Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Gjeeesp, slapp dag etter en lang natt. Lille keiser har fortsatt feber, og årsaken forblir ukjent enn så lenge. Orket ikke tanken på å sove på gulvet på en overfylt avdeling, så jeg dro hjem med lille keiser. Vi kan komme tilbake når som helst t.o.m. onsdag hvis han ikke blir bedre eller hvis han blir verre. Så nå prøver vi å tilby han drikke hele tiden. Og saftis i varmen. Mat vil han ikke ha, og tapen på bleiene krysser midten nå, for han har blitt så slunken rundt magen. Jaja, det kommer seg vel raskt når han kvikner til igjen. Har vært ute i det deilige sommerværet og lekt med prinsen mens lille keiser sover. Etterpå skal jeg snike meg til en liten lur selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å NEI... håper lille keiser blir raskt bra og ikke at det er noe alvorlig krølle!!! :( Masse god bedring til ham!

 

Utroooolig kjedelig å ikke ha fått solgt gamle-huset enda da MaMi !!! Jeg håper det retter seg veldig raskt til høsten når dere legger det ut igjen! Du vet, med finvær så er det ikke lett å få solgt tror jeg. Få som går på visning da, men heller ligger på stranda ;)

 

Oj. Snuppeliten sov fra elleve til halv syv imorges!! Da spiste hun til gjengjeld ganske så grådig :D Angrep puppen liksom :D ...og hadde en bleie som  var tissetuuung! :o Nå sover hun fredelig igjen. 

Jeg har akkurat sendt mann og vesla på jobb og i barnehage. Vesla har begge venninnene sine i barnehagen, så hun er fornøyd med å være der om dagen. Vil ikke at vi skal hente tidlig, så det blir i 4-tiden hver dag nå. Har faktisk ikke meldt henne på SFO når hun begynner på skolen, fordi jeg jo er hjemme... men nå begynner jeg å lure på om hun skulle få halv plass likevel.. så hun får lekt litt utenom skolen med venner. Hmm..tror kanskje halv plass hadde vært fint ja.

 

Nå har jeg fortært en deilig frokost. Det er barndoms-sommerminner for meg; knuste og rørte jordbær på brødskiva. Helst ute i sola i en hagestol, men idag var det ikke sol nok til det.

Har fått en bøtte med jordbær fra hagen til svigers.. og gjett om vi skal kooose oss?!?

Det er meldt veldig vind både idag og imorgen her, så da kan vi kose oss inn med jordbær og fløte og vente på torsdag hvor det er meldt både kjempevarmt og ikke mye vind :) Da har jeg bestemt meg for å ikke gjøre noen verdens ting.. bortsett fra å sole meg! Tenkte at eldste kunne invitere et par venninner på besøk imorgen på overnattingsbesøk, så kan jeg lage pizza til dem, og på torsdag så kan jeg kjøre dem alle på stranda rett her nede for dagen.. og pakke med dem en piknik-kurv med alskens godsaker. Litt baguett, litt kald drikke, litt melon og kjeks. Tenker de vil like det jeg :)

Så kan jeg og Lillegull kose oss her hjemme. Hun kan sove i skyggen, og mor kan slange seg på solsenga(ja, den må dras frem da!. har ikke sett sola enda i år den gitt ;) ). Imorgen skal jeg forresten klippe meg. Jeg pleier egentlig ikke det midt på sommeren, pleier liksom å fornye meg heller om høsten jeg da. Men i år føler jeg for å freshe meg opp litt nå i sommer. 10 kilo lettere enn før jeg ble gravid også, og har lyst til å føle meg freshere på alle mulige måter :)

 

Igår kjøpte jeg en "bråta" med nye hvite håndklær til barna. Det ble ikke Lexington. Jeg syntes det rett og slett ble litt for ekstravagant å kjøpe SÅ dyre håndklær. For det må jo så mange til !! Foreløpig bare 4 av barna som får, for Kristin trenger ikke så mye av det. Men alle barna får to-tre badehåndklær og det samme med hånd-håndklær og kluter.. og da blir det raskt dyrt :( Men det er likevel god kvalitet på dem (det vet jeg for jeg kjøpte dem i butikken jeg jobbet i tidligere). Alle hvite/krem-farget.

