Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Jeg blir med her! Kjøpte CBFM i høst og brukte den i 3 pp uten at den viste max (viste bare en haug med høy). I løpet av den perioden var jeg hos legen og tok blodprøver, som viste at jeg hadde eggløsning uten at CBFM slo ut. Da ble jeg så frusrert og dritt lei hele dingsen at jeg har hatt en liten pause og brukt EL-tester fra billig-tester isteden. Disse tror jeg har slått ut på EL, så nå er jeg ved godt mot igjen og tenkte jeg skulle bruke CBFM igjen denne pp. Jeg er på syklusdag 6, og dette er vår pp 9. Krysser fingre for at spiren sitter snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere :) Så kult, jeg er på syklusdag 6 i min 9 pp :) Jeg bruket cbfm for at jeg er 33 år og har ingen barn fra för og vill ikke kaste bort en eneste sjans jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd siden Juli.. og jeg tror jeg bommer på EL hver mnd,derfor kjøpte jeg monitoren.. er på dag 12 i dag og den viser fortsatt lavt. Har brukt en haug av billigtester men de slår bare ut positivt hele tiden og derfor vanskelig å tyde synes jeg.Håper spiren sitter denne mnd selv om jeg egentlig ikke vil ha barn på vinteren... sønnen min ble født i juni og det var en perfekt tid;) jaja..er jo glad uansett såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd siden Juli.. og jeg tror jeg bommer på EL hver mnd,derfor kjøpte jeg monitoren.. er på dag 12 i dag og den viser fortsatt lavt. Har brukt en haug av billigtester men de slår bare ut positivt hele tiden og derfor vanskelig å tyde synes jeg.Håper spiren sitter denne mnd selv om jeg egentlig ikke vil ha barn på vinteren... sønnen min ble født i juni og det var en perfekt tid;) jaja..er jo glad uansett såklart.

Jeg er forresten Tina-30. Glemte meg og ble anonym hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Da er vi faktisk helt likt! Syklusdag 7 i dag, og pp 9. Tenk så gøy hvis dette endelig er vår måned! :)

 

Jeg kjenner også at jeg er litt utålmodig.. Fyller 30 i år, og skulle gjerne hatt en spire på gang innen jeg bikker 30. Men sånt kan man liksom ikke bestemme..

 

Krysser fingre oss! :D

 

Hei dere :) Så kult, jeg er på syklusdag 6 i min 9 pp :) Jeg bruket cbfm for at jeg er 33 år og har ingen barn fra för og vill ikke kaste bort en eneste sjans jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,dere som har fått høy eller max.Var den plutselig sånn en morgen dere skrudde på monitoren? eller kommer det opp rett etter den har lest av dagens test? er på dag 12 nå,men fortsatt svak...spent! driver å skrur på innimellom for å håpe at den plutselig viser høy..skjønner at det kanskje er litt teit hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den blir höy og Max bare de dagene du tisser på pinnen:) Du bruker bare opp batteriet når du skrur på hele tiden;) hehe men forstår din önsketenkning:p Er det din förste måned med cbfm er det ikke sikkert du får Max, so u know.. Men höy burde du få:) jeg fikk höy på dag 6 til dag 11, Max dag 12/13. Spörs jo hvor lang syklus man har, men den kan visst vise opp til 5 dager med höy för den viser Max, om det ikke er din förste måned da. Sorry, det her var rotete men håper du forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til jeg kan begynne å bruke den også! Er helt blank på når jeg kan ha eggløsning, håper TR har stabilisert seg litt mer nå og at det ikke tar 50 dager før hun kommer. tok det lang tid før syklusen deres stabiliserte seg etter p-pille bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mich88

Eg har tatt i bruk min Clearblue ferilitetsmonitor no, so det blir veldig spennandes må eg seie :) Er på dag 3 no, so etter det eg har forstått begynner den ikkje å spørre etter tester før eg er på dag 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)!!!!!

 

Har dere plass til meg også :-D??

 

Jeg vil veldig gjerne ha noen å dele ventetiden med, og siden det er hemmelig for de som kjenner oss, er jo dette et supert sted :-D

 

Eller er jeg kanskje for gammel for dere......?

 

Her har vi prøvd monitoren i 3 pp'er nå. Den ga oss noen ahaopplevelser, for jeg trodde helt bestemt at jeg visste når jeg hadde el....tydeligvis ikke.

