rekker ikke å skrive så mye her som jeg vil, men er innom og leser og koser meg med i innleggene deres :) skriver fra mobilen for mannen måtte bare se fotballkamp på pc'n så husker nok bare fn brøkdel av alt dere har skravlet om :)

Godt å se at du koste deg med mini på tur babysyk! Hsn virker som en herlig unge :) Selv om samboeren oppførte seg dårlig. Uff, har ingen gode råd å komme med for har aldri vært i en lignende situasjon selv. Det må slite veldig på deg å ha det sånn! Enig med de andre her ang likegyldighet. Og tenk at det er forholdet deres og samboeren din som blir mini sitt forbilde og "mal" for hvordan man skal ha det når han blir stor. Håper du kommer til enighet med deg selv om hvordan du vil ha det snart, du fortjener å ha det bra!

Så flink du er å male Ønsker! Skjønner ikke hvor du får all energien fra jeg! Hvordan går det med dåpsplanleggingen? Så detaljorientert og kreativ som du er er jeg spent på å se bilder etter den store dagen :)

Oi oi, spennende med ikm som nærmer seg da fruls, og snart Camillok! Har nesten gitt opp troen på egen kropp her... Fortsatt ingen mens, negativ test... Har hatt to skikkelig positive el-tester siden juni i "passende" tid i forhold til hvordan syklusen burde være, og det har virket på kroppen som om el har vært på vei men det har vel ikke vært noe. Er eksepsjonelt utålmodig så det hjelper jo ikke at ikke tr dukker opp heller. Kanskje det ikke skjer noe før jeg slutter å amme?

Har ikke fått med meg disse gjerdestolpene det er snakk om Camillok men gleder meg til å se hva dere velger på bloggen :)

 

lurer på hvordan det går med mami! er vel  kommet godt inn i nyehuset nå tenker jeg. og håper alt er bra med storejentene på skolen :) og knøttene i ny barnehage!

Her har snuppis begynt å gå :) er så søt der hun stubber avgårde i full konsentrasjon og samtidig så utrolig begeistret for at hun klarer! Også har hun lært å klappe så nå klapper vi for alt her!
Kjenner det tar litt på med nattevåk og jobbing etterhvert, takk og lov for ammefri! Skjønner ikke hvordan du har klart deg krølle! Snuppis har vært våken en time midt på natta de siste nettene, og med mannen på fisketur i helgen ble det en litt morgengretten mamma her på søndag ;) jeg fungerer ikke spesielt bra på natta dessverre... Har lånt "sove uten gråt" på biblioteket, kanskje jeg kan plukke opp noen gode triks! Har ikke lyst å begynne med skrikekur, enn så lenge er absolutt overlevelig! Men vil gjerne ha et par netter i strekk før det dukker opp en til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker, jeg synes du skal revurdere å være med på peonimporten - har du tatt en titt på hjemmesiden? Du må ut med MINST 100-lappen for peoner i plantesenterne også, oftest 2-300... Og de har jo ikke i nærheten så godt utvalg... Og stort sett har de ingen trepeoner heller... Jeg tror jeg skal ha 3 trepeoner, og 5-7 vanlige :) elsker det nye enorme beder jeg har fått på innsiden av gjerdet :) planteriket.no kjøpte jeg løk. Man kan nok få billigere, men så var det utvalget da! Gleder meg til vårblomstring :)

 

Jeg tror kanskje vi går for bue, det var det vi hadde tenkt i utgangspunktet, og jeg synes de flotte stolpene kommer enda mer til sin rett med bue. Er enig med deg ønsker at det er flott med smale stakitt med spiss, men det er nå 95 mm stakitt vi har kjøpt inn da... Vi setter det uansett opp rett, og så skjærer vi bue med sirkelsag til slutt. Om vi ombestemmer oss så er det jo enkelt å bytte ut bordene på et segment om vi ikke blir 100% fornøyd ;) ideen med bue er at det vil fremheve de enkle detaljene på huset (pynteklosser under etagelista og utskjæringer på de bjelkene som holder taket.

 

Happy, de fleste barn begynner å sove bedre på natten rundt året, så det ordner seg nok med noen hele netter før nr to ;)

 

Svigerfar var forresten mektig imponert over alt vi har fått til i Hagen - det var veldig koselig :) han mente vi i hvertfall hadde fått unna 2-3 års arbeid :) mannen er forresten skikkelig gira på gjerdet han også og er ikke vond å be :) han har til og med vært den som har foreslått å gå ut for å jobbe med det flere ganger!