Så kjøpte jeg noen fiiine glsskrukker i forskjellige størrelser fra Ib Laursen som jeg skal ha i vinduet på badet på et pent brett(bak gardina som dere ser på bloggen nå) fylt med badekuler, badesalt/skrubb osv. 

 

Nå som vi har flyttet inn på nytt soverom må jeg hive meg rundt og få kjøpt nattbord, gardiner og leselamper.. ja og garderobesystem til klærne våre! 

 

Forresten... jeg sydde et dynetrekk til Lillegull igår kveld. Hadde kjøpt inn lyserosa lille-martine-stoff og applikerte litt hist og her og istedet for knapper eller glidelås på denne så sydde jeg på hvite fløyelsbånd til å knyte sløyfer istedet. Litt koselig med sløyfer. Skal ta bilde og legge ut på bloggen etterpå. 

Men nå må jeg hive meg i dusjen. Får besøk av ei venninne med datter, og Lillegull skal bades før de kommer klokka ti. 

Sorry langt ego-innlegg!, men det er jo ikke sååå mange innlegg å kommentere på heller. Føler det nesten noen ganger at jeg sitter og skriver til meg selv her jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som fantastisk frokost Ønsker! Helt nye jordbær... Mmmmm... Vi kjenner ingen med jordbær i hagen :( og sneglene hadde sikkert jafset i seg om vi hadde prøvd i vår jungel. Kanskje vi kan fixe noe i nyhuset, når det en gang kommer. Har fått vite at vi må søke i to trinn og da går det fort litt ekstra tid. Jaja, vi er optimistisk ennå :)

 

Lille keiser er på bedringens vei. Han hadde en dårlig dag i går hvor han spiste to små saftis og drakk et par hundre ml vann, samtidig som han hadde 40 i feber. Ble observert noen timer på barneklinikken på dagtid. Men han responderte bra på ibux og paracet, så vi fikk sove hjemme :) I dag har han nesten ikke feber og har begynt å spise igjen. Så vi ringte barneklinikken og skrev oss ut :)

 

Har tatt med prinsen, en prinsekompis og lille keiser med toget og nå er vi pent dandert på fjellet igjen. Det har meldt strålende supervær de neste tre dagene, så vi har planer om både tur, bading, fiske, bål, grilling og klatring. Håper det faller i smak hos guttene. Jeg er ikke så kreativ som deg Ønsker - med piknikk. Det hørtes supert ut! Husker jeg drømte om det da jeg var mindre. Har vokst opp i guttefamilie jeg da, så jeg kan bare bål og huleboeraktiviteter... ;)

 

Så flott at det ordnet seg med søvn for miniKristin :) Rart det der, hvor mye som straks blir litt lettere når de små sover søtt når de skal!

 

Har forresten sakket akterut med det prinseteppesjalet. Det blir så veldig stort at jeg er usikker på om det kan brukes som sjal i det hele tatt. Bare å si fra hvis du trenger et trekanten lyseblått prinseteppe til bittelille Ønsker! Eller om du trenger et i reserve Lollo! Jeg sender på flekken...

 

Surmulet meg innom trådbutikken på togstasjonen i dag og kjøpte mørk rosalilla og lyslys rosa baby alpakka slik som jeg skal lage en liten babyjakke av, og kanskje en lue og noen sokker også hvis tråden strekker til. Skal bli godt med noe hjernedødt arbeid på strikkepinnene igjen! Ikke at prinseteppet er vanskelig, men jeg må liksom følge med hva jeg gjør der.

 

Nå lukter det bleieskift i luften her... Tydelig at lille keiser sitt system har kommet i gang igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist nyhet herfra. Pusekatten min måtte avlives idag. 16år ble hun, fortsatt leken og jaktet på mus. Men dyrlegen mente hun hadde fått kreft og at det muligens hadde spredd seg. Hun har bodd hos mamma og pappa, men jeg har alltid kost med henne når jeg har vært der. Det var liksom min pus. Heldigvis var det mamma som var hos dyrlegen og måtte ta valget, et vanskelig valg!!

