Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hipp hipp hurra for deg Ønsker!! Gratulerer med dagen. Håper dagen blir koselig og at du ikke stresser for mye. Veldig morsomt tema, veldig deg å finne på noe sånn. Kreativ som alltid, hihi. Bursdagsklemmer fra meg!

 

Da går jeg for noen wallstickers Ønsker:-) Fant en side på nett hvor de hadde masse forskjellige og man kunne lage sine egne tekster. Tenkte litt på 'den som sover, synder ikke' men så vet jeg ikke om det høres litt religiøst ut, for da vil jeg ikke.

Mener egentlig ikke at alt må være 'inn', da må man jo bytte stil så ofte og jeg tror det blir veldig lite personlig. Men har ikke lyst på noe so. Er helt på vei ut heller. Da vil jeg heller ha noe nøytralt.

 

Minnes når mini var klengete, det er koselig, men ganske så slitsomt. Er detingen ssom kan avlaste deg Ønsker? Eller er det kun du som er bra nok når hun er sånn.

 

Camillok, tenker masse på deg. Håper du fikk time og at det er under kontroll nå.

 

Min hage/terrasseliste:

Klippe hekken

Plante vintergrønn blomste ala lyng foran inngangsdøra

Luke i hekken

Ta bort sommerblomstene når de har visnet

Phu, for en liste, haha. Sånn er det å bo i blokk.

 

Må straks av bussen. Ha en fin dag jenter og spesielt deg Ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere med dagen Ønsker, ha en strålende dag :)

 

Den store dagen vår er kommet og i dag skal vi ta over huset. Det kribler i magen og jeg er kjempespent :wacko:  ;) Er en del småpakking igjen, men det går seg nok til ganske greit. Nå er det hovedfokus på å få nøklene, og bare få startet, vi har tross alt tenkt å bruke hele helgen på å få alt utover som skal ut i første omgang :P

 

Snakket med megler i går, og vi håper alle på snarlig salg her. Mellomfinansiering er vanvittig dyrt :o nesten 7% rente :blink:

 

Skal prøve å skrive mere neste uke, tenker det blir fullt opp noen dager fremover :rolleyes: Så skal jeg fortelle litt om alle de flotte nye tingene jeg har kjøpt :o  :D

 

Ha en god dag alle, og spesielt bursdagsprinsessen vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen ønsker - tenk det - 40 år :) ok det med en dryss unger, flott hus og masse morsomme prosjekter å ta tak i :)

 

Gratulerer med hus MaMi - det er vanvittig spennende :) håper markedet tar seg opp nå i august!

 

Jeg fikk time på gyn i går, alt ok :) ingen cyste og jeg har hatt EL på venstre side som jeg mistenkte. Spørsmålet nå er om det var EL smerter eller implantasjonssmerter jeg hadde. Heller kanskje mest mot det siste siden smertene var midt i uterus, ikke mot venstre side. Har litt endrede bryst også. Velvel, tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med dagen Ønsker! 40 år er da en flott alder! Og du har jo såååå masse å være stolt og fornøyd over, så du kan virkelig nyte "barnebursdagen" til det fulle og slippe deg løs! :) Kos deg masse! DET fortjener du!

 

Lykke til med husovertakelse MaMi!! Håper alt svarer til forventningene, og at helgens flyttestrabaser går smertefritt for seg! :) Spennende med flytting, innredning, ommøblering, shopping og sightseeing i nytt område! Kos dere, og ikke stress! :)

 

Såååå bra at det ikke var cyste Camillok! Det må ha vært deilig å få bekreftet at det "bare" var eggløsning. Blir spennende nå da og se hva det virkelig var. Krysser fingrene for implantasjonssmerter. Hun klarte vel ikke å se det på UL allerede?! Når blir det testing da, neste helg?

 

Babysyk, Wallstickers er helt knall det. Og det finnes jo såååå mye gøy til barnerommet! Figurer, bokstaver, farger, variasjoner i fleng! (Sjekk ut ebay for billige wallstickers, men lite norske da, men for figurer o.l.) Jeg er for et morsomt og fargerikt rom, og ikke disse "sterile" rommene som mor har overpyntet. Og jeg syntes ikke at det ordtaket du hadde var for kristent. Men morsomt for en liten rampegutt! :) Jeg har en plansje med "kjære gud jeg har det godt..." på over sengen til Malin. Den synges hver kveld. <3

 

Jeg har ingen hageliste, men derimot en strikkeliste. Igår gikk det opp for meg at det bare er en mnd igjen til barnehagestart, og jeg skulle jo lage sååå mye. Og først må jeg jo lage ferdig nøstebarnsettet.

Ønskelisten er som følger:
Ribbestrikket ullbukse (til å ha under regntøy/inne)

Ullgenser

Hals og lue (+lue m/hals)

votter og sokker

 

Jeg holder forresten på med et blogginnlegg fra landstedet.. det kommer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne hun ikke. Men endometriet var tykt (tresjikts) så forholdene så gode ut :) hun sa at jeg tydeligvis kjente kroppen min godt og at jeg ble lett gravid - så da satser jeg på at det er det igjen siden EL smerter var ca 4-5 dager før smertene nå ;)

 

Har også litt å strikke, først og fremst jakken jeg driver med, den skal ga matchende lue. Har også kjøpt tykt garn til lue/votter og jeg må nok strikke en hals. Monsterbuksa passer heldigvis nå i vinter også - som planlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Ønsker! Trettiti er da ingen alder - jeg kommer etter om få år :) Skal sprette en colalight til middagen for deg! Håper du får en super feiring!

