Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

halleluja for en takst krølle! så fantastisk :) håper du får lagt ut tegningene altså, hadde vært veldig gøy å se! må innom byggmann og ta en titt. tror jeg sier takk men nei takk til tilbudet om skrikende ettåring altså, har nok med min skrikende åtte-måneding ;) at du orker å gå på jobb med så lite søvn, kjenner jeg blir helt ødelagt av bare å være oppe litt på natta så håper inderlig hun ikke får noen ideer fra keiseren og Leon... herlighet, jeg er virkelig verdens sureste menneske når jeg er trøtt, stakkars mannen!

 

så koselig å lese om dagene deres ønsker :) Kristin høres nydelig ut, og storesøstrene også! så herlig at de bare vil snuse og kose på lillesøsteren sin! hvordan går det men ungene til mannen? er de like begeistret? håper ikke det er brytsbetennelse på gang hos deg altså. snuppis var også en sånn som sovnet i matfatet, fikk tips om å kle av henne så det ikke skulle være så varmt og koselig, og massere i håndflater/under føttene. også skiftet jeg bleie mellom hver pupp sånn at hun skulle våkne opp. heldigvis går det seg til ganske snart, husker jeg tenkte fortvilet at "må jeg amme i en time hver eneste gang???" nå er jeg heldig om hun gidder å ligge der i fire minutt :P hvis du pumper vil det etterhvert være med på å øke produksjonen og da er du jo inne i en evig runddans hvor hun ikke spiser "nok" og du må pumpe mer...evt kan du jo levere til melkebanken på ahus hvis du har ork til sånt! lykke til :)

6 kg er nå litt det da...husk at det ikke er en uke siden hun ble født engang da! vi har ikke vekt så aner ikke hvor fort jeg mistet kiloene men mener det tok to uker før jeg kom meg inn i buksene mine, da passet de bare plutselig. det forsvinner nok et par kilo til ganske snart skal du se :) og med tanke på at du la på deg knapt to kilo er det jo over fire kilo ned i deg selv!

 

du er virkelig en rugemaskin du lollo! nå nærmer det seg jo med stormskritt for deg også :) får håpe de prioriterer deg til enerom du som tross alt får to små å ta vare på! og mulig det største trøkket ikke er begynt ennå. de har hvertfall ikke fått ferieavviklingen helt i gang ennå så det er nok masse drevne jordmødre og leger på jobb!

 

hvordan går det med bursdagsplanlegging mami? må si jeg støtter Ønsker i at utebursdag er bra! husker jeg pleide å ha det da jeg var liten og det var alltid stas. spesielt skattejakt rundt i hagen ;) det er litt kjedelig med oktoberbarn, ikke sååå lett å planlegge å være ute. selv om mannen her om dagen fablet om en gjeng unger i lavvo med grilling på bål og kos. må prøve oss på det et år!

så stress før fotografen kom! håper bildene ble bra :) blir det visning til uka?

 

haha, skvatt litt når jeg leste hjemmefødsel camillok, godt det bare er nesten så du vurderer det! at noen vil det skjønner jeg bare ikke... jeg vil gjerne ha umiddelbar tilgang til alt som kan bli nødvendig jeg da :)

tror 1.blødningsdag i SA regnes som første dag i syklusen, men husk at syklusen kan være litt i ulage da. tror jeg endte opp i 6ukerssyklus istedenfor ca 4 som jeg pleier å ha etter SA.

så flink du var som oppdaget medikamentfeilen :) skummelt med feilmedisinering! skulle gjerne hatt deg som lege hvis jeg blir syk noen gang altså! har heldigvis en fantastisk fastlege om det skulle være noe, og hun heter faktisk Camilla hun og, kanskje det er noe med navnet ;)

 

Bærum var det ja, da går jeg ut fra at du er bioingeniør. Mener jeg sjekket UiO sine nettsider at det stod to timer ammefri babysyk, du får droppe bærum og komme og jobbe hos oss i steden ;) de siste dagene har det gått litt bedre med leggingen, men hun må liksom ha en halvtime med surr hvor hun reiser seg opp og klager, litt ekstra pupp, nei ikke pupp, klaaaage klage klage, hyle, før hun sovner... i går sovnet hun kjemperaskt og da kom den perioden etter litt mating i halv elleve tiden, og det var egentlig verre for da hadde jeg tenkt å legge meg og ble gående inn og ut til snuppis i steden... og hun var veldig grei å legge tidligere...håper mini ikke legger til seg de samme uvanene. vet mamma og pappa måtte ta skrikekur på meg så er mye mulig det er meg hun slekter på, og med temperamentet faren hennes hadde da han var yngre har vi fått oss en håndfull altså ;)

 

i dag fikk jeg sove litt lenger og fikk meg en drøy times lur mens snuppis sov første luren sin så nå er jeg litt mer våken! gikk oss en fin tur i mærradalen, det er så fint og frodig der, nesten som en jungel :) også måtte vi jo bort å huske litt, snuppis nye favorittaktivitet!

 

sitter og ser på prinsessebryllup her, litt usikker på hva jeg synes om kjolen altså. fra livet og opp, nydelig, men selve livet og den kappen nederst synes jeg var litt merkelig...men absolutt et fint par :) og moro å drømme seg bort i alle de fine kjolene! kjenner jeg gleder meg til vi skal i bryllup neste helg, blir nok ikke like fancy men har trua på at det blir skikkelig god stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille keiser har tatt på alvor at han ble lagt ut gratis på det frie marked, så i natt sov han som en stein. Godt var det, for hele familien begynte å få litt kort lunte... Vi våknet opp til en strålende dag, og bestemte oss for å gå en tur på Lyshorn. Prinsen elsker å leke i ruinene av Lyse kloster, så vi lekte litt der før vi labbet i vei. Lille keiser satt på ryggen min i bæresele, og var strålende fornøyd med tilværelsen. Blir nok helt klart flere turer på oss i sommer!

 

Avsluttet med middag og is på terrassen, samt plasking i basseng for de minste. Lille keiser synes det var litt skummelt, men aksepterte tre cm vann... Ellers har har fortsatt å brife med gåingen sin i dag. Labbet rundt som om han hadde gått alltid... Raringen :)

 

I morgen skal prinsen overnatte ute sammen med klassen sin. Han gleder seg max, og har testligget den nye soveposen sin hele helgen. Vi satser på noen dager i telt i løpet av sommeren, så hvis han koser seg på tur i morgen, blir det en bra oppladning. Meldt fint og varmt vær er det også :)

 

Nei nå lader visst minstemann opp til krig igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på helsetstasjonen og etterpå besøkt gamle kollegaer :) Hun har gått opp 20 gram siden torsdag.. og det er vel kanskje litt lite.. eller?!?

Jaja, jeg er glad så lenge hun går opp i vekt jeg da. Men har ikke akkurat melkespreng nå.. og jeg ammet sist klokka tolv! Det er sånn skikkelig av og på dette med fulle pupper eller ikke altså. Noen ganger virker det som jeg har aaaltfor mye for henne, men nå for eksempel virker det ikke som at puppene er fulle engang, enda det nå er flere timer siden amming. Merkelig dette her. Jo, jeg burde nok ha vekket henne for ivertfall en time siden og gitt henne mat igjen, for å holde produksjonen oppe. Men kom i grunn først på nå hvor mye klokka var, hun har ligget ute og sovet i vogna og ser ut til å elske det.. OG jeg gruer meg for ammingen.. som er drittvondt! :( Nei, nå må jeg til pers. her. Ungen må jo få mat!!!

