Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Tror nok det blir prøving igjen ja :) ellers er det godt med liten gutt som sover godt slik at mor og far kan gjøre litt andre ting også. Så er igrunn ikke helt sikker på hvor gale vi et som prøver på nr to ;)

 

Her har jeg holdt på ute i kveld igjen - helt til midnatt. Det er så deilig å holde på ute, kjenner jeg får masse ny energi av det :) nå begynner det å ligne noe ute i drivhuset, tre av fem enorme murbøtter er det ordnet undervanningssystem og beplantning i :) så nå har vi en til agurk, og to til tomat. Det skal komme en til paprika og en til aubergine :) ute har vi to med squash og en med tomat. I morgen må jeg nok en tur på jordshopping, har mistet telling på antall sekker her... Kjøpte 10 forrige dagen og 10 et par uker før det... Deilig :) peonen og irisen jeg plantet i går ser litt slakk ut - håper de overlever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde visst glemt å trykke på post i går jeg ;) litt trøtt kan man si - men veldig lykkelig :)

 

Har jo ikke tid til å skrive her inne for tiden jeg med alle mine hagesysler... Må nok knipse litt og blogge litt om Hagen ;)

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper :) nå har jeg vært på siste kontroll hos jordmor. Litt rart i grunn. Hun ønsket meg lykke til på tirsdag og sa hun gledet seg til å se oss igjen på helsestasjonen :) Så fikk jeg beskjed om å ringe så fort jeg var kommet hjem fra sykehuset, så de kunne komme på hjemmebesøk. Blir vel helsesøster som kommer, men det er visst et prøveprosjekt som begynner nå snart som utvider stillingen til jordmor og slik at hun også kommer på hjemmebesøk.

Jaja.. de er velkomne begge to! :)

Ting var bra på kontrollen. Eneste er at HB denne gangen er litt lav. 10,7. Så jeg ble anbefalt å ta Hemofer frem til snittet på tirsdag.

Babyens hode brukte hun litt tid på å finne, hun ligger nå veeeldig dypt og langt nede.. og er visst klar som bare det :D Fosterlyd fin, blodtrykket mitt er stabilt.. denne gangen på 113/67, har gått opp 200 gram på to uker, så nå er jeg oppe i 1,7 kg totalt. Jordmor sier at det er mer plass i magen min, men tror likevel at baby ikke er så liten. Hun tror også at hun er lang forresten.. men det var mer fordi foreldrene hennes er lange, sa hun og lo :D Da hun skulle kjenne etter hodet hennes, og leie, så ble babyen skikkelig irritert visst. Dyttet tilbake og skjøt ryggen mot. Så kjente jeg et skikkelig spark.

 

Etter kontroll dro jeg på en liten handlerunde. Skulle ha lamper til toalettene, badet nede og lysekrone oppe. Men fant overhodet ingenting jeg likte!! :mellow: Huff... dette kan virkelig ta tid å finne tror jeg. Tviler på at jeg finner noe før fødsel.. og det irriterer meg litt <_< Hvis dere ser innlegget mitt på bloggen, så ser dere toalettet med tapet.Vi har nå valgt det samme tapetet til soverommet. Selv om vi sitter med to spann med maling. Litt bortkastet egentlig, men :( Det blir nok veldig fint altså.

Jeg endte opp med å kjøpe en ny amme-bh, to amme-singleter.. fint å ha om det blir veldig varmt, og også under gensere, en pysj til sykehuset samt noen skikkelig fæle, usexy truser som går over keisersnitt-såret ;) .. og et skikkelig myyykt hvitt Lexington-håndkle til babyen så hun slipper våre harde, ihjel-vaskede håndklær! Angrer litt påat jeg ikke kjøpte noen flere av dem faktisk, men. Nå er det en stund til lønn igjen, og pengene har virkelig fått bein å gå på i det siste! Så får heller kjøpe håndklær og slikt.. og kanskje noe annet enn dyre Lexington?!? :P etterhvert.

