Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg kommer hjem idag, skal jeg sortere og veie alt garnet mitt, og putte det i kasser. Eneste måten å få oversikt over hva jeg kan strikke av hva.. :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder med til å høre resultatet av garnsorteringen FruLS! Du har sikkert mer enn du tror. Her er alt i en stånn stor stiv pose fra bohus, ikke aakkurat system. Samboer kommenterte det igår når jeg skulle bestille garn, hvorfor jeg ikke bare kunne bruke det jeg hadde. Jeg kom i forsvarsposisjon med en gang, hehe. Dette visste han ikke noen ting om sa jeg, jeg har ikke så mye som mange andre. Nei vel sa han med et smil. Han menye jeg var avhengig... men så ille er det ikke.

 

Har med litt garn på turen, restegarn faktisk. ....

God jobbdag FruLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en 6-7kg under pulten i poser som ikke er sett på engang...pluss kurven som er ca 40x70cm (30-40høy, med haug på), og en sånn expeditkasse (40x40x40) full... så det er en del ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jobbdagen over (endelig) og jeg sitter på bussen på vei hjem. Mannen har invitert broren og kjæresten på middag, så spørs om det blir garnrydding likevel. Skulle jo også gjøre ferdig gardinene til Malin og begynne på regnbuksen. Og så må klærne merkes før bhgstart, og i helgen skal vi visst på landet. Nå er vinduene kommet, då vi skal sette inn de, og begynne å legge panel innvendig (tak, vegg og gulv). Når jeg skal få gjort mitt det vet jeg ikke...

 

Fremdeles ingen TR her, til tross for litt spotting imorges. Husker jo at jeg hadde spotting med Malin også, men det var jo senere...hmmm.. Får litt lyst å ta en test likevel jeg, men vi får se om jeg klarer å holde meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Test test test!!

Gi oss andre litt spenning nå da.

 

Snakket med en venninne igår, de prøver visst, men tok det veeeldig med ro. Hvis hun ikke orket sex rundt el ble det ikke prøving den mnd. Og hun visste ikke helt hvordan syklusen var... jeg tilbød meg å føre skjema for henne :) husker jeg så rimlig mye på kalenderen og talte når vi prøvde!

 

Lykke til hvis du tester FruLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig skulle si var at jeg misunner deg en SMULE alt det garnet. Tenk så morsomt, sette sammen farger og være kreativ!

 

Pickles butikken hadde forresten ikke åpnet enda. Åpner imorgen. Typisk at vi er på fjellet da, de har sikkert masse gode tilbud. Men bestilte garn på nett.

Har begynt på en vest i ribb fra nøstebarn. Vet ikke hvem som skal få den enda, hvis den ikke blir fin så får mini ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg FruLS :) måtte bare lese gjennom en drøss innlegg først! :D Det er så gøy å lese innleggene deres :)

Så bra du lager en FB-gruppe FruLS. men jeg skal innrømme.. jeg er veødig ny på FB og vet ikke helt hvordan jeg går fram på forskjellige ting der inne. Kan dere guide meg litt angående denne gruppa så jeg vet at det er lukket det jeg skriver?

 

Garnsortering er lurt! Jeg gjør det innimellom jeg også, og har innsett at jeg også har altfor mye ift. hva jeg egentlig bruker ;) Men det er flere ganger verre og mer når det gjelder sytøy kan jeg litt flaut fortelle :huh:

 

Om du har en slik vinterdress mer enn en sesong tror jeg er litt avhengig av kvaliteten på dressen(Reima er jo knallbra da!) og hvor aktivt barn man har. Her har vi forresten Reima-regntøy.. det er kjempebra. Men dyrt er det! Lurt å kjøpe på salg Camillok :) Men er Reima generelt billigere i Sverige også?!? For da tar jeg jammen turen over hvis det er SÅ mye rimeligere!

 

Vi har vært på helsestasjonen idag vi. Kristin og jeg. 3 mnds kontroll og vaksine. Hun sjarmerte etter alle kunstens regler hun vet dere.. og viste alt hun kunne. Det har jeg kanskje ikke fortalt, men hun er på vei til å snu seg fra rygg til mage. Jobber fælt med saken ser det ut til :P . Helsesøster ble ganske så overrasket da hun så det selv og i tillegg til flere andre ting så var helsesøster litt forundret visst. Sterk og våken, blid og en unge som har dårlig tid med å lære seg alt her i verden konstaterte hun :D  Jaja. Men jaggu som lillegull har lunger !! Da vi kom til vaksine illskrek hun og var prikk lik "Sinnataggen". Stakkars liten. Hun skjønte med en gang at hun ville få en sprøytenr. 2 i det andre låret da jeg snudde henne til andre siden. Hun ga faktisk helsesøster et ganske så illsint blikk og illskrek før HS satt sprøyta på henne til og med. Huff. Hun var helt utrøstelig etterpå. Sovnet straks vi fikk lov til å gå hjem etter 20 minutter på venteværelset og var sår og lei seg da hun våknet igjen noen timer etterpå her hjemme. Nå har hun spist igjen.. to fulle bryst + ei flaske, ble endeliiig mett og fornøyd og sover nå enda en runde. 