 

 

Forresten, enig Happy... så på prinsessebryllupet. Jeg ble veldig overrasket over kjolen til bruden. Jeg syntes faktisk den var litt "kjerring" jeg da ;) Jeg skal innrømme at jeg hadde forventet en litt mer glamorøs Hollywood-stil, ettersom hun bor i New York, lever litt jet-set-livet der borte, har de vennene hun har og den mannen hun har.. og at hun jo har vært litt slik i klesveien ellers også. Hadde nesten gledet meg til endeliiig en prinsesse-brudekjole som det var litt svung over, og litt glam og kanskje til og med stroppeløs. Men dette var den kjedeligste av dem alle synes jeg :D Jaja.. mye man skal være opptatt av kanskje, men morsomt å følge med på det også når det sendes direkte da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som vi har hatt omtrent samme søndagsplaner krølle ;) vi var på skogtur i marka med mannens søster med familie, snuppis som vanligvis er en drøm i vogna hylskrek i sikkert 40 minutt, stoppet for amming to ganger før hun kapitulerte :P sov en drøy halvtime og våknet selvfølgelig da vi skulle ha pause på et veldig hyggelig serveringssted, hvor hun storkoste seg med å se på geitene. ble litt skeptisk da hun stakk ene hånda inn gjennom gjerdet for å klappe den ene på munnen og sa forsiktig til mannen at det kan jo være greit å holde henne utenfor gjerdet tilfelle geita er mannevond og biter ;) hun er ikke redd for dyr hvertfall. etterpå var det bading sammen med kusina, og det var greit helt til en litt hjelpsom kusine ville vaske håret hennes og helte vann i ansiktet opptil flere ganger, da var det bare å pakke sammen og dra hjem :P men alt i alt en koselig dag altså :)

 

hvordan har det gått med prinsen på skoleovernatting? husker hvor spennende det var å sove i telt, håper han storkoste seg og at det blir mange teltturer på dere fremover :)

 

jeg tenker at puppene har vent seg til den nye melkemengden ønsker, deilig å slippe spreng :) også kommer det økedøgn igjen og du får spreng til tusen ;) har hun tatt igjen fødselsvekten sin? eller gikk hun ikke ned så mye kanskje siden melken kom så tidlig? hvis ikke helsesøster kommenterte det er det sikkert grei oppgang, men er jo bare å stikke innom å veie igjen om en ukes tid hvis du er usikker på om vektoppgangen er tilfredsstillende. jeg tenker litt at så lenge hun er fornøyd og legger på seg så får hun styre når hun vil spise selv. med mindre hun sover veldig mye på dagen og må ta igjen spising på natta da...husker jeg fikk beskjed om å legge til hver andre time på dagtid for å få produksjonen i gang, melken kom ikke før femte dagen her så var noen dager med stor frustrasjon for både meg og snuppis.... etter at vi kom hjem ga jeg beng i det og la til ca hver tredje time, hvis ikke hadde hun aldri fått sove. og melka kom den...håper sårheten kommer seg snart! har du prøvd å bytte ammestilling? jeg la til i tvillingstilling en periode og det hjalp veldig å få "trykket" på et nytt sted, og den evinnelige luftingen etter amming da ;) du kan jo sette deg ut og sole puppene, haha, det fikk jeg tips om, måtte spørre hvordan hun mente jeg skulle få til det i kombinasjon med å ikke utsette puppene for trekk i oktober, da ble det stille gitt :P

 

i går og i dag har det forresten gått veldig fint å legge hyledamen her! i går sovnet hun i bilen og fikk byttet til pysj og litt amming hjemme før hun sloknet, og i dag gikk kom det et lite hyl i søvne etter et kvarter og har ikke hørt noe siden! deilig :) hun våknet kvart over fem og var klar for dagen i dag...godt det var mannen sin tur til å stå opp ;) nå skal jeg prøve å få tatt frem strikketøyet! må få begynt på den siste armen på genseren så den blir klar til høsten!

 

hvordan går det med hussalg mami?

og med de arbeidende babysyk og fruls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen er ute i strålende sol og sover forhåpentligvis søtt i lavvoen sammen med resten av klassen. Blir spennende å se hvor konsentrert han er i morgen ettermiddag når han skal på gradering i taekwondo.

 

Ønsker - synes det var bra med 20 g opp jeg. Sikker på at hun hadde nådd bunnen da dere dro hjem etter bare to dager? Lille keiser nådde ikke bunnen før på dag fire eller fem, og så la han på seg 10 gram i løpet av en uke før det plutselig tok helt av og ble 50 g om dagen :) du kan jo måltidsveie henne på en kjøkkenvekt hvis du har en digital en. Det gjorde vi med lille keiser... Eller du kan stikke innom helsestasjonen for veiing om et par dager. Mange muligheter :)

 

Happy - misunner deg sovende baby. Her hyles det fortsatt. Har begynt å bare la han sutre i senga. Går inn sånn ca hvert femte minutt, men han blir jo dritsur når jeg går igjen, så lurer på om jeg skal drøye det enda lengre. I går sutret han seg i søvn og sov ganske godt... Misunner deg ikke hylebaby på tur da. Får ta bæresele neste gang :)

 

Holdt forresten på å klikke på jobb i dag. Skulle ta i mot fem pasienter til innleggelse for operasjon i morgen. Fire (!) av dem kom mer enn en halv time for seint til avtalt innleggelsestid, med det resultat at jeg måtte jobbe overtid på en dag jeg egentlig kunne gått tidligere enn ordinær arbeidstidsslutt. Alle unnskyldte seg med at de trodde det holdt at de kom i løpet av dagen, og at de ikke trodde det skulle skje noe den dagen uansett. Trodde!!!!! Kunne de ikke ringt og spurt i alle fall da... Var faktisk to sykepleiere, meg, en fysioterapeut, en anestesilege, fire operatører til i morgen og halve laben som måtte jobbe overtid i solsteiken bare på grunn av dem!!! Grrrrr... Skal ta igjen når de skal reise ut. Drøye papirarbeidet leeeeenge, og så komme slentrende og spørre hva det er som haster sånn, de skal jo ikke annet enn reise den dagen...

 

Hehehe... Joda, som sagt holdt jeg på å klikke. Det er tross alt ikke sååå mange solfylte sommerdager i Bergen!! Nå ble det plutselig tyst på barnerommet. Må opp og sjekke om han har fått anfall eller bare har sovnet. (Har jeg fortalt at lille keiser får affektanfall når han er trøtt og sint??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, hadde jeg bare hatt penger! Sitter og ser på Victorias Secret show på zebra, og det er jo såååå mye lekkert! Og så skulle jeg meldt meg inn i treningsstudio for å få like søt og spretten rumpe som modellene...hahaha.. Den forsvant liksom litt sammen med resten av kiloene.. :(

 

På jobb går det fint. Er så greit med ammefri og flexitid. Idag var jeg på jobb halv syv, droppet lunsj og dro hjem kl tolv. Digg å kunne gjøre det innimellom. Imorgen skal mannen i blodbanken halv to, så da får jeg Malin, så jeg trenger ikke være på jobb før halv åtte. Og onsdag starter innkjøringen med blodprøvetaking igjen. Og ja, babysyk, vi bare hjelper til LKB med rundene. Er du bioingeniør du også? Det hadde jeg ikke fått med meg..

 

Jeg holder på å flette sokkebånd til Fana mannsbunad. Min bror skal gifte seg i bunad i februar, så da fikk han sokkebånd i bursdagsgave. Og når jeg er ferdig med hans, skal jeg flette til mannen. Skal se om jeg får blogget de.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier det samme FruLS.. den som bare hadde masse penger nå! ;) Jeg ivrer nok ikke like mye som deg enda på å kjøpe sexy undertøy.. haha. Men det kommer. For jammen ble mye utslitt og oppbrukt under svangerksapet :( Men det er mye annet jeg gjerne skulle hatt!! Fikse huset ikke minst! Men, men. Ingen krise. Her holder snekkerne på å ferdigstille huset. Sånne småting som vi har skrevet en liste på som vi har sett mangler men som står i kontrakt at de skal gjøre osv. Ja, det er de selv som har bedt om det altså. Men plutselig idag begynte den ene snekkeren å legge på en utrolig fin list rundt hele huset under brystningen liksom. Det blir sååå fint! Man skal absolutt være forsiktig med for mye dekor på et hus synes mannen og jeg. Det kan fort bli litt "overkill". Men dette hevet bare utseende synes jeg.

