Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Rommet til Leon slik dere har tenkt det høres kjempefin ut Camillok. Jeg har tenkt å snakre og male tallerkenhylle til bøker til vesla sitt rom jeg også. Men ser ikke ut til at det blir i år ;) Tiden strekker ikke til til alt gitt ;) Den benken var kjempefin! :)

 

Så fint at dere får slektninger som flytter nærmere dere også da. Lurt dette med språket.. at man har noen å snakke med på sitt språk. Vi kjenner ei som kommer fra Latvia, og hun har to venninner her som også kommer derfra. Hun sier hun føler seg så mye mer "hjemme" når hun kan snakke også med dem, ikke bare på sitt andre språk: norsk. Jeg skjønner jo det. Hadde nok syntes det var en lettelse selv om jeg bodde i et annet land og kunne snakke av og til med noen på norsk. Ikke alltid lete etter det nye språkets or og uttrykk osv. Men det er vel ikke slik med mannen din er det vel Camillok? Han føler seg vel ganske heilnorsk han, eller? :) for han er oppvokst i Norge ettersom jeg har skjønt det?

 

Igår lå jeg og tenkte på ommøblering av kjøkkenet jeg. Vi bruker kjøkkenbord som spisestuebord når vi får gjester også, og jeg skulle gjerne hatt to bord. Ett hverdagsbord og ett "fin-bord". Kjøkkenet er stort nok hvis jeg bare ommrokkerer litt på ting og tang tror jeg. Dessuten har jeg så lyst på nytt spisestuemøblement. Kanskje en lekker spisestuesofa, og kurvstoler og et mørkt bord. Helst et stoort rundt bord.. men.

Så har jeg kjempelyst til å pusse opp stua. Kjøpe ny sofa, hjørnesofa og lage rommet koseligere og lunere. Nå er det litt hvitt og kaldt egentlig.. og stort sett bare et bruksrom.. ikke så koselig synes jeg. Men får se hva vi har råd til etterhvert. Pengene hver måned får virkelig bein å gå på om dagen. Nå er vi ganske så skrapa.. men heldigvis lønn snart. Men det er litt uvant å være skrapa og ikke så behagelig egentlig :( Vil liksom ha noen tusen helst på konto før lønn jeg. Trives best med det. Ikke stå med en skarve tusenlapp på konto liksom. Huff. :( Men, det er klart.. så sparer vi endel hver måned da. Hadde vi ikke gjort det så hadde det gått bedre. Men vi MÅ jo spare til konfirmasjon også. Gjør vi ikke det, så blir det verre for oss selv når våren kommer og to konfirmasjoner står for døren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint Camillok! Leon får nok morsomste rommet i mils omkrets. Kjenner godt til at det ikke tar så mye tid hver enkelt ting, men det tar tid å finne frem alt man trenger, dekke over eller flytte bort det som ikke må tilgrises, finne verktøy osv... Plutselig har det gått en kveld eller en dag... Neste dag har man ikke tid til å fortsette, og så er kaoset løs. Sånn er det i hvertfall her hos oss :) Men vi pleier å ta oss selv i nakken etter noen dager og gjøre ferdig altså.

 

Solen skinner og jeg hadde usannsynlig lyst til å bli med på trilletur med turlaget over rundemannen og ned fløyen, men lille keiser bæsjer flytebæsj hver time i dag, så det utgår. Ennå ikke kommet frem den siste jekselen, men det buler og er rødt, og jeg kjenner den skarpe kanten under. Får vel bare smøre meg med tålmodighet. Nestemann vil jeg skal bli født med jeksler. Resten av tennene kan vente, men jekslene bør være på plass før jeg får ungen utlevert ;)

 

I morgen et den store barnehagedagen. Tror lille keiser gleder seg. I dag gikk han bort tilbarnehagen og ristet i porten. Ropte og vinket til de andre små som lekte. Og da en gruppe barn og voksne gikk på tur forbi oss, tok han en av dem i hånden og føyde seg lykkelig inn i rekken av turgåere. Sååå skuffet da han ikke fikk bli med videre :)

 

Ønsker du din tjukkas liksom. Hadde ikke du gått ned ti kilo eller noe??? Godteri må til når man ammer :) Jeg trøster meg med den ennå - tihiii, jeg kommer til å bli sumobryter. Hadde lagt på meg litt i sommer, ja. Får skjerpe meg nå som hverdagen kommer. Blir litt lettere å trene nå som jeg faktisk har fri dagen etter vakt, og ikke barnepass. Og så håper jeg på fint turvær og friske barn utover høsten. Veldig spent på lille keiser og astmaen kombinert med barnehagestart.

 

Har jeg forresten fortalt at barnehagen flytter inn i splitter nytt bygg i februar ?? Den de er i nå er bygget i -07, men er kun en midlertidig barnehage. De bygger en helt ny rett nedi veien her. Blir supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. må le av at lille keiser ristet i porten på barnehagen og ville være med dem på tur! Det blir nok super-stas og fint for ham å begynne der nå ja :)

 

Joda, jeg gikk ned ca ti kilo. Så klart.. jeg merker det godt jeg. Men likevel.. godterispising hele tiden i flere uker er jo ikke bra!.. og det kommer jo til å merkes på meg også! Men, men. Nå sitter jeg her igjen altså.. med sånn "KEX"-sjokolade fra Sverige.. igjen! Jeg skal ikke handle brus eller godis i nabolandet når jeg er der igjen. Baaare husholdningsmat og produkter. Greia er at jeg ikke klarer å la være. At jeg spiser det opp og porsjonerer det ikke utover i helgene. Det optimale hadde jo vært det såklart, for det er jo mye billigere med godis i Sverige. Men når jeg blir tjukk av det så er det jo bare feil ;)

 

Imorgen er en stor dag. Vesla begynner i 1. klasse! Vi har sammen avtalt hvilken kjole hun skal ha på seg, en hvit Jean Paul-kjole(jeg rakk aldri å sy blusen ferdig.. men den skal sys ferdig til 1. klassebildet ivertfall!!) som nå henger nystrøket på vaskerommet nå :) Imorgen tidlig skal hun i dusjen.. eller få lov til å ta seg et skumbad tenker jeg. Så skal jeg føne og gre håret hennes og sette på henne en sidesløyfe i håret. Alle skoleting er merket med navnelapper. Sekk, postmappe, penalet, matboks og drikkeflaske :)

 

Takk for kommentar på blogg Camillok. Så morsomt at Kristin og Leon er like i væremåten da :) Ja, jeg gleder meg til å høre lillegullet le spontant av andre ting også etterhvert, slik som kosedyr trillende ned trappa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok mye latter etterhvert :) de er så søte og gode disse barna :) kjenner jeg gleder meg til å bli bestemor jeg !!!! Er det normalt? Å tenke at man alltid burde ha noen nusselige små å susse på? Man burde begynne tidlig og slutte sent - så eldste overtar mammarollen mens mor fortsatt har små... Hihi, er visst litt steinaldersk jeg ;)

 

