Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

gratulerer så mye lollo :) så herlig! fin størrelse på guttene, tror våre antagelser om deg som rugemaskin var korrekte altså! veldig koselig å lese fødselshistorien din :) skjønner godt du savner lille, tenker hun savner mamman sin også :)

 

det drivhuset mitt er bare et sånt lite balkongdrivhus camillok, der har vi urtene, mens salaten står i blomsterbedet! skal få ut fingern og så litt mer tror jeg, må ta en runde til med reddiker også! så i blomsterbedet mitt står det seks stakkarslige kantlobelia og resten løk, gressløk, salat og reddik ;) ellers har lobeliaen i balkongkassene gått ut av sitt gode skinn! herlighet så store de har blitt!

aaaah, rosehekk høres herlig ut! ser for meg å gå rundt som oksen ferdinand og bare luuuuukte meg rundt i hagen din ;)

 

lykke til med hoftedysplasisjekken ønsker! krysser fingrene for at Kristin ikke har det!! kjedelig med dårlig dagsoving, men herlig at hun sover så godt på natten! rart med det, men man trenger jo litt alenetid på dagen også! det gjør hvertfall jeg, hvis ikke hadde jeg blitt sprø! synes også de rosekassene høres lurt ut! det er hvertfall sol her, så håper det er finvær hos dere også 8-)

 

kjedelig med dårlig oppmøte på visning mami, håper det tar seg opp! er det et alternativ å vente til høsten med å selge? vi kjøpte den første leiligheten vår på sommeren og fikk den faktisk over 100.000 under takst, og det var i toppåret 2007... krysser fingrene for at det er to stk som er interessert så dere får en bra budrunde etterhvert :)

 

hvordan går det babysyk? blir du klokere på samboeren?

 

oi, der våknet snuppis fra luren sin, litt for kort lur spør dere meg men får vel ta henne opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært på A-hus og Kristin har heldigvis ikke arvet hoftedysplasi!!  :)  :)  :)

Vi er SÅ lettet!! :o Puhh...! 

Nå er vi hjemme igjen og iferd med å grille til middag. Mmmm... B)

Sånn akkurat passe varmt  idag egentlig.

 

Babysyk.. hvor eeeer du??? Håper at alt er bra med deg!! :)

 

Må gå nå. Kristin våkner. Hun har forsåvidt sovet hele bilturen + en butikkrunde fordi jeg betstemte meg for grillmat i hurten og styrten. Så det var ikke noe problem ivertfall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Kristin ikke har hd!!! Kan tenke meg dere ble lettet da ja :) 

 

Må bare være litt ego her så jeg får oppdatert. Er så sinnsykt trøtt så jeg må snart legge meg. 

Forrige uke var vi på helsestasjonen på kontroll med mini. Da fortalte jeg til helsesøster at vi hadde problemer i parforholdet. Tror samboer ble tatt litt på senga. Jeg hadde tenkt på det en stund, men ikke sagt det til han sånn at han ikke kunne forberede noen forsvarstale. Han gikk faktisk med på rådgivning, så i morgen skal vi tilbake og møte rådgiveren sammen med helsesøster. Er ganske spent på hvordan det blir. Det er godt å være i gang selv om det blir tøft tror jeg. 

Forrige mandag hadde samboer bursdag og da hadde vi en fin dag uten noe krangling (jeg var på jobb først da men). Ellers er det litt smådårlig stemning hele tiden. I helgen orket jeg rett og slett ikke være alene med han så lørdag ettermiddag dro vi til mamma og pappa og ble til søndag kveld. Føler jo det er noe feil når man må dra bort og være blandt andre for å orke en hel dag med kjæresten. 

 

Jeg jobber fortsatt med å få mini inn på eget soverom, men samboer har absolutt ikke hastverk med å rydde ut og klargjøre rommet. Tror jeg må ta saken i egne hender snart. Men jeg har rett og slett ikke overskudd!!! Natt til mandag sov jeg ca 1 time og natt til idag 3 timer. Puhh, var rimlig trøtt på jobb ja!!! Forrige uke var ikke veldig mye bedre. Jeg sliter skikkelig med å få sove! Og siden mini ikke står opp før rundt 9, er ikke samboer trøtt samtidig med meg. Han blir liggende i senga og spille på mobilen så jeg ikke får sove, eller komme inn senere på kvelden og da får jeg ikke sove når jeg vet at jeg uansett våkner når han kommer inn. Og når jeg blir liggende kommer de rastløse leggene...... 

 

Mini er en aktiv liten krabat. Han er bare så grei og snill!!! Tenker noen ganger på hvor utrolig lykkelig jeg hadde vært hvis samboer var så lett å ha med og gjøre. 

Vi har fått huske på terrassen :) Mini elsker deg. Ler så det holder og smiler over hele ansiktet. På søndag badet han i badekaret hos mamma og pappa. La han på magen med akkurat passe vann og han ble helt ellevill! Hehe. Lo og kom med gledeshyl samtidig som han plasket alt han orket. Skulle sååååå ønske at vi hadde badekar. Måtte inn på finn og se etter rekkehus med badekar :) I morgen er det ett år siden vi overtok leiligheten så det er litt tidlig å flytte på seg igjen. Herregud, vi har jo ikke engang fått opp gardiner. Skyldes litt at vi tittet en god stund på plissègardiner før vi slo det fra oss pga prisen. Når overskuddet kommer må jeg ut og kjøpe. 

 

På jobb går det veldig greit. Jeg stortrives og suger til meg all opplæring jeg kan få før sommerbemanningen! Tok forresten blodprøve av en baby som veide det samme som mini gjorde når han ble født. Først tenkte jeg at den var jo knøttliten og måtte veie mye mindre!!! Men neida, 5gram mer veide den. Måtte mimre litt der jeg stod..... Har av og til lyst på baby igjen, men føler det er så mye som står i veien for det nå :( 

 

Var forresten skikkelig uheldig på jobb forrige onsdag. Hun som satt ved siden av meg i lunsjen hadde akkurat sjenket oppi varmt tevann (fra vannkoker) i en termokopp. Hun hadde ikke skrudd på lokket og så var det en som skumpet borti koppen. Alt rant ut over mine lår!! AUAUAU!!! Jeg ble så sjokka at jeg ikke rakk tenke helt før det var skjedd. Og så gjorde det veldig vondt. Jeg spratt opp og trakk buksa ut fra lårene. Det hjalp litt. Alle snudde seg mot meg og jeg som hater oppmerksomhet reagerte med å få tårer i øynene. Herregud så flaut :) Hehe. Satte meg ned for å minske oppmerksomheten.... Ble litt oppstyr så jeg gikk ut derfra. Møtte sjefen i døra og hun fulgte meg til en dusj. Før hun rakk å rydde ut av dusjrommet gjorde det så sinnsykt vondt at jeg måtte bare ta av buksa på stedet. Stod i dusjen og skyldte lårene sikkert 40 minutter. Var ei på jobb som har jobbet i røde kors som hjalp meg veldig :) Ringte mottak og henten gelgreier og isposer. Sååå snill! Etter dette har alle spurt meg daglig hvordan det går, det er jo veldig koselig da syns jeg. Det går bra nå, men har et rundt passe lite merke og en stripe. Det kommer visst av buksa ble jeg fortalt. Den er så syntetisk at den gjør vondt verre med varme. Det stemmer ganske bra for merket ser ut som en "bukserynke". 

