Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Bare innom for å ta en drikkepause. Er egentlig ute og maler verandaen ved inngangspartiet idag siden det er fint vær. Det er meldt dårlig vær resten av helgen her, så best å smi mens jernet er varmt :)

 

Spennende med ikm-dager for dere altså! Vi får se da FruLS.. om mannen din klarer å hoppe av svingene hele tiden eller om det faktisk blir spire likevel :D Hadde vært morsomt om dere alle tre; FruLS, Camillok og Happy blir gravide omtrent samtidig :)

 

Takk for tipset angående plantekatalog Camillok. Du får virkelig med deg masse når det gjelder hage du. Jeg har hatt hage noen år fler enn deg, men jeg er suuuper treeeg til å gjøre noe her altså! Neste år så er det ikke bygging her så da kan jeg kanskje få boltret meg litt.. etter konfirmasjon vel og merke ;)

 

Huff og huff Lollo. Synes det høres tøft ut og jeg beundrer deg virkelig i hopetall!! Tre små må være en utfordring ja. Er ikke mannen din på Nordsjøen flere uker i strekk også? Ære være deg som er så flink altså. Ta det helt med ro angående flaskemating sier jeg også! Her får nå lillegull en flaske stort sett hver dag nå på kveldstid. Jeg har altfor lite melk på kvelden til at hun er fornøyd, og vi( jeg om mannen) synes det er helt ok at hun får flaske da! Jeg håper fysio kan hjelpe den ene lille tvillingen din, for låsning stakkar er sikkert veldig plagsomt og vondt. Det kan sikkert endre på mye vil jeg tro :)

 

Jeg er enig. Dette har nesten blitt heller en hage- og interiørtråd siden våren enn en strikketråd! Jaja.. det er vel fordi våren/sommeren er det ofte mindre strikking og hage er i fokus da. Samtidig så er vi jo flere som pusser opp/bygger for tiden så ;)  Men jeg har ikke begynt å strikke enda. Har veeeldig lyst, men kveldene går ofte til barn her.. og når det da ikke er det så køyer jeg sammen med Kristin. Så i grunn ikke så mye egentid enda. Dessuten har jeg fortsatt også veldig lyst til å sy.. men får ikke tid til det heller. Men tenker at når jeg kan begynne å legge Kristin på soverommet ved åtte-tiden, og skolen har begynt så de andre ungene har rimelig greie leggetider også.. ja, da finner jeg nok frem strikketøyet jeg også :) Har endel prosjekter å gjøre ferdig først jeg da, så jeg begynner ikke på noe nytt på en god stund tror jeg, men.

 

"Vi" har siste ferieuke her nå hvor alle sammen er her. Mannen starter i jobb på mandag, mine to bonusbarn skal hjem til sin mor, hvor gutten flytter til oss senere i neste uke når han begynner på skolen. Så på mandag er det meg og mine tre jenter her. Har lurt på å invitere min far opp hit for å hjelpe til litt hva oppussing angår. Kjekt å få hjelp. Han har jo spurt om å få hjelpe til, så.

 

Men dere... Kristin lo idag hun! En hjertelig latter, lenge og flere ganger. Vi filmet henne.. jeg skal se om jeg kan få lagt ut noe så dere får sett og hørt det :) Det var vesla som fikk henne til å le. Hun kjøpte seg en lekegris som nøffer når hun klemmer på den. Kristin lo hjertelig av den, jeg holdt henne og mannen fortet seg å finne frem telefonen og filmet henne ganske lenge faktisk :D Jeg lo så jeg gråt. For en herlig opplevelse det var. Vi lo alle sammen.. og da lo hun enda mer :wub:

 

Nei, må ut og male igjen nå. Må stå på mens en kan gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare kjapt innom før Malin våkner og vil ha middag. Hun har vært med mannen og brødrene hans på fjelltur idag (Fløyen-Rundemannen), så er litt sliten.

 

Nå har jeg oppdatert bloggen med bilder fra sommerlandstedet "vårt" :) Det ble litt sånn "Slik ser det ut nå" bilder tatt i hyrten og styrten sist vi var ute, og ikke stashet opp og fikset, menmen..

 

Ja, jeg satser jo på at en svømmer eller to kommer seg løs likevel, og at det kanskje blir en spire (om ikke denne mnd, så kanskje i løpet av høsten). Nå er Malin i seng i seks-halv syv tiden om kvelden, så vi har jo faktisk ganske lange kvelder sammen også. :) Og vet dere hva!!!!!! Mannen har bestilt forundringspakke til meg.. ja, fra sånn griseside.. :P Gleeeeder meg til den kommer...hahaha...Da skal det bli fart på sakene, og dere skal se han ikke klarer å hoppe av nei! :P Håper det hjelper litt på sexlysten ihvertfall, den er snikende på vei tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du altså FruLS!! Må le av deg :) 'Fra sånn griseside'. Hehe. Ble nysgjerrig på hva det kan være, du får holde oss oppdatert. Jeg fikk det fra min eks.... en buttplug, noe så kjedelig da! Tror han gjorde det mest for å være morsom, den ble ikke utslitt for å si det sånn! Kanskje mannen din har kjøpt undertøy med fransk åpning.

Så sen middag Malin spiser, eller er det bare idag pga turen? Mini spiser rundt 15 for at det ikke skal bli for tett opptil kveldsgrøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tviler på det er plugg.. :P undertøy med fransk åpning har jeg allerede :P er spent jeg også!

