Gå til innhold

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?


micke78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fertilityfriend er et nettsted med tilhørende app for smarttelefon. Jeg syns den er kjempebra. Litt i samme gata som ovuview, bare bedre, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Hei jenter :)

Hvordan går det med dere? Er det noen som har fått spire i magen med hjelp framonitoren? Jeg går nå inn i min 3 pp med CBFM.

 

Hei hi Bentix :)

Ja på 4. forsøk klaffet det for oss :) etter å ha regnet litt la vi inn aksjer dagen før el. Da klaffet det. Er 11 uker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Startet med den i dag på dag5. Er spent på hvordan det blir. Har lange sykluser så det blir spennende å se hvordan det blir denne tiden framover. Dette er første gangen jeg prøver min fertilitetsmonitor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Hvordan går det med dere? Er det noen som har fått spire i magen med hjelp framonitoren? Jeg går nå inn i min 3 pp med CBFM.

 

 

Nå idag går jeg også inn i min 3. pp :) Håper på el før dag 22, som det var nå sist; er så lenge å vente! Blir spennende å se om jeg får max på monitoren denne pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hvordan går det med folk her inne?

Jeg mista 13 juli i år og har prøvd siden. Har hatt 2 pp med cbfm, men aldri fått Max:-/ venter på neste ikm nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så bra det blir liv i denne tråden igjen!

Hos oss satt spiren på 3 pp. med cbfm :) Så for oss fungerte den veldig bra! Er nå 13+4 uker på vei :)

 

Spennende å høre hvordan det går med dere andre!

 

Lykke til IdaAnnie! Håper spiren sitter snart og blir der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har brukt cbfm i ett år nå. Får Max hver mnd. Så nå vet jeg når jeg har el, uten at det har resultert i noe spire. Men veldig fornøyd med monitoren. Er på dag 5 nå. Så blir vel spurt om å teste fra fredag av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper cbfm hjelper oss! Er så utålmodig etter sa i juli.. Men denne mnd er mannen i Nordsjøen.. Men tester uansett då! Gikk til høy på dag 8 og nå er eg på dag 10, så den blir vel Max snart.. Hadde et lite håp om at el sku vente til neste uke.. Men skjer vel ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også cbfm. Brukte den i 2010 da vi prøvde å bli gravide for første gang,og det klaffet på vår 2 pp. Nå vil vi gjerne ha nr 2. Er i vår 2 pp nå, og venter ikm på fredagen, men trur egentlig at tante rød kommer denne gangen. Veldig fornøyd med monitoren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også cbfm! Hadde en MA i mai år og nå er vi klare igjen til prøving ;-) Er i 30 årene så det haster litt å få nestemann. Vi er i 1.pp og det har gått bra, fikk 2 dager med max samt 2 dager med høy og brukte 10 pinner. Vi får se hvordan det har gått. Forventer mens neste uke men håper selvsagt at TR ikke kommer. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende Bentix!

Jeg er 2 dager over ikm nå, men graviditets-stripsene slår ikke positivt ut! Så TR er vel rett rundt hjørnet! Har fått uvi igjen, som jeg fikk rett før sa sist! Så håper jo såklart det er ett tegn på graviditet! Men trur vel ikke den sitter! Så får prøve igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen her erfaring med at CBFM kan være noe unøyaktig den første syklusen man bruker den i? Og vise "maks" for tidlig?

 

Lang forklaring: Jeg er midt i et IVF-forsøk i naturlig syklus, altså uten hormonstimulering, der planen er å hente ut det ene egget som modnes naturlig (dette pga min lave AMH/ få follikler) og befrukte det vhja ICSI. Siden timing er avgjørende her - det gjelder å huke tak i egget når det er modent men før kroppen rekker å slippe det selv - så ville jeg gjerne monitorere min syklus på hjemmebane også. Mest som et supplement til alle blodprøvene og ultralydundersøkelsene. Jeg fikk "lav" helt fram til og med dag 11, og dette stemte med blodprøvene som viste lave østradiolverdier med liten stigning. Så plutselig hoppet CB fra "lav" på dag 11 til "maks" på dag 12, uten noen dag med "høy" imellom. På dag 12 (i går) tok jeg også blodprøve, som igjen viste en viss økning av østradiol, men ikke tilstrekkelig. LH ble ikke målt.

 

I dag fikk jeg nok en gang "maks" på CB, og var derfor ganske nervøs for ultralydundersøkelsen jeg skulle ha i formiddag. Jeg ventet at egget praktisk talt hadde slitt seg for lengst, siden dette var andre dag med "maks". Det skal gå 12-36 timer fra første maks-utslag, stemmer ikke det? Men neida: Den dominante eggposen var i underkant av 16 mm, slimhinnen var 11 mm, og det var ingenting som tydet på at eggløsningen var rett rundt hjørnet, ifølge legen. Han mente vi hadde gode sjanser til å komme eggløsningen i forkjøpet, og at egget fortsatt ville modnes naturlig i noen dager før eggstokken ville slippe det av egen maskin.