Jeg kjøpte benk i stad, men den leveres ikke før i november!?!????!! Synes det er merkelig de har kampanje på produkter de ikke får inn før om mnd... Likte den godt da, så det er nok mulig vi bare venter på den. Da har vi ihvertfall tid til å få gjort ferdig resten av rommet! De hadde også en liten sofa med sjeselong der som hadde passet perfekt på loftstuen. Bra tilbud også, kanskje vi skal gå for den... Og håpe de ikke leverer før i november denne gang??? Hihi, mye å gjøre på loftstuen før innredning altså... Først må vi male taket, deretter veggene, evnt tapetsere, pipa må mures, gulv må tas av og nytt må legges. Har planer om en diiiiger plassbygd hylle på den ene veggen. Lurer på en grålilla fargeskala med litt lys drivved eik på gulvet. Hvitmalt plassbygd hylle og hvitmalte tak. Familiebilder :) en liten grå sofa med sjeselong og et kistebord. Det er dobbeldør ut til verandaen og jeg vil ha gardiner og noen kule lamper. Masse leker så Leon og søsken kan leke der ute om morgenen mens vi drar oss litt (lukkbar dør slik at trappen til 1. Etg blir uproblematisk :) dette er altså våre vinterprosjekter, i tillegg vil jeg fikse vaskerommet litt. På 10 årsperspektiv vil vi pusse opp skikkelig der med flislegging og oppbygning av dusjnisje, men foreløpig er det totalt idiotisk med en smal baderomsinnrening og liten vask. Tror vi må en tur på IKEA og få byttet ut til kjøkkenunderskap med en skikkelig vaskekom (i porselen altså), benkeplass til å brette sammen klær og til å stelle baby samt overskap med plass til alle farlige ting som vaskemidler etc.

 

Oj, klokken er over midnatt! Må legge meg - fy søren så kort dagen blir når man jobber fra 14.30 - 22 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk første skoledag for vesla di Ønsker? Mange i klassen? Her har det gått over all forventning med lille keisers oppstart i barnehagen. Noen på gruppen til lille keiser har deltidsplass, en var syk og to har ikke startet ennå, så det var fire barn på to voksne i dag, og fem barn på tre voksne i morgen. Helt perfekt start. Lille keiser koste seg max, og kom inn dit jeg satt bare tre ganger på to timer. Hylte som en gris da vi skulle gå, og sovnet i vogna før vi hadde kommet oss ut av porten til barnehagen. Tipper han blir ganske fornøyd når han finner ut i morgen at han skal tilbake dit! Det gikk så fint i dag at vi skal prøve morgendagen uten meg fra starten av. Vi bor jo bare 50 m fra barnehagen, så jeg kan jo like god sitte hjemme som på et hemmelig rom der i barnehagen :)

 

Har også fått utnyttet godværet litt og malt en levegg på terrassen. Tar mye tid når man først må vaske med husvask, og så med soppdreper, og SÅ male. Føles liksom som om jeg har malt tre strøk på samme veggen! Har vasket gjerdet og en levegg til, så neste gang det glimter til med litt opphold, skal jeg hive meg rundt.

 

Ellers har vi svidd av mye penger i dag. Plukket ut bilder hos fotografen vi var hos rett før ferien. Ble mye fint, og vi har en sånn fotogreie i stuen av kirsebærtre, som det er plass til femten bilder i, men hvor hvert av bildene kan snurre, slik at det egentlig er 30 bilder. Begynte med bar bilder av prinsen, og så har vi skiftet ut noen hvert år, ettersom prinsen har tatt bilder i barnehagen og på skolen. Nå skal vi skifte ut en del og sette inn bilder av lille keiser også. De to brødrene er helt fantastisk like. Nå har vi jo på en måte lagt opp til det også, med å kle på lille keiser det samme som prinsen hadde på sekunder sin fotoseanse seks år tidligere, men likevel... Snakk om å være støpt i samme form!

 

Spent på hvor mye lille keiser sover i natt. Kanskje litt overkill å forvente resultater etter kun to timer i barnehagen, men det er lov å håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig bra krølle!! At det går så bra i barnehagen mener jeg :) Hvordan sov han inatt da? som en stein? .. og hvordan gikk det å levere i barnehagen nå imorges?.. ja, kanskje dere ikke har levert enda. Hehe.. er jo fortsatt tidlig.

 

Det kirsebærtreet med bilder dere har krølle hørtes veldig koselig og spesielt ut? :) hvor får man tak i det?

 

Det gikk veldig fint med 1. klassingen vår igår :) Hun var nok litt vel opptatt av alt som var nytt, at hun glemte sekken sin litt osv. Men det er jo så mange nye ting å ta innover seg at det er jo ikke så rart. Men det så nesten ut som foreldrene hadde drillet de andre barna.. for de fikset jo alt så det ut som. Vesla vår var nok litt mer distrè ja. Men, men. Det kommer. Hun syntes til gjengjeld at det ikke var noe problem å være alene i klasserommet uten de to bestevenninnene sine(som kom i den andre gruppa.. de kalles èn klasse, men er delt i to likevel.. i to klasserom).Hun var ikke av dem som nektet å gjøre ting, måtte ha oss foreldre  til å være med eller gråt. Det var det igjen andre barn som stod for. Jeg stod og tenkte et øyeblikk der at "her har vi alle typene. De sjenerte, de bråkete, de pliktoppfyllende og snille pikene, de som ikke vil begynne på skolen fordi det er så skummelt.. osv, osv". Vår vesla er nok litt distrè, men hun er veldig nysjerrig og gleder seg stort over å ha begynt på skolen ivertfall... heldigvis! :) De er forresten 29 elever i 1. klasse her nå.

 

Jeg rakk ikke å bake boller igår til ungene kom hjem fra skolen, for jeg var på skolen til vesla hele tiden. Men vi spiste spaghetti da. Favorittretten til 1. klassingen og gutten( som flyttet hit onsdag kveld).

Idag er første dagen som jeg og Kristin er her hjemme heeelt alene! Vesla og eldste tar minibuss og blir hentet i porten vår hver morgen og levert hjem på samme sted ved.. ja, nå får vi se idag da.. når vesla kommer hjem.. men ca ved kvart på to tenker jeg :)

Vi vurderer halv plass på SFO likevel da.. så får jeg og Kristin gjort litt annet enn å våkne og vente på at de kommer hjem fra skolen. Så vi tenker kanskje mandag, tirsdag og torsdag.. eller bare mandag og torsdag. Jeg har litt lyst til å se an barselgrupper også jeg da, og ha SFO til vesla den dagen. Og barselgrupper har ikke startet for vår del enda, noe vi gleder oss veldig til. venter på brev fra jordmor/helsesøster som skal tromme sammen gruppene :)

 

Idag blir en slapp dag. Jeg skal bare nyyyyte tror jeg. Kose med lillegull :wub: handle noe mat, ta noen telefoner angående dåp og kanskje gå over hvilket av strikkeprosjektene som er halvferdige og som jeg skal gjøre ferdig i løpet av høsten.

 

Mannen har nesten malt ferdig det som skal bli hans nye kontor. Tenker at han flytter inn dit i løpet av helgen jeg. tror han gleder seg til å kunne rote og styre så mye han selv vil. Tror rett og slett at det kontoret han har nå.. et helt nytt, stort og fint rom blir rett og slett akkurat det: FOR nytt og fint for ham ;) Så fort han er flyttet ut, så flytter jeg sysakene mine inn der tror jeg. For da kan jeg begynne å pusse og male på et annet stort og arvet framskap som vi skal ha på kjøkkenet til servise osv. Men kjøkkenet trenger også en liten touch med hvit maling på veggene ser jeg, og murveggen til peisen på kjøkkenet skal også males. I en annen farge en hvit som den er nå.. fordi vi synes det er så stygt med soten oppover veggen som gjør den så stygg. Jeg tenker muligens en type kalkmaling jeg.. i brun eller grå. Da vil veggen se rustikk og grov ut og siden den muren er så massiv og stor så vil det bli ganske tøft tror jeg. 