Hun har fått middag fem, og grøt rundt syv, men nå når hun legges tidligere er det ofte middag rundt fire. Men idag sov hun så sent pga turen. Sovnet halv fire og ble vekket til middag kvart på fem. Flinke jenten min spiste masse idag, nesten uten gris. Fikk en potet, seks babygulerøtter og et stykke torsk. Alt forsvant! Har kjøpt sånn frossen blokk med torsk. Genialt. Er usaltet, og skjærer bare av så mye hun skal få, 10-15min i kokt vann fra vannkokeren, voila! Ferdig middag! Må jo koke potet og grønsaker da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi så aktive dere er her for tiden!

 

Så hyggelig å høre fra deg lollo! Skjønner det må være utrolig slitsomt med tre små. Imponert over at du ammer og pumper og gir flaske om hverandre! Ungene dine er heldige som har en så flott mor som deg :) håper du kommer deg litt ovenpå, fin mann du har som tok tak i at du hadde en dårlig periode!

 

Ai, du er ansatt som hageplanlegger når vi en gang får hus Camillok! Må huske på å kjøpe løk til krokus i år, var så stusselig i våres når det ikke kom noe i bedet, men litt sent å huske på i mars...;)

 

Ja Ønsker, vil se Kristin le på film :) ingenting er så herlig som babylatter :) håper det blir litt strikketid på deg snart, er litt godt når hverdagen kommer selv om ferie er heeeerlig!

 

Hihi, spennende med forundringspakke da fruls :) hoppe av i svingen er jo velkjent som en særdeles dårlig prevensjonsmetode så krysser fingrene for at det sitter en liten spire snart jeg :)

 

Her kom det plutselig en blødning på onsdag, tenkte først at det kanskje kunne være en festeblødning siden den kom ca 6 dpo, men synes det var litt mye, men mindre enn en vanlig mens og det har ikke kommet noe siden i går kveld... Tror egentlig ikke det er noen spire der så blir spennende å se om tr kommer skikkelig neste uke eller om jeg kan regne det her som tr...

 

Snuppis er så søt for tida! Hun har endelig skjønt at hun skal vinke når jeg går om morgenen, og i dag sa hun hade! Sååå skjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møtte jeg ei på jobben som plutselig hadde stor mage - med termin i januar. Det stakk skikkelig til, kanskje jeg også hadde fått mage nå om januarspiren hadde blitt??? Uff. Men veldig koselig at andre skal ha, ikke misforstå.

 

Jeg har strikkekveld her! Strikker på jakken til Leon - mye jobb på den med hette... Men ei venninne venter baby i september og jeg vil strikke en body. Så akkurat nå at jeg har strikket en god del feil - derav litt skrivepause! Forresten har jeg gjort ferdig og sendt avgårde tvillingbodyene siden de nå er født :) skal blogge dem senere, de ble veldig fine :)

 

Hihi, forundringspakke :) så gøy :) jeg føler meg så tykk for tiden, frister absolutt ikke med kinky stuff :( har fått på meg et par kg ekstra i sommer og er 9-10 kg over ønsket vekt. Og det før jeg blir gravid igjen! Skikkelig krise egentlig. Tanken på at det er vekta som gjør at jeg har abortert har slått meg... Men tror egentlig det er en irrasjonell tanke! Bruker jo 38-40 i klær, så det er ikke sååååå ille. Men når jeg pleide å være 36-38 så mistrives jeg. Ortopedien er imidlertid altfor travel til å i det hele tatt tenke på å trene, håper det blir bedre nå på medisin!

 

Ikm i morgen, trodde den skulle komme i natt. Men den gang ei. Vi får krysse fingrene for at der er noe inni der, selv om jeg tviler sterkt. Hvis den ikke har kommet innen søndag skal jeg teste.

 

Hihi, hagegalskapen har ingen grenser :) er ikke alltid like fornøyd med utvalget på de vanlige gartneriene... For veldig mye input på hagegal.no :)

 

Ellers har jeg ferie i slutten av september og lurer på hvor vi skal dra. Tror kanskje derblir en uke på kos :) er litt skeptisk i og med jeg har hørt det er et festested, men det blir sikkert bra uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, jenter, da tok jeg saksen fatt og skaffet meg selv ny frisyre på kveldingen! :) Var utrolig deilig å bli kvitt de utfargete slitte tuppene. Nå har jeg (nesten) bare ufarget hår på hodet...herlig! Ble rimelig fornøyd med frisyren også. :) Sånn går det når mannen drar på landet for å jobbe på annekset og jeg blir aleine hjemme med sovende barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet du er gaal FruLS! Klippe seg selv? Jaja, jeg har klippet min egen pannelugg før, men.. helt ny sveis da gitt?!? Du er full av påfunn du altså :D Ikke noe kjedelig menneske du nei! :D  :P  :)

 

Babysyk.. jeg kan forstå at du ønsker deg en baby. Så absolutt! Babyer er skjønner, nydelige er de. MEN!!!... og det er mange MEN her synes jeg da. 1) du og samboeren din har ikke det beste forholdet til å få et barn til. Tenk at du også skal gjennom et svangerskap til da!! 2) Du må for all del ikke bruke en ny baby til å være "reisekameraten" til mini hvis det går skeis mellom deg og samboeren fordi mini ikke skal bli kasteball mellom hjemmene. Det vil være NOK at han blir det.. og ikke at du nå med viten og vilje VET at du kan utsette enda et barn for det! Det kan du ikke ha samvittighet til?!? Ok.. nå har jeg vært kjempestreng og satt ting på spissen, og jeg kan i grunn skjønne om du blir fornærmet nå altså.. MEN likevel tror jeg jeg har rett. For å si det slik Babysyk.. jeg snakker av erfaring! Jeg har smertelig lært at det jeg har gjort skulle jeg aldri ha gjort for 14 år siden. Alle rundt meg og den gangen samboeren min(eldstes pappa) fikk barn. Vi var de eneste i venneflokken som ikke hadde. Så jeg ble smittet av det da, og skikkelig verpesyk.. og ville ikke være det paret som ikke ble invitert til middager i vennegjengen f.eks fordi vi ikke var på samme sted i livet som dem. Så vi valgte å prøve å få barn. Selv om jeg VISSTE egentlig.. hvis jeg hadde hørt på bjellene i hodet mitt!!!.. at denne mannen ikke var noe å satse på. Og halvannet år etter vår datters fødsel, så flyttet hun og jeg ut og vekk.. og resten er historie ;) Men jeg håper så inderliiiig at samtalene hos helsesøster hjelper dere og at ting endrer seg til det positive for dere slik at du kan med iver og glede kan få en voksende mage snart igjen, for som sagt, jeg skjønner definitivt hvorfor du vil ha en søt baby!