 

Her har vi hatt actionfylte dager i det siste. Lille keiser har fått astma. Ikke akkurat overraskende, men litt uventet at det kom så plutselig og litt irriterende at det kom på ferie. Heldigvis oppholdt vi oss i "sentrale" strøk da han fikk det første anfallet, så vi fikk god hjelp raskt. Det kom noen rare lyder fra babycallen, og da jeg gikk for å sjekke, satt lille keiser i senga og så helt desperat ut mens han puster og pep. Klarte tydeligvis ikke å skrike. Stakkars liten. Han var helt slapp og protesterte ikke det minste på behandlingen. Kom seg raskt etterpå da :) Nå peker han allerede selv på medisinen når han kjenner seg tett, og bruk av maske går over all forventning.

 

Prinsen har begynt å lese i Doktor proktor og det store gullrøveriet. Hvis han leser den ferdig, har jeg lovet han overnatting på hotell med badebasseng ;) Blir spennende å se hvor lang tid han bruker. Foreløpig er vi på kapittel tre, og jeg merker allerede at det går fortere fremover. Litt vanskelig språk for han da, men laaaaange setninger, men jeg repeterer de lengste for han.

 

MaMi - grattis med nyhuset! Alltid spesielt å overta noe nytt. Finne ut hvor alt skal stå og hvem som skal ha tilholdssted hvor. Gudd løkk!

 

Camillok - godt å høre at det ikke var cyster på gang. Får håpe det har blitt full klaff denne gang da! Alle gode ting er tre??

 

Nå blir jeg kalt inn til middag her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hageliste er forresten helt tom :) Men jeg har litt utarbeid på planen likevel.

Male huset inkl grunnmuren.

Legge nye bord på terrassen, evt beise de som allerede er der.

Male terrassen.

Bygge platting på garasjetaket og gjerde.

 

Og på strikkefronten må jeg gå ferdig jakke og lue og sokker til en bittelille. Forresten bare de to sistnevnte som gjenstår. Og så må jeg lage ferdig det evighetsteppet av et sjal jeg lager, før jeg må hive meg over julekalenderen til lille keiser hvis den skal bli ferdig før advent :)

 

Nå er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. Babysyk...det er nok ho mor som er best foreløpig her for lillegull virker det som. Ikke det altså, Kristin smiler og koser seg med pappa`n sin, men hun roer seg raskest hos meg. Sikkert fordi det er jeg som har puppen. Men det kommer jo snart til å endre seg, og spesielt når far har permisjon etter jul tenker jeg!

 

Takk for gratulasjoner dere :) Idag har vært en veldig hektisk dag, før gjestene kom. Da har vi bare kost oss. MEN.. jeg har fått inntrykk av at lillegull syntes det var i overkant mye støy og stemmer og aaaltfor lite kos med mamsen når jeg skulle vaske og bake osv. Alle i familien satte alle kluter til og fikk fikset alt klart til bursdagen begynte. Men da gjestene kom var Kristin nesten utrøstelig. Hun illskrek til hun var helt rød i ikke bare hodet.. men hele kroppen.. og jeg fikk nesten ikke roet henne selv om jeg gikk med henne alene på soverommet og ga henne mat og oppmerksomhet leeenge. Så lenge at gjestene begynte å lure på hvor vi var... selv om de var blitt fortalt at jeg ammet og roet henne. Men så gikk det greit. Hun sov ikke, som vanlig, så flere fikk vugget og bysset og sunget for henne. Det likte hun godt :)

Men beste likte hun at alle gjestene gikk, for da jeg tok henne med meg på stellebordet for å skifte til pysj.. ja, da smilte hun bredt til meg og kroet liksom hele kroppen og koooste seg. Så koste vi et par timer her hun og jeg på sofaen hvor hun lå på brystet og suttet på hånda si.. og sovnet her :wub:

Lille go`ingen min det :wub: Jeg fikk både endel penger, gavekort, blomsterbuketter, roser og også to roser i potte til uteplanting! juhuuu :) To hvite roser som visst heter "Schneewittchen", og jeg har googlet såvidt, og tror det er en buskrose med herdighet H5(passer fint). Jeg er ikke sikker på planteavstand eller gjødsling av den, men jeg får spørre på et gartneri kanskje. Den passer visst godt alene men også som hekk. Den er remonterende og blomstrer helt fra juni og til september!! Enda mer juhuuu :D Skulle jeg brukt den som hekk mot terrassen mot vest mon tro?! Hmm.. kanskje det:) Da skulle jeg ha kjøpt flere. Men tror ikke jeg trenger så mange til.. ettersom de jo blir endel større i seg selv :) 

 Men vet dere... nå er jeg SÅ glad for at vi ikke har noen planer før skolen begynner og resten av ferien for ungene. Nå skal vi ta alt som det kommer. Ikke har vi planlagt noe besøk, ei eller å besøke andre. Det skal bli godt. 

 

Lykke til med husovertagelse MaMi :) Tenker det nok blir hektisk denne helgen spesielt for dere. Men så kommer dere dere i hus da. Nå gjelder det å krysse alt man har for at dere får solgt gamle-huset til en fin pris også!

 

Ja, du sier noe FruLS! Jeg har heelt glemt å strikke genser og bukse til vesla til høsten jeg også. Det vil si, jeg kom på det for et par dager siden.. og du er jo superrask.. det er IKKE jeg. Men du klarer sikkert å få det til ganske greit. Jeg er nok ikke ferdig før til jul kjenner jeg meg selv rett ;)

Jeg er også enig med deg i at et barnerom bør være ikke stivpyntet av mor. Noe jeg selv er redd jeg kunne fort gjort (joda, jeg har litt selvinnsikt :P ), så jeg må la interiør være interiør.. og la vesla få bestemme selv. Jeg har allerede gitt meg når det gjelder seng. Hun har sagt klart ifra hva slags seng hun vil ha, og jeg har sukket dypt flere ganger(ikke ovenfor henne altså) og erkjent at vesla er sta som et esel og at det er uansett hennes rom. 

