Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Når er det den begynner å spørre etter å tisse på pinner? Jeg er bare på dag 3 i syklusen enda.

 

på dag 5 eller 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Høytpåfjellet!!!

 

Så koselig at det funker for dere, nå er det altså to stk som har klart det denne mnd :-)

 

Hvor lenge har dere prøvd.....? Kanskje dere har skrevet det før uten at jeg husker det:-)

 

Her hadde jeg av en merkelig grunn max i morges også.....skjønner ingenting.....max i to dager....????? Kan vel ikke stemme?!

 

Har vært opptatte her i huset da som dere skjønner ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentix: den förste gangen ber den om pinne dag 6:)

 

önsker nr 2: Joda, det er normalt, det er rett og slett sånn det skal väre - max i to dager:) Så kommer sikkert en dag med höy og så 1 dag med lav og så slutter den spörre om pinner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at det har funka for 2 denne mnd:) superglad på deres vegne! Jeg er på dag 27 i dag,men den har ikke begnt å blinke ``M``. Hm..håper den gjør det i morgen da.. har så ømme pupper,vondt i korsryggen og i hodet. Men nå har jeg trodd hver mnd at det har klaffet hehe. Har så lyst til å ta en test men føler at det er tidlig? Tror jeg hadde max dag 17 og 18.. vi hadde sex en gang`på``høy`` og ``en gang på max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du på dpo 8 i dag da:) Den skal vel begynne å blinke ca 4 dager för IKM, iallefall gjör den det på meg:) Vi har noen spennende dager fremfor oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i ca et halvt år, noen mnd mer aktivt enn andre :P Men nå har jeg altså blitt gravid to mnd på rad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeheldig er du Höytoppåfjellet!! :)

Jeg testet i dag på 11dpo - blendahvit! åpnet til og med opp testen:( Regner med att man vil kunne se en pitteliten antydning til farge om man skulle värt gravid, så da er vel löpet kjört denne måneden også og det er bare å inse at det ikke blir ett 2012 barn:(

 

Fikk vite at en venninne var 13 uker på vei nå. Jeg kommer nok ikke til å väre mye sammen henne de neste månedene dessverre. Orker rett og slett ikke se/höre hennes glede når det kommer till ultralyd, vognkjöp, kjönn og ryggvondt:( Höres barnslig ut, men det gjör for vondt... De hadde en 5-årsplan - ble gravid på förste pp. *sukk*

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når er IKM da Micke78? Løpet er ikke nødvendigvis kjørt ennå, så hold motet oppe!

Det er uansett tungt med slike dager der håpet og motet hele tiden blir brutt ned.

 

Jeg kjenner meg VELDIG godt igjen med den sjalusifølelsen man kjenner når alle rundt blir gravide. Dersom det er en god venninne, ville jeg rett og slett fortalt henne hvordan du har det og at du syns det er vanskelig med hennes graviditet. Ellers kan du risikere å miste vennskapet.

Jeg gjorde den tabben to ganger da vi prøvde på baby nr 1. Angrer nå.

 

Jeg har vært mer åpen i ettertid om våre barneproblemer, og har møtt mer forståelse og slikt.

 

Jeg har også venninner som har planlagt nøyaktig hvilken mnd de skal bli gravide i....og så klaffer det! Det føles ubeskrivelig irriterende og urettferdig.

 

Det er lov å føle sånn når man sliter. Det er sjalusi og misunnelse, og selv om det ikke er noe å være stolt av, så er det likevel en mennesklig følelse.

 

Såvidt jeg husker, hadde ikke du eller mannen din vært til lege ennå?

Kanskje dere bare burde få fortgang i det? Det kan jo hende det bare er en bitteliten filleting som gjør det vanskelig for dere og som det er enkel behandling på :)

 

Husk at 90% blir gravide på egenhånd til slutt. Jeg brukte 16 mnd med prøving før det gikk.

 

Dersom du skulle være av de 10% som ikke får det til, mener jeg at 80% av disse igjen får det til via assistert befruktning. Så barn får du til slutt, det må du bare tro på!

 

Her er EL over for denne gang, fikk høy i morges, som du skrev i går Micke78 :)

 

Har gjort det vi kan (og mer til) denne gangen så nå blir det spennende å se......har ikke helt troen selv. Er litt stresset og lei meg selv om dagen. Fire vennepar er nå gravide med sine nr 2 og 3 og spør oss når vi skal sette i gang igjen osv....