Kom så hjem og så at den ene snekkeren nesten er ferdig med overbygget på inngangspartiet!! Han holder på med rekkverket allerede!! Den andre snekkeren er nesten ferdig med terrassen.. og nå blir det STORE endringer her! Ute også! For nå har de sammen med mannen fått en idè om brede trapper, rekkverk både her og der, søyler og gelendere. Men så måtte de vente til jeg kom hjem og vise ideen sin på tegning til meg så jeg også godkjente. Det blir virkelig noe helt annet, og håper ikke det blir fryktelig mye dyrere.. men ok. Lekkert blir det :)

Graver har vi nesten i boks også, slik at det blir ryddet skikkelig på forsiden av huset der vi måtte grave bort jord da vi begynte i høst med byggingen. Så nå får vi planert ut jorda og laget skikkelig med gårsplass, parkering til flere biler osv.. samt at jeg får oversikt over hvor stor kjøkkenhage jeg får plass til, og hvordan hekken langsmed veien fra grinda og opp blir.

Vi har fått beskjed at de kommer til å holde på ca 1 uke til, før de er ferdig og pakker sammen. Det blir veldig rart.. å ikke ha dem her lenger. Og ikke minst..å være ferdig!!

 

Kjøpte med meg sjokoladecroissanter idag hjem. Eldste slutter tidlig på skolen på onsdager, og mannen har hjemmekontor.. så vi koooste oss med det da jeg kom hjem :)

 

Nei, dette ble skikkelig ego-innlegg altså dere! For å svare på det du spurte om Babysyk.. JA.. jeg er overklar for å få babyen ut nå! Om vi så er ferdig eller ikke med huset! Nå MÅ hun komme ut til oss så vi får kose og snuse og bli kjent med henne :wub: Kjenner at hun har det trangt inni her. Når jeg sitter framoverbøyd så sparker hun hardt og konsist og prøver nok å få mer plass inni der ja :(

Idag skal jeg sy litt mer på dynetrekkene hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vemodig på et vis med siste kontroll hos JM - og spesielt siden du går gravid de aller siste dagene - for alltid! Alt til sin tid imidlertid, gravid er fint det altså, men baby er ti tusen ganger bedre på utsiden :) det skal bli godt å bli kjent med minstemor nå :)

 

Nå prøver jeg å legge Leon uten særlig hell... Er sliten etter alle de lange kveldene den siste uka og kunne trengt litt søvn selv ;) hehe, men her er det 10 000 prosjekter så man kan ikke ligge på latsiden! I morgen er det fri, så da tror jeg at jeg skal ta meg litt av hus og klær! Kanskje lage mat også???! Det er det lenge siden jeg har gjort! Ellers har jeg planer om å begynne å kappe til materialer til levegg/pergola :) tegnet en tegning til mannen i stad og han var veldig fornøyd - så da får jeg det som jeg vil ;)

 

Æsj, nå er det andre gangen jeg er innom plantasjen for å kjøpe skikkelige jordbærplanter - men de er fortsatt utsolgt :( begynner virkelig å vurdere sterkt å gi f... I hele greia! Men det er jo så godt med jordbær da... Alle gode ting er tre, om de ikke har det neste gang så kan det være det samme!

 

Er spent på om dere får bra pris på huset MaMi! Det hadde vært topp!

 

Nei, pokker, den ungen vil ikke legge seg - må gå og ordne opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slitsomt at Leon ikke vil legge seg da Camillok. Men hvis det er noen trøst så er vesla her likedan. Da vi var på kontroll på helsestasjonen for et par ukers tid siden så nevnte jeg det for henne at hun er vanskelig å legge om dagen. Hun kunne fortelle at det var det mange som hadde sagt, og at hun regnet med det var at våren er her og det er lysere kvelder.

Likevel litt slitsomt da ;) Skjønner godt at DU er sliten da Camillok.. haha.. du holder det gående i hagen til laaangt på natt og glemmer å spise før andre har sovet halve natta :D Men jeg tenker det blir rett og slett grisefint i hagen deres! Kan absolutt se det for meg! :) JAAAAA, lag gjerne blogginnlegg om det! :)

 

Her er inngangspartiet straks ferdig. Vi er SÅ fornøyde!! Imorgen settes døra inn også. Jeg kan nesten ikke tro at det er vi som bor her! :D Jeg skal vise frem på bloggen når det er helt ferdig.

Terrassen mot sjøen begynner også å ta form :) Åååå, så GØY altså!