 

Hmm... Sitter ute og nyter sensommeren, men hører Leon klager... Stakkars liten, de hjørnetennene er jammen ikke greie, og det værste er at de ikke er i nærheten av å bryte gjennom heller... :( han er så ufattelig søt fortiden :) smeltsmelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det ER jo ingen tvil der Camillok! Jeg er enig med svigerfar.. dere har gjort en kjempejobb på hagen deres! :) også har den blit knallfin også :)

Men nå har jeg ikke tid til å tenke på peoner eller noe hage-greier uansett jeg.. så eventuell import får vente for min del ;)

 

Forhåpentligvis ut å male i ettermiddag igjen.. da er det mye maskering og plastbeskyttelse som kan forsvinne! Jippi!! :P  Så kan vi henge opp hengehuska på verandaen også! :) Gleder meg. 

 

Har vært og handlet inn en svær pose med sko og gummistøvler idag, til ungene som trenger innesko i gymmen, gummistøvler, nye joggesko, innesko til klasserom osv, osv. Dessuten hadde vesla bare to bukser å bruke, så jeg har handlet inn to til. Så får det holde. Vet ikke hva dere tenker, men jeg synes at fire bukser burde holde frem til våren ;) Den ene var supersøt da! Rosa med svarte og hvite kaniner og med litt bling tror jeg. Kjøpte en rosa cardigan som passer til også. 

Men jeg må være forsiktig med pengene om dagen! Det er MYE som skal handles inn til huset og ikke minst så koster det med materialer og maling som vi bruker å pusse opp gamle rom med. Huff :(

 

Lillegull er ikke så glad for å være med på handletur. Hun er stort sett bare grinete da. Det gjør jo at jeg kjapper meg litt ekstra og er ikke på handletur så ofte akkurat da, så kanskje like greit. :D

Nå skal jeg plukke henne opp her og skravle litt med henne. Det er SÅ deilig å se at hun smiler som en sooool når hun ser mammaen sin :wub: Lille gullet mitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager du kyssesmiley? Jeg vil og lage sånn om gullet mitt :) angående klær så gidder jeg ikke vaske hele tiden, så her trenger vi atskillig mer enn fire bukser! Liten grisegutt som vil spise SELV vet dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hukommelse, hukommelse kom til meg! 

 

Ønsker, å bli bilsyk er ikke et symptom på cøliaki, men samboer var det allikevel. Tror dårlig/løs mage er det mest vanlige symptomet, sammen med dårlig vektoppgang. Men det er veldig mye forskjellig, man kan få hodepine av det også... Var ikke derfor samboer fant ut av det, det var egentlig ved en tilfeldighet. Håper ikke mini har det, selv om det finnes mange værre ting! 

 

Happy, heia snuppa som har begynt å gå. Ser det for meg, det er jo såååå søtt med stabbende skritt. Og klappingen, kan tenke meg hun smiler stolt om dagen ja. 

Kjedelig med syklustull, hadde blitt GAL jeg! Under prøving, det er jo nervepirrende nok med stabil syklus. Hva med å tempe? Da vet du helt sikkert om du har hatt el eller ikke, så da MÅ jo tanta komme om det ikke er spire inni der. 

Hvor lenge har du tenkt til å amme? Vurderer du å slutte nå for å se om syklusen stabiliseres? Ang skrikekur så har jeg hørt flere si at det bare tok én natt, det er jo ikke så ille. Og om det blir for ille så er det ingen skam å snu :) 

 

Kristin høres så god og søt ut Ønsker. Hun er nok langt framme pga alle søsknene i tillegg til personligheten hennes. Husker mini var håpløs på handletur også, vogna måtte være i bevegelse hele tiden for at han ikke skulle gråte, det er ikke alltid like lett i trange butikker. Gikk med hjertet i halsen noen ganger i frykt for å rive ned noe glass. Husker jeg fikk endel stygge blikk også, DET er slemt gjort!!!! 