 

Tiden flyr. Jeg vil bare dusje og komme meg i seng nå. 

 

Men Ønsker, vil bare kommentere søvnen til Kristin. Syns ikke du skal stresse med at hun ikke sover så mye på dagtid. Mini gjorde heller ikke det i begynnelsen. Han sov 3 timer i strekk en gang per dag og det var det. Noen ganger hadde han to dupper. Han hadde kanskje noen små powernap`er på fanget på 5-10 minutter. Så lenge hun sover så godt og lange strekk på natta får hun nok søvn, det var ihvertfall det legen sa til oss. Kontordama (en pensjonert helsesøster) på helsestasjonen sa at åååå, det var alt for lite søvn og at søvn avler søvn. Strevde en periode med å få han til å sove før vi snakket med legen om det. Først etter at jeg sluttet og stresse med å få han til å sovne løsnet det her. Da ble soverutinene på dagen litt bedre. Skjønner jo veldig godt at du vil ha litt alenetid, og husker jeg syns det var veldig slitsom med våken baby hele dagen, man kan jo ikke bare slenge de på gulvet og la de leke heller når de er så små. Håper det endrer seg snart. 

 

Orker rett og slett ikke kommentere det andre. Men jeg leser hver dag da, til og fra jobb er fast lesestund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Babysyk. Jeg leser tristhet, nesten litt utmattelse og oppgitthet mellom linjene dine her. Jeg blir trist med deg når jeg leser det du skriver kjære deg :(

Jeg synes du var tøff som sa til helsesøster at dere hadde problemer. Synes også det var fint at han ikke rakk å komme med noen forsvarstale, så slapp du det! Smart tenkt :rolleyes:

Nå får vi bare håpe og satse på at det kommer noe godt ut av disse terapi-timene dere skal ha! Det kommer sikkert til å ta litt tid, for ofte så tar det rett og slett litt tid å åpne seg for ukjente når det kommer til slike private ting. Det er jo viktig at samboeren din får en "eye-opener" .

 

Noe så vondt å få kokende vann over seg!! :( Godt at du hadde flinke medarbeidere der som hjalp deg. Du har sikkert trengt både den fysiske samt den psykiske støtten du har fått av dem vil jeg tro. Da tenker jeg ikke bare på brannsåret, men det er godt å vite at noen bryr seg.. spesielt i den tiden du er i nå.

 

Takk for råd angående baby og søvn Babysyk! Jeg er i grunn ikke så oppgitt eller bekymret dersom det virket som jeg ga uttrykk for det altså! Men klart, jeg trenger alenetid og søvn jeg også. Men som dere sier, hun sover jo godt på natta. Så tror jeg også at dette vingler litt frem og tilbake. Hun er jo bare 3 uker gammel, skjønn og aldeles nyyydelig med sine store mørkeblå øyne ligner hun nesten litt på Titten-Tei :) Når hun ligger og gråter og hører stemmen min så blir hun stille og når jeg så er borte ved henne ser jeg at hun ligger med åpen og konsentrert munn og øynene titter fokusert og nysjerrig rundt seg og opp for å se hvor jeg er. Herlighet, for en lykke! Hun vet hvem jeg er! Hun kjenner stemmen min! Hun smilte til meg da jeg lo idag! Hun kryper sammen og blir helt slapp i kroppen og lar armene henge slapt når jeg legger henne over skulderen! Hun søker og leter etter mammaen sin med blikket! Hun er bare helt fantastisk elskelig! :wub:

 

Ahh... fikk malt litt til idag etter middagen. Herlig avkobling. Lillegull sov. Imorgen er det meldt regn så da lurer jeg på å ta en liten tur på shopping med eldste og lillegull. Vi må bytte et par varer, jeg må kjøpe meg et par større amme-bh´er og hele tre bursdagsgaver da vesla er invitert i en felles-bursdag for tre stykker denne uken. Idag hentet jeg 2 meter stoff som jeg skal sy til gardin på badet til meg og mannen. Så får jeg vel noe stoff til overs og lurte på om jeg skulle trekke om en krakk eller en stol til å ha på badet å legge klær på.

Ellers tror jeg disse regnværsdagene skal jeg prøve å få brukt til å rydde litt i skuffer og skap. Det trengs!! Ja, bortsett fra å snuse baby og kose med gullet da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg og freser over erkerteit mann, men må ta meg litt i det når jeg tenker på deg babysyk. Mannen har måttet være hjemme to dager på rad med syksyk Leon og har ikke fått fred i det hele tatt - lillegull vil være på fanget kontinuerlig... Han var sur fra morgenen av (fordi han måtte være hjemme og jeg dro på jobb tenker jeg), og nå gikk vi gjennom noe økonomigreier. Visste han kom til å fyre seg opp og ville ikke ta opp temaet, men han presser mer til det (uvitende riktignok). Greia var den at han spurte om jeg skyldte noe penger. Jeg gjør det på et vis fordi vi kjøpte et bilde av naboen som er kunstner i fjor. Imidlertid fikk vi ikke råd til å betale for det der og da, men hun sa vi kunne betale siden og at det bare var hyggelig at det hang hos oss i mellomtiden. Nå i ettertid har visst mannen ment at vi ikke skulle ha bildet og mener jeg skal levere det tilbake!!! Han blir veldig forbannet over at jeg sier at vi ikke kan det pga naboforholdet og han er krakilsk over at våres penger skal brukes på det bildet. Ha sagt flere ganger at jeg misforstod han, og at der ikke var med vilje. Han fyrer seg opp, krever å få mastercardet mitt så han kan gjemme det, sier at jeg ikke tar ansvar for å spare og bare bruker over evne. Kjenner jeg blir lei meg, når skal han bli kjent med meg da? Jeg kjøper bare veloverveide ting og svært lite fjas. Har brukt lang tid til å velge ut stolputer til utestolene f.eks, og har funnet rimelige i god kvalitet på europris. Gikk på salg 3 for 2 for å kjøpe eccosko til Leon; sandaler til i sommer, sko til sommer/høst og vintersko. Handlet masse klær på 50% også (og da har han egentlig hatt litt lite en stund, men har ikke tatt oss råd til fullpris). Jada, jeg har brukt mye på hage og planter, men det kan liksom ikke vente... Så det vil alltid være stort forbruk på våren tror jeg... Dessuten sparer jeg 5000 i mnd og legger av til studielån. Samt sparer barnetrygd til Leon.