 

Monitoren min har blinket i 3 dager nå, ingen mens. Er på dag 32 nå......aldri vært såååå lang syklus, men da jeg tok g-test i går kveld, var den negativ :-(

 

Her prøver vi på nr 2, prøvd mer eller mindre siden september, men ordentlig i altså 3 pp.

 

Brukte 16 mnd på nr 1 og hadde håpet å slippe det denne gangen.

 

Det var meg :-) Hei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til jeg kan begynne å bruke den også! Er helt blank på når jeg kan ha eggløsning, håper TR har stabilisert seg litt mer nå og at det ikke tar 50 dager før hun kommer. tok det lang tid før syklusen deres stabiliserte seg etter p-pille bruk?

Hellu:)

Jeg fikk normal mens med en gang, men det er VELDIG individuellt dessverre. Håper du kommer inn i normal gjenge fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har tatt i bruk min Clearblue ferilitetsmonitor no, so det blir veldig spennandes må eg seie :) Er på dag 3 no, so etter det eg har forstått begynner den ikkje å spørre etter tester før eg er på dag 6?

Den spör på dag 6 ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)!!!!!

 

Har dere plass til meg også :-D??

 

Jeg vil veldig gjerne ha noen å dele ventetiden med, og siden det er hemmelig for de som kjenner oss, er jo dette et supert sted :-D

 

Eller er jeg kanskje for gammel for dere......?

 

Her har vi prØvd monitoren i 3 pp'er nå. Den ga oss noen ahaopplevelser, for jeg trodde helt bestemt at jeg visste når jeg hadde el....tydeligvis ikke.

 

Monitoren min har blinket i 3 dager nå, ingen mens. Er på dag 32 nå......aldri vært såååå lang syklus, men da jeg tok g-test i går kveld, var den negativ :-(

 

Her prØver vi på nr 2, prØvd mer eller mindre siden september, men ordentlig i altså 3 pp.

 

Brukte 16 mnd på nr 1 og hadde håpet å slippe det denne gangen.

 

Det var meg :-) Hei :-)

Hei og velkommen :) Klart det er plass til fler:)

Så spennende att du er på dag 32, det vil vel si att du venter mens i morgen det da? På meg blinker den iallefall i 4 dager og da kommer mens dag 14 etter max.

 

Jeg har prövd i 9 måneder og håper jo at jeg kan bli gravid snart. Bare man kan bli gravid èn gang, så er jeg overbevist om at kroppen fatter poenget og holder på spiren. Kroppen må bare forstå att den må la en spire sette seg fast först, tenker jeg... Det er lenge å vente i 16 pp, spesiellt når alderen ikke er på ens side, som i mitt tillfelle. Håper du slipper å vente så lenge denne gangen:)

Du får fortelle hvordan det går, skal krysse fingrene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! Da er vi faktisk helt likt! Syklusdag 7 i dag, og pp 9. Tenk så gøy hvis dette endelig er vår måned! :)

 

Jeg kjenner også at jeg er litt utålmodig.. Fyller 30 i år, og skulle gjerne hatt en spire på gang innen jeg bikker 30. Men sånt kan man liksom ikke bestemme..

 

Krysser fingre oss! :D

 

 

Skrev feil, i DAG er jeg på dag 7, men anyways så fikk jeg lav i går og höy i dag. Hva er det din cbfm sier? Fikk max på dag 12/13 sist, spennende og se hva det blir denne måneden:) Deilig att man ikke behöver tenke på tegn på el og sånn - det er jo bare å se hva monitoren sier og slappe av med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Da er vi faktisk helt likt! Syklusdag 7 i dag, og pp 9. Tenk så gøy hvis dette endelig er vår måned! :)

 

Jeg kjenner også at jeg er litt utålmodig.. Fyller 30 i år, og skulle gjerne hatt en spire på gang innen jeg bikker 30. Men sånt kan man liksom ikke bestemme..

 

Krysser fingre oss! :D

 

 

Skrev feil, i DAG er jeg på dag 7, men anyways så fikk jeg lav i går og höy i dag. Hva er det din cbfm sier? Fikk max på dag 12/13 sist, spennende og se hva det blir denne måneden:) Deilig att man ikke behöver tenke på tegn på el og sånn - det er jo bare å se hva monitoren sier og slappe av med det:)

 

Jeg tok første pinne i dag, og som forventa viste den lav. Siden jeg aldri har fått max på cbfm bruker jeg el-tester fra billigtester samtidig (cbfm om morgenen og strimmel om ettermiddagen), og disse blir gradvis sterkere. Testoman ja.. ;) Håper jeg smeller til med max denne måneden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for velkomst !

