Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Vi har lystett rullegardin med barnemotiv :) Prøver å legge biologisk terror, men han er mer interessert i å få nok pupp etter to netter uten. Sukk... Dette kan bli en lang natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til Krølle! Kan ikke si jeg misunner deg. Vi er så utrolig bortskjemte der. Mini legger seg omtrent alltid uten problemer. Tror rett og slett han er veldig glad i senga si, for han spreller alltid når vi legger han oppi der. Vi har nok bare hatt veldig flaks, for noen søvneksperter er vi ikke!!

 

Krysser fingrene for en grei natt hos dere Krølle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk natten krølle? Håper virkelig den gikk bra! Jeg har kjent i flere dager at kroppen har verket, ellers ingenting. Men igår kveld da jeg og mannen skulle gjøre ferdig siste veggen på soverommet med tapetsering.. da måtte jeg kapitulere. Jeg la meg og tok med meg Kristin. Håpet på å sove fra klokka åtte, halv ni. Men igår.. og forsåvidt idag har det fortsatt, så ville ikke Kristin sove så mye:( Jeg ammet, bysset, sang og prøvde smokk i tre timer igår kveld. Mannen la vesla.. som ikke ville legge seg og da hun gjorde det tislutt så holdt hun et svare leven fordi hun ikke fikk drive med dataspill på senga klokka halv ti!!!

Så kom mannen opp for å hjelpe meg med Lillegull men da hadde hun akkurat sovnet ved puppen (skikkelig halvslunkne pupper som jeg ikke kan forså var noe melk i i det hele tatt!!!)Så for ikke å forstyrre oss inatt men likevel være i nærheten om jeg trengte at han tok hånd om Lillegull, så tok han en madrass, lagde seg en kopp kaffe, kokte vann på termos og la seg på det nye soverommet vårt klokka ti. Han som aldri legger seg før tidligst tolv.. helst ett, to om natten. Vel, vel.. skulle vel bare mangle, men likevel er jeg glad for at han var der i tilfelle. 

 

Jeg er i bedre form idag, men ikke heeelt "top notch". Jeg og K skal på helsestasjonen snart, men hun har ikke sovet. Tror kanskje hun sovner nå virker det som.. men om ti minutter må jeg jo ta henne opp likevel! :( Stakkars liten. Sliter henne helt ut jeg.

 

Forresten... det kan jo hende at hun ble sliten etter igår og derfor ikke sovet godt. Det endte med at jeg, K og eldste var på farten i hele går ser dere. Byttet varer, handlet meg noen klær, byttet en Gant-kjole som K hadde fått fra str. 62 til str. 80 (så kan hun bruke den neste sommer)byttet en annen kjole som hun fikk to like av, handlet litt varer på MegaFlis(litt stæsj til badene og toalettene.. joooda, enda en pedalsøplebøtte. MÅ jo lage en vits av det der snart  :D )

Nei, men seriøst.. kan jo hende at Lillegull ble utslitt av bilkjøring og shopping?!?

 

Hvordan går det med hagen din Camillok? skjer det noe mer der om dagen? jeg må rett og slett leve gjennom deg og din hage i år jeg. For jeg har ikke gjort noen verdens ting med min egen hage! :( Har rett og slett prioritert andre ting. Vil gjerne bli ferdig inne også, så vi kan få brukt rommene. Guttungen må ha sitt rom ferdig også, da han flytter hit om tre uker!!

Nei, vi skal nok få klippet plenen og luket litt altså.. men det blir nok det. Men guri malla som det da blir nok å gjøre neste år.. når vi skal en en konfirmasjon her!!! Huff, orker nesten ikke tenke på det. Må skrive lister og planlegge det... når vinteren kommer! Det kommer nok til å koste endel i hageutgifter også det tenker jeg ;)

 

Babysyk.. har dere hatt noen flere møter med helsesøster angående deg og samboer? hvordan går det? fremover? positivt at han lager brownies så dere kan kose dere da! Ja, jeg synes det da.. som har en mann som aaaldri står ved kjøkkenbenken :D .. eller.. vel.. vesla her bedyrer at pappa er ekspert på å lage pannekaker. Fordi han kaster dem opp i lufta og de lander riktig i stekepanna, sier hun :D Haha.. ok, så det er kvalitetsstempelet på en god kokk skjønner jeg :P

 

Nei, nå må jeg plukke opp Lillegull her. Huff.. får så vondt av å måtte vekke henne når hun endelig har sovnet! :( Jeg får sørge for at hun får sove godt når vi kommer hjem igjen jeg da!!

 

Forresten.. jeg vurderer å droppe ut av BIM her dere, og heller drive med bloggen. Da kan jeg kommentere det dere kommenterer og også via deres blogg. Har jo et håp om at MaMi, krølle og FruLS kan skaffe seg blogg også jeg da... ??? PLeeeaase? krølle.. du skal jo bygge snart? MaMi.. du får jo nytt hus!.. og FruLS.. du kan jo lage en strikkeblogg så flink som du er?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei - du må ikke forsvinne fra BIM ønsker! I hvertfall ikke fra strikketråden!!! De andre kan du selvsagt droppe ;) velvel, jeg skal følge bloggen din uansett jeg altså :)

 

Jeg har lagd roser :) :) :) 4 av rosestiklingene hadde begynt å skyte nye skudd og har lagd flotte røtter :) flere til som har skudd, men venter med å flytte dem til bladene har sprunget ut. Skal få blogget om de etterhvert :) ellers har de frøsådde sommerblomstene endelig kommet med de første blomstene :)

 

Er på jobb jeg nå, ganske rolig. Deilig for en gangs skyld! Ellers er Leon endelig frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Camillok - Neeeeeeeeeeeei Ønsker! Ikke forsvinne herfra. Fyfyfyfy, ikke tenke tanken en gang! Bare være her bittelittelittegranne noen dager i uka... ;)

 

Vi har sååå overtatt stafettpinnen etter Leon Camillok :( Lille keiser spyr og prinsen har feber og ligger og sover halve dagen. Lover godt som opplading til ferien... jaja, kanskje like greit at de blir syke nå FØR ferien, så kan jeg alltids håpe på at de friskner til og holder seg friske gjennom hele ferien!

