Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er veldig merkelig at han sier det. Jeg har vært hos spesialist på Ullevål og han sa at dersom jeg ikke ble gravid innen mars burde vi ta en operasjon for å se. Har også tidligere hørt at operasjonen kan hjelpe slik at man blir gravid.

 

Jeg kommer til å se denne mnd og neste og hvis ikke det viser Max så tror jeg at jeg vil be om å bli henvist til prøverør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag på dag 12, viste CBFM MAX:D Happy Happy!!:)

Kjenner jeg er veldig glad for att jeg investerte i denne, så vet man jo helt sikkert att man har EL:) Min historier er att jeg måtte ta bort störste deln av den ene eggstokken ganske akutt i november (tvilligssyste som hadde deformerte den) og etter det har jeg blitt livredd for at jeg aldri kan få barn. Virkelig alltså! Har jo ingen fra för heller. Min kjäre forstår meg kjempegodt, så nå er han endelig 100% med på prövingen også:) Men dette er min 8 pp, i og med at vi sluttet på prevansjon i sommer.

Ellers så bor jeg i Sverige og leser til sykepleier:)

 

Dere med endo, synes dere burde kreve skikkelig utredning. Endo er en skummel sykdom/tilstand som burde fölges opp, uansett alder og hvor lenge man har prövd. Finn ut hva dere har krav på og krev det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det vises max:-) da er det bare å utnytte dagen på soverommet :-)

Igår (12. dagen i syklusen) fikk jeg blødninger igjen.. Skal til doktoren på mandag. Har avtalt med gyn at vi starter prøverør hvis jeg ikke ble gravid etter ett års prøvetid..

Jeg spurte fastlegen min om jeg kunne bli overført til noen som kan dette med endo, han svarte bare at det ikke var nødvendig siden vi hadde internett... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg inn her. Første pp med cbfm. Min siste syklus var på 29 dager men er vanligvis på 32 dager. Sist m var søn 5 februar, begynte å bruke monitoren på dag 6. Den viste lav dag 6 og 7, siden har den vist høy og er nå på dag sd 15! Spennende dette her! Jeg har eggl.slim, hvitt og har hatt det i 3 dager nå. Ifølge el.kalk. er forventet el den 20.2. Har trofast satt inn testpinner i 10 dager nå og venter på at det skal bli 3 felter med det egget på toppen i monitorvinduet. Jeg vil anbefale at dere tar vare på testpinnene for å ha noe å sammenligne med. Jeg skriver på syklusdag, dato og fertilitetsnivå og studerer strekene og hvordan de er i styrke og i forhold til hverandre. Den ene viser lh nivå og den andre progesteron. Jeg tror og mener å ha lest at de enten skal være like sterke streker eller at den streken med sterkest farge skal bli svakere og den andre sterkere når maks fertilitet intreffer. Hva mener dere? Skal prøve å legge ut bilde av testpinnene mine så langt. Lykke til dere og skal holde dere oppdatert på testingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja får gjøre det. Skal til doktoren i morgen, får se hva det blir til da :-) jeg har blødd 17 dager i bare februar. Er dette normalt med endometriose?

Vessa: ja dette kan bli spennende å se hvor mange cbfm funker på :-) moro å høre at man kan lese av selve testpinnene også! Håper du legger ut bilder :-) lykke til :-)

Endret av hopefull90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg inn her. Første pp med cbfm. Min siste syklus var på 29 dager men er vanligvis på 32 dager. Sist m var søn 5 februar, begynte å bruke monitoren på dag 6. Den viste lav dag 6 og 7, siden har den vist høy og er nå på dag sd 15! Spennende dette her! Jeg har eggl.slim, hvitt og har hatt det i 3 dager nå. Ifølge el.kalk. er forventet el den 20.2. Har trofast satt inn testpinner i 10 dager nå og venter på at det skal bli 3 felter med det egget på toppen i monitorvinduet. Jeg vil anbefale at dere tar vare på testpinnene for å ha noe å sammenligne med. Jeg skriver på syklusdag, dato og fertilitetsnivå og studerer strekene og hvordan de er i styrke og i forhold til hverandre. Den ene viser lh nivå og den andre progesteron. Jeg tror og mener å ha lest at de enten skal være like sterke streker eller at den streken med sterkest farge skal bli svakere og den andre sterkere når maks fertilitet intreffer. Hva mener dere? Skal prøve å legge ut bilde av testpinnene mine så langt. Lykke til dere og skal holde dere oppdatert på testingen.