De store får jo bestemme helt selv såklart. Men gutten bryr seg ikke har han sagt, så der kan jeg få boltret meg litt heldigvis. Det kommer til å bli litt maritimt rom med New England-stil tror jeg. Rommet han skal bo på er lyseblått og hvitt, med hvite møbler, så tror jeg bare legger til litt rødt og mørkeblått så er vi i boks der. Litt slik Lexington-stil. 

Eldste får en vegg med tapet som vesla har. Så får vi se hva hun velger av det. Får jo noen skikkelig fine bilder/foto av svææære roser som kan være lekkert da. Hun får tilpasset seng som blir snekret på stedet i og med at målene er litt spesielle. Litt hulerom-følelse blir det der :)

 

Nei... får vel køye snart jeg. Imorgen tror jeg jammen jeg skal begynne å tegne opp tomta med alle mål og finne ut hva som skal hvor av planter. Planlegge litt blomster osv. Så gleder jeg meg til å sy på en bluse til vesla en av dagene.. til skolestart :) Idag viste hun forresten stolt frem skolesekken sin til besteforeldre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en morgen. Våknet litt før fem av Leon og skulle sjekke mobilen for å se hva klokka var. Da så jeg meldig fra mamma om at lillesøster er innlagt på sykehuset etter epilepsianfall. Skikkelig grand mal med kramper i tre min, fråde rundt munnen og nå i etterkant husker hun ingen ting av det hele. Har vært og snakket med henne, stakkars lille :(

 

Ønsker, schneewittchen er meget vakker, og skal være herlig til H5. Jeg plantet en i fjor som er totalt død. Imidlertid skal det ha vært en sjeldent hard vinter... Har lyst til å prøve meg på en climbing schneewittchen på rosebue opp til Hagen, har en rød klatrer på motsatt side. Det kan bli fint :) må forresten smile av lille Kristin - hun vet hva hun vil :)

 

Er på jobb, må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en hektisk bursdag Ønsker! Håper du fikk kost deg litt oppi det hele. Enda godt at du kan få nyyyyyte resten av ferien da :) Stakkars lille K med så mye lyder rundt seg. Ikke så mye som skal til før de små blir overstimulert og urolig. Det kommer seg vel med roligere tider...

 

Ojoj Camillok! Håper det går bra med søsteren din og at det ikke ligger noe skummelt bak anfallet. Godt hun har deg til trøst da. Men hun får vel kanskje uansett ikke kjøre bil på et år etter noe sånt??

 

Sånne wallstickers til barnerommet finnes det mange fine av :) Jeg har foreløpig forelsket meg i fototapet jeg da. Tenker å ha det på en av veggene på hvert av barnerommene, og så male med en nøytral farge på resten av veggene. Er jo uansett langt frem i tid, men det er jo lov å drømme :)

 

Nå har mannen tatt med alle storbarna på fisketur, og lille keiser sover i vogna. Jeg har benyttet. Anledningen til en liten strekk etter en kaotisk natt. Trodde vi hadde kommet over kneiken da lille keiser sov tre hele netter på rad, jekslene har poppet ut og astmaen er under kontroll. Men det viste seg å bare være stille før stormen... Skal se om jeg får dratt meg opp og strikket litt før ham våkner igjen. I morgen reiser vi tilbake til Bergen og ferien nærmer seg slutt i faretruende tempo :( hvordan kan fire uker gå så fort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med lillesøsteren din nå Camillok. Huff.. fælt å bli skremt sånn! :(

 

Så slitsomt at det ikke har blitt noen særlig bedring med lille keiser sin nattesøvn krølle :( Det tar virkelig på å ikke få sove!!Tenker det var godt at mannen din tok med prinsen ut jeg.. så fikk du litt egentid.

 

Det gjorde mannen min her igår også. Vi har vært totalt utladet vi etter så mange hektiske dager med besøk hit og dit og besøk til oss, bursdag oppe i det hele(og enda en som kommer rett rundt hjørnet), oppstart på oppussing av soverom osv, osv. Men egentlig er vi ikke så slitne av hus og hjem og unger.. men mest av alt det ekstra rundt som skjer. Nå høres dette ut som en klagesang, og det er faktisk ikke ment å være altså! Vi har hatt det kjempekos med all besøk! Men det er en tid for alt, og nå er mannen og jeg saktens enige om at det har vært litt i overkant mye sosialisering.. haha :D .. så nå ser vi frem til rolige dager hvor vi selv bestemmer tempoet. Igår tok mannen med seg alle barna bortsett fra Kristin, på en hytte i nærheten ved et badevann. Så de badet og koste seg.. kom hjem og hoppet i seng alle som en bortsett fra mannen da :)

Jeg badet Kristin her hjemme og hun ble så søøøøvnig av det :P .. og tok seg en liten dupp etter bad og fått på pysj. Igår vasket vesla på 5 rommet sitt. Hun gjør det noen ganger.. vasker og steller og stuller og koser seg på rommet.. gjerne med musikk. Jeg krøllet meg opp i godstolen på rommet hennes og leste eventyr for henne mens hun holdt på. Det var stas :) Godt å være sammen med henne. Det kan bli litt mye baby tror jeg. Kristin på sin side vil nesten bare være sammen med meg ja. Stråler opp og smiler til mammaen sin.

MEN... tro det eller ei... hun LO igår!!!.. Ja, det er virkelig sant. Hun lo da pappaen hennes tullet med henne. Vi ble kjempeoverrasket kan dere jo tro :D  Jeg har hørt henne le i søvne noen ganger, og dette var samme latter med åpen og smilende munn. Heldigvis var jeg i samme rom og hørte det jeg også :wub:

Ellers når hun ligger på magen så prøver hun hele tiden å få feste med tærne og så spenner hun ifra for å komme seg frem. Og det klarer hun jo også. Ja,.. hun vet hva hun vil ja. Akkurat som du sier,.. var det Camillok? :)

 

Bursdagen var litt hektisk ja. I overkant hektisk ettersom jeg har lille Kristin å tenke på også. Men kjempekos da :)

 

Odag er det overskyet, jeg synes jeg hører torden og tror det er regn, lyn og torden i anmarsj :( Like greit å holde seg inne da. Hadde en slapp dag igår.. alle gikk rundt og gjespet og gjorde det de selv ville. Idag tror jeg kanskje jeg skal se om jeg kan få hentet opp litt mer klær fra kjelleren og se over om det er noe jeg kan bruke til Kristin, vaske det osv. Greit å vite hva man har. Det er jo salg, så jeg kan handle hvis hun mangler noe. 