 

FERIE ja. Jeg gleder meg helt sykt til den starter på fredag. Jeg er fortsatt helt skadeskutt etter vakten i helgen, og i dag sitter jeg her på vakt - igjen. Og siden dette er en ekstravakt, så får jeg ikke gå hjem etter vakt i morgen heller, men har en hel dag med poliklinikk. Det er ganske vanskelig synes jeg, å være nullstilt i hodet og hyggelig hver halve time gjennom hele dagen. Hadde vært bedre med en operasjonsdag hvor jeg kunne sløvet som assistent og hvilt meg litt mellom slagene. Torsdag er det jammen vakt - igjen!!! Men SÅ - fredag morgen begynner ferien. Juhuuuuuu!!! Kanskje jeg skal telle ned til ferien??? Hehehe - done. Optimistisk lesning med bare 2 døgn og 13,5 timer til. Ikke fullt så optimistisk at jeg skal være på jobb 39 av de timene... jaja, la oss ikke fokusere på detaljene ;)

 

Stakkars deg Ønsker! Må hvile deg litt vettu! Det er jo det vi har prøvd å fortelle deg... Du har akkurat fått bittelille og skal bare kose deg med soving, amming, beundring, fremvisning og en og annen trilletur. Resten kan være til seinere. Jammen godt du har en flott mann som kan dra litt av lasset også ;) Kanskje du lager mindre melk når du farter rundt hele dagen og attpå til blir slått ut? I så fall er det ikke rart om bittelille sover litt mindre. Trassbarn som ikke vil sove, skulle jeg gjerne hatt bruksanvisning på selv. Prinsen er snill som en dukke når han skal legge seg. Lese et kapittel i en bok, pakke dyna rundt og synge en godnattsang - og vips så sover han. Lille keiser derimot... Bade. Tørke. Pysj. Pupp. Legge ned i senga. Snurre 850 ganger rundt i senga. Godnattsang under snurringen. Kaste dyne, pute og bamse på gulvet. Vræææææææle, blir trøstet. Snurrer 850 ganger til rundt i senga. Dunker seg i sprinklene. Vræææææler. Blir trøstet. Blir sint for at mamma/pappa går ut. Vræææææler litt til. OG sånn 1-2 timer etter start - sovne av utmattelse i et langtrukkent vræl. Jadda - sånn går nå dagene :)

 

Nei, nå skal jeg hive meg rundt og jobbe litt, så det ikke blir noe etterslep av papirarbeid på meg i morgen. Det har jeg virkelig ikke tid til... Skal ikke jobbe så mye som et minutt overtid denne uka her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, må flire av lille-keiser - selv om det høres ut som en prøvelse for dere! Leon legger seg som en engel i forhold til det der :) selv da han var syk. Takk og pris, hvis ikke hadde det klikka tror jeg.

 

I kveld fikk jeg være med på operasjon :) fikk se, holde litt, suge og tørke blod - og lukke til slutt :) da er jeg storfornøyd vet dere :) tror denne uka blir ok, dag i morgen, kveld torsdag og ekstra nattevakt fredag. Nå er det min tur til å ha rolig nattevakt, så bestiller det på fredagen :)

 

Ønsker, du må ta det med ro ja :) og det er utrolig hvor mye melk det kan være selv i slunkne pupper ;)

 

Nei, nattinatt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg istemmer Camillok.. utrolig hvor mye melk det er i slunkne pupper! :D Tydelig at Lillegull får nok ja.. siden hun har lagt på seg i gjennomsnitt 225 gram i uka. De to andre hadde heller ikke sånne bilringer da de var bittesmå.. men Lillegull hadde bilringer på lårene da hun ble født hun! Hihi.. jeg tror kanskje dette blir første babyen som blir ei lita bolle nå snart :D

Nei, vet dere.. jeg skal IKKE klage på denne sovinga altså! Det var i grunn bare den kvelden jeg la meg tidlig og tok med henne fordi det var det enkleste. Hun har jo hatt slike kvelder hele tiden hun, har vært våken og kontaktsøkende i halvannen-to timer på kveldene før hun har sovnet ved elleve-tiden når vi har lagt oss. Igår gjespet hun ved ni-tiden og vi la oss klokka ti, og hun sovnet helt fint da. 

Så vært våken klokka fire inatt, så halv ni imorges... og hun sover fortsatt etter det!!! Jeg har levert vesla i barnehagen OG vært en tur hos legen. Mannen har hjemmekontor idag og passet på i heimen.

bestilte en legetime i hurten og styrten idag fordi jeg har vært så svimmel. Har vært plaget av lavt B12 tidligere, og tenkte uansett det kunne være greit å ta en utvidet blodprøve.. så turnuslegen bestilte både HB, nyrefunksjon, jernlager, stoffskifte, B12, CRP osv, osv. Veldig kjekt synes jeg. Dessuten fikk jeg resept på hormonspiral. Det funket så strålende sist, så jeg fant ut at jeg fortsetter på det.

 

Men legen sa at det var mye influensa som går nå.. og at jeg mest sannsynlig har hatt et snev av det, selv om hun lo da jeg sa jeg hadde mye energi og ikke kunne skjønne det. Men vi fant vel ut at jeg rett og slett er "høy på baby".. at jeg rett og slett har fått adreanlinkick av å få barn. Hadde det med begge de to andre også. Knallmasse energi!! Men denne gangen har jeg det ti ganger mer bare!

 

Kjempefint at Leon har blitt frisk igjen Camillok! DET tenker jeg er godt ja! .. også har du klart å formere roser?? Oj, guri lann.. du begynner å bli litt av en hage-ekspert du nå, og med tanke på at dette er første sommer i stor og egen hage så må jeg si jeg er mektig imponert! Flinkisen :P

Må si jeg er glad for at noen av dere vil bli leger, så vi har gode leger i landet. For når du beskriver om operasjon her Camillok... ja, da får jeg helt vondt i kroppen og ansiktet vrir seg her i "ekkel-grimase" :D

 

.. men huff krølle.. ikke greit at du har overtatt syke-stafettpinnen etter Leon!!  :( men det er vel som legen sa til meg idag da.. det går influensa nå! :( Håper det går fortere enn fortest over. Spesielt med tanke på at dere begynner ferie på fredag!

Den vakta du beskrev hørtes ut som vakta fra helvete! .. også igår IGJEN?! Du må jo være helt døgnvill du nå stakkar!

 

 

Men alle sammen... hva skal dere i ferien da forresten? Ja, og HVOR er FruLS og Babysyk.. ja, og MaMi forøvrig også.. selv om jeg tror hun bruker tiden sin på flytting?!?

Babysyk.. jeg håper du ikke er så knekt om dagen av forholdet til sambo at du ikke orker å skrive her inne??!!! Savner innlegg fra deg. :huh:

Vi kommer nok til å bruke ferien til hus og oppussing. Samtidig så har jeg sagt til mannen at jeg synes han burde ta med seg hunden( hun har fått aaaltfor lite oppmerksomhet og turer på lang tid) på hytta i Trysil sin første ferieuke. Da har jeg uansett "bare" tre barn, før de to siste kommer uka etter. Han burde ivertfall ha dratt noen dager synes jeg. Koble av, gå turer, kose med hunden og gi henne og seg selv masse frisk luft og ro og kos. Hvem vet.. kanskje jeg skulle gjort noen sprell med de tre barna jeg har hjemme de dagene han er borte?! Hmm... hva kan være lurt da mon tro? Noen tips? 