 

Hmm... nei, det er faktisk ikke vemodig at det var siste kontroll hos jordmor.. ever! :) Bare kos, og en god følelse av at nå er vi snart en hel gjeng her :) .. eller.. det har vi jo vært det da i grunn, men at jeg selv skulle få tre barn, DET er en fantastisk følelse. Men jeg kjenner rett og slett litt på at det blir godt å bruke tiden på dem, ikke på flere svangerskap. Gleder meg enormt til baby da. Eeeelsker babyer! :) , men gleder meg også veldig til f.eks. det å reise litt mer. Det har ikke vi gjort noe særlig av faktisk. Nå blir vi ferdig med hus også, og jeg føler virkelig at vi starter på et nytt kapittel, nemlig "nyte det vi har"-kapittelet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det kapittelet ja! Det var akkurat det - man må nyte også. Det et vel derfor man blandt annet drar på ferie - hjemme er det alltid et eller annet som må gjøres... Har så sykt lyst å nyte late sommerdager på terassen, men sånn som det ser ut nå er det rett og slett utrivelig. Har litt dårlig samvittighet for at Leon får for lite oppmerksomhet, men jeg tror egentlig han et fornøyd, så lenge vi ser han og prater med han er det helt ok for han å være i sandkassa mens vi holder på med planter rett ved siden av. Det er sikkert bra å lære seg å underholde seg selv ;) han foretrekker imidlertid hageredskaper i sandkassa da ;)

 

I dag har jeg ikke gjort noe med Hagen, egentlig litt deilig! Skal få blogget, men det er skuffende lite som er gjort i forhold til innsatsen synes jeg!!!

 

Fortalte jeg foresten at det set ut til at prydkirsebærtreet har tatt kvelden? Ikke kommet så mye som et blad ennå, og knoppene har begynt å tørke inn... Det renner sevje fra stammen også. Hvis det virkelig er dødt må vi få det opp og da har vi lyst på et skikkelig frukttre. Eple eller moreller tror jeg... Så ikke så ille at det ikke er godt for noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojojoj Lollo- jeg hadde så klikket fullstendig hvis min mann hadde stukket av så nært fødsel. Med førstemann prøvde jeg å få fatt i mannen som var på jobb (skikkelig lett å komme gjennom til legekontor sånn i tolvtiden) dagen før termin, siden jeg følte meg litt rar. Endte opp med at jeg spaserte til sykehuset (som riktignok var kun få hundre meter unna). Vel fremme var det 9 cm åpning og mannen rakk akkurat å komme før prinsen tittet ut en halvtime senere. Jammen godt det ikke ble sånn siste gangen, selv om han rakk det så vidt da også...

 

Camillok - så mye fint du ordner i hagen! Må ærlig innrømme at jeg ikke aner hva en staude er, men det kan sikkert Google svare på ;) tomater og agurk har jeg imidlertid hørt om... Høres skikkelig luxus ut. Naboen her har drivhus som de dyrker blant annet sukkererter i. Bruker å gå på slang der når de er på ferie :) unnskylder meg med at de dør før naboen kommer hjem uansett, så da er det best at de blir spist i stedet...

 

Ønsker - nedtelling for fullt skjønner jeg! Blir spennende å se om du holder helt ut... Og så at snekkeriet tar slutt omtrent samtidig da. Perfekt timing! Kjedelig med småplukket som ikke blir ferdig, men det blir sikkert deilig å ta med seg lille prinsessen og rusle rundt i butikker også. Og da rekker nok pengene å strømme inn på konto også vettu :)

 

Her i gården har vi tilbragt nok en varm helg på barneklinikken. Det ser ut til at lille keiser følger i sin storebrors fotspor når det gjelder infeksjoner. Fredag hadde lille keiser hatt feber i fire dager, og på ettermiddagen steg temp til 40,3 og gikk ikke ned på verken paracet eller ibux. Da dro vi en tur på barneklinikken, og så ble lille lagt inn - igjen. Han kommer til å bli stamkunde. Det viste seg etter hvert at han bare hadde halsbetennelse, men mandlene var allerede forstørret og vi kunne vente oss flere infeksjoner fremover. Fikk dra hjem etter to dager, når Crp var krøpet under 200 og feberen begynt å gå ned. Nå er vi halvveis i penicillinkuren og lille begynner å akseptere at det kommer medisin fire ganger i døgnet. Har fått resept og ferdig blandet penicillin i haugevis, så vi kan starte på kur dersom han blir syk igjen. Får vel bare starte nedtellingen til toårsdagen, da han blir gammel nok til å få fjernet mandlene...