 

Jeg hadde heller ikke stresset med søvnen ønsker, Leon sov også lite på dagen og mye på natten. Det er først nå siste par tre mnd at han kan sove to-tre timer i strekk. Kristin høres nydelig ut, blir suuuuper babysyk ;)

 

Apropos babysyk ; tøft å ta opp problemene hos hs! Fantastisk tøft gjort! Krysser fingre og tær for at han kan få en åpenbaring. Ellers går jo ikke dette veien for forholdet... Men du og mini greier dere fint uansett :)

 

Æsj, nå fikk jeg et stikk av irritabelhet igjen, her skal jeg ha 1 uke ferie for å få råd til å bygge gjerde, og han tør å åpne munnen og si at jeg er uansvarlig økonomisk?!!??! Makan til frekkhet! Nå har han jo vært frekk siden han våknet da, håper han blir seg selv igjen etter en dag på jobb. Akk, kjenner at jeg ikke orker å fyre meg opp lenge, er altfor trøtt... Det har ihvertfall blitt mye bedre, før ble han sint hver gang vi snakket om penger, nå er det lenge siden sist :) han blir nok ok en vakker dag ;)

 

MaMi, krysser fingre for dere angående salget!

 

Uff, nå glir øynene igjen her, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med hoftedysplasi-fri Kristin ønsker :) herlig med gode nyheter :)

 

så koselig å høre fra deg babysyk! har lurt fælt på hvordan du har det. synes du var skikkelig tøff som tok opp samlivsproblemene med hs mens samboer var der! kjempebra at du tar tak i det :) masse lykke til hos rådgiveren, håper dere kommer på rett vei :) mini høres ut som en skikkelig skjønning :) er så gøy nå som de er litt større, skjønner hva folk mener med at alle aldre har sin sjarm altså! koser meg masse med snuppis nå, hun er jo også en stor huskeelsker :) kjøpte en bok med dyrelyder her om dagen (halv pris på ark!) og det er såååå stas! hun har skjønt hvordan hun får dyrene til å "si" lyden sin og trykker og trykker :)

men hjelpes, det høres IKKE godt ut med tevann over lårene, godt det gikk så bra som det gjorde, og at du har handlekraftige kolleger!

 

æsj, kjipt med suremann camillok :( så håpløst når man alltid skal krangle når det er snakk om økonomi. litt sånn her og av og til, men her er det jeg som er kranglefanten da... men at han skal ta mastercardet ditt? det er da litt (langt) over grensen synes jeg, du er da ikke en jentunge på 15 som må kontrolleres heller. synes du virker veldig fornuftig økonomisk, han er vel kanskje vant til at det er mannen som skal ha mest kontroll og synes det er vanskelig å slippe opp? håper han tar til fornuft etter en tur ut av  huset. syke, sutrete unger kan ta knekken på hvem som helst.

 

tror jeg må kjøpe en sånn baby"pc" til snuppis, hun er i overkant ivrig etter å hjelpe til å skrive her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så supert med gode hofter på Kristin ønsker, nå slipper du pute :) Det er jo tross alt en del stress med det... 

 

Her bøtter det ned, kaldt og stusselig ute. Ser på solskinnsbilder av hagen og oppretter nye blogginnlegg :)

 

Ellers er jeg helt tatt på senga her; tenkte å få med meg mannen ut for å måle opp tomta i forhold til hvor mange meter gjerde det blir - og hvor mange stolper som må bestilles. Imidlertid sier han nå at vi ikke skal bestille stolper før det er satt en dato for graving og at vi ikke skal begynne å kappe til noe før vi har fundamentet i boks... OG atpåtil begynne han å snakke om NESTE ÅR!!!! Hva f... ?!?!?!!!!???? Vi må ha gjerde NÅ, Leon løper rundt og det er nøyaktig 4 m fra husveggen til veien hvor det er 60 sone - og mange kjører laaaangt fortere. Jeg skal ha min ene friuke tredje uka i juli og hadde tenkt å bruke denne uka til gjerde... Da har vi besøk av svigers også tror jeg (og kanskje far min og kona også), og det hadde vært perfekt med gjerdedugnad. Nå blir det nok ikke noe av, er jo tross alt 2-3 ukers leveringstid på stolpene :( Han som skal grave er vanvittig overarbeidet og har vansker med å komme med en dato...

 

Æsj, det skal nå alltid være noe... Her er Leon fortsatt i dårlig form, feber, vondt, svært klengte. Vil være på fanget heeeeele dagen, men heldigvis har han sovet forholdsvis greit om natten. Sover nå, godt for oss begge tror jeg! Gruer meg sånn til helga, skal jobbe kveld i morgen og nattevakter fredag, lørdag og søndag. Får ikke sett Leon på mange dager :( Jeg må si at jeg misliker ortopeden sterkt, ikke på grunn av arbeidet, det er gøy, men på grunn av arbeidsmengden. De som ikke har barn er utslitt de også!

 

Babysyk, har tenkt mye på deg i dag - hvordan gikk det hos rådgiveren? Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode som tenker på meg og muntrer meg opp!!! Skikkelig glad for at jeg har dere! 

 

Det gikk veldig bra idag. Samboer pyntet vel litt på sannheten, men helsesøster hadde snakket med familieterapauten (var visst det hun var) på forhånd og fortalt problemene, så jeg rettet han ikke på alt. Får heller ta det neste gang hvis det blir et problem. Det teite er at rett etter at vi kom hjem oppførte han seg stikk motsatt av det han satt og sa der. Men jeg noterer det bak øret og tar det opp med dem. Vil ikke gå så mye innpå hva som skjer videre, for jeg føler at det blir litt for privat her på åpent forum. Er jo tross alt også samboers privatliv jeg utbroderer. Men han er på gli, og villig til å jobbe med problemene. Nå gjenstår det bare å se om han tørr det da. Men det må han jo nesten! Føler at det hjelper å bare ha startet. Det er jo et museskritt i riktig retning. Og så må vi være flinke til å pleie forholdet. Jeg kom med et forslag om at vi hver kveld skal gi nattakyss, og at det er annenhver dag og "gi" kysset. Samboer har vært veldig sløv på det (egentlig alltid) mens jeg syns det er en bitteliten ting som er viktig. Må bare passe på at vi ikke "koser oss" med masse kaker og godiss nå da, så vi eser ut begge to!!! Jeg hadde jo planer om å gå ned i vekt nå som jeg har begynt å jobbe, men det er jo kaker omtrent hver dag på jobb. Tok bare et bittelite stykke idag da :) 

 

Kjedelig å lese at mannen er sur Camillok. Kjenner jeg blir skikkelig sur på han!! En ting hadde vært hvis du sløset på alt og ingenting, men det virker jo som du har et veldig bevisst forhold til penger. Noen ting MÅ man jo bare ha! Og det at han skal ta mastercardet ditt!!!! Nei, det er heeelt uaktuelt! Men vil tro, som Happy eller Ønsker sier, at han er vant til at mannen skal ta seg av økonomien. Men hvis det er det han mener og står fast ved så får han søren meg forsørge familien på egenhånd også :) Da tenker jeg låten blir en annen. Utrolig kjipt at han slår seg vrang md gjerdet!!! Såååå tåpelig. Men tror du kanskje at det bare er noe han sier? At han egentlig ikke mener det, men at han fortsatt er sur pga økonomikrangelen. Jeg har lært meg til at jeg ikke må ta alle sorgene på forskudd, sånn som dette. Men om han står på sitt, hva med å bare kjøre sitt eget løp? Så kanskje han endrer mening. Eller spørre hva han mener om biltrafikken og Leon. ELLER, siden dere har såpass dårlig (som han skal ha det til) at dere ikke har råd til gjerde engang, så kanskje det er lurt å vente med baby? Han har jo veldig lyst på det :) Hjelpes, nå er jeg veldig hard og streng her. Kanskje ståpåviljen min slår ut her ovenfor mannen din istedenfor min egen samboer. Er jo som kjent lettere sagt (skrevet) enn gjort :) 

 

Happy, nå fikk jeg lyst til å ta meg en tur på ark. Har lenge tenkt på å kjøpe bøker. Det er jo sååå koselig når de kan kose seg på fanget og sitte i ro noen sekunder. Hvordan går det forresten med sovingen hos dere? Sover hun natten gjennom på eget rom? 