 

Nei, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med BIM. Altså, jeg synes det kanskje blir litt feil å bli her inne, men samtidig skulle jeg mer enn gjerne ha skravlet mer med alle dere på denne tråden! Hmm... what to do??!! :unsure:

 

Idag er det meldt regn resten av dagen så jeg gidder ikke male hus. Tror jeg kanskje skal sy litt faktisk. Kose meg med håndarbeid, legge opp noen strikkemasker og kanskje bare støvsuge og vaske noe tøy. Ikke noe mer.. bare sånt kosearbeidet :)

Den siste veggen på soverommet står fortsatt utapetsert :( Typisk. Bare èn vegg igjen liksom!! MÅÅÅÅÅ få med meg gubben og få gjort det ferdig. Har så grådig lyst til å flytte inn der snart altså (les: før helgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... TUSEN Takk for så hyggelige kommentarer på bloggen!! Dere er jo kjempeflinke til å legge igjen jo:) Det gjør meg sååå glad og lyst til å fortsette!  :) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra det ordnet seg med resepten ønsker! kan ikke være noe gøy å gå å vente på noe så viktig så lenge!  flinke dere er med tapetseringen, synes tapetet så veldig fint ut, men nå har jeg jo skjønt at du har veldig fin stil hjemme så tror jeg har likt alt du har lagt ut på bloggen faktisk! må bare si det igjen jeg, Kristin er så søøøøøt :) herlig vektoppgang, og hvis du synes ditt lille gull går opp mye kan jeg trøste med at snuppis gikk opp i snitt drøyt 40 gram om dagen de første ukene. vi så seriøst at hun vokste! og bilringer på armer og ben er så herlig, elsker det når det ser ut som de har strikk rundt håndleddet :)

svigermor er helt super ja, hadde nok ikke kommet oss i bryllup uten henne, synes snuppis er for liten til å være uten oss en hel helg, og det var totalt uaktuelt å ta henne med på festen.

 

herlighet for noen vakter du har krølle! håper du får slappet litt av mellom slagene! hørtes grusomt ut med poliklinikk etter en sånn monstervakt... du er tøff!

lurer på om snuppis hadde litt telepatisk kontakt med lille keiser når vi var i Bergen i helgen for hjelpes for et mareritt hun er blitt å legge i det siste! hun vræææææææler til hun blir hes, og er så sint så sint. reiser seg i seng, kaver og styrer. neste gang bestiller jeg en soveprins ;)

 

bra med operasjon camillok, skjønner du gleder deg til å bytte igjen, høres ut som i overkant mye jobbing for min smak... vet du hvor du skal neste gang? blir det distrikt nå?

godt med frisk Leon, og nå husker jeg plutselig ikke hvor mye du hadde gjort i hagen men mistenker at det var en hel del... jo, roser! så utrolig gøy at du fikk til! :) regner med det blir et eget blogginnlegg?

 

håper det går fremover med salget mami! og at flyttingen går smertefritt :)

 

det ble ikke helt den helgen vi hadde tenkt oss i bryllupet da. jeg klarte å bli syk, fikk plutselig en mystisk febersykdom. ok, sikkert ikke så veldig mystisk men ingen hovne lymfeknuter eller vondt i kroppen og det har jeg alltid når jeg har feber. så var hard på paraceten under middagen og festen. men det var veldig koselig, og festen tok helt av litt utpå kvelden. så jeg dansa helt til klokka var to :) kanskje ikke superlurt med feber men likevel... så våknet med 39 i feber søndagen og da fant vi ut at det var bare å pakke snippsekken og kjøre hjem igjen, vi som hadde planlagt masse vennebesøk og en tur ned til byen og så reise hjem mandag kveld når snuppis skulle legge seg. men med ubrukelig meg var det ikke mye vits. så jeg lå tre dager med 39 i feber før jeg ble bedre i går. men nå er jeg helt fin igjen :)

var en tur hos tannlegen i går, akkurat det man ønsker seg i post-feber tiden... ;) null hull! veldig fornøyd med tanke på at det er nesten tre år siden sist og alle er så opptatt av at man må innom når man er gravid noe jeg ikke klarte å somle meg til...

 

i natt var snuppis våken fra to til fem, trodde jeg skulle bli gaaaaal! håper hun har andre planer for denne natta, hvis ikke vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. så tror jeg skal ta meg en aldri så liten før natta blund nå :P mannen er på bursdagsfering hos en kamerat så ingen som trenger oppmerksomhet her ;)

Endret av Happy hippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Nå har jeg vært innom og lest litt, men får jo aldri tid til å svare dere. Nå burde jeg egentlig koke pumpen og gjøre meg klar til natten, men må bruke noen minutter her på dere først :)

 

Jeg har fått ordentlig bomullshjerne nå så husker fint lite av det dere har skravlet om, men noe har jeg nok fått med meg. Babysyk, så bra at du tok opp med hs at du og sambo har hatt problemer. Utrolig tøft gjort av deg! Høres jo ut som om ting kanskje har gått litt fremover da. Men som de andre sier, skriv ned ting han gjør "feil" (om du skjønner hva jeg mener). Ble litt rar ordlegging her ser jeg. Bittelitt trøtt kan du si...

 

Happy, så kjedelig å bli syk i bryllupet da... Men du var nå god som holdt ut så lenge da ;) Tannlegen burde forresten jeg også ta meg en tur til. De siste gangene jeg har vært der har jeg vært gravid, så da har jeg ikke tatt røntgen. Begynner å bli noen år siden sist jeg tok bilder, gitt... Jaja, har nå ikke hatt noen plager.

 

For en flink prins du har, Krølle. Og lille keiser som utvider horisontene sine. :) Flinke gutter!!! :)

 

Enig med deg ang gjerdet rundt hagen, Camillok. Det viktigste er at Leon er trygg. Roser er jo bare sååå nydelig! Jeg gleder meg til vi får tid til å gjøre noe med "hagen" vår. Det kan knapt kalles en hage nå... ;)

 

Ønsker, så flott vektoppgang lillegullet ditt har hatt! Jeg skjønner ikke hvordan du orker alt du holder på med... JEg har knapt vært utenfor døren etter at vi kom hjem. Kun på helsestasjonen for veiing to ganger. Ellers har jeg bare vært hjemme... ikke vært på trilletur en gang!