Hei Vessa:) Du hadde mensen 1 dag för meg du da, så det her skal bli göy:) Jeg hadde max lördag og söndag og fikk höy i dag. Vi koste oss begge dager og satser på ett siste forsök i kveld:) Regner jo med at den viser lav i morgen, den har bare vist höy og max på meg, så nå skal det bli deilig å slappe av litt;) hehe.. Det vill si at jeg totalt bruker 9 tester på min förste måned, det er ikke så ille:) Jeg tar ikke vare på mine tester. Det viktigeste for meg var å finne ut om jeg hadde EL og evt når, og det fant CBFM for meg, så nå kan jeg selv slappe av:) Men det blir spennende å se hvordan dine tester er da:) Viser din max nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får gjøre det. Skal til doktoren i morgen, får se hva det blir til da :-) jeg har blødd 17 dager i bare februar. Er dette normalt med endometriose?

Vessa: ja dette kan bli spennende å se hvor mange cbfm funker på :-) moro å høre at man kan lese av selve testpinnene også! Håper du legger ut bilder :-) lykke til :-)

Lykke till i dag! Det er IKKE normalt å blö så mye, så jeg håper virkelig du får den hjelpen du trenger! Bytt lege evt! Skriv hvordan det går da, skal krysse fingrene:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter et skuffende besøk hos doktoren. Han målte hcg'en som var negativ. Blodprosenten var fin. (så har ikke funnet ut grunnen av svimmelheten) og ingen infeksjons utslag. Så han sendte meg hjem igjen... Spurte om å komme til gyn legen min for å finne ut av grunnen til blødningene, da svarte han med at det var litt "tidlig". Han mente jeg burde vente 1mnd til for å se om det var blitt bedre eller verre.. Er det noen leger dere kan anbefale? Noen jeg kan møte uten å måtte bli henvist fra fastlege? Føler ikke for å gå 1mnd til med så mye blødinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg inn her. Første pp med cbfm. Min siste syklus var på 29 dager men er vanligvis på 32 dager. Sist m var søn 5 februar, begynte å bruke monitoren på dag 6. Den viste lav dag 6 og 7, siden har den vist høy og er nå på dag sd 15! Spennende dette her! Jeg har eggl.slim, hvitt og har hatt det i 3 dager nå. Ifølge el.kalk. er forventet el den 20.2. Har trofast satt inn testpinner i 10 dager nå og venter på at det skal bli 3 felter med det egget på toppen i monitorvinduet. Jeg vil anbefale at dere tar vare på testpinnene for å ha noe å sammenligne med. Jeg skriver på syklusdag, dato og fertilitetsnivå og studerer strekene og hvordan de er i styrke og i forhold til hverandre. Den ene viser lh nivå og den andre progesteron. Jeg tror og mener å ha lest at de enten skal være like sterke streker eller at den streken med sterkest farge skal bli svakere og den andre sterkere når maks fertilitet intreffer. Hva mener dere? Skal prøve å legge ut bilde av testpinnene mine så langt. Lykke til dere og skal holde dere oppdatert på testingen.

Hei Vessa:) Du hadde mensen 1 dag för meg du da, så det her skal bli göy:) Jeg hadde max lördag og söndag og fikk höy i dag. Vi koste oss begge dager og satser på ett siste forsök i kveld:) Regner jo med at den viser lav i morgen, den har bare vist höy og max på meg, så nå skal det bli deilig å slappe av litt;) hehe.. Det vill si at jeg totalt bruker 9 tester på min förste måned, det er ikke så ille:) Jeg tar ikke vare på mine tester. Det viktigeste for meg var å finne ut om jeg hadde EL og evt når, og det fant CBFM for meg, så nå kan jeg selv slappe av:) Men det blir spennende å se hvordan dine tester er da:) Viser din max nå eller?