 

Nok sutring fra meg. Det er jo helt fantastisk vær for tiden, med sol og skikkelig varmt. Sydenvarme 27 grader i skyggen da jeg gikk fra jobb i dag! Litt kjipt å sitte inne på jobb når det er så fint ute, men stort plaster på såret at jeg fikk operere en hofteprotese i dag. Riktig pent ble det også :)

 

MaMi - skal si det går fort i svingene i leiren din! Snart er dere midt i flyttingen! Godt at dere gleder dere, for da er det lettere å motivere seg for pakkingen. Kjenner jeg gruer meg til den allerede. Føles så bortkastet å stappe alt man eier og har ned i esker, og når man akkurat har tapet siste eske igjen, så er det på tide å pakke alt ut igjen!

 

Vi er i gang med nabovarsling av nyhuset, og på garasjefronten er vi inne i en slapp periode hvor taket skal herde i tre uker. Blir nok ferdig til sankthans tipper jeg. Den helgen skal jeg forresten tilbringe sammen med Brimi :) også jeg som er så begavet på kjøkkenet. Får melde meg til å dekke på bordet eller fyre opp bålet eller ta oppvasken. Hva som helst bare jeg slipper å tukle med uferdig mat.

 

Kjenner litt på hvor deilig det er å være tilbake på jobb. Så deilig at jeg nok må tenke meg om en ekstra runde om jeg virkelig takler en barnerunde til. Må jo ta høyde for at jeg risikerer nye 1,5 år borte og det er bra lenge altså! Sukk, ikke lett det her. Kjenner at jeg får lyst til å benytte en surrogatmamma. Tenk å bare få levert babyen ferdig laget! Men det er jo en del etiske dilemmaer knyttet til det der, så det blir vel neppe aktuelt. Heller nok mest mot at vi prøver å fixe oss en til på naturmåten. Men det må helt klart bli en stund til. Overlater til Camillok å gå for stafettpinnen denne gangen. Og så stiller jeg meg gjerne i kø bak både FriLS, happy og Babysyk... ;)

 

Nei nå kommer mannen hjem fra Oslo og jeg må være litt sosial igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på harrytur til Sverige idag. Kjøpte reisetrille og bilsete pluss en haug med mat!!! Ville bare si til dere som bor nære Sverige og Nordbysenteret at de har opptil 30% på omtrent hele butikken. Det blir ganske hyggelige prisen :) :) Vi betalte 3000 nok for Besafe med isofix. Kjøpte også et badebasseng til mini så nå MÅÅÅ det snart bli sol! De hadde forresten mange leker til sandkasse på tilbud på BR leker Camillok.

Mobilen ligger til lading så det er nesten håpløst å skrive på den. Ville bare skrive det i tilfelle noen ville ta seg en harrytur imorgen. Tenkte på Happy, håper ikke du har kjøpt sete på babyshop nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt besafe med isofix. Dog bor vi vel så langt unna Sverige som det er mulig å komme i dette landet. Lille keiser har gått fra å være en ulende sirene på biltur, til en plaprende eller sovende liten engel etter at vi byttet sete. :)

 

Må prøve å få meg litt søvn i varmen. Lang operasjonsdag foran meg i morgen. Heldigvis bare morsomme inngrep da, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da har dere sikkert kjørt rett forbi her hos oss babysyk! Neste gang må dere komme innom en tur :) vi har sandkassa full av leker og ingen planer om mer lekekjøp generelt (men burde nok investere i litt duplo), men takk for tipset!

 

Her følte jeg at jeg ga meg med hagingen tidlig i kveld, men klokka ble likevel 23... Følte at jeg hadde fått gjort såååå mye, men da jeg skulle vise frem til mannen så virket det liksom ikke så imponerende... Har i hvertfall endelig fått pottet om aspargesen, de hadde det veldig trangt. Men vi trenger ikke 20 planter! Planen er å la dem stå frostfritt i vinter og plante den ut neste vår. Det er først om to år at vi kan smake på, og tre år til vi kan høste inn skikkelig. Tålmodighet er en dyd ;) Krølle, stauder et flerårige planter, så planen med staudebedet er at det blir finere og finere for hvert år - samtidig som det er minimalt med arbeid :)

 

Skjønner veldig godt at det er artig å være tilbake på jobb! Gøy med hofteprotese :) må få prøvd å få vært litt med på operasjon til uka, da har jeg post hele uka - burde gå glattere utover i uka når man kjenner pasientene, og gi litt rom for et par operasjoner.

