Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter inspirasjon til innredning av rommet til mini om dagen. Har kommet over noen morsomme sider, http://www.ikeahackers.net/?m=0 og http://www.foreldremanualen.no/ Ellers tar jeg gjerne imot tips og råd fra dere! Litt usikker på om jeg skal gå for blått tema eller fargerikt/dyretema. Tipper det blir en god blanding i mangel på kreativitet og 'rød tråd'.

 

Det hørtes folksomt ut på landstedet FruLS! Morsomt at du blir i kosehumør med så mange rundt, hehe. Ble det noe på deg? Dere er vel kanskje halvveis på babylaging?

 

Happy, håper snuppis roer seg ned om natta snart, for de nettene hørtes skikkelig slitsomme ut. Håper det er en naturlig forklaring på det da.Hvor lenge blir dere borte? Virker som at alle har ferie unntatt meg, men Csmillok, du har kanskje begynt å jobbe igjen?

 

Nei, er liksom tom for skriving nå. Husker ikke hva mer dere har skrevet.

Jo, Ønsker, håper det ordner seg med Kristin og søvnen. Har egentlig ingen tips å komme med, men mini var også sånn i begynnelsen. Leste et sted at det var vanlig at de hang på puppen på kvelden for å fete seg opp til natten, hvis det er noen trøst.

 

Nå skal jeg sove. Er trøtt hele tiden føler jeg. Jaja, håper dere andre får sove godt også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom mens i stad, er skikkelig nedfor :( var jo ganske avmålt over den positive testen da den ikke ble sterkere, men man rekker liksom å håpe likevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei camillok. Så kjedelig!! Og det var vel siste forsøk på en stund også var det ikke? Så leit at det ikke skulle gå. Sender en klem!

 

Har nok ingen inspirasjon babysyk. Men hvis du er på facebook så finnes der en gruppe som heter "tips og inspirasjon til barnerom". Er mye magasinrom der, men også litt fikse ideer innimellom.

Folksomt her ja! Ble ikke noe hin dagen, men vi har sneket oss til en runde ikveld/natt. Med to svogre og malin i rommet..haha.. Hysj hysj hysj så stille som mus, og kanskje enda litt til. Fire timer til klokken ringer, malin vil vel ha mat om tre og en halv..hurra! Og nei, ingen ferie her.

 

Imorgen får svigers besøk av et vennepar hit på dagstur. Er litt morro for hun damen er jordmor og var vakthavende når jeg fødte, så hun var med på forløsningen. Har ikke sett hun siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... TØR dere virkelig å sexe med andre på rommet FruLS???! :D Håper det blir baby ut av det, hvis det er det dere vil :D  Hørtes folksomt ut der ja. Men tenk, slik var det jo da vi vokste opp. Masse folk på samme rom, fire familier som ferierte på samme hytte og alle barna i en og samme seng liksom. Det gjorde ingenting den gangen.. men nå har vi plutselig blitt så kravstore.  Vi har vel fått for mye penger mellom hendene og dermed kan bygge hyttene tre.-fire ganger så store slik at det alltid står to gjesterom klare og tomme liksom ;)

 

Babysyk- jeg hadde gått for dyretema! Helt klart! Ja, eller heeelt slik klassisk lyseblått rom med rutete puter og pledd i lyseblått og beige og hvitt.. med hvite møbler i gammeldags stil osv. Gjerne litt "luxe" barnerom. Men jeg syntes egentlig at det dyretema-rommet hørtes skikkelig kult ut. Ellers så kan du jo ta for deg et eller flere Elsa Beskow-eventyr(som Putte i Blåbærskogen.. mitt favoritt EB-eventyr), slå det opp på overhead på veggene og male etter det. Male fine sopper og trær og dyr. Eller hva med Ronja Røverdatter og Birk i skogen?.. med tusser og troll osv?.. eller bondegård eller safari-tema? eller sirkus-tema?(kanskje litt voldsomt det siste der men :P )

 

Kjipt, kjipt, kjipt med mens Camillok!! Jeg skjønner såå godt at du føler deg snytt nå! Med positiv test og greier. Jeg hadde jo det samme jeg. testet positivt før ikm men dagens mensen skulle komme, ja, så kom den jammen!! Det var trist husker jeg. Jeg husker jeg var litt usikker på om det var kjemisk eller rett og slett en SA. Men gikk ikke så grundig til verks for å finne det ut. Det skjedde, og det var bare å gå videre. Hvis det er noen trøst, så har jeg virkelig trua på dere altså Camillok. Dere har jo Leon, så dere vet dere kan få barn sammen :) Men jeg spør som andre.. hva skjer nå da? venter dere med prøvingen?

 

Nå har jeg og Kristin nettopp kommet hjem fra 6-ukers kontroll. Hun veier nå 4450 gram, så lagt på seg 210 gram i de to siste ukene :) Hun fikk masse skryt da, sterk nakke, våken og følger med blikket godt, de synes hun smiler tidlig og ser at hun prøver å prate med oss og at det er tidlig også. Jeg fortalte om søvnen og at det har vært litt av og på og at hun spiser litt tettere på kvelden.. at hun liksom ikke virker like fornøyd og mett på kvelden. Fikk til svar da at det er ganske vanlig at man ikke har så mye melk i brystene på ettermiddagen/kvelden, og at det ikke er uvanlig at babyene da vil spise tettere på den tiden av døgnet. Det var jo greit å vite :)

Så både helsesøster og lege var veldig fornøyde. Det var så koselig å se legen. Han er legen til flere i familien, også til mannen min.Han er barnelege også, og "passer på" alle barna i bygda. Han er en godt voksen mann og og holdt leeenge på Kristin. Så på henne og sa "dette er et fiiint eksemplar. Det ser ut som hun har et veldig godt liv" og så smilte han. Kristin var rolig hele tiden enda hun hadde sovet og var sulten. Jeg ammet henne litt inne hos helsesøster, så hun ikke skulle begynne å vræle inne hos legen i tilfelle. 

