Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Gjest mich88

Korr lenge bruker clearblue ferilitetsmonitoren ä blinke "m" för enn kan forvente mensen? Den har blinka pä dag nr 4 her no, men ingen tegn enda.. Tok en test i dag (gravtest), men den var so ultrasvak positiv att eg tviler.. Men kva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her, dere som kan dette!

 

Jeg er på dag 10 i min første pp, og har kun LAV enda......

Noen som har opplevd det samme?

 

tror kanskje jeg ikke fikk helt riktig m-startdato - vanskelig å vite når en skal igangsette når det er noe dagers spotting først....Men det er blødningsdag som teller, ikke sant?

 

Noen med erfaringer som kan roe meg ned? er litt bekymra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, dere som kan dette!

 

Jeg er på dag 10 i min første pp, og har kun LAV enda......

Noen som har opplevd det samme?

 

tror kanskje jeg ikke fikk helt riktig m-startdato - vanskelig å vite når en skal igangsette når det er noe dagers spotting først....Men det er blødningsdag som teller, ikke sant?

 

Noen med erfaringer som kan roe meg ned? er litt bekymra....

 

Hei =)

 

Jeg er fersking jeg også, men jeg var også på lav en stund og fikk HøY på syklusdag nr 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørr monitoren fortsatt om pinner når jeg har vært på max to dager, en høy og to dager med lav. Har det noe å si om jeg ikke setter i en pinne når eggløsningen er forbi på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, dere som kan dette!

 

Jeg er på dag 10 i min første pp, og har kun LAV enda......

Noen som har opplevd det samme?

 

tror kanskje jeg ikke fikk helt riktig m-startdato - vanskelig å vite når en skal igangsette når det er noe dagers spotting først....Men det er blødningsdag som teller, ikke sant?

 

Noen med erfaringer som kan roe meg ned? er litt bekymra....

 

Hei =)

 

Jeg er fersking jeg også, men jeg var også på lav en stund og fikk HøY på syklusdag nr 12.

 

å- da er det kanskje håp for noen av de nærmeste dagene :-D

Spennende greier , dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spørr monitoren fortsatt om pinner når jeg har vært på max to dager, en høy og to dager med lav. Har det noe å si om jeg ikke setter i en pinne når eggløsningen er forbi på en måte?

 

 

Ingen som vet?

Usikker på om jeg skal begynne på ny eske med pinner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom TR igjen, ikke uventet da vi ikke prøvde denne måneden. Da ser det værtfall ut som om syklusen min har stabilisert seg på 27 dager =) Nå er vi helt klare for å begynne prøvingen. Hvordan går det med dere jenter? Noen nye spirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også!:)

Jeg og samboeren min har prøvd siden juli 2011 uten noe hell, så tenkte å prøve cbfm. Første mnd var jeg alt for sløv men denne mnd har jeg fulgt opp til det fulle:)

På eggløsningskalkulatoren som vi har prøvd å følge før viste EL den 17, men fikk max på cbfm den 20 og 21 så gubben i huset har vært mer enn nok fornøyd de siste dagene. Selv så har jeg diagnosen fibromyalgi og er til utredning for ME om dagen så energien min er ikke helt topp for øyeblikket så merker at rundene de siste dagene har vært at han kan gjøre seg fornøyd så ligger jeg med stumpen høyt i en halvtimes tid etterpå. Det er jo bedre enn ingenting selv om jeg ikke fikk noe "utbytte" For det orker jeg rett å slett ikke. Men krysser fingrene for at det skulle gå bra allikevell...

 

Har vanligvis 28 dagers syklus så er en uke jeg til IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei velkommen;) vi har også prøvd siden juli 2011.. dette er 2 mnd med monitoren.Er egentlig kjempefornøyd,da vet man jo når det er vits å legge inn aksjer.. jeg fikk også max dag 21 og 22 denne mnd,venter også ikm om en uke;) tenkte å kjøpe en test til fredag.Har ingen symptomer enda..

 

Lykke til,dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:) Håper det går fort for deg både med å bli gravid og få en diagnose! Jeg har prövd siden juli 2011 også og venter også tr om en uke:) Elsker min cbfm, mye lettere å ha seg de rette dagene:) Min tredje måned nå med den og jeg synes den er toppen, man slipper å stresse liksom:) Lykke til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei velkommen;) vi har også prøvd siden juli 2011.. dette er 2 mnd med monitoren.Er egentlig kjempefornøyd,da vet man jo når det er vits å legge inn aksjer.. jeg fikk også max dag 21 og 22 denne mnd,venter også ikm om en uke;) tenkte å kjøpe en test til fredag.Har ingen symptomer enda..

 

Lykke til,dette blir spennende!

 

Så spennende! Krysser fingrene for deg! Tenkte også å kjøpe en test på fredag:) Vi skal bort på lørdag så håper egentlig at jeg skal være kjørbar:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som bruker Clearblue fertilitetsmåler.

Har nå fått to streker (høy) i 6 dager på rad. Dette har ikke skjedd før. Fikk kun en strek første gang maskinen ba om pinne.

Er dette vanlig? Har ikke fått dette ved tidligere målinger. Normalt har vært to til tre dager på rad, så en til to med eggløsning og så en til to med "høy" etter dette.

 

Kan jeg ha misset på eggløsningen - og være på vei "ned".

Er på dag 16 i syklusen. Forrige mens var første gang etter en MA i uke 11. Har målt omtrent på samme tidspunkt av døgnet hele vegen (på morgenen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her, selv om jeg teknisk sett ikke er bruker enda.

Samboeren og jeg har prøvd å bli gravide nå i litt over 1år uten hell.(Jeg har en sønn på snart 5 år fra et tidligere forhold.)