Ellers blir det lørdagsgodt-handling idag såklart. Brus og godteri, og imorgen har jeg lovet hjemmelagde kjøttkaker, så jeg må passe på at jeg har så jeg får laget ertestuing, at vi har norske nypoteter.. det aller beste synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var Ønsker :) virker som du hadde en bra feiring!

 

Oi, så guffent med søsteren din Camillok! Håper de finner ut av det fort!

 

Usj, skjønner jo at jeg egentlig ikke har noe å klage for når det kommer til søvn krølle... Håper keiseren kommer inn i en god periode igjen snart, man blir jo helt tussete når de holder på sånn!

 

Her fikk jeg positiv el-test igjen på torsdag og litt murringer dagen etter så krysser fingrene for at kroppen oppfører seg!

Ellers går det supert å jobbe! Deilig å bruke hodet til litt annet enn baby...:) fikk kjøpt oss nytt bilsete i går også, 30% på babyshop! Ble britax max way, hadde egentlig tenkt på det nye til besafe men når vi prøvde det i bilen innså vi at det ikke var plass, var nesten umulig å komme inn i forsetet... Skjønner ikke hva slags biler det passer inn i altså! Vår er ikke spesielt liten...men tror vi blir fornøyd med max way'en, snuppis sovnet hvertfall godt der :)

 

Husker ikke hva resten skrev... God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig Happy.. jeg skal heller ikke klage angående søvn.. eller mangel på det når det kommer til Kristin! Jeg skjønner at nå at hun faktisk sover ganske mye og godt. Faktisk sover hun fra ti, elleve til ca seks på morgenen nå før mat og så sover hun stort sett frem til tolv,ett. Det er etter det at hun er mye våken, men hun sove faktisk "dupper" på en time et par ganger da også, før det er nattatid igjen.

Jeg synes det høres helt forferdelig ut å ikke få sove på natten.Tenker med gru på hvordan det ville vært med kolikkbarn!!! :(

 

Vi har nå hatt to slumredager inne hvor vi ikke har gjort noen ting. Det vil si.. de to eldste jentene har kastet seg over soverommet som pusses opp, og malt taket to strøk disse dagene. De er nok ivrige etter å få det ferdig så de alle kan få flyttet inn i sine respektive rom :P skjønner jo det da.

Men idag så skal jeg male litt på veggen igjen.. 2. strøk. Får se hvor langt jeg kommer. Er ikke særlig lysten kjenner jeg.. men MÅ komme igang. Ellers er det en jordhaug som skal spaes utover gårdplassen og vi må klippe skråningene med kantklipper. Så det blir nok oppgaver til alle her nå ;)

 

Så rart med det bilsetet Happy. Burde jo passe til normalt store biler! Vi har to forskjellige seter. En i hver bil slik at det er lett å hente og bringe for både meg og mannen. De er to forskjellige vektklasser, men overlapper hverandre. Det betyr at når vesla vokser seg litt ut av det ene så kan lillegull bruke det. Så må vi nok kjøpe enda ett tenker jeg. I min bil (jeg har en Toyota Rav4)så går det to barneseter i baksetet, men da er det plass til en typ.. tja, 4-åring eller ultra-smal person mellom dem. Og det er ingen av de store som er SÅ smale. Så min bil får vi ikke kjørt hele familien som vanligvis bor her(meg, mannen, vesla, lillegull og eldste). Litt kjedelig, for Caravellen er litt stor og tung. Men når bare jeg er ute og kjører så kan jeg ha babysetet, vesla sitt setet og eldste sitter foran i passasjersetet da selvsagt. 

Bilen min er 7 år gammel nå faktisk. Utrolig fort som tiden går!! Føler den er helt ny fortsatt jeg. Den er SÅ bra, og jeg er superglad jeg kjøpte den altså. Men etterhvert må vi jo begynne å tenke på å kjøpe ny bil. Jeg skal ha denne til den stuper.. og håper den varer til den er 15 år jeg da.. :D så slipper jeg de kostnadene liksom ;) Med tanke på når vi bare har to(vesla og lillegull) boende hos oss og vi ikke trenger voldsomt stor bil.. så er jo det kanskje ikke før om en.. tja..kanskje 5-7 år til.Og det er jo en stund til som bilene skal holde! Jeg har bestemt meg for at jeg skal begynne å spare til ny bil etter at de tre eldste er ferdig konfirmert. (nå går alle pengene til den sparingen). Nå sparer jeg 4000 kroner i mnd. til de to eldste sin, og det må til.. ettersom eldste skal jo ha bunad i gave i tillegg! Så, om to år kan jeg begynne å spare like mye til bil hver mnd., ja.. hvis ikke det blir skikkelig smalhans for oss når jeg begynner på skole da ;) Men det hadde jammen vært greit å slippe så mye billån altså. Nå har vi ikke noe lån på noen av bilene(tre stykker) eller motorsykkelen til mannen. DET er godt. Men.. desto mer huslån nå da ;)

 

Nei, nå sover lillegull her. Jeg får hive på meg malerklærne og se hva jeg rekker å få gjort før neste amming :o  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått tatt nesten hele veggen 2.strøk. tror jeg skal prøve å få gjort det ferdig etter middag, for da kan jeg begynne å male søyler og rekkverk imorgen :) Jeg har fått gjort tankeløst arbeide idag med malingen, og det er såååå deilig!!