Aner ikke om 4 bukser holder. Du får se det an, og evt kjøpe noen på salg om det skulle bli for få. Vesla er jo ganske aktiv så jeg kan tenke meg at hun fort skitner de til. Men det er vel såpass med klesvask hos dere at de raskt blir vasket. 

 

Enig med svigerfaren din Camillok, dere har fått gjort veldig mye ute. OG inne!!! Dere får igjen for det, nå blir dere raskere ferdige og kan slappe litt mer av, særlig siden det kanskje snart kommer en til. Fikk tips fra samboer om at dere ikke burde bruke sirkelsag, men noe annet, f.eks stikksag, han mente det ble finest. Han er jo x-tømrer, så jeg regner med at han vet hva han snakker om. 

 

Er i strikkehumør jeg. Mest gira på å starte på noe nytt da...... Skal kjøpe garn til hverdagsjakken til picklesjentene i morgen. De har utvidet åpningstidene og fått større lokaler, så jeg gleder meg til å dra dit i morgen. Var aldri i den gamle, så det blir spennende å "hilse på" masse nytt garn. Håper de har noe på salg også. I tillegg har jeg planer om å strikke nøstebarndressen til mini. Den er jo superpopulær!! Er veldig usikker på fargevalget. Den strikkes i dobbelt garn, så jeg tror det blir en tråd av hver farge og ikke striper ( = mindre jobb). Mini kler veldig godt mørkeblå så det blir nok marineblå og en til - valget står mellom Aqua, Isblå eller Lysegrå, hva tror dere? http://123knit.com/catalog/index.php?cPath=21_60_82

 

 

Der våknet mini, så jeg får gå og kose litt med han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå kom jeg på det Camillok!! Tipset. Jaja, det var ikke noe voldsomt tips da men. Du snakket om tavlemaling. Har sett på flere blogger at de heller bruker matt svart, det blir billigere. Spørs jo hvor stor vegg du skal male da men. Jaja, nå vet du det i hvertfall :)

 

Vi har spist vafler, samboer som lagde, på slump, med litt veiledning fra meg :)

 

Nå må jeg strikke, har lovet søsteren min en babyjakke som hun kan gi til en venninne. Babyen har kommet og jeg strikker str nyfødt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med vafler da Babysyk! :) Mmm.. det er godt det! Så snille alle dere er som driver og strikker til andre! Det er fine gaver det.. også så utrolig koselig å få hjemmelaget :) Forresten Babysyk.. glemte å si det sist, men den jakka fra pickles er kjempefin!!! marineblå.. og hmm.. nå synes jeg alle de fargene du viste der var fine jeg da. Kunne valgt hvilken som helst av dem skal jeg være helt ærlig!Men må jo innrømme at aqua-fargen der var litt ekstra spennende og sjelden da.

 

Camillok- det der røde fjeset/smileys mener du? får du ikke opp hele linja å velge mellom når du trykker på smileys`en oppe på verktøylinja når du skriver? så kommer linja med forskjellige smileys opp under her!.. der ligger den :) Planteriket.no var det ja. Takker og bukker :)

 

Å jaaa. Kristin er SÅ gooood! :wub: Nå pludrer hun så mye også! :P mye "ooo" og "aaah" og virker som hun prøver ut stemmen litt nesten. Dessuten synes hun det er kjempegøy at vi hermer etter henne og da snakker tilbake liksom. Da smiler hun stort, blunker flørtende og så kan det komme en liten "aaah" igjen før hun hiver seg over hånda si og tygger på den (noe hun gjør veldig mye om dagen!)

Men.. dere... jeg tror ikke jeg har nok melk til gullet jeg! :( Økedager nå, igår og idag, og hun har ikke vært fornøyd på lenge synes jeg. Blir liksom veldig fort sulten igjen, og jeg ammer nesten annenhver time. Altså.. ikke bare dnår hun har økedager altså, mye ellers også! Likevel.. om natten sover hun leeenge. Men igår natt og inatt våknet hun igjen ved tre-halv fire tiden og ville spise. Dessuten våknet hun idag klokka halv ni. Det er kjempetidlig for henne å være. Idag har hun heller nesten ikke sovet, men vært mye sutrete og har villet spise konstant. Må snakke med helsesøster om det på torsdag. Da skal vi på 3 måneders-kontroll og ta vaksine. 