Lederen for byggeprosessen kom innom imorges også, og tok en runde rundt med mannen. Vi stod på terrassen ute etterpå hvorpå han sa da han skuet utover sjøen "bygdas fiiineste tomt!". Han var selv skikkelig imponert over det snekkerne hadde fått til, og hva vi hadde tegnet. Det er moro :) Det er viktig det når vi nå snart skal ha ny takst for å få best mulige betingelser i bank, kanskje flytte lån osv, osv. Så vi må henge litt i og ferdigstille vi nå da. Jeg pusler jo rundt og koser meg, men det KLØØØR i fingrene etter å begynne å male, så det skal jeg gjøre idag! :D Så får mannen sitte og kose med lillemor :)

 

Happy.. det var et veldig supert tips som er enkelt og sikkert greit å gjøre. Altså dette med å gi mat oftere på dagtid, så roer hun seg kanskje lettere ved leggetid og om natten. Jeg forventer jo nattamming, det er ikke det! Men bare ikke pupping i tre, fire timer fra klokka elleve på kvelden før jeg får sove liksom bare ;) Det var likedant i natt også.. bortsett fra at jeg var så trøtt igår kveld at jeg begynte legging for meg og lillgull et par timer tidligere, så vi avsluttet i "normal" tid klokka ett, halv to. Bedre enn de andre nettene ivertfall! Men så ble jeg ganske usikker.. for det hjalp da jeg ga henne en finger fra meg å suge på.. da sovnet hun! Det var ikke mat hun ville ha virket det da som. Hmmm... så jeg begynte å tenke litt på om smokk akkurat ved legging hadde vært noe.. og heller ta den ut når hun sovner, og ikke gi ellers.

Hmm... må tenke litt på den. Puppene er mye bedre forresten. Heldigvis!!! Herreguuud så vondt det er når det står på! Hvis man kommer seg over den første vonde kneika så vet jeg jo fra første gull at det går fint. Jeg sier ikke at jeg er heeelt i orden og ikke noe vondt altså. Det hugger fortsatt noen ganger til, men det betraktelig bedre ivertfall :)

 

Nå er frokosten inntatt her. Ristet brød med marmelade og kakao. Mmm... det er min favoritt siden barneårene det :P Ellers merker jeg at jeg må huske på å drikke mye. Så her går det mengder med svaaak gul Gøy saft. Det går ned på høykant :D Igår spiste jeg bakt ørret med kokte poteter, gulrøtter og rømme. Eldste som lagde middag, flinka :) Det er første gang på evigheter at jeg har spist fisk, OG det smakte nydelig! :) Glad jeg ikke mistet lysten på det da jeg gikk gravid, selv om jeg gjorde det under graviditeteten. Ellers har jeg jo tatt tran hele tiden da, så NOE omega3 trøster jeg meg med at lillemor fikk inni magen min!

 

Morsomt å høre fra jobben til dere leger altså! Hva slags utfordringer dere har osv, osv. Slik som den episoden fra disse som kom for sent til innleggelse krølle. Som pasient så hadde jeg nok forholdt meg til et klokkeslett for innleggelse dersom jeg hadde fått brev om det tror jeg, men kanskje enkelte tenker slik som du skriver at de sa "trodde det holdt med å komme i løpet av dagen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele, så får jeg se hva dere har skrevet senere...'

Vi har fått barnehageplass!! :D  :D  Da kan jeg slappe litt mer av. Det er litt reisevei da, bhg ligger noen kilometer unna, i en annen bydel, men det får bare gå. Er en liten familiebarnehage med bare åtte barn. Tenker det blir supert siden malin er så liten når hun begynner. Så blir det litt mer oppmerksomhet og tilrettelagt oppfølging kanskje..?! er ihvertfall lov å håpe. Vi skal på besøk imorgen, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer FruLS! Barnehageplass er gull verd :) blir spennende å høre hvordan det har gått med besøk dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med barnehageplass fruls! en bekymring mindre :) blir nok bra med besøk, få sett litt hvordan de har det og kanskje forhøre deg om litt rutiner og sånt. har fortsatt ikke hørt noe vi, og begynner å se litt mørkt på det, siste opptaket var vel nå i juni så kan jo være heldig at det er en plass til oss og vi får beskjed i juli en gang... *krysse fingrene* hvis ikke blir det hjemmeværende pappa til det dukker opp en plass!

du altså, flettebånd til bunad, kult!

 

mmm...ørret hørtes godt ut Ønsker! vi fikk plutselig masse torsk og kveite av svigerfar som ligger i frysern og koser seg, så her er det hvit fisk et par ganger i uka. men ørret tror jeg jammen vi skal ha en dag! flink eldste som kokkelerer :)

hvis sugetaket virker bra er det jo bare å prøve med smokk! er vel ikke verre enn at man tar en pause hvis hun skulle bli fryktelig sugeforvirret, vet ikke hvor vanlig det er å få problemer med det eller hvor vanskelig det er å "fikse" igjen...

gleder meg til å se nye bilder på bloggen av huset forresten! nå som det nesten er ferdig :) og sleng gjerne med et utsiktsbilde til! ikke mye utsikt å skryte av her så får leve litt på din :P men skjønner at du kanskje har litt annet å tenke på for tiden enn blogging! skal smøre meg med et tykt lag tålmodighet!

 

aaah, jeg hadde blitt så irritert hvis det var jeg som måtte vente på disse nissene som tydeligvis ikke kan klokka Krølle! hva tror folk? at man ikke har noe liv når man jobber på sykehus? regner med det står klokkeslett (gjerne i fet skrifttype...) på innkallingen og da møter man jo opp i tide. synes jeg da, men jeg blir også sur hvis folk kommer et kvarter for sent til en avtale uten å si fra. jeg er kronisk tidlig ute, litt problematisk når ei av mine beste venninner er kronisk for sent ute :P

 

 

i dag har lillesnupp oppført seg eksemplarisk! var på babysang og der var hun virkelig i sitt ess. stemte i på flere av sangene, ristet heftig på rytmeegget og krabbet rundt og sjarmerte alle :) så satt hun lenge og pratet og koste seg i vogna når vi gikk tur med ei venninne. måtte en liten tur opp i bæreselen men det var ikke noe voldsom skriking. gikk opp til bogstadvannet og solte oss, herlig :) og jammen satt hun ikke pent i vogna på tur hjem igjen OG innom butikken! og nå har hun sovnet godt, måtte bare inn fem-seks ganger for å roe før det var natta :) så nå sitter jeg og ser på tv og funderer på om det er strikketøyet eller boka som kommer frem. mannen spiller golf så da gjør jeg som jeg vil. det gjør jeg forsåvidt hvis han er hjemme også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) Her sitter jeg, om enn fortsatt littebitt trøtt.. så har Kristin og jeg sovet faktisk fra elleve til halv seks imorges! Igår kjøpte jeg NAN, flaske OG smokk... i tilfelle, rottefelle hun skulle være like sulten og misfornøyd når vi gikk og la oss. Å puppe i tre, fire timer når vi legger oss er jeg redd blir litt uutholdelig for meg altså.. ivertfall flere dager eller uker i strekk. Så vi kokte opp flaske og smokk igår kveld og jeg tok med smokken opp i tilfelle. Så ga jeg henne tre pupper(hørtes jo nesten bisarr ut.. haha) og la henne. Jeg lå med til og med med et lite leselys og leste i et blad! Hun gryntet litt først, men så sovnet hun uten hverken byssing eller noe... og sov til halv seks imorges altså. Da hadde jeg faktisk våknet straks før henne og kjente at det prikket i puppene, så matfatet var skikkelig klart :P

Nå har hun fått tre pupper igjen, ny bleie og var såå trøtt, så trøtt. Det er hun faktisk ganske ofte etter mating om morgenen. Så nå sover hun litt fortsatt sammen med pappaen sin( som stakkars sovnet sammen med bikkja på sofaen)hver i sin seng da. 

