Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Jeg tror monitoren opprinnelig spør om 10 pinner, og hvis EL kommer innenfor de ti dagene så spør den ikke om flere. Men hvis EL kommer senere spør den om alle 20. Enten 10 eller 20, ingenting i mellom. Det er iallefall sånn jeg har forstått det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg brukt mange testpinner ser jeg i forhold til dere andre.....!! :o

 

Kanskje det er sånn når man har noe uregelmessigheter....?

 

Brukte ti pinner forrige syklus i alle fall.

 

Er på dag 8 i dag, og monitoren har ikke begynt å spørre etter testpinne ennå. Tipper den spør i morgen tidlig :)

 

Spennende tider for dere som nå går og venter da :D !! Krysser fingrene for dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, brukte 20 pinner sist :) men sånn er det vel. Orker ikke telle alle pinnene, her er det bare å tisse på så lenge den ber om det :P

4 dpo i dag :) Kjenner litt på at det er godt med helg.

God fredag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Jah.. Da var det første dag i 3. pp med cbfm. Er det mulig?! Har prøvd siden august nå. Jeg vet dette ikke er lenge sammenlignet med andre. Men jeg må innrømme at det dreper håpet mitt litt altså :( Kanskje jeg bare har en dårlig dag, jeg vet ikke jeg. Men virklig.. Denne gangen her som jeg syntes å merke så mange symptomer. Også har det bare vært pms hele veien..

 

Dag 1 i min 3 pp i dag. De sier jo at alle gode ting er 3, så da gjenstår det å se.. . Håpet lever enda, men jeg må innrømme at jeg tenker tanken på om hva om jeg er en av de som ikke klarer det? Både bestemor og mamma greide det på første forsøk med barna sine. Jeg vet at to av kusinene mine på hver sin side har slitt med å få det til. De har greid det, men tok dem nesten 10 år. Er det slik at jeg har samme problem som de hadde?

 

Sorry altså. Har bare en litt dårlig dag her... Må bare lire av meg litt ..

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av 86_mtg :) Det kommer helt sikkert til å ordne seg. Vet att det finnes en tabell som viser prosentvis sjansen for graviditet i de forskjellige mnd. Både din mamma og bestemor har nok vært heldige for det er faktisk ikke "normalt" å klare det på første, vist du skjønner :) Flertallet bruker noen mnd på dette. 10 år for kusinen din hørtes lenge ut, å det er jo kjiipt.. men det er ikke dermed sagt at du skal slite med det samme.

Mitt råd er å IKKE stresse med dette, for jo mere du stresser, bekymrer deg og gruer deg, desto mere "opprørt" er kroppen din og du vil selv være med på og kanskje utsette ønsket en stund til. 3 pp er ikke så mye, men skjønner jo at du kan bli utolmodig :) Har vært der selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Da ser det ut til at jeg kan starte på min 1 pp med CBFM =) TR kom på besøk i kveldingen her.. Mye tidligere enn jeg hadde regnet med. Sluttet på pillen i januar og da tok det 50 dager før jeg fikk mensen igjen og nå tok det bare 27 dager.. Lurer på hvor lang syklus jeg kommer til å ha?? Husker ikke hvordan det var før jeg begynte på pillen heller, men det har kanskje ikke noe å si. Gjør det noe om syklusen ikke er helt stabil når man bruker CBFM? Skal jeg skru den på i morgen som dag 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det her? Etter hva jeg har fått med meg, er det ei som har klart det denne mnd :)

 

Hvordan er det med dere andre?

 

Selv har jeg max i dag av en eller annen merkelig grunn, dag 13. Skjønner ingenting av min tidligere så stabile syklus, men aksjer ble lagt inn både i går og dag.....og jeg har allerede begynt å blunke litt ekstra til mannen på kveldinga her ;)

Skader ikke å prøve i masse i dag og kanskje i morgen også.....