 

Siden guttene var født litt premature har vi vært nødt til å mate de hver tredje time hele døgnet. To dager etter at vi kom hjem var helsesøster her på hjemmebesøk. Da hadde tv1 lagt på seg 90 gram, mens tv2 (den lille myggen) hadde bare lagt på seg 10 gram. Altfor lite! Han bare sov og vi slet veldig med å få i ham mat. Fikk noen tips fra hs om hva vi skulle gjøre, og plutselig løsnet det. Han slurpet i seg det han fikk og ba ofte om mer. To dager senere var vi på hs for ny veiing og da hadde begge to gått opp enda mer. Nå husker jeg ikke tallene i farten, men hs var veldig fornøyd. Dette var fredag i forrige uke. Mandagen var vi tilbake og på den uken vi hadde vært hjemme har tv1 lagt på seg 435 gram og tv2 340 gram. Har visst fløte i muggene, jeg. De blir ammet og får pumpemelk på dagen og nan på natten. JEg ammer en og en foreløpig for de styrer en del på puppen og har litt vansker med å ta ordentlig tak. Flaskene tar de bra nå, men det sliter litt på meg at de ikke tar puppen ordentlig. På mandag var begge to godt over 3 kg så jeg har egentlig sluntret litt unna med vekking og mating hver tredje time de to siste dagene. I går var det mye tårer her siden jeg faktisk ikke fikk ammet hele dagen. Fikk ingen av de til å koble seg ordentlig på så det ble pumping og flaskemating. i dag var mannen ute og hjalp en kompis noen timer og da kom samboeren hans på besøk til meg (sammen med sin yngste datter på 3 mnd). Hun slet med noe av det samme med sin lille en stund så hun hadde noen tips til hva jeg kunne gjøre. I dag har jeg gitt begge to litt flaske før jeg har lagt de til puppen og da kobler de seg mye lettere på. Jeg vil jo helst fullamme begge to, men da må jeg roe ned flaskematingen. De blir helt forvirret av byttene merker jeg. Må bare passe på at jeg får ammet og pumpet ofte nok for å holde produksjonen oppe. Har nok melk til begge nå. De får nan på flaske om natten kun fordi det er så mye lettere enn å varme opp pumpemelk. Da må jeg ned på kjøkkenet, mens nå har jeg alt klart i en boks ved siden av sengen. Blir mindre styr da sånn at guttene kan legges igjen med en gang de har fått mat.

 

Nei, nå har jeg satt litt for lenge. Klar for sengen nå, ja! :) Forresten, ønsker, det var vel du som lurte på hvordan det går med meg og lille. Hun var ikke fornøyd i det hele tatt mens jeg var på barsel. Ville ikke være med meg i det hele tatt. Hang i buksebeinet på pappaen og løp etter han hvis han gikk ut av rommet. Hun var ikke på besøk der hver dag, men de dagene hun var med gikk bedre og bedre. Jeg passet på at pleierne hjalp til med mating av guttene mens hun var der sånn at jeg fikk litt tid med henne istedenfor å bare være med babyene. Vi kom hjem mens hun fortsatt var i bhg, så hun var veldig fornøyd da jeg sto i gangen da hun kom inn døren. Hun ville ikke være med meg i begynnelsen hjemme heller, men har gradvis myknet opp mer og mer. Hun tester mye grenser, spesielt med pappaen, men jeg tror det er fordi han alltid spør henne om de skal gjøre ting istedenfor å fortelle henne at sånn blir det. Hos meg er det ingen diskusjon hvis jeg har bestemt at noe skal gjøres, men faren spør henne og da svarer hun ofte nei selv om han egentlig mener at hun skal svare ja. Prøver å si til han at hvis han gor henne et valg så kan ikke han drive og overstyre det. Er jo ikke rart hun blir umulig da... Men, hun er veldig flink med guttene nå og er veldig opptatt av å si hei til de og kose med de. Det varmer mammahjertet når hun sitter i sofaen og holder en på fanget og susser på han. :) Sukk! <3

 

Nei, nå er det matetid her, så nå må jeg faktisk stikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Lollo!! :) Litt fint å høre hvordan det går med lille hos dere, evt. sjalusi osv. Her tror jeg egentlig at jeg og mannen har de rollene du og din mann har.. bare omvendt. Mannen min er den som er mer konsekvent, gir beskjed èn gang osv, og gir ingen valgmuligheter. Jeg er den som får den vrange vesla stort sett, fordi jeg gir flere valg og er for ettergivende. Jeg liker rett og slett ikke at hun gråter eller er lei seg, og har nok noen ganger vanskelig for å skille gråt fra trass. Ikke alltid like lett å se synes jeg det der ;)

 

Høres ut som et ganske stort prosjekt det der å få gitt tvillingguttene mat. Bruker du flytende NAN, eller pulver som du blander ut om natten Lollo?

Jeg husker jeg syntes det hele var litt styrete med det pulveret da vi ga vesla da hun var liten. Vi hadde to termoser vi da. Èn med kokt og kaldt vann, og èn med kokt varmt vann. Så blandet vi de til en riktig tempen på maten og blandet pulveret i. Men da jeg fant slike kartonger med flytende Nan så ble det en helt annen verden. Vi hadde forsåvidt ikke slik flaskevarmer.. og det ønsket jeg meg veldig husket jeg. Men fant ingen. Denne gangen har vi det, fikk det av ei venninne som hun var ferdig med. 

Jeg har ikke begynt å pumpe enda jeg da. Kanskje jeg er litt treig der. Håper Lillegull tar flaske når jeg begynner med det liksom ;) Hadde jo vært kjekt at mannen kan mate også! 

Hihi...fløte i muggene ja Lollo. Tror kanskje vi er to med fløte da :P Det har aldri skjedd meg før at barna mine har gått opp SÅ mye eller har bilringer på lårene :D Ivertfall veldig godt å høre at guttene dine nå legger så fint på seg! Det er nok betryggende for dere som foreldre tenker jeg! :)

 

Takk Happy.. for så fine ord! Vi synes jo også at Lillegull er supersøt ..hihi :wub: .. og tusen takk for komplimentene angående huset! 

Mannen og jeg snakket litt sammen igår kveld etter at de to litt større barna hadde lagt seg.(da det er fred og ro til å kommunisere uten å bli avbrutt), og siden vi begge har vært så slitne denne uka, så har det ikke blitt gjort noe av hverken tapetsering eller annet desverre. Men nå er avtalen at vi skal flytte inn på soverommet til helgen ivertfall. Så får det være første plan, og resten taes når vi gidder og har lyst. Jeg har nok vært litt for stressa på å få ting ferdig for å kunne nyte hele huset. Men det løper jo ikke sin vei, og jeg kan da ha noe å holde på med utover høsten også jeg! ;)  Ellers blir det endel pusling ute nå fremover tror jeg. Ettersom det er meldt så fint vær. Litt hage, litt maling(men heller ikke så mye av det på dagtid da det er for varmt til å male), og så kommer jeg til å bruke dagene mye til turgåing, både sammen med eldste og med venninne som har baby. Vil gjerne få utnyttet den tiden vi får finvær.