 

Happy... nå er jeg faktisk overbevist om at du ER gravid! Det du forteller der synes jeg er et så tydelig tegn jeg da. Men, kanskje greit å ikke ha for store forhåpninger. Skjønner jo det. Gjelder jo Camillok også. Håper virkelig dere har spire nå, men skjønner at dere vil vente med å teste. Herlighet, jeg var jo testoman og helt vill selv jeg da mannen og jeg prøvde og prøvde å lage Kristin :mellow:

 

Flinkis Camillok som strikker.. igjen. Blir nok bra resultat, denne gangen også. Har en følelse at alt du tar i blir til gull jeg, og at du får ting til å skje så utrolig raskt og lettvint. Du har en enorm energi synes jeg. Den misunner jeg deg. Altså, jeg gjør jo en del jeg også, men hage, babylaging, strikking, oppussing, ny jobb og en iiten Leon som går første året i barnehage og blir naturlig nok da relativt raskt og ofte syk pga ny bakterieflora som både han og dere foreldre må vennes til. Neeeiii, jeg har nok ikke halvparten av din energi engang :D Men nå er jeg 40 da! Hahaha... gamliser har ikke like mye energi veit dere :D

Mannen min ler godt og spøker med meg om dagen da. Han blir 40 om noen måneder, og han sier ting som "det er artig å være i tredveårene og ha seg med ei dame i 40-åra" :D  Jeg sier bare at hevnen er søt jeg da :D  :D  :D På 40-års dagen hans skal jeg låne en rullator, forstørrelsesglass, tøfler, tabletter mot forstoppelse osv, osv. Jadda, hevnen er søt ja :D

 

Spennende med forundringspakke da FruLS :P Det har jeg fått av mannen min før også noen ganger. Litt morsomt det altså. Testes ut noen ganger og piffer opp, men så glemmer man det liksom litt etterhvert. 

 

Laget "babygym"-innlegg på bloggen, men hadde tydeligvis ikke skjønt film-greia, så nå ligger det en ordentlig filmsnutt der da om dere vil se :) Måtte få hjelp av mannen, og skjønner ikke halvparten nå heller , men.

Skal se om jeg får til en ny snutt av det han filmet da hun lo idag. Det er jo utrolig sjarmerende, og dere kan TRO jeg er glad for at vi klarte å få filmet det første gangen hun lo!!! Det skal nok rulle og gå hele konfirmasjonsdagen hennes om 15 år ja :D

 

Idag har jeg malt i hele dag. Puhh... begynner å komme seg. Skjønner at dere blir svette av alt vi har å gjøre innen august, og jeg er SÅ enig med deg Babysyk at jeg burde nyte og kose masse med både Kristin og de andre barna før skolen begynner igjen. Og jeg prøver det altså.. jeg gjør det på dager hvor vi ikke får gjort noe ute, når været er dårlig. Men slike dager som idag, som det blir bare færre og færre av fremover nå som høsten overtar.. ja, de føler jeg jeg må benytte meg av rett og slett. Så idag var jeg bare innom den drikke pausen hvor jeg skrev forrige innlegg, og så middag over et kvarter kanskje. Var ferdig ute klokka halv ni ikveld. .. Og nå skal det regne i ivertfall to dager ;) .. og jeg har.. tja.. tre-fire dager igjen så er jeg nok ferdig med all maling som må taes tenker jeg ;) ... og da har jeg ikke malt opp de gamle møblene som skal inn i huset! Det er BARE på selve huset! *sukk*. Jaja. Blir bra tilslutt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er der i hvertfall ikke noen baby på gang - mens kom nå nettopp. Det er noe rart med den venstre eggstokken, hadde jo hatt EL på ul, men jeg mistenker alle hormoner og alt ligger til rette for EL - og så kommer ikke egget seg ut. Jeg er jo operert på den eggstokken, så tipper det er arrvev som gjør det vanskelig. At det er derfor jeg har så mange dager med EL slim og smerter på denne siden. Smertene denne gang som var sentrert i magen var nok fra væske fra folikkelen. Det som er rart er at jeg nå får mens 14 dager etter EL "start" og ikke etter når folikkelen sprakk/egget slapp ut. Merkelig. Har mer tro på neste mnd med rett eggstokk!

 

Må skrive mer senere, Leon er skikkelig surv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa.. ja, det kan jo godt være grunnen da Camillok ;) Jeg har en dårlig eggstokk jeg også, etter operasjon for exu for mange år siden. 

 

Her har mannen reist med gutten og vesla på et arrangement, og jeg tar med meg Kristin og de to store jentene på litt shopping. Ikke voldsom shopping altså.. venter på lønn. Men bursdagspresanger må likevel kjøpes inn. Dessuten er det jo morsomt å titte litt. Jeg skal innom et par interiørbutikker og få litt inspirasjon ivertfall, samt en stoffbutikk og en butikk som bare selger ting til å ha på badet.. litt lyx til a mor. Jeg skal kjøpe ting til å ha i badekaret, badesalt, oljekuler og lignende  :)

 

Ellers skal jeg vel innom gartneriet og kjøpe noe jord til de nye rosene mine. De har ikke kommet i jorda enda!, og nå er det på tide. Men de må ha bedre jord enn det som er her ivertfall, så det skal altså handles inn idag.