 

 

 

Hei der, fremdeles viser den høy på syklusdag 16. Hadde litt eggl.slim fredag og i dag ganske mye! Så det blir spennende å se hva monitoren viser i morgen tidlig. Estimert eggløsning er beregnet til den 20 feb ca. Syklusen min er vanligvis på 32 dager, sist syklus var 29 dager men sånn ca. Har hatt litt vondt i hodet i dag, kan jo være et tegn på nær forestående eggløsning? Skal holde dere oppdatert. Vet ikke hvordan jeg skal få lagt ut bilde av testpinnene her, men du som fikk max, hvordan så strekene på pinnene ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, spennende:):) Streken var ikke som jeg trodde, altså trodde den begge streker skulle väre kjempesterke liksom, men sånn var det ikke. Den andre streken var lys og ganske utydelig, men fortsatt sterkere enn de andre dagene med höy, da streken var mer som en skyggestrek. Så disse testene er helt ulike alle EL tester ja, man kan virkelig ikke tolke dem på samme måte liksom. Jeg har jo sett på alle mine för jeg har kastet dem og strekene ble heller aldri sterkere for hver dag t.eks. Hvordan ser streken ut når cbfm viser lav? Ser man ingen strek da? Jeg vet heller ikke hvordan man legger opp bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopefull90: Synes du skal finne en priv gyn! Når jeg bodde i Norge betalte jeg 600,- hos priv gyn og det var en kjempebra lege, desverre har han sluttet. Legg ut spørsmål her på forumet om noen vet om noen. Det er jo ikke kult å blø så ofte som du gjør, så da er det jo bedre å invistere i en time hos en priv gyn. Lykke till!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Joiner her jeg!'

 

Kjøpte min monitor for 14 dager siden. Akkurat når jeg var ferdig med mensen... så det var nedtur. Ikke brukt den denne mnd altså. Er nå ferdig med pp9 og venter IKM 1.3. Vi har ett barn fra før på snart 4 år som satt på første forsøk. Aldri brukt prevansjon kun hoppe av i svingen.. Håper jo egentlig eg er blitt på tjukka nå. Så kan jeg selge en helt ny monitor! Men godt å ha den i bakhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet når tid monitoren begynner å blinke M? Det er knapt en uke til ikm nå :) Jeg er så utrolig spent på om den har hjulpet oss til å bli gravide :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg får mensen neste gong skal eg starte opp med Clearblue ferilitetsmonitor ;) Fekk den i posten i forige veke, akkurat for seint til at eg kunne starte den mnd.. So då blir det neste! Blir spennandes å prøve ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi mange her, så bra:)

Höytoppåfjellet: Jeg vet faktisk ikke, vi skulle ha fått med oss noen drevne CBFM brukere på denne tråden;) Virker som om vi alle er i förste pp med den eller skal begynne i neste pp:)

 

Jeg er på dag 16 og CBFM har sluttet å spörre om testpinner, så nå er det bare å vente. Min syklus er på 26-28 dager, så det er mellom 10-12 dager igjen til man vet noe mere nå da - spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på syklusdag 20 av 32 og den viser fremdeles høy siden dag 8! Tror jeg hadde e.løsn natt til onsdag dag 18 (kjente verking) og pga mye slim i forkant på dagen. Tror ikke mange får max på første p.p pga monitoren blir kjent med syklusen da. Kanskje i neste pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med testingen jenter? CB monitoren blinker fortsatt M hos meg, syklusdag 26. Jeg tok en g-test i dag (14 dpo) den ser positiv ut! Litt svak men rosa strek, ingen skyggestrek :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Så utrolig göy!!:) Du er alltså den förste av oss på denne tråden som ble gravid med CBFM:):) Har du noen symptomer eller?

Jeg er på dag 20 i dag og venter bare på at m skal begynne å blinke:) Har syklus på 26-28 dager og fikk max på dag 12 og 13, så neste helg kan jeg vel begynne å se etter symptomer:) Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Jeg har egentlig ingen nevneverdige symptomer.. Har plutselig våknet midt på natten de siste dagene og trodd at det var morgen, og så har jeg vært løs i magen (sorry detaljene :P ) i noen dager nå. Thats it! Kan ikke huske å ha hørt om disse som symptomer tidligere :P

 

Min monitor begynte å blinke M på dag 23. og jeg fikk MAX dag 11-12. Så hvis jeg har tenkt riktig så kommer sikkert din til å begynne å blinke M på dag 24? :) Det er kjempespennende å se om noen andre blir gravide med monitoren! Dette er jo bare min første pp. med den, så jeg er meget fornøyd :D Jeg har jo brukt vanlige EL-tester tidligere og fått positiv på dag 11-12, men jeg følte at monitoren var mer til å stole på da :) Og så fikk vi lagt inn aksjer på riktige tidspunkter denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...