Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Åh Renate kjente at jeg ble lei meg på dine veiene nå :( huff må være tøft å jobbe å slite så mye for så å komme hjem å se hvor mye som burde gjøres :( jeg jobber mye men har en samboer som trår til å hjelper til med husarbeid ellers hadde det ikke gått rundt her :) herlig sønn du har som skjønner at mamma syns livet er litt slitsomt :) også så mye som skjer for dere økonomisk med tanke på jobb for samboeren din :(håper ting løser seg til det beste for dere :) kose på :)

 

Jeg tok en tur over til naboen etter god middag og asksje legging med min kjære og jammen tok jeg to glass med vin med henne :) nå roper senga på meg etter en fin fin lørdag :) håper dere sover godt alle sammen :)

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en fin kveld Tho hei! Mannen sendte meg en sms i natt da han var ferdig på jobb og unnskyldte seg, og sa at jeg hadde hatt rett i mye av det jeg hadde sagt. Fine ord, og det hjalp veldig på humøret mitt. Så får vi se om det hjelper på han og at han hjelper til mer hjemme! Jeg må liksom be han om å gjøre ting, og det er egentlig veldig slitsomt at han ikke kan se slike ting selv... Jeg får bare håe at det blir bedre, ellers tror jeg bare jeg kan gå å skyte meg selv, haha!!! (Ikke bokstavelig talt)

 

Ja, Ilyas er så herlig. Bryr seg om mammaen sin.. Verdens beste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt Renate! :) Liten trøst, så vidt jeg har skjønt så er dine problemer veldig like det andre damer sliter med! Spesielt når man er sliten så blir dette stort, mannfolk ser ikke de samme tingene som oss. Selv om de har ryddet(satt i oppvaskmaskinen, tatt søppel osv) så er det stort sett ikke så strøkent som når vi gjør det.

Eksempel:

Mannen syns det er rotete: Tømmer oppvaskmaskinen, rydder vekk det han vet plassen til,og fyller den på nytt. rydder vekk handlevarene som han vet hvor skal.resten ligger på benken så kona kan ta det. fornøyd med seg selv, ser tv/el.l.

 

Kvinnen syns det er rotete: Tømmer oppvaskmaskinen, rydder vekk alt, fyller den på nytt, vasker opp kjeler og de andre tingene som ikke skal i maskin. vasker benkene, sjekker resten av huset om det er mer som må ryddes. finner tøy som må vaskes, setter på klesvask, bretter tøy som allerede var rent, rer opp sengene, rydder utetøy som ligger overalt og henger/setter det i gangen, Rydder lekene til ungen, støvsuger. vanner plantene, syns fremdeles det er litt igjen, men må slutte å rydde for å hente i barnehagen og lage middag....

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. kjenner meg igjen i den der Lille Blomst :)

Og det han ikke vet plassen til havner i en tilfeldig skap.. og nåt han rydder inni det som er skittent s tenker han bare: her var det ledig plass, jeg setter det her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

Våknet opp til mer snø idag *juhu* Så idag skal vi ut og leke *smiler* Svigerfar er ute og freser gårdsplassen vår *snill* :)

 

Hahaha.....jeg kjenner igjen dine beskrivelser Lilleblomst :)

Stemmer veldig bra. Men min mann kan til tider være flink og hjelpe til men det hender jeg må be han om å gjøre div ting. Han ser ikke at ting må gjøres. Mange mannfolk må da være blind *ler*

 

Renate, koselig at du fikk slike fine ord fra mannen din :) Håper han bidrar mer i heimen, slik at du ikke blir helt utslitt.

Du har vel jobbet natt så da er det lalletid for deg snuppa ;) sov godt!

 

Snuppa skal i bursdag idag, ellers har vi ingen store planer :) bare slappe av og kose oss. Jeg burde vaska badene idag.....mmmmm.....de får jeg se på gitt :P frister ikke...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynne det å tære på tålmodigheten min alså !!!

 

I dag måtte eg tisse fort for å unngå fristelsen til å teste :) blir en test i morgen men håpe svinger hele veien... Typisk at syklusen skal være lang når eg e så utålmodig !! Ellers er fortsatt puppene ømme men det er ikkje så uvanlig !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff Renate:( er ikke alltid så lett! Og jeg kjenner meg også litt igjen i det lilleblomst beskriver, men har en mann som også er ganske flink, eneste er at han roter litt på badet med klær og arbermaskinen blir alltid liggende på benken osv... Og så har vi også hatt noen diskusjoner Ann Simone, jeg syns han burde være enda flinkere til å hjelpe med henne,for der gjør jeg MYE, men han har lovet at han skal bli flinkere og han er klar over at jeg trenger mer hjelp nå som jeg er blitt gravid igjen.

