Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Micke78:

 

Hvor i landet bor du? Jeg er av natur veldig utålmodig, og har flere ganger gått privat i visse settinger. Jeg har skrevet innlegg på slitere, les den!! Si fra dersom du er interessert, så skal du få navnet til en spesialist for menn, der trenger man ingen henvisning, og det er ingen ventetid der :-D

 

En eggstokk minsker ikke sjansene dine for å bli gravid, og alderen din er IKKE grunnen til at dere ikke har blitt gravide ennå! Sånn må du ikke tenke, folk popper babyer ut når de er i midten av 40 årene også jo! (Ellen Arnstad, Trude Mostue bl.a.)

Sånn sett har du 10 år igjen :)

 

Noen ganger er det bare bittesmå ting som gjør dette her så vanskelig. Ubalanse i hormoner bla.a

 

Dersom du også vil ha en ekstra undersøkelse av deg selv, vet jeg om og kan anbefale en spesialist på kvinner og våre underliv, også innvendig.

 

Jeg vet jo ikke hvordan du er, men for meg var det viktig å få svar på visse ting da vi ikke klarte å få barn (nr 1) og det var veldig godt og vondt da vi etterhvert fikk flere og flere svar.

 

I en evt neste instans, er det jo assistert befruktning, sant, så baby får dere. Men når er vel heller spørsmålet :)

Hold motet oppe og si fra fra om disse spesialistene er av interesse!?

 

Her kom endelig mensen i natt, så da er jeg i alle fall i gang med ny syklus snart.

 

Lurer likevel på hva som skjedde denne pp. Kan det ha vært en kjemisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag på dag 15 fikk jeg høy jippii:)

 

Spent på hvor mange dager til og om den kommer på max.Dette er jo første mnd med monitoren,er så fornøyd med den så lang.

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micke78:

 

Hvor i landet bor du? Jeg er av natur veldig utålmodig, og har flere ganger gått privat i visse settinger. Jeg har skrevet innlegg på slitere, les den!! Si fra dersom du er interessert, så skal du få navnet til en spesialist for menn, der trenger man ingen henvisning, og det er ingen ventetid der :-D

 

En eggstokk minsker ikke sjansene dine for å bli gravid, og alderen din er IKKE grunnen til at dere ikke har blitt gravide ennå! Sånn må du ikke tenke, folk popper babyer ut når de er i midten av 40 årene også jo! (Ellen Arnstad, Trude Mostue bl.a.)

Sånn sett har du 10 år igjen :)

 

Noen ganger er det bare bittesmå ting som gjØr dette her så vanskelig. Ubalanse i hormoner bla.a

 

Dersom du også vil ha en ekstra undersØkelse av deg selv, vet jeg om og kan anbefale en spesialist på kvinner og våre underliv, også innvendig.

 

Jeg vet jo ikke hvordan du er, men for meg var det viktig å få svar på visse ting da vi ikke klarte å få barn (nr 1) og det var veldig godt og vondt da vi etterhvert fikk flere og flere svar.

 

I en evt neste instans, er det jo assistert befruktning, sant, så baby får dere. Men når er vel heller spØrsmålet :)

Hold motet oppe og si fra fra om disse spesialistene er av interesse!?

 

Her kom endelig mensen i natt, så da er jeg i alle fall i gang med ny syklus snart.

 

Lurer likevel på hva som skjedde denne pp. Kan det ha vært en kjemisk?

Hei Önsker nr 2! Takk for veldig betryggende og trÖstende ord:):) Så utrolig interessant inlegg du skrev!! Det sier litt om at man ikke skal gi seg så lett alltid... Godt dere fant ut av det og har fått hjelp!!

 

Jeg bor i Sverige og jeg vet ikke helt hvordan systemet fungerer her, men man skal få hjelp om man har prÖvd ett år, så i mai skulle min lege sende inn sÖknad om utredning. Men vad den utredningen innehålder vet jeg ikke helt. Blir 34 år til sommeren, så skjer det ikke noe fÖr det, så går jeg privat! Og som du skriver - det finnes jo faktisk assistert befruktning:) Jeg er nok også utolmodig av natur, det er vel der det ligger, man vil jo helst väre gravid i går:p Fikk tatt blodprÖve og målt FSH og tyreoidea verdier og de så fine ut og en lettelse:) Jeg vet jeg har bra med Östrogen, siden jeg har el. Jeg vet også at jeg har bra med progesteron, for jeg får alltid Ömme pupper mellom el og TR. Men det er kanskje andre hormoner som virker inn også og de vil man jo såklart få sjekket. Når de tok bort eggstokken, så dem at det så veldig fint ut der inne, ikke tett ikke tegn til endometrios heller. Så jeg skal faktisk forsÖke holde motet oppe:) Men det er ikke alle dager det er like lett...