Jeg er dusjet og klar, spist frokost og laget matpakke og sekk ferdig til vesla som skal tilbake til barnehagen idag. Igår sa hun at hun gledet seg til å komme tilbake til barnehagen. 

Mannen, jeg og lillegull skal på sykehuset og ta bort agraffene(?!?)/stiftene på ks-såret mitt idag. Gruer meg ikke, for det gjorde ikke vondt sist ivertfall, så. Men kjedelig å kjøre så langt da, men.

 

 

Gratulerer med barnehageplass til lillesnupp FruLS!! Det er nok en stor lettelse tenker jeg :)

 

Høres så koselig ut dagen deres igår Happy :) Det er så fint på Bogstad synes jeg. Hihi.. kan absolutt se for meg lillesnuppa di i ivrig deltakelse på barnesangen :D Herlig :D

 

Nei, nå får jeg vel vekke vesla også. De spiser frokost i barnehagen fra åtte til halv ni, og hvis vi skal rekke dit til da, så får jeg se å henge i.!! :)

 

Forresten dere... hva tenker dere angående den store debatten om dagen.. fisk? reduserer dere inntaket av oppdrettslaks? jeg elsker jo fisk da, men har virkelig ikke særlig lyst på å spise noe særlig laks mer skal jeg innrømme. Vet neimen ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke at barna mine skal spise slik mat heller. Tror jeg kanskje kommer til å gå mer over på hvit fisk, ... men så er ikke den så fet heller da ;)  Godt vi er flere i familien som tar tran da ivertfall!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, ble du stiftet sammen Ønsker?? Trodde de fleste hadde gått over til intracutan sutur. Jaja, gjør vel samme nytten. Så godt at dere fikk sovet litt sammenhengende i natt :) men stakkars puppene som ikke fikk levere fra seg produksjonen på så mange timer. Hehehe... Husker jeg fortalte mannen at jeg hadde gitt lille keiser fem pupper en natt. Han så ut som et spørsmålstegn. Tre pupper er supert for sovehjerte til babyer, da får de ekstra mye feit melk :)

 

Laks spiser jeg sånn ca to ganger per mnd, og har ingen betenkeligheter med å fortsette med det.

 

Snille godungen din Happy, som vet å oppføre seg blant folk :) skulle gjerne strammet opp minstemann her altså. Han har kommet prematurt i trassalderen. Peker og sier der, og hvis han ikke får, så klikker han helt. Hyler og skriker og vrir seg. Nå har han begynt å gjøre det samme når han skal skifte bleie eller legge seg også. Gi meg styrke sier bare jeg... God prevensjon er det i allefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha krølle. Jeg ler godt nå. Nei, klart.. om man spiser laks to ganger i mnd. så er det vel ingen fare :D Kanskje litt mer å tenke på for meg hvor vi normalt spiser laks kanskje to ganger i uka :D Nei, vet jammen ikke jeg. Hvor hysterisk man skal bli. Men liker ikke ordet "gift" i sammenhenge med mat liksom :(

 

Jeg kan levende forestille meg lille keiser som klikker i vinkel dersom han ikke får det han vil ha! :P Har sett det før.. på egne barn. Å guri malla så sinte de kan bli da gitt!!Huff og huff!!!!!!

 

Er det ekstra bra med tre pupper altså?.. ekstra fet melk da? det visste jeg ikke. Hahaha... ja, disse mennene skjønner tydeligvis ikke dette med "mer enn de to puppene man har"- opplegget :D  Mannen her skjønte det først da han observerte meg bytte på pupp, til pupp, til pupp osv, osv. 

 

Mannen ja, han har pådratt seg en eller annen form for surkling i brystet og halsvondt "så det røsker" visstnok. Feber og slapp og vondt i kroppen. Jammen ikke ofte han er slik.. heldigvis.

Men jeg liker ikke at ha da sover i vår seng, enten så smittes jeg eller MYE verre... lillegull. Han får ikke lov til å røre henne så lenge han er syk. Nei, til natten igjen tror jeg jeg får re opp til ham inne hos en av ungene!!

 

Han var så godt igang med tapetsering også!! Arrrghh... ergelig. Jaja. Da blir det ikke innflytting på nytt soverom denne helgen heller! Hadde i grunn vært fint å komme seg inn dit nå kjenner jeg. MEN... jeg har fortsatt ikke gardiner der da, så... lillegull hadde kanskje hatt utfordringer med å sove da ;)  Må fikse gardiner!! Forresten, apropos Kristin, hun sov fra elleve til seks imorges. Det virker som hun er fornøyd også altså.. og når hun da våkner da så får hun flere pupper igjen.

 

Ja, jeg ble stiftet etter ks jeg krølle. Det ble jeg sist også. En venninne av meg nektet stifter og ba om tråd. Jeg gadd ikke å styre med det. Vet ikke om arret blir penere med tråd jeg? hva mener dere? Ikke noe vondt å ta stiftene heller.. ja, egentlig bortsett fra èn da, som hadde snudd seg og hun måtte vri rundt for så å dra ut med tanga. Men det var i grunn bare litt sviing og noen stikk det også. 

 

Nei, nå vil jeg gå og sjekke på gullet. Det har vært en litt hektisk morgen. Puppet tre pupper, vesla våknet etter det og jeg lot Kristin ligge og sove mens jeg ordnet vesla og kjørte henne til barnehagen. Jeg var litt stressa da jeg kom hjem, skal innrømme det.. for om gullet hadde våknet. Men hun sov,... og sover enda. 

Deilig med èn som ordner seg helt selv da. Eldste på 14 tok seg en dusj, ordnet seg mat, osv, osv.. og dro avgårde selv.

 

Idag kommer jordmor til oss ved lunsj forresten. Nytt prosjekt på gang, så jordmor kommer på hjemmebesøk istedet for helsesøster. Bra jeg shinet huset igår da. Guri malla for en energi jeg hadde da altså. Ja, så får jeg bruk for noen av de hjemmebakte bollene med sjokolade i som jeg bakte før fødsel også. Helt supert. Slipper å i grunn gjøre noen verdens ting idag jeg da. Bare kooose baby.. ja, og pleie mannen litt da. Med solbærtoddy og te. Noen som har noen knallgode stalltips når det kommer til sånt som surkling i brystet eller halv"betennelse" ?!? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den laksen ja, jeg er også veldig glad i laks og kan lett spise det flere ganger i uka...får kanskje trappe litt ned, men laksemakien min i ny og ned får de ikke ta fra meg!

 

Herlig med sovebaby ønsker :) nyt det :) minnes at snuppis holdt på sånn en periode! Hadd en natt hun sov ni (9!!!) timer i strekk, da ble hun tatt opp for å puppes ja ;) meeen det har hun slutta med gitt...i natt fikk jeg nesten fem timer i strekk da så strålende fornøyd med det! Prøver ut å ha avokado i kveldsgrøten for at den skal mette ekstra mye og lurer på om det begynne å funke litt!

 

Vi skal i bryllup i helgen :) så nå har jg litt kjoleproblemer... Har en veldig fin kjole som er ganske åpen i ryggen så kan ikke ha vanlig bh under. Har brukt sånn klistre-bh før men ble plutselig redd for å få melkespreng og begynne å lekke... Det er ikke spesielt stilig... Kan ikke akkurat ha ammeinnlegg inni heller :P finnes det noen andre bh typer som sitter laaangt ned i ryggen?