Idag er det jo meldt regn, så det blir nok ikke noe utearbeider hverken av sorten maling eller planlagt klipping av hekk før høsten kommer. Det får vente til imorgen da det er meldt litt bedre vær :)

Forresten sjelden jeg har sett et Norges-værkart på værmeldingen som er SÅ grått over hele landet! Baaare mørkegrå skyer med regn jo! jaja, på tide å innse at sommeren er virkelig på hell. Vesla har fått med seg hele regntøysettet, gummistøvler og skift i tilfelle kliss-klass-vått tøy ;)

... og klart.. hvis jeg har nybakte boller og kakao med krem klart til de kommer hjem idag så hadde de nok vært veldig fornøyde unger tror jeg :P Fyre i peisen og sette på en eventyr-film på tv kanskje i tillegg, så blir kosen komplett? :) Ja, det synes jeg de har fortjent idag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg min første feriedag idag. Deilig!! Tullet litt med mini i senga før vi stod opp og spiste frokost sammen. Nå sover han ute og samboet ii senga mens jeg har slappet av på sofaen med en kaffekopp. Vi drar til Spania i ettermiddag så jeg burde egentlig pakket. Er heldigvis bare litt som mangler. Går veldig opp og ned her om dagen. Men jeg håper vi kan ha det fint på ferie. Alt ligger jo til rette for det med null husarbeid og jobbfri. Jeg gleder meg ihvertfall masse til å bade med mini. Og at jeg kan kose med han hele dagen. Føler at jeg aldri får nok kos, blir liksom bare mer og mer forelsket i den lille godgutten. Er spent på flyreisen. Flyet går 19.25, rett i leggingen. Men håper han får sove på flyet. Ellers blir det en lang dag for lillegutt.

 

Er egentlig litt stresset for pakkingen. Skulle helst blitt ferdig så vi kumme slappet av litt før vi dro men jeg fikk beskjed av samboer om å vente.Tørr ikke trosse han nå rett før reisen. Skrekken er at vi ikke får dratt. Men da drar jeg alene med mini!!

 

Huff nei, jeg er så rastløs at jeg klarer ikke å skrive mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at første skoledag gikk fint for din lille Ønsker! Høres ut som om hun er veldig klar for nye utfordringer. Angående SFO, så får du sikkert beskjed fra den lille prinsessen selv ganske snart. Hvis det er likt som på prinsen sin skole, så er de fleste med på SFO noen dager, og han ble i hvert fall ganske sur for at han ikke fikk være med. Han gleder seg allerede til vi skal flytte, for da kan han være med de andre kompisene sine på SFO.

 

Lille keiser er levert i barnehagen. Nesten litt skuffet over at han ikke skrek noe da jeg gikk ;) Det kan jo selvsagt ikke ha noe med at de var ute i dag, og at han ble tatt med til verdens største søledam for å plaske?? Jaja. Jeg skal hente han igjen halv tolv hvis han ikke skriker før den tid. Spennende!

 

Den bildegreia vår kjøpte vi av fame da vi tok bilder av prinsen for seks år siden. Ser litt ut som en skillevegg med to folder så den kan bøyes etter ønske, og med fem snurrerammer i høyden og tre i bredden. 16x20 cm bilder i. Litt odd format, men det har funket fint å klippe til.

 

Masse god tur til det varme sydenland Babysyk! Håper det er det som skal til for at dere kommer på rett kurs igjen og finner tilbake til det dere likte med hverandre som nyforelskede, og kan finne ut av utfordringene dere har nå :) uansett må du nyyyyte ferien og tiden med skjønne lille gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på ferie Babysyk!! :) Håper dere får en fiiiin ferie!

 

Ahaa.. så fotografen har et slikt tre altså. Ok. Har lurt litt på om vi skal ta en tur til fotograf hele familien her. Men det er jo sååå dyrt, er det ikke?!? Dessuten er jo mannen superflink til å ta bilder da så, og  jeg tror kanskje han ville irritere seg over småting på bildene dersom det ikke var bra nok ;) men hvis vi skulle ha gjort det, så tror jeg ivertfall han burde selv velge fotograf! :P

 

Det er helt snålt å være her alene i huset bare med Kristin! Det er jo ikke bare, bare det heller da. Det var virkelig ikke så lett å sette bolledeigen isted for eksempel. Hun bestemte seg for å våkne klokka halv ti, fikk mat, ville opp så vi skiftet, ammet og koste litt. Men hun vil så absolutt IKKE ligge for seg selv altså. Hverken i vogn, lekegrind eller til og med i vippestolen. Så nå satte jeg vippestolen på kjøkkenbenken(selv om jeg har lest at det bør man ikke) mens jeg småpratet med henne mens jeg lagde bolledeig altså. Det gikk sånn passe. Hun likte ikke det så godt heller.

Nå har jeg lagt henne igjen for hun gjespet og survet. Hun har nå sovet i tjue minutter og ser ut til å våkne. Da får vi kose masse da ivertfall. Mens vi venter på at bolledeigen er ferdig hevet. En time til så kommer barna hjem fra skolen også, og da hadde det vært koselig å friste med ferske boller og kakao synes jeg.

 

Mens lillegull sov her så har jeg såvidt begynt å lete litt i gamle strikkeprosjekter. Tenkte å gjøre ferdig en jakke til vesla.. men finner ikke oppskriftshefte. Det er i grunn litt merkelig at det ikke ligger i posen sammen med selve strikketøyet. Hmm.... :huh:

Nei, får hente lillegull her jeg. Nå er det ikke bare knirking her hører jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på side 2!!!! Det går jo ikke an ;) hihi

 

Gravefolka har ordnet opp og nå ser det såååå bra ut ute :) straks klart til å sette opp gjerde :) er superhappy, skal blogge etterhvert - men nå må jeg bruke tiden på hage slik at jeg rekker det som skal gjøres før høsten er for godt i gang...

 

Var på hyttetur med Leon i natt, har kost oss skikkelig og slappet av Max :)

 

I tillegg har jeg funnet ut at vi skal ha epletrehekk mot naboen ved grønnsakshagen - det blir bra tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre dag alene med Kristin i huset og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal ta meg til. Hun sover, så jeg kan liksom ikke starte med masse bråkete husarbeidet heller ;) Dessuten støvsugde jeg igår, så det trenger jeg ikke idag. Ikke kan jeg male ute heller.. da det som står igjen på 1. strøket fortsatt er vått etter regnet som kom igår/inatt. 

Helgen har vært fin. Lørdag begynte jeg å male klokka 8 før alle hadde stått opp, og holdt på til halv ett.. med en halvtimes lunsjpause. Svigerfar kom også og malte en vegg for oss. Gjett om jeg var glad for det!! :) Men nå når jeg har gått over huset utvendig, så ser jeg at det virkelig er litt å male altså. Pyntelist/brystning rundt hele huset, en halv vegg + 5 vindusommramminger, taket innvendig på en veranda og alle vindskier skal taes ned, vaskes med kraftvask og males hvite. Så for å si det slik.. jeg håper september blir en fin måned!! For det trenger jeg! Det blir nok mest maling i helgene fremover.. da det er litt vanskelig å sette igang noe dagene når jeg er her alene med lillegullet. 