 

Ellers skal det visst regne litt.. så jeg tenkte at senere idag skal jeg sy litt. Vanskelig å få tid til å sette seg ned ved symaskinen, men skal gjøre et forsøk idag.. igjen! :huh: Hadde vært veldig koselig om vesla kunne hatt på seg en hjemmesydd bluse 1. skoledag altså.. jeg må innrømme det :wub: Jeg skal nok passe på at jeg får sydd noe til henne til hennes første klassebildet også, som nok taes senere denne høsten.

Endret av Ønsker3gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, takk for gode råd, igjen. Blir ikke sur :) Men, hvis du hadde skrevet det du trodde jeg ville høre og strøket meg med hårene, da hadde jeg blitt sur:) Man må kunne være ærlig selv om sannheten er tøff av og til.

 

Camillok, så leit at det ikke ble noe spire. Håper det blir neste runde. Nå er det virkelig din tur. Jeg har lest et sted at vi ikke slipper egget på annenhver side, men at de 'konkurerer' og det som blir først modent vinner og slippes. Men vrt ikke hvordan det blir i dit tilfelle hvot kroppen sikkert klarer å modne egget men har problemer nedover. Krysser fingrene for at det er den friske siden som vinner herretter!!

 

Her er det dårlig stemning. Kjenner at lunta blir kortere og kortere og istad måtte jeg virkelig bite tennene sammen for å ikke rase forran mini. Nå gidder ikke samboer å lage middag selv om han har sittet på rævva etter at jeg kom fra jobb. Han tapper meg for all energi når det er sånn. Har lyst til å legge meg i senga og grine, men det hjelper jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva tenkte jeg. Et barn til nå. Jaja, ingen fare egentlig for jeg blir så kvalm av hele gutten at sex med han er uaktuelt. Ihvertfall nå, og sånn har det vært en stund. Han sa det istad, at det er ikke rart det går dårlig, når vi ikke har sex. Men det er jo derfor vi ikke har det, fordi det går så dårlig og at jeg overhodet ikke har lyst på han når han oppfører seg sånn. Ja, da mente han at jeg hadde et problem. Det toppet seg når han indirekte sa jeg var en dårlig mor. Det er ikke første gang han sier sånn. Jeg vet at det ikke er sånt, men det sårer utrolig mye allikevel. Før skoleferien til samboer gjorde jeg ALT med mini når han leste. Og allikevel var jeg visst en dårlig mor.

 

Jeg har lagt meg. Nå kom akkurat samboer busende inn og lurte på hva jeg gjorde... Han håpet vel at jeg sov så han vekket meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil men jeg måtte bare få tømt meg et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke ble sur på meg Babysyk! Jeg synes det er vondt å lese om hvordan du har det hjemme. Han høres virkelig ikke særlig sympatisk ut det eksemplaret du har fått til kjæreste :angry: Lag middag til deg og mini du, så skal du se han får rævva si i gir og begynner å lage middag han også. Og en annen ting.. Jeg har faktisk fortalt mannen min at sex på kvelden begynner på morgenen når vi står opp. Hvordan han er mot meg hele dagen gjør utfallet for sex eller ikke på kvelden. Rett og slett. Så han bør oppføre seg dersom han vil ha noe :P Jeg tenner ikke på at vi krangler liksom! Jeg tenner ikke på at han er lat eller ikke gidder å hjelpe til! Jeg tenner på at han hjelper til, ikke skal krangle, at jeg ser han er en god pappa, at han forteller meg at jeg er en god kvinne, en god mor og at jeg er hans ALT, at han stryker meg over kinnet og gir meg komplimenter.. for eksempel. 

 

Skjønner GODT at du må få det ut Babysyk! Såklart du må det! Sånn er det for alle det. Vi må sparre med noen liksom, og ikke alltid like lett å gjøre det med slike delikate temaer med våre nære og kjære.

 

Nå har jeg forresten lagt ut et innlegg igjen. Ikke sikkert dere synes det er så spennende da.. det er av toalettet!  :D  :D  :D  Men dere får bekreftet hvor detaljfiksert jeg er ivertfall ;) Fortsetter å prøve med denne videoen da lillegull lo igår, men det har visst gått feil et sted. Prøver igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

uff, greit med en reality-check ja... Ikke greit babysyk. Men husk! Du får sikkert en bedre mann en dag OG du får søsken til mini. Det ordner seg for snille jenter vettu :) Selv om det kanskje ikke virker sånn i øyeblikket...

 

Her har jeg og Leon vært ute å vannet i drivhuset - han er skikkelig søt der han også vil vanne med den lille vannkanna :) Smelt!

 

Jeg har fått mensen, så ikke noe barn på gang her. Jeg vet det høres søkt ut, men jeg tror at problemet er som følger: Alt av hormoner osv tilsier EL 12 dager etter første dag siste mens, men på venstre side slippes ikke egget når det skal. Jeg er helt sikker, gyn us viste jo at folikkelen hadde sprukket, men det var nok den frie væsken i buken som gjorde vondt den dagen. Og det var jo mange dager etter at alle tegn på EL startet... Mens kom på dagen 14 dager etter da EL skulle ha vært. Jeg tror at alt egentlig er klappet og klart hormonmessig, men så har jeg arrvev på eggstokken som gjør det vanskelig for folikkelen å sprekke. Heretter så avskriver jeg graviditet på venstre side og går for høyresidig graviditet igjen :) Leon kom fra høyre, det samme med de to siste spontanabortene. Så... Bedre lykke neste gang! 