 

Det er meldt knallvær denne uka jo dere!! :D  herlig, herlig! Får se hva uken bringer i form av søvn osv(dere er vel lei av søvnpraten min nå vil jeg tro.. haha)men håper å få malt litt på huset igjen denne uka! Desuten MÅ vi få ryddet unna søppel her ute, så egentlig skulle jeg bare kastet meg over det IDAG.. men her sitter jeg med en diger Crispo-sjokolade og brus..og KK-bladet! Imorgen skal jeg til Oslo, og fredag får vi besøk av venner. Da blir det grilling, skravling og kooos :) Hmm... kanskje jeg skulle lagd sjokolademousse og servert jordbær ved siden av til dessert da?! Det hadde vært skikkelig godt :) Det er jo så lettvint  å lage også! :)

 

Forresten.. jeg har nytt innlegg hvor jeg har sydd ferdig sommerbuksedressen om dere vil se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forresten.. tenkte å kommentere det du nevnte angående slik folie-sak til baderomsvinduet hos oss Camillok.. som du skrev i kommentarfeltet på bloggen :) .. du skjønner, jeg tenkte på en slik folie.. men saken er den at vi har tre-lister rundt vinduet, samt utforinger i vinduet i tre.. og det blir litt vannsprut fra badekaret når spesielt ungene bader.. og dermed vil lister og utforinger bli ødelagt ganske raskt. Derfor valgte jeg gardin.. som ligger utenpå lister og utforinger og det hele.. så er det ingen fare liksom om gardina blir litt våt :)

Når det gjelder huset ellers, så venter vi på at rørleggeren skal bli ferdig på sin ferie så han kan komme og koble til toalettet i 1. etasje.. så vi kan bruke det rommet også. Ellers har vi noen kommoder som skal monteres(bare 1 er montert på vårt rom.. to gjenstår), lamper og speil som skal henges opp.. og jeg burde kjøpe gardiner til soverommet vårt. Har hatt en liten pause i rydding, maling og alt som har med hus å gjøre.. og har heller sydd og kost meg med det.. men nå kjenner jeg iveren etter å komme igang og bli mer ferdig begynner å komme :) Jeg har mest lyst til å bruke kveldene mine i august til strikking, symaskinen og kooos enn å pusse opp gamle rom her kjenner jeg ;) Så tror vi må få opp farta litt her. Det eneste dumme er at det blir vel pengene som stopper oss. Det koster jo! ;) Men, men... litt av gangen så.. :rolleyes: Tålmodighet er en dyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihi, den som intet våger intet vinner Ønsker! ;) Men det var ikke helt "in the open" da.. Er skråtak i rommet, og dobbeltsengen står innunder skråtaket med gardin foran, men ja..gøy er det! Er langt ifra første gangen. Men det kjipe er jo å måtte tusle ned gjennom hele huset etterpå for å gå på do.. :/
Ja, dette er et gammelt gårdshus fra attenåttogfjørten en gang, med to stuer, to soverom og kjøkken i midten. Men nå  bygger vi jo det ekstra soverommet i annekset da. Så kanskje det er håp for litt privatliv da.. :) På fjellet hos mamma har vi sånn stor hytte. Med varmekabler på badet, fem soverom og oppvaskemaskin. Så er den nybygget, og mamma og min stefar har til sammen seks barn i "etableringsfasen", så litt plass må man jo ha.. blir nok deling av rom til slutt der uansett.

 

Så bra med vektoppgang da Ønsker! Høres ut som Kristin trives godt ja! :) Blir litt babysyk ja, men vi har ikke bestemt oss for å prøve aktivt ennå.. foreløbig har jeg ikke fått igjen TR heller (men syns igrunn den kan komme snart hvis det skal bli noe baby etterhvert). Nå har jeg funnet et gammelt skap/sjenk på Gi bort på finn.no som jeg skal ha til Malin. Tenkte å ta ut hyllene og henge opp en stang til kjolene, og ha litt småting i skuffene under. Håper det bare ikke er gitt vekk allerede. Og så fant jeg en gammel krydderhylle på landet som jeg skal male og ha på veggen. Usikker på fargen da..brun, grå eller lime (evt rosa). Husker dere tapeten? Den med sommerfuglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, dere er gærne fruls ;) spennende å se hva som dukker opp først, ny baby eller tr ;)

 

Åååå du har så mange gode ideer ønsker!!! Fikk lyst å lage nytt barnerommet nå jeg basert på Elsa B eventyr, tegningene er så fine! Men vi er veldig fornøyd med snuppis sitt altså! Jeg stemmer også for dyretema babysyk, det har vi og ;)

 

Mmm, den desserten hørtes god ut ønsker, hadde jeg vært hjemme hadde du plutselig fått en ekstra gjest ;) så gøy at de på helsestasjonen var fornøyd med lille søte :) fin vektoppgang! Håper sovingen kommer seg snart, kan bli halvsprø av mindre... Vi hadde en periode hvor snuppis kun sov på fanget mitt på dagtid, hvis jeg la henne ned ble det ramaskrik... Begynte å ha kurven ved siden av meg i sofaen og la henne der mett og fornøyd, og holdt en hånd på henne og hysjet. Det funket faktisk!

 

Skulle ønske det funket med noen enkle leggetriks nå, her er det turning i reisesenga...har dratt til mine besteforeldre, veldig koselig! snuppis og oldefar ble perlevenner :) kan ha noe å gjøre med at han bestakk henne med sjokolade så fort vi kom inn døra... :P der røyk ikke-noe-sukker-prinsippet ;)

Får prøve å bysse nattdyret i søvn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gale FruLS! Hihi! Men høres veldig spennende ut. Samboer hadde aldri blitt med på det!!! Men nå skal jeg ikke skryte på oss alt for mye sex den siste tiden. Lysten min er HELT borte når samboer er som han er.