 

Det er tungt å slite med å få barn..... :(

 

Godt vi kan bruke slike forumsider da og dele våre bekymringer med!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Önsker nr 2: Tusen, tusen takk for at du tar deg tid till å skrive disse ordene - du aner ikke hvor mye det betyr for meg!! :)

Testet i dag også, på dpo 12 og den var også blendahvit. Jeg PRÖVER å tenke at for hver måned det ikke går, er det en måned närmere at jeg blir gravid - for som du skriver så er det normalt å bruke 1 år. Bare ikke alle dager disse tankene vil overbevise meg. Jeg ser jo helt klart at folk her inne blir gravide etter mange fler pp enn både meg og deg så det kjenns godt at det faktisk finns håp etter mange pp også:) Også du:)

 

Jeg skal reise bort i helgen og hun som er gravid skal sitte på 65 mil, så kanskje jeg skal prÖve å ta opp temaet da. Jeg kjenner jo ikke så mange her og det er jo lett å miste vennskap, som du skriver om man ikke kan väre ärlig om det her. Jeg kjenner fortsatt den fÖlelsen jeg kjente når hun satt her i sofaen og fortalte det, det var som et slag i magen og jeg ble knallrÖd i ansikte - fikk nesten litt sjokk. Ikke noe gÖy å spille normal resten av det besÖket...

 

Vi har ikke värt hos spesialist om det, men jeg har avtalt med legen min at i mai sender vi inn sÖknad til spesialist, så da skjer det noe iallefall:) Ser jeg at det går lang tid, så går jeg privat! Hadde man bare fått beskjed om det ikke noe galt, evt fått mediciner om det er det, så kan man kanskje slappe av litt. Det er lettere å vite enn å ikke vite liksom, uansett om det er negativt:) Vi har jo ikke prÖvd ett år enda, for det var i juli vi startet. MEN jeg har värt uten prevansjon i 10 år fÖr dette forholdet med to forskjellige kjärester og derfor tror jeg at jeg er redd, for man skulle jo tro at man ble gravid en eller annen gang på de 10 årene liksom og det har jeg ikke blitt. Men jeg har ingen tegn til at det er noe feil heller - verdens mest normale syklus liksom. Og når jeg måtte fjärne eggstokken så sjekke kirurgen meg inni magen og da så alt bra ut. Så jeg vet da sÖttern jeg...

 

Så bra du har fått max og går over i dpo land -selv om det kan väre noen laaange dager, så vet du at du ikke kan gjÖre noe mer den måneden uansett for å bli gravid, det er bare vente og se:) (og begynne kjenne etter symptomer;))

 

Jeg er mer og mer inne på det forumet her. Det er godt å se andre i samme situasjon og kunne prate om up and downs:)

 

Klem fra meg! Og god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg bruker ikke CB, men babycomp. Har ikke brukt den preventivt enda, og har litt problemer med å stole på at den skal gjøre jobben sin. Mitt spørsmål er som følger: hvor sannsynlig er det uansett å bli gravid uken etter mens? Dere som tester har sikkert fullt koll på når EL vanligvis forekommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex dagen den viste høy,og en dag på max.Monitoren viste max 2 dager.. Jeg fikk mensen på dag 29 så det var ikke klaff denne mnd.Uansett så er monitoren super!! så deilig å vite når det faktisk kan funke best,og flott at den viser når man får mensen.Den blinket bare M en dag før jeg begnte å blø. Jaja nå er jeg hvertfall på dag 4 og skal kjøpe flere tester i morgen.

Jeg har blitt gravid 2 ganger før i 1pp etter å drukket Solvipect hostesaft,så tror jeg skal kjøpe det også;)

Lykke til så lenge jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har det kanskje klaffet for oss :)

Andre runden med monitoren etter at vi tok den ibruk igjen :D

Håper at streken blir sterkere for hver dag som går nå <3

post-816345-0-37844200-1333535198_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det skjedd med dere at andre gang dere bruker monitoren så tar den lengre tid å spørre etter tissepinne? forrige gang så var det på dag 5 og nå er jeg på dag 7 og enda kommer ikke opp at jeg må tisse på pinnen. merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer happysmurf :) har streken blitt sterkere og sterkere?

 

Jeg er på første pp sjoko 10 så jeg er ikke sikker...men jeg vil anta det er fordi den har funnet ut når du har EL. Og da trenger den ikke spørre om pinne så mange dager før du nærmer deg EL kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Happysmurf!!!!

Den kan spörre ulikt fra måned til måned utifra det den lagrer og når du har el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Ja dette går rette veien!

Legger ved ett bilde som tydelig viser stigning i hcg.