 

Det er forresten veldig morsomt å lese blomster/hekk/hage praten deres. Har ikke så mye å komme med siden vi ikke har noen hage å skryte av. Tror det er bøkhekk vi har. Tror vi skal klippe den snart, må bare sjekke når det lønner seg å gjøre det :) Har forresten klart å ta livet at en vintergrønn plante som står ved inngangsdøra vår. Skal kjøpe inn en blomst å ha der isteden. Må være en som liker skygge, for det er skygge der hele dagen. Forslag? 

 

Her er det også skikkelig dårlig vær. Høstvær. Det pøser ned. Og i morgen er det meldt torden, skrekk og gru!!!! 

Å, Camillok, tror det er noe som går, det som Leon har, for mamma, pappa, samboer og muligens mini er også på vei til å bli syke. Syns jeg kjenner bittelitt i halsen selv også. Håper virkelig at det gir seg, for jeg kan virkelig IKKE være borte fra jobb. 

 

Lollo, hvordan gikk det å komme hjem med guttene? Lille ble vel glad for å ha mamman sin hjemme igjen? :) Håper du får kost deg masse og at det ikke bare er slitsomt. Du kan jo sikkert få masse tips av MaMi. 

 

MaMi, har det gått bedre med visningene? Eller har dere ikke hatt flere? Kan jeg få link til huset? Er veldig spent!!!

 

Krølle, har du hatt ferie eller? Trodde bare det skulle være en helg med Brimi jeg. Nå har du sikkert masse oppskrifter å dele med oss, og mye mer materfaring enn du kom dit meg :P Hahaha. Du som eeeeeelsker matlaging! 

 

Samboer lagde forresten pasta bolognese i stor porsjon til mini på fredag. Den ble veeeeldig god! 

 

Tror jeg skal finne senga ganske snart jeg. Hører samboer kokkelerer på kjøkkenet, lurer på om han lager ser arme riddere. Håper det blir en smakebit til meg. 

 

Ahh, enda en ting jeg kom på. Ønsker, hadde egentlig ikke inntrykk av at du stresset så voldsomt med søvnen, jeg bare ordla meg litt feil :) Dette er jo du dreven på! :) Hun høres jo bare så skjønn ut!!! Håper forresten mannen blir frisk snart så du kan få hjelp. Vet hvordan du har det, selv om vi bare har ett og ikke fem barn! Slitsomt uten hjelp. 

 

Fingrene går visst i hundre her. Jaja, blir litt sånn når jeg begynner å bli trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering herfra.. Befinner meg nå på et bittelite hotellrom i london, der vi sitter musestille i mørket og ser på tv mens malin sover halvannen meter bortenfor. Selv om rommet er lite, så kommer vi nok til å kose oss. Vi reiser sammen med et vennepar som jeg ble kjent med på babysang, og på lørdag skal vi damene på Robbie Williams konsert på Wembley.

Hvis noen har tips til ting man bør/kan gjøre i london med småbarn så tar vi imot tips. :)

 

Så bra mannen ble med på terapi/rådgivning babysyk. Det paret vi reiser med har faktisk gått de også. Er fornøyde de..tror det har hjulpet dem en del. Nå har de hatt en litt anne problemstilling da, men likevel. Men huff så vondt det hørtes ut med kokende vann! Godt det gikk så bra som det gjorde!

 

Camillok, så kjedelig med økonomidiskusjoner! Hater det selv, men her er det lilevel jeg som tar opp temaet..ihvertfall prøver. Finner lite forståelse hos mannen, så blir mer frustrasjon..så da blir det ofte til at jeg dropper det.. Noe som igjen går ut over økonomien.. (vi har felles økonomi som jeg styrer, men jeg har ikke innsy /kontroll på hans midler..så i realiteten har jeg forsørgeransvaret med hele min lønn og det han betaler inn på regningskontoen..som jeg forøvrig må mase etter...) nei huff, kunne holdt på lenge...

 

Så bra med HDfri kristin ønsker! Her går det ikke i familien, men siden malin ble født i sete ble hun kontrollert også..heldigvis fri her og.

 

Nå husker jeg ikke hva mami og happy har skrevet om..så det får jeg ta senere.. :)

 

Som lekeballen til malin sier, og som passer her; byebye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg FruLS! Koselig med Londontur da. Og med noen som også har barn.

Syns jeg ser dere der dere sitter, hehe. Sånn har vi sittet også, eller vi satt i boden hvor vi hadde pc (i den gamle leiligheten), mens nevøen vår sov i stua.

 

Har ingen forslag til aktiviteter dessverre. Shopping er vel ikke særlig barnevennlig. Men du får shoppe litt også, de har jo masse billige klær.

 

Sitter på bussen på vei til jobb. Skal straks gå av så jeg får vel avslutte. Ha en fin torsdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med økonomidiskusjoner Camillok. Jeg sier meg enig der! Men alle har vel det av og til. Ja, vi har ivertfall det! Men synes da det var lure ting du hadde tenkt på jeg da.. å spørre ham f.eks hva han synes om Leon og biltrafikk osv. Jeg håper nå mannen din kommer til seg selv og skjønner at det er viktig med gjerde når det er 4 meter til en 60-sone hos dere!!!

 

Babysyk- kjempebra at dere har startet rådgivningen.. OG at du skriver opp ting som ikke fungerer. Det er lett å glemme til neste time vettu ;)  Stå på! :)

 

Idag har jeg drevet med husarbeid. Deilig å få gjort det :) Imorgen får vi middagsbesøk. Blir visst fint vær, men meldt mye vind. Så det blir enten grilling hvis null vind.. eller reker inne. 

Ellers gleder jeg meg til å rydde litt ute rundt på gårdsplassen hvor snekkerne holdt på. Ja, jeg gleder meg jo ikke til å rydde da.. men gleder meg til å se det ryddig, å se fremgangen :P

Ellers er planen å ta en tur til Ikea neste uke for å få flere ting på plass av møbler og diverse.