 

Nei, nå er det tid for barseltreff snart, får våge oss ut i pøsregnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Jeg har holdt meg oppdatert her, men har ikke orket å begynne å skrive. Hehe ;) dagene flyr avgårde her selv om jeg gjør fint lite. Prøver å rydde og få orden på huset før fødselen, men det e begrenset hvor mye jeg klarer å gjøre... Sover så dårlig på natten og er oppe mange ganger med vondter overalt så jeg må ha meg en dupp i løpet av dagen før lille kommer fra bhg også. Mannen er en slappfisk også, og det er nok min feil. Fordi jeg er oppe så mye i løpet av natten sover han også dårlig. Han er fortsatt halvt sykemeldt pga foten, så når han kommer hjem fra jobb blir det helst til at vi ligger om slakt på sofaen begge to.. Huff... Det skal bli godt når i begge er i bedre form. Nattevåk blir det nok bare mer av fremover, men det skal nok gå ;)

 

Gratulerer med bhg-plass, FruLS (håper jeg husket rett nå). Deilig å slippe å tenke på det mer. Greit med liten familiebarnehage når hun er så liten. Begynner hun nå i august? Strømpebånd til bunad må jo være en super gave. Heldig du som har en mann som vil ha bunad. Jeg prøver å overtale min, men han nekter. Jaja, jeg gir meg ikke. Kanksje han endrer mening når han blir eldre. Svigerfar har lyst på bunad nå og han er over 60... Hvilken bunad skal mannen din ha? Og din bror?

 

Happy, hva med p bruke en stroppeløs bh? De har gode på Change med gummi rundt hele kanten sånn at den henger godt fast. Da kan du trekke ryggen på den lengre ned så den passer til kjolen. Det har jeg gjort med stor suksess tidligere. :) hvis du er redd for melkespreng ville nok jeg gått for det istedenfor teip-bh...

 

God bedring til mannen din, ønsker. Kjedelig med syk mann lg nyfødt baby. Stifter etter ks har jeg faktisk ikke hørt om, men nå er jo ikke jeg så bevandret i operasjonesverdenen. Trodde det var vanlig med tråd jeg. Blir spennende med jm på hjemmebesøk. Vi får hs på hjemmebesøk etter at guttene er født også. Det avtalte jeg med hs da jeg var der med lille på sist ktr. Blir godt å slippe å dra begge o med seg ut av huset en uke etter at vi er kommet hjem. Vi spiser også lite laks, så vi kommer nok ikke til å kutte ned. Er litt som med krølle, en til to ganger i mnd. Sånn blir det når man har en mann som er veldig kresen når det gjelder fisk og helst ikke vil ha det i det hele tatt :-/

 

Babysyk, hvordan går det på hjemmefronten?

 

Nei, jeg får komme meg opp og henge opp noen klær til tørk før jeg hopper i dusjen. Forresten så fikk vi den nye vognen i posten for et par dager siden. Den er kjempesvær! Vi har kjøpt Basson Bjørn bagvogn om noen vil se den. Jeg had sett for meg at den var ca like stor som en emmaljunga Edge duo, bare mye bredere, men den er jo mye høye også. Og da mener jeg MYE høyere!! Edgen vår ser ut som en dukkevogn i forhold. Haha! Hjulene er nesten dobbelt så store, så her er det snakk om svære lufthjul. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heia dere!

 

Nå er det virkelig evigheter siden jeg har vært her inne... Helt uvanlig til å være meg... Lillegull strever med jekslene sine, og har fått øyekatarr oppi det hele. Mannnen fliret litt - han mente Leon hadde sovet hele natten forrige natt fordi han ikke greide å åpne øynene ;)

 

Har jobbet mye det siste, puh, for et kjør på ortopeden! Skjønner ikke at du holder ut Krølle! Jeg ble så forbannet på en av kollegaene mine på sist vakt... Den slappfisken satt på ræva og så på tv mens jeg jobbet som bare det!!! I tillegg hadde han tatt vaktcallingen for meg i ca 3 kvarter mens jeg sydde på en delamputert finger, og han sa ikke fra om de viktige telefonene heller. Hva er poenget da??? Sykepleier i mottak var skikkelig forbannet på meg fordi hun hadde callet maaange ganger... Skjønner jo det da, men når jeg ikke får beskjed??? Egentlig kunne han ha gått dit selv og ordnet opp - han hadde jo ikke noe å gjøre. Fy flate! Heldigvis er han den eneste på kullet mitt som er en slappis. Skulle til å si ifra, men da var det bare 10 min igjen av vakta han så da gadd jeg ikke. MEN: hvis han er på i kveld også, så skal jeg jammen fortelle han ett og annet! Det rare er at han vil bli ortoped også, så da burde han søren meg prøve å gjøre et bedre inntrykk!!!

 

Jeg er ikke gravid denne runden, er 12 DPO i dag og har ingen symptomer. Har jo kjøpt en drøss av gravitester så jeg har jo forsåvidt bekreftet at det er tomt der inne. Vet ikke om kroppen greide å lage EL sist jeg, siden jeg hadde så mye murringer og EL slim. Hvis ikke var det en haug av dem ;) Hehe, orket jo ikke noe action heller så hvem vet... Om det ikke går neste runde så blir det nok en pause i prøvingen. Egentlig var det siste runde nå - men jeg kom på at jeg kan ta ut permisjon litt tidligere slik at jeg får en ukes resttjeneste eller noe sånt. Mulig jeg blir såpass mye sykemeldt at jeg får resttjeneste uansett...

 

Nå har mamma kommet, og lager omelett til oss :) Hun tok med seg Leon fra bhg også, så nå skal jeg kose meg med mamma og lillegull i noen timer før nattevakt :)

 

Holder på med nedlasting av bilder til bloggen - skal få postet et innlegg nå :)

 

Får enda mer lyst på ny baby av å lese om Kristin ønsker :) Husker ikke hva alle har skrevet jeg nå, så får svare mer en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jordmor vært her. Det gikk fint :) Kristin har lagt på seg 75 gram på to dager.. og det kan jo ikke være annet enn bra.. når hun gikk opp bare 20 gram på 5 dager som vi veide tirsdag!

Ellers er jordmor fornøyd tror jeg. Eneste er at Kristin sover veldig mye og jordmor lurer på om jeg ammer henne ofte nok. Vel, jeg tenker at så lenge gullet mitt legger på seg og at hun når hun når to uker gammel, har tatt igjen det hun mistet og nådd tilbake til sin fødselsvekt, så er jeg fornøyd. Jeg har ikke akkurat lyst til å vekke henne midt på natten heller. Hun virker jo mer og mer fornøyd egentlig.

Jordmor sa hun syntes at Kristin virker veldig våken når hun først er det. At hun følger veldig med med øynene og studerer osv. Hun sa det var ganske uvanlig for så liten å være. Vel, jeg sa jo det jo!  :D Den jordmora altså :D Jaja. Vesla var likedan. Altså, de er veldig forskjellig altså.. ikke det. Men vesla også har fulgt veldig med meg øynene, nysjerrig liksom.. helt fra fødselen av. 

 

Ellers blir mage-gjærdeigen mindre og mindre. Det er nesten litt artig å se fra dag til dag :P Har gått ned et par kilo til, men ikke rast ned 10-15 kg liksom. Huff, det hadde nok ikke vært særlig bra for melka heller det!