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle:)

Forstår ingen ting her! Er på dpo 10 i dag, men sent i går kveld var jeg superkvalm og spydde 1 gang! Det må jo väre for tidlig om jeg evt er gravid eller??? Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten og har heller ikke värt i kontakt med noen som har värt smittet (var på fjellet i helgen), så det kan det ikke väre. Jeg har ingen andre unormale symptomer enn det. De vanlige ömme puppene som bruker å komme rett etter EL er jo såklart her og litt stikking i den eneste eggstokken jeg har, men ingen ting annet. Hva annet kan man spy av da? Jeg åt det samme som mannen, så jeg tror ikke det var noe med maten heller, for da hadde vel han blitt syk også. Jeg er DRITTLEI av å tro jeg er gravid hver bidige måned, så det er nesten så jeg ikke orker å håpe, men nå er det klart at jeg ser et lite håp igjen... OM jeg skulle väre gravid, er jeg liksom 3+3 i dag, og det er vel tidligst noe poeng å teste för i morgen eller på torsdag. Hva tror dere??

 

Lykke til med denne måneden 86_btm - alle gode ting ER 3:) Og jeg sliter ofte med sånne tanker også, det tror jeg vi alle gjör og det er vel en del av denne prövingen man dessverre må ta med seg. Jeg har ikke gått på p-piller på 10 år, så jeg kan jo også kjenne at jeg blir livredd. Vi har prövd i 9 pp nå og det er min andre måned med cbfm, så vi får jo se da.

Bentix: Håper syklusen din vil stabilisere seg fort:) Tror ikke cbfm er noe särlig å bruke om du har syklus på mer enn 42 dager.

önsker nr 2: Når er det du pleier å få EL da? Jeg får bare positivt för dag 13 jeg, så her er den tidlig, men så har jeg en syklus på 26-28 dager og da.

Sjoko: Hvilken dpo er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid igjen!! :D

 

Dette er andre pp på rad med cb monitoren! Denne gangen skal spiren holde seg der inne i minst 36 uker til! :D

post-838467-0-39921000-1332837218_thumb.jpg

Endret av Høytoppåfjellet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud!!! Grattis!!!! Ja nå holder den seg!!! Hvilke dpo testet du på nå? Så göy assa:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

 

Jeg testet på 15 dpo, og ikm er i morgen. Trodde virkelig ikke jeg var gravid denne mnd, for jeg har faktisk ikke kjent noenting som helst! Ingen murringer, ingen såre pupper - ingenting! Eneste jeg har kjent der nede var når jeg nøs litt hardt en gang på 11 dpo, da kjentes det ut som om jeg revnet den venstre eggstokken! Så den var ny for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid igjen!! :D

 

Dette er andre pp på rad med cb monitoren! Denne gangen skal spiren holde seg der inne i minst 36 uker til! :D

Grattis :) tror du at monitoren har medvirkenede årsak til graviditeten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt usikker egentlig. Jeg visste jo opprinnelig at EL var på dag 11-12 før jeg begynte å bruke den, men jeg stolte aldri 100% på de stavtestene og da var det ofte at vi likevel ikke la inn aksjer på de rette dagene. Mens med monitoren var det ingen tvil for min del, og det resulterte i mer presis aksjeleggning. Så både ja og nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen iallefall! Så utrolig heldig! Jeg inbiller meg også at om jeg först bare blir gravid (og evt mister), så fatter iallefall kroppen min hvordan det funker og det er lettere å bli gravid neste gang! Det var bare det å bli gravid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer etter fort som fy! ;)

 

Vi hadde forresten kun sex på de to dagene jeg fikk MAX denne gang, mens sist så hadde vi to dager før også. Så det skal iallefall holde med bare to ganger når man har MAX :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:D Godt å höre egentlig:) Vi hadde oss den förste dagen med max og dagen för det som da viste höy, så i prinsippet skal jo det holde:) EN dag sier nå jeg, så skal jeg også få ta del av den utrolige reisen som starter med en positiv graviditetstest:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle:)