Vi har tatt det hele med ro og ikke "stemplet" oss selv som prøvere. Men nå som vi passerte 1års merket uten resultat, kom frykten og tok meg. Redd det aldri skal gå.... Så nå har jeg kjøpt inn CbFm!! Viste bare ikke at en måtte vente til 1. mensdag for å bruke den : /

Men om mens ikke kommer så kan jeg i det minste glede meg over å få bruke monitoren denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som bruker Clearblue fertilitetsmåler.

Har nå fått to streker (høy) i 6 dager på rad. Dette har ikke skjedd før. Fikk kun en strek første gang maskinen ba om pinne.

Er dette vanlig? Har ikke fått dette ved tidligere målinger. Normalt har vært to til tre dager på rad, så en til to med eggløsning og så en til to med "høy" etter dette.

 

Kan jeg ha misset på eggløsningen - og være på vei "ned".

Er på dag 16 i syklusen. Forrige mens var første gang etter en MA i uke 11. Har målt omtrent på samme tidspunkt av døgnet hele vegen (på morgenen).

Det varierer hvor mange dager med de olike strekene. Jeg har bare fått 1 gang 1 strek i mine 3 måneder med cbfm (för max), mens jeg nå fikk hele 9 dager med 2 streker för de to med max kom og det var da på dag 15 (har aldri hatt så sen el). Cbfm lagrer de 6 siste månedene dine og el kan jo variere fra måned til måned. Normalen er at man får höy mellom 1-5 dager för el.

Håper du forstod alt dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her, selv om jeg teknisk sett ikke er bruker enda.

Samboeren og jeg har prøvd å bli gravide nå i litt over 1år uten hell.(Jeg har en sønn på snart 5 år fra et tidligere forhold.)

Vi har tatt det hele med ro og ikke "stemplet" oss selv som prøvere. Men nå som vi passerte 1års merket uten resultat, kom frykten og tok meg. Redd det aldri skal gå.... Så nå har jeg kjøpt inn CbFm!! Viste bare ikke at en måtte vente til 1. mensdag for å bruke den : /

Men om mens ikke kommer så kan jeg i det minste glede meg over å få bruke monitoren denne gangen :)

Velkommen! Selv om jeg ikke har blitt gravid enda, kan jeg bare si at cbfm er toppen, man behöver aldri lure på når man har el eller når man burde ha mest sex - den forteller deg jo det:) hehe

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også!! :) Vi har vært prøvere en tid og tenkte jeg sku prøve meg på cbfm denne syklusen! Det er 4 mnd siden jeg sluttet på p-pillen og kroppen er virkelig på styr.. Sist syklus var på utrolige 40 dager, men jeg pleier vanligvis å ligge på 23 dager.. Håper monitoren kan hjelpe meg med å se på syklusen min!! Er på dag 8 nå og den viser høy!! .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

 

skulle hatt mensen i går. ¨håper vi har klart det denne gangen. har ikke testet enda, redd for at det er innbilling. men fikk skikkelig blank utflod. noen som har hatt det som er blitt gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som bruker Clearblue fertilitetsmåler.

Har nå fått to streker (høy) i 6 dager på rad. Dette har ikke skjedd før. Fikk kun en strek første gang maskinen ba om pinne.

Er dette vanlig? Har ikke fått dette ved tidligere målinger. Normalt har vært to til tre dager på rad, så en til to med eggløsning og så en til to med "høy" etter dette.

 

Kan jeg ha misset på eggløsningen - og være på vei "ned".

Er på dag 16 i syklusen. Forrige mens var første gang etter en MA i uke 11. Har målt omtrent på samme tidspunkt av døgnet hele vegen (på morgenen).

Det varierer hvor mange dager med de olike strekene. Jeg har bare fått 1 gang 1 strek i mine 3 måneder med cbfm (för max), mens jeg nå fikk hele 9 dager med 2 streker för de to med max kom og det var da på dag 15 (har aldri hatt så sen el). Cbfm lagrer de 6 siste månedene dine og el kan jo variere fra måned til måned. Normalen er at man får höy mellom 1-5 dager för el.

Håper du forstod alt dette;)

 

Monitoren viser fremdeles - på dag 23 i syklusen, høy (to streker). Det har den gjort nå siden dag 11. Den viste en strek to dager før dette.

Dette er vel bare tull?! Har aldri hatt slike målinger tidligere. Har hatt en MA - og kun en "vanlig" mens mellom dette (altså - det er 7 uker siden MA-en nå).

Noen som aner hva dette kan være?

Jeg regner med at jeg får vanlig mens om ikke alt for lenge. Har noe variable sykluser før jeg ble gravid i januar. Omlag annen hver med 28 og 32-33 dager.

 

Gir snart opp målinger for denne måneden....sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår frustrasjonen din! Det er tre ulike svar på som jeg ser det. Det kan väre at du ikke har el denne måneden, det er 1-2 måneder i året vi ikke har det. Eller det kan väre at maskinen ikke klarte å måle rett av en eller annen grunn, men det er jo merklig, med tanke på at den har vist rett för. Det siste er at din MA har gitt deg en en slags syklustull på noe vis.

Ikke mist motet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

 

skulle hatt mensen i går. ¨håper vi har klart det denne gangen. har ikke testet enda, redd for at det er innbilling. men fikk skikkelig blank utflod. noen som har hatt det som er blitt gravid?

 

Dessverre så har jeg ikke blitt gravid, men jeg tror folk snakker om en lotionaktig utflod når dem er gravide. Men det virker som det er like ulikt som allt annet av symptomer.

Så spennende at du er over ikm! Du får holde oss oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...