 

Har forresten blogget jeg også, til og med et strikkeinnlegg ;) Skal ta en titt inne hos deg også ønsker :)

 

Er på nippet til å kjøpe tur til Kos, gleder meg til skikkelig ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og håper...var en tur på byn igår, og endte med en runde i køyen (hos svigers) haha..vi har visst mer sex borte enn hjemme vi.. Poenget var ihvertfall at mannen ikke hoppet av :D og hvis syklusen min er etter boken, så er EL imorgen!!! *krysserfingrene* skal se om ikke jeg klarer å liste meg til en runde ikveld/imorgen også.. :)

 

Huff, babysyk, er ikke kjekk lesning altså..og jeg skjønner godt at du ikke vil ha sex når han er dust! Vet ikke helt hva råd jeg skal gi, men synes ønsker er god på det! Fokuser på at du og mini skal ha det bra ihvertfall!

 

Må inn på bloggene å lese nå jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din luring FruLS! Hehe. Hva tror du mannen sier hvis du blir gravid? Han kan jo egentlig ikke si så mye, han vet at du ikke går på prevensjon. Så det er jo hans skyld at han ikke klarer å kontrollere seg :) :) hehe. Kan ikke være lett heller da.

 

Camillok, jeg har vært på Kos, i Kos by. Da var jeg 18 og var der for å feste:) vet ikke om det er et psrtysted nå lenger. Magaluf har kanskje tatt litt over. Men tror uansett ikke det er noe festing der når dere skal dit. Har hørt at det er et romig pensjoniststed utenom høysesongen. Husker ikke helt hvordan stranden er jeg, tror det var småkornete steiner.

 

Jeg har laget fiskegrsteng som skal stekes i morgen til middag. Har aldri laget det, håper den blir god! Tenkte mini skulle få også. FruLS, du er så flni å lage middag til Malin. Vi lager fortsatt store porsjoner og fryser ned. Men mini er ikke så interessert i å spise selv. Han tar en bit og kaster resten på gulvet.

 

Var heldigvis bedre stemning her idag. Samboer hadde skrevet pakkeliste til og med. Han vet jeg liker sånt. En gang sorterte jeg den alfabetisk og laget ruter for å krysse av i etterhvert.... nerd?!?! Hehe.

 

Har gaven kommet FruLs? Er så spent.

 

Ønsker, ,takkfor gode ord igjen. Du er virkelig super å ha!! Er litt lettere å se fremover når jeg vet hvor bra du har det. Men aller helst vil jeg at det skal funke med samboer. Han har en dårlig periode, og jeg er usikker på hvor lengr jeg skal holde ut. Når man er gift skal man jo stå sammen i gode og onde dager. Nå er ikke vi gift da, men har barn sammen.

 

Nå må jeg inn og lese innleggene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå herlig lille Kristin er! Er jo det beste, babylatter. Ser nesten ut som hun ble litt overrasket over sin egen latter et øyeblikk. Hun ser ganske bestemt ut under babygymmen. Så søtt med så virrete armer, hadde nesten glemt det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet for en skjønn latter Ønsker :) virkelig søt liten frøken du har! og så våken og ser oppmerksomt rundt seg. synes forresten de knottene du hadde kjøpt til badet var veldig stilige! hjemmesydd bluse til første skoledag høres så koselig ut, husker fortsatt hva jeg hadde på meg første skoledag (hvit bluse med diiiiger krave i skikkelig nittitallsstil :P )

 

så kjipt med null spire camillok, krysser fingrene for neste måned med egg fra "godstokken" ;) de bodyene du strikket til venninnen din var jo bare helskjønne :) du er virkelig fingernem altså!

tur sydover er ikke feil altså, har ikke vært på kos men hele øya kan vel ikke være party party tenker jeg. og september det vel utenfor den verste festsesongen også. vi drar til spania om tre uker og jeg gleder meg max!

 

haha, fruls altså! klippet håret selv!? du ER gal du! skulle nesten tro mannen din er med på prøving, han er hvertfall ikke helt negativ når han vet at du ikke bruker piller og han ikke hopper av! og så nærme el da, spennende :)

tittet på innlegget fra landstedet, og det ser helt herlig ut! så deilig det må være å ha et sånt sted å dra til rett utenfor byen :)

 

så leit å lese at du ikke har det bra babysyk! er jo enig med de andre her, vente med baby til forholdet er bedre! tenk at du skal være gravid og gå gjennom barseltiden igjen. jeg tenker av og til at vi er gale som prøver på en til så fort og jeg har en mann som bidrar MYE. evig takknemlig for ham altså :) skjønner godt du vil det skal funke med samboeren, han er jo pappan til mini. og ja, som gift (eller har barn) er man sammen i gode og onde dager, men det finnes grenser for hvor mange onde dager man skal godta! håper dere får det bra på ferie sammen!

åh, jeg og elsker lister, og spesielt pakkelister! så tilfredstillende å krysse ut hva man har pakket, også får man jo med seg alt!

 

 vi har kost oss veldig i helgen, i går var vi på grünerløkka og tuslet rundt på bondens marked og var ute og spiste god lunsj etterpå. snuppis syntes tydeligvis det var stas for hun var i perlehumør hele dagen! i dag har fikk jeg sove lenge også gikk vi en liten tur i skogen for å prøve ut den nye bæremeisen. populært for liten og stor. jeg klarer å bære henne i den, men må si jeg foretrekker bæresele, liker å ha henne helt nær kroppen også slipper veier jo meisen noen kilo i seg selv. merker at mannen er mer vant til å bære tung sekk enn meg! så nå skal vel de to fly i marka i permisjonen tenker jeg. nå er mannen ute med en kompis og jeg koser meg med sovnde snuppis og en kopp te :) må vel ta opp strikketøyet snart tenker jeg!

