Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen elibjo =)

 

Hvor lenge blinker "m" symbolet hos dere før tr kommer?

Det begnner å blinke 4 dager för TR på meg. Det virker som den går ut fra att du får TR 14 dager fra EL. Men det kan jo variere hvor mange dager man har i lutefasen, noen har 16 til eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner denne tråden, jeg:) Liten presentasjon: 31 år fra Vestfold. Mann 37. Vi prøver på vårt første barn. Pp 1.

Har akkurat slutta på p-pille etter 15 år. Bruker cbft. Den har vist «høy» siden cd 7, idag er det cd 24. Tror ikke jeg får noe el denne perioden, men det er vel vanlig med noe krøll før syklusen kommer i orden. Håper det går seg til.

Har lenge hatt en følelse av at jeg vil ha vanskeligheter med å bli gravid, så jeg tenkte å bruke monitor og holde styr på temp o.l. allerede fra begynnelsen av. Bruker vanligvis stemningsstabiliserende medisiner, men kan ikke bruke de når jeg prøver/er gravid, så vi må ta prøvingen nokså seriøst. Er spent på hvordan det går uten medisiner... :) Bruker også Ritalin (adhd) men de trenger jeg heldigvis ikke slutte med før jeg er gravid. Men så fort jeg er gravid, blir det sykemelding... Litt kjedelig, men vil jo gjerne ha barn!

Mye off topic, kanskje, men her er jeg nå, ihvertfall!

:-)

Velkommen:)

Det er bra du har kommunikasjon med legen din, så slipper du väre bekymret om det med medisiner og graviditet:) Du kan jo spörre legen din om du får ta de vanlige testene man tar etter ett år med pröving, så vet du hvordan det står til med fertiliteten og sånn. Med tanke på at legen din vet din situasjon og sånn så kan det väre han går med på det.

Jeg tror forresten veldig mange går rundt med den fölelsen av at de ikke kan bli gravide, jeg gjör også det:p Typisk oss jenter å bekymre seg for alt;)

Lykke til med babylagingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kommet meg til dag 14 i syklus og den sier endelig max!! :) I morgen bærer det avgårde til Kreta og 14 dager kos og avslapping!! Veldig greit å akkurat være over testestyr når vi drar så vi kan nyte ferien!! :) Håper det fester seg noe mens vi er borte!! :)

God tur! Nyt og slapp av, håper spiren sitter:)

 

Takk for det!! Kan vel si at du hadde rett der!! Har slappet masse av og med i bagasjen hjem har jeg to positive tester!! :) Så dette har vært en ubeskrivelig flott tur som jeg kommer til å huske resten av livet!! Det er enda for tidlig til at det har gått helt opp for meg, men prøver å nyte hvert minutt fremover!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 16 og 17 på Max:)))))) Aksjer er lagt inn:)

Hvor mange Max dagen kan man få egentlig??? Noen erfaringer? Trodde man bare fikk 1 Max dag, og resten høy og lav....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sånne sæd testere på billig tester.no....vi har prøvd vi :-) i følge gubben funka d som bare juling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen. Jeg kaster meg på her. Er 27 år, sambo 28. sluttet på p-piller i juni 2010, og har hatt to ordentlige TR siden da. Ellers har det vært noen få småblødninger som jeg ikke vil kalle Tr engang. Har vært på innvendig ul og alt ser bra ut. Fikk henvisning til fertilitetsklinikken. Fikk da pergo og provera. Jeg fikk beskjed om å begynne rett på en enkel pergokur, for å se om jeg får el og tr kun av den. Jeg startet opp monitoren den dagen jeg startet på pergo. På dag 10,11 og 12 fikk jeg høy og dag 13, altså igår, fikk jeg max. Hurra!! :D Samtidig testet jeg også med billigstrimmel fra billigtester, men de blir bare negative. Hva bør jeg stole på? Begynner å lure på om monitoren tuller med meg. Kjøpte monitoren brukt. Hun som hadde den først hadde brukt den i 1 pp før hun ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere med monitoren når dere skal ut å reise? og tidsforskjellen er 6 timer?

Jeg aner ikke hva som er lurest for meg å gjøre. EL er ferdig når jeg drar, men tror ikke monitoren er ferdig med å teste. Og mens jeg er på ferie starter en ny syklus (forhåpentligvis ikke da). Er det lettest og bare droppe å teste den syklusen? eller er det mulig å tisse på pinnen når man våkner også ta vare på den til det kommer innenfor tidsintervallet? Håper noen har litt peiling på det her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at man må putte pinnen i testeren innen 15 min...

Vet ikke helt hva jeg ville ha gjort. Kommer du hjem før dag 6 i ny syklus (hvis den kommer...)? I så fall er det ikke noe problem å starte på nytt. Men kommer du hjem senere, må du droppe den syklusen,. Så vidt jeg kan forstå. Bruksanvisningen er ganske detaljert, kanskje det står noe lurt der? Vet at det står noe der om skiftarbeid, i all fall. Uten sammenlikning forøvring...

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det ser ut nå så kommer jeg hjem på dag 8/9 i syklusen, kanskje litt tidligere... Er det opp til dag 6 man kan sette på m? Om jeg dropper å teste den syklusen, må jeg da tilbakestille hele monitoren?