Jeg er *Superhappysmurf* nå om dagen :)

 

Hvordag går det her da? flere som skal teste snart?

post-816345-0-14524400-1333704050_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Gratulerer Happysmurf :D Så morro da :)

Ble jo bare tydligere og tydligere disse pinnene!

 

Skal vi se.. Dag 9 og dag 12 dreiv vi sengegym, og i dag er det dag 14. Forrige PP var EL på dag 13/14, men ikke fått max utslag på monitoren i dag.

Jeg tester meg om morgen med cbfm. Har lest ett sted at EL vanligvis finner sted mellom kl 16-19.. ?? Noen som har hørt no om dette?

Håper på at den er på topp i morgen da. Får vel kanskje ta en "økt" til i kveld når jeg kommer hjem fra jobb, for å være på den sikre siden ;)

 

Er lykkelig på deres vegne dere som det har klaffet hos :)

Skal snart bli "filletante" også, da min beste venninne skal ha nå i begynnelsen av April. Merker at det rister litt ekstra i eggstokkene nå altså! Håper VIRKELIG det er vår tur nå....

Endret av Aprikos Syltetøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer happysmurf :) har streken blitt sterkere og sterkere?

 

Jeg er på første pp sjoko 10 så jeg er ikke sikker...men jeg vil anta det er fordi den har funnet ut når du har EL. Og da trenger den ikke spørre om pinne så mange dager før du nærmer deg EL kanskje?

 

 

ja det kan godt være. begynner virkelig å lure om det er noe gale med maskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierte fra gang til gang nårtid den spurte etter pinne, alt etter som hvoran forige syklus hadde vert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Happysmurf!!!!! :D Så moro!!

 

Her venter jeg IKM i disse dager, monitoren har begynt å blinke m i dag....men det er litt kaos i hodet mitt om dagen....for dersom dere ser den tråden jeg har startet her inne i går, så har det vært en rar pp denne gangen.

 

Startet med brunt utflod et par dager etter EL, og deretter har det fortsatt med melkehvit utflod hver dag. Ingen spes pms, ømme bryster eller noe. Men jeg har vært trøtt samtidig som jeg har sovet dårlig.

 

Våknet i går morges og fikk det for meg at jeg måtte teste. Pleier ALDRI å tenke på testing før ikm eller gjøre det, men denne gangen gjorde jeg det.....og faen heller....det er en liten strek tror jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

 

Dere som gidder kan mer enn gjerne se på den andre tråden hva dere tror. Det ville jeg blitt glad for.

Jeg tør ikke helt å tro noe som helst ennå. Brukte 16 pp på nr 1 og vi har til og med fått bekreftet at mannen har redusert befruktningsevne.....så....

 

Tok en ny test i morges, og joda....det er en strek, selv om den er svak......tenker kjemisk, lureri, drømmestrek og alt annet....men den er der (ikke kastet testen ennå :P )

 

Litt småkvalm og trøtt i dag, men ellers lite symptomer.

 

Så jeg vet ikke. Venter noen dager før jeg evt tester for å se om mensen kommer.

 

Vet ikke hva jeg skal tenke eller tro.

 

Micke78: Kan jeg sende deg en pm?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Happysmurf!!!!! :D Så moro!!

 

Her venter jeg IKM i disse dager, monitoren har begynt å blinke m i dag....men det er litt kaos i hodet mitt om dagen....for dersom dere ser den tråden jeg har startet her inne i går, så har det vært en rar pp denne gangen.

 

Startet med brunt utflod et par dager etter EL, og deretter har det fortsatt med melkehvit utflod hver dag. Ingen spes pms, Ømme bryster eller noe. Men jeg har vært trØtt samtidig som jeg har sovet dårlig.

 

Våknet i går morges og fikk det for meg at jeg måtte teste. Pleier ALDRI å tenke på testing fØr ikm eller gjØre det, men denne gangen gjorde jeg det.....og faen heller....det er en liten strek tror jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

 

Dere som gidder kan mer enn gjerne se på den andre tråden hva dere tror. Det ville jeg blitt glad for.

Jeg tØr ikke helt å tro noe som helst ennå. Brukte 16 pp på nr 1 og vi har til og med fått bekreftet at mannen har redusert befruktningsevne.....så....

 

Tok en ny test i morges, og joda....det er en strek, selv om den er svak......tenker kjemisk, lureri, drØmmestrek og alt annet....men den er der (ikke kastet testen ennå :P )

 

Litt småkvalm og trØtt i dag, men ellers lite symptomer.