 

Søndag ble brukt til å sette på bokbind på hundre-og-ørt-og-førti skolebøker føltes det som! :P Mannen snekret litt inne siden det var regn ute. Han er snart ferdig med kontoret sitt og flytter inn der i løpet av denne uka tenker jeg. Ellers så snekret han litt på soverommet i 2. etg. som vi pusser opp, ferdig med en vegg der nå tror jeg. Jeg skal bestille fototapet til den ene veggen der. Eldste vil ha et bilde av røde roser. Ok, så skal hun få det. Det får bli et ungdsomsrom uten altfor mye føringer fra meg :)

 

Kristin har begynt å ville legge seg mellom ni og ti på kvelden nå.. og sover nå til halv syv på morgenen. Herlighet sier jeg! Det er jo helt fantastisk! :) Jeg ammet henne halv syv imorges og la henne ned igjen og så stod jeg opp med alle de andre og forberedte frokost og skolemat. Vesla er ganske distrè så her måtte jeg hanke inn en bok her og en bok der, og penalet et helt annet sted.. og huske å kneppe jakka hennes.. og det å gre håret hadde hun visst glemt.. og tilslutt så satt hun jo såklart opp ned på stolen da hun tvang i seg frokosten.. som hun IKKE ville ha, men som jeg og faren hennes sa at hun MÅTTE spise! :D  Puhh.. kjære vene.. hun er aktiv og en liten håndfull hun vesla vår :P

 

Kristin har begynt å våkne igjen hver 3. time og vil ha mat.. og det er fint, så får vi en rutine på det. Ja, for nå sover hun til ca ti, er oppe en times tid, så sover hun igjen. Det gjorde hun jo ikke før, så det er nok som med flere av deres barn.. at de har fått en bedre soverutine etter noen få mnd. 

 

Fortalte jeg at vesla har ommøblert stue, kjøkken og sitt eget soverom? joda. På søndag da jeg sov lenge sammen med Kristin, så hadde hun stått og pekt på møblene og bedt faren sin om å flytte det. Han hadde prøvd å si at kanskje de skulle vente på meg, men da hadde hun kommet med en lang argumentasjonsrekke om at det ble sååå mye bedre slik hun hadde tenkt, så han gjorde som hun sa. Og det ble faktisk veldig bra! Både praktisk og veldig pent. Så hun har sans for litt kreativt også hun tror jeg jammen! :D

Forresten.. som om ikke vi har nok å drive med, så bestemte jeg og mannen igår at vi skal pusse opp stua også. Veggene er hvite og var det første rommet som ble pusset opp.. for ca ti år siden. Veggene er nå IKKE pene lenger, og vi skal male i en farge som heter "Hvit Te". Listverk skal fortsatt være hvite. Vi skal kjøpe nye møbler også. Sofa, tv-benk (men henge tv`n på veggen), koselige lampebord og nye lamper, gardiner(det har vi ikke hatt her, noe som har bidratt til et visuellt kaldere rom) og kanskje, dersom det er plass.. kurvstolen med puff og nye putetrekk til det. 

Jeg sa jeg kunne tenke meg nytt spisestuemøblement og gjøre om litt på kjøkken/spisestue også.. men vi fant ut at for det første har vi ikke råd til de nå, og i tillegg så venter vi til minste gullet er ca en slik alder som vesla er nå.. altså.. ikke søle-alder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut ønsker :) her skal spisestuen byttes når vi er ferdige med småttiser. Sammen med sliping og lakking av parkett :)

 

Er ferdig med postarbeid for i dag og tenkte å ta en innsats på operasjon. Ellers håper jeg på en kort dag - vil dra å kjøpe bærbusker! Er redd det er veldig utplukket - var der rett etter at salget startet, men da var jo ikke bedet i orden. Nå derimot :) får vi alt i jorda i år kan vi kanskje få litt bær til høsten - Leon er helt vill etter bær :) på skogtur i går pekte han og ropte etter bær oppe fra meisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm... deilig med bær :P Skal nok ha noen bærbusker her også.. på den delen av tomta hvor vi har epletræ og skal ha kjøkkenhage. For vår del blir det; rips, solbær og bringebær. Disse buskene blir det mest sannsynlig bare to av hver busk. Det er det vi trenger. Ellers blir det en god del mer jordbær(svigerfar har en jordfreser som jeg tenker på å låne til formålet)og så skal jeg prøve meg på blåbær selv om jeg ikke tror jeg kommer til å lykkes så voldsomt med det. Men gøy å prøve ivertfall. MEN.. alt dette blir neste år. Da skal vi konsentrere oss om hagen og ikke huset :)

Håper vi får se bilder på bloggen din når du har plantet epletrærne Camillok! Tenker det blir fint jeg. Hva slags epler skal dere ha? høst? vinterepler? Vi har pleid å høste og ta en dag og kjøre ned til Askim Frukt-og Bærpresseri med vår lille avling. Litt artig. Der kommer alle slags folk.. og til og med bønder på traktorene med hengere fulle av epler! Dessuten er selve stedet så innbydene. De har gjort om, for tidligere kunne det se litt stusselig ut.. litt fabrikkaktig. Men nå.. nå ser det hele ut som en innbydende butikk i en del av presseriet. Fine gavekurver satt sammen med forskjellige produkter som de selger.. som solbærgele, pærecider(den er favoritten til mannen og meg og vi må alltid ha maaange flasker av den og fersken-cideren), en flaske eplemost og kanskje en liten flaske ritni.. alt pakket inn i cellofan. Vi har kjøpt noen slike gavepakninger og gitt bort når vi er bedt i en litt fin middag, eller i julegave eller lignende.Folk blir alltid så glade for det :)

 

Puhh... denne uken blir tøff. Begynte allerede idag ;) Mannen er på kurs hele uka og kommer hjem seeeent, og jeg må hente gutten på skolen ettersom han ikke har fått busskort enda :( Vesla kommer hjem forholdsvis tidlig og i tillegg til dette har jeg lillegull som må være med på hele styret. Eldste er den som bidrar og hjelper meg mest! Hun er en utrolig god støttespiller altså! Likevel har jo hun sine egne lekser, men denne uka blir hun mest som en ekstra voksen. Det synes jeg er litt leit da, og at hun får mer oppgaver enn hun burde ha. Hun er så pliktoppfyllende at det er så lett å be henne om tjenester så ofte. Der måjeg skjerpe meg!.. og bruke de andre to også som faktisk også bor i huset. Det er bare at de er litt mer slomsete.. men likevel.. de burde bidra like mye ;) Jeg må virkelig ta tak i det der! Nesten så jeg gruer meg for resten av denne uka :(

 

Jaja.. Kristin sover søtt i vogna si da, siden klokka ti. Selv håper jeg på å orke å vaske vinduer imorgen. Ikke at jeg ser frem til det.. men det må virkelig gjøres. Og så vi som har hundre-og-ørt-og-førti vinduer da :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja jenter, er inne og leser støtt, men er ikke alltid tid å svare. Og fra moben blir det ekstra pes da. MEN!!! Pakken er kommet! Og der var både påskeharen og egget og røveren og fengselet og alt for enhver smak!! Haha.. Så nå er det meste prøvd ut..utenom en som jeg må venne meg til tanken på... Gøysi var det. Så mye latter!!