 

strikking ja, jeg er snart halvveis på det siste ermet på genseren! trenger dessverre mer blått garn, irriterer meg grenseløst!! mannen skulle absolutt ha lenger ermer enn det står i oppskriften så da blir det sånn. må prrøve å få kjøpt i løpet av uka så jeg ikke helt mister strikkelysten. og når genseren er ferdig DA skal jeg begynne med hekleteppet til snuppis! eller kanskje det blir til en ny baby? vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke til kos by, men et lite sted 11-12 km utenfor med langrunn Strand - ideell for barnefamilier stod det :) det var jo omtrent gratis også, så det var bra :)

 

Merket plutselig at jeg er sinnsykt trøtt, får skrive det jeg har på hjertet imorgen tror jeg! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:) her sitter jeg. Alene i sofaen under pledd, ser på God Morgen Norge(som jeg er veldig glad for at har begynt igjen. Synes det programmet har mye fint :) ), spiser frokost og drikker kakao. Jeg var oppe tidlig og har laget matpakke og kaffe på termokopp til mannen da han er ferdig med ferien sin nå. Han leverer sine to barn til moren sin også idag, og gutten kommer tilbake til oss og da flytter hit nå på onsdag.

 

Litt rart å være oppe så tidlig alene nå, men.. veeeldig godt også. Skal ikke blåse av det :P

Likevel er jeg ikke alene i huset. Lillegull sover, vesla sover og eldste sover. Torsdag begynner skolen, så dette blir en liten uke sammen til før spesielt ei lita 1. klassing her nervøs og spent skal troppe opp på skoleplassen og få ropt opp navnet sitt :) Mor og far her er like spente kan jeg fortelle :D Vi gleder oss veldig på hennes vegne. Jeg må ærlig innrømme at jeg er spent på hvordan det kommer til å gå på skolen for henne! Hun er utrolig kjapp i hodet, men også i kroppen.. altså vi er litt spente på om hun klarer å sitte stille ved skolepulten ;) Sent igår kveld kom hun forresten til oss, veldig fattet.. helt tilgriset. Hun hadde kastet opp.. noe som hun kaller "gulper" :D Et fint ord for en ekkel ting :D  ;)

Så fikk vi skiftet på seng og jenta og jeg gikk opp igjen til lillegull som lå pent og ventet på mat i sprinkelsenga si. Vesla lå da nede på sofaen sammen med pappa og fikk litt trøst og kos.. og hun plutselig hadde fortalt noe som et dikt hvor mannen hadde skrevet det opp med en gang fordi han syntes det var så bra. Det gikk noe slik "hver stjerne er en prikk bak en sky gjemmer den seg skinnende bak for sola". Vi googlet og holdt på mannen og jeg etterpå da hun var lagt, for vi tenkte at dette måtte hun ha sett i en film, eller hørt, eller ha fått lest for seg eller lignende. Men vi fant ingenting. Vi er ganske usikre på om dette faktisk ER hennes ord, men hun har også tidligere sagt lignende ting som vi vet at har vært hennes ord. Dessuten har hun vist seg å være ganske så filosofisk og interessert i store og små ting. Jeg har kanskje fortalt tidligere om hennes funderinger over universet, solsystemet, forskjellige teknologi, hvordan ting henger sammen inni kroppen vår, hjernen osv? Vel.. slike funderinger kommer daglig fra henne.. og vi svarer etter beste evne. Hun er ganske så stri om dagen og kan liksom plutselig falle om og legge seg ned og gråte eller skrike for ingenting.. eller rett og slett fordi vi har sagt at hun må vaske hender før middag :D skikkelig drama-queen om dagen altså! Da hun gjorde noe slikt her om dagen så spurte jeg henne om hun ikke kunne skjerpe seg litt og vise seg littebitt stor( jeg spurte selvsagt i en irriterende tone), hvorpå hun repliserte" altså mamma.. jeg får ikke til å stoppe å gråte jeg. Jeg vet ikke hva som skjer. Jeg vet ikke hvorfor jeg gråter. Jeg har liksom ikke noen styring på det. Jeg vet mye om hva som skjer inni meg.. men jeg vet ikke så mye om hjernen.. og dere har jo sagt at hjerne styrer tankene mine og hva jeg vil eller ikke vil gjøre. Men da klarer ikke jeg å styre hjernen min.. den styrer seg selv når jeg er sånn som dette". (og hun slår uforstående ut med hendene og ser spørrende og litt fortvilet på meg med hodet på skakke). Og vet dere.. jeg forstår henne. Det er visst helt vanlig for disse 5-6 åringene å ha en "tidlig-trass" som kan ligne tenårs-trass. Man skal liksom få et varsel på hva man har i vente når de kommer til tenårene!! Herlighet! Jeg trenger IKKE flere trassige unger! De tre eldste er mer enn nok, for å si det slik! 