 

Den døra er så fiiiiin ønsker :) meg liiiiiker :) og du - dere har jo helt fantastisk utsikt :)

 

Nei, nå et jeg trøtt, natta dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å få kommentarer angående bloggen Camillok! Tusen takk :) Betyr mye det.. motiverer til å holde på liksom. Jeg er hele tiden skjønner du på "skal- skal ikke" fortsette med bloggen ;) Det blir påen måte sånn når man tror man skriver bare for seg selv.. hehe.

 

Men dere... her har baby i magen skrudd seg nedover inatt. Jeg kjente det kjempegodt! Trodde nesten ikke hun kunne komme lenger ned før fødsel starter jeg nå.. men jaggu har hun kommet lenger ned ja. Nå kjenner jeg rompa såvidt over navelhøyde.. og igår og tidligere lå hun med rompa nesten helt øverst mot brystbenet liksom. Så hun har kommet seg betraktelig lenger ned ja. Jeg kjenner ilinger mellom beina hele tiden idag, til og med hele tiden her jeg sitter, og jeg føler det er som en bitteliten vannblære mellom beina foran hodet hennes som skal briste når som helst! Nervepirrende.. i og med at jeg jo skal legges inn på mandag og hun burde holde seg inne til tirsdag.

 

Her er det jo litt å gjøre før vi er ferdige også da.. og jeg går bare og kjenner på at jeg må være ytterst forsiktig med hva jeg gjør i helgen ;) Planen var å vaske opp alt møkkete tøy, vaske huset, bake litt og ikke minst... montere litt speil, lamper osv. Dessuten hadde jeg håpet at tapetet hadde kommet idag, så kunne vi startet på å tapetsere soverommet så det var klart til jeg kom hjem fra sykehuset. Men, men. Jeg tror mange av disse planene går rett i vasken skal jeg være ærlig! ;)

Eldste har tentamen idag, og jeg skal hente henne tidlig.. ja, eller tidligere enn vanlige skoledager da. Vi satt og jobbet litt på onsdag og snakket litt sammen igår om tankekart osv som hun kunne bruke på tentamen.

 

Nei, nå får jeg vel reise meg herfra og begynne på litt smått. Holder dere oppdatert dersom det skulle skje noen fødsel her jeg vet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hjelpes ønsker, krysser fingrene for at hun holder seg inne til tirsdag, så får du krysse beina... ;) høhøhø... og ikke noe voldsom jobbing på deg i helgen da du! herlig med litt siste-liten shopping, veldig heldig frøken i magen som får lexingtonhåndkle å ligge på :) skal se hun blir et lite luksusdyr! vi bruker nesten bare sånne store flanellsbleier fra sparkjøp til snuppis, synes de er så myke og gode, også slipper vi alle mulige flekker på våre håndklær :) nå går det fort med huseet deres, tittet på bloggen jeg og, og døra var skitlekker! veldig veldig fin! du er nødt å legge ut bilder når huset står helt ferdig altså, så du får ikke lov å slutte å blogge før det! og du må gjerne fortsette etterpå også :) og utsikten mot sjøen var nydelig!

 

så utrolig kult med asparges camillok! men at det tar såååå lang tid før man kan høste!? all ære til dere som orker, tror jeg hadde revet den opp i år jeg ;) du må legge ut litt hagebilder på bloggen snart, er så spent at jeg nesten sprekker! en ting å se det for seg, men veldig moro å se det "live"

 

så kjedelig med syk lille keiser krølle! håper de var snille med dere på barneklinikken! neste gang dere er der får du sende noen gode tanker opp til de i 5. etasje for der har jeg jobbet :) så flink han er som tar penicillinen sin! må bare kommentere fødselen av prinsen, haha, du gikk til kk og kom frem med 9 cm åpning? jeg "spaserte" bare fra bilen og inn på føden med ca 100 pauser og jeg hadde "bare" 7 cm da jeg kom inn...

kos deg med brimi forresten, kanskje du kan snappe opp noen triks!?