 

Det går opp og ned med meg og samboer. Jeg prøver å få han til å finne ut hva han vil i ferien, så vi får planlagt litt. Men han er såååå treig!! Ahh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars pusen... Her er morfar allergisk, så ingen kan ha noen pelsdyr. Egentlig like greit. Vi farter så mye rundt og får etter hvert lange arbeidsdager, så det hadde blitt mye alenetid for et lite dyr. Har nok med å organisere meg selv, mann og to barn.

 

Deilig vær fortsatt på fjellet. I dag har vi samlet steiner langs elvebredden, splashet de som ikke var noe fine, hoppet og klatret og badet tærne i det iiiiiskalde vannet. Lille keiser tråkket uti uten å nøle, og fikk et helt ubetalelig uttrykk i ansiktet da han oppdaget at vannet ikke akkurat holdt badekartemperatur... Mannen klarte til og med å fange det med kamera, så det blir et sikkert innslag i konfirmasjonsfremvisningen... Hahahahaha :)

 

I morgen har vi planer om klatreparken. Håper bare det ikke er så mye klegg, mygg, knott, veps eller andre flyvende objekter i området, for da blir besøket kortvarig. Prinsens kompis som er med oss, er tydelig ikke så friluftsvant, så han får litt noia av skrubbsår og myggstikk og sånt som jeg regner som normalt etter en dag i naturen. Skikkelig dramaqueen. Men, men, det går langsomt bedre når han ser at prinsen har dobbelt så mange skrubbsår t.o.m med blodspor - uten å be om plaster, gips, krykker, sykebil eller bærehjelp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få sagt det Krølle! Han kompisen har nok mye å skryte av når han kommer hjem til mammaen og pappaen sin. God tur i klatreparken i morgen.

 

Det er så fantastisk deilig med det fine været! Får jo helt feriefølelse! Svigers er her igje etter noen dager i Danmark. Vi var ute og spiste istad. Deilig med restarantmat når man slipper regningen:-D Har du vært på santinos på skøyen Happy? Greie priser, men jeg syns pastasausene kan være litt smakløse. Til gjengjeld har de en HIMMELSK sjonkolademouse! MMM!!

 

Prøver å ikke tenke så mye på katten som er borte, men jeg gruer meg litt til neste gang vi skal til mamma og pappa. Men det hjelper litt på at jeg fikk fast stilling idag:-) Da slipper jeg å tenke noe mer på det i hvertfall. Sjefen sa at hun bare hadde fått positive tilbakemeldinger om meg, det var hyggelig å høre!

 

Nå gleder jeg meg bare masse til helg, fint vær og masse kosing med mini!

Nå er det natta for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Babysyk med fast stilling!! Det er jo supert :) Du må ha gjort deg positivt bemerket da, det er jo ikke sååå lenge siden du startet. Koselig med gode tilbakemeldinger, det fortjener du!

 