 

Jeg føler meg faktisk fyllesjuk idag! Utrooolig sliten. Jeg var nemlig på legevakta og ble sendt videre til A-hus inatt, med vesla som hadde fryktelig vondt i magen igår kveld/inatt :( Hun tok blodprøve for første gang, måtte bli klemt på og spurt en masse spørsmål. Hun var såå flink og gjorde akkurat som legene og sykepleierne sa. Tok til og med paracet! DET er ikke lett ellers. Det er nok fordi hun heldigvis ikke har hatt noe særlig behov for det opp gjennom, så hun er ikke vant til annet enn paracet stikkpiller siden hun kanskje var 3 år tenker jeg. Men selv om det smakte vondt sa hun, så tok hun dem pliktoppfyllende. Vi fikk ei seng til henne og jeg krøp oppi sammen med henne og lå der og strøk henne over håret til hun sovnet. Jeg dormet av litt jeg også, og det var jammen tungt å "stå opp"!!. Jeg beundrer jammen dere som må ha nattevakter altså!!!

De fant ingenting.. og hun kastet opp i bilen(joda.. den må på rens hele bilen imorgen den dag!!)på vei fra legevakta og til A-hus. Alle prøver var fine, og de fant ingenting. Dessuten benyttet barnelegen tiden da vesla sov godt til å klemme litt ekstra hardt på magen.. og da reagerte hun overhodet ikke. Så mye var nok sikkert psykisk, i tillegg til at det kanskje hadde hjulpet å kaste opp.

Vi var hjemme ved seks-tiden imorges. Kom hjem, la vesla, ammet lillegull som våknet da jeg kom inn og så stupte jeg i seng mellom henne og mannen!

Så opp idag klokka halv ti og kaste seg rundt for å dra på helsestasjonen. Mannen var hjemme med vesla.. også i tilfelle jeg hadde behov for å sove så kunne han ta begge barna. Men jeg har ikke klart å sovne.. så nå er jeg helt i svime her :mellow:  Mannen venter på take-away-middag nå for jeg hadde ingen energi til å lage middag. Det blir tidlig kvelden på meg idag gitt. Imorgen blir nok en hektisk dag. Forhåndsstemming på valg, bytte av sko som ble feil størrelse på ungene, levere bilen på vask og rens.. ja, og storhandle mat. I tillegg så burde jeg få malt litt imorgen ettermiddag! Jeg har jo som mål å være ferdig innen søndag! Og med to strøk på alt så betyr det maling helst annenhver dag, så sakte som det tørker nå om dagen ;)

 

Til uka er det fullt opp med foreldremøter, oppstart på aktiviteter for ungene, trille tur med venninne og barseltreffoppstart. I tillegg har jeg litt lyst til å begynne å pusse på trappa inne til uka.. og i helgen må vi vaske ned hele trappeoppgangen samt gang nede og oppe før vi kan begynne å male.Eller kanskje vi skulle vente med det til jeg har pusset trappa.. siden det sikkert bare kommer til å sette seg støvkorn på veggene da?!? Bare å stå på, sier jeg.. hvile kan man gjøre senere! :o

 

Dåp ja.. nå ser jeg at presten har ringt meg. Må få ringt tilbake. Hun har skøvet på ting og tang for å få til dåp den datoen vi gjerne vil skjønte jeg. Det var veldig snilt :) Så nå bør jeg vel sette igang med å få kjøpt inn dåpsinvitasjoner først og fremst + å sende avgårde dåpskjolen som Kristin skal bruke (som begge mine to andre jenter har brukt. Den er faktisk strikket i Mandarin Petit). Det er ei snill dame i bygda som har brodert inn navn og datoer på barna som er døpt i den, og nå må også Kristin få navnet og datoen sin inn på den i fôret. Så håper jeg at våre barn igjen kan bruke dem når de døper våre barnebarn en vakker dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. skulle bare fortelle èn ting. Vesla vil jo bli lege. Inatt da hun og jeg lå og skravlet på A-hus i ei sykeseng, så sa hun igjen at hun ville bli lege. Så spurte jeg om hun ville bli barnelege. Hun sa "nei, mamma. Jeg skal bli lege når jeg blir voksen!". Hahaha... jeg lo godt inni meg da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg opprettet en hemmelig gruppe på Facebook til oss. For å bli medlem i denne, må dere (desverre?) bli venn med meg på Facebook. Hvis dere ikke har fått PM av meg med navnet mitt, send ditt til meg på PM og jeg skal legge deg til.