 

hvilken trille kjøpte dere babysyk? jeg sikler på babyjogger city mini men den er så dyr... har ikke kjøpt sete ennå så tilbud i sverige er absolutt interessant! vet du hvor lenge det varer? har selvfølgelig planer hele helgen så kommer ikke nedover nå...vi har forreseten ikke isofix i vår hypermoderne bil, enkelte spesielle løsninger må jeg si... vi har xenonlys, regnsensor og.....kassettspiller! kjekt å ha altså :P

 

nå skal vi snart ut på tur i finværet, håpeer sola titter frem igjen snart, jeg har hvertfall smurt meg med solkrem i dag, klok av skade... må ut på litt sommerklærshopping til snuppis. mannen kledde på henne i dag, og jeg pleier å la det gå uansett hva han tar på, men i dag måtte jeg skifte. han hadde tredd på henne en tykk ull/bomull body og en ganske tykk strømpebukse... så nå ligger hun i vogna med tynn body og en supersøt sommerbukse :) herlig med sommertemperaturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forresten, det spirer skikkelig i drivhuset vårt! så nå er det muligheter for urter av alle slag! persille, basilikum, dill, koriander, timian og ruccola. håper håper noe overlever og at jeg snart kan potte om! reddikene blir store og fine, samme med løkene. litt bekymret for salaten, og jeg tør jo nesten ikke luke for aner jo ikke hvordan den skal se ut når den dukker opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. ja, det glemte jeg jo å kommentere. Jeg ble helt sjokkert! krølle... GIKK du altså til sykehuset med 9 cm åpning?!? Å halleluja...WOW!!

 

Asparges Camillok.. asparges er jo bare knallgodt!! Skjønner det er litt irriterende at det du gjør i hagen som du sier, ikke synes. Men det gjør det etterhvert! Helt sikkert! Synes det høres kjempespennende det du forteller om hva du gjør jeg altså. Jeg sluker rått til meg! :)

Men du.. tenkte også på det du skrev om at du fikk litt dårlig samvittighet for å la Leon holde på selv i sandkassa mens du og mannen holder på i hagen. Jeg er så definitivt av den oppfatning at det er BAAAARE sunt for ungene.. OG for foreldrene. Å slippe litt taket, å la barna få utvikle sin egen kreativitet og fantasi. Kan godt tenke meg at han er STORfornøyd med å holde på i sandkassa hvor dere bare pusler rundt. Da får HAN gjort det han liker, og DERE det dere liker. Helt optimalt. Dessuten.. da får dere barn som fikser ting litt selv, som kjeder seg sjelden og som er fornøyde fordi de ikke alltid blir geleidet rundt og vist ting og finner faktisk ut tingene selv og tar egne avgjørelser. Selvstendige individer. Ja, jeg vil faktik trekke det SÅ langt som å si det. Vi har gjort det, både på hver vår kant før vi traff hverandre.. men også nå med alle barna samlet. OG vi gjør det som voksne.. vi holder mye på med hvert vårt rundt hverandre liksom. Det styrker familielivet og samlivet med mannen min og ungene mine.. helt garantert! Jeg tror at det er FOR FÅ mennesker og foreldre som gjør akkurat det. Å styre for mye gjør at de ungene aldri vil ta egne valg, tenke sjæl (som Trond Viggo synger om), utvikler selvsikkerhet og faktisk til og med det å etterhvert støtte andre og samtale med andre om hvordan de har det.. fordi de selv da har utviklet opp gjennom en egen identitet og sikkerhet.