 

Happy, så gøy at snuppis og olddfaren har blitt gode venner. Kan tenke meg hun koser seg! Er hun fortsatt like aktiv som da hun begynte å krabbe? Her åler mini seg, så vi nyter fortsatt at han ikke er høyt og lavt. Høres slitsomt ut med den leggingen! Har ingen tips å komme med. Annet enn å stålsette seg og la hun skrike en stund. Men det har du sikkert prøvd.

 

Sååå kjipt med mensen Camillok. Ble lei meg på dine vegne. Hva gjør dere nå da? Huff, tenker masse på deg!

 

Ønsker, takk for masse tips. Hadde ikke tenkt å gjøre det så avansert som maling av figurer på vegg egentlig. Tror det blir så enkelt som wall stickers. Så noe fine på en fotobutikk for en mnd siden, angrer på at jeg ikke kjøpte de! Nå er de sikkert utsolgt.

Så gøy med skryt! Tenker du ble stolt da.

 

Her er jeg litt irritert på samboer. Vil at han skal finne ut angående ferien. Syns fortsatt at det er utrolig kjipt at vi ikke kan dra til Spania!! Han har sett på hoteller på den franske rivieraen, jeg ser ikke helt forskjellen på det og Mallorca ang hepatitt A. Og det er dobbel pris til Frankrike!! Nei, hele gutten kunne dratt et visst sted spør dere meg. Har forslått ferie hver for oss, men det vil han ikke. Tror ikke han skjønner hvor dritt lei jeg er av han.

Nei, nå må jeg ikke hisse meg opp for jeg må sove. Slet med rastløse legger i går natt så det ble lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg glemt en hel masse av alt dere har skrevet. Jeg leste igår, men rakk ikke kommentere.

Èn natt vettu, så er alt glemt :D

Men husker noe da!

For det første.. haha.. må le godt nå FruLS.. det å ha et forheng bare i et soverom mellom dere og de andre.. det er som strutsen det.. å stikke hodet i sanden og tro at andre ikke ser deg! :D Jeg lo meg skakk da jeg leste det. Men jeg må si dere er modige ja :P 

 

Happy- jeg har egentlig ikke så mange gode legge-råd til litt større barn. Jeg innrømmer at mine la seg ganske så pent på kvelden. Så får vi se om Kristin er likedan ;) noe sier meg at hun vil ha eventyr, nattasang, kos og byssing og hele pakka før hun skal sove når hun blir litt større. Noe sier meg at hun er mer oppmerksomhetsyk og kosete enn alle andre til sammen :D

Men jeg husker at eldste drev og turnet litt da jeg la henne på eget rom...i sprinkelsenga si. Da var hun ganske liten husker jeg. Men jeg lot henne i grunn holde på. Jeg fant ut at grunnen til at hun holdt på så veldig, var fordi hun prøvde å finne en god sove-og liggestilling. Hun sovnet ofte av utmattelse da.. med et eller begge beina utenfor sprinklene.. men så la jeg henne bare tilbake i ryggstilling med dyna over når jeg visste at hun hadde sovnet godt.

 

Igår la vi faktisk Kristin for først gang i senga si på soverommet halvannen time før jeg la meg. Hun holdt litt leven og ville ha smokk, men etter en stund hvor vi hadde løpt opp og ned trappa for å gi henne smokken som stadig falt ut, sovnet hun og sov godt :)

Tror egentlig vi er inne i et godt sovemønster nå. Jeg vet nå at hun sover tungt og godt den første luren sin på formiddagen. Fra ca åtte og til alt fra elleve til ett liksom. På ettermiddagen tar hun bare små power-naps, og er egentlig overtrøtt når hun virkelig skal sove/legges ved elleve-tiden. Lurer på om jeg skal forsøke å begynne leggerutiner, kos, skift og kanskje til og med bading hver kveld ved åtte-tiden og se om hun sovner i senga si rundt åtte. Der er det rolig og kjølig og mørkt.. så kanskje det hjelper.. sammen med et bad. Det er litt vondt skal jeg innrømme å se henne slite seg sånn ut på ettermiddagene/kveldene. På sen kveld er hun helt rød rundt øyene enkelte ganger, og ganske sutrete. Så jeg tror hun trenger å sove litt skikkelig på ettermiddagen også. Så skal prøve det. Rett etter legging av vesla tenker jeg. :)

 

Nå må jeg hente Lillegull. Jeg skal til Oslo en tur idag. Har avtale med en skole og snakke med rådgiver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut med leggerutiner Ønsker. Vi begynte med det med en gang med mini. Fast rekkefølge hver kveld. Men her begynte vi ikke tidlig legging før han var 3mnd da. Skjønner godt at du vil få hun i seng tidlig når hun er så trøtt. Ikke noe morsomt det. Hvis ikke hun vil legge seg i senga rundt åtte så kanskje du kan få henne til å ta en liten dupp litt utpå ettermiddagen. Men det er vel lettere sagt enn gjort tenker jeg.

 

Så etter wall stickers idag men fant ingen jeg likte. Men får gå grundigere til verks en annen dag. Søke litt på nettet.

 

Var supertrøtt på vei til jobb idag! Holdt på å sovne mellom stoppet før og det jeg skal av. ZZZzzzZZZ :-) Var en nabo som hadde besøk på terrassen og den vender ut mot soveromsvinduet vårt. De snakket ganske høyt. Heldigvis våknet ikke mini for hans vindu vender også ut der.

 

Har kjøpt ny blomst til inngangspartiet. Det var på tide. Byttet ut den brune vintergrønne busken med en krysantemum. Hvite blomster siden døra vår er rød..... den skulle vist like seg godt i skyggen.