 

Her ligger Kristin på fanget mitt og smiler.. smiler fordi hun trykker og gjør papirarbeid :D fiskebollene står på ovnen og poteter og gulrøtter iferd med å bli ferdige. Ungene har vært med ut idag og jobbet. En diger jordhaug som skal spaes ut og steiner som skal bæres bort. Så blir det litt større gårdsplass. 

 

Nå ligger Kristin her og studerer hånda si. Hun vrir og vender på den og virkelig studerer den inngående. Har sett hun har gjort det et par ganger før.. hehe.. artig å se på :D

 

Igår tok jeg opp vippestolen og fikk vasket den, så idag har hun sittet litt der. Det likte hun. Har ikke prøvd den lenge nok til at vi vet om hun liker den eller ikke egentlig. For til nå sitter vi bare sammen med henne der og gynger og synger.. og det liker hun jo såklart :)

Klær opp til str. 80 er tatt opp og ligger klare til vask. Jeg ser jeg må supplere med en god del på str.68, neste str. da det er litt lite av alt i grunn. 

Hun hr egentlig akkura begynt med str. 62, og idag er hun 2 mnd! :)  :)  :) jubalong... så fort tida flyyyr!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. så kom lyn og torden så jeg må nok stå over malinga.. ja ivertfall en stund til. Et lite opphold nå,men ser på vær-radar´n at det kommer en skur med lyn og torden igjen om en halvtime så jeg rekker akkurat nyheten. Juhuu.. :) Kristin får være hos pappaen sin imens :) Men nettet har falt ut, så dette innlegget blir vel ikke publisert før alt er over og nettet har kommet på igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nytt blogginnlegg fra meg nå - tidenes lengste ;) Hihi, knipset vilt rundt med kameraet i dag - innser at det ikke er lenge før sommeren er over. Det er ikke lenger tid for nye ting, men høsting av eksisterende og planlegging av neste år. Fikk plantet bambushekken min, det var jammen på tide! Stakkars, det var nesten ikke jord i pottene, bare enormt med røtter. Delte plantene i to jeg, så kom vi ned i mer akseptable 150 kr planta :) Tror egentlig de hadde godt av det så trangt og tett som de røttene stod! 

 

Tok en gravitest i morges, negativ. Tror egentlig ikke det har blitt noe nå, har i hvertfall ingen symptomer. Prøvde å regne litt etter, hvis El var tirsdagen jeg hadde så vondt så skal det holde hardt med sex torsdag. Tror kanskje venstre side har vanskeligere for å slippe ut egget, har alltid "rar" EL fra den siden. Tror at vi må trå til å kose oss litt mer når det er venstresidig EL ;) Er så veldig ambivalent i forhold til om jeg vil bli gravid nå de neste mnd eller ikke. Jeg vil jo, men det er stress å komme på en ny jobb med diiiiiger mage og forsvinne etter 1 mnd :( Kunne hun ikke ventet i 6 mnd til hadde sikkert alle tenkt...

 

Har begynt å fundere på Leon sitt rom også jeg nå (merker sommeren er på hell når jeg begynner å planlegge inneting). Så introduksjonstilbud på en fin serie med kommoder og entrebenk på møbelringen tror jeg. Har lyst på en entrebenk på rommet til Leon med tallerkenhylle med bøker over. Deretter må listene i taket males og lampen henges opp. Ingenting som tar veldig mye tid altså :) Det var bare å gjøre det... Mannen begynte jo med å male dyr på veggen, giraffen er ferdig og den ble superduperfiiiiiin, men den skulle jo hatt selskap av noen flere dyr. Tipper mannen får lyst til å ta penselen fatt igjen hvis jeg begynner med taklistene :) Så, det er dyremønster her også altså! Har lyst på sengegavl til oss også, har jo kjøpt inn materialer. Mangler bare en stor plate, og da må tilhenger til... Da blir det stress med en gang! Jaja, det er godt man ikke går tom for prosjekter!!!

 

Nattevakt i morgen, derav natterangling... Håper det skal være sånn nogenlunde slik at jeg ikke blir helt fullstendig kjørt... Nattevakt torsdag også, så egentlig skal jeg "bare" på jobb 2 ganger til denne uka... Husker ikke hva alle har skrevet jeg nå, men tror jeg må sjekke om ønsker har oppdatert bloggen! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Camillok! Det var en seriøst fin hage :) Selv har jeg lagt betong og grus i den ene hagen, og ugress og brunsnegler i den andre. Da er jeg vel i box :) Lettstelt og nesten fint... Har dog dristet meg til to blomsterkasser på verandaen, med blå blomster i, sånne små som formerer seg fort og overtar hele kassen.

 

For en skjønn liten engel du har fått Ønsker! Blir helt smeltet om hjerteroten... Spesielt når lille keiser sov hele natten (juhuuuuu) og skapte perfekt oppladning til feiring av Keramikkdagen i dag. Fikk ni skjønne roser (ser dere, jeg kan også navnet på en blomst) av min mann i dag. Oransjegule med litt mørkere rødeller oransje kant. Til minne om rosende i brudebuketten :) de het inkaroser, men finnes visst ikke mer. Jaujau... Nå venter godis og kos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har(hadde) dere bryllupsdag idag(igår) krølle? :) Gratulerer i såfall :) SÅ BRA at lille keiseren din sov hele natten gjennom!! Det er dere vel unt! Alle sammen!!!! :D Tenker DET var godt jeg :D

Men du... får vi se noen fine bilder av tomta deres og hva som skjer der eller? Jeg venter spent på å høre og se hvordan det går der altså :rolleyes:

 

Masse fine og informative bilder og tekst av hagen din på bloggen Camillok :) Kjempegøy å se! Det skjer virkelig mye i hagen deres. Dere har fått til så utroooolig mye denne sommeren synes jeg! :) Skikkelig, skikkelig flinke er dere! 