 

Så har jeg vondt i "knoklene" mellom beina på høyre side. Det er vel kanskje litt bekkenløsningsgreier det tror jeg ;) Håper det retter seg. Jordmor mente det ikke var så uvanlig å ha slike vondter etterpå, men at det går over etter en måned eller to vanligvis. Men dersom det vedvarer.. jeg har til tider ganske vondt der når jeg går, så får jeg kontakte fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiin Kristin er ønsker :) har vært inne på bloggen og lest :) det blir virkelig lekkert hos dere! Elsker flisene i gangen og døra og vinduet selvsagt! Gleder meg til å se bilde av gangen når garderobeskap, benk og konsollbord er på plass :)

 

Har jeg fortalt at jeg har kjøpt bambus? Skal bytte ut barlindhekken ut mot naboen med bambus :) naboen (som også er veldig hageinteressert) ble ikke lei seg for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, skal lage kake til bryllupet i helgen og tror dere ikke jeg har klart å piske kremen for lenge? Søren altså! Mannen er borte og snuppis ligger og sover så kan ikke bare løpe ned på rema heller...håper han kommer hjem før butikken stenger!

 

Det var lurt lollo, har en god stroppeløs bh fra change så skal sjekke om jeg klarer å dra den ned under utringningen i ryggen!

Så gøy med ny (monster)vogn til guttene :) håper du blir fornøyd!

 

Wow, Camillok, hagen deres ser helt nydelig ut :) tipper dere kan ha noen herlige grillfester der etterhvert :)

Så kjip han kollegaen din er! Man hjelper til når en har det travelt, sitter ikke bare på rompa da... Håper det går bedre hvis dere har vakt sammen i dag!

 

For et skjønt lite vesen Kristin er Ønsker :) nydelig lita jente! Og gangen var knallfin, for et hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her inne. Leser hver dag på mobilen til og fra jobb, men orker ikke skrive fra mobilen. På jobb går det supert bortsett fra at jeg gjorde en feil som kommer til å gnage på meg i laaang tid fremover. Gikk ikke ut over noen pasienter heldigvis, men allikevel. Huff, gjør aldri den feilen igjen!!!! 

I morgen er det sommerfest med jobben. Kjenner jeg grugleder meg. Tar ikke sjansen på å drikke, redd jeg hadde blitt bøttefull da!!! :) Og så har jeg ingen til å hente meg. Håper bare ikke de mistenker at jeg er gravid, men tror de skjønner at jeg tar det rolig når jeg ikke har drukket på EVIGHETER og bare jobbet der to uker. 

 

Her hjemme går det trått!!!! Virkelig. Samboer er så svingete i humøret at det er helt vanvittig!!! Sint og kjefter i det ene øyeblikket og blid i neste. Jeg henger ikke helt med i svingene, blir ikke smørblid etter at noen har kjeftet på meg. Istad ble han sur fordi jeg la mini ut for en dupp. Jeg syns han virket trøtt, gned seg mange ganger i øynene under middagen. Han hadde visst sovet på fanget til samboer for ikke lenge siden (før jeg kom fra jobb) men jeg tenkte at han kanskje ikke hadde sovet så godt på fanget. Når mini ikke ville sove, kjeftet samboer på meg. Nå var det HAN som kjente mini best og visst når han trengte søvn!!!! Nå måtte jeg bare se å høre på han, "eksperten". Herregud!! Jeg kunne skrevet en mil langt innlegg om alle de tullete og ikke hyggelige tingene han gjør!! Men dere skal få slippe :) Jeg begynner mer og mer og innser at hvis han ikke endrer seg drastisk så er det over. Prøver så godt jeg kan å vende meg til tanken. Han ser ikke feilen og skjønner ikke problemet. OVERHODET! Så jeg sklir lenger og lenger unna. Syns det er utrolig trist og vanskelig!!!! Men jeg vil ikke leve med en som skal prøve å styre meg hele tiden og jeg må kjempe imot. For noen dager siden la han seg senere enn meg og humpet oppi sengen når han la seg og dro av dyna. Drittsekken!!! Ok, jeg kan ikke klage på nattessøvnen til mini, for mange av dere har det værre, men jeg er ganske sikker på at mini hadde sovet bedre på eget rom. Men samboer motarbeider og nekter å fikse rommet. Det er jo ikke han som våkner om natta og må amme. Men han vet at hvis han kommer på eget rom er det han som må stå opp. 

Nei, dette er bare innmari trist!!! 

I helgen skal vi ut og spise med mine venninner og kjærestene. Da skal mamma og pappa passe mini. Vi sover hos dem men mamma skal ta mini om morgenen. Det gjorde hun forresten forrige lørdag også, da var jeg der med mini og samboer var i Stavanger. Herlig å sove natta gjennom!!!!!!! 

 

Egoinnlegg, men ville bare gi lyd fra meg. Nå må jeg sove. Greit å lade opp til i morgen kveld :) 

 

Ønsker, Kristin var supernydelig!!!! :) Har forresten lest at smokk når baby sover forebygger krybbedød så jeg ville ikke nappet den ut når hun har sovnet. Syns ikke det er ille at du gir henne smokk når du ammer så mye. jeg måtte det med mini til slutt. Melka var godt i gang og ammingen gikk fint. Men etter at han hengte på puppen konstant i maaaaange timer flere kvelder på rad ga jeg smokk. Tror ikke det var økedøgn heller, for han sov natta gjennom. 

 

God natt jenter, og god helg!!! 

 

Nå er det ikke lenge igjen Lollo, mandag, er det ikke? Tenk, siste helgen med tvillingene i magen! Dere får nyte tiden! Selv om du er kjempesliten nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med kommentar på bloggen Happy :) Tror det skal bli veldig fint en vakker dag :) Men en vakker hage er ikke skapt på ett år eller to - men veien til målet er jo et mål i seg selv :) Lurer på om det er plass til flere frukttrær enn bare ett epletre i eplehagen jeg... Hvor mye plass tar et epletre? Tror jeg må jukse ønsker, å henge opp hengekøye på stolper siden trærne mine foreløpig ikke er kjøpt engang ;) Men DA skal jeg jammen meg være gravid og be mannen om oppvartning ja - hihi :)

 

Jeg har vakt, en riktig så rolig en også. Greide å gjøre en blunder i stad, skulle ha undersøkt en pasient i forhold til operasjon som jeg bare behandlet som vanlig poliklinisk og sendte hjem uten undersøkelse... OG i tillegg mistet jeg telefonnummeret slik at det ikke er mulig å få tak i vedkommende utenom post :( Velvel, det ordner seg nok. Men jeg gjør nok ikke det igjen!!! Begynner å bli litt trøtt nå, så nå blir det snart sofa her (hvorfor de ikke kan ha et skikkelig soverom for turnusleger er et mysterium). Han kollegaen hadde vakt nå igjen, men stakkars han er jo helt elendig så det er vel til pasientenes beste at han gjør så lite som mulig... Nå som jeg vet det så tar jeg det litt mer med ro kjenner jeg ;)

 

Lollo, oj som tiden har flydd (for oss uten stooooooor mage i hvertfall). Tenk! 3 barnsmamma om bare litt!!! WOW, jeg skal prøve å sende deg litt energi ;)

 

Babysyk, jeg blir litt trist på dine vegne når jeg hører om samlivet deres, desverre virker det jo som en fornuftig avgjørelse å gå... Det var jo ikke det du hadde drømt om :( Men ting har en tendens til å ordne seg, og du og mini får det sikkert vel så bra uten. Stor klem til deg, tenker på deg ofte. Får jo litt vondt av samboeren din også, som ser ut til å virkelig ikke skjønne poenget og herser videre med dere uten å innse at han mister familien sin :(

 

Krølle - jeg gleder meg til å se bilder fra husprosjektet deres :) Du må bare skaffe deg en blogg du også - basta! I dag fikk jeg forresten blitt med på operasjon, DVR plate. Det er jo litt som snekkeriene hjemme igrunn :) Ser gøy ut! Og ja, forresten, tror ikke jeg har spire i magen denne mnd, 0 symptomer og negativ gravitest 12 dpo, så da ble jeg med på morrosakene ;) Skal benytte muligheten og bli med på masse operasjoner fremover!