Hver gang jeg er ute på en aldri så lite shopping nå, så ser jeg etter og finner ofte et par småting vi trenger til huset. Idag var det knagg til wc nede og en søple/pedalbøtte til samme rom. Selv om det går sakte fremover nå, så skjer det NOE ivertfall ;)

Prøver forresten å legge ut innlegg på bloggen litt mer jevnlig og tettere nå. Tusen takk for kommentarer dere. Jeg blir veldig glad for dem!! :) Motiverer veldig! :)

 

Nei, nå har Kristin fått mat igjen før vi nå skal legge oss. Inatt våknet hun halv seks igjen og så halv ni og fikk mat. Så sov hun leenge, så mamsen fikk seg en dusj og halve frokosten før hun våknet. Grei jente eller hva?!! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere... eldstemor her går på noen medisiner pga sykdommen sin (som hun forsåvidt er frisk av, men går fortsatt på èn medisin). Det er A-hus som er sykehuset hennes. Hun har gått til jevnlige kontroller og fått resept. Så har det seg slik da at jeg fikk en resept som varte i 1 år. Jeg leverte den resepten i god tro til et apotek hvor jeg bare skulle ringe når jeg skulle ha ny forsyning til henne. En dag jeg gjorde nettopp dette, så sa apoteket at "nei, man får ikke mer enn 4 reit.", så du må ha ny resept. KRISE! Dette var i slutten av mai, rett før fødsel for meg altså. Legen hennes hade pasienter og kunne ikke ta tlf., så det ble skrevet et memo til henne hvor hun skulle bare sende resepten til oss! Det skjedde ikke. Ingen resept kom. Da jeg kom hjem etter fødsel, så ringte jeg A-hus igjen hvor legen hennes ikke var på vakt den dagen, men jeg kunne ringe igjen dagen etter... !! Så fikk jeg snakke med vakthavende lege.. etter mye om og men. Hun sa hun da når hun hadde meg på tråden, hadde skrevet ut resepten og sendt den. Det var ren og skjær løgn, for ingen resept kom! Ei heller noen E-resept! Jeg har nå ringt fire ganger og purret, og har fortsatt ikke fått noen resept, ei heller fått snakket med legen til eldstemor.. for hun er enten ikke på jobb akkurat når jeg ringer, eller jeg må ringe tilbake( noe som ikke alltid er like lett når jeg har masse unger og styr rundt meg.. OG man skal gå rundt å huske at man skal ringe!!! Grrr), samt at jeg bare treffer disse "søte" sentralborddamene på avdelingen eldste går til som sier at "ja, men søte deg.. jeg kan ikke dra hjem til legen og hente henne!". Jeg holder på å si at "JO, det kan du faktisk!". Men det har jeg ikke gjort. Men idag skjedde det IGJEN!.. så jeg sa at jeg kom til å forfølge saken. Nå er jeg drittlei!!!  De klarer jo ikke å ta vare på pasientene sine som de allerede HAR jo!! Dette er ei jente på 14 år som de bare GLEMMER?!?

Jeg er så forbanna at jeg ikke vet hvilket bein jeg skal stå på nå!

Så nå har jeg først og fremst ringt vår fastlege i håp om at hun kan skrive ut resepten til meg så eldste ivertfall kan begynne på medsinen sin!!! Hvis ikke hun gjør det, så vet jeg ikke hva jeg gjør. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg går frem med å klage på A-hus, jeg vil helst ikke ha navnene våre eller ansiktene våre i media.. men NOE må gjøres!!!

 

SÅNN! Nå fikk jeg noe ut. Nå tror jeg jeg går ut og rydder av meg aggresjonen. Flere lass med søppel her, så aggresjonen min kommer til nytte ivertfall!!

Beklager at dere fikk skyllebøtta her. Eller, vel.. ivertfall et slikt ego-innlegg.

Men hva hadde dere gjort i mitt tilfelle da?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å høre med fastlegen høres ut som en god kriseløsning, og selvsagt skal du klage på A-hus! Må innrømme at jeg ikke vet hvordan man går frem, men det er helt klart at du kan klage utenom media. Desverre virker det ofte som om media desverre er mest virksomt til tider... Men skjønner godt dere ikke vil offentliggjøres. Det burde jo gå an å ringe sentralbordet på a-hus og be om å få snakke med noen som vet hvordan dere skal gå frem for å klage? Synes uansett det er ekstremt dårlig å si at man skriver ut for et år uten å gjøre det - og å ikke rette opp i feilen er helt elendig for å si det slik! Synes spesielt de som jobber med barn burde strekke seg langt for å være ydmyke og gi en trygg ramme. Freser med deg jeg ønsker, makan!!!

 

Her er vel EL rett rundt hjørnet, en del EL slim, men ingen smerter ennå. Sex på onsdag kveld, kanskje det rekker? Jobber over 50 timer fra i går til mandags morgen... Mannen jobber også, så vi får satse på litt "greys anatomy" om det er en rolig stud på sykehuset ;) dette blir siste forsøk på ett års tid desverre, så forbasket irriterende om man ikke har tid til sex :(

 

Gullklump er fortsatt dårlig, men det kommer seg. Desverre bare den ene kanten på jekselen som har kommet gjennom, så det er vel en stund til med trøbbel som venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, tenner er ikke like greit å få alltid. Skjønner at Leon er uttafor nå :( Håper det går mer smertefritt og raskere enn antatt!

 

Jo, jeg kan vel alltids ringe sentralbordet til A-hus og høre hvordan man går frem. De gjorde forresten en skikkelig tabbe.. verre enn denne.. da eldste var skikkelig syk og innlagt for et par år tilbake. Da vurderte jeg å skrive et brev til ledelsen, men det kokte bort i kålen. Jeg var så sliten da og orket ikke sette meg ned for å begynne å skrive brev og gå runder med klaging da. Synd det er slik! :( Den ene legen hennes var faktisk til og med enig med meg i at det var en heeelt gal avgjørelse å ta den som ble gjort av noen andre. 

Huff, det var noen nervepirrende år! Skrekk og gru :( Glad vi er ferdige med dem!!!

 

Stå på Camillok. Dere får ta dere en hyrdestund på sykehuset ja. Hihi.. så artig med en "grey´s" :D

Får håpe det klaffer denne gangen for dere. Tenker det hadde vært kos ja :) Men du Camillok.. ikke gi deg påd et gjerde forresten! Eller kanskje du kan vende det døve øret til og bare kjøpe det?!? hehe.. nei, det blir vel kanskje litt vanskelig. Hadde blitt det her.. ivertfall om vi hadde diskutert det på forhånd. Her har aldri mannen truet med å ta mastercardet eller noe, men han er listig vettu.. for når han synes det er brukt for mye penger en eller annen gang så kan han si slikt som " duuuu, kjære?.. skulle vi ha gått over budsjettet og sett hva vi bruker penger til eller?.. og hva med å se hvor mye vi klarer å spare i løpet av en måned?" Jo, han kan si slikt fordi han VET at jeg digger sånne utfordringer! Vel, ikke alltid da. Han vet også at det er stort sett jeg som bruker penger i familien. Det vil si... jeg så en faktura på rundt fire tusen kroner liggende på kontoret på pulten hans her om dagen. Bare sånt hobbyting til ham. Gjør jo ingenting det altså, han klager svært sjeldent på meg og jeg bruker jo sikkert fire tusen i mnd. på tull, men akkurat nå har vi i grunn ganske lite å kjøpe ting til huset for. Og det BØR jo prioriteres synes jeg. Vel, isted da jeg var så forbanna på A-hus, så gikk jeg ikke ut og ryddet. Jeg dro på handletur med storegull og lillegull. Kjøpte enda en pedalsøplebøtte.. haha (hva ER det med meg og de søplebøttene tenker vel dere nå :D vel.. vi skal ha to til!! :D )og sånne oppheng i dusjene til shampoo og såpe osv. Er så irriterende å ha slikt på gulvet! 