Har lest bruksanvisningen og der står det at man må ta vare på morgenurinen og stikke en pinne i den innen tidsintervallet. Synes det er litt ekkelt at det skal stå en kopp med urin på hotellrommet =S

satset på å bli gravid jeg ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren vil fortsatt huske de andre syklusene dine, så vidt jeg forstår, men den vil nok bli mer "usikker" siden det er en syklus den da har hoppet over.

 

Mye av det vi driver med nå som er litt "ekkelt", men ja, en kopp med urin er kanskje noe man helst ikke vil ha stående :-)

 

Bli gravid, du! Det er nok det beste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal du, forresten?

 

Vi reiser til Thailand nå på fredag =) =) skal bli super deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der på bryllupsreise i påsken :-) To uker. Én på Koh Samui og én på Phuket. Deilig! Håper været holder seg greit for dere, da. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ sÅ deilig, det var vel en fin bryllupsreise tenker jeg=) HÅper været blir greit ja! Vi skal til Hua-Hin og det skulle visst være ganske stabilt selv pÅ sommeren. Hvordan var Koh Samui? Vi vurderer Å dra dit ogsÅ...fÅr se nÅr vi kommer nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samui var nydelig! Utrolig deilig temp i vannet i slutten av mars, i hvert fall. Skjer ikke så mye der, tror jeg. Vi hadde et mini-bryllup og brukte heller alle pengene på reisen. Så vi veltet oss nærmest i luksus i de to ukene. Men drar gjerne tilbake til Samui selv uten luksus. Været der er sikkert noe av det samme som i Hua-Hin.

Dere kommer nok til å kose dere masse! Har dere vært der før? Det hadde ikke vi, men vi vil absolutt tilbake til Thailand. Har flere venner som har vært det, og de reiser også stadig tilbake. Nei, heretter er Middelhavet kriseløsning (luksusproblem!) :-) Må ha mer enn én uke ferie, da. Og jeg som er lærer sliter lurt med det, siden Thailand ikke nødvendigvis er best i sommerferien... Men jeg skal absolutt få det til! Men derfor er Middelhavet kriseløsning, for det er jo fint å kunne ta en sydentur i løpet av året om man har råd til det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vært i Thailand før. Men vi var ikke Malaysia i fjor sommer og det var helt fantastisk =) forelsket meg i asia jeg! Vi fant ut at det ble omtrent like dyrt til middelhavet bare at vi hadde fått mye dårligere standard der. Har bestilt noen netter på hotell nå og da er det store flotte rom og egen jacuzzi på balkongen til 450 kr natten =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter :)

Hvordan går det med dere? Er det noen som har fått spire i magen med hjelp framonitoren? Jeg går nå inn i min 3 pp med CBFM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Hadde dere en fin tur, Bentix?

Jeg sitter her 6dpo og venter på pakkehjelp til flytting. Første dag i ferien, men avslapning får vente et par uker til oppussing og flytting er overstått.

Jeg får ikke cbfm til å virke, jeg. fikk tre positive strimmel-eltester, men cbfm har bare vist høy. Nå glemte jeg å bruke den den første dagen jeg fikk positiv el-test, så kanskje det ødela? Var iallfall veldig glad når jeg fikk de positive el-testene, for da vet jeg at noe i kroppen virker. Har hatt temp-stigning også, så dette går rette veien. Etter 15 år på p-piller er det jo ikke akkurat gitt at el skal komme tilbake i 2pp! Så er fornøyd.

Nok om meg; hvordan var hua hin? Og dro dere til Samui?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt i thailand;) er super fint her! Drar ikke til koh samui, men drar en dykketur til koh talu i morgen:)

Så rart monitoren ikke viser da.. Men kan være det blir litt tull om man ikke tester når den spørr om det. Har du brukt den i to pp og ikke fått noe annet enn høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lav, også. Men ikke maks. Forhåpentlig får jeg det neste pp:) Hvis det blir en ny pp, da! Det gjør det sikkert... Ingen tegn på noe annet.

 

Dykketur, ja. Høres utrolig deilig ut! Bare snorklet, vi. Men det var veldig fint, det også. Misunner dere litt, altså! Er været bra? I Norge er det ikke mye vær å skryte av, ikke på østlandet i hvert fall! Passer bra med flytting, da :-) Kjedelig å vaske og pakke når man helst ville ligget på et svaberg et sted.

 

Kos dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lav, også. Men ikke maks. Forhåpentlig får jeg det neste pp:) Hvis det blir en ny pp, da! Det gjør det sikkert... Ingen tegn på noe annet.

 

Dykketur, ja. Høres utrolig deilig ut! Bare snorklet, vi. Men det var veldig fint, det også. Misunner dere litt, altså! Er været bra? I Norge er det ikke mye vær å skryte av, ikke på østlandet i hvert fall! Passer bra med flytting, da :-) Kjedelig å vaske og pakke når man helst ville ligget på et svaberg et sted.

 

Kos dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har vært inne på denne tråden og smuglest litt.. Har brukt cbfm i 2 sykluser, og i dag viste graviditetstesten utrolig svakt positivt. (Men utolmodig som jeg er testa jeg altfor tidlig). Tenk om det virkelig var så enkelt.. :-) Med førstemann tok det ca 2 år, og 1MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg holder på med min 2 syklus med cbfm, begge gangene har den vist max to dager fra dag 12 og fra dag 14. Første periode var det temp stigning på dag 13, men i denne perioden ble det ikke temp stigning før dag 18 - og dermed viste fertilityfriend el på dag 17. Tror jeg "hører" mest på cbfm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...