 

Idag sydde jeg ferdig ett av dynetrekkene til Lillegull. Et til sprinkelsenga. Helt enkel trekk i lille-martine stoff( gammelrosa og hvitt smårutet er dette da), med glidelås. I str. 80x 100. Og så skulle jeg teste den på dyna hun bruker i vogna si.. men det var jo aaaltfor stort! Sjekket dyna og den var 65x80. Hmm... klødde meg litt i hodet der, for trodde at det faktisk var sprinkelsengdyna.. for jeg har ENDA en mindre dyne i den andre vogna!! Så jeg ringte til Kid, og de sa at "joda, 80x100 er til sprinkelseng, 65x80 er til vogn". Da jeg spurte hva den som var da enda mindre var til , så sa de at de ikke hadde det og visste ikke at det fantes noen enda mindre! Hva i alle dager har jeg da???!! Må være en enda mindre til vugge da eller ?!? Heeeerlighet sier jeg.. snakk om å glemme ting fort! Vesla ER jo bare 5 år?!? Ikke SÅ lenge siden jeg kjøpte dyner sist!! Der kan man se gitt... du snakker om bomullshjerne Lollo. Da er vi to der også :D

Tror jeg må se å komme meg ut blant folk og begynne å bruke hjernen litt jeg altså. Begynne på skolen igjen!! Med så lite hjerneaktivitet får jeg vel Alzheimer i en alder av 60!! Huff!! Nei, må begynne med litt hjernetrim snart altså!! :D Alt går liksom på autopilot her hjemme. Bruker ikke hjernen på samme måte nei!

 

Nå står eldste og lager sine berømte omeletter. Så skal jeg steke poteter i biter(som jeg kokte opp igår og skrelte), baconbiter, paprika, purre og mannen skal kjøpe med seg et godt brød. Det blir god bondeomelett av det gitt :) Nam.. gleder meg til middag nå :) Kristin ligger ved siden av meg på dyna si og sover. Eldste har akkurat kost og strøket på henne så hun sovnet. Snart braker det vel løs her når mannen og vesla kommer hjem tenker jeg :D

Apropos vesla ja.. meldt fint vær som sagt, så jeg må huske på å sende med badedrakt og håndkle til barnehagen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Åååå, for en ettermiddag!! Siden sist innlegg har IKKE Kristin villet sove noe som helst. Jeg tror jeg har nesten blitt gaaal. :( Jeg blir så fortvilet også for jeg ser at hun er sliten. Likevel vil hun liksom ha med seg alt. Hun dupper av ved puppen, og så fort jeg legger henne for å sove.. ja, da våkner hun. Ja, hun gråter også hvis hun ligger hos meg. Aner ikke hva dette er jeg altså! Økedag? ja, kan jo være det.. men det virker nesten som hun heller trøster seg med puppen. At hun ikke vil ha masse mat liksom.

Her spiste alle fire idag middagene sine i hvert sitt rom, og jeg og mannen på tur mens den andre var med Kristin og prøvde å roe henne. Mannen har hatt henne nå i ivertfall to timer.. prøvd å roe, jeg har matet litt innimellom, så har han fått henne til å sovne og roe seg med at han har strøket henne over pannen og magen. I maks 10 minutter!!! Ikke virker det som magevondt heller.. hun trekker ikke beina oppunder seg eller spenner seg og blir rød og anstrengt liksom. Vi har prøvd å la henne være i fred.. husker at det trengte vesla ivertfall. Fikk hun litt for mye stimulans så måtte vi bare la henne være og gå vekk.

Men det virker ikke som tilfelle her. Hun har begynt å gulpe litt(for en ukes tid siden), så det må jo bety at hun har fått nok mat, eller?

 

Huff... noen som har noen gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda ønsker. Har kanskje ikke så mange råd, men gulping er ikke alltid ensbetydende med nok melk. Men med valker på lårene så er det nok i orden ;) ikke lett å vite hva disse små vil... Lykke til - godt du har en mann som hjelper til :)

 

Rolig vakt i dag (dårlig vær), spent på hvordan morgendagen blir... Litt tv titting nå - deretter senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg, Kristin, eldste og en venninne av eldste vært hos ei venninne av meg. Vi spiste lunsj.. og trillet en tur på senter og kikket. Fint for fjortisene å utvide horisontene litt, prøve seg litt alene på shopping og tørre gå alene, og fint for meg og min venninne å kunne gå litt alene med vognene og sette oss på en kafè og skravle litt over en kaffe.. alene!  :) Lillegull sov i ett strekk i fem timer idag. Fikk mat og ny bleie klokka tolv før vi gikk ut, sovnet i vogna og sov hele shoppingen og i bilen på vei hjem. Våknet vel hjemme og fikk mat og ny bleie.

Men så begynte moroa her igjen etter middag.. altså litt skriking og utilfredsstilt virker det som. Hun har fått egentlig masse mat.. men nå har jeg begynt å lure på om det har noe med at jeg drikker brus hver ettermiddag og kveld å gjøre. Ja, for det er jo såå godt.. og etter at halsbrannen forsvant med fødsel, så har jeg kastet meg over brusen. 

Så nå ikveld lurer jeg på om jeg skal teste det ut litt og ikke drikke brus i det hele tatt de neste to dagene for å se om det er det hun reagerer på. 

Ellers sover hun jo veldig godt på natten når hun først sovner da. 

 

Huff, jeg vet jeg fokuserer veldig på dette nå om dagen altså. Men lurer jo litt da. Kolikk er vel verre enn dette.. eller? jeg har aldri hatt kolikk-barn jeg, så vet neimen ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så da holdt Kristin det gående sånn omtrentelig hele tiden fra klokka seks til halv elleve igår. Det er helt klart ikke kolikk-skriking, hun er heller ikke sulten. For når jeg legger henne til brystet så suger hun bare sånn passe hardt og bare ligger og koser seg. Så jeg tror vi lander på at det er oppmerksomhet og kos.. ELLER ro og fred hun vil ha. I og for seg tror vi mest på det første, siden hun skriker når hun blir lagt i vogna. Imorges ble hun da helt stille da hun ble lagt på dyna si ved siden av vesla og pappa på gulvet og så på Barbie-film!!! Så muligens vil hun at det skal skje litt mer. Derfor har mannen og jeg bestemt at lekegrind skal opp i løpet av helga, og babygymmen skal oppi den.. sammen med Kristin. Så prøver vi det og ser om hun trives der ;) Jaja. Her må ting prøves :D

Imorges satt vi alle sammen ute på den nye terrassen og spiste frokost. Var jo nesten syden-frokost temperatur ute jo! Heeelt herlig!!

Nå er mannen og vesla i butikken og kjøper litt ting og tang vi trenger for å bli ferdig med tapetseringen(lim f.eks), bensin til kantklipper og plenklipper og sikkert en hel haug med forskjellige is kjenner jeg dem rett. Jeg har nå endelig!! malt siste strøket på "hattene" og toppbordet på rekkverket på terrassen og er overlykkelig for det. Lillegull sover på terrassen i skyggen mot nord i vogna si. Nå driver eldste med litt re-design av en bukse eller shorts eller noe, og selv skal jeg se om jeg får sydd den baderomsgardinen mens alle andre driver med andre ting.

