Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Jeg bruker og har brukt den i 3 mnd. Kvar mnd har jeg fått posetive tester men når tante rød dagen så KOMMER den og. Håper nurket klorer seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har gått til innkjøp av clearblue ferilitetsmonitor jeg også :)

Men har et spørsmål.. Jeg venter mensen i disse dager, kjenner den er på vei. Skal man begynne å teste når blødningen begynner? Eller når skal man egentlig begynne?

 

Anonym poster: 7f85b3a8ed768085b1b3ac053a4e1e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med litt aktivitet på denne tråden :) hvis du får mensen utpå dagen skal du vente med å trykke på m knappen til morgenen etter...monitoren vil ha tester med morgenurin :) les bruksanvisningen nøye, det er lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :)

Venter mensen om et par dager, håper selvfølgelig den ikke dukker opp, men kjenner at den er på vei.

Har kjøpt clearblur ferilitetsmonitor nå, så blir spennende å se om det klaffer bedre ved hjelpt av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til innkjøp av clearblue ferilitetsmonitor jeg også :)

Men har et spørsmål.. Jeg venter mensen i disse dager, kjenner den er på vei. Skal man begynne å teste når blødningen begynner? Eller når skal man egentlig begynne?

 

Anonym poster: 7f85b3a8ed768085b1b3ac053a4e1e38

 

Hei,

 

Jeg har brukt monitoren og ble gravid i 1. pp... anbefaler å lese bruksanvisningen nøye før bruk... tror det er veldig viktig å følge den til punkt og prikke for å lykkes. Du kan begynne å teste på dag 1-5.

 

Anonym poster: 6e192bf838e4160e6b870450a6b34d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til innkjøp av clearblue ferilitetsmonitor jeg også :)

Men har et spørsmål.. Jeg venter mensen i disse dager, kjenner den er på vei. Skal man begynne å teste når blødningen begynner? Eller når skal man egentlig begynne?

 

Anonym poster: 7f85b3a8ed768085b1b3ac053a4e1e38

 

Hei,

 

Jeg har brukt monitoren og ble gravid i 1. pp... anbefaler å lese bruksanvisningen nøye før bruk... tror det er veldig viktig å følge den til punkt og prikke for å lykkes. Du kan begynne å teste på dag 1-5.

 

Anonym poster: 6e192bf838e4160e6b870450a6b34d31

Hei. Har lest den nå. Første gang man bruke monitoren blir man visst bedt om å teste på dag 6 i syklusen. Den sier heldigvis ifra om når man skal teste ;)

 

Anonym poster: 7f85b3a8ed768085b1b3ac053a4e1e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått til innkjøp av clearblue ferilitetsmonitor jeg også :)

Men har et spørsmål.. Jeg venter mensen i disse dager, kjenner den er på vei. Skal man begynne å teste når blødningen begynner? Eller når skal man egentlig begynne?

 

Anonym poster: 7f85b3a8ed768085b1b3ac053a4e1e38

 

Hei,

 

Jeg har brukt monitoren og ble gravid i 1. pp... anbefaler å lese bruksanvisningen nøye før bruk... tror det er veldig viktig å følge den til punkt og prikke for å lykkes. Du kan begynne å teste på dag 1-5.

 

Anonym poster: 6e192bf838e4160e6b870450a6b34d31

hvilke dager hadde dere sex i forhold til når den var på høy og max osv?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen flere som har blitt gravide etter å ha startet på CBFM ?

 

Anonym poster: 182e9e577c4d5c30f375e23f0a587879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min første periode med CBFM. Har en syklus på rundt 28 dager, og er nå kommet til dag 16. Den har vist HØY fertilitet siden forrige mandag ( altså i 9 dager nå) Trodde jeg hadde EL rundt dag 13-14 men den har ikke slått ut på MAX enda. Kan jeg ha hatt EL selv om monitoren ikke har plukket opp dette ? Da burde den vel uansett ikke vist HØY fruktbarhet fremdeles? Eller har jeg rett og slett ikke hatt EL enda? Synes dette er så merkelig. Noen som har lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første syklus den er i bruk er det mange som har opplevd at den har vist høy lenge, ikke Max. Har lest meg til på nettet at det er ganske vanlig i starten fordi monitoren trenger litt tid på å bli kjent med syklusen din. Samme skjedde for meg og, den viste lav, så høy (lenge) og lav igjen rett før mens.