 

I kveld har jeg satt eggløsningssprøyte, og torsdag morgen er det klart for uttak. Hvis CBFM hadde hatt "rett", så ville jeg hatt eggløsning i dag eller senest i morgen. Og det ville ødelegge hele uttaksprosessen.

 

Så for å gjøre en lang bakgrunnshistorie kort: Har noen av dere opplevd at monitoren har gitt dere "maks" dagen etter "lav"? Og at maks egentlig ikke har vært maks, men snarere høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere cbfm-brukere. Jeg har brukt monitoren 3 pp'er nå, og fått max to av gangene. Men jeg lurer på noe. (står sikkert en plass her i tråden, men gidder ikke lese gjennom alt.)

man får jo max to dager. Når er da eggløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her erfaring med at CBFM kan være noe unøyaktig den første syklusen man bruker den i? Og vise "maks" for tidlig?

 

Lang forklaring: Jeg er midt i et IVF-forsøk i naturlig syklus, altså uten hormonstimulering, der planen er å hente ut det ene egget som modnes naturlig (dette pga min lave AMH/ få follikler) og befrukte det vhja ICSI. Siden timing er avgjørende her - det gjelder å huke tak i egget når det er modent men før kroppen rekker å slippe det selv - så ville jeg gjerne monitorere min syklus på hjemmebane også. Mest som et supplement til alle blodprøvene og ultralydundersøkelsene. Jeg fikk "lav" helt fram til og med dag 11, og dette stemte med blodprøvene som viste lave østradiolverdier med liten stigning. Så plutselig hoppet CB fra "lav" på dag 11 til "maks" på dag 12, uten noen dag med "høy" imellom. På dag 12 (i går) tok jeg også blodprøve, som igjen viste en viss økning av østradiol, men ikke tilstrekkelig. LH ble ikke målt.

 

I dag fikk jeg nok en gang "maks" på CB, og var derfor ganske nervøs for ultralydundersøkelsen jeg skulle ha i formiddag. Jeg ventet at egget praktisk talt hadde slitt seg for lengst, siden dette var andre dag med "maks". Det skal gå 12-36 timer fra første maks-utslag, stemmer ikke det? Men neida: Den dominante eggposen var i underkant av 16 mm, slimhinnen var 11 mm, og det var ingenting som tydet på at eggløsningen var rett rundt hjørnet, ifølge legen. Han mente vi hadde gode sjanser til å komme eggløsningen i forkjøpet, og at egget fortsatt ville modnes naturlig i noen dager før eggstokken ville slippe det av egen maskin.

 

I kveld har jeg satt eggløsningssprøyte, og torsdag morgen er det klart for uttak. Hvis CBFM hadde hatt "rett", så ville jeg hatt eggløsning i dag eller senest i morgen. Og det ville ødelegge hele uttaksprosessen.

 

Så for å gjøre en lang bakgrunnshistorie kort: Har noen av dere opplevd at monitoren har gitt dere "maks" dagen etter "lav"? Og at maks egentlig ikke har vært maks, men snarere høy?

 

Så merkelig da! Litt spennende at du på en måte følger med på to forsjellige måter.. Ville nok stolt på at legen visste hva han snakket om og at den monitoren viste el for tidlig.. Eg har aldri opplevd at den har gått direkte fra lav til maks.. Men syns den har vist litt rare svar spesielt denne syklusen.. Så føler nesten at eg stoler mer på billigtestene for då ser du det sjøl!

 

Men masse lykke til i morgen da!! Og kan du ikke skrive kordan det gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her erfaring med at CBFM kan være noe unøyaktig den første syklusen man bruker den i? Og vise "maks" for tidlig?

 

Lang forklaring: Jeg er midt i et IVF-forsøk i naturlig syklus, altså uten hormonstimulering, der planen er å hente ut det ene egget som modnes naturlig (dette pga min lave AMH/ få follikler) og befrukte det vhja ICSI. Siden timing er avgjørende her - det gjelder å huke tak i egget når det er modent men før kroppen rekker å slippe det selv - så ville jeg gjerne monitorere min syklus på hjemmebane også. Mest som et supplement til alle blodprøvene og ultralydundersøkelsene. Jeg fikk "lav" helt fram til og med dag 11, og dette stemte med blodprøvene som viste lave østradiolverdier med liten stigning. Så plutselig hoppet CB fra "lav" på dag 11 til "maks" på dag 12, uten noen dag med "høy" imellom. På dag 12 (i går) tok jeg også blodprøve, som igjen viste en viss økning av østradiol, men ikke tilstrekkelig. LH ble ikke målt.

 

I dag fikk jeg nok en gang "maks" på CB, og var derfor ganske nervøs for ultralydundersøkelsen jeg skulle ha i formiddag. Jeg ventet at egget praktisk talt hadde slitt seg for lengst, siden dette var andre dag med "maks". Det skal gå 12-36 timer fra første maks-utslag, stemmer ikke det? Men neida: Den dominante eggposen var i underkant av 16 mm, slimhinnen var 11 mm, og det var ingenting som tydet på at eggløsningen var rett rundt hjørnet, ifølge legen. Han mente vi hadde gode sjanser til å komme eggløsningen i forkjøpet, og at egget fortsatt ville modnes naturlig i noen dager før eggstokken ville slippe det av egen maskin.