Jeg sitter her i varmen og strikker babyjakke med hjernedødt mønster. Helt perfekt for meg i kveld kjenner jeg. Tar på med sol hele dagen for en som er vant til inneliv eller regn :) Skal straks godnatte, og håper på en sovende natt uten vrælende lille keiser. Han la seg på gulvet og lukket øynene i kveld. Trodde vel aldri vi skulle ta hintet om at han var trøøøøøtt. Så søt. Skulle bare ønske han kunne være like søt gjennom hele natten, og ikke finne frem skrikemostervarianten av seg selv sånn klokka tre på natten :) Takk og lov for middagsluren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh... jeg har fått et skrikemonster!! :huh: Lillegull er våken heeele tiden nå og det eneste jeg har gjort de siste dagene fra jeg står opp er å amme, kose, rugge vogn til hun såviiidt sovner før hun skjønner at jeg ikke rugger vogna.. så er det vræææl! Byssing og rugging igjen, prøver smokken.. som hun spytter ut x antall ganger. Ja, slik har dagan gått her. Idag våknet hun halv ti og sovnet klokka ett. Da hadde jeg holdt på med ovennevnte. Etter tjue minutter illskrek hun igjen, byssing osv.. på´an igjen. Slik har det gått i hele dag. Jeg har ammet og ammet, og selv om det er hun som vrir seg unna brystet så virker det liksom ikke som hun er mett. Så jeg har gitt henne en flaske med nan på ettermiddagene i to dager nå. Virker nesten ikke som at det hjelper heller, men. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre heller. Har aldri opplevd at babyene mine har vært sånn jeg da, så dette er helt nytt for meg ;) Synes det er litt trist, og vet liksom ikke helt hva hun vil. Ja, hun stilner når hun får sitte på armen da. Men jeg kan jo ikke ha henne med på ALT jeg gjør heller da!! Litt rådvill her nå ja :( Ellers sover hun fortsatt godt om natten, og det redder meg litt. 

 

Så leit med pusen din Babysyk :( men godt du har noe positivt som jobben å tenke på!

 

Hehe.. kan nesten se for meg lille keiser tråkke ut i kaldt vann der. Kjempebra at dere fikk det på kamera!! Det tenker jeg blir et herlig øyeblikk å se tilbake på :D

 

Nå tar jeg kvelden jeg dere. Lillegull har sovet i tjue minutter i vogna si nede.. men nå går vi opp til soverommet her gitt. Vi snakkes når jeg har litt tid igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, her har jeg ikke hatt tid til å skrive på eeeeeevigheter, har faktisk ikke lest engang - så litt lesing ble det nå ;)

 

Det viktigste først; jeg tror kanskje det har klaffet denne pp, hadde egentlig ikke trua på det i det hele tatt, men tok en test i dag (fordi det egentlig kjentes ut som en implantasjon 6 dpo og jeg har hatt litt murringer). Tok testen som var helt hvit de første sekundene, gikk i dusjen og skulle kaste testen etter dusj. Jammen var det ikke to streker! Ganske svak, men så absolutt der. Er jo ikm i morgen så er litt redd det skal gå som sist siden det ikke har vært antydning til positiv test før i dag.,, med Leon var den jo knallpositiv to dager før ikm. Velvel, ikke annet å gjøre enn å vente!

 

En av grunnene til at jeg ikke har skrevet her er at jeg og mannen har hatt en liten uoverensstemmelse. Han hadde vært her inne og lest mine frustrasjoner og ble veldig såret over at jeg hadde skrevet om han her inne. Så dette er siste gang jeg nevner noe om han på den måten siden han misliker det så sterkt. Synd for meg, har følt det som veldig godt å kunne få ut frustrasjonene mine her inne - takk jenter :)

 

Selvsagt krasjet alt dette med jobbehelg og EL så det ble dårlig med flere aksjer, kan tro jeg ble overrasket da det kjentes ut som implantasjon! Lite symptomer nå også, så enten er det som sist, at det kommer til å gå dårlig, eller så er det forskjell om jeg går med gutt eller jente (var så sikker på jente forrige gang).

 

Ellers har jeg og Leon vært på stranda i dag - fantastisk deilig :) har ikke vært skikkelig på stranda på noen år så det var helt topp! Leon er skikkelig pyse, vil ikke ha hverken gress, sand eller vann under føttene. Han ville bare sitte på teppet og spise kjeks og leke med bilene sine. Han syntes det var gøy å se mamma bade da ;) og de andre barna...

 

Slitsomt med skrikebaby ønsker, Leon var også sånn. Om natta sov han godt inntil meg, men krevde å være på armen min heeeeele tiden på dagen. Kun i vogna om den ble trillet... = ingen tid for ho mor :( vi kjøpte en babybjørn vippestol etter å ha vært på besøk og prøvd den da han var ca 2 mnd, og det var de best anvendte pengene i 2012! Plutselig kunne han sitte litt for seg selv :) hvis ikke vi hadde hatt den vet jeg jammen ikke hvordan vi skulle ha fått flyttet i det hele tatt!

