Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Flere som kanskje er intressert i og starte en sånn tråd? Jeg er på dag 9 i min förste pp med denne og tenker at det kunne värt intressant å dele erfarenheter ol. med andre medsöstre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra:) Ja, det var det jeg tenkte også:) Jeg kan jo skrive noen ord om min erfaring sålangt, så kan vi se hvor dette förer:)

Jeg er på dag 9 i dag og siden teststart for 4 dager siden, har den vist HöY fruktbarhet og sålangt har vi hatt sex hver dag. Sprörsmålet er jo hvor lenge maskinen viser höy för max. Tenkte forsöke ha oss hver dag den viser höy, men skal den holde på sånn her så vet jeg ikke;) hehe

Jeg har iallefall 26-28 dagers syklus, så jeg håper den viser max snart:)

Når starter du med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mannen i hus er vel fornøyd for tiden da skjønner jeg? Jeg har IKM rundt 24 feb, så starter da. Rakk ikke å begynne forrige syklus, var for sen med å kjøpe den. Skal bli spennende å se hva den finner ut, for jeg har egentlig ingen peiling på når jeg har EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :-) jeg joiner også her om det er ok? :-)

Jeg har brukt cbfm i noen mnder nå, men har slurvet en del med testingen, men har sjerpet meg nå :-) er nå på dag 8, og siden dag 6 har den vist 2 streker. Så her er det også fullt kjør :-) når på dagen tester dere? Jeg har et problem ang tidspunkt på morgenen, har en jobb som gjør at jeg ikke alltid er tilgjengelig innen de 6(?) timene, derfor har det ikke blitt testet alle dagene :-\ dette ødelegger jo for hele den prøve mnden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Joiner denne.

Min første mens med denne var 4, og den har vist høy en stunt nå.

Har jo fortsatt noen pinner igjen, så håper på max snart :)

 

Vi prøver å holde oss litt vi da. Har nå prøvd å bli gravid i 9 mnd og vi har oss hver dag/annen hver dag men ingenting har skjedd. Så nå tenker vi at vi skal holde oss i 3-4 dager, MEN det har vi ikke klart enda. hehe... Blitt to hele dager på det meste.

 

Jeg har jo endometriose i tillegg så er jo livredd for at EL ikke skal toppe seg.

 

Merker jeg stresser litt med at jeg skal bli gravid.

 

Jeg var så utrolig innstilt på at jeg skulle bli gravid kjapt så hver mens har vært utrolig negativt. Herregud min mor har 6 unger men jeg klarer ikke å få en? hehe...

 

Nei tror jeg må stresse litt ned og prøve å ikke tenke så mye over det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei "ønskerBIM87" :-)

Da er vi i samme båt.. Har også endo, har prøvd på å få barn i 1 år nå. Har hatt en SA i sommer. Cbfm har ikke slått så bra ut på meg enda.

Kan jeg spør hvordan din mens har vært nå med endoen? Min syklus er på 14 dager nå de siste måndene.. Så forstår ikke så mye av min egen kropp :-\ har heller ikke fått noe info ang endoen.. Så sitter egentlig som et spørsmålstegn her :-\ håper du kan hjelpe meg å forstå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så göy vi er flere:) Ja, mini, det kan du si;) Nå er det 5 dagen med HöY på min, så det blir vel en runde i höyet i kveld også;) Det står at den förste syklusen så kan den vise flere enn 5 dager höy, noen har litt mer erfaring og kan fortelle hvor mange dager det CBFM viste höy för max?

Hopefull90, mitt vindu er mellom 6-12, passer meg perfekt. Håper du finner en tid som passer deg, det er jo spesiellt viktig siden du har endo. Jeg har med meg min i veska jeg altså, så jeg tisser på pinnen uansett hvor jeg er;) hehe

önskerBIM87, tenker akkurat det samma, og "alle" andre blir jo gravide nesten uten å pröve... MEN snart er det vår tur!;) Har du hatt HöY alle dager forresten?