 

I kveld har jeg satt eggløsningssprøyte, og torsdag morgen er det klart for uttak. Hvis CBFM hadde hatt "rett", så ville jeg hatt eggløsning i dag eller senest i morgen. Og det ville ødelegge hele uttaksprosessen.

 

Så for å gjøre en lang bakgrunnshistorie kort: Har noen av dere opplevd at monitoren har gitt dere "maks" dagen etter "lav"? Og at maks egentlig ikke har vært maks, men snarere høy?

 

Så merkelig da! Litt spennende at du på en måte følger med på to forsjellige måter.. Ville nok stolt på at legen visste hva han snakket om og at den monitoren viste el for tidlig.. Eg har aldri opplevd at den har gått direkte fra lav til maks.. Men syns den har vist litt rare svar spesielt denne syklusen.. Så føler nesten at eg stoler mer på billigtestene for då ser du det sjøl!

 

Men masse lykke til i morgen da!! Og kan du ikke skrive kordan det gikk?

 

Jo, jeg hadde uttak 4.oktober - egget satt der like fullt, selv om CBFM viste at jeg nå var på "lav" igjen! Og dermed indikerte at eggløsningen skulle ha forekommet. Veldig rart. Mulig det skyldes at det var min første PP med monitor. Men: Det enslige lille egget ble tatt ut, befruktet med ICSI - med den eneste bevegelige sædcellen de fant! - hvorpå det delte seg i 4 og ble satt inn 6.oktober!! Så nå er det rugeperiode, 8.rugedag, og IKM er om to dager. Kjenner masse stikkinger i eggstokkene og kløe på magen, akkurat som under forrige graviditet i 2011. Er så spent!

 

(Jeg er forresten 42 år med AMH på 0,7, dermed ga det ikke rare odds med 1 egg i naturlig syklus og 1 bevegelig sædcelle... Nå er det bare å stålsette seg og vente til blodprøve 22.okt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Håper på svar fra dere som bruker cbfm. Har plutselig fått uregelmessig sykluser, denne måneden på 32 dager,og monitoren viste Max dag 13 og 14, er ikke det litt tidlig for el? Har plutselig uregelmessig syklus fra måned til måned,klarer cbfm å vise Max på de rette dagene likevel. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei :) Noen flere som bruker cbfm nå? Jeg er i min første prøveperiode med den... er på 16 dag i syklusen og den viser fortsatt lav fertilitet... noen flere med litt lange og uregelmessige sykluser som har noen erfaringer å dele? Mine sykluser er varierer mellom 28 og 42 dager, men ligger som oftest rundt 35 dager.... skal lure på når monitoren viser høyere fertilitet... *utålmodig*... hehe :)

 

Anonym poster: 6e192bf838e4160e6b870450a6b34d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Noen flere som bruker cbfm nå? Jeg er i min første prøveperiode med den... er på 16 dag i syklusen og den viser fortsatt lav fertilitet... noen flere med litt lange og uregelmessige sykluser som har noen erfaringer å dele? Mine sykluser er varierer mellom 28 og 42 dager, men ligger som oftest rundt 35 dager.... skal lure på når monitoren viser høyere fertilitet... *utålmodig*... hehe :)

 

Anonym poster: 6e192bf838e4160e6b870450a6b34d31

 

Hei, skjønner du er utålmodig men det kan ta noen sykluser for CBM til å lære dine sykluser. Du sier at som oftest har du syklus på 35 dager og du er på 16. dag idag med CBM som viser lav fertilitet. Se ann i morgen da det er mest sannsynlig at den vil vise høyere fertilitet de neste dagene. Det er også slik at du trenger ikke å nå max. i hver syklus. Jeg fikk totalt ca. 4-5 dager meg høy og 2 dager med max men jeg har stortsett regelmessige syklus på 28 dager. Ikke fortvil det vil klaffe CBM er suveren. Dersom det er noen sykluser hvor du får lav fertilitet så prøv å ha samleie annhver dag...Prøv bare ikke å stresse da det kan virke mot sin hensikt. Ønsker deg masse lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min monitor viste bare lav første syklus, så viste den 3 gange høy andre syklus , den tredje syklusen viste den bare lav også to dager Max..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser det er ei stund sida folk har skrive her, men prøver no fordi :)

Første syklus med cbfm, fra dag 6-10 viste den lav, og fra 11-20 høg og har endå ikkje fått max :/ har ikkje peiling på når eg venter el, så håper monitoren vil vise max snart..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som får max første syklus med cbfm:) Jeg fikk ikke det, og har lest om en god del flere som ikke fikk det. Husker ikke helt om jeg fikk max i andre syklus heller, men fikk det ihvertfall i tredje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer på jeg også. Jeg kjenner ikke når jeg har el, så har kjøpt cbfm for å finne når vi ha størst sjans. Har akkurat begynt å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...