Jeg har sååå lyst til å male mer, men tror ikke jeg skal pushe grensene til Lillegull nå. Tenker at hun våkner snart, og da er det greit å ikke akkurat ha fylt opp et helt spann med maling for så å måtte helle det tilbake igjen med en gang.

Dessuten vil jeg inn på soverommet vårt i løpet av helgen, så da må jeg være klar til tapetsering når mannen kommer hjem! Symaskinen er jo bare å slippe med en gang liksom.

 

Ellers både hører og ser jeg masse folk på vannski på sjøen. Ja, småbåter også altså.. men vannski er så gøy å se på. Ja, å stå selv også da såklart.. det begynner å bli noen år siden ja!! Vi har vannskiklubb her, og det er flere i familien som står, så kanskje jeg skulle stått litt snart igjen jeg også?! :) Tror det hadde vært god trening :)

 

Nei, får gå og klippe litt stoff jeg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo - skal si du har fløte på lager :) Godt å høre at de vokser seg store og sterke. Husker godt det der med mat hver tredje time. Vi måtte gi opp det prosjektet, for lille brukte 40 min på å spise, så går det jo alltid bort litt tid til rap og bleieskift eller totalskift hvis nok gulping. Og så tok det en halv time før han sovnet. Han ble grisesur hvis vi vekket han etter bare litt over en times søvn for å trøkke i han mat igjen. Men det gikk fint. De premature henter inn vekten først, og lengden etter hvert. Bli små blubber på veien ;)

 

Ønsker - skjønner såååå at du klikker over mangel på alenetid. Små barn MÅ sove noen timer på dagtid, ellers er det uholdbart. Spent på om lekegrind trikset virker :) går ikke å putte henne i bæresele eller sjal på dagen da? Så kan hun sove og være våken som hun vil.

 

Jeg har endelig begynt på FERIE! Har dratt til fjells for helgen. Deilig sol og laaaaang tur i går. Vel, ikke sååå lang da, men litt over en mil totalt. Og med innlagt fiske var vi ute i 7 timer. Deilig solskinn og fornøyde barn :) lille keiser storkoste seg i bæresele på ryggen, og ble skikkelig sur da han ble tatt ut ved målgang.

 

Fant forresten de vi tror er årsaken til lille terrors våkenetter. Stakkars liten har produsert frem to jeksler og en nedetann samtidig. Vi har liksom ikke kjent etter jeksler, siden han bare har hatt to tenner opp og to nede. Har tenkt at vi venter på nabofortennene oppe og nede først, men den gang ei. De to siste nettene har han sovet fra halv åtte til syv, bare avbrutt av litt pupp i halv sekstiden. Det kan jeg like! Og etter langturen i går, sov han helt til halv ni i dag!! Deilig med ferie :)

 

Far og sønn har dratt ut på fisketur i dag også, mens jeg vokter lille keiser som sover litt. Nyter stillheten og sitter helt apatisk i sofaen, lykkelig over å gjøre ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker pulver på natten. Har en termos med varmt vann. Fyller rett mengde i flasken og setter flasken i kaldt vannbad i vasken på badet før jeg blander i pulveret. Egentlig er det ikke så styr synes jeg. De våkner som regel ikke helt samtidig så jeg pleier å ta matingen på natten selv. Mannen er ikke noe nattmenneske og bruker kjmepelang tid på å våkne og sovne igjen, så stort sett lat jeg han bare sove. Synes det faktisk blir mindre styr av det. Selvfølgelig, hvis begge våkner samtidig må han trå til ;) etter en v matingene (vanligvis to i løpet av natten) stikker jeg ned på kjøkkenet og pumper meg etter at guttene er lagt igjen. I natt la jeg meg faktisk bare rett ned igjen etter mating for jeg har vært så trøtt de siste dagene. Har gått med konstant hodepine de siste to dagene og i går fikk jeg begynnende brystbetennelse. Tror jeg drikker for lite vann egentlig, men det går jo helt i glemmeboken... Kaffe har hvertfall ikke hjulpet på hodet :-/

 

I går ettermiddag tok mannen med seg lille for å ta en tur i båten til svigerfar (lille sin aller første båttur). Hun hadde visst digget å være ute i båt :) jeg og gutta var hjemme, så etter at de var matet og lagt tok jeg en lang varm dusj for å se om jeg kunne bli kvitt litt brystvondt. Det hjalp veldig og i dag er jeg nesten nesten helt bra. :)

 

Kan forresten være at lillegullet ditt reagererpå kullsyren, ønsker. Jeg kan ikke drikke brus i det hele tatt fordi guttene får vondt i magen av det. Ikke kan jeg spise jordbær heller.... Men, det er jo ingenting mot alt det lille reagerte på. Hun fikk vondt i magen av alt! Jeg drakk vann og saft og spiste brød, ellers var det lite jeg kunne spise og drikke. Nå spiser jeg nesten alt,men har med vilje holdt meg unna løk og appelsinjuice i tillegg. Husker du hvordan det er med skalldyr? Eller kanskje noen av de andre gjør... Er det fyfy, eller må man bare prøve seg frem? Synes jeg har hørt noe om at de kan utvikle allergi mot det... Vi skal i bryllup til min søster om tre uker og der tror jeg forretten er skalldyr.

 

Vi var forresten på hs for veiing igjen på fredag og fikk da lov til å la guttene styre måltidene sine litt mer selv. Dvs de får sove til de er sulten på natten (ca. Fire timer) og nesten så lenge de vil på dagen. De får større måltider og tar puppen veldig mye bedre nå enn tidligere i uken. De blir faktisk bare flinkere og flinkere, så vi går mot mer og mer kun amming og ingen flaske. På kvelden får de litt nan i tillegg fordi den metter mer enn melken min sånn at de skal sove godt. I morgen er det ny veiing for å se hvordan de har lagt på seg i helgen (siden det kun er nå i helgen de har fått styre spisingen selv). Håper de har lagt på seg sånn at vi kan fortsette med det og ikke vekking og tvangsforing hver tredje time.

 

Forresten så merker vi allerede stor forskjell i personlighetene til de to. Tv1 er en rolig type som fint kan ligge i kurven og se rundt seg og sovner fint på egenhånd. Han er en racer på puppen nå også :) Tv2 er en koseklump og vil helst ligge i armene eller på brystet vårt når han skal sove. Han digger å henge der og se på mammaen sin (sett bort fra at han ikke klarer å feste blikket enda da, men han ligger våken og lytter) og bli susset på. ;) en skikkelig brelegutt rett og slett. Morsomt at vi ser så. Stor forskjell på de allerede synes jeg. Forresten så er tv2 mest lik på lille både i utseende og i personlighet (lyd også, de skriker på samme måte), mens tv1 skiller seg litt mer ut. Spent på hvordan de blir når de blir eldre.