 

Ellers tror jeg at EL var lørdag(natt til søndag), og ikke tidlig forrige uke som"boken" sier. La inn aksjer mandagen, søndag morgen OG kveld, og en avhopper idag. Så får vi se hva det blir til.. :)

Nå er det natt, skal prøve å tyte mer imorgen (rolig på jobb, tilbake på prosjektet nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å lykkes med blåbær? Godt jeg ikke leste det før jeg dro på hagesenteret da ;) nå står ikke mindre enn fem sorter blåbær ute og det ble en minikiwi, en hvit rips og en svarthyll i tillegg! Var skikkelig trøtt etter middag, men jeg tok meg sammen og gikk ut for å klippe plenen. Da kviknet jeg til og nå har jeg gjort klart til å sette opp gjerdet ved frukthagen :) får se hvor mye jeg får til i morgen - svigers kommer til helgen og det hadde vært utrolig bra om vi fikk opp selve gjerdet mens de er her - stakittet kan vi sette opp siden. Eller dvs - jeg vil ha opp stakittet i frukthagen relativt raskt da - må jo få plantene i jorda ;) selvsagt skal jeg blogge det! Blir moreller og plomme der, sammen med bær og roser. Eplehekken kommer bak grønnsakshagen og skal bestå av flere typer epler og et pæretre. Gleder meg til resultatet :) må ha morelltreet og pæretreet i hengekøyeavstand da... Hihi

 

Askim frukt og bærpresseri ja - det er litt flaut å si det, men jeg har aldri vært der. Og jeg har bodd der og gått på skole der!!! Jaja, har drukket og spist masse av produktene - og det er virkelig gode saker :)

 

Vi har bestemt oss for å få oss vaskehjelp vi nå. Må bare få tak i noen. Har vel svidd av litt mer på hage enn det som sunt er denne mnd, så det blir uansett ikke vaskehjelp før neste mnd. Men det er virkelig påkrevd - kanskje vi til og med kan få tid til å vaske vinduer når vi slipper generell vask??!? Uansett så tenker jeg at det vi har lagt ned i Hagen i år er en god investering. Nå er det ikke såååå mye igjen av Hagen som det MÅ gjøres noe med fordi det ser rotete og lurvete ut. Etter det kan jeg bare kosepusle med ting og tang. Hehe, hvem prøver jeg å lure, kommer sikkert til å ha store prosjekter hvert år jeg :P

 

Vel, nå var det plutselig sent her, må hoppe i køya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. så gøy da FruLS :D Gøy med forundringspakk :D .. og dere har fått lagt inn endel aksjer?! Så bra. Da skal du ser det blir spire snart vettu :)

 

Så moro med så mye forskjellig i hagen da Camillok. deilig med plommer, pærer, moreller osv, osv :) Plommetreet vårt tar virkelig lang tid å bære frukter! Ble plantet for kanskje 8 år siden og det har ikke kommet noe enda ;) Men det står i en bakke med endel ugress.. og da tror jeg desverre gresset tar det meste av næringen. Dessuten er nok elgen og rådyrene litt harde med det :(

 

Vel.. jeg har da bare hørt at blåbær skal være litt vanskelige. De trives jo best i skogen hvor det er litt halvmørkt og fuktig hele tiden. Så det er vel akkurat det som er utfordringen. For de som har slike plasser i hagen så er det sikkert ikke vanskelig :)  Jeg har lurt på kanskje å plante blåbær et annet sted på tomta som er mer egnet enn i kjøkkenhagen. Mer i skogholtet her. Akkurat på grensa til eiendommen hvor det står myyye grantrær. Tenker det kan bli litt kos også etterhvert hvis det bærer frukter. Jeg kan be ungene gå bort til skogholtet og plukke blåbær når vi skal ha pannekaker :)

 

Jeg koser meg med lesingen om prøvingne deres på nye spirer jeg nå :) det er så koselig :) likevel må jeg innrømme at jo mer jeg leser om det, jo mer sikker er jeg på at jeg er ferdig med å produsere barn nå. Såklart det har litt med alder å gjøre, men også det at jeg i tillegg allerede HAR store barn.. OG små, og det kommer en tid hvor man begynner å bare glede seg over å kose seg med de man har. .. og DET er godt kjenner jeg :) Kristin har begynt på str. 62, så str. 50 og 56 er lagt bort.. og skal kastes eller sendes til Polen. Og jeg synes det er deilig å få ryddet og å få babyting litt etter litt ut av huset. Ikke misforstå.. jeg eeelsker baby-Kristin og alt som har med henne å gjøre såklart. Jeg smiler av tanken på henne :P  :) , men det er også fint å gå videre med de jeg har. En sterk følelse av en komplett familie føles det som. Mannen og jeg har avtalt at vi skal bare ta vare på ting jeg har strikket eller ting barna har fått strikket eller sydd til dem og store ting som lekegrind, sprinkelseng, trappegrind og tripp-trapp-stol.. ja, og faktisk lammeskinnspose(som eldste skal få til sine barn siden den ble kjøpt til henne da hun ble født). Ellers kvitter vi oss med alle klær osv etterhvert som Kristin-søta vokser. Hihi.. merker at når jeg skriver om henne så savner jeg henne. Hun sover nå. Jeg har tatt et laaangt bad med både badesalt og skum og har akkurat fortært to skiver med banan og en kopp kakao :) Skal si det var godt med det badet for de vonde og stive skuldrene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke innlegget ditt i går jeg fruLS... Men det høres jo ut som om mannen er med på en liten til :P skulle ønske vi også hadde litt overskudd til gøyal leking... Hos oss blir det så sjelden at vi har mest lyst på romantikk - ikke så værst det heller da :D

 

I dag har jeg fått være med på keisersnitt :) fantastisk :) har lyst på gyn ja - men er det for mye jobb? Vi får se!

 

Ønsker - synes dagene dine høres supre ut jeg :) lille søte Kristin og de andre herlige barna. Nyte livet er viktig og riktig - det er jo egentlig så kort! Leon er så herlig om dagen, tror nesten ikke det er mulig å bli søtere :) har på en måte ingen hast å få en til, men samtidig vil vi gjerne... EL nærmer seg, er litt usikker på hva vi skal gjøre... Starte i distrikt og bare gjøre to mnd av seks er kanskje ikke det lureste. Velvel, rundt EL er jeg jo alltid veldig gira så det blir vel et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute i kveld også til mørket stoppet prosessen. I morgen er det nattevakt, så jeg begynner ikke før 17. Kanskje jeg kan gjøre litt ferdig da, har fått laget grøft i jorda som skal fylles med singel (blir under gjerdet slik at ikke det blir så mye gress under). Må kjøpe inn duk før jeg kan fylle på, får se hvor opplagt jeg er. Må nesten rydde litt også siden svigers kommer torsdag.