 

Her har vi ikke fått til allverden nei ;)  Men nå har vi bestemt at takstmann(pga av best mulig lånerente, overføring av lån til det beste/gunstigste banken osv) må på banen i slutten av denne måneden. Så vi har i grunn LITT liten tid til å gjøre ferdig en hel bråta oppgaver! Ikke bare, bare med baby, stor familie og straks skal mannen på jobb igjen og ungene skal følges opp på skole. MEN.. vi skal gjøre et ærlig forsøk. Vi får litt malehjelp til huset utvendig i løpet av uka.. heldigvis. Jeg innrømmer at jeg begynner å bli en smule lei maling. Likevel har jeg hele "porchen" ved inngangspartiet igjen å male samt rundt endel vinduer i en mørkere farge.. og helst noen møbler som skal pusses opp (men når det gjelder dem så må jeg nok bare velge meg ut noen som jeg ser jeg rekker i år.. og ikke satse på å få dem ferdig til takstmannen kommer. Haster jo ikke det slikt sett). Idag har jeg malt taket på soverommet vi pusser opp. Så nå har vi ett strøk igjen.. det tror jeg taes imorgen.. og så er det klart for å lekte litt ut og å kle veggene med ferdigmalte panelplater. Så skal eldste bestemme seg for tapet på sin fondvegg. Vi har ryddet en masse, masse i hagen og fått planert ut en diiiger jordhaug og laget to ekstra biloppstillingsplasser der. Så har vi såvidt begynt å klippe plenen :) Nå gjenstår å få kastet all søppel som er sortert i hauger og gjort bittelitt ute i hagen. Inne er det nok desto mer.. men vi jobber jevnt og trutt. 

Harrytur til Sverige fikk vi tatt også.. en kjapp tur over grensa siden det var regnvær og ungene fikk fylt opp noen godteposer på Godisfabriken :P (og mor fikk handlet godis for en MYE rimeligere penge i Sverige enn i Norge til alle barna sine julestrømper til jul samt noen julegaver til andre i familien.. konfekter og slikt)

 

Ellers har lillegull ligget på fanget mitt og strålt som en sol og gitt meg søte og lure smil i hele kveld.. skjønningen :wub: Tidligere ikveld på stellebordet lo hun flere ganger til meg. Det er ingen klukkende, tydelig latter enda.. men det er helt klart en latter. Veldig artig. Vet ikke hva jeg gjorde som var så morsomt.. men hun lo ivertfall :D Sa jeg forresten at vesla også fikk henne til å le igår tror jeg det var? Joda.. mannen og vesla var helt fra seg av begeistring fordi hun hadde ledd av storesøsteren sin som blåste tyggegummi-boble :P

 

Nå får jeg hive meg i senga. Strømpetrøtt her.. og mannen har sovnet på sofaen ved siden av meg.. og lillegull i vogna som står i stua :rolleyes: Jeg har fått "Boligdrøm" i posten og akter å sovne med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite pip fra meg i natten. Er oppe for å mate og pumpe meg, så da har jeg litt tid til å lese innlegg her. Så mye spennende dere har holdt på med, og holder på med i hus og hager! Har ikke vært innom noen blogger enda, men får se om det blir tid i morgen. Krysser fingrene for positiv test, Camillok. Kjempestas at det er så mange prøvere her nå :-)

 

Her går det bedre og bedre. Mannen begynte på jobb denne uken så da har jeg vært alene med guttene. Lille begynte i ny bhg forrige uke mens mannen fortsatt var hjemme.:-) de små vokser og vokser og er nå 7 uker. Om en uke er det kontroll med veiing og måling av lengde og h.o. Spennende å se hvor lange de er.3,5 uke gamle var de vokst ut av 50. Skjønner ikke hvordan vi har klart å bruke 50 på lille i nesten 6 uker...

 

Det har vært en følelsesmessig berg- og dalbane dette her med mye gleder, men sinnsykt mye tårer også. For et par uker siden var jeg langt nede og godt på vei mot en fødselsdepresjon. Brydde meg ikke om at guttene gråt og ble irritert hver gang de våknet og ville ha mat. Ammingen gikk det rævva med og oppførselen min tok helt knekken på mannen. Han tvingte meg til å ta en prat med helsesøster om ammingen og det hjalp veldig. Nå er det bare ene gutten som ammes, mens han andre får flaske. Pumper om natten så flaskegutten får noe morsmelk hver dag. Vi er blitt mye roligere alle sammen etter den beslutningen ble tatt. I morgen skal jeg forresten til fysio med flaskebabyen min. Mistenker at det er låsninger som gjør at han ikke har fått til å koble seg på puppen.

Litt ego her nå, men skal prøve å komme innom med kommentarer etter hvert. Ferdig pumpet og puten kaller! Forresten, Krølle, gratulerer med overstått bryllupsdag! Vår nærmer seg med stormskritt.. ca en uke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så koselig å høre fra deg igjen Lollo! Tvillingmammahverdagen er nok hektisk ja, vondt å lese at du har hatt det så tøft nå en periode, men godt du har en fornuftig mann som tar tak i sakene før det har skuret og gått for lenge. Det er ikke noe nederlag å ikke kunne fullamme! Og spesielt ikke når du har 2! BASTA. Supert at du greier å gi han litt morsmelk også, men du MÅ ikke være supermamma, blir det for mye styr så har mange, mange barn greid seg helt fint uten også. Du har jo tre barn som trenger en mamma som har det bra og henger sammen mentalt ;) Håper det går bedre for deg fremover nå, og at du er over kneika. Lykke til!