 

Så dumt med huset MaMi, men det ordner seg sikkert til høsten :)

 

Gratulerer til babysyk også med fast jobb :)

 

Krølle; er det bra med lille keiser nå?

 

Sommerklem! Ps: jeg har ferie nå :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha Camillok - prinsen var helt lik som Leon. Vi dro han med til Hawaii da han var 8 mnd, og hadde lest at sand og vann var veldig stimulerende for utviklingen til små barn. Yeah right - det eneste prinsen lærte var "æsj" hver gang han fikk rusk på fingre eller tær...

 

Åååååh all min medfølelse Ønsker. Skrikebaby er slitsomt. Ingen av mine barn har klart mer enn fem sekunder i vippestolen, men har hørt om mange som er fornøyd med den. For oss var det kun bæresele som funket. Opp på ryggen (på magen ble det for tungt for slappe meg) og så en liten vandretur eller litt husarbeid. Lille keiser nyter fortsatt livet i bæresele, og kan sove der i flere timer hvis jeg bare rører på meg innimellom. Ellers er det ikke utenkelig at det er et lite kolikkbarn du er i ferd med å få. Det starter jo typisk når de er tre-fire uker gamle og de må jo ikke skrike på natta. Krysser fingrene for at det går over i løpet av kort tid ;)

 

Her har vi laget lurveleven i klatreparken i dag. Pysa og pysa2 spente på seg sele og var rimelig ovenpå etter å ha inspisert løypene og til og med ledd litt av den lille løypa. Pysa fikk panikk allerede i andre hinder, og stoppet hele løypa. Måtte fires ned. Pysa2 hold ut til siste hinder, men møtte da veggen. Ble til slutt kastet utfor av en utålmodig unge bak, kom seg i mål og var klar for ny runde. Jeg måtte ta på meg sele selv og lose pysa gjennom løypa, og med litt pushing gikk det bra. Etter en stund var de begge drevne og fartet rundt som om de aldri hadde gjort noe annet. Så happy ending herfra, selv om det startet som katastrofe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med to svake streker Camillok! Håper de bli sterkere og at den eventuelle spiren nå sitter dønn fast i magen din :)

Skjønner jo at mannen din ble såret over at du har utlevert ham her inne. Min mann hadde nok også blitt det, men samtidig så trenger man jo å få utløp for sine frustrasjoner samt få litt gode råd kanskje.. og da er det jo bedre å få dem fra anonyme.. som ikke kjenner ham. Så slipper han skulende blikk fra kjente ;)

 

Takk for tips angående vippestol  og bæresele krølle og Camillok. Gull verdt med slike råd. Igår sov faktisk Kristin masse! vi gikk på tå-hev rundt henne for ikke å vekke.. og ventet i grunn hele tiden på at hun skulle begynne å vræle når som helst. tror kanskje hun har hatt økedager, at det var det. Er spent på hvordan dagen idag blir rett og slett.

 

Må gå.. ei som  skriker og søker etter mat her på fanget... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært ute og kjøpt babycall. Lillegull ligger ute i vogna si og mannen satt på gulvet da jeg kom hjem igjen og rugget vogna så hun skulle sove. Så får vi se hvordan dagen går her da. Om hun sover like godt som igår. I løpet av helgen skal både lekegrind og vippestol opp fra kjelleren. Det er helt klart!!! Babygymmen skal oppi lekegrinda så hun har noe morsomt å fokusere på :P

 

Igår hadde vi venner på besøk. Satt ute og grillet. To barnevogner(deres sønn er et halvt år)stod i skyggen av kastanjetreet og vi spiste og koste oss. De tre litt større barna på 8, 5 og 4 lekte kiosk som vi voksne organiserte. De serverte oss jordbær, is, is med kjeks, strøssel, vannmelon :)  .. og jeg hadde laget liksom-penger. Kan tro det koste seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt du lager til for barna Ønsker! Sikkert en stor hit for de små, og en fin måte å lære litt om penger også :) blir spennende å høre om bittelille roer seg ned videre også. Blir flott for deg å få nyte sommeren litt også :)