 

Nei nå skal jeg sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss for tog og forsinkelser! Jaja, da får jeg sitte på bussen og sløve litt mens de andre jobber.

 

Hvordan gikk det på rådgivertimen på skolen Ønsker? Ble du noe klokere? Skal du ta nettbasert studie?

 

Hva ville dere valgt, rullegardin inni karmen eller utenpå? Karmen er ca 10 ca bred, så det passer det også. Men de med barnemotiv er for store til inni karmen og samboer orker ikke kappe/tilpasse.....

 

Ha en fin dag! Endelig snart helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenpå karmen :) da blir deg lystett - og vil dere ikke ha det helt tett kan dere la det stå en glipe nederst ved behov.

 

Her har vi besøk av min far og kona - superduperkoselig :) har støpt 3/4 sv stolpeskoene til gjerdet i dag også :) :) :) godt med litt hjelp :)

 

Vi eeeeelsker uteplassen vår nå - sitter ikke inne lenger vi ;) vet ikke hvordan det blir med babyprøving jeg nå. Får ta det som det kommer tror jeg. Angående kjemisk eller sa ønsker så tror jeg at jeg hopper over hele kjemisk greia - hva er det for noe vås? Egget ble befruktet, implantert (det kjente jeg jo 6 dpo) og abortert. Av alle befruktede egg blir jo 70 % abortert, så det er vel normalt. Bare jeg som kjenner det så godt på kroppen og som har testet tidlig ;) har ingen frykt for å ikke få flere barn, er bare redd for hvor mange vi skal miste på veien. Men det blir som det blir uansett :)

 

Tropenatt i natt :) skal legge meg, er så trøtt, men helt skjønt å sitte ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg hørte om kjemisk sist jeg mistet også..og det var her inne på BIM. Da jeg spurte jordmor om det på spør-jordmor-tråden(som nå er borte forresten.. hvorfor??.. noen som vet?)så sa hun at det nokvar en tidlig SA. Lurer på hvorfor noen da snakker om kjemisk?!? Blir ikke noe klokere jeg ;) Spiller ingen rolle egentlig. Det gikk ikke. Jeg testet noen dager for tidlig, hadde jeg ventet så hadde jeg ikke fått den positive testen og hadde ikke trodd jeg var gravid eller hatt noen sa. Så egentlig lurt å bare vente og se. 

Selv drømte jeg natt til den 22. sept. at jeg ble befruktet jeg da.. kjempesprøtt.. for det stemmer jo med Kristin. Jeg skrev det til og med på "ikm uke.. osv"- tråden som jeg fulgte da vi prøvde å bli gravid. Snålt?! Jeg VET nå liksom at den drømmen stemte, at det jeg følte var sanndrømt liksom. Helt utrolig fantastisk :)  :wub:

 

Hmm.. ser poenget til Camillok angående rullegardinen angående lysglipen. Bortsett fra det så liker jeg beste rullgardiner og liftgardiner INNI karmer jeg da. Synes det er penest. Eneste unntaket er når en liftgardin er kantet med et annet stoff. Da synes jeg det er penest å ha den utenpå.

 

Igår var virkelig søppeltømming-dagen for oss her. Jeg og eldste kjørte frem og tilbake og kastet, så nå er alt som var ferdig sortert i søplesekker osv kastet. Nå har vi heldigvis svært lite å sortere igjen, og det er enda godt. Kjedelig å holde på i ukesvis med bare en søplehaug liksom :angry:

Mannen og vesla begynner ferien sin etter endt dag idag, og det kommer til å lette mye her hjemme. Da kan mannen og jeg også bytte på på dagtid å ha lillegull slik at vi får virkelig gjort endel på huset. Jeg har veldig lyst til å male huset ferdig og få ryddet ute ferdig nå!Bortsett fra det faktum at jeg våknet opp med vondt i halsen så håper jeg å få gjort masse med hus og hage fremover nå. Krysser fingrene for at vond hals bir frisk hals veldig snart!

Jeg er forresten i rullegardin-modus om dagen jeg også Babysyk. Tror vi har landet på å ha rullgardin innerst og en pen lift utenpå(vi har veldig dype vinduskarmer slik at det er plass til det). Alle i familien liker å ha det heeelt svart i rommet når vi sover, og det er ikke alltid lett med alle tynne og pene liftgardiner. Så istedet for å få lift ferdigsydd med lystett fôr-stoff, så kjøper jeg billige hvite lystette rullgardiner og billige, ferdige liftgardiner eller 1700-tallsgardiner og monterer utenpå i vinduet.. slik at det er den fine liften som kommer til å synes. 

 

Deilig å sitte ute ja Babysyk :) Vi får venner på besøk til middag idag og jeg hadde håpet vi kunne sitte ute. Men det er meldt MYE vind her hos oss, så det spørs gitt ;) Det blir IKKE sjokolademousse som jeg først hadde lyst til å lage.. for vi har fått 3 liter jordbær fra hagen til svigers, så da blir det noe med det istedet :) + sjokoladecroissanter(som er noe av det beste jeg vet) hvis ikke jeg spiser dem opp idag før de rekker å komme da :P

Rådgivertimen ble jeg klokere av ja Babysyk :) Tror det blir skole i ett år nå foreløpig, og kanskje skole/jobb etter det. Får nesten også se hva vi har råd til også. En bachelor i språk kan ta ganske så lang tid i grunn ;)  Men jeg er veldig motivert og gleder meg veldig faktisk til å begynne altså. Så, etter jul mest sannsynlig, så begynner jeg. Noen dager i uka bare først. 

