Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men åååå!!! :) Grattis!!! :D Nå må du fortelle oss alt - tips, symtomer osv tas mot med stor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt så mange symptomer. men det begynte med ømme bryster og mensen smerter forrige onsdag. var nesten sikker på at jeg skulle få mensen natt til søndag. hadde skikkelig mensen smerter da. men ingenting. forventet mensen var på søndag. så mandag fikk jeg veldig blankt utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressant iallefall, takk for info:) Håper vi alle andre fölger etter snart:) Lykke til videre i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt frem monitoren igjen, nå for min siste runde med den, siden gynekologen min ga meg dårlig nytt i dag ang å bli gravid, men tenkte jeg skulle prøve den å se hva den gir meg av svar..

 

Her er mine pp så langt:

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L

2 PP = 6 - 25 L

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L - Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld, bare for å teste det)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L

6 PP = 6 - 11 L, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L

7 PP = 6 - 9 L, 10 -11 MAX, 12 H, 13 L

8 PP = 6 - 10 L, 11-12 MAX, 13 - 14 H, 15 L Brukte primolut mellom periode 8-9 så jeg forventet ikke EL i periode 9 og kanskje 10, eller iallefall at den var forandret.

9 PP = 6 - 8 L, 9 - 14 H, 15 MAX(siste pinne)

10 PP = 6 - 7 L, 8 - 24 H, 25 MAX(siste pinne, ba om 20 denne perioden)

11 PP = 6 - 8 L, 9 - 11 H, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L. Her går det unna med pinner ;-)

 

Dette er virkelig en bra monitor når man prøver, jeg og mine egg er bare ikke de beste venner, så ikke tenk negativt selv om jeg ikke har blitt gravid med den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg slenger meg på her. Jeg har nettopp kjøpt cbfm og aner ikke hvordan den virker. Venter spent på at den skal komme i posten. Fikk mensen i går, så håper jo egentlig at den kommer ganske så fort. Ellers har vi også prøvd ca ett år, men ikke like aktivt alle mnd. Håper dette blir løsningen for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer nå da? Jeg er på dag 17 i min syklus og monitoren viser fortsatt lav. De to siste syklusene mine har vært på 27/28 dager. Forrige gang tok det også litt tid før jeg fikk EL, men monitoren viste høy fra dag 13. Så hva er det som skjer denne måneden da? Får jeg ikke EL eller kan den fortsatt komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rykket tilbake til start her visst... Va på dag 18, men så fikk jeg plutselig mensen.. Så nå er jeg på dag 2 igjen.. Får håpe på bedre resultater denne runden! Hadde syklus på 39 dager sist så tror det er det som er problemet og at kroppen bare er kommet til 0 igjen nå og er klar for skikkelig runde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L

2 PP = 6 - 25 L

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L - Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld, bare for å teste det)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L

6 PP = 6 - 11 L, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L

7 PP = 6 - 9 L, 10 -11 MAX, 12 H, 13 L

8 PP = 6 - 10 L, 11-12 MAX, 13 - 14 H, 15 L Brukte primolut mellom periode 8-9 så jeg forventet ikke EL i periode 9 og kanskje 10, eller iallefall at den var forandret.

9 PP = 6 - 8 L, 9 - 14 H, 15 MAX(siste pinne)

10 PP = 6 - 7 L, 8 - 24 H, 25 MAX(siste pinne, ba om 20 denne perioden)

11 PP = 6 - 8 L, 9 - 11 H, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L. Her går det unna med pinner ;-)

13 pp = 6L - 7-11 H, 12-13 MAX, 14 H, 15 L

 

Nå har jeg brukt 10 pinner, regner med at den gir seg da denne pp siden den fant max, selv om det er den første pp etter at jeg re-startet den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

Jeg trenger litt hjelp til å forstå min cbfm.. Jeg er på min første pergokur.. Tok 2x50mg til dagen, ifra dag 4 t.o.m. dag 8. Monitoren spurte ikke etter test før på dag 10(?) da viste den lav. Men fra dag 11 og fram til idag (dag 16) har den vist høy.. Kan det være da at jeg ikke har hatt eggløsning, og at ikke pergokuren fungerer på meg?