 

FruLS: Grattis med barnehage :) Og jeg må si du er flink med strikkeproduksjonen - her har det blitt lagt helt ned de siste mnd...

 

Happy: lykke til med kjole- og bhutfordringer :) Er du forresten ferdig med Mariusgenseren?

 

MaMi: Hvordan går det oppi alt kaoset? Begynner dere å se lyset i enden av  tunnellen? Er barna flinke til å hjelpe til?

 

Ønsker: føler sånn med deg med såre pupper altså. Husker at første mnd var helt forferdelig. Skal definitivt ha MME i beredskap med neste ja!

 

Nei, nå skal det soves her! Skal være alene i helgen jeg og Leon, mannen har jobbehelg. Er ikke meldt noe særlig til vær så vi får se hva vi skal gjøre. Som dere sikkert skjønner så klør det vanvittig i fingrene etter å få pusset ferdig muren og lagt terrassebord helt ut til muren. Og når det er gjort: levegg!!! Ojojoj som jeg gleder meg! Har fått lånt et steinbor av naboen, vi har både stolpesko, ekspanderende mørtel, konstruksjonsvirke, franske treskruer og terrasseskruer - så det er bare snakk om å ha tid og sånn nogenlunde fint vær så er vi i gang :) Jeg skal snekre en benk også, som skal stå langs leveggen, med masse puter :) Bordet skal inn i kroken sin, og jeg skal hente frem interiøret; voksduk, puter til stolene, masse puter og lanterner. Samt blomster i krukker, et oliventre og en japansk lønn. Driver å funderer på om vi burde sette opp porter slik at vi kan holde barna (jeg sier flertall jeg) inne på terrassen og ikke være engstelige hverken for veien eller at de skal klatre opp i hagen og dette ned av muren... Pluss gjerde rundt hele tomten i tillegg. DA kan døren stå oppe på fine dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De planene du har for muren og hjørnet der høres kjempefint ut Camillok! Håper du får fint vær i helgen da, så får du gjort litt siden fingrene klør mener jeg :D Deilig med ting som er gjort altså!.. og moro er det. Men jeg må si meg mektig imponert over dine kunnskaper på mørtel, snekring osv, osv. Det virker som du bare setter igang og får det til "på veien" liksom. Der er nok jeg litt feigere. Tar ikke ting på strak arm slik som du tror jeg ;) Ser jo ut til at alt du tar i blir til gull også.. altså, at du får det til å se ordentlig profft ut hva enn du gjør. Ja, så jeg er skikkelig impressed altså! :) Bøyer meg i støvet.. NOK en gang. og jeg tipper det blir flere ganger.. hihi :)

 

Så er det teflonhjernen min igjen da. Lollo... er det virkelig siste helgen før guttene skal ut nå?!? :o Har jeg glemt så viktige ting?!?

Hvis det er det så sier jeg bare.. koooos deg siste helgen!! :) Det blir jo bare ENDA mer kos når de har kommet til verden. Tar jo bare litt tid å venne seg til flere barn i heimen.. og det å få alt til å gå på skinner. Men det går raskt. Synes egentlig det går ganske greit her nå. Men altså dere.. jeg synes Kristin sover MYE jeg altså. Hun er mest våken på ettermiddagen/kvelden hun egentlig.. og da er jeg SÅ trøtt.. ja, ivertfall kvelden. Men vi la oss ca ni igår men puppet til kvart på elleve før hun slo seg til ro og sovnet, og sov til kvart over seks igjen. Da ammet jeg, skiftet bleia hennes og la henne ned i senga igjen. Så gjorde jeg som igår, stod opp med vesla, skravlet med henne, laget matpakke til henne og jeg kjørte henne til barnehagen. Idag tok jeg meg god tid også, for siden Kristin sover så mye på morgenen i tillegg, så tok jeg sjansen på at det var slik idag også. Vesla var veldig fornøyd med at jeg var med henne. Mannen er syk fortsatt, og jeg vil at han skal hvile mest mulig.. og jeg er SÅ glad for at babyen er på utsiden av magen og har fått fornybar energi, så jeg gleder meg til hver dag nå. Sånn har det forsåvidt vært med alle tre jentene da. Jeg gleder meg til hver ny dag, våkne opp, kose oss og finne på noe fint og koselig i løpet av dagen. Og bli ENDA bedre kjent med nurket som har kommet til verden :)

 

Babysyk.. jeg er veldig enig i det som Camillok sier. Kunne ikke sagt det bedre selv, så stemmer bare i. Jeg også synes det er veldig trist på dine vegne, og jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår deg bedre enn du tror! Jeg synes ikke han behandler deg som det han burde! Definitivt ikke! Det er, som Camillok sier, trist at han ikke forstår at slik han behandler deg, gjør at han driver deg vekk. MEN for å si det slik, som jeg har tenkt: Vi har ETT liv(så vidt vi vet) på denne jorda. Og det ene livet er IKKE verdt å kaste bort på noen som ikke vil en vel!! Et samboerskap eller ekteskap skal jo vare livet ut, og det SKAL være BRA. Hva er vitsen ellers?!? Jeg husker jeg var helt opplåst i tårer over å føle at jeg ødela en familie, vår familie. Men etterhvert så ble jeg lykkeligere( ivertfall mer fornøyd, for jeg var aldri helt lykkelig alene uten en partner) alene enn jeg var med ham. Det er faktisk verdt å tenke på det. Jo, du kommer til å føle deg ensom. Jo, du kommer til å lure på om du tok den riktige avgjørelsen. Og jo,.. du kommer kanskje til og med til å tro av og til at du hadde det bedre sammen med ham. MEN... tenk da om igjen. HUSK hva som drev deg til den avgjørelsen som du er iferd med å ta Babysyk! Da VET du hva som var riktig.  Og det er faktisk bare du som kan vite.

 

Når det er sagt, så sier jeg av erfaring, om du er som meg.. og helst ønsker en partner i livet og liker familieliv osv, osv.. ja, så er det verdt å vente på Mannen med stor M. Jeg spøkte alltid med ei venninne som også var singel og vi begge sa vi ønsket en mann som tok pusten fra oss, som elsket oss høyere enn himmelen, satte oss først, tok meg med storm osv. Alle klisjeene rett og slett. Og vet du.. jeg har ham nå jeg! :) Det tok meg 7 år.. men nå har jeg ham :) .. og det finner du også. Selv om du ikke tror det, og ikke vil tenke på det nå.. så gjør du det. HVIS du er tålmodig, ikke hiver deg på første "toget", tenker over hva du IKKE vil ha og hva du VIL ha, .. OG.. finner ut hva som er bagateller og hva som er verdier for deg. Det tror jeg jeg har snakket om før, så jeg skal ikke repetere meg selv mer ;)

Men hvis du vil snakke mer, så kan vi ta det på PM også altså! Jeg er her for deg! :)

 

Sender deg en goood klem nå, før jeg må plukke opp lillegull her som har ligget i vogna og trøkket og trøkket og sikkert har verdens største bæsjebleie nå :P  :D  :D

Så skal jeg sjekke været, og hvis lillegull roer seg i vogna igjen, så tar jeg med meg henne ut så jeg kan male litt på rekkverk igjen.

Forresten.. tusen takk for koselige ord angående huset. Tenkte forresten å poste et innlegg med lillegull igjen.. kanskje til og med meg med på bildet. Får se B) Ellers har jeg ingen rosehekk å vise frem, som Camillok. Kunne ønske.. men, men. må male ferdig først. Gråmalt rosehekke etter at jeg har plantet er liksom ikke like lekkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, du er så god! Hjelper veldig å tenke på at du fant drømmemannen og er lykkelig etter å ha vært uheldig. Suger til meg alle tips du kommer med. Det med liste var lurt, så kan man se på den når man tror man hat gjort galt valg.