 

Camillok - juhuuu for deg og strekene! Måtte det ordne seg denne gangen :) Håpehåper det for din del... Blir to ganske tette på deg da, hvis du ikke går for to i slengen du også da ;)

 

Her har vi blitt bare vår lille familie igjen. Alle gjester har dratt og alle barn sover søtt. Det vil si at prinsen sover kun "middag" som han hevdet da han gikk ned for telling rundt halv åtte... Skjønningen. Tok seg ut på fisketur i dag, og med litt lite søvn de siste nettene i tillegg, ble det full kollaps :)

 

Lille keiser er inne i en dårlig periode igjen. Hyler og skriker i timesvis på natten, og det eneste som hjelper er at jeg bærer han rundt eller pupper han. Vet ikke helt hva vi skal foreta oss hvis det ikke bedrer seg i løpet av ferien. Sliter ganske mye på å ikke få sammenhengende søvn nå etter hvert. Ikke så lett for mannen å hjelpe heller, når ungen bare hyler verre når han kommer... Gi meg styrke!!!

 

Skal godnatte nå. Er midt inne i "politi" boka til jo Nesbø. Ganske hekta og vanskelig å legge fra seg. Skulle ønske jeg kunne skrive halvparten så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast jobb babysyk! Det er jo helt supert :) kjekt med gode tilbakemeldinger fra sjefen, så godt å føle at man blir sett! Veldig leit med katten din!

 

Oi oi, hurra for to streker Camillok :D krysser fingrene for at alle gode ting er tre og at spiren sitter denne gangen :) uff kjipt at mannen ble lei seg :( og mannen til Camillok: hvis du ser dette så har jeg inntrykk av at du egentlig er en alright kar altså :) du har fått deg ei bra dame :)

 

Du er så kreativ med ungene ønsker! Må huske på litt av alt du finner på til snuppis blir større :) kanskje du må lage en "kreativ barnelek" fane på bloggen for oss litt mindre kreative sjeler ;)

 

Deilig med ferie og hyttekos krølle :) så gøy for prinsen å ha med kamerat på tur! Tipper denne kompisen dro hjem med gode minner og mye mestringsfølelse etter å ha gjort mye nytt :)

 

jeg og snuppis er på hytta med mamma og pappa, mannen kommer etter i morgen! Veldig deilig å komme seg litt bort :) men litt kjipt å reise fra finværet hjemme... Håper fjellufta gjør underverker for sovingen her, er litt lei av å amme ørten ganger om natta...de siste nettene har hun vært våken en times tid midt på natta også *gjesp*

 

Nå er det bare to uker igjen til jobbstart her... Prøver å nyte hver dag med snuppis men våkenettene skulle jeg gjerne vært foruten :P

 

Skriver fra mobilen så derfor litt halvveis kommentering her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme meg som tester hver dag - i dag var den mye svakere enn i går. Skikkelig skuff, trodde ikm var i går og at den i hvertfall skulle være skikkelig positiv i dag. Er redd det går som sist... Ble skikkelig lei meg og redd :( ikke noe å gjøre om det går skeis men likevel...

 

I går kjøpte jeg en stor balje til å ha blomster i, hadde egentlig tenkt til å kjøpe sinkbalje - men i går kom jeg over bronsebalje på loppis :) tenkte på deg ønsker, den er virkelig i interiørånd :) gleder meg til å bruke den, men hva skal jeg plante i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt Camillok, hadde håpet det skulle klaffe for dere denne mnd! Men har fortsatt et lite håp da! Sen hcg-stigning?

Den baljen hørtes stilig ut, ingen gode forslag til hva du skal plante dessverre...