 

Men en veldig positiv ting er jo att i dag fikk jeg MAX på dag 10:) Jeg er glad jeg har begynt med cbfm for jeg mistenker at vi ikke hoppet like mye i hÖyet på denne tiden, det var vel mer rundt dag 14:)

Du kan jo ha hatt en kjemisk ja, det skjer visst oftere enn man aner og da kommer TR ofte en dag eller to senere enn normalt, som jeg har forstått det. Synd TR kom, men man får forsÖke se det sånn - at da er det èn måned närmere at spira sitter:)

Ha en finfin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag på dag 15 fikk jeg høy jippii:)

 

Spent på hvor mange dager til og om den kommer på max.Dette er jo første mnd med monitoren,er så fornøyd med den så lang.

Hva med dere andre?

Så bra!! Jeg fikk max i dag på dag 10:) Da ser det sånn ut denne måneden:

Dag 6 lav

Dag 7 höy

Dag 8 höy

Dag 9 höy

Dag 10 max

Og da blir vel det sånn her nå:

Dag 11 max

Dag 12 höy

Dag 13 lav

Jeg har annenhver måned 26 og annenhver 28 dager, så det passer jo bra utifra det:) Hvordan gikk det i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper også inn her, har nettopp kjøpt min først cbm. Har prøvd i 1 år.. Har en datter på snart 4, og er 22. Håååper denne kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt gravid! :D All ære til monitoren (og til min kjære som virkelig glimtet til rundt EL :P )

 

Hvordan går det med dere jenter? Er det noen andre som nermer seg ikm og testing? :)

 

Når du var peak denne mnd, hadde dere sex flere ganger om dagen da?

Gjelder det liksom å ha seg ørten ganger når man er peak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde sex en gang om dagen når jeg hadde peak. Også denne pp.. siden jeg mistet sist. Ja det gjelder om å ha seg masse rundt peak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til dere har IKM? Blir spennende å se om noen får positive tester =) jeg venter fortsatt på TR, så jeg får starte med monitoren også... er ennå bare på dag 17 i syklusen så må vel belage meg på litt venting ennå.. aner ikke når den kommer heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 28 mars her, 12 laange dager til! Er 5 dpo nå :)

Endret av Høytoppåfjellet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi i går og i dag har jeg max.Syklusen ser foreløpig slik ut:

dag 6-15 lav

dag 16 høy

dag 17 max

dag 18 max

La inn aksjer i går kveld så dette blir spennende:)

 

Hvordan går det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vanlige EL-tester samtidig som jeg bruker cbfm, og i helga har jeg uten tvil fått positive EL-tester mens cbfm fortsatt bare viser høy. Rart... Lurer på om cbfm ikke klarer å lese mine hormonforandringer, eller om monitoren rett og slett ikke funker som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver monitoren for første gang denne syklusen.

 

I gårmorges, på dag 18, viste monitoren min HØY (tredje dag med høy). I går kveld, testet jeg med digital eggløsningstest som ga positivt resultat.

 

I dagtidlig fikk jeg min første MAX på monitoren.

 

Så for min del, er det allefall bekreftet at LH-stigningen først viser seg på ettermiddags/kveldstesting og at monitoren først gir utslag påfølgende morgen.

 

Har du dobbelsjekket dette, Liten & Tøff?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver monitoren for første gang denne syklusen.

 

I gårmorges, på dag 18, viste monitoren min HøY (tredje dag med høy). I går kveld, testet jeg med digital eggløsningstest som ga positivt resultat.

 

I dagtidlig fikk jeg min første MAX på monitoren.

 

Så for min del, er det allefall bekreftet at LH-stigningen først viser seg på ettermiddags/kveldstesting og at monitoren først gir utslag påfølgende morgen.

 

Har du dobbelsjekket dette, Liten & Tøff?

 

Ja, bruker cbfm om morgenen og EL-tester på ettermiddagen. Var hos legen og tok blodprøver to ganger i løpet av syklusen i desember for å sjekke om jeg i det hele tatt har EL, siden cbfm aldri slo ut på max, og der fant de ingenting galt. Blodprøvene viste EL og helt normale hormonverdier. Endte med at jeg ble oppgitt og dritt lei hele monitoren, og har hatt pause fra den et par mnd. Siden monitoren kostet litt syntes jeg det var litt for ille å bare la den støve ned i skapet, så har gitt den en sjanse til denne mnd sammen med vanlige EL-tester. Dessverre ser det ikke ut til at vi har blitt venner.. EL-testene har vært rimelig overbevisende, svak strek lørdag-torsdag, uten tvil sterke streker fredag og lørdag (like sterk som kontrollstreken på fredag, sterkere enn kontrollstreken i går), og svakere igjen i dag. Og cbfm viser bare høy, selv om jeg kunne se to tydelige streker på testpinnene både fredag og lørdag (hvis det kan ha noe å si). Tror nok ikke cbfm og jeg er "ment to be"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia, jeg har kjøpt med cbm. Men jeg fikk TR kl 13 i dag. Leser i intruksene at jeg må da vente med å stille den inn til i morgen tidlig? blir ikke dette litt feil, for da er jeg jo på min 2 dag i syklusen og ikke 1? Og en liten ting hvordan stiller jeg inn tidsintervaller? er det bare når jeg har min første urin om morgenen når jeg våkner, så må jeg huske det tidpunktet selv når den ber om test?

