Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 6 dpo i dag å tisser enda på pinnen :P Fikk sein el så nå skal jeg bruke 20 pinner før den gjer seg :( Heldigvis bare tre igjen da, men må bestille flere snart. Sist vi brukte den så holdt det med 10 pinner hver gang. Krysser fingra og håper den hjelper oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er definitivt gravid! :D All ære til monitoren (og til min kjære som virkelig glimtet til rundt EL :P )

 

Hvordan går det med dere jenter? Er det noen andre som nermer seg ikm og testing? :)

post-838467-0-22091100-1330374930_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var positiv ja!!! Gratulerer! Tenk om man kan få se de to strekene der en dag...

Jeg tror også den vil begynne blinke på dag 24, er på dag 22, så det finner jeg ut om et par dager:) Hadde max for 9 og 10 dager siden, så det er vel fortsatt noen dager til man kan teste. Har ingen symptomer enn ömme pupper og det har jeg alltid en uke för TR.

Happysmurf: Står det fortsatt höy på din? Merkelig når du er på 6 dpo...

Vessa: Det virker som det vanligste er att den förste måneden får man ingen max, men ser at jeg og flere fikk det, så det varierer vel.

Hvordan går det med alle andre her inne? Håper vi alle kan henge oss på Höytoppåfjellet :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står lav på min nå. Etter 2 dager på max og 1 dag med høy har den vert lav siden. Bare to daget til nå så er det stopp :)

Jeg fikk max på første runde begge gangene jeg har tatt monitoren i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg har noen spørsmål ang slik monitor.Hvor mye koster den og må man kjøpe noe i tillegg til maskinen? strips eller lignende? jeg har behov for å teste hver dag i en mnd tror jeg for syklusen min er helt på jordet.Blir så dyrt med eggløsningstester og vanskelig å tyde dem.(alltid positive) Har blitt anbefalt monitor men har ikke helt skjønt greia..

Håper noen vil svare meg så jeg blir litt klokere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er min förste måned med denne, men den fungerer supert synes jeg! Viser når det er lav sjans, höy og max (2 dager) sjans for å bli gravid. Du tisser på en pinne fra dag 6 (förste måneden iallefall) og kan holde på helt til dag 26 med det. Den lagrer resultatet, så den vil anpasse seg etter din syklus og vil gå ned til ca 10 pinner om du har normal syklus.

Du behöver maskinen og testpinner. Kjöp brukt!! Ingen poeng i å kjöpe en ny dyr når man får kjöpt dem brukt. T.eks den her er jo en bra startspakke: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32648144

Om du har lenger syklus enn noen og förti dager eller under 20 dager, ska den dog ikke brukes.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står lav på min nå. Etter 2 dager på max og 1 dag med høy har den vert lav siden. Bare to daget til nå så er det stopp :)

Jeg fikk max på første runde begge gangene jeg har tatt monitoren i bruk.

 

Höres bra ut! Spennende det her alltså, jeg er på dag 23 i dag og regner med at m vil begynne å blinke i morgen:) Bare dager igjen til man kan juble eller grine nå;) Har ingen symptomer, men det betyr jo ikke at man ikke er gravid, oftest så kjenner man ikke noe för mellom uke 4-5 har jeg skönt så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Hei :)Slenger meg på denne tråden her jeg. Går nå inn i min 2.pp med min cbfm. I min 1.pp. hadde jeg høy fertilitet etter dag 9. Den målte max på dag 15, og 16.

 

IKM var i dag, og så sannlig ble første dag IKM første dag i ny syklus. Så vi krysser fingerne på prøver på nytt :)

 

Kjøpte meg et nytt sett testpinner på billigetester.no - så mye billigere enn på apoteket!! Betalte vel 230 kr eller noe for de jeg kjøpte nå. Sist jeg kjøpte på apoteket betalte jeg over 300 kr!

 

 

Så iallefall - dag 1 i min 2. pp. i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi da har jeg kjøpt monitor i dag;) passer jo bra siden det er første dag med mensen denne perioden. Skikkelig spent på denne dingsen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger meg på her jeg.. er på syklusdag 15, men i dag krevde den ikke test.. kl 08:00?? Har testet i 6 tida på morran hittil, kun i dag jeg har sovet litt lenger og da krevde den ikke... Hva har jeg gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei til dere 3 nye, så göy vi er blitt så mange nå som bruker CBFM:):)

86_mtg: Jeg kjöper mine på ebay, enda billigere da:)

GoombaXXpp+kj-p-röverigjen: Synes det er merkelig! Du får pröve google det, men jeg vet att det skal väre et vindu på 6 timer, hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun fått lav jeg, selv de dagene el test er positiv , skjønner ingenting:(

3 md med monitor nå, aldri fått annet enn lav.. Noen med lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig... Har du kjöpt den ny eller brukt? Jeg har bare brukt den 1 måned og fikk bare höy og max, men aldri lav. Kanskje du har el för dag 6 hver måned, men det virker nesten litt rart det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akuratt kjøpt monitor og i morgen er det dag 6,altså første testdag:) er så spent på når EL egentlig er denne mnd.Er visst myyye senere enn jeg har trodd i alle pp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micke78: kjøpte den ny på apoteket. Jeg tok el test 2 dager etter mens denne md og den var faktisk pos, men litt rart, lurer selv på om det faktisk er mulig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merklig.. Var streken på testen like sterk eller sterkere enn kontrollstreken? Jeg vet at om man har el veldig tidlig så rekker ikke egget bli modent som det skal og det kan derfor bli vanskligere å bli gravid. Ta kontakt med legen, det finns medisiner som kan justere det:) det er jo tydlig med 3 måneder med lav på cbfm at det er litt kluss, så du har god grunn til å få hjelp selv om det er under ett år du har prøvd f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom i går så da er det på'n igjen, dag 1 i dag i andre pp med CBFM. Som ALLE andre måneder er jeg overbevist om at jeg er gravid og blir like skuffet når TR kommer:( Det som er godt med CBFM er jo at jeg vet at vi har truffet EL og da er det ikke så mye annet å gjöre enn å håpe at en spire en gang klarer å klamre seg fast:)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TaKK for hyggelig velkomst!;) jeg er på dag 7 og har testet 2 ganger.Pleier å ha sen EL så spent på om jeg må ha 20 tester eller bare 10.Blir så bra å faktisk vite helt sikkert når man har EL ,så lei av å hoppe til køys hele tiden.Romantikken blir litt borte her når vi prøver så intenst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare 10, men så fikk jeg max på dag 12/13 :) Ja, jeg har sagt til samboeren at han ikke får se på cbfm og hva den viser hver dag for da blir han bare stressa og det blir mao mindre romantik av det også ;) I perioder för har man jo hatt seg så mye at man nesten blir både lei og sår, så det er superdeilig nå at det blir fokus på kvalitet framfor kvantitet;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også =) Fikk akkurat min CBFM i posten, blir veldig spennende å få ta den i bruk! Får se når TR kommer innom en tur igjen ;) Har dere prøvd å få barn lenge før dere kjøpte CBFM eller kjøpte dere når dere bestemte dere for å starte prøvingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...