 

Her kom TR imorges, så ble nok ingen baby på oss denne gangen. og med syklus på 32 dager, så blir det lenge mellom hvert forsøk.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det var dumt FruLS :( Men hadde du så lang syklus før lillegull også? Tror du ikke det retter seg etterhvert - eller forhåpentligvis ikke og du blir gravid neste mnd :P

 

Jeg tror jeg er gravid, masse stikninger - kjennes  som om mensen kommer 1 gang i timen omtrent ;) Brystene har blitt større og jeg har fått gravide-kvisa. Det har jeg aldri med mindre det er noe på gang... Så i natt holdt jeg meg unna røntgenstrålene og det er full alkostop og spekematstop. Tror implantasjonen skjedde mandagskvelden om jeg ikke husker feil, stakk skikkelig til der en halvtimes tid da jeg skulle legge meg. Hadde vært veldig kos med maibaby, er spent på hva det medfører av hageprosjekter... Hihi, hvem var det som sa det? At det var fornuftig å ha stått sånn på nå i år slik at ny baby til sommeren kan nyyyytes :) Har litt planer for neste år også, men det er for det meste litt såing, planting og maling. Sånt småpussel må jo gå fint med forhåpentligvis sovebaby i vogna :) Velvel, må jo ta en TEST først da, tar en på mandag da er det 10 dpo. Med Leon mener jeg at den var klart positiv da og jeg tenker litt som så: er den veldig svak som de to siste gangene nå så ender det med SA. Er den litt sterkere tror jeg det går bra! Test mandag, onsdag og lørdag hvis ikke TR kommer torsdagen da.

 

Noen synspunkter på mamma som vaskehjelp?

 

Liker frøkna di ønsker, høres fornuftig ut hun ;) 

 

Åh, Leon var så søt da jeg hentet han i barnehagen i går  :wub: Han ville gjerne skli litt og styret på og viste meg rundt :) Lo og smilte heeeele tiden. Han har tydeligvis sjarmert barnehagetantene fullstendig også, nesten hver gang jeg henter sier de at han er så vakker, blid og god  :) Jaja, kanskje ikke når han er syk eller får tenner da, da er han jo en pest og en plage  :lol: Eller, kanskje ikke, han er i hvertfall veldig miserabel og man får bare vondt av den lille kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt meg inn i FB-gruppa.. og kommer til å slutte å skrive her og heller fortsetter på FB :) Håper jeg treffer dere alle der! 

Bye, bye BIM  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja krølle, du må være med :) det ligger på profilen din, jeg kommer hvertfall inn øverst til høyre når jeg skriver fra mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå har jeg smuglest om livene deres en god stund. Pokker ta at dere forsvinner på Facebook!

 

Anonymous poster hash: f3aae...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS!!!!! Hvor eeeeeer du?? Jeg vil også på Facebook!! Har prøvd å sende deg om, men vet ikke om det funker, så sendte en testmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er vel knapt nok anonym her uansett: bli venn med meg på FB: Camilla Victoria Løkken og jeg skal melde deg inn den hemmelige gruppa når du har lagt meg til som venn :) Vi må jo ha deg med vettu :)

 

Og forresten, jeg får deg faktisk ikke opp på pm av en eller annen merkelig grunn... Vi ses på FB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er vel knapt nok anonym her uansett: bli venn med meg på FB: Camilla Victoria Løkken og jeg skal melde deg inn den hemmelige gruppa når du har lagt meg til som venn :) Vi må jo ha deg med vettu :)

 

Og forresten, jeg får deg faktisk ikke opp på pm av en eller annen merkelig grunn... Vi ses på FB :)

 

Takk for det, Camilla, men jeg står nok over: Dere skal få lov til å diskutere uten at dere føler dere må legge bånd på utbrodering av privatliv og tilhørende detaljer. Jeg innser at min lange reise sammen med dere nå er over, og får begynne å ta opp "I gode og onde dager" på tv 3 igjen -_-

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: f3aae...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå har jeg smuglest om livene deres en god stund. Pokker ta at dere forsvinner på Facebook!

 

Anonymous poster hash: f3aae...d82

Hihi, enig ;)

 

Anonymous poster hash: ee1a1...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt venn med dere, FruLS og Camillok.

Profilbildet mitt har plutselig forsvunnet og jeg får ikke fikset det her på hytta med dårlig nett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Camillok! Jeg har sikkert krysset av for at jeg er usynlig eller noe. Typisk meg å gjøre noe slikt. Gleder meg til å finne dere på fb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...