Blir spennende dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal ta med meg min i vesken :-) ingen dum idè:-) min har bare vist 2 streker, aldri høy.. Har det skjedd noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, okei:-) takk takk:-) utrolig greit med slikt forum som dette! Er helt ny på dette, så d er godt å få svar på alt det rare jeg lurer på :-)

Jeg og min samboer prøver på vårt første barn, så spennte er vi begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med her! :D

 

Dette er første pp. med monitoren for min del :) Vi er nå inne i vår 6 pp.. Jeg er på dag 16. i en 26-28 dagers syklus og tok siste test i går. Monitoren spurte ikke etter test i dag så jeg regner med at det er slutt med testingen for denne gang.

 

Dette er mine testresultater (og dagene vi la inn akskjer :P )

06.02) Dag 6. - HøY (rett på HøY med første test)

Dag 7. - HøY

Dag 8. - HøY

Dag 9. - HøY (aksjer)

Dag 10. - HøY

Dag 11. - MAX (aksjer)

Dag 12. - MAX (aksjer)

Dag 13. - HøY

Dag 14. - LAV

(15.02) Dag 15. - LAV

 

Nå krysser vi alt som er for at spiren sitter denne gangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så göy vi er flere:) Ja, mini, det kan du si;) Nå er det 5 dagen med HöY på min, så det blir vel en runde i höyet i kveld også ;) Det står at den förste syklusen så kan den vise flere enn 5 dager höy, noen har litt mer erfaring og kan fortelle hvor mange dager det CBFM viste höy för max?

Hopefull90, mitt vindu er mellom 6-12, passer meg perfekt. Håper du finner en tid som passer deg, det er jo spesiellt viktig siden du har endo. Jeg har med meg min i veska jeg altså, så jeg tisser på pinnen uansett hvor jeg er;) hehe

önskerBIM87, tenker akkurat det samma, og "alle" andre blir jo gravide nesten uten å pröve... MEN snart er det vår tur! ;) Har du hatt HöY alle dager forresten?

Blir spennende dette her:)

 

Jeg ble gravid første pp etter vi bestemte oss for å slutte å hoppe av i svingen, men mistet rundt uke 11 (fosteret var sluttet å utvikle seg i uke 8) prøvde enn stund etter aborten uten hell og jeg ville ha pause i prøvinga å han måtte hoppe av igjen. Når vi begynte å prøve igjen satt det også på første forsøk, men fant ikke noe hjerteslag i uke 9 så ble utskraping. Er nå på 5 pp, uten hell. Hvordan er historien til resten her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei høytopppåfjellet :-)

Ser virkelig ut som om du/dere har lagt inn gode aksjer. Håper og tror det blir en huleboer hos deg i løpet av de neste dagene :-) lykke til, og husk å oppdater oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa jeg håper det! :D Skal selvfølgelig oppdatere etterhvert. Er nok litt for ofte innom forumene her men :P

 

Blir veldig spennende å hvor mange som blir gravide med hjelp av CB monitoren :D Prøver alle på sin første? Jeg har ingen barn fra før av og trodde slettes ikke det skulle ta så "lang" tid å bli gravid.. Utålmodig nå :P Så derfor slo jeg til da jeg så monitoren til salgs på finn.no for 700 kr - UåPNET :D Håper den er verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie :)

Jeg og min samboer har ønsket oss barn i ca 1 1/2 år. Men begynte prøvingen for 1 år siden. Jeg ble gravid i mars i fjor, uten at jeg var klar over det. Jeg var på rutine kontroll (ang. endo) og der fant vi ett svangerskap uten liv :( hadde gått med fosteret i magen i 3 mnd, fosteret døde i uke 8, i følge målingene.