 

Nå har mamma og pappa dratt hjem så sitter å venter på at mannen skal komme, tipper det er et par timer til. koser meg med nydelig utsikt og strikketøyet :) har endelig begynt på det siste ermet til genseren, må bare kjøre på nå for tipper jeg ikke har så mye ork til strikking når jeg begynner å jobbe, og jeg må bare bli ferdig snart så svigermor får montert den før høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg gravid da, følsom og en smule mer oppfarende enn vanlig, trøtt (måtte sove på sofaen etter å ha gått tur) og er småkvalm. Siste kan være Leon som har smittet meg da - han har spydd et par ganger i dag. Masse mensmurringer - vanligvis har jeg det bare 1 times tid, kanskje kortere, hvis det er mens som kommer. Men frykter jo at hcg er i ferd med å avta helt. Tror jeg skal la være å teste mer, men tviler egentlig på at jeg greier det... Bedre lykkelig gravid i en uke enn ulykkelig? Vil så gjerne ha et lite nurk. Tenker på det hele tiden...

 

Har begynt på høstjakke til Leon - skal legge ut link etterhvert :) flink du er til å strikke happy :) forresten, hvordan går innhøstingen? Her har vi spist salat, agurker og squash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja.. nå har flere tatt opp strikketøyet igjen leser jeg :) Jeg har faktisk tenkt mer og mer på det den siste uka. Tror det blir mye strikking til høsten kjenner jeg at jeg har lyst til!

 

Jeg håper virkelig det er en spire i magen din Camillok!! Man kan jo bli gal av å lete etter symptomer, og det kan jo være symptomer for både mens og svangerskap som er helt like.. som du sier.. murringer i magen til og med! Når tenker du å teste igjen tror du? Jeg følger spent med ivertfall.. og krysser fingrene!

 

Hehe..når jeg leser om kameraten til prinsen din krølle, så ser jeg for meg han lille gutten i "linus i svingen" med hjelm på hodet og får ikke lov til å gjøre noen verdens ting av moren sin, for "alt er farlig"  :D

 

Må gå nå.. skriver litt senere.. Lillegull får prøve lekegrind og nå har hun begynt å hyle litt her. Men jammen har hun ikke dasket til en hengende-over-hodet på seg på babygymmen gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun sovnet. Glemte jo rett og slett at hun ikke hadde sovet siden klokka syv jeg da ;) Ikke rart hun var trøtt! Overtrøtt tenker jeg! :mellow:

 

Men det virket som hun likte lekegrinda i grunn da heldigvis. Selv om hun var trøtt og sikkert lei. Prøver igjen imorgen. Tenker at hvis jeg nå bare bruker vogna når hun skal sove på dagtid eller trille tur, så blir hun sikkert ikke så gretten hver gang jeg legger henne fra meg der. Jaja.. må prøve meg frem så får vi se da ivertfall :)

 

Jeg har fått klippet alle delene jeg skal sy til den sommerbuksedressen.. men har ikke sydd noe enda da ;) Kanskje imorgen. Skal sy noen puter til familien fremover også. En til eldste, en til vesla og noen til mannen og mitt soverom. Har stor glede av å sy og få ideer til kreative ting om dagen. Kanskje ikke så dumt det du nevnte der Happy :) kanskje jeg skulle hatt en egen fane for ting å gjøre med barn ja.

 

Forresten.. lillegull var litt mer urolig igår, men sov i grunn veldig godt på dagtid altså. Idag sov hun og jeg til klokka halv ett.. etter en amming klokka syv, halv åtte. Ammet igjen, hun var våken kanskje en time, og så sov hun igjen... også mens vi kjørte bil, puttet henne i vogna, trillet henne inn på en gårdsrestaurant, spiste en deilig middag og da jeg var iferd med å gjøre meg ferdig med desserten bestående av sjokolademousse, sitronmousse og jordbær.. da våknet hun. Ammet, og vi kjørte hjem.. og da sovnet hun igjen. Så har hun vært våken siden syv da.. kanskje ikke så rart hun var litt sliten isted da. Men nå hører jeg hun har våknet litt igjen. Har merket at hun vil ha litt oftere mat på kvelden, og hun får alltid mat liggende i senga vår før legging. Da blir hun liksom litt mer søvnig. 