Har lest her på BIM, at eggløsningsdagen skal komme rundt 5dage ette siste tab.. Så tror selv ikke jeg får en sen EL...? Hva tror dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

Jeg trenger litt hjelp til å forstå min cbfm.. Jeg er på min første pergokur.. Tok 2x50mg til dagen, ifra dag 4 t.o.m. dag 8. Monitoren spurte ikke etter test før på dag 10(?) da viste den lav. Men fra dag 11 og fram til idag (dag 16) har den vist høy.. Kan det være da at jeg ikke har hatt eggløsning, og at ikke pergokuren fungerer på meg?

Har lest her på BIM, at eggløsningsdagen skal komme rundt 5dage ette siste tab.. Så tror selv ikke jeg får en sen EL...? Hva tror dere? :-)

 

Hej, är helt ny på forumet och fann denna tråd som passar mig perfekt då jag är på min första period med monitorn.

Hoppas det fungerar med min svenska?

 

Jag tänkte på oavnstående fråga, men jag vet att man inte ska använda monitorn då man går på Pergokur för att monitorn kan och brukar missvisa då.Så jag vet inte om den passar för dig.

EL (eller äL för mig;)) ska komma ganska så klockrent på dag 5 efter kuren.Har själv provat pergo (dubbel kur ) i 6 månader (mest för att få större ägg) men jag KäNDE STARKT då jag fick min äl, det gjorde väldigt ont. Har du haft någon smärta? De flesta brukar få ont?

Det kan vara så att medicinen inte fungerar på dig, det är sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :-) ja går greit med svensk :-)

Ok, så monitoren kan lese feil når jeg går på pergo? Da ble jeg litt glad, hehe. Da er det enda en sjangs for at EL har vært på besøk :-) men jo, har hatt en del smerte på venstre side helt nederst i magen.. Stikkninger/kramper. Har hatt det siden dag 13 og har det enda på dag 17. Har aldri kjent eggløsnings smerte før, så jeg vet ikke riktig om det er den smerten. Men som min gyn lege sa til meg så har jeg ikke hatt eggløsning på over 1 år pga av uregelmessig syklus. Idag har jeg virkelig hatt mye luft i magen.. Føler meg virkelig oppblåst :-\ og mage smertene har ikke blitt bedre.. Hvor lenge varte de på deg? Og fungerte pergokuren på deg?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg fikk noen EL denne måneden jeg, for var så seint syns jeg... men på dag 23 fikk jeg max (rett fra lav til max), de to siste syklusene mine har vært på 28 dager... Kan man ha EL så seint i syklusen eller er det mer sannsynlig at jeg har en lengre syklus denne måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, TR kom atter en gang så nå skal vi se om vi kan få hjelp av monitoren. Har aldri prøvd før, så det blir jo spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg fikk noen EL denne måneden jeg, for var så seint syns jeg... men på dag 23 fikk jeg max (rett fra lav til max), de to siste syklusene mine har vært på 28 dager... Kan man ha EL så seint i syklusen eller er det mer sannsynlig at jeg har en lengre syklus denne måneden?

Jeg fikk el på dag 25 denne måneden så mensen ble 14 dager senere enn vanlig. Har aldri skjedd meg för, så det kan skje ja. Men håper det aldri skjer igjen... Kroppen forsökte slippe egget på dag 15, men det gikk ikke og da forsöke den litt over en uke senere. Det er visst "vanlig" at det kan skje en gang i blandt, ikke at jeg syntes det var noe betryggende men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, TR kom atter en gang så nå skal vi se om vi kan få hjelp av monitoren. Har aldri prøvd før, så det blir jo spennende.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt frem monitoren igjen, nå for min siste runde med den, siden gynekologen min ga meg dårlig nytt i dag ang å bli gravid, men tenkte jeg skulle prøve den å se hva den gir meg av svar..

 

Her er mine pp så langt:

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L

2 PP = 6 - 25 L

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L - Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld, bare for å teste det)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L

6 PP = 6 - 11 L, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L

7 PP = 6 - 9 L, 10 -11 MAX, 12 H, 13 L

8 PP = 6 - 10 L, 11-12 MAX, 13 - 14 H, 15 L Brukte primolut mellom periode 8-9 så jeg forventet ikke EL i periode 9 og kanskje 10, eller iallefall at den var forandret.