Etter utskrapningen økte lyssten for barn veldig. har prøvd for fullt etter det. Som sagt så har jeg endometriose, men vet fint lite om det... :/ men håpet er stort og vi prøver fortsatt :)

I de siste 3 måndene har jeg hatt en syklus på 14 dager, noe som jeg ikke skjønner meg på.. jeg tok to tester 17. des. som viste to streker. disse testene fikk jeg av en venninnde som fortalte meg at siden den ene streken va litt svakere enn den andre så betydde det negativ test.. men nå har jeg så mye symptomer at jeg leste meg frem til at to streker er to streker uansett.. så jeg er litt fortummla kan du si :P kan jeg fremdeles være gravid når jæg har hatt små blødninger hver 14 dag?

huff dette ble ett langt innlegg, litt historie og mest spørsmål :) er bare så ivrig til å få det til å klaffe :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager hørtes da veldig kort ut hopefull90. Jeg mener å ha hørt at noen har småblødninger under EL, men så leste jeg et sted at en kan ha blødninger i sykluser uten EL også. Tør ikke si verken det ene eller det andre.. På en annen side så har du vært gravid tidligere, så da vet du at det er fullt mulig for deg å bli gravid :) Hva er endometriose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 14 dager er veldig kort.. blir gal snart.. :/ hehe...

sånn som jeg har forstått endo så er det slik:

Når vi damer har mensen, så blør vi fra livmoren. de med endometriose blør også på utsiden av livmoren.. dette blodet kommer ikke ut av skjeden, men blir liggende inni skjeden. da dannes det vev (cycter ol.) disse kan tette eggledere og slikt, og kan dermed føre til steralitet..dette lager også store smerter. smertene begynner rundt mensen, og etterhvert begynner det også under eggløsningen, og til slutt kan man få smerter hver dag. dette er en kronisk sykdom som man ikke blir fri for.. men har hørt at mange har hatt utskrapninger for og fjerne disse 'vevene', men min lege anbefalte ikke det til meg.

Jeg fikk bekjed av gyn legen min at jeg hadde rundt 5 år på meg før alt blir tett..

men det er det jeg har blitt fortalt. fra en lege som ikke er spesialist innen endo.. så jeg er veldig usikker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke mye godt ut :( Hvis du er såpass usikker enda så ville jeg nok kontaktet legen igjen, evt en annen lege, og fått svar på alle spørsmålene du har. Det er sikkert slitsomt å gå rundt med så mange ubesvarte spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa det samme som deg, og det var at nå vet jeg vertfall at jeg kan bli gravid. så da prøver jeg bare å tenke på det :)

men vet du om det går ann å fremdeles å være gravid når jeg blør som jeg gjør? siden jeg testet positiv to ganger i des?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "ønskerBIM87" :-)

Da er vi i samme båt.. Har også endo, har prøvd på å få barn i 1 år nå. Har hatt en SA i sommer. Cbfm har ikke slått så bra ut på meg enda.

Kan jeg spør hvordan din mens har vært nå med endoen? Min syklus er på 14 dager nå de siste måndene.. Så forstår ikke så mye av min egen kropp :-\ har heller ikke fått noe info ang endoen.. Så sitter egentlig som et spørsmålstegn her :-\ håper du kan hjelpe meg å forstå :-)

 

Hei Hopefull90 :)

 

Jeg har hatt to operasjoner for endometriose. min siste i 2008 hadde jeg veldig lite vev, men jeg fikk inn en hormonspiral for å få slutt på blødningene, siden dette forverrer endo.

 

Min mens er egentlig helt ok. fra juni til november var den helt fin, men de siste mnd hopper den fem dager "over" tiden. Veeeldig irriterende da jeg blir glad og tror jeg er gravid :(

 

Jeg har nå tatt tester til cbfm i ti dager, MEN har kun hatt to streker. litt usikker på hvor mange jeg har igjen av denne pp. MEN den må vel vise peak snart???

 

Når jeg har fått mensen tilbake etter hormonspiralen så merker jeg at jeg kjenner underlivet mitt mye bedre, ved at det er mye mer vondt der enn det har vært.