 

Ønsker: planteriket.no har lagt ut høstløkene sine for noen dager siden - det er så vanvittig mye fantastisk fint!!! :) Jeg måtte begrense meg kraftig og bestilte løker til 1300 kr :o Men da var det litt for mamma også. Har fått akkurat det jeg sa, noen mørke, noen med frynser og noen liljeformede, både rosa og hvite. Noen fylte, noen høye, noen lave, noen som blomstrer tidlig og noen som blomstrer sent :) Har bestilit noe crocus og noen allium i tillegg. wow, gleder meg til våren jeg nå :) Bruker mye tid om dagen på å planlegge neste års planter, kikker daglig på frø på e-bay. Hihi, vi må nok begynne å spare penger til å bygge på drivhuset snart :)

 

Jeg troooor ikke det er noe på gang her, men har forsåvidt hatt noen stikninger i livmorregionen de siste par dagene. Men jeg føler meg ikke gravid, så jeg er nok ikke det. Nå går vi faktisk inn i pp 6, tenk det! Synes det er ganske lenge jeg... Men så har vi jo mista sikkert 2 ganger, antagelig 3, så det har kanskje ikke gått så lang tid likevel. Blir spennende å se hvem som blir gravid først nå, jeg synes selvsagt jeg fortjener det siden jeg har prøvd lengst :P men har på følelsen av at både FruLS og Happy er gode kandidater til å "slå" meg :) Hihi, på tide med voksende mager (og ikke bare pga ferie og altfor mye god mat!!!) her inne! Når har dere andre ikm? Jeg har ikm lørdag tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ikke sikker på når IKM er, siden det er første syklus, men etter boken er det vel uke 35, så får vi se. Mannen er ikke helt klar enda da, og har funnet ut at det går an å hoppe av i svingen..ergerlig! Men ka skje når det nærmer seg jul?

 

Utrolig flott hage Camillok! Men dere har lagt ned mye arbeid i den og vet jeg!

 

Ja, da har jeg allerede glemt hva resten har skrevet.. :) Jo, Lollo, kjekt å høre fra deg! Kjipt at du har hatt det så tøft da, men han mannen din hørtes ganske flott ut som tar tak! Håper du er på god vei oppover og at alt går seg til nå, selv om det blir hektisk med mann på jobb og barn på skole.

 

Jeg sitter på bussen på vei hjem fra jobb. Elsker å komme hjem til Malin. Hun hyyyyler av glede når hun ser meg og er bare et stort smil. Smelter jo helt jeg da! Bare tre uker til barnehagestart..spent jeg!

Hun fikk tann nr 2 i forigårs og inatt hylte hun i halvannen time, så mistenker at flere er på vei.

 

Men damer! Nå må vi ta grep! Dette er en strikketråd, hva strikker vi???

:P

 

Jeg strikker på en rillestrikket sparkebukse fra nøstegarn til min stebrors tredje barn som ble født i forigårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp, var bryllupsdag på meg i går ;) Det er alltid like kjekt. Ser på bilder av oss og ser at jeg ikke har forandret med en prikk. I hvert fall ikke fått noe alderstillegg kilomessig... ;) Hahaha.. Går for å slå rekorden til farmor og farfar, som rakk 63 år... Er bare på 9 enda, men flere år følger!

 

Lollo - så fint å høre fra deg igjen! Kan bare ane at du må ha en utrolig hektisk hverdag med tre små. Høres ut som er super ordning med flaske til den ene lillingen ;) Da kan jo pappaen eller andre også ta i et tak med matingen. Og når du i tillegg orker å pumpe på natta, så det blir mammamelk i flasken, er jo alt bar supert! Håper fysio kan hjelpe til med stive nakker eller hva det nå er som plager. Prinsen klarte heller ikke koble seg på puppen. Kunne ligge i 40 minutter med munnen åpen og bare virre med hodet. Husker jeg synes han hadde fått mer enn nok melk da han var ti dager, og var ett sekund unna å drite i hele ammingen. Løsningen for oss var sutten. Måtte gi han sutten når han lå til puppen. Etter et lite minutt dro vi ut sutten og dyttet puppen inn umiddelbart. DA først skjønte at han at puppen var til å suge på... Ta godt vare på deg selv da Lollo! Det er lov å si at man er sliten og spille på alt man har av venner og familie!

 

IKM ja, finnes ikke i mine tanker for tiden. God det finnes dere andre som prøver. Jeg skal stå på sidelinjen å heie!! Men jeg må innrømme at jeg til stadighet tar meg selv i å regne på at, hvis jeg hadde blitt gravid nå, hadde barnet blitt født sånn og sånn. Men det er jo helt umulig å planlegge noe som helst, for de små titter jo ut når de selv vil uansett... Og nå som jeg begynner å dra på årene, er det jo ikke sikkert jeg blir gravid i det hele tatt om jeg hadde forsøkt. Nuja, drøyer det litt til kjenner jeg. Må nyte litt muligheten til å være på jobb først. Litt kjedelig at jeg blir tatt ut av operativ virksomhet fra dag en liksom. Begrenset morsomt å bare drive med papirarbeid i 9 mnd!

 

Strikking derimot, kan jeg si noe om! Jeg strikker en søt liten jakke i rillestrikk hvor man strikker hele jakken i ett stykke. Og så har jeg stylet den litt med heklekant rundt halsen og nederst, og noen søte små hjerteknapper. Har også laget en hjelmlue i matchende farger, og nå holder jeg på med siste finish på to sokker/tøfler i samme stil. Håper å få det ferdig i løpet av morgendagen, så jeg kan sende det i løpet av helgen. Skal huske å knipse et bilde av det først.

 

Ellers så har vi fått garasjeport, så nå har vi en ekte garasje! Ikke klart med plattingen på taket ennå da, men selve garasjen er ferdig. Deilig! Og så fikk jeg ånden over meg her en dag og gikk amok i yttergangen. Så nå er alt av luer og votter og reflekser, brodder og paraplyer dandert fint i skuffer og kurver som er merket ettertrykkelig. Det ble veldig mye bedre plass i gangen, og til og med minstemann synes det er morsomt å legge på plass i sin egen skuff ;)

 

Nå skal jeg drive med litt vaktarbeid en stund, så får vi se om jeg rekker å skravle innom litt senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt tid til å sitte ned forran macen og skrive. 