 

Da ser det ut som jeg begynner å spotte :-( !!!!!!

 

Hele denne syklusen har vært veldig rar altså, lang syklus, prikkinger i bryster, stikninger i lysken, småkvalme.....men likevel ingen spire. Faen.

 

Jaja.....hvordan er deres mens, om jeg kan spørre? Blør dere med en gang, eller er det flere "spottere" her ;-)?

 

Det er bittelitt frustrerende når jeg VET vi har truffet el, og så sitter det likevel ikke.

Har heller ikke alderen på min side, så kjenner at det stresser meg litt.

 

Er det flere som straks skal ha ikm??

 

Får vel i grunn håpe det ikke er noen som får den da men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for velkomst !

 

Da ser det ut som jeg begynner å spotte :-( !!!!!!

 

Hele denne syklusen har vært veldig rar altså, lang syklus, prikkinger i bryster, stikninger i lysken, småkvalme.....men likevel ingen spire. Faen.

 

Jaja.....hvordan er deres mens, om jeg kan spØrre? BlØr dere med en gang, eller er det flere "spottere" her ;-)?

 

Det er bittelitt frustrerende når jeg VET vi har truffet el, og så sitter det likevel ikke.

Har heller ikke alderen på min side, så kjenner at det stresser meg litt.

 

Er det flere som straks skal ha ikm??

 

Får vel i grunn håpe det ikke er noen som får den da men :P

Jeg har aldri spottet, me vet noen gjör det, men grunnen til det vet jeg ikke dessverre. MEN jeg vet at man kan også spotte og allikevel få positiv test, så ikke gi opp enda:)

Kjenner sååå med deg! Vi treffer også el og det skjer allikevel ingen ting:/ Har "alle" symptomer siste uka för mens hver bidige måned, men det er aldri noen spire der... Er 33 så jeg har jo ikke alderen på min side heller:(

Utifra nick'et ditt ser det ut som du har ett barn fra för, og det er jo bra, men såklart vill man jo gjerne ha sösken:) Håååper du slipper å möte tanta på ni måneder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Da er vi faktisk helt likt! Syklusdag 7 i dag, og pp 9. Tenk så gøy hvis dette endelig er vår måned! :)

 

Jeg kjenner også at jeg er litt utålmodig.. Fyller 30 i år, og skulle gjerne hatt en spire på gang innen jeg bikker 30. Men sånt kan man liksom ikke bestemme..

 

Krysser fingre oss! :D

 

 

Skrev feil, i DAG er jeg på dag 7, men anyways så fikk jeg lav i går og höy i dag. Hva er det din cbfm sier? Fikk max på dag 12/13 sist, spennende og se hva det blir denne måneden:) Deilig att man ikke behöver tenke på tegn på el og sånn - det er jo bare å se hva monitoren sier og slappe av med det:)

 

Jeg tok første pinne i dag, og som forventa viste den lav. Siden jeg aldri har fått max på cbfm bruker jeg el-tester fra billigtester samtidig (cbfm om morgenen og strimmel om ettermiddagen), og disse blir gradvis sterkere. Testoman ja.. ;) Håper jeg smeller til med max denne måneden! :)

Håper det blir max denne måneden da, da får man en bekreftelse på at man har EL liksom:)

Jeg fikk masse el-slim i dag og pittelitt blod, det vil visst si at man er veldig fruktbar. El slim har ikke jeg kjent jeg har hatt på mange måneder, så jeg håper at det er et godt tegn:) MEN når man bare er på dag 7, vil jeg si at den teorien der og vad evt cbfm vil si om noen dager, "kräsjer" litt. Har EL tester liggende, men de skal få ligge litt til *forsöke-holde-fingrene-borte* :P

Nei, man får hoppe i höyet annen hver dag, så har man sikra seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst micke78 :-)

 

Ser vi er nesten jevngamle, så da skjønner du meg mtp aldersstress :P

Er så heldige å ha ett barn ja, heldigvis! Vi brukte likevel LANG tid på å få nr 1, og selv om jeg godt forstår at de som ikke har barn ikke forstår det helt, så er ikke savnet etter flere barn noe mindre dessverre selv om jeg har verdens flotteste unge. Trodde ikke det skulle være sånn før jeg fikk barn.