 

Så gøy det må være at lille jenta går nå Happy!  :) Ååå.. hun er nok søt tenker jeg. Stabber seg rundt sier du. herlighet så gode de er når de mestrer forskjellige ting ved alle sine milepeler! :rolleyes:

 

Fått malt en liten time i ettermiddag også jeg, så nå er vi HELT ferdig med den overbygde verandaen!!! :D  Det er jeg glad for gitt. Imorgen skal jeg ta 1. strøk rundt vindu og dør på sørveggen tenker jeg.

Strikke ja! Strikke høres koselig ut nå! Men det har jeg IKKE tid til ivertfall. :wacko: Nei, får vel bli ferdig her i huset først. Så skal jeg ta fatt på alle uferdige prosjekter og gjøre dem ferdig. Har ingen ideer på nye ting heller egentlig, så det er like greit. Har tittet gjennom et par, tre garnprodusener.. og har ikke sett at det har kommet noen nye kataloger enda heller. har dere sett? er jo morsomt å ta en titt ivertfall.

 

Nå skal jeg se på NRK2 her.. "Hjelp, vi skal føde". Kom bare over det tilfeldig. Artig. Gleder meg til å se heeelt nyfødte bebbiser igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken :D Jaja... når rutiner er på plass så endrer de seg igjen. Det er jo i grunn typisk når det gjelder babyer, synes dere ikke? :) Så idag.. igjen.. våknet lillegull tidlig. Åtte faktisk. Så da satt hun og jeg i pysjen her mens jeg spiste frokost. Hun hadde allerede fått oppe på sengekanten bare en halvannen time før.. men nå ville hun ha mer. Så da fikk hun det.Litt påfyll liksom :P  Men NÅ sover hun da.. og jeg har fått dusjet. Det er virkelig godt å få stelt seg skikkelig selv om man bare dasser hjemme. Man blir liksom litt mer våken og klar for dagen da synes jeg.

 

Men dette er fy, fy altså. Nå sitter jeg i sofaen og spiser smil-sjokolade og drikker cola!!! På en helt vanlig midt-i-uka- dag onsdag! Kan jeg unnskylde med at det er lille-lørdag? Neeei! Det kan jeg faktisk ikke ;) Jeg går jo ikke akkurat ned i kilo av dette her da! Ikke går jeg så mange turer som jeg hadde planlagt heller! :( Ecco-joggeskoene er jo kjøpt inn og tatt i bruk, 1700 kroner faktisk!! Så disse BURDE jeg bruke myyye mer! Nei, skjerpings på meg! Vesla skal meldes inn på SFO nå. "Bare" tre ettermiddager i uka, litt dårlig samvittighet får jeg siden jeg er hjemme.. men likevel.. kanskje det blir tid til litt mer turgåing og husvask da!??! Hmm.. vi får se ;)

Ellers har jeg nettopp gjort det jeg pleier å gjøre hver august og januar.. nemlig klikke meg på nettsider med klær til barna og handle på salg. Selv om vi egentlig ikke har råd til det nå, så blir det dyrere dersom jeg skal vente til jeg føler jeg har råd.. eller MÅ ha noe til dem når de trenger det.. for da blir det ofte veldig mye dyrere. Jeg synes det er liksom så greit å handle på salg og føler jeg kan forsvare disse klikkene jeg har gjort idag. Handlet til vesla denne gangen. Hun mangler litt pentøy, og når hun skal i bursdag til jentene i klassen så synes jeg det er litt morsomt om hun ikke går i den samme hvite penkjolen hver eneste gang. LITT kan man variere, eller? Så det hun nå har av pentøy er: hvit posekjole uten ermer, beige bluse med store rosa/korall roser og stor rysjekrage med rosa/korallfarget strømpebukse (og tenker på et passende skjørt eller city-shorts til og en rosa/korallfarget hårbøyle til) og et digert tyllskjørt fra Angel` face med to, tre forskjellige bluser og strømpebukser hun kan variere med. Så må jeg finne ut om penskoene hennes kan matche alle disse antrekkene! 