 

Jeg har hatt fri idag og møtt den ene barselgruppa. SUPERKOSELIG!!! Har ikke møtt dem på 2 måneder så det var morsomt å se forandringen på de små :) Og så var det veldig koselig med alenetid sammen med mini. Har kooooost masse med han i dag lille godgutten min. Nå er det jobbing hver dag fram t.o.m torsdag, da begynner ferien :) :) iiiiiii, det blir deilig. 

 

Var forresten til samtale hos helsesøster her om dagen. Føler ikke at vi kommer veldig mye fremover men. Jaja. Hun anbefalte meg å ha ammefri lenger til mini er ett år pga "tilstanden" her hjemme, så jeg får tenke litt på det. Tviler på at sjefen min blir så glad for det men. Har enda litt tid på meg. 

 

Så koselig å høre fra deg Lollo. Kjente det stakk litt i brystet når jeg leste hvordan du hadde hatt det :( Men jeg er veldig glad for at mannen tok tak og fikk hjelp til deg. Vet ikke om alle menn hadde tenkt den tanken. Gode mannen. Og du er jo såååå flink som ammer om natta. DET hadde ikke jeg orket. Var helt i koma når jeg ammet om natta. Du må ikke presse deg for hardt nå da. 

 

Håper du tar feil av kroppen din Camillok, så du allikevel har en spire inni deg :) Såååå utrolig koselig dere har fått det ute. Åhh, dere har vært kjempeflinke altså! Klapp på skulderen. Grønnsakene så kjempegode ut. Var like før jeg tok meg en tur på slang hos deg :) 

 

Gratulerer med bryllupsdag Krølle! Godt dere fikk kost dere litt. Og heia lille keiser og soving hele natta. Han har nok telepatert med mini han tenker jeg. Håper det varer så du får litt mer søvn enn du har fått i det siste. Jeg skjønner ikke at du holder ut jeg, for jeg er helt kaputt selv med sammenhengende søvn!!! 

 

Ønsker, så morsomt at Kristin allerede ler. Hun er tidlig ute hun, sikkert fordi hun har så mange søsken å ta etter. Nydelig bilde på bloggen. Blir svett bare å lese om alt dere skal gjøre. Her er tempoet nesten i revers, så vi har ikke fikset noe av det vi skulle. Får få litt innsatsvilje fra deres kant. Men ikke slit deg ut da, husk å kos deg med Kristin og de andre barna før den virkelige hverdagen med skole og barnehage begynner!! 

 

FruLS, blir veldig spennende å se om det er en spire hos deg. Det klaffet vel på første eller andre forsøk med Malin? Håper det går like fort nå. 

 

Ok, da må jeg innrømme at jeg ikke husker mer av det som er skrevet. 

 

Strikking: jeg strikker (fortsatt!!!!!) på melkers hentesettjakke. Den skulle gis til tremeningen til mini som kom i slutten av mai, men tror den blir litt liten eller akkurat passe så jeg har sagt at søstern min kan få den til en venninne som snart skal føde. Hun skal forresten føde på sykehuset der jeg jobber, hihi. Kanskje det er meg som tar føllingsprøven. Egentlig håper jeg at jeg slipper, for det blir pinlig tror jeg. 

 

Tror dere må snakke litt fornuft til meg. Jeg har sååååå lyst på en baby til nå. Blir jo fristet på alle kanter, her med dere som prøver, på jobb av de søte små jeg tar prøve av og så er jeg ganske sikker på at en av bestevenninnene mine skal prøve til høsten. Jeg vil også!!! Mamma hadde visst drømt at jeg var gravid. Når hun fortalte det sa hun at det måtte jeg ikke bli. Hadde nok grudd meg til å fortelle det hvis jeg hadde blitt det siden jeg og samboer ikke har det så bra. Men jeg tenker så mye på at mini kanskje blir alenebarn. At hvis det blir slutt mellom meg og samboer og vi får ny kjæreste begge to og får barn så er mini den eneste som må flytte mellom oss, mens de andre bor der hele tiden. Han hører liksom ikke til noen steder. Blir utrolig trist av den tanken og da får jeg denne "lure" ideen om at jeg skal gi han et søsken så de ihvertfall er to som kan holde sammen. Dere sperrer sikkert opp øynene av de ville ideene mine, men skjønner sikkert hva jeg mener allikevel. Får vel ta en prat med sambor så han kan få meg vekk fra de tankene. 

 

Prøvde bikinien min igår, Puhh, den passet! Hadde ikke akkurat gledet meg over å kjøpe ny nå så sent på sesongen med så dårlig utvalg. Prøvde den i januar men da var den litt vel trang ved puppene, men nå går det akkurat på nippet. Får kjøpe ny til neste år. 

 

Nå skal jeg spise litt kveldsmat og så snart tumle meg i seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Camillok, hva slags bilsete har dere? Ser dere har nesten lik bil som oss, men vår er litt mindre. Kjente jeg ble litt stresset når jeg leste at Happy ikke fikk plass til BeSafe, for det kjøpte vi - uten å prøve i bilen først. Samboer ville ikke, han mente at alle seter er store og at det sikkert passer. Kjipt om det ikke passer. Eller at jeg må sitte med knærne under haka for å få plass... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, FruLS, husk ay det kan bli spire selv om mannen hopper av i svingen da :) kanskje dumt å ha alt for store forhåpninger men. Det skjedde med et vennepar. Hun hadde blitt fortalt at hun mest sannsynlig ikke kunne bli gravid pga noen cyster, så de brukte ikke prevensjon, bare hoppet av i svingen.

 

Jeg har funnet sengs og skal sove. Håper samboer legger seg snart også. Får ikke sove før han har kommet siden jeg vet at jeg våkner. Sover ekstremt lett så det skal ingen ting til.

 

God natt. I morgen er det helg. Dog jobbehelg men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...