Forstår ingen ting her! Er på dpo 10 i dag, men sent i går kveld var jeg superkvalm og spydde 1 gang! Det må jo väre for tidlig om jeg evt er gravid eller??? Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten og har heller ikke värt i kontakt med noen som har värt smittet (var på fjellet i helgen), så det kan det ikke väre. Jeg har ingen andre unormale symptomer enn det. De vanlige ömme puppene som bruker å komme rett etter EL er jo såklart her og litt stikking i den eneste eggstokken jeg har, men ingen ting annet. Hva annet kan man spy av da? Jeg åt det samme som mannen, så jeg tror ikke det var noe med maten heller, for da hadde vel han blitt syk også. Jeg er DRITTLEI av å tro jeg er gravid hver bidige måned, så det er nesten så jeg ikke orker å håpe, men nå er det klart at jeg ser et lite håp igjen... OM jeg skulle väre gravid, er jeg liksom 3+3 i dag, og det er vel tidligst noe poeng å teste för i morgen eller på torsdag. Hva tror dere??

 

Lykke til med denne måneden 86_btm - alle gode ting ER 3:) Og jeg sliter ofte med sånne tanker også, det tror jeg vi alle gjör og det er vel en del av denne prövingen man dessverre må ta med seg. Jeg har ikke gått på p-piller på 10 år, så jeg kan jo også kjenne at jeg blir livredd. Vi har prövd i 9 pp nå og det er min andre måned med cbfm, så vi får jo se da.

Bentix: Håper syklusen din vil stabilisere seg fort:) Tror ikke cbfm er noe särlig å bruke om du har syklus på mer enn 42 dager.

önsker nr 2: Når er det du pleier å få EL da? Jeg får bare positivt för dag 13 jeg, så her er den tidlig, men så har jeg en syklus på 26-28 dager og da.

Sjoko: Hvilken dpo er du på?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

skal innrømmet at vet ikke helt hva alle disse forkortelsene betyr. men er på dag 27 i dag vis det var det du mente :)

jeg tror og er gravid hver månde. men neida. nå er forventet mensen på fredag. så vi få se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Days past ovulation = dpo :) Altså hvor mange dager du er etter EL :) Jeg har forventet IKM (ikkekommende mens) på lördag, men jeg har bare 26 dagers syklus da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle:)

Forstår ingen ting her! Er på dpo 10 i dag, men sent i går kveld var jeg superkvalm og spydde 1 gang! Det må jo väre for tidlig om jeg evt er gravid eller??? Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten og har heller ikke värt i kontakt med noen som har värt smittet (var på fjellet i helgen), så det kan det ikke väre. Jeg har ingen andre unormale symptomer enn det. De vanlige ömme puppene som bruker å komme rett etter EL er jo såklart her og litt stikking i den eneste eggstokken jeg har, men ingen ting annet. Hva annet kan man spy av da? Jeg åt det samme som mannen, så jeg tror ikke det var noe med maten heller, for da hadde vel han blitt syk også. Jeg er DRITTLEI av å tro jeg er gravid hver bidige måned, så det er nesten så jeg ikke orker å håpe, men nå er det klart at jeg ser et lite håp igjen... OM jeg skulle väre gravid, er jeg liksom 3+3 i dag, og det er vel tidligst noe poeng å teste för i morgen eller på torsdag. Hva tror dere??

 

Lykke til med denne måneden 86_btm - alle gode ting ER 3:) Og jeg sliter ofte med sånne tanker også, det tror jeg vi alle gjör og det er vel en del av denne prövingen man dessverre må ta med seg. Jeg har ikke gått på p-piller på 10 år, så jeg kan jo også kjenne at jeg blir livredd. Vi har prövd i 9 pp nå og det er min andre måned med cbfm, så vi får jo se da.

Bentix: Håper syklusen din vil stabilisere seg fort:) Tror ikke cbfm er noe särlig å bruke om du har syklus på mer enn 42 dager.