Ja, og kjøpte 3 kg ferske reker med tilbehør og 3 kurver norske DYRE jordbær, i og med at vi får venner på middag ikveld. Og jeg har mer lyst til å rydde og pynte enn å lage middag. Derfor det enkleste i verden altså, reker til middag og jordbær med is til dessert. Smart, eller hva ?haha :)

 

Hvordan går det med deg Lollo? Slitsomt med tvillinger, eller bare fryden og kos? :) Hvordan går det med Lille og tvillingene og Lille og deg? Ja, jeg spør fordi her var det litt turbulent synes jeg mellom meg og vesla da hun var hjemme etter at jeg kom hjem. Det lureste vi gjorde var å sende henne tilbake til barnehagen. Der får hun ut litt energi, får masse oppmerksomhet og så kommer hjem til oss hvor vi får kost og skravlet litt.. i og med at vi da har hatt en hel dag til lillegull og storegull. 

 

MaMi.. er huset solgt nå? Håper det!! :)

 

Nei, men altså.. nå er pausen slutt her. Ett.. nei, TO colaglass fortært og en rull Center sjokolade. Mmmm.. :) Lillegull sover fortsatt, men hun våkner nok om en halvtimes tid. Så jeg får smi mens jernet er varmt.. og da endelig begynne å rydde litt her ute!Må klippe plenen også ser jeg for det er kløver over hele linja :angry: Grrr.... ugress er no driiit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - kort lite tips fra meg som løper og styrer en overfylt avdeling på vakt i 50 (!) timer i strekk denne helgen. Hvis du går inn på hjemmesidene til A-hus, så er det link til lytteposten hvis du vil klage sånn litt, og til pasient- og brukerombudet hvis du vil diskutere med noen om hvordan du klager formelt og mer alvorlig... Ingen av delen går via media... Hvis du ikke får tak i noen veldig snart, så får du sende en melding til meg, så skal jeg jammen ringe inn en resept på flekken!

 

Skal se om jeg rekker å skrive noe mer i løpet av kvelden/helgen, men foreløpig drukner jeg i arbeid på vakt. Hadde meg en liten lesepasue her mens jeg trøkker i meg en av husets shillingsboller ;) Noen fordeler skal man ha som lege på vakt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt inne fra telefonen her! Herlighet så håpløst ønsker! Enig med krølle, ring pasientombudet!

 

Vi er i Bergen nå :) skal i bryllup i morgen :) kjørte over fjellet i dag med både snuppis og svigermor i baksetet ;) må ha med barnevakt vet dere! Kjøreturen gikk over all forventning! Snuppis sov veldig mye, og var stort sett blid når hun var våken. Ligger og venter på at hun skal sovne så tungt at jeg kan legge henne over i reisesenga:..

 

God helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ringte ikke legen til storegull meg idag klokka tre gitt!! ;) Lurer på om det hadde noe med trusselen min med at jeg kom til å forfølge saken videre jeg?!? Hmmm... noe å tenke på gitt ;)

Takk for tipset angående klaging dere! Og du da krølle... søte deg. Sende en resept til meg for storegull. Snille godinger altså! :wub:  Men nå har visst legen sendt meg resepten i posten sa hun. Hun sa også at dersom jeg ikke fikk den før onsdag til uka, så måtte jeg ringe henne igjen så hun fikk sett på saken. Jaja... hvis den ikke kommer innen onsdag er det sikkert like "lett" å få tak i henne som i en hel måned nå tenker jeg!! :(  Men nå får jeg da gi henne en sjanse ivertfall ;)

 

Vi har hatt gjester her idag. Uuuutrooolig koselig! To babyer på omtrent samme alder og vesla fikk bestisen sin på besøk.. svæært etterlengtet :)  De to jentene hadde det virkelig gøy sammen! De har allerede planlagt overnatting hos oss snart :)

Det var skikkelig fint med litt voksenkontakt igjen også. Vi skravlet og lo masse, fleipet og diskuterte. Herlig, herlig!! :)

 

Imorgen er det meldt finvær. Eldste skal ha en venninne eller to på besøk. Selv hadde jeg tenkt å rydde en ny haug med søppel.. haha. Ååå, så spennende tenker dere sikkert! :D Men eldste og jeg fikk ryddet EN haug ivertfall. Sortert og ryddet, så nå kan den plassen bli brukt til parkering :)  Så er det enda en haug, og så kan i grunn traktoren komme og jevne ut jorda litt for oss så vi får laget en skikkelig parkering og gårsdplass. Etter at jeg har ryddet det har jeg lyst til å få malt litt på huset igjen. Toppbord og "hattene" på rekkverket på terrassen er fortsatt ikke malt, så det blir fint å få gjort. 

Elsker tanken på at det er meldt finvær her i en uke nå!! Da skal det bli tid til både maling, litt stelling av hagen OG flere trilleturer med lillegull!! :)  :)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... kos deg i bryllup Happy Hippo!! :) Tenk å ha med seg barnevakt da gitt!! Det hadde ikke mannen eller mine foreldre gjort nei ;)

God helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det EL på gang - tror den kom kl 9. Mannen virker ikke motivert for kos nå desverre :( liker vel ikke å få fortalt at han må prestere NÅ liksom ;) han er litt lite praktisk av og til og burde skjønne at det blir eneste mulighet (tror kanskje jeg må være hjemme med lillegull i natt). Onsdag kveld (etter midnatt) - det kan jo kanskje gå likevel?

 

Sove nå, helt knekt etter natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode sjanser for at det kan gå Camillok! Krysser fingrene for deg jeg :) Blir spennende dager fremover. Sov godt etter vakt! Skulle gjerne gjort det samme. Her jeg jobber nå, pleier nattevaktene stort sett å være rolige, men i natt har jeg jobbet nesten non-stop. Var helt kjørt i morges etter å ha jobbet nesten i ett et helt døgn, så jeg måtte utsette visitten to timer mens jeg tok meg en "morgenlur". Snille sykepleierne hadde avvist alle telefoner utenfra (dette er ikke et akuttsykehus) og sagt de måtte ringe tilbake etter lunsj. Jeg er fortsatt trøtt, men enda er det over 20 timer igjen av vakten. Eneste positive er jo at det blir noen ekstra kroner i kassa utover høsten av denne jobbingen ;)

 

Velkommen til Bergen Happy! Alt regnet ble jo brukt opp i natt, så det er til og flekker av godvær i dag ;) Kos deg masse i bryllup. Deilig med medbragt barnevakt. Håper dere får benyttet henne til mulighet for å sove leeeeeenge i morgen tidlig også. Heldige du som har barn som tåler bil. Prinsen har hele tiden elsket bilkjøring. Som liten sov han stort sett hele turen, og nå som har er større, kan han se på (samme) film i timesvis uten å klage. Lille keiser derimot, blir helt bananas når han kommer i bil. Sutrer og skriker. Gir seg ikke før han sovner av utmattelse eller bilen stopper. Nå som han har lært seg å gå, har han begynt å bli bilsyk også... juhuuu... jammen godt vi har valgt fly til nord-norge i sommer, ellers kunne det blitt en laaaaaang tur!