 

Ojoj, for et egoinnlegg! Jaja, dere får bare leve med det... Hehe ;) nå er det pumping og klesvask her før vi får besøk av to av mine søsken med samboere og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg!!! Har bare vært på ferie :) tirsdag forrige uke dro vi til londo sammen med et vennepar fra babysangen. Var veldig kjekt. Med litt varierende vær, perfekt for varierende aktiviteter. Vi var på sightseeing, shopping, piknik, besøk i zooen og generelt bare kost oss masse! Kom hjem onsdag kveld. Torsdag var det klesvask og ompakk som gjaldt og fredag var det bisettelse for bestefaren til mannen før vi dro på landet. En natt der, og vi forlot snuppa hos ivrige besteforeldre og dro til oslo i bryllup. Nå sitter vi på toget på vei hjem og jeg håper igrunn ikke Malin har sovnet når vi kommer, selv om klokken da er rundt åtte, halv ni. Vi kommer til å bo på landet en stund fremover, så pendler jeg de 50min det tar til jobb. Ferien min er nemlig over.

Det var veldig kjekt i bryllup og deilig å kunne ta så mange glass vin jeg ville uten å følge med på klokken pga amming. På vei tilbake til hotellet ville mannen tøye litt grenser og ville helst ha hyrdestund der og da..om enn bare en smakebit..men jeg hadde så vondt i beina at lysten var langt ifra tilstede og vi hadde en halvtime å gå. Men da vi kom til hotellet ble det litt kos likevel..kjempegøy!! :D

 

Men ønsker, jeg har jo blogg jeg! Trodde dere hadde fått adr? Jeg er ikke like flink som deg å oppdatere da, men skal prøve å bli flinkere! :) adr er ihvertfall www.marensgleder.blogspot.no så får du gå inn å snike på det som ligger fra før av. :) jeg holder fremdeles på med strømpebåndene til broderens bunad, og har ølvotter liggende som venter på toving som skal bli julegaver.

 

Nå er toget straks på myrdal, er det ikke der dere hadde hytte krølle? Eller var det mjølfjell? Ble plutselig usikker nå... Du har ihvertfall vært heldig med været da! Du får ha en riktig god ferie videre uansett!

 

Lollo så kjekt å høre at tvillingene vokser seg store og fine. Ang skalldyr så er det noen som mener at det kan fremkalle allergi ja. Men jeg tror ikke en gang har så mye å si. Så spis med glede i bryllupet du. Og dropp heller reke og krabbefesten resten av sommeren. Du kan evt gå inn på matportalen.no og se, mener det står noe der om skalldyr og amming.

 

Nå står jeg litt blank på hva babysyk, camillok, happy og mami har skrevet om..så jeg gir meg nå. Vi tytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva ER det jeg tenker med?!? Klart du har blogg FruLS! Beklager meg! :( Da er det jo faktisk ikke så mange som ikke har blogg da!! Bare MaMi og krølle! Kom igjen da damer :)

 

Hørtes ut som en kjekk tur til London FruLS :) Herlig med litt adpredelser :)

 

krølle.. så godt å kanskje ha funnet ut hvorfor lille keiser har vært litt uttafor i det siste da! Klart, jeksler er vondt å få vettu. Det sprenger fælt tenker jeg :( Stakkars gullet ditt. Men så moro å høre at han koste seg så stort i bæresele da! Hehe.. tenker han nøt turen ja :) Du er en spreking du forresten. Går laaange turer. 

Hvordan går det med husbyggingen nå da?

 

Lollo.. jeg tror du kan spise skalldyr. Dvs.. jeg vet ikke om barna kan utvikle allergi mot det, men jeg som FruLS tenker at du fint kan spise det i bryllupet ivertfall. Det er vel hvis man spiser skalldyr svært ofte når man ammer at man skal passe litt på kanskje?. Vel, jeg har spist skalldyr to ganger siden Lillegull ble født ivertfall. Og jordbær eeelsker jeg, så det blir det ofte av!

Jeg la ikke bort brusen i helgen. Men jeg har ikke drukket cola. Kristin har virket veldig mye roligere og lettere for å sovne. Idag ammet jeg henne klokka ni imorges, så sov hun til kvart på ett!! Så mannen og jeg kastet oss over tapetseringen på soverommet... og ble ferdig akkurat da hun våknet! Puhh... skikkelig bra timing :P Igår sov hun nesten bare ute.. og gjett om hun elsker det da! Forresten Lollo... her er Kristin lik din Tv2. Liker å kose, studere, observere.. ligge på armen, og liker helst å få litt hjelp og gynging for å sovne. Det er bare om natten etter amming at hun sovner helt av seg selv.

 

Vi prøvde forresten flaske med nan en kveld(fredag var det), da hun gråt så fælt og hadde gjort det flere kvelder. Hun drakk grådig 60 ml og sovnet bom! Men tror det var endel luft som kom med drikkingen hørte jeg, så jeg la henne over skulderen for å rape tre ganger under den flaskematingen. 

Nå har hun sovet siden klokka seks, så nå tror jeg jeg skal vekke henne. Jeg legger meg ikke senere enn elleve og da vil jeg svært gjerne ha en liten Lillegull som er mett, skiftet på og fornøyd OG trøtt da. Ellers blir det litt slitsomt igjen. 

Jeg pleier å amme på det ene brystet, skifte bleie og så amme på det andre brystet for å gjøre henne litt søvnig.. det gjør jeg siste måltidet før legging og på natten. Skifter jeg bleie til slutt så er hun så våken at det blir vanskelig for henne å finne søvnen igjen.

 

Nå har forresten mannen hengt opp gardinen på badet. Jeg skal ta bildet og blogge. Jeg vet ikke helt jeg.. er sånn passe fornøyd. Jeg blir nok vant med det, men til nå så har vi vært så bortskjemte med alt dagslyset som har kommet inn der. Gardinen skjermer jo endel for det.. + at den kanskje virker litt overveldende foreløpig der. Men, men. Den blir der altså. Gidder ikke gjøre noe annet der nå. Det eneste er at den skal tettere inntil vinduet. Mannen må bare skære litt i opphenget.. gjøre dem kortere. Men nå var det bare for å få det opp. Kommer innlegg enten etterpå eller imorgen :)

 

Idag har vi også rukket å være på en gårdskafè her i bygda. Veldig koselig, men nesten litt skummelt varmt ift. Lillegull i vogna. Det er faktisk advarsler ute nå. At det kan bli FOR varmt for barn i vogn nå, for mange pakker på ungene litt for mye og glemmer at det kan bli veldig tett nedi en vogn. Så pass på dere.. greit å sjekke at det ikke er for varmt nedi der sånn innimellom ;)

 

Nå våkner gullet her :) Vi snakkes dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm., lurer på om hjerne min er blitt fyllt med bomull på et eller annet tidspunkt!! Jeg er altså så trøtt hele tiden!!! Har prøvd å hente meg inn i helga, vi har vært hos mamma og pappa, og mamma tok mini i går tidlig. Hun kunne tatt han idag også, men jeg føler at jeg har vært så lite sammen med han i det siste så jeg ville ta han selv.