önsker nr 2: Når er det du pleier å få EL da? Jeg får bare positivt för dag 13 jeg, så her er den tidlig, men så har jeg en syklus på 26-28 dager og da.

Sjoko: Hvilken dpo er du på?

 

å så utrolig spennende =) det kan jo være....tvi tvi!!

Jeg satser på de 50 dagene var ett en gangs tilfelle. Er jo veldig vanlig at det tar litt tid før man får mensen igjen etter at man har brukt p-piller. så satser på det jeg =) Optimist i dag ;)

 

Gratulerer så masse høytoppåfjellet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde sex kun dagen før med "høy" og dagen jeg hadde el.(max).den viste max dagen etter også,men hadde ikke sex da og jeg er gravid nå,takket være monitoren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde sex kun dagen før med "høy" og dagen jeg hadde el.(max).den viste max dagen etter også,men hadde ikke sex da og jeg er gravid nå,takket være monitoren:)

åhhh, jeg er så glad for at du skriver det - det gir meg et godt håp!! Gratulerer så mye igjen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle:)

Forstår ingen ting her! Er på dpo 10 i dag, men sent i går kveld var jeg superkvalm og spydde 1 gang! Det må jo väre for tidlig om jeg evt er gravid eller??? Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten og har heller ikke värt i kontakt med noen som har värt smittet (var på fjellet i helgen), så det kan det ikke väre. Jeg har ingen andre unormale symptomer enn det. De vanlige ömme puppene som bruker å komme rett etter EL er jo såklart her og litt stikking i den eneste eggstokken jeg har, men ingen ting annet. Hva annet kan man spy av da? Jeg åt det samme som mannen, så jeg tror ikke det var noe med maten heller, for da hadde vel han blitt syk også. Jeg er DRITTLEI av å tro jeg er gravid hver bidige måned, så det er nesten så jeg ikke orker å håpe, men nå er det klart at jeg ser et lite håp igjen... OM jeg skulle väre gravid, er jeg liksom 3+3 i dag, og det er vel tidligst noe poeng å teste för i morgen eller på torsdag. Hva tror dere??

 

Lykke til med denne måneden 86_btm - alle gode ting ER 3:) Og jeg sliter ofte med sånne tanker også, det tror jeg vi alle gjör og det er vel en del av denne prövingen man dessverre må ta med seg. Jeg har ikke gått på p-piller på 10 år, så jeg kan jo også kjenne at jeg blir livredd. Vi har prövd i 9 pp nå og det er min andre måned med cbfm, så vi får jo se da.

Bentix: Håper syklusen din vil stabilisere seg fort:) Tror ikke cbfm er noe särlig å bruke om du har syklus på mer enn 42 dager.

önsker nr 2: Når er det du pleier å få EL da? Jeg får bare positivt för dag 13 jeg, så her er den tidlig, men så har jeg en syklus på 26-28 dager og da.

Sjoko: Hvilken dpo er du på?

 

å så utrolig spennende =) det kan jo være....tvi tvi!!

Jeg satser på de 50 dagene var ett en gangs tilfelle. Er jo veldig vanlig at det tar litt tid før man får mensen igjen etter at man har brukt p-piller. så satser på det jeg =) Optimist i dag ;)

 

Gratulerer så masse høytoppåfjellet =)

Ja, det tar ofte noen sykluser för den blir normal. Det er sååå deilig med cbfm, jeg slapper av på en helt annen måte nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Days past ovulation = dpo :) Altså hvor mange dager du er etter EL :) Jeg har forventet IKM (ikkekommende mens) på lördag, men jeg har bare 26 dagers syklus da:)

 

 

da skjønner eg litt mer hehe :) er på dag 27 på syklusen. fikk m i dag. har IKM på lørdag og faktisk. men vet ikke hvor langt tid jeg får mensen etter det er kommer på skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det den begynner å spørre etter å tisse på pinner? Jeg er bare på dag 3 i syklusen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...