 

Uff, er så usikker på ny baby jeg nå... :( har ikke lyst på så mye aldersforskjell, men det er virkelig dumt å få baby i distriktsturnus :( har jo lyst til å bli ferdig med turnus også og ikke være avhengig av resttjeneste og statens autorisasjonskontor for helsepersonell (som alltid lager krøll og tull). Men for å ikke få baby innenfor distrikt må vi ikke bli gravide før på nyåret. Det er vel grenser for hvor lang tid det tar å bli gravid - spesielt siden jeg har blitt gravid annenhver mnd, og jeg kan da ikke miste flere ganger nå! Å begynne på pilla føles helt feeeeeil. Vil jo ha baby :) føles så feil å være over 30 å ikke ha fast jobb. Føler meg for gammel til å være kasteball rundt omkring! Jeg skulle så gjerne hatt ordnede forhold og fått baby når de kommer uten å måtte tenke på muligheter for å fullføre utdannelse, lønn, ferie etc. Velvel, om vi får nå så ordner vel det meste seg på et vis og vi kan få nr tre når vi vil etter det :)

 

Lurer på hvordan babysyk har det på ferie jeg. Håper dere koser dere :)

 

Ønsker - har du blogget noe mer? Får ta en titt ;) skal få blogget litt om gjerdeprosjektet snart jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med stein under gjerdet da Camillok. Det blir en virkelig fin hage hos deg altså!  :)

Jeg hadde nok kunnet vært ute og malt idag før Kristin våkner jeg da.. men jeg orket ikke. Kort-dag på skolen idag også, så barna vil være hjemme ved halv tolv-tiden. Tenkte å ta en tur og kjøpe meg noen gode joggesko idag etter det, men jeg har aldri likt å ta med meg små barn i butikker! Det blir bare mas og kjas av det. Likevel skal jeg nå begynne å trille turer for alvor og da behøver jeg skikkelig gode sko. De andre har jeg begynt å bruke når jeg maler og skal bruke dem som arbeidssko og i hagen, så de er ikke særlig pene lenger.

Jeg tror virkelig jeg bruker under snittet enn folk flest på klær, sko osv. enn andre jeg altså! Derimot kanskje over snittet på interiør ;)

 

Camillok.. jeg skjønner godt at du tenker litt frem og tilbake angående baby. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok ventet på at jeg hadde jobb og var ferdig med det meste angående hus og hjem.. det siste er dere kanskje? Grunnen er at det er så fint å ha ordnede forhold og slippe å bekymre seg for økonomi, å få jobb osv.. for det ER jo de arbeidsgivere som ser på at man har små barn( ergo= mye syke..og mor mye borte fra jobb) osv. Dessuten vil krangling om økonomi være mer tilstede hvis man er usikker på hvor lenge eller om man har jobb, og det er jo ikke noe særlig for familielivet. Og alle vet jo at det er dyrt med barn. At man bør være ferdig med bygging og oppussing sier jeg av erfaring! Det er helt klart MYE mer styr å pusse opp med små barn fartende rundt seg.. og spesielt hvis man har flere. Har man ett barn så kan en av foreldrene passe lett på det mens den andre pusser opp.. eller som hos oss, 3 store som klarer seg selv eller hjelper til med vesla, og en baby som sover mye og ligger i vogna. Men med to små som løper rundt og kan tippe oppi malingsbøtter eller smake på white spirit( skrekk og gru) så hadde jeg nok ventet med flere barn enn ett til hus og hjem var helt klart ja. 

Men igjen.. hvis man ikke vil ha flere år mellom barna.. ja, det får være opp til hver og en tror jeg.

Tror det er vanligere at barna kommer tettere nå jeg. Synes mange blir gravide igjen når første barnet er ca ett. Tidligere, da eldste var liten, så var det vanligere å ha tre år mellom barna. Det var så veldig typisk at mor ble gravid igjen når første barnet var to år. Hadde kanskje noe med å gjøre at første da mest sannsynlig var ferdig med bleier når man fikk neste?! vet ikke helt jeg, men nå er det vanligere at det er 2 år mellom søsken tror jeg. Selv var da eldste 9 år da vesla kom, og vesla var nå 5 år da minste gull kom til verden. De gjør likevel mye sammen, eldste og vesla. Jeg kjenner søstre som det er 9 mellom.. og de har et supert forhold. Jeg tror ikke alt avhenger av alder av om søsken vil bli godt knyttet til hverandre og ha et godt forhold hele veien.. også når de blir eldre. Jeg tror det vel så mye har med personlighet å gjøre. At de passer sammen. Noen søsken er som erteris og noen vil nesten gå hver sin vei og liker helt forskjellige ting. Jeg har gjort mye hobbyting og baking sammen med ungene her, og de elsker det! Dermed gjør det mye slike ting sammen. 

Nå har jeg tenkt å la vesla snart få lov til å måle opp i desilitere, gram osv.. greit å kunne når hun nå har begynt på skole og har matte. Dessuten har hun og jeg en avtale om at vi skal lage middag sammen hver onsdag. Da blir det grønsakssuppe med salt kjøtt eller lapskaus i mange onsdager fremover :) Så skal jeg lære alle jentene å lage fiskekaker,kjøttkaker og karbonader fra bunnen av (lett for vesla å bli med på det for hun kan forme dem i hånda si), og de store jentene skal få lære å lage hvite og brune sauser på forskjellige måter.

 

Når det gjelder hobby så har alle lært å spare på f.eks fiskebollbokser eller pastaglass eller tomatpurè-glass. Sistnevnte er fine å lage med ståltråd-hanker og putte telys i og henge opp i trærne på vinteren, eller som ungene gjør.. pynte dem med klistremerker og decoupage(serviettmotiver som er klippet ut og limt på)og tenne telys i dem på bordet når de har besøk(de store jentene får lov til det), blikkbokser som man dekke med pent stoff, tapetrester, ferdige pene ark med mønster man får i hobbybutikker, bokbind, en Donald-side.. ja, hva som helst egentlig.. og jentene tar kanskje en blonderemse øverst.. og boksene brukes til oppbevaring av forskjellige ting.. som f.eks. tusjer, fargeblyanter, hårstrikker mm. 

 

Igår kjøpte jeg og ungene kina-mat vi :) kunne ønske det var like mange take-away restauranter for indisk mat som for kina-mat forresten!! Elsker indisk mat!! Har en svoger som er pakistansk da.. og lurer på å lure ham til å gi meg et matkurs i pakistansk mat snart. Har smakt NOE, men har masse tilgode. 

 

Jaja.. tror jeg får gå å banke litt tepper jeg dere, og vaske wc og bad. Det er greit å sette av tid til det.. nå har vi fire av de rommene.. mot ett før! Lurer forresten på å ha en masse forskjellige bilder på det ene toalettet. Av alt mulig som er gøy og har mye detaljer. Masse morsomme bilder i svarte rammer over en hel vegg der hadde vært litt moro tror jeg. Dessuten vil jeg henge opp svømmebilder av alle ungene. Alt fra babysvømming til svømming i sjøen og vannski de har stått på. Hva tror dere? hadde blitt kult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det Babysyk? :) .. neida, jeg forventer ikke svar.. hehe. Du er vel ikke hjemme igjen. Var det en eller to uker Babysyk skulle være borte mon tro? savner henne og innleggene hennes jeg! :mellow: Gleder meg til du er tilbake :)

 

Her planlegger jeg dåp. Den blir mest sannsynlig i oktober, men foreløpig er det kræsj her og kræsj der med datoer. Må jo ha med fadderne til lillegull, men orker ikke dåp altfor tett opptil juleforberedelser heller. Septemer kjenner vi er litt for kort tid til, og dessuten vil vi helst være ferdig med huset og taksten på det før vi skal ha dåp. Så det må bli dåp i enten oktober eller tidlig november. Vi skal leie et sted. Et vakkert og veldig staseelig hus med flere forskjellige vakre og gamle rom.Det skal fyres i peisen og "vi" skal servere viltgryte. Jeg skal lage cupcakes, Sara Bernard-muffins med mørk og fyldig sjokolade oppå.. og en fransk kake/terte med masser av bær på toppen (må huske på å kjøpe inn nå og fryse ned :) )

Har så utrolig fine bilder fra dåpen til vesla. Sånn ordentlig slektsbilde i kirken foran alteret, med presten og greier.. og ALLE 30 personene smiler og er pene på bildet :) Men ekstra fint var vår "lille" kjernefamilie. Jeg hadde en klassisk mørk blå kjole til knærne, mannen med matchende mørkeblått slips og alle de tre store hadde bunad. DET var fint det! Passet også veldig fint med fargene i rødt, hvitt og blått da hun ble døpt i mai.