 

Skal snart stå opp. Egentlig var det min dag til å sove lenger idag, men mini våknet 5.30 og samboer stod ikke opp med han før litt over 8. Da ble jeg såpass våken at jeg ikke får sove igjen. Og så føler jeg at jeg må opp og sørge for at mini sover ute i vogna og ikke på fanget til samboer. Mistenker at han alltid sover på fanget når jeg er på jobb. Ødelegge så gode rutiner. De blir jo så fort bortskjemt at det er vel ikke lenge før han ikke vil sove i vogna.det var forresten veldig hyggelig på festen igår. Morsomt å se kollegaer utenfor jobb. Man blir jo ganske så anonyme i hvite klær. Følte meg litt utenfor som ikke drakk, men men. Får ta det igjen ved neste anledning. Tror jeg hadde blitt skikkelig full hvis jeg hadde drukket, og det hadde vært enda mer flaut mandag morgen :)

 

Ha en fin lørdag. Vi skal på grillfest på hytta til en venninne. Det blir koselig! Tenker samboer har godt av å prate med andre gutter også.

 

Masse klemmer til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg malt første strøket på terrasserekkverket. Idag har det vært av og på-vær.. og søs. med familie kom på en liten visitt for å se Kristin. Jeg har spurt både søs og mannen om de vil være faddere i dåpen hennes.

Imorgen er det meldt 20 grader og fint vær. Det er siste uka til mannen i fødselspermisjon hjemme neste uke(ja, ivertfall til og med onsdag), vesla har en ferieuke og jeg tror jeg skal benytte meg av finværet imorgen og male 2. strøk. Det vil si... DERSOM Lillegull sover og koser seg like mye som igår da jeg malte da!! 

Nå har det gått to netter forresten hvor hun har lagt seg fint klokka elleve, uten noe gråting, bare med mating på begge puppene.. og sovet til halv fire, fått mat på begge igjen, sovnet med en gang og så våknet halv åtte igjen, fått mat, sovnet og sovet til ca elleve. 

 

Idag har hun faktisk villet vært våken en ca tre kvarter rundt ett-tiden baare for å ligge og titte.. på mammas fang lå hun og tittet på meg med store blå øyne. Studerte meg liksom. Det samme gjorde hun igjen nå ikveld ved seks-tiden. Det var veldig kos! :) Og så lå hun på skulderen min for en rap etter et måltid her isted.. og da jeg snudde hodet og så på henne så lå hun og hvilte hodet mot meg, så på meg med sine mørkeblå øyne og SMILTE til meg med halvåpen munn... tydelig våken, så det var liksom ikke noe "drømmesmil" som av og til har når hun sover heller!!!?!? Jeg ble såå overrasket og begynte nesten å lurre på om hun eeegentlig smilte eller hva det var som skjedde. Da jeg snakket til henne så fortsatte hun å studere men så ble hun alvorlig igjen litt etterhvert.

Det er så artig, den studeringen hun har. Det er ikke bare på meg, men på omgivelsene og på pappaen sin. Hun titter liksom ETTER bevegelser og lyder.. stemmene våre virker det som. Hun ser SÅ konsentrert ut! :) Utrolig morsomt, for hun virker som en både rolig og oppmerksomt lite barn :)

 

Jaja.. det var dagens "fortelling om Kristin".. hehe. Dere får virkelig resymè av dagene her :D  Nå er hun våken igjen hører jeg. Sovet i halvannen time og nå hører jeg det er "papirarbeidet" på gang :P Hun presser og presser, stønner litt og kommer med små søte hviin når hun tar skikkelig i. 

Oj, nå rister jo vogna hun ligger i her.. tror jeg må skifte litt her jeg ;)

 

Tenkte å poste et innlegg på bloggen av malejobben imorgen forresten.. og kanskje et av meg og Lillegull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

En aldri så liten snartur innom. Bare to dager igjen før visning, og vi kan vel ikke påstå annet enn at vi har jobbet vår bakre del av oss. Men det blir bra da. Vært en del maling og flikking, jeg har ordnet blomsterbedet mitt og vi har pakket og båret ut utallige esker. Huset ligger ute på finn nå, er SÅÅÅ spent på om det kommer mange på visning. Hvis dere er interesserte så kan jeg sende en pm med link til annonsen på finn. ER ikke så farlig om dere jenter finner ut hvem jeg er. Skal jo flytte nå likevel ;) hi hi.

Har ordnet litt pynt og sånn til visning. Sa til mannen at vi trengte pynt til visning, men egentlig ville jeg bare ha litt nytt :) Av og til dere, så bare er jeg skikkelig luremus :) he he

 

Så nydelig lille Kristin er :) og så koselig å høre hvor bra det går med henne. Og det vinduet hos dere var jo bare utrolig flott da. Jeg likte virkelig fargen i gangen, har lyst på den selv men usikker på hvor. Må komme oss inn i ny huset og o litt der før vi gjør det enda mere vårt :)

 

Så trist med dumme gubber. Er veldig lei meg på dine vegner Babysyk. Er trist når man kommer til den konklusjonen, men ofte kan det være det beste. Er ikke bra for et barn å vokse opp i et ulykkelig hjem. Da er det bedre med skilte, men lykkelige foreldre. En god klem til deg :)

 

Lollo, det kribler i meg, kjenner meg så veldig igjen i det du skriver. Håper du har fått slappet litt av og kost deg siste helgen uten guttene. Og tenk på at det blir helt fantastisk å treffe dem. Og det er så spesielt og fantastisk å få to på en gang. Et barn er alltid et mirakel, men to er bare helt utrolig. Gled deg :)

 

Gratulere med bhg plass FruLs. Er en god følelse når ting faller på plass og man får det man ønsker :)

 

Krølle, var det du som hadde den heftige taksten?? Wow, sier jeg bare. Så moro og gratulere. Løser mange ting det :)

 

Camillok, for en NYDELIG hage, jeg blir helt misunnelig hvor flink du er. Gleder meg til å fikse og ordne i hagen i nyhuset. Må en del opprydding og nyplanting til der. Gleder meg veldig til å komme i gang :)

 

Happy, håper kjoleutfordringen løste seg. *Og at du koste deg i bryllup. For det var denne helgen du skulle i bryllup?? Er så koselig å være i bryllup, maser på søstrene mine nå jeg, alle på mannens side er gift, så nå må de til pers. Jeg elsker bryllup :)

 

Har jeg glemt noen nå?? ;)

 

Knøttene løper rundt nå begge to. Er full fart hele tiden. Var litt småsyk forrige uke, ene knøttet hostet skikkelig og hadde skikkelig pusteproblemer. Trodde en stund hun skulle få falsk krupp men det gikk over. Heldigvis. Har vært et par netter hvor vi har hatt ganske fullt i sengen vår, men pytt sann. Satser på at ting blir bedre når de får eget rom når vi flytter.

 

Tirsdag skal store jentene ut og hilse på nyklassene sine. De gleder seg veldig. Eldste skulle jo egentlig få begynne i klasse med hun vi kjente, men så viste det seg at den klassen var veldig stor og utfordrende, så hun ble satt i en annen. Først ble hun veldig lei seg, men så fikk hun en veldig hyggelig invitasjon til å være med klassen på bading og grilling, og det viser seg at to jenter i den klassen (tvillinger faktisk) bor rett over veien for nyhuset :) Gjett om det var ei blid og glad jente her da :) Mellomste er bare fornøyd fordi hun synes den nye læreren har så fint navn :) Så da blir det nok bra det også ;) he he

 

Nei, da må det ordnes litt til i morgen. Siste innspurt nå.

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...