klør meg litt i hodet nå jeg:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia, jeg har kjøpt med cbm. Men jeg fikk TR kl 13 i dag. Leser i intruksene at jeg må da vente med å stille den inn til i morgen tidlig? blir ikke dette litt feil, for da er jeg jo på min 2 dag i syklusen og ikke 1? Og en liten ting hvordan stiller jeg inn tidsintervaller? er det bare når jeg har min første urin om morgenen når jeg våkner, så må jeg huske det tidpunktet selv når den ber om test?

klør meg litt i hodet nå jeg:S

 

Du må vente til i morgen med å starte den, dette regnes som din syklusdag 1, selv om du selv mener at det er syklusdag 2. Tror egentlig ikke en dag til eller fra har så mye å si... Finner monitoren EL finner den den uansett om dagen heter 13 eller 14. Men om du absolutt synes at den bør hete dag 2 i morgen holder du "m"-knappen inne så lenge at den går fra 1 til 2 (du kan stille den helt til 5 eller 6 på denne måten tror jeg).

 

Det viktigste er at du stiller den inn om morgenen. Velger du f.eks å slå den på og aktivere den kl 08.00 vil den be om test hver dag 3 timer før og 3 timer etter kl 08.00. Det vil si at du må teste hver dag mellom kl 05.00 og 11.00. Du må altså slå den på når du står opp for å se om den vil ha pinne eller ikke. Er du tidligere enn 05.00 viser den deg resultatet fra dagen før, er du senere enn 11.00 hopper den videre til neste dag med samme resultat som dagen før.

 

Litt klønete skrevet, men håper du skjønte noe av forklaringa... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere monitorproffinger!

 

Jeg venter på monitor i posten (kjøpt brukt). men greia er... Jeg har fremdeles ikke fått mens etter fødsel 5.mars 2011! Holder på å avvenne amming helt nå, og regner derfor med at mensen kommer om ikke så alt for lenge. Og eggløsning kommer jo som kjent før mensen. Er det noe poeng for meg å begynne med monitoren nå? Blir jo på en måte "midt" i en syklus (som har vart siden renselsel mars 2011;)). Er det ikke bare å bruke den helt til den omsider vioser eggløsning? Selv om det i verste fall tar tre mnd? hehe. Eller er det ikke noe poeng i å bruke monitoren før jeg er i gang med mensen, og på den måten kan bruke den "riktig"?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere monitorproffinger!

 

Jeg venter på monitor i posten (kjøpt brukt). men greia er... Jeg har fremdeles ikke fått mens etter fødsel 5.mars 2011! Holder på å avvenne amming helt nå, og regner derfor med at mensen kommer om ikke så alt for lenge. Og eggløsning kommer jo som kjent før mensen. Er det noe poeng for meg å begynne med monitoren nå? Blir jo på en måte "midt" i en syklus (som har vart siden renselsel mars 2011;)). Er det ikke bare å bruke den helt til den omsider vioser eggløsning? Selv om det i verste fall tar tre mnd? hehe. Eller er det ikke noe poeng i å bruke monitoren før jeg er i gang med mensen, og på den måten kan bruke den "riktig"?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;) Ingen grunn til å bruke monitoren nå da.Den skal jo startes nettopp den dagen du får mensen for å kunne regne ut syklusen din..den vil ikke virke uten at du har mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) håper det er greit at jeg å blir med :)

 

første gang jeg prøver monitoren. er på min 20dag :)

 

har ingen barn fra før, har prøvd i ett år nå. så begynner å bli ganske frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye:)

I dag er jeg på dag 15 og 4 dpo. Merklig, cbfm ber meg fortsatt tisse på pinnen. Jeg fikk först 2 dager med max, 1 dag med höy og i dag var det tredje dagen med lav. Noen som vet hvor mange dager man må tisse på pinnen etter max?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinen skal be om enten 10 eller 20 tester pr syklus står det i bruksanvisningen.Jeg må bruke 20 denne mnd,første syklus med monitoren. Fortsår det som at det må være 10 eller 20 ettersom hvor lang syklus man har.Ofte 20 første gang man bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. förste pp (forrige måned) brukte jeg bare 9 stykker og da viste den max i 2 dager, 1 dag höy og 1 dag lav. Det er tiende dag i dag.

Men det viser vel bare hvor ulik denne maskinen er fra pp til pp og fra person til person:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, lav dag 16 og cbfm har sluttet å spörre om pinnen:) nå er det bare å vente da;)

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...