 

Camillok.. hvordan ble det med kobber-baljen? fant du ut hva du ville plante i den? tror kanskje varme farger kan være penest jeg da, siden kobber er en varm farge,

Slike baljer er utrolig fine synes jeg. Selv har jeg et par sink-baljer og liker å ha blå, store Hortensia i dem. I den passer den liksom best med kalde farger siden sink er kald farge også. 

 

Nei, nå får jeg se å spise litt. Sov til ti idag. Det nye soverommet ER SÅÅ herlig altså. Jeg er kjempefornøyd. Mannen også.Vi elsker tapetet, "kvistrom"-følelsen rommet gir, at rommet går i en vinkel og med den veldige høyden på taket og flere andre ting.  Igår satte han sammen lillegull sin kommode, så nå begynner det rommet å komme skikkelig på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krølle... takk for kommentar på bloggen. Nei, det er ikke så lett å finne på noe morsomt eller nytt å sy til gutter synes jeg heller. Jeg hadde nok hatt MYE pikè- skjorter til gutten min hvis jeg hadde hatt det.

Dvs.. nå flytter jo mannen sin sønn hit, og her er det jo mest akkurat det til ham da. Mannen liker slike klær også, så det gjør saken litt enklere. Jeg liker nok ikke så mye svarte klær til gutter.. eller jenter for den sakens skyld ;) .. og utvasket sort er jo det aller verste! :lol: (selv om det jo ikke er til å unngå etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberbaljen pryder inngangspartiet med en offwhite og en syrinfarget chrysanthemum med en liten skarp lillafarget sak i mellom på hver sin side. Har egentlig ikke tenkt på det med kalde og varme farger i denne settingen, men ser jeg har truffet relativt godt likevel - godt med grunnleggende sans for estetikk ;) skal få blogget snart!

 

I dag har vi fått murt opp resten av gjerdefundamentene, og stolpene kommer på mandag. Husker ikke om jeg har fortalt det her, men gravefirmaet hadde misforstått og gravde 40 cm!!! Bredere grøft enn de skulle. Dermed må det fylles i jord igjen både på innsiden og på utsiden. Jeg fikk jo omtrent hjerteinfarkt her, og de sa at da fikk de bare fylle opp for oss når vi hadde fått murt opp stolpene. Så der er vi nå, og jeg håper de kommer og ordner opp etter seg snarlig! Gjerdet blir forresten mye lavere enn jeg hadde håpet, bare 85 cm øverst og 70 cm nederst i buen. Er desverre ingen annen mulighet ellers blir gjerdet vårt høyere enn portstolpen til naboen - og det er jo ikke aktuelt selvsagt! Tror det blir pent likevel, toppen på stolpene kommer jo 15 cm over det igjen, så det er greit :) 100 cm da :)

 

Nå spiser jeg salat fra egen hage, har høstet inn masse spinat, salat, sennepsgrønt, agurker og squash :) det er kart på tomater og blomster på aubergine, chili og paprika (de siste tre skal sås tidligere neste år!). 6 stiklingsformerte roser koser seg også i drivhuset i egne Potter på egen rot og det set ut til at det kommer flere i stiklingskassen :)

 

Har ikke spist et måltid inne på flere dager, vi har badet i sjøen (5 min spasertur til velforeningens Strand), nyter av Hagen og føler at vi bor i paradis :) jeg har vært ganske syk da, men er på bedringens vei nå :) Leon er endelig frisk igjen også, og har lagt seg greit i 7-8 tiden og sovet 12 timer i strekk de siste dagene. For en lykke :)

 

Husker ingenting av det dere har skrevet jeg nå, er helt ullen i hodet av ferielykke ;) god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu... Nå er det sommerferie altså! Har funnet et hjørne av hytten som har dekning, så jeg skynder meg å kommentere litt.

 

Så kjedelig at det ikke ble noe denne måneden heller Camillok :( Blir spennende å se hva dere bestemmer dere for videre, og hvem her inne som får frø i magen først. Meg blir det definitivt ikke. Er helt kjørt om dagen, etter at lille keiser har bestemt seg for å holde det gående hele natta fra sånn rundt to og utover. Hyler og roper. Hadde vi vært hjemme, kunne han bare hylt til han sovnet av utmattelse, men her på hytten er det så lytt at det ender med at jeg bærer han rundt i timesvis til han sovner. Han hyler bare mer hvis pappaen kommer, så det er ikke mye hjelp der. Jeg får sove litt frempå på formiddagen, men det føles som om jeg er i en konstant nattevakt. Tror seriøst vi må be om avlastning når vi kommer hjem hvis han ikke skjerper seg.

 

Her venter vi da fortsatt på solen mens dere i sør drukner i svette. Vi ser sola rundt midnatt og utover da, men lite varme i den på de tider av døgnet.

 

Prøver å skrive mer senere, nå har lille endelig sovnet etter runde to med legging, så jeg skal karre til meg noen minutter på puta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste feriedag her, imorgen er det tilbake til hverdagen. Tenker vi skal på stranda i dag også :)

 

Ellers har gjerdestolpene kommet - de er såååå fiiiiiiine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk.. høres slitsomt ut det der krølle :( satser på og krysser fingrene for at det ordner seg for lille keiser og søvn på natterstid veldig snart! Det er jo såå slitsomt å ikke få sove!!

 

Kjedelig at ferien er over da Camillok, men godværet fortsetter ivertfall ser det ut til på værvarsler.. så da får du nyte det på ettermiddager og kvelder når du kommer hjem fra jobb ivertfall :) Så gøy med gjerdet! Fint at mannen din da tydeligvis vil ha gjerde likevel :) Det er jo ganske så lurt da, med.. som du nevnte.. en hovedvei rett utenfor huset.