Jeg glemte meg forresten da.. og spiste surkål til middag!! :( Dumme meg. Så nå får vi se hvordan kvelden blir!

 

Må gå nå. Snakkes mer imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad når jeg leste om den positive testen din Camillok! Håper virkelig spiren klorer seg fast! Kanskje du hadde drukket mye så du hadde lite hcg i urinen? Krysser fingrene for deg jeg!

Kjedelig at mannen leste. Skjønner forsåvidt at han ble litt lei seg, men det er jo godt for deg å få ut frustrasjonen på oss istedenfor han. Opplevde noe lignende her istad. Skrev mld til mamma og var litt oppgitt over samboer. Akkurat da lener han seg over mobilen min for å se hva jeg gjør og leser litt av mld:-( Han ble litt sur for at jeg skrev sånn om han til mamma. Uflaks at han leste akkurat da.

 

Vi har hatt besøk hele helgen. Igår av en venninne. Da satt vi ute på terrassen til nesten midnatt, med teppe på slutten, men det var utrolig deilig.

 

Happy, nyt de siste ukene av permisjonen. Og Velkommen i klubben snart. Skam du ha ammefri? Det er skikkelig deilig å gå litt før.

 

Skriver fra mobil i senga og har nesten krampe i hendene, så nå må jeg slutte.

 

Snakkes. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med test og symptomer Camillok, håper det går veien nå!

 

Happy, sånne netter har vi og nettopp hatt to av..det resulterte i en tann. Håper det går over!

 

Ønsker det er ikke alltid så lett å ha kontroll på den sovingen på travle dager..det merkes her også :) idag sov vi begge to på sofaen i halvannen time. Våknet halv seks og lillesnuppa hadde jo ikke fått middag engang. Disket opp med pastaskruer og pampasokse i saus av paprika, rødløk og tomatpure, krydret med pepper og rosmarin. Hun slukte en svær porsjon så enten var hun skrubbsulten, eller så falt det veldig i smak.

 

Babysyk så koselig med besøk! Og så deilig å sitte ute! Her er det bygget paviljong (permanent partytelt) hvor de fleste dager, ettermiddager og kvelder blir tilbragt, med ellet uten fyr i "peisen" (fatboy), pledd, varmelamper og diverse fleecejakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups..trykkest visst publiser litt tidlig.

Uansett, paviljongen er gull verdt, og har utsikt til den fineste solnedgangen(så lenge det ikke pissregner som idag).

 

Huset her på landet er et gammelt gårdshus med bare to soverom. Men nå som familien etterhvert utvides har det blitt satt igang bygging av annrks. Så mens svigermor går tur med malin har testen av gjengen jobbet med å reise annekset. Skal se om jeg kanskje kan få laget et "på landet" blogginnlegg så dere får se.

 

Krølle håper dere har det strålende på fjellet, både alene og med besøk!

 

Ikveld er jeg kosesyk. Vet ikke om det har noe med vinen jeg har drukket å gjøre, eller det faktum at kjærestetid ikke eksisterer nå i disse annekstider. Jaja..kanskje like greit, for om fem-seks timer skal jeg opp for å dra på jobb (45min med bil), og vi deler rom med malin, to svogre og en kjæreste.

 

Kjekt at folk finner frem strikkepinnene igjen da. Her er jeg igang med sokkebånd nr to til min bror. Min stebror venter sitt tredje barn om to uker, og jeg har lovet å strikke til dem. Konen ville ha noe fra nøstebarnboken, så jeg er spent på hva det er.

 

Nei, avgårde til drømmeland! (kanskje med en liten omvei via koseby hvis mannen kommer og legger seg snart..men han sitter i stuen og leser)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag også har Lillegull sovet en masse! Først fra halv ti til hvart på ett, så våken en liten time for å skifte og spise.. så sove halvannen time igjen. Nå vært våken i en time for mat, kos og skift. Nå glipper hun med øyene igjen. Men tror egentlig ikke hun er heelt mett..  ;) litt knirking her... ;)

 

... må gå. Vræl på vei hører jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...