 

Jaja.. nok om dette. Men vesla er altså litt å hamle opp med om dagen. men likevel.. hun vil sitte og kose mer på fanget mitt om dagen da ivertfall. Det er veldig koselig!! :)  :wub:

 

Jaaaa.. er ikke den latteren til Kristin herlig på videoen?!? :wub: Jeg er helt forelsket jeg! .. og ja, hun er veldig oppmerksom på alt rundt seg. Hun tittet på pappaen hennes der når han filmet henne f.eks. Hun får virkelig med seg mye selv om hun er bitteliten. 9 uker er hun blitt nå :)

 

Igår kastet jeg på meg maletøyet igjen etter frokost fordi jeg ikke hadde sett noe til regnet. Det var bra, for har nå tatt 2. strøket på halve inngangspartiet. Det kommer nok til å gå saktere denne prograsjonen for maling av hus nå, ettersom mannen er på jobb og jeg må løpe frem og tilbake til Kristin. Men, men. Får gjøre det beste ut av det rett og slett. Lurer litt på om jeg skal hive meg rundt nå før lillegull og vesla våkner og male 2. strøk rundt vinduene og døra også. Så er det gjort! Det regner ikke ute nå og dessuten er det jeg skal male under tak.. så det skal gå bra selv om det begynner å regne senere idag. 

Ellers er planen å rydde og vaske hus idag.  Lurte på å bake boller, men tror jeg sparer det til torsdag så alle barna får ferske boller når de kommer hjem fra første skoledag. Tror de hadde satt pris på det :)

 

Ja, som sagt så gjort.. jeg hopper i maleklærne! Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malemester Ønsker! Jeg sitter her og banner og sverter. Såååå fornøyd med å være ferdig med jakke, lue og sokker/tøfler til den lille prinsessen i nord, og fikk organisert barneflokken med meg på vandring til postkontoret for å sende dem. Men så kommer jeg på at jeg har glemt å ta bilde av det!! :( Søren også... Får håper jeg får et bilde i retur en vakker dag da. Kan jo liksom ikke be hun som får det om å ta bilde og sende det til meg. Æsj altså. Neste han skal jeg ta bilde bit for bit så jeg er sikker på at jeg knipset i hvert fall noe!

 

Hadde bedt om to dager fri denne uka, pluss en dag med fri etter vakt. Kom på jobb i går og oppdaget at noen andre tar vakten min pga tidligere bytte, og at jeg er satt opp med fri resten av uka!! Luksus altså! Nesten som å oppdage at man har en ferieuke til overs! Nå er det ikke akkurat sol og sommer her for tiden, men det betyr at jeg likevel kan følge lille keiser til hans to første dager i barnehagen på slutten av denne uka. Juhuuuu!

 

Nå skal jeg benytte anledningen mens lille keiser sover til en aldri så liten strekk. Er helt skydott i hodet etter at lille keiser holdt det gående hver time gjennom hele natten, og de to timene han sov sammenhengende, så dukket prinsen opp med mareritt. Joda, håper barnehagen kan gjør sånn at lille keiser blir helt sjakk matt på kvelden og sover gjennom heeeeeele natten, opptil flere dager på rad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaujau... Da var den foreløpig siste jekselen på tur hos minstemann. Det er nok forklaringen på nattens styr og stell. Han sov mer enn to timer på dagtid i dag, så han var nok sliten. Men det hjelper ikke mor, all den tid hun var ute på tur mens gullet sov... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skal se det hjelper med barnehage på lille keiser tenker jeg. De pleier jo å slite ungene helt ut det første året i barnehagen synes jeg å huske. Synes det er imponerende at du klarer å skrive hele setninger på dette tidspunktet jeg krølle.. etter uhorvelig mange søvnløse netter, hyling og skriking! Jeg er mannevond her dagen etter bare jeg legger meg et par timer senere selv om jeg får sove helt til seks hver morgen når Kristin vil ha mat. I TILLEGG kan jeg bare legge meg igjen etter å ha gitt henne mat da, for da ligger hun og småprater litt med bamsen sin, rister litt i den osv før øynene hennes også glir igjen og hun sover da til ca tolv! Jeg sender din lille keiser litt sovestøv krølle!, jeg tror dere alle kan trenge det nå B)

 

Nå har Kristin begynt å fatte interesse for hendene sine. Hun har nå begynt å åpne dem litt, studere dem mens hun vrir og vender på dem foran ansiktet og studerer. Hehe.. ganske morsomt å se på. tror jeg må filme det også. Ja, så har hun begynt å prøve å få tak i ting. I senga si så klarer hun å ta tak i dyna si og trekke den mot seg eller dytte den fra seg. Lenge har hun ligget og studert bamsen som jeg alltid setter ved siden av hodet hennes i øyne-høyde. Så begynte hun å fekte mot den(dere vet... virrete armer)Nå er det svært lite virring, men mest at hun tar tak i bamsen og drar den frem og tilbake. Den sitter aldri pent på siden lenger når jeg ser hvordan senga hennes ser ut morgenen etter liksom :D

Isted lå hun på fanget mitt, i stillingen som hun så ofte ligger i.. jeg med knærne opp og hun satt/lå med rompa ned mot magen min og hodet sitt ved knærne mine. Så trigget jeg henne litt da hun studerte hendene og fingrene sine igjen og hadde såvidt åpnet dem litt. Jeg tappet liksom forsiktig ringen på smokken mot håndflaten hennes. Da åpnet hun hånda og forsøkte å få tak i ringen. Hun klarte det flere ganger og når hun så holdt den helt selv så åpnet hun munnen og lente seg mot sin egen hånd for å få dyttet den inn i munnen. DET klarte hun såklart ikke, og da ble hun skikkelig irritert.. nei, sint ble hun faktisk. Men nå om dagen er det egentlig fint lite smokkesutting hun driver med når hun har den i munnen. Hun tygger mer på den. Liksom litt på siden. Skikkelig tak og hun lager bitelyder når hun gjør det. Så vi har faktisk lurt på om det kan være tenner på gang allerede ;) Men foreløpig har vi hverken sett eller kjent noe. Ellers så er ikke det så lett heller da.. for hun går nesten til angrep på fingeren hvis vi prøver å kjenne forsiktig mot gommen.. spesielt nede.