Igår hjalp vi pappa med beising mens mamma var barnepike;-) Til gjengjeld fikk vi goood middag med masse grillet kjøtt og tilbehør.

Vi dro hjem litt tidlig idag så vi kunne kose oss litt hjemme. Mini badet i bassenget for første gang og han ELSKER det! Plasker og styrer.

Har vært en fin helg, mye fordi vi har vært hos mamma og pappa, da kan ikke samboer snakke frekt eller være sur mot meg.

Tidligere i uken var svigers på besøk. Greit nok, men samboer har ikke det beste forholdet til foreldrene sine da. Men det var jo gøy for dem å hilse på mini igjen. Blir lenge mellom hver gang når de bor så langt unna.

 

Må si jeg er imponert over opplegget ditt Lollo!! Først flaskemating av to babyer og så pumping. Ikke rart du er trøtt. Syns du er superflink jeg! Veldig bra dere slipper nattvekking, krysser fingrene for at vekten har gått greit opp i helga.

 

Mini var forresten hos mamma og pappa fra torsdag til fredag. Vi dro etter at han hadde lagt seg da, og kom fredag kveld. Så han har fått mme for første gang, det var på tide!

 

Rekker ikke kommentere mer nå, går så treigt på mobilen og jeg burde sove nå. Fikk et kleggestrikk (eller egentlig to tette) på albuen igår når jeg beiset og det har hovnet skikkelig opp!! Vondt gjør det også:-( Håper det blir bedre til imorgen.

 

Har dere forresten tenkt på at nå er det ingen av oss som er gravide. Det er lenge siden det!! Lurer veldig på hvem neste er. Håper på camillok siden det er din siste sjanse.

Nå er det natta her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite vink fra meg. :) Lenge siden sist. Har vært veldig travelt her. Vi har dessverre ikke fått solgt huset og det er nå tatt av markedet. Blir lagt ut i august og med litt lavere pris. Håper det fører til salg. Vi har ikke så veldig lyst til å sitte med to hus særlig lenge.

 

Har ferie nå og er helt ferdig med jobben. Er skikkelig deilig å være helt ferdig med jobben. Var litt tungt å si hadet til enkelte av ungene der, er noen som har sneket seg inn i hjerterota, men jeg var så klar for ferie, så jeg merker nok ikke så mye før jeg egentlig skulle tilbake på jobb.

 

Om to dager reiser jeg nordover til hjembygda mi. Gleder meg veldig til å treffe venner og familien igjen. Har vært noen tunge og slitsomme måneder, så nå skal det bli godt å slappe av.

 

Har ikke ork til å kommentere noe særlig. Vil bare si Lollo at jeg kjenner igjen mye av det du opplever. Ikke glem å nyte tiden, det gjelder egentlig alle da, men det er mere slitsomt med to små samtidig.

 

Jeg titter innom og leser, men sliter med å finne tid til å skrive. Enda en del som gjenstår før flytting, så jeg sitter ikke akkurat på rompa og sløver ;)

 

Sommerklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj her har det skjedd mye oppdateringer siden sist jeg så! Titter bare kort innom. Sitter på barneklinikken med lille keiser. 40 i feber og vil ikke spise. Sutrer men vil ikke sove. Ikke urinveisinfeksjon, ikke snørr, ikke rød i ørene eller i halsen. Puster litt tungt men det kan være feberen også. Så nå venter vi på bedre tider... Også kalt et rom og en seng eller to (eller madrass da). Lukter litt at det blir en lang natt det her... Håper lille keiser blir raskt bra igjen, for vi hadde tenkt oss på hytta igjen allerede tirsdag. Så hvisnoen har vidunderkur, er det bare å levere den hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt med salget MaMi:-( Krysser fingrene for at dere får en kjøper til høsten! Så deeeilig med ferie! Det har du fortjent etter tøffe uker. Hvor lenge har du ferie? Så må du kose deg masse med familie og venner i nord. Du har vel en liten nevø der også?

 

Krølle, dere har virkelig uflaks. Eller lille keiser har uflaks. Håper det bare er jekslene som lager feberen og at han er frisk snart!

 

Nå kommer toget. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å ønske lille keiser god bedring.

Håper på rolig dag på jobben idag. Sov dårlig i natt, våken flere ganger. Og så har jeg skikkelig vondt i albuen. Lurer på om jeg har fått en liten senebetennelse der også. Også i 'stikkearmen'. Håper det går greit allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe rart med pc'n så kommer ikke inn på Internett, får prøve å svare dere fra tlf'en!

 

Hvordan går det med prøvingen Camillok? Krysser fingrene for at dette ble din pp!:)

 

Så koselig å høre om guttene lollo! Ser du har mer enn nok å henge fingrene i :) ikke rart om du er litt trøtt ;) håper de har lagt på seg i helgen, styrets med å mate etter klokka og ikke etter babyen. Vi drev med det de første dagene her men det var jo bare med en baby da ;)

 

Herlig med Londontur da fruls! Og barnevakt over natta for Oslotur! Er ikke så tøff jeg da, dro jo med meg svigermor over fjellet :P må være deilig å bo på landet og jobbe i byen, håper du rekker å nyte finværet selv om du jobber også! Hvordan går det med amming og pumping på jobb?

 

Bra dere har hatt en fin helg babysyk! Og du har også hatt barnevakt over natta? Kjenner jeg ble litt misunnelig :)

 

Å så kjedelig med huset mami! Krysser fingrene for at det er markedet som har gått i dvale og at dere får solgt raskt til høsten!! Kos dere med flytting og styr i sommer :)

 

Nei og nei krølle! Barneklinikken igjen? Håper det ikke er overfylt der, blir traaaangt på de minirommene på sommeren...masse god bedring til keiseren :)

 

Wow, ble dere ferdig med tapetseringen Ønsker?! Ikke verst! Håper du får slappet av litt på det nye rommet ditt :)

 

Hvem var det som spurte om skalldyr? Mener de har gått bort fra at man skal være forsiktig med skalldyr og jordbær under amming for å forebygge allergi. Er det opphoping av skalldyrallergi i familien kan man kanskje være litt forsiktig, hvis ikke ville jeg bare kjørt på og kost meg me god mat :)

 

Her er det knallvær igjen 8-) jeg og snuppis skal kose oss ute i dag tenkte jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...