Denne dåpen har ingen av de tre store bunader.. men jeg tror jeg må få til et matchende bilde igjen. Lurer på om jeg skal ha samme kjolen( fra Victoria´s Secret)men vet ikke heeelt hva ungene skal få av klær! Noe som kler alle.. lange og tynne, lave og litt kraftigere.. hmm.. jeg må gå i tenkeboksen ;) Har mest lyst til at vesla skal gå med en stor sløyfespenne eller hårbøyle i håret litt på snei liksom, og helst en klassisk kjole og en pen cardigan over. Det er jo noe som de store jentene kan ha også.. bortsett fra den store sløyfen på snei da.. det tror jeg de helst vil styre unna(blir nok litt for "pike-aktig"). Gutten har sorte, råkule halvhøye sko med firkantet tupp. Utrolig stilige! Sorte dressbukser må til for å matche pappaen sin.. men vet ikke helt om vanlig hvit skjorte blir litt for kjedelig og anonymt?!? Hva ville dere brukt av overdel? kanskje en vest over skjorte?.. siden det blir høsten dåpen skal være? Baaah... klør meg i hodet her. Vil ikke at det skal være bare dystre og mørke farger selv om det blir i høst heller.. det er jo en stor FEST! Lillegull sin store festdag! :D  :wub:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

akk, så gøy med dåpsplanlegging ønsker! Her skar jo den biten seg ekstemt i og med at jeg lå rett ut på badegulvet og spydde hele natta... Dro jo på meg en kjole men hadde ikke barbert leggene og håret var fett... Og jeg var så kvalmsåkvalmsåkvalm :( Håper det blir bedre navnedag med neste :) Kanskje jeg da får se hva alt dette med matchende påkledning etc handler om :P

 

Her ble det til at vi la inn litt aksjer onsdag kveld likevel. Jeg er så imot å bli styrt, det ordner seg vel på et vis uansett. Jeg har jo gode referanser også, så om jeg må vente på å få fullfurt turnus så skal jeg nok få meg en jobb i påvente - fordelen er jo at jeg trives stort sett overalt :)

 

Nå har jeg vært på nattevakt og skal legge meg, men jeg bare lurer på en ting ønsker: Jeg skal ganske snart (månedsskiftet august/september) bestille peoner og trepeoner fra kina. Du snakket jo om peoner, her er det virkelig mulighet for å få det beste av det beste :) 

 

www.paeoniarockii.com

 

Pris på trepeonene er fra 90-170 + moms og frakt (ca 50 kr frakt og 27 % moms og toll), dvs fra 170-250 sånn rundt regnet, og ca 40 + moms og frakt for vanlige peoner dvs ca 100-lappen. Man får de som barrotsplanter, dvs et par tørre brune greiner med røtter på :o Har vært i kontakt med noen som har importert derfra før, og det har blitt veldig flotte planter - noen har til og med kommet med blomster allerede sommeren etter planting! Selv om det ikke er normen da, peoner er jo noen særinger :) Men fikk inntrykk av at mange av de vanlige peonene blomstret allerede da og at det var skikkelig kraftige røtter, mye bedre enn de man får kjøpt på plantesenterne her. Hvis du vil være med så sender jeg gjerne videre til deg altså :) Og til dere andre, hvis dere vil ha noen trepeoner/peoner så bare heng på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha..når jeg leser det siste innlegget mitt så ser jeg at jeg er i overkant opptatt av planlegging og detaljer :D Det blir nok bra uansett tenker jeg, matchende klær eller ikke.. haha :D Fest blir det ivertfall!  :)

Men ja.. jeg husker du fortalte om navnedagen til Leon ja Camillok! Huff. Det var fælt. Så sårlig du ble!.. også cupcakes`ene du styret med. Så mey du ordnet til festen og så ble du så syk. Helt forferdelig kjedelig at det skulle skje akkurat DEN dagen :( Som du sier.. får håpe det blir bedre med din neste da. Skal vel i grunn endel til for at så katastrofale ting skal skje to ganger!Heldigvis!

 

Jeg tror jeg står over peonene fra Kina jeg Camillok. Men ellers takk for tilbudet :) Du får ha lykke til med importen, plantingen og jeg gleder meg til blogginnlegg om det. Blir sikkert fint :)

 

På tide å forhåndsstemme snart forresten. Stortingsvalg igjen. Spennende denne runden. Ser litt på debatter på tv, men synes debattene da jeg var ungdom var MYE bedre! Gro mot Kåre osv.. helt andre måter å diskutere på. Men det blir nesten litt for nervepirrende i år den 9. sept kjenner jeg ;) 

 

Har vært ute på trilletur idag. Deilig og varmt var det, så det var godt. Men jeg fikk gnagsår av nye joggesko da. Kjedelig å gå resten av turen da.. men, men. Koselig å prate litt på veien med andre som er i permisjon også :) Vi gikk ikke så langt. Halvannen time kanskje, men vi gikk ganske raskt.. og fikk opp pulsen litt. Det var kjekt ! Nå tror jeg jeg skal køye rett og slett. Skal ut igjen imorgen, og etter det prøve å få malt litt igjen(såklaaart! ;) )Har vært nesten en uke uten maling, og nå tror jeg jeg må sette inn støtet og bli ferdig. Vil helst være ferdig innen 1. september. Det blir kjøligere om natta og ting tar lenger tid før det tørker osv. Har med vilje ventet med å male sørveggen til sist, for den tørker greit så sent likevel. Det blir jo den varmeste veggen og der sola står høyt og lenge fortsatt så. Så kan jeg etter det begynne på å gjøre ferdig hagen for høsten også. Klippe hekk, rydde rundt osv, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh... høres ut som en flott dåp du planlegger for minstemann Ønsker! Blir helt nostalgisk jeg... Særlig siden kalenderbildene for denne måneden er av lille keiser i dåpskjolen sin, tatt for ganske nøyaktig ett år siden ;) Lykke til med planleggingen!

 

Maling er så gøy! Hadde nesten glemt hvor artig det var. Har gått i gang med å male en vegg på terrassen. Og så har jeg malt noen utforinger i takvinduene våre. Vi gikk på en liten motivasjonssvikt etter at vi saget feil på en plate, og måtte dra på butikken og kjøpe ny plate, men nå er vi back on track og er forhåpentligvis snart ferdig. :)

 

Jeg har hatt veldig korte dager den siste tiden, derav lite kommentering her inne. Har stort sett lagt meg sammen med eldstemann i 20-tiden. Prinsen har vært syk og har gått glipp av nesten alle skoledagene denne første uken i 2. klasse. MEN han har rukket å ha lesetest og har gått opp 4 (!) lesetrinn i løpet av sommerens leseøvinger, godt motivert av Jo Nesbøs "Doktor Proktor". Han var stolt som en hane her han kom hjem og fortalte at han måtte bytte lesegruppe...