 

Det som bekymrer meg mest er at endometriosen blir jo forverret av mensen og at det da tar så lang tid.... Og cbfm som ikke viser peak enda...

uff blir gal av disse tankene :(

 

Vet ikke om jeg klarte å forklare noe nå eller jeg bare skrev masse driiit men si i fra hvis du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie :)

Jeg og min samboer har ønsket oss barn i ca 1 1/2 år. Men begynte prøvingen for 1 år siden. Jeg ble gravid i mars i fjor, uten at jeg var klar over det. Jeg var på rutine kontroll (ang. endo) og der fant vi ett svangerskap uten liv :( hadde gått med fosteret i magen i 3 mnd, fosteret døde i uke 8, i følge målingene.

Etter utskrapningen økte lyssten for barn veldig. har prøvd for fullt etter det. Som sagt så har jeg endometriose, men vet fint lite om det... :/ men håpet er stort og vi prøver fortsatt :)

I de siste 3 måndene har jeg hatt en syklus på 14 dager, noe som jeg ikke skjønner meg på.. jeg tok to tester 17. des. som viste to streker. disse testene fikk jeg av en venninnde som fortalte meg at siden den ene streken va litt svakere enn den andre så betydde det negativ test.. men nå har jeg så mye symptomer at jeg leste meg frem til at to streker er to streker uansett.. så jeg er litt fortummla kan du si :P kan jeg fremdeles være gravid når jæg har hatt små blødninger hver 14 dag?

huff dette ble ett langt innlegg, litt historie og mest spørsmål :) er bare så ivrig til å få det til å klaffe :) :)

 

har du tatt ny graviditetstest???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "ØnskerBIM87" :-)

Da er vi i samme båt.. Har også endo, har prØvd på å få barn i 1 år nå. Har hatt en SA i sommer. Cbfm har ikke slått så bra ut på meg enda.

Kan jeg spØr hvordan din mens har vært nå med endoen? Min syklus er på 14 dager nå de siste måndene.. Så forstår ikke så mye av min egen kropp :-\ har heller ikke fått noe info ang endoen.. Så sitter egentlig som et spØrsmålstegn her :-\ håper du kan hjelpe meg å forstå :-)

 

Hei Hopefull90 :)

 

Jeg har hatt to operasjoner for endometriose. min siste i 2008 hadde jeg veldig lite vev, men jeg fikk inn en hormonspiral for å få slutt på blØdningene, siden dette forverrer endo.

 

Min mens er egentlig helt ok. fra juni til november var den helt fin, men de siste mnd hopper den fem dager "over" tiden. Veeeldig irriterende da jeg blir glad og tror jeg er gravid :(

 

Jeg har nå tatt tester til cbfm i ti dager, MEN har kun hatt to streker. litt usikker på hvor mange jeg har igjen av denne pp. MEN den må vel vise peak snart???

 

Når jeg har fått mensen tilbake etter hormonspiralen så merker jeg at jeg kjenner underlivet mitt mye bedre, ved at det er mye mer vondt der enn det har vært.

 

Det som bekymrer meg mest er at endometriosen blir jo forverret av mensen og at det da tar så lang tid.... Og cbfm som ikke viser peak enda...

uff blir gal av disse tankene :(

 

Vet ikke om jeg klarte å forklare noe nå eller jeg bare skrev masse driiit men si i fra hvis du lurer på noe :)

 

Tusen takk for dette svaret :) godt å vite at man ikke er alene om endoen..selv om det er trist :/

hØres ut som om vi har det ganske likt.. ser heller ikke ut som jeg har egglØsning hver mnd, siden cbfm ikke slår fullt ut... men vi får bare prØve igjen og igjen og igjen :)

men doktoren min fortalte at han ikke anbefalte operasjon siden det Økte sjangsen for steralitet...? stemmer det?

 

Ja tok en CB test i dag... Negativ :( er nok bare hode mitt som spiller et puss med symptomene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...