 

Bra det ser ut til å ordne seg med resept Ønsker. Sikkert ikke dumt å sende en tilbakemelding til sykehuset uansett, i hvert falll til lytteposten. Hvis de har ordnet seg slik at de ikke er tilgjengelige for telefoner, og heller ikke har noe system for å formidle beskjeder, så burde de sette dere opp til telefontime en gang i halvåret eller noe, for å sikre at dere får resept.

 

Turboønsker! Jeg er så imponert over energinivået ditt. Middagsgjester, rydding, maling, shopping, turer og i tillegg bittelille og flere større barn. Og her sitter jeg og klager over travel hverdag... *skammer meg* Vi har endelig fått tilbake støttestolpene under verandaen vår, så nå kan solen bare komme! Om to uker har vi satt av en helg (FERIE!!!!) til å bygge platting på garasjetaket og trapp ned fra verandaen til garasjetakplattingen (hehehe... det hørtes ikke ut som et ord).

 

I forbindelse med at vi la ut strøm til garasjen, oppdaget elektrikeren en sukkerbit (sånn elektrisk knutepunkt plastdings) som var helt svartsvidd!!!!! Ble helt skjelven da mannen sendte meg bilder av den. Heldigvis har vi ikke brukt lampen som fikk strøm gjennom denne svidde greien, for det er i en bod vi sjelden er innom. Lurer på hva mer som skjuler seg i huset vårt fra -57. Tror ikke det elektriske har vært oppgradert spesielt mange ganger. Vi har fixet nye ledninger i de to øverste etasjene, men i de to nederste etasjene har vi ikke gjort noe, og hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det heller, siden vi uansett flytter om et års tid. Men nå ble vi litt i tvil...

 

Nå piper det i callingen her igjen. Sukk... gi meg styrke til å komme gjennom denne vakten her! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, forsøkt med lokking på ørten forskjellige vis uten å lykkes. Jaja, da blir det litt over to døgn fra sex til EL, kan jo være jente-oppskrift? Hehe, har liksom følelse av tre rampegutter jeg da... Men er litt irriterende at han ikke stiller opp, denne mnd er alt veldig normalt og i rute (tror han ikke helt tror på at det er EL i dag, og at han kan stille opp i morgen).

 

Her regner det noe vanvittig, ikke noe utevær i hvertfall! Fikk skrudd opp kledningen på innsiden av leveggen i går, det blir så fiiiiiint :) deilig å føle at uteplassen blir "vår" om dere skjønner hva jeg mener! Kanskje jeg skal knipse et bilde i regnet og blogge litt? Vel, nå hyler Leon her (vil fortsatt bare sitte på fanget), så må gå. Må bli hjemme med han i natt, kan ikke ha barnevakt til syk baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille Leon... han har jammen fått sin del av snørr, feber og tenner etter at han begynte i barnehagen. Krysser fingrene for at lille keiser klarer seg bedre mot basseluskene når han starter i august. En annen ting... ammer du Leon fortsatt? Lille keiser nekter å gi seg. Han graver i genseren hver kveld og hver morgen. På dagtid går det greit uten, men han klikker helt hvis han ikke får morgen og kveld. Har foreløpig ikke tatt opp kampen. Tenkte jeg skulle holde ut til han fylte ett år, men nå er han jo stor gutt og jeg vil ha tilbake kroppen min snart. Dessuten har han fem tenner nå, og jeg venter bare på den dagen han skal glefse til...

 

Lille keiser har forresten så smått begynt å si litt ord. Vi synger olle-bolle sangen til han, og på "men den lille olle bolle sier bare..." så roper han ut BØ med sin lille spinkle stemme. Og så klapper han litt for seg selv. Det er så utrolig morsomt. Han har også lært seg et av sommerens viktigste ord - IS. Etter middag går han rett bort til fryseboksen og dundrer i vei mens han roper IS IS IS IS - IIIIIIIIIIIIIIIIS. Har heldigvis funnet noen bittesmå is fra isbilen som passer helt perfekt til at han kan få en liten smakebit. Phu, kjenner at det bor litt mer temperament i den lille ungen der enn i storebroren.

 

Fikk besøk av prinsen her i sted. Hadde kjøpt godterier (sånne med e-stoffer) til meg, chips og brus siden det var lørdag og jeg var på vakt helt alene. Lille omtenksomme skjønningen min :) Han fikk møte Elfie (tror det var det han het) fra Vennebyen i dag, og fortalte veldig entusiastisk om møtet. Ellers så tror jeg han har fått en matematisk hjerne. Han ville spille et mattespill på datamaskinen, og så klarte jeg å trykke på feil nivå, slik at det dukket opp regnestykker som 24x8, 13x19 og lignende. Jeg stormet til og skulle starte spillet på nytt i et annet nivå, men tror dere ikke han gikk rett i gang med å skrive inn RIKTIG svar?? Trodde jeg skulle besvime. Vet ikke om jeg den dag i dag klarer løsningen på sånne regnestykker i hodet i løpet av fem sekunder. Og jeg kunne det definitivt ikke etter første klasse.

 

En liten prinsehistorie til tåler dere, ellers får dere hoppe til neste innlegg ;) Han har plutselig fattet interesse for lesing, spesielt av skilt langs veien. På sykkeltur i går gikk det veldig fint med stedsnavn. Men da han passerte "Forsiktig - øvelse pågår", ble det litt for langt i farten for han stakkars. Glemte helt at han var på sykkel og forsvant utfor en skrent og ut på et jorde. Litt betuttet reiste han seg opp og proklamerte stolt at det der var litt av en øvelse... fornøyd med leseinnsatsen, og helt uanfektet av at han hadde gitt sin mormor nær-hjerteinfarkt opplevelse av utforkjøringen :) Gutter og multitasking ??

 

Velvel... bare 13 timer igjen av vakten nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort liten oppdatering fra meg. Skriver fra mobilen og ze går så treigt. Dessuten skal jeg prøve å hygge meg mitt med samboer.

 

Mini sover på eget rom for første gang:-) Når jeg la han nedi senga, sprellet han og smilte fra øre til øre (han gjør nesten alltid det når han skal sove). Han lå fortsatt og sprelte sist jeg sjekket. Tror ikke han skjønner hva som foregår, da hadde nok tonen blitt en annen. Håper det går greit i natt. Trenger søvn i natt. Blir uvant å ikke ha han ved siden av meg. Senga hans har stått helt inntil min side, så det han ikke vært lange avstanden mellom oss. Har alltid snust på han når jeg har lagt meg. Syns det er litt vemodig selv om det også skal bli godt.