Jeg brukte 20 tester første syklus, er nå på dag 10 i 2. syklus med monitoren og denne gangen spurte den ikke etter test like tidlig. Kjenner det skal bli spennende å se om jeg får max utslag denne pp. ;)

Endret av Siljefk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første syklus den er i bruk er det mange som har opplevd at den har vist høy lenge, ikke Max. Har lest meg til på nettet at det er ganske vanlig i starten fordi monitoren trenger litt tid på å bli kjent med syklusen din. Samme skjedde for meg og, den viste lav, så høy (lenge) og lav igjen rett før mens.

Jeg brukte 20 tester første syklus, er nå på dag 10 i 2. syklus med monitoren og denne gangen spurte den ikke etter test like tidlig. Kjenner det skal bli spennende å se om jeg får max utslag denne pp. ;)

 

Takk for svar :-) Hvordan går det? Har den slått ut på MAX i denne syklusen din? Jeg er på dag 22 nå, og den viser fremdeles høy. Imorgen blir det den siste testpinnen, så jeg har gitt opp å vente på MAX, hehe :-)

 

På hvilken dag spurte monitoren om den første testpinnen din denne syklusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på dag 15 nå, og ingen Max her heller foreløpig :/ Må nok bare smøre meg med tålmodighet her og se hva den finner ut av...

 

Mener den spurte etter første testen på dag 7 eller 8 denne syklusen.... Har ikke følgt godt nok med i timen ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst gravid :-) Så da fikk jeg visst ikke brukt monitoren skikkelig jeg heller :) Tok en test forrige uke, og den slo ut positiv :) Monitoren min viste aldri max, kun høy, så jeg ble nesten redd for at jeg ikke hadde EL denne månende. Har jo hatt El-slim , men man vet jo aldri :-)

 

Ønsker alle dere andre damer masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, tror jeg :-) Har kjøpt meg monitor og har første PP med denne nå, etter 6 mnder uten hell. Gleder meg veldig til og se hva den viser, og det klaffer etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1år uten hell har jeg vært hos osteopat og funnet ut at den ene eggstokken var vridd.. Dette hadde jo da dradd livmor og den andre eggstokken litt. Nå er dette rettet opp og vi har kjøpt monitor. Så nå krysser vi fingrene for at det snart lykkes! Fikk max på dag 22 og 23. Håper det snart er vår tur!! I vennegjengen virker det som at det er så enkelt for alle de andre. De ble liksom bare gravide de! Andre måned med prøving eller med en ferieflørt. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer fordi jeg selv vurderer å kjøpe en. Hvor kjøpte dere monitoren? Syns dere den er enkel i bruk? Har dere prøvd billigstrimler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer fordi jeg selv vurderer å kjøpe en. Hvor kjøpte dere monitoren? Syns dere den er enkel i bruk? Har dere prøvd billigstrimler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer fordi jeg selv vurderer å kjøpe en. Hvor kjøpte dere monitoren? Syns dere den er enkel i bruk? Har dere prøvd billigstrimler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min på apoteket, men stadig noen her inne som selger, eller på finn.no :)

 

Jeg leste litt på nett om billigstrimler og diverse eggløsningstester, mange sliter med å tolke de og litt forskjellige erfaringer med de. Derfor kjøpte jeg monitoren, og det er nå min andre pp der den er i bruk. Jeg har foreløpig ikke fått max på min, satser på den nå etter to pp begynner å kjenne syklusen min slik at det blir max utslag neste pp :)

 

Selve monitoren syns jeg er veldig grei å bruke. Du slår den på hver dag innen et visst tidsrom ( det velger du selv). Monitoren teller dagene for deg og viser hvilken dag du er på. De dagene maskinen ber om test så tester du :) Også sier den ifra når du nærmer deg mens. Ikke noe som skal tolkes på egenhånd, det ordner den helt selv, og viser deg resultatet etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei.
i dag viser monitoren min dag 14 og 2 streker,når ca begynner den og vise høy trur dere? jeg er ny på dette så gi med det gjerne med teskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...