 

Det ble litt voldsomt for meg å se "Hjelp, vi skal føde" på NRK2 igår :( Kameraet gikk liksom heeelt innpå og det ble faktisk litt for sterk kost for meg. Herlighet.. kanskje jeg har blitt fintfølende på mine "gamle dager"  :D

 

Forresten dere.. kunne dere heller tenke dere å chatte på et annet type forum? Dette vi skriver her kommer jo faktisk ut så absolutt alle kan lese det, og det er jo ikke alt vi vil at andre skal skjønne eller lese, er det vel? eller bryr dere dere ikke? Vel, for meg er det kanskje lettere å holde litt igjen ivertfall. Men i et lukket forum/gruppe f.eks. på FB så kan jeg kanskje tillate meg å være enda mer åpen. Vet ikke helt jeg, men har bare tenkt på det litt i det siste av og til. Om dere vil være med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt hva du mener Ønsker, med denne delingen. Noe (som gjerne er veldig intimt) blir kanskje lettere å dele når man er anonym, men samtidig deles gjerne mer annet (personlig) hvis man er lukket. Er med på en mammagruppe på FB (a la denne, bare fra Mammanett), og der deles utrolig mye... Og er sååå kjekt å se bilder osv av de små etterhvert som de utvikler seg :)

 

Jeg holdt på å klikke innom "Hjelp vi skal føde" jeg også, men endte opp med Fødeavdelingen på FEM istedet. (19:30). Dvs, det ble ikke så mye jeg fikk med meg da, for Malin ville ikke sove igår, og jeg gikk i skytteltrafikk inn og ut av rommet hennes fra 18:30-21:30...da kom mannen hjem fra styremøte i borettslaget, og tok over. 10min senere sov hun.....urettferdig at mamma skal være så spennende på kvelden (selv om det er kjekt også da).

 

Enda ingen TR på meg da...begynner å lure på om jeg skal finne frem en test. Har jo "bare" 30stk i skapet. (kjøpte billig-strimler på ebay) Men en del av meg vil egentlig ikke vite, for vet ikke helt om jeg er klar enda.. Så kanskje jeg drøyer det en uke til...vi får se. Ihvertfall til helgen (da er det 2uker siden stikningene jeg kjente, EL?).

 

Så kjedelig at kroppen ikke vil samarbeide Happy! Håper du enten får TR eller positiv test snart da...kanskje du produserer sent HCG? Er jo merkelig at du har hatt to positive EL tester uten at mens kommer. Hvem var det som hadde vært hos gyn og fått bekreftet EL (sprukket follikel)? Camillok?

Kjedelig med natterangling på snuppa også. Men det er forhåpentligvis bare en periode. Malin hadde også sånn før den første tannen kom gjennom. Tre netter på rad med 1-1,5t våken. Ikke grining, bare våken.

Flink hun er som går også da... kanskje våkentiden kommer av utviklingssprang? eller separasjonsangst? leste nettopp dette på Ammehjelpen:

 

Eldre babyer

En kan oppleve at barn i alderen 7-9 måneder plutselig våkner oftere om natten enn de har gjort før. Det kan ha sammenheng med at barnet blir mer bevisst omgivelsene. Dette er av flere forfattere betegnet som separasjonsangst. En merker at de reagerer negativt og blir redde for fremmede mennesker. De gråter når foreldrene går, og smiler når de kommer tilbake. De kan rett og slett våkne hyppigere fordi de vil sjekke om mor (og far) er i nærheten, og de søker brystet for å få trygghet og nærhet.

Det kan også være store forandringer i babyens liv, for eksempel at mor har begynt å jobbe eller barnet har begynt i barnehagen. Her er nytter det ikke å øke grøtporsjonen til kvelds, men rett og slett akseptere situasjonen og gi barnet den trøst og nærhet han trenger.

Det er skrevet bøker om barns utviklingssprang, at de kan våkne oftere når de er i ferd med å lære seg nye ferdigheter, for eksempel å snu seg rundt eller begynne å krabbe. Det har også vært hevdet at tannfrembrudd kan føre til uro om nettene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig ønsker, hadde vært hyggelig med et litt lukket forum! Har faktisk tenkt det selv i det siste :) noen som tar på seg å fikse?