 

Ja, vi drukner i svette. Men idag har vært en biltur-dag for oss. Jeg har vært på 6-ukers kontroll på sykehuset, og vi har et godt stykke å kjøre dit. Vi dro hele familien og tok det som en liten tur. Eldste fikk gå på kjøpesenter mens jeg var på kontroll, vesla var glad hun slapp sola idag( det kan bli FOR varmt for de små også faktisk). Det gikk fint på kontroll. Jeg satte inn hormonspiral og legen var russisk. Ikke AKKURAT fintfølende.. han var litt i overkant hardhendt synes jeg. Men nå haater jeg gyn.-undersøkelser også da.

Så nå når hormonspiralen er satt inn, så har jeg fått forbud mot bading i tre dager fremover. Typisk det.. når det er som varmest ;)  

Ellers bra her. Vi griller stort sett, er ute, har besøk titt og ofte av venner, vi koser oss veldig med lillegull alle sammen :) Hun virker som hun storkoser seg med all oppmerksomheten, er hun på fanget så smiler og pludrer hun.. og prøver hardt å kommunisere med oss :) Hun sparker ifra og trener og turner. Vil hele tiden se mer, se mer.. eller få med seg alt. Når jeg ammer så stopper hun ofte opp å suge når hun hører stemmer og begynner å kikke rundt seg. Men ammingen går veldig fint nå.. bortsett fra fortsatt litt slunkent med melk på ettermiddag/kveld.

 

Nå har hun forresten sovnet her, og jeg lurer på om jeg skal fyre opp grillen og lage dagens middag. Her gjøres forresten særdeles lite på huset. Det er for varmt for meg til å være så fryktelig aktiv B) Men så nyter jeg dagene til gjengjeld da.. og så får det bli litt hus-greier når de verste varmedagene er over. Og går de over lang tid.. ja, så får jeg prøve å gjøre litt på morgen eller/og sen kveld når det er kjøligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Krølle, herregud så slitsomt det høres ut med lille keiser. Går det an å være så vrang altså?! Håper han snart skjønner hvor deilig det er å sove om natten! Kan han ha vondt i magen eller voksesmerter? Eller var det bare dumme forslag. ... Skjønner veldig godt at du blir sliten. Hmm. Yngste til søsteren min var avhengig av pupp på natta rimlig lenge. For henne var det jo ikke noe problem, hun som hadde pupp. Men når hun var borte, da måtte samboeren gå med gutten på armen i alle rom og si 'her er ikke mamma'. Når han hadde gjort det roet han seg ned. Kanskje mannen kunne gjort noe sånt? Da må du gjemme deg da men. Nei, all medfølelse til deg.

 

Camillok, så bra at mannen gikk med på å sette opp gjerde i år. Så ka dere slappe litt mer av mens Leon leker ute. Deilig med så fantastisk vær i den ene ferieuka du hadde da!! Det har du fortjent!! Gleder meg til å se bilder av alt dere har fått gjort:-)

 

Ønsker, ja nå må du bare benke deg fast i en solstol og nyte finværet. Det kommer tidsnok gråværsdager hvor du kan jobbe og rydde! Så bare nyt dagene. Så bra å få satt inn spiral, sikkert deilig å ikke ta piller sånn som meg. Hvor lenge kan du ha hormonspiral da? Trodde ikke man kunne bruke det 'evig'. Har dere tenkt noe mer fremover? På om en av dere skal under kniven.

 

Her nytes dagene på terrassen! Herlig!! Ja, etter jobb da. Til helga skal jeg jobbe, første jobbehelg på gud vet hvor lenge. Ahh. Jaja. Med babyboom på sykehuset er det noen føllingsprøver som skal tas ja. Mini har begynt å reise seg opp langs bordkanten. Ikke hele tiden, men noen ganger. Og så smiler han stolt, gogutten! Han har begynt å bli litt mer bestemt. Sutre når han ikke får holde vannflaska selv f.eks. hehe. Og han liker veldig godt vannmelon. Blir skikkelig ivrig når han ser det og skal holde selv. Går bittelitt bedre med meg og samboer. Kanskje det er finværet som gjør det.

 

Veldig spent på nestemann som blir gravid her altså!! Hmm. Kanskje FruLS blir gravid før hun får mensen tilbake. Her aner jeg ikke hvordan syklusen er. Har hatt to bittesmå blødninger, en halv dag kanskje, samtidig med milde menssmerter med 34 dagers mellomrom. Men tipper p-pillene gjør at mensen uteblir. Veldig deilig!!

Hmm, lurer på om jeg skal ta meg et glass vin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, her har hverdagen begynt igjen... Sovna på sofaen etter middag og sov til halv elleve - derav natterangling nå ;) heldigvis la mannen Leon uten videre trøbbel (han er bedre til å legge enn meg om dagen). Det som er rart er at Leon de siste tre nettene har våknet i 24-tiden og holdt det gående til 02-ish. Han begynner å skrike nå hører jeg, etter 1,5 t med pludring. Hva er dette da tro? Får gå og se om en flaske melk hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser frokost. Skal ut mens alle sover. Male ferdig veggen ved inngangen. Malte nesten ferdig 1.strøk der igår.Har igjen stolper, rekkverk og toppbord der.. og selvsagt ett strøk til på alt, men det er en begynnelse ivertfall. Det er på nordsiden, så det er skygge der. I tillegg står jeg og maler stort sett hele tiden under taket der som gir masse skygge :) Godt er det.. for jammen er det varmt!

.. og idag skal mannen avgårde for å kjøpe materialer til en gang vi skal lage på et av de gamle soverommene. Vi har nå omrokkert litt på rommene igjen. Det vil si.. vi skal dele av kontoret likevel, for vi fant ut at vi(mannen og jeg) villa ha hvert vårt kontor/syrom ettersom vi begge roter ganske mye når det gjelder våre slike ting og vi bare kommer til å irritere hverandre hvis eks. han får stoff-klippe-støv i sine datamaskine, printere eller lignende.. og jeg får ledninger og diverse oppi mine sysaker. Så nå deler vi av kontoret, hvor da jeg tar den ene halvdelen der og så kjøper vi en enkel seng for gjester, den andre halvdelen får jenta til mannen som bor her annenhver helg. Mannen tar kontoret sitt på det gamle badet og guttungen får et litt større rom oppe sammen med alle oss andre. Sikkert ikke så lett for dere å henge med når vi forandrer på det nå.. men dette blir nok en bra løsning for oss tror vi. 