 

Ha en fin lørdagskveld jenter! Og kos deg masse i bryllup Happy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå ble jeg mektig imponert over mattekunnskapene til prinsen din krølle!! :) Grattis med et mattegeni. Om  jeg kan få lov å si det så.. vi trenger flere slike i Norge! Fint du rekrutterer :D Det er som med guttungen her det da. Han tok en voksen Mensa-test da han gikk i 5. klasse.. fordi pappaen hans her tilfeldigvis hadde tatt en så hadde guttungen lyst til å prøve.. og fikk lov.. for moro skyld såklart!.. og mannen holdt på å få bakoversveis av resultatene. 

Desverre er guttungen litt lat når det kommer til skolen, så han har fått middelmådige karakterer. Det skal bli andre boller når han flytter til oss nå for å si det slik!!! :)

Eldste min har fått gode karakterer nå til sommeren ene og alene fordi hun er grådig flink til å jobbe hardt med skolen. Så hun er igjen ikke lat, men synes alle fag er vanskelig ;) Hun og jeg skal forresten ta for oss hele matteboka i sommer og gå gjennom det hun synes er vanskelig. Tenkte om jeg rekker skal vi gjøre det samme med både engelsk og tysk, selv om hun har kjempegode karakterer i tysk så tror jeg hun lener seg litt på puggingen der og ikke forståelsen. Da kommer man langt, men ikke lenger.. for å si det slik. Man bør ha forståelse også. Det er da det løsner.

 

Jaja... nok om det :D

 

Camillok- du får lirke og lure mannen litt da vettu. Han glemmer at han MÅ hvis du tar på deg noe sexy undertøy, finner fram sjokoladesausen eller isbiter eller lignende :D Da kommer han løpende tenker jeg :D Ha sex oppå vaskemaskina mens den går for eksempel. Da blir det moro ut av det hele i tillegg :D

 

Idag har mannen og jeg tapetsert halve det nye soverommet :) Jeg måtte bruke kvinnelisten min der jeg da. Mannen hadde egentlig bare lyst til å slappe av tror jeg, men da lillegull sovnet etter frokost imorges så sa jeg til ham at jeg skulle opp og tapetsere. DET ville han ikke at jeg skulle gjøre alene! (og det visste jeg jo.. hihi). Jeg hadde egentlig tenkt å sortere søppelhaug her ute, men det regnet og blåste så jeg mistet helt motivasjonen til det ;)

Tar det imorgen istedet. (hvis været tillater det). Så har jeg lyst til å tapetsere resten av soverommet egentlig og også male litt på huset. Men jeg tror jeg egentlig tar maling til uka når jeg er alene. Tapetsering er greit å være to på.. og kanskje greit å smi nå mens mannen har fri fra jobb imorgen ;) Får se om jeg får med meg ham igjen imorgen da.. hehe.

 

Kristin er en go´ing da :wub:  Hun gråt litt isted i vogna, og jeg trodde hun kanskje fortsatt var litt sulten, så jeg dro frem ammeputa og hadde henne bare litt på brystet før jeg dro frem maten liksom. (stillingen som dere ser på bloggen :) ), og da stilnet gråten heeelt vettu. Hun ville jo bare kose hun den gode jenta mi :wub:  Så da ble vi liggende slik en laaang stund til hun glippet med øyne og sovnet slik. Før idag hadde hun ligget ved siden av hodet til mannen på sofaen. De hadde ligget og kost og pratet litt.. vel, mannen med ord og lillegull med lyder og knirk selvsagt. Så hadde han susset henne på kinnene og i pannen hennes. Hihi.. så hadde hun fått tak i t-skjorta hans og tatt et skikkelig dra-tak mot seg for liksom å få mer :wub:  Han hadde jo smeltet heeelt da såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok, ble det noe babylaging eller skjønte ikke mannen "alvoret"? Kjedelig, særlig siden dette blir siste gangen på veldig lenge! :( Krysser fingrene for at det holdt akkurat til en superspire den onsdagen da. 

 

Krølle, må si prinsen er skarp!! Skjønner godt at du er stolt og en smule overrasket!! Hehe, sykkelhistorien var festlig (siden det endte godt). Ser for meg en litt fortumlet prins, som samtidig er litt stolt av at han klarte å lese skiltet i farta. Og en hysterisk mormor på sidelinjen :) 

Høres jo bare så utrolig slitsomt ut med den vakta!! Hjelpes!!! Man må jo bli smårar av mindre? Er det Haraldsplass (eller noe) du jobber på? Har sett de har ledig stilling der fra tid til annen. Har alltid tatt det for gitt at du jobber på HUS jeg. Har du litt fri etter den laaaaange vakta eller er det omtrent rett på neste vakt? 

 

Ønsker, fikk du lurt mannen med på tapetsering idag også? Sikkert godt å bli ferdig så dere kan flytte inn på rommet deres. Jeg brukte forresten kvinnelisten min når jeg skulle få ordnet med rommet til mini. Bestemte meg for at jeg bare skulle begynne, så kom nok samboer til å hjelpe til og overta. Og joda, han gjorde det. En smule sur da, siden han er syk. Men som jeg sa til han, han MÅTTE ikke være med, jeg kunne gjort det alene ;) hehehe. 

Krysser fingrene for at resepten kommer i posten. Men godt å vite at du har krølle i back up sikkert :) Kjenner veldig godt til glemsomme leger!!! De sender pasientene ned til oss for å få tatt blodprøver og så har de glemt å bestille. Hvem får skyllebøtta fra pasienten? Jo, vi. Men jeg skjønner at ting kan glippe når de jobber sånne sinnsyke vakter!!! Jaja, kunne ikke helt sammenlignes med resepten til eldste da, for jeg legger jo fra meg dette når jeg går fra jobb, du har det hengende over deg hele tiden. 

 

Mini klarte seg fint på eget soverom. Han sovnet etter mye sprelling og leking. Våknet rundt 4. Da var det samboer som var inne hos han, men han hadde visst sovnet nesten med en gang igjen. Og så våknet han 5.30 og fikk pupp. La han tilbake, men det var ikke lenge han sov etter det. Håper det går like bra i kveld. 

Rommet er ikke innredet enda da. Men jeg bare måtte ha han på eget rom nå som jeg jobber. Så det er et kontor med hans seng foreløpig. Ser litt stusselig ut egentlig :( Men innredning kommer etterhvert. Det første er noe i vinduet. Nå henger det bare et fleeceteppe der.... Hadde tenkt på rullegardin, men så så jeg at de hadde lysdempende gardiner med barnemotiv. Syns jo det hadde pyntet litt mer opp. Hva hadde dere valgt? Kjenner at vinglepetter-genet mitt slår inn. Rommet er heeeelt hvitt ellers, og jeg tror ikke vi kommer til å male det - skal jo ikke bo her så veldig mange år (hvis forholdet varer). 

 

Nå roper samboer, jeg har overtalt han til å lage brownies, så da må jeg se etter mini, han er helt vill med ålingen sin om dagen! Hehe. Og så har han dilla på å skrike, hehe. Godgutten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...