 

Jeg synes isblå og Aqua var veldig fine begge to babysyk, dressen blir nok flott uansett hvilken kombinasjon du går for! Jeg er så heldig at svigermor holder på å strikke sånn dress til snuppis, den blir i grønn og naturhvit tror jeg :)

 

Ja det skjer mye her for tida og har tenkt på både tenner og utviklingssprang fruls! Kjenner ingen tenner på vei, men det burde komme noen snart, over to måneder siden de to første kom, og hun styret litt på natta da også tror jeg. Gullfiskhukommelse vet dere, så husker ikke alt så klart ;)

 

Hvordan er det med barnehage plass for dere fruls? Har dere fått? Og babysyk? Har ikke fått ennå, og kjenner litt at jeg håper vi får fra januar og ikke november egentlig. Da tar jeg ut resten av ferien min, også blir det en drøy måned uten lønn på mannen, tror det hadde vært perfekt! Synes jo hun er så liten, og jeg er absolutt ikke klar for at hun skal begynne ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at vi burde hatt lukket forum.

 

Så heldig du er som får strikket dress Happy. Hvordan går det med Mariusgenseren?

Vi har ikke fått plass, men diskuterer i skrivende stund å sette oss på venteliste i sykehusbarnehagen. Der har de ledig plass. Samboer er litt skeptisk. De sa først at det var start allerede mandag, det var litt tidlig!! Kjente at det var greit å ha han hjemme litt til. Men tror ikke vi har noe valg. Jeg har jo 3 mnd igjen av permisjonen, men tror ikke de på jobb hadde blitt særlig glad hvis jeg tok ut den sammenhengende. Blir start i oktober så vi har litt tid på oss....hvis samboer bestemmer seg.

 

Må prøve å få å få samboer til å snakke, nå ser han bare p tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en gruppe på Facebook ok? Isåfall kan jeg fikse en hemmelig gruppe der.. Men da tror jeg alle må bli venn med meg der...?! Sender isåfall en PM med fullt navn så dere finner meg.

 

Vi begynner barnehage på mandag!!!!! Skal forhåpentligvis bare gå tre dager i uken da..hvis alle søknader blir godkjent. Starter også opp ny runde med babysvømming på mandag, blir spennende å se hvordan malin reagerer på bassenget etter så lang tids fravær (bare plasking i balje/lite basseng i sommer og vanlig bading her hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ønsker - det var en god ide :) Jeg er sjelden inne på andre tråder enn på vår tråd, følger jo ikm grupper nå i disse prøvedager, men jeg er ikke veldig helhjertet på det. Blir litt fordi jeg er her fra før av på en måte... Og det hadde jo vært veldig koselig å se litt mer av dere, vi har jo blitt ganske godt kjent nå :D Jeg er litt restriktiv på hva jeg poster av bilder av Leon på FB, men noen drypp i dann og vann synes jeg er ok. Er ikke så ofte på FB, men jeg kan jo begynne å være mer der???! 

 

I dag var jeg og mamma på harryhandel - og jeg fikk kjøpt en superfin Reimadress til Leon :) Halv pris, 650 kr for vinterdress er ok synes jeg. Dyrt, men nødvendig. Den er i mørk grå, lys grå, limegrønn og beige og er egentlig relativt unisex - bra om det dukker opp en jente etterhvert! Men de bruker kanskje opp en dress på en sesong?

 

Hadde kveldsskadepoliklinikken i kveld, og mannen var på vakt så mamma passet lillegull. Hun hadde vasket hele første etg, ryddet ut av oppvaskmaskina og satt på klesvask :D Helt fantastisk! Da hun fortalte det så slo det meg: mamma trenger en liten ekstrainntekt, og vi er jo på utkikk etter vaskehjelp - hva om hun gjør det for oss hver 14. dag mot betaling? Kanskje pussig, men hun trenger virkelig et tilskudd økonomisk, hun er flink til å vaske (har jobbet som renholder tidligere) og vi trenger noen vi vet vi kan stole på. Hun kan da komme på dagtid og har jo allerede nøkkel og kan bruke den tiden hun trenger. 

 

Siste dag på ortopeden i morgen - det blir litt rart men også godt! Ny epoke. Husker da jeg begynte på ortopeden, da var jeg helt susete i hodet fordi jeg akkurat hadde fått positiv gravitest. Kanskje det blir lik start på medisin????! Det hadde vært kos! Har litt symptomer, så det kan godt være en liten spire inni der ;) Hadde vært gøy om vi gikk gravide samtidig fruLS :) Selv om jeg skjønner skrekken litt også, det er jo et enormt ansvar med disse søte små! Og myyyyyyye jobb - men så verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...