 

Så jeg vet ikke. Venter noen dager fØr jeg evt tester for å se om mensen kommer.

 

Vet ikke hva jeg skal tenke eller tro.

 

Micke78: Kan jeg sende deg en pm?? :)

MEN åååååå!!! Gratulerer!! Så utrolig göy at det gikk så fort denne gangen!! Det gir oss som "sliter" et lite håp om at det kan gå fort også :D :D Jeg ser streken, og nå er det bare for deg å nyte gleden i magen og våren og se fram til desember:) :) Utrolig intressant at du skriver at du ikke kjenner noen symptomer. Jeg tenker at den måneden jeg evt blir gravid så vil ikke jeg kjenne så mye symptomer heller, nettop for at jeg HVER måned har en million symptomer! Det er sikkert den berömte festeblödningen du sikkert hadde da? :) Har du tatt en ny test? Du burde ta den digitale - tenk så göy å se det står GRAVID på den :) :)

 

Gjorde du noe spesiellt denne måneden eller?

 

Denne måneden har jeg ikke tatt noen vitaminer, har rett og slett en frimåned fra alle pillene. Og har hatt vonde pupper helt siden TR, dvs i 8 dager nå. Har ellers bare det fra noen dager etter EL til TR, for det tror jeg kommer av en ökning i progesteronnivået. Så hva disse ömme brystene nå betyr vetjeg ikke... Denne måneden begynte cbfm blinke på dag 6, og har vist höy siden så jeg får vel max om et par dager :)

 

Send meg gjärne en pm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.....så er jeg altså gravid........tok en digital i morges.....2-3 sto det der gitt. Ble litt overrasket selv, trodde det var 1-2 jeg.

 

Heldigvis for monitoren! Uten den hadde jeg ikke ant når el hadde funnet sted, for jeg har hatt en veldig ustabil syklus de siste månedene.

 

Jeg er helt tatt på sengen her, litt uvirkelig hele greiene, hadde ikke i min villeste fantasi trodd det skulle gå så fort som det har gjort.

Jeg er selvfølgelig takknemlig og glad, men først og fremst sjokkert.

Tør nesten ikke tro det ennå.

 

Hva har vi så gjort denne gangen Micke78......tja si det.

Det jeg vet vi har gjort, er å ha sex mer enn vanlig og til andre tider. Hørte rundt om at det ofte er gunstig med sex på dagtid uten at jeg vet hvorfor.

 

Vi hadde sex daglig da den var på høy, i to dager, så da den ble på max, hadde vi det to ganger pr dag. På dagtid (som jeg skrev lenger opp) og på kvelden. I de to dagene jeg hadde EL. Da den var på høy igjen, orket jeg ikke mer og lot det være :P

 

Bare noen dager etter, fikk jeg plutselig sånn brun utflod og syntes det var rart. Glemte det igjen til noen dager senere hvor jeg fikk en del utflod, melkehvit aktig (sorry detaljer). Siden jeg har vært gravid før og det samme skjedde da, begynte selvfølgelig mine tanker å spinne allerede da ;)

 

Utfloden har vedvart. Ingen symptomer, ingen pms. Pleier å bli ei heks av en kone til mannen min en drøy uke før ikm er i anmarsj :P denne gangen ingenting.

Litt øm/støl/småvondt i mageregionen,omtrent under navelen, i blant et par stikninger og hogg i siden, men det har gitt seg like fort som det startet.

 

Våknet en morgen og fikk det for meg at jeg skulle teste.....resten vet dere nå :)

 

Lagt ut testen i den andre tråden.

 

Jeg anbefaler den monitoren til alle rundt meg, for jeg er overbevist om at den har hjulpet oss. Jeg har innsett at syklusen min er noe ustabil og at det varierer med noen dager når jeg har el. Dette har jo mye å si når man prøver, så den ville jeg fortsatt med dersom jeg fremdeles skulle prøve.

 

Dersom det ender ille denne gangen, ville jeg ikke nølt med å startet med monitoren igjen.

 

Så morsomt at du straks skal i gang med prøving Micke78!!! Om dere orker, så anbefaler jeg to ganger daglig på max, gjerne da også på dagtid ;)

 

Sender deg pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg også på denne tråden.

 

Er nå på dag 11 i første måneds bruk, og har fortsatt lav fruktbarhet.

Dette burde stemme greit, siden jeg har en lengre syklus. Det interessante er at jeg har brukt vanlige EL tester de siste månedene, og de har slått ut positivt på denne tiden. Derfor blir det spennende å se hvordan ting utvikler seg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...