 

Nå begynner jeg å bli lei av å male jeg dere! .. men har fortsatt mye igjen. Synes jeg står dagene lange der ute også, og synes egentlig ikke jeg kommer sååå langt egentlig hver gang. Det eneste er jo at mannen tror jeg kunne spart seg maskering nesten, for jeg søler nesten ikke. Nesten hver gang har jeg ikke en malingsflekk på klær eller hender. Det er sikkert derfor det går så treigt med malingen, fordi jeg er nesten FOR nøye. Vil liksom ha laaange, slette penselstrøk for ikke å ha bord hvor man kan se at man har stoppet opp liksom ;) Jaja... lenge til neste gang jeg skal gjøre dette. Det er helt klart :D Egentlig veldig kjedelig. For jeg burde så absolutt ha tatt fatt de gamle møblene som skal pusses opp etter at jeg er ferdig med å male huset utvendig. Huff. Det blir nok ikke noe av det i år :( Jaja, nok om det!

 

Jeg må seriøst skjerpe meg når det gjelder godterispising her jeg dere! Jeg ETER det hver eneste dag, og selv om jeg "bare" har lagt på meg 1 kilo igjen, så skulle jeg egentlig ha gått ned flere kilo til etter fødsel!! Men jeg får prøve å ta tak i det så fort skolen begynner for ungene og jeg kan begynne å gå litt mer turer med vogna. Jeg får nok uansett ikke gjort så mye oppussing eller maling når jeg er her alene med Kristin uansett, det er det ikke tid til. Dessuten akter jeg å begynne å kooose meg mye mer i denne permisjonstiden også. Det har nå gått litt over 2 mnd. siden fødsel, og det er på tide at vi utnytter tiden sammen synes jeg... hun og jeg :)

 

Så deilig med fri resten av uka da krølle! Det blir koselig å kunne følge lille keiser til barnehagen da tenker jeg ja :) så får du gå hjem og sove litt før du skal hente ham igjen da veit du ;)  :)

 

Nå skal jeg lese bladet "Tara" jeg. Jeg har jo blitt 40, så..  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff, Krølle, jeg synes det høres ut som om du har det ekstremt slitsomt jeg :( Håper virkelig lille keiser tar til vettet og innser at det er kjekt å sove på natten og være uthvilt om dagen! Barnehagen hjelper nok skal du se, her har Leon stort sett vært våken om natten i hvertfall en gang hele sommer og nå etter en uke i barnehagen sover han gjennom... Det skader jo ikke å være ferdig med de forferdelige jekslene heller! Ser Leon er i ferd med å få hjørnetenner ganske snart, men har hørt at de ikke er så plagsomme. Håper også at sykdomsfrekvensen skal gå litt ned fremover. 

 

Ellers gleder jeg meg veldig til september og bytte til medisinsk avdeling! Det blir bare jobbing hver 10. helg og ellers kun en lang dag i uken :) Det skal bli en stoooor forbedring og jeg kan knapt vente! Sånn som denne uken, mandag ok, tirsdag jobb til 18, onsdag jobb fra 15-22, torsdag til 18 og fredag til 16. Det er nesten 3 dager uten Leon det! 

 

Mye å se frem til nå fremover: nå til helgen skal jeg og Leon på overnatting hos en god venninne som er på besøk, gravefirmaet sa at de skulle komme nå til fredag eller lørdag og fikse feilen de gjorde! Neste helg kommer svigers - har litt planer om å få begynt på selve gjerdet da når vi har litt hjelp. Første helg i september kommer en god venninne med liten baby på besøk og siste uka i september skal vi til Hellas :) Mannen skal ha pappaperm igjen 3 uker i september så vi får kanskje gjort ferdig gjerdet og rommet til Leon.

 

Angående rommet til Leon, i morgen har jeg avtalt med mamma at vi skal på møbelringen og kjøpe benk. Skal ha en sånn gang-benk med pute og oppbevaringskasser:

http://www.mobelringen.no/kolleksjon/produkter/stue/interior/linn-benk-m-pute-46526/nb?REF=46526

Skal snekre/finne en tallerkenhylle til å ha bøker over, så blir det lesekrok :) Gulv og taklister skal males hvite, taklampen henges opp og resten av disse dyrene skal males på veggen. Den ene sideveggen på skapsystemet skal jeg grunne og male med tavlemaling - det blir nok kjekt for Leon å tegne - i dag kom han hjem fra barnehagen og hadde tegnet på hele magen sin :) Egentlig så tar det ikke så fryktelig mye tid og energi å få ferdig rommet, det er bare å hoppe i det!

 

Pratet med svigerinnen min i dag og det kan hende vi ender opp med baby omtrent samtidig :) De var ikke helt klare til å begynne prøving riktig ennå, men ila noen mnd. Det hadde jo vært supert :) De skal forhåpentligvis flytte nærmere etterhvert også. Tror det hadde vært veldig bra for språkutviklingen også, vanskeligere for mannen og Leon å snakke et språk som ingen andre snakker - men med onkel, tante og fetter/kusine så blir det fart i sakene! Så en helt utrolig nydelig 4 dager gammel baby på jobb i dag og kjente det raslet i eggstokkene ja :P Hihi, har jo mensen nå så om noen dager begynner moroa ;) Har som sagt større tru på denne mnd når det er høyre eggstokk som står for tur. Utrolig kjipt å bare ha en reell sjans annenhver mnd da!

 

Nei, nå skravler jeg meg helt bort, må legge meg så jeg kommer meg opp i morgen. Skal fikse pass til Leon i tillegg til å handle litt. Så kid hadde tilbud på duker og sengetøy også, vi trenger en liten refill, skal se hva de har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...