Nå skal vi da lage gangen(som var planlagt hele tiden) oppe samt da sette opp en lettvegg som deler av det store kontoret.

Senere idag skal vi dra alle sammen og kjøpe sekk osv til vesla. Vi reiser et lite stykke slik at vi får en tur til et sted vi sjeldent er. Blir kos det. Også spiser vi middag der og koser oss.

Imorgen skal vi bort halve dagen( så blir første halvdel enten maling for meg igjen eller snekring for mannen)og på lørdag får vi besøk av venner som er på vei hjem fra ferie :)

 

Etter det, til uka, så blir det bading for meg også. Endeliiiig får jeg lov til å bade etter keisersnittet av legene!!! Planen er å ta med meg alle ungene på stranda rett her nede mens lillegull sover sin formiddagslur og mannen er hjemme. De store barna er store nok til å være på stranda alene noen time etter at jeg og vesla drar hjem, så henter vi dem bare før middag :)

 

Igår var lillegull våken fra klokka tre og til ti (da hun ble lagt alene oppe.. og det gikk veldig bra :) ). Hun har altså såå vanskelig for å sovne selv og å sove godt på ettermiddagen. KAN jo hende det er varmen såklart, men jeg mistenker egentlig at det bare ER sånn ;) Hun var helt rød rundt øynene og virket såå sliten og litt grinete de timene sent på kvelden da hun var våken. Ville liksom sove, men bare oppå meg. Når jeg prøvde forsiktig å legge henne fra meg, våknet hun. Jeg skulle gjerne ha henne hos meg for å sove.. men i løpet av tre timer så er det jo faktisk slik at jeg MÅ på do f.eks! Huff. Ikke så lett dette her. 

Apropos do... jeg sliter med innvendige hemorroider :( Hver gang jeg har vært på do er det grusomt vondt! Igår natt gikk jeg hvileløst og tråkket rundt på soverommet etter at jeg hadde tatt to paracet.. flere timer etter smertestillende. Likte ikke at det tok såå lang tid før smertestillende virket. Så idag skal jeg innom apoteket og kjøpe stikkpiller og krem og hele greia!! Håper det funker!!

 

Nå må jeg gå.. vesla vil ha frokost :) gjett hva DET er da dere? :) enten sjokoringer i bolle med melk eller brødskive med nugatti max!! :D Ferie er ferie. Det kommer til å bli brå overgang for henne når hun begynner på skolen ;) over til servelat og leverpostei liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har blogget igjen :) På høy tid kan man si... Skulle ha knipset så mye mer, men mobilen har vært full av bilder... Kanskje på tide å rydde litt der???! Men det er så koselig med babybilder av Leon der, så har ikke lyst til å bare slette alt selv om det ligger på Macen også.

 

Nå sitter jeg og gruer meg til helgevakt, de pleier å være sykt travle. Blir godt på medisin med vakt bare hver 10. helg :) Velvel, man kommer seg alltids ut på andre siden, det er bare til å bite tenna sammen og jobbe på. 

 

I går lagde jeg en runde til med rabarbarapai og rabarbarasyltetøy - det er bare så vanvittig godt!!! Namnammenam! Har strikket litt i det siste også, nå har jeg snart gjort ferdig ett nøste av denne jakken:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201202020453263.pdf side 7. Fargen er litt blåere, men ganske lik, i Drops babyalpakkasilk. Strikker str 2 år på pinne 3. Merker at det går saktere å strikke større klær ja! Skulle ønske vi hadde noen fler som strikket, ikke bare meg... Jaja, har man ikke større problemer så ;)

 

Her er det egentlig klart til at de som har gravd kan komme å rette opp det de gjorde feil. Merker at jeg er litt lite lysten på å ringe dem, er redd de ikke har tenkt til å komme likevel... Og at det skal bli veldig dyrt å få fikset det. Det står 10 000 igjen på gjerdekontoen, de skulle egentlig ha 6000 for jobben og vi har fått et lass singel/småstein. De sa at de skulle ta med jorda vår og at vi skulle få bedre jord tilbake, men jeg må si meg spent på hvor mye dette dreier seg om og når vi får den. Vi trengte den egentlig for en uke siden. Æsj. At det skal være så vanskelig! 

 

Driver å funderer på om jeg skulle ha bestilt trepeoner og vanlig peoner fra Kina - noen som vil være med?

http://www.paeoniarockii.com Så utrolig mange flotte, vanlige peoner koster ca 20 kr og trepeoner fra 100-170. Har lyst på flere peoner og spesielt noen trepeoner ja - tar nok et par-tre år fra planting til skikkelig blomstring - men så er de jammen verdt det også :) Så moralen er: bedre før enn siden ;) Ønsker, du kunne trengt noen peoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever late dager på landet. Jeg pendler 50min hver dag til jobb, men har "ferie" hver ettermiddag. Solen stråler og Malin likeså! Hun er blitt såååå stor! 9mnd idag, har fått første tannen, åler seg rundt, danser til musikken og sier mamma, pappa, bø, bææ og møø (ja det er dyr her..hehe).

 

Jeg har begynt neste strikkeprosjekt. Min stebrors kone har termin i starten av august med trefjemann, og har ønsket seg (på oppfordring) nøstebarns rillestrikket sparkebukse og voksejakke. Så da har jeg satt igang! Og bloggen er oppdatert!

