Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Men når monitoren viser høg, betyr ikkje det at det er sjangs for å bli gravid dei dagane ? Og kor lenge skal den vise høg, sida den no har vist høg sida dag 11 og viser fortsatt no på dag 21..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere litt mer erfarne brukere av cbfm, nå har jeg kommet i gang med min og har testet for første gang. Den sier jo fra/ ber om tester, men hvor ofte ca? Og den viste høy allerede nå på dag 6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leste først og fremst korleis eg skulle bruke monitoren. Så reiste eg på juleferie rett etter eg begynte å bruke den, glømte såklart å ta med meg bruksanvisningen ;p Har prøvd å finne litt på nettet, men har ikkje funne noke vetigt. Så er eg vel kanskje ikkje så flink å finne slikt heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele blekka :) Lærte litt og underveis :) Det står lite om hvor ofte den ber om tester de første syklusene ( alt er jo sånn i ca i heftet, eller gjennomsnittlig...) derfor jeg lurte på hva jeg kan "forvente" fremover, det er jo sikkert mange her med mer erfaring enn meg.

 

Jeg bruker den jo for å bli kjent med syklusen min, for jeg kjenner ikke når jeg har el. Er en av de (heldige?) som slipper smerter osv ved el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte alle 20 pinnene de to første syklusene. Nå bruker jeg 8 eller 9, fordi cbfm har lært seg syklusen min. Så nå ber den om test på dag 9, og fortsetter til ca dag 17.

Jeg kjenner heller ikke noe særlig smerter ved el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg brukte cbfm i forrige barneplanleging. Da ble det klaff på første pp. Denne gangen er jeg i 2 pp. Dag 3 i syklusen. Monotoren spør om tester fra dag 6 i første syklus. Jeg har syklus på 28-30 dager. Monitoren spurte om tester fra dag 6, og viste høy fra dag 6 til dag 12, dag 13 og 14 viste dem maksimal fertilitet. Jeg har tydelige el-smerter (ømhet/ubehag er mer beskrivende) i en drøy uke. Derfor godt å ha litt hjelp til når fertiliteten er max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag spurte ikkje monitoren om test, men lav og en blinkende M! Det er vel fordi eg venter mensen snart. Blinker den fram til eg får mensen, så trykker eg på M igjen da ? Noken som kan svare ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest meg til så betyr den blinkende m'n at mensen nærmer seg. Ved første dag i mens så starter du opp igjen med å trykke på m igjen for å gi beskjed om start på ny syklus. Jeg har ikke kommet så langt enda, men forstod det sånn i bruksanvisningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk :D Fant ei bruksanvisning på nett no nettopp, forsto det slik eg og :D

Da er det berre for meg å vente å sjå om TR dukka opp eller ikkje :) Bruker en app på mobilen 'womanlog', den meiner eg skal få TR på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slenger med på her!

 

Etter over ett år med prøving med kun 3 SA på rad, og ingenting etter det, som resultat, har jeg nå gått til anskaffelse av en slik ein monitor.

 

Litt usikker på om den egentlig kan hjelpe meg, siden vi er ganske aktive og, unnskyld uttrykket, har oss stort sett hver dag. Såååe, da burde det jo klaffe tenker jeg.

 

Uansett, gynekologen min finner ikke noe visuelt galt med meg og blodprøver viser fine verdier. Litt noia for endometriose (pga mye ubehag utover hele syklusen og dessuten blødningunder sex), så skal be om utredning for det=)

 

Annyways, tenkte kanskje å prøve denne gangen, med å holde litt igjen til monitoren viser EL.

 

Har prøvd før med å holde igjen littegranne, men har aldri visst eksakt når EL har vært.

 

Håper dessuten at monitoren har en slags psykisk effekt på meg:P

 

Noen som har øvrige tips og råd og komme med?

 

Er ellers interessert i å komme i kontakt med andre prøvere:D

 

 

 

Jente 24, snart 25:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøøver og prøøøver... Hadde mensen sist 6 desember, og har endå ikkje fått den tilbake.. Og berre negative tester.. Bruker også monitor, men er jo idag på dag 39 på den.. Blir heilt gal av det der.. Hadde eg no berre hatt en normal syklus igjen, men e vel kanskje vanlig etter en har født. Trudde når eg begynte med monitoren at eg vart komt tilbake, men har vist ikkje det likavel...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøøver og prøøøver... Hadde mensen sist 6 desember, og har endå ikkje fått den tilbake.. Og berre negative tester.. Bruker også monitor, men er jo idag på dag 39 på den.. Blir heilt gal av det der.. Hadde eg no berre hatt en normal syklus igjen, men e vel kanskje vanlig etter en har født. Trudde når eg begynte med monitoren at eg vart komt tilbake, men har vist ikkje det likavel...:/

 

Har ei venninne som brukte laaaang tid på å svinge seg inn i normal syklys etter fødselen, så retter seg sikkert etterhvert:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det.. for kunne tenkt meg nr to snart :)

Takk ;) Lykke til med prøvingen ;) håper monitoren hjelpe deg :) den funka påførste forsøk med ei venninne av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke helt tak på hvordan man starter med monitoren DERSOM man får mens på ettermiddagen, som et eksempel, setter man det da til start neste morgen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeme mensen på ettermiddag skal du starte den på morningen dagen etterpå :) Hadde vanskelig med å forstå det der sjøl, men fekk det forklart med teskei av samboeren min..hehe.. og bruksanvisningen min står på engelsk, teite greier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeme mensen på ettermiddag skal du starte den på morningen dagen etterpå :) Hadde vanskelig med å forstå det der sjøl, men fekk det forklart med teskei av samboeren min..hehe.. og bruksanvisningen min står på engelsk, teite greier :P

 

Tusen takk! Bruksanvisningen min står på dansk, ikke så rett frem som en skulle tro:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. teit at ingenting kan vere på norsk ;p Var på juleferie, og da hadde eg ikkje bruksanvisning, og einaste eg fant då var på svensk ;) haha.. Har du begynt å bruke monitoren ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksanvisningen finnes på norsk. Jeg har funnet den på nettet.

 

Har brukt CBFM i 2 mnd. Fyste mnd utslag. 2 mnd ingen utslag. Så denne mnd er jeg spent om det blir utslag.

 

Har blitt overflytta på ny arbeidsplass pga pengesparing. Så jeg stresser mykje og det kan slå ut på graviditets prøvingen. Så har jeg ikkje store forhåpninger pga av det.

 

Er på dag 15 og har ikkje fått 2 streker ein gang. Rekner med at det kan vere stressingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den i 7-8 pp.. Men det er først denne perioden den har slått ut som den skal, så kanskje syklusene mine har vært ødelagt etteR SA men at den har stabilisert seg nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det bare å kjøpe minitoren, testet positivt på hjemmetest et par dager senere. Nå Hhper jeg bare det holder. Har hatt flere SAer før, så tar INGEN gleder på forskudd..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bruker den. Hadde mye tull siste syklus, og syklusen ble veeeeldig lang. Er på dag 9 nå, så tester etter ønske fra monitorer og krysser fingrene for at el kommer som den skal denne gangen :P blir i så fall min første syklus med cbfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...