9 PP = 6 - 8 L, 9 - 14 H, 15 MAX(siste pinne)

10 PP = 6 - 7 L, 8 - 24 H, 25 MAX(siste pinne, ba om 20 denne perioden)

11 PP = 6 - 8 L, 9 - 11 H, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L. Her går det unna med pinner ;-)

 

Dette er virkelig en bra monitor når man prøver, jeg og mine egg er bare ikke de beste venner, så ikke tenk negativt selv om jeg ikke har blitt gravid med den :-)

Hei

Ser at du fikk max på siste dagen med pinne i pp 9 og 10. Er du sikker på at du hadde el disse månedene? Jeg fikk nemlig max på dag 15 (siste pinne), men hadde först el 10 dager etter det (kroppen forsökte slippe dag 15 sikkert, men det gikk ikke) og fikk Tr på dag 42. Har "alltid" tr 14 dager etter el og ligger på 26/28 dager i hver syklus. Monitoren garanterer jo ikke at man har el når den viser max, men det her er förste måneden det her skjedde meg, så det er greit å se om det er andre med denne erfaringen. Jeg vet jeg stresset sinnsykt mye den måneden pga studier, så jeg tror grunnen ligger i det. Selv om jeg har stresset likeså mye för, har jeg värt heldig å fått el når jeg skal (som jeg vet) for det, men denne gangen ville vel ikke froppen väre med på det. Jaja, nå er det bare å stresse ned og håpe kroppen har normalisert seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har noen spørsmål, har noen av dere opplevd å få lav-høy-max en mnd,men neste mnd er det bare lav-høy-lav? Hva kan det være tro?

Når tester dere på døgnet?

 

Takk :) masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Hei hei :).

Ville bare komme med en liten oppdatering fra meg :) 4 dager siden ikm, og en veldig posetiv test tatt i dag :)) har spottet ørlitt i går og i dag. Har vært helt symptomfri hele "lutefasen" (som jeg trodde det var, noe som er uvanlig for min del. Har tidligere hatt noe pms plager som minne om tidlige symptomer på graviditet) i og med at jeg har spotter, kommer jeg til å ringe legen i morgen for å høre med han. Men er iallefall gravid da :)) 4 pp med cbfm <3

Endret av Aprikos Syltetøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg til dag 14 i syklus og den sier endelig max!! :) I morgen bærer det avgårde til Kreta og 14 dager kos og avslapping!! Veldig greit å akkurat være over testestyr når vi drar så vi kan nyte ferien!! :) Håper det fester seg noe mens vi er borte!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :).

Ville bare komme med en liten oppdatering fra meg :) 4 dager siden ikm, og en veldig posetiv test tatt i dag :)) har spottet ørlitt i går og i dag. Har vært helt symptomfri hele "lutefasen" (som jeg trodde det var, noe som er uvanlig for min del. Har tidligere hatt noe pms plager som minne om tidlige symptomer på graviditet) i og med at jeg har spotter, kommer jeg til å ringe legen i morgen for å høre med han. Men er iallefall gravid da :)) 4 pp med cbfm <3

Grattis!!! Så gøy! Lykke til videre i svangerskapet:) Håper vi andre komme fort etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg til dag 14 i syklus og den sier endelig max!! :) I morgen bærer det avgårde til Kreta og 14 dager kos og avslapping!! Veldig greit å akkurat være over testestyr når vi drar så vi kan nyte ferien!! :) Håper det fester seg noe mens vi er borte!! :)

God tur! Nyt og slapp av, håper spiren sitter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner denne tråden, jeg:) Liten presentasjon: 31 år fra Vestfold. Mann 37. Vi prøver på vårt første barn. Pp 1.

Har akkurat slutta på p-pille etter 15 år. Bruker cbft. Den har vist «høy» siden cd 7, idag er det cd 24. Tror ikke jeg får noe el denne perioden, men det er vel vanlig med noe krøll før syklusen kommer i orden. Håper det går seg til.

Har lenge hatt en følelse av at jeg vil ha vanskeligheter med å bli gravid, så jeg tenkte å bruke monitor og holde styr på temp o.l. allerede fra begynnelsen av. Bruker vanligvis stemningsstabiliserende medisiner, men kan ikke bruke de når jeg prøver/er gravid, så vi må ta prøvingen nokså seriøst. Er spent på hvordan det går uten medisiner... :) Bruker også Ritalin (adhd) men de trenger jeg heldigvis ikke slutte med før jeg er gravid. Men så fort jeg er gravid, blir det sykemelding... Litt kjedelig, men vil jo gjerne ha barn!

Mye off topic, kanskje, men her er jeg nå, ihvertfall!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...