 

Imorgen får vi besøk fra oslovenninnen min med familien. Gleder meg masse til de kommer! Da er nok alt ryddet og pent rundt her, så da skal jeg få tatt litt bilder til bloggen. :) Annekset er godt på vei. Alt utvendig panel er opp og malt ett strøk, taket mangler bare stein, og gulv, panel og takplater inne er kjøpt inn. Mannen driver nå og trekker ledninger til el-annlegget. Mangler fremdeles dør og vinduer, håper de blir levert imorgen.

 

Ellers lurer jeg litt på når kroppen min skal la meg bli gravid igjen. Ennå ingen TR her. Igrunn ikke lei meg for det, men det gjør det jo litt vanskeligere med to tette. Skulle helst ha blitt gravid innen oktober (hvis vi skal få vår/sommerbaby slik jeg vil). Men det ser ut til at det lar vente på seg. Jeg får vel slutte å amme først. Er fremdeles en-tre ganger på natten/morgen og to-tre ganger på dagen. Og så må det jo kanslje litt mer action til. Så vi får komme oss hjem etterhvert! Å ha sex på rom med andre gjøres ikke hver dag for å si det sånn.. ;)

 

Nei, må må jeg strikke litt..og så må jeg vel legge meg snart. Morfen kl fem imorgen -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig alle har det i sommervarmen:-) Jeg har det også litt som deg FruLS, ferie når jeg kommer hjem. Og det er sååå vanskelig å komme seg i seg når man bare vil sitte ute til langt på natt. Høres slitsomt ut å stå opp kl 5 når du må amme om natten. Ligger hun på eget rom hjemme? Det hjalp ihvertfall på nattammingen her. Nå må jeg 'vekke' mini for å amme før jeg drar.

Merker du inke noe på kroppen ay syklusen er på vei til å komme igang heller? Hos meg virker det som kroppen prøver å starte opp. Håper den kommer snart så du kan få spire. På tide at noen blir gravide her.

 

Camillok, jeg skal også jobbe i helgen :-( Vi får tenke på hverandre. Vet ikke helt hvordan vaktene er, siden det er første helgen, men det er MYE prøvetaking og det sliter litt på ryggen etter helgen.

 

Ønsker, så bra at dere har funnet en god løsning på romproblemet. Henger ikke helt med på alle rom, men det høres ut som en grei løsning:-) Tror også Kristin bare er sånn at hun ikke sover så mye utover ettermiddagen. Ikke alle kan følge boka vet du:-)

 

Vi har forresten bestilt tur til Mallorca:-):-) Fikk overbevist samboer. Og nå gleder han seg også. Er spent på mini i varmen, men ddt går greit her hjemme nå og det er jo ganske varmt her!!

Må straks gå av bussen.

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjekt at du får sydenturen din likevel babysyk! :) kjenner jeg er litt misunlig, selv om vi har jo hatt sydentendenser her hjemme i det siste da!

Ja, hjemme sover malin på eget rom, da fikk hun ett måltid på natten (to-tre tiden), og så vekket jeg henne og ammet før jeg gikk på jobb. Nå når jeg pendler, så kommer jo den morgenammingen så tidlig, for skal jeg være ute av døren til rundt seks, så må hun få mat fem, halv seks (og nå har hun jo blitt vant til det, så nå våkner hun selv mlm fire og fem en gang) :/

Klokken ble visst nesten tolv igår den før jeg lukket øynene.. men jeg sover ihvertfall godt da. Merker ikke at gubben kryper til køys engang (og han må over meg, for ligger i alkove, og jeg ytterst). merker ingenting på kroppen nei..har tenkt noen ganger at jeg kanskje har hatt EL-slim, men ingen mens kommer, så da har det vel bare vært naturlige variasjoner vil jeg tro. Hvordan merker du på kroppen at den prøver å starte opp igjen da Babysyk? Har ikke du heller fått TR? minien din er vel litt eldre enn Malin vel?!

 

Camillok, jeg måtte innom bloggen din igår. FYYYYY søren for en hageliste du har til neste år!! Respekt hvis du kommer gjennom den altså!! Kjenner jeg igrunn er litt glad jeg ikke har hage jeg nå. :) Hehe.. Selv om et lite bed eller urtehage hadde vært kjekt.

Så fin den jakken var! :) Litt mer forseggjort enn rillestrikkejakken jeg skal igang med når sparkebuksen er ferdig. Men mora har jo valgt det selv så..

 

Ønsker, litt av en romkabal dere har. Men hørtes ut som en grei ordning ja. Og jeg skjønner godt at dere endte med hvert deres hobbyrom. :) Så slipper man å rydde alt hver gang man forlater rommet, og måtte "dele" på tiden der. :) Blir spennende å se hvilke nydelige kreasjoner som kommer ut døren på hobbyrommet ditt! :)

Så deilig det skal bli for deg å bade da! I denne varmen er jo det absolutt å anbefale! Jeg og mannen hadde oss en sykkeltur opp til vannet ovenfor landstedet her, hvor vi nakenbadet i skumringen. :) Deilig og koselig med litt kjærestetid.

Jeg også slet med hemorroider etter fødselen (og igrunn litt før, men fødselen gjorde det ikke noe bedre ihvertfall). Heldigvis gikk det seg til etterhvert (men det tok tiiiiiiid), og nå merker jeg sjelden til det. Kunne jo ikke sitte på flere timer etter dobesøk, helt forferdelig. Huff, alt man skal plages med!

 

Nå sitter jeg på jobb og gleder meg til dagen er ferdig. Venninnen og familien er på vei over fjellet, og kommer i ettermiddag. skal bli såååå kjekt å få en hel helg sammen alle. Har ikke vært samlet alle sammen før. Hvis dere har noen gode middagstips som passer til fire voksne, en femåring, en 1,5åring og en 9mnd, så mottas de med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...