 

Lille keiser koser seg max i barnehagen, i hvert fall det vi får rapporter om. Blid som en sol, og lett å få med alle mulige aktiviteter. Spiser godt gjør han visst også. Han var forresten på helsestasjonen i går og fikk MMR-vaksine. Helsesøster var litt bekymret for at han hadde krysset to persentiler på vekt/høyde kurven. Han hadde bare lagt på seg 200g siden ettårskontrollen helt i starten av mai, men hadde strukket seg godt. Nå ligger han på 50-persentilen på høyde i forhold til alder, og 2,5 persentilen på vekt i forhold til alder. Vi har jo sett at han ikke akkurat er en blubb lenger, men har liksom ikke bekymret oss. Vet ikke helt hva jeg skal mene om det her. Han har jo vært masse urolig på natten siden han ble introdusert for fast føde fra 8-mnd alder. Og han har egenlig kun lagt på seg knappe 1,5 kg fra han var 8 mnd. Men han er jo blid og fornøyd på dagtid og vokser som en rakett i høyde. Kanskje det er noe i matveien han ikke tåler? Eller så bruker han bare syyykt mye energi og klarer ikke henge med i sitt eget tempo. Vel, vel, vi skal tilbake til kontroll om 10 uker. Får proppe i han alt jeg kommer over, så kanskje han bikker 10 kg ;)

 

Camillok - jeg vet ikke hva peoner er for noe, og får ikke lov til å åpne den linken fra jobbmaskinen her jeg sitter på vakt. Men jeg gleder meg veldig til å se dem i din hage (det er en plante, ikke sant?) Må google det der etterpå.

 

Ja, og så må jeg ikke glemme å meddele dere ukens gladmelding ;) Bergen kommune har gitt oss igangsettingstillatelse til sprenging på tomten!!! Juhuuuu, da er vi i gang i løpet av neste uke. Kan nesten ikke tro at det er sant... Vi skal faktisk flytte inn i drømmehuset vårt neste høst :) :)

 

Jeg har de to siste dagene sittet på med en kollega til jobb. Han bor 6 km unna, så jeg har stablet meg på beina urtidlig og kastet meg på sykkelen kl 06.00 på morgenen, eller skal jeg si natta?! Heldigvis mest nedoverbakker fra oss, så det har gått greit sånn sett, men jeg kjenner i dag at symfysen føles helt kræsjet... auauau... Må skaffe meg sånn kjerringsete tror jeg.

 

Åhh, pokker. Det valget nærmer seg med stormskritt. Jeg er helt åndssvak når det gjelder politikk. Vet knapt hvem som er statsminister. Aner ingenting om hvem av paritene som mener hva. Har prøvd meg på sånne valgomater, men får forskjellig svar hver gang. Joda, jeg skal nok stemme, men foreløpig vet jeg ikke på hva. Får høre med mannen hva han skal stemme, så er jeg sikkert enig i bunn og grunn. Sikkert helt uansvarlig samfunnsborger jeg, men jeg klarer bare ikke engasjere meg. Synes alt flyter likevel...

 

Da skal jeg snart gå nattavisitt og ellers bruke resten av kvelden på å heie på Camillok og krysse fingrene for at det blir en søt liten rosababy i magen snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, krysser fingre jeg også. Tror EL var onsdag/torsdag, så kos tirsdag var sikkert perfekt :) i går orket vi ikke, krasjet helt - Og hadde så vondt i magen :(

 

Her koser vi oss med svigers på besøk, i dag mens jeg var på vakt hadde de kjøpt masse klær til lille gull :) han får forresten tenner for tiden og sikler som en gal og bæsjer heeeele tiden!

 

Krølle; der kom det ja - det har liksom ligget og lurt en stund. Gutten din sover ikke nok! Det er jo ikke rart han ikke legger på seg. Kan jo skyldes noe han ikke tåler, men uansett bør dere gjøre noe med det. Kanskje det faktisk hadde vært riktig med sovemedisiner? Er i utgangspunktet skeptisk til den slags hos barn, men du er ikke akkurat av den klagende typen, og lille keiser har virkelig sovet fryktelig dårlig veldig lenge. Det har vært i overkant tungt for dere alle sammen tror jeg. Sier det bare rett ut jeg nå, håper dere får orden på det :) dere har fortjent litt normaldager snart :)

 

Gratulerer med tillatelse, det blir jo såååå gøy å starte prosessen :) som sagt, om du får til en blogg så hadde det vært gøy å få se :) her fikk vi gjort klart til å sette opp gjerdet i kveld - i morgen skal vi se om vi får begynt litt - svigerfar ble i hvertfall gira, så det blir gøy :) må få frukttrærne i bakken også, de henger med bladene og er stusselige... Må huske å knipse litt til bloggen!

 

Strikker på en liten body til en venninne, gleder meg til å bli ferdig så jeg kan fortsette på jakka til Leon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Hei hei jenter!


Da har vi kommet hjem. Eller, vi kom igår tidlig da, men med lite søvn gikk jeg bare rundt i koma og pakket ut av kofferten. 


Leste gjennom alt dere har skrevet den siste uken igår, men rakk ikke å skrive noe. Har litt dårlig tid nå, så jeg får se hva jeg rekker. 


 


Turen var veldig delt. Fantastisk koselig å tilbringe så mye tid med mini, og i litt andre omgivelser enn her hjemme. Han oppførte seg eksemplarisk, både på flyturene og på ferien. Enten sov han seg gjennom showene eller så fulgte han nøye med og sprellet i vognen, riktignok veldig trøtt. Han elsker å bade og plasket masse masse, hehe. Og så har han blitt litt mammadalt :) Jeg syns det er veldig hyggelig jeg da. Akkurat nok til at det ikke blir et problem. 


 


Samboer derimot.... Et kapitell for seg selv. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Det startet allerede på Gardermoen. Jeg ble nesten på gråten og tenkte "hva har jeg gjort". Føler det blir litt feil å utbrodere han her, så jeg får nok la vær, men han var drittsekk gjennom hele turen. Vi hadde gode øyeblikk også, men jeg visste aldri når neste frekke kommentar kom så jeg ble litt anspent. Det værste er vel at han ikke skjønner hvordan han oppfører seg og ødelegger forholdet. Han skylder bare på meg. Det blir så usaklig at det er som å snakke til en vegg. Kanskje han innerst inne skjønner at han er dust men ikke tørr innrømme det. Jeg sa til han igår at jeg ikke koser meg med han lenger og at hadde det ikke vært for at mini var med så hadde ikke turen vært noe fin. Og at jeg er 90%sikker på at jeg ikke vil mer. 


Hvor lenge skal man holde ut egentlig? Nå har dette vart ca 6måneder og det blir ikke bra over natta. Jeg kjenner at jeg sliter meg helt ut!! Han vekket meg igår når han la seg og lyste med mobilen en stund og nektet å stå opp med mini idag når det var hans tur. Han gjør det fordi han vet at jeg står opp da, vil ikke la det gå ut over mini. 


Jeg har så lyst til å bare fortelle alt for å få noen råd, men vil ikke legge ut alt her. 


 


Nå skal vi snart dra for å møte ene barselgruppa med mannfolk og barn. Det er nesten så jeg ikke har lyst til å ta med samboer. Han er litt lunken til å bli med siden vi skal på picnik, så jeg ser for meg at det blir slitsomt å "drasse" på han.


 


til helga skal vi på hytta med mamma og pappa igjen og jeg kjenner at jeg gleeeeder meg til litt avkobling fra alt det frekke han kommer med. Da mååå han være hyggelig. 


 


Får gå å fikse meg nå. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...