Men så klart, jeg vet å sette pris på å nyte den jeg har, og dere som ikke har noen, fortjener å få oppleve å få ett barn før jeg skal få to.

Men håpet mitt er altså like sterkt, forstå det den som kan.

 

Her spottes det fremdeles......!!! Noe mer enn i går, men ingen tegn til blødninger. Skjønner ingenting. Er på dag....33 tror jeg, eller 34. ALDRI hatt så lang tid før. Pleier å være 29-30 max.

 

Nå blir jeg mest stresset fordi jeg ikke vet når jeg skal sette i gang monitoren igjen.....skal man vente til første blødningsdag, eller teller spotting? Noen som vet?

Nå kan liksom bare mensen komme i gang så jeg sette i gang ny syklus.

 

Hvordan ligger dere andre ann :-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når den står på max, er det dagen man har el??

 

Ja :)

takk for svar..:)la akkurat ut en tråd også jeg:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..jeg er på dag 14,men viser fortsatt svak.Like spent hver morgen;) jeg vet fra før at jeg har litt sen eggløsning.. så spennende med monitoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trØst micke78 :-)

 

Ser vi er nesten jevngamle, så da skjØnner du meg mtp aldersstress :P

Er så heldige å ha ett barn ja, heldigvis! Vi brukte likevel LANG tid på å få nr 1, og selv om jeg godt forstår at de som ikke har barn ikke forstår det helt, så er ikke savnet etter flere barn noe mindre dessverre selv om jeg har verdens flotteste unge. Trodde ikke det skulle være sånn fØr jeg fikk barn.

Men så klart, jeg vet å sette pris på å nyte den jeg har, og dere som ikke har noen, fortjener å få oppleve å få ett barn fØr jeg skal få to.

Men håpet mitt er altså like sterkt, forstå det den som kan.

 

Her spottes det fremdeles......!!! Noe mer enn i går, men ingen tegn til blØdninger. SkjØnner ingenting. Er på dag....33 tror jeg, eller 34. ALDRI hatt så lang tid fØr. Pleier å være 29-30 max.

 

Nå blir jeg mest stresset fordi jeg ikke vet når jeg skal sette i gang monitoren igjen.....skal man vente til fØrste blØdningsdag, eller teller spotting? Noen som vet?

Nå kan liksom bare mensen komme i gang så jeg sette i gang ny syklus.

 

Hvordan ligger dere andre ann :-)?

Jeg forstår godt hva du mener, og jo lenger man pröver - jo mer önsker man. Sånn er det nok uansett om man har barn eller ikke. Men du vet ihvertfall at du kan bli gravid og bare det må jo kjennes betryggende:)

Gleder meg til jeg får positiv test - har sett for meg den situasjonen en dullion ganger kjennes det som og får sommerfugler i magen hver gang:) Og like skuffet blir man hver måned når tanta kommer.. Men en dag skjer det nok:)

Du skal ikke nullstille maskinen för du blör vanlig, dvs om du begynner å blö skikkelig etter din tidsintervall har gått ut, så skal du ikke nullstille maskinen för dagen etter.

Får håpe tanta kommer snart da, eller ikke såklart;) hehe

Jeg er på dag 8 med höy i dag, men venter meg ikke max för til helgen:) Det er sååå deilig å slippe å stresse med å lure på når man har el osc, bare slappe av og bli fortalt av cbfm når man skal hoppe i höyet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer! I natt drömte jeg at jeg testet positivt og den var så utrolig virkelig at nå når jeg våknet kjenner jeg at jeg bare er lei meg:( At man ikke kan bli gravid altså! :(

Tror jeg har blitt ekstra redd for å ikke bli gravid etter jeg måtte ta bort den ene eggstokken i vinter på grund av en tvillingcyste. Legene sa at det kom ikke til å gjöre det vanskeligere for meg å bli gravid, men man blir jo helt klart redd. Jeg har normal syklus (28 dager), har sex på rett tid, tar ingen mediciner, ba kosthold, har el hver måned, normal vekt, drikker ikke alkohol lenger og sluttet å röyke for 2 år siden. Det er vel det at jeg er 33 år som gjör det da kanskje. Evt gubbens svömmere, men de kan man jo ikke teste för det har gått ett år.

Huff, måtte bare få ut litt frustrasjon....:(

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...