 

Nå er noen vinduer vasket, tørket støv og en bolledeig er satt. Nå skal det vaskes klær, bakes ut boller og vaskes flere vinduer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene ønsker - som du holder på skulle en tro du ønsket å fremskynde fødsel :) takk for feedback på lekinga til Leon - egentlig akkurat det samme som jeg tenker, bare at jeg får et stikk av dårlig samvittighet når jeg har vært så opptatt at jeg liksom har "glemt" han... Men jeg har jo ikke det, og jeg hadde nok latt han holde på alene selv om jeg hadde hatt tid - om dere skjønner ;) han sier i fra når han vil ha oppmerksomhet uansett, så det et nok ingen fare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen fare med Leon. Han har det heeelt sikkert som plommen i egget. Få lov til å holde på å styre selv a gitt?! HVILKEN guttunge vil ikke DET? :) Vesla her eeelsker å styre selv med telt, servering, liksom-kafè osv osv :)

 

Nei, jeg prøver absolutt ikke å fremskynde fødsel! Huff. Det håper jeg ikke ivertfall! Men man kommer jo ikke unna at det er ting som man skulle ha gjort da. Det er jo som å reise på ferie.. man vil at alt skal være "på stell" da :huh: Men jeg tar hyppige pauser jeg altså. Sitter jo her og skravler som bare det f.eks :D Nå skal jeg f.eks vente på bollene i ovnen mens jeg leser KK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom. Mobilen er blitt håpløs å skrive på her inne. Får skrive mer senere.

 

Happy, jeg tror bare det varer ut helgen. Typisk at du ikke har tid. Husk at det er åpent på søndag også. Ellers kan du jo sjekke på nettet etter tilbud senere. Kattis i strømstad hadde også tilbud på besafe uten isofix.

 

Tydelig at det er litt forskjellige 'åpningsforskjeller' her. Helt utrolig at prinsen ikke faltt ut på vei til kk!!!!! Har du høy smerteterskel eller!?! Au!

Til deg også Happy, hvordan klarte du det?!?! Eller gjorde det ikke så vondt før det?

Selv hadde jeg vel 2 to(!!!) cm åpning når jeg gikk Jeg gikk smilende og 'hoppende' full adrenalin fordi jeg snart skulle se mini. Jeg tror nesten jeg gikk fortere enn samboer også. Nå dro vi jo fordi jeg hadde kjent lite liv og jeg blødde litt (viste seg å være tegningsblødning og et veldig godt tegn).

 

Ble forresten litt nysgjerrig på hva slags avd det er i 5etg:-)

 

Å, det har jeg glemt å skrive. Mini har begynt å åle seg:-) Han begynte på mandag så vidt det var. Det går ikke fort enda, men han kommer seg bortover. Flinke lille gutten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten matbit før jobb. Det blir nok skikkelig kjør siden det er så fint vær ;)

 

Leon er foresten hjemme fra bhg nå, de ringte to timer etter jeg hadde levert han og sa han hadde diaré. Det hadde han slett ikke, han er bare litt løs siden han får tenner... Han hadde visst bæsja to ganger på rad, då da var det helt panikk og ungen ble sendt rett hjem - enda han var i storform... Er det mulig! Kan ikke akkurat være hjemme med han til han har fått alle tennene!!!

 

Jeg har knipset litt bilder nå, men orker ikke bruke tid på å sitte inne nå - så bloggen må vente til en gråværsdag ;) i dag har jeg klipt plenen og sprøytet med round-up på gårdsplassen. Vi må visst ha en kantklipper ser jeg...

 

Æsj, gruer meg til jobbehelg - det er jo så deilig å være ute! Har så lyst, lyst, lyst til å bygge levegg! Er lei av å aldri få brukt terassen siden man da sitter på utstilling i oppkjørselen til naboen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuktig på buksa og jeg kjenner det er litt vått i trusa her. Mer enn tidligere. Jeg kjente det da jeg satt i sofaen her rolig og da jeg reiste meg så kjente jeg at det var fuktig på buksa :o

Får sjekke opp dette litt jeg tror jeg... :( Hadde jo vært tyyyypisk!! Nå som det bare er få dager igjen til alt er planlagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj! Nå lager du spenning for oss Ønsker! Men skal krysse fingrene for at det går bra allikelvel jeg. Aner ikke hva fostervannslekkasje har og si for deg. Håper du får sjekket det ut og blir beroliget! Krysser fiingre og bein for deg! !!

Endret av Babysyk85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt rask istad. Når jeg skriver bra mener jeg selvfølgelig at hun holder seg inni magen. For om hun vil ut nå så er jeg rimelig sikker på at hun er ferdiglaget:-) Venter spent på oppdatering. For alt vi vet kan du være på vei til sykehuset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, kjenner at jeg er litt stresset over at ikke Ønsker oppdaterer. Tenk om hun har fått frøkna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...