 

Tjo hei, så koselig med både kjærestekos og et par glass vin med naboen da:) jeg hadde en kjedelig kveld igrun, ikke var det no bra på tv heller så jeg var i seng halv ti! Og har sovet godt i hvertfall:)

 

Dossa, så kjekt med svigerfar som freser, vi har også fres men den er ikke helt stabil så jeg tør ikke prøve meg på den alene...da blir det håndmåking...jeg orket rett og slett ikke i går, men i dag tar jeg med meg tulla ut så kan vi base og leke i snøen samtidig! Vesla deres får kose seg i bursdag i dag da:)

 

Rina: hvordan er formen om dagen??? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

 

Renate, stor klem til deg! Jeg kjenner meg sånn igjen i det du beskriver. Vi var der før jul, og det er ikke noe kjekt. Jeg var også mye lei meg, og min lille snuppe tørket tårene mine et par ganger. For barn er det å gråte den mest naturlige tingen i verden, og jeg tror derfor ikke at de har vondt av å se foreldrene sine lei seg en gang i blant.

 

Når det gjelder husarbeid, ble vi enige før jul om hovedansvar i hver våre rom. Han tar bad, kjøkken, jeg tar stue, soverom og klessvasken. Det fungere greit, selv om han ikke alltid rydder når jeg ser at det er behov for det. . Hehe:)

 

Igår følte jeg meg skikkelig PMS- irritabel. Mannen min har jobbet mye i det siste( sparer penger til den nye bilen) og han er konstant trøtt og sliten. Jeg ble så gira på oppussing og gjøre mange ting i huset, og han er trøtt og tafatt.Uff, ikke alltid like lett med disse mannfolka. Han serverte meg forøvrig hjemmelaget pizza igår, og er tilgitt ;)

 

Når det gjelder denne tappen, er min akkurat din, Renate. Den pleier alltid å være det etter EL, men nå synes jeg den er veldig lukket. Ellers har jeg null symptomer, og er bare mørbanket i hele kroppen etter fredagens innebandyøkt. Det var forøvrig kjempegøy! Jeg scorte til og med 3 mål :D

Metti, jeg er så spent på dine vegne! Ingen tante enda?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Håper det ordner seg med husarbeid snart Renate, ikke noe gøy å slite seg ut både hjemme og på jobb :)

 

Metti: Håper du får enten mens eller positiv test snart, ingenmannsland er ikke gøy!

 

Dossa: Så gøy med snø :D Her er fortsatt glatt :/

 

lilleblomst: Den var ikke dum den der :P Er vel ofte sånn det er!

 

Her tror jeg at jeg begynner å bli småforkjøla, det klær litt i halsen og jeg føler meg litt tett :( Skal bare ta livet med ro i dag tenker jeg, sambo skal på jobb i kveld og da skal jeg og Leah se en film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: kjedelig at det hverken er det ene eller det andre:s

 

Verpesyk: ja litt enig med deg, barn tenker nok ikke over det om vi gråstein ny og ne, bare det ikke blir for mye. Jeg braste i tårer i går, varslingen og Simone skulle på død og liv ikke sove formidgslur!! Så til slutt gikk jeg opp og sa til henne at nå var det bare å sove...! Men etter langt om lenge og fortsatt ikke noe soving, tok jeg henne opp..og hu hadde bæsja! Så da rant begeret over og jeg fikk dråligsamvittighet og grein som bare det! Var nok litt hormoner inne i bildet også men, snuppa skulle bare smeike kinnet mitt og skjønte vel ikke stort... Hehe

 

Leah, ikke bli syk snuppa!!! Ta deg en god kopp te og tull deg inn i sofaen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen jenter :)

Renate det er så koselig at mannen Din ihvertfall vil prøve hjelpe til mer:)

Dossa kos deg i snøen!!

Leah bli fort frisk :)

Tessy nyt hormone dine det er jo vært det :) ti hi

Jeg for min del våknet altfor tidlig med hodepine etter 2 glass vin?? Hmm eller kansje det ikke har noe med vinen å gjøre :) sto opp valser rundt i noe som kan betegnes som Norges korteste nattkjole tenkte på å legge noen aksjer med min kjære når han sto opp MEN så banker det på døra trodde det var en nabo så brydde meg ikke stort om å kle på meg!! MEN der sto det 2 stk kolleger av samboeren min og stirrer meg i senk og lurer på om vi sover ;) de hadde prøvd å ringe sambo 12 ganger uten svar å det var krise på jobb ;) så nå sitter jeg her i "nattkjolen" min en smule flau og samboer er på jobb og jeg fikk ikke lagt inn morgen aksjer så nå går jeg rett og slett og kler på meg :)

Samboeren min begynte bare å le når jeg vekte hannoh viste hvordan jeg står kledd å åpner døra så nå er der alltid morgenkåpe på meg heretter :) *kniiiiis*

Ha en fin dag jenter :)

Kose på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukeren på jobb slite meg ut og tålmodigheten min er lik null akkurat nå... Ska jobbe 7-19 i dag men ska heldigvis bytte leilighet kl 14.45 !!!

Endret av Metti blir ruger i feb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en deilig dag :) vi har vært ute i flere timer og kost oss. Vært i akebakken og akt masse. Vesla satt på fanget mitt og plutselig da vi kjørte ned bakken så forsvant ho *ler* ho tryna mid i bakken og lo der ho lå *ler* Kjøre mer mamma ropte ho heile tida *smiler* :)

 

Snuppa har kost seg i bursdagen :)

Nå har vi gått inn og kjenner jeg er sigen gitt *hehe*

Mannen står på kjøkkenet og lager middag mens vesla og jeg set på Emil film igjen :)

 

Leah, god bedring vennen :) må ikke bli dårlig vettu :)

 

Tjo hei, synes jeg ser du står der i døra i mini nattkjolen og besøket nistirra på deg ;) tenker de bare smilte og var fornøyde sjøl om du sjøl sikkert ville ha sunket ned i et hull *ler*

 

Metti, håper du får en bra jobbedag :)

Og at brukeren din ikke sliter deg for mye ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte le av nattkjole-historien din TjoHei :D

 

Dossa, så koselig dag dere har hatt :) Vi fikk også til en liten ute-tur i dag. I går blåste det noe helt forferdelig, men i dag var det ikke fullt så ille, så vi fant oss en plass i le og tente bål og grilla pølser. Svoger og svigerfar kom også, og vi hadde det veldig koselig. Ble ikke så lenge for det var ganske surt, men uansett deilig med en tur i det fri!

 

I går hadde vi besøk av minste broren til mannen min og ny-dama hans. Hun har ei jente på 2,5 år, så kanskje det blir lekekamerat på Anton likevel? (Yngste søskenbarnet ellers er 12 år). Hun virket veldig hyggelig, så håper dette er noe som varer. Ellers gikk det meste av gårdagen med til besøk, enten hos oss eller borte (2 besøk til oss og en bursdag til svogeren min). Koselig, men må innrømme at jeg ble litt sliten... Hater at jeg ikke tåler like mye som før, men håper det kommer seg litt i 2. trimester (om jeg er så heldig å komme dit ;) )

 

Renate, var det ikke din mann som mister jobben? Huff, det er noe dritt! Håper han får seg en ny jobb fort igjen, og at dere finner ut av arbeidsfordelinga. Vi har heller ikke 50-50 fordeling av husarbeid, men det gjør ikke så mye, for jeg slipper å gjøre så mye ute (fjøs, kjøre traktor osv). Så lenge man bidrar ca. like mye og er enige om fordelinga så går det bra, men ingen liker urettferdighet.

 

Ellers har jeg glemt det meste... Jo, Leah, du får ikke lov til å bli syk! Du skal jo lage baby snart ;)

 

Vi har forresten fått solgt en valp til :D De virket også seriøse og kommer til å bli et godt hjem. Kjempekoselig med valper, men gleder meg litt til de drar også - det er tiss og bæsj over HELE kjøkkengulvet HELE tiden!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme !! Da var 30 timers arb helg over... Da skal fridagen i morgen nytes :)

 

Ble bedre etter fire da roet pulsen seg noen hakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, han mister den fra neste mnd. Da stenger de kjøkkenet. Mannen skal være hjemme i morgen med Ilyas, han er syk, så får vi se om han klarer å gjøre noe hjemme uten at jeg må be han. Hehe. Er på jobb igjen i natt.. Sov godt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha metti. Jeg fortet meg også på dø så jeg ikke rekker å teste. Har ikm til søndagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin, ser du sliter med å sove! så utrolig kjiipt.. Selv er jeg på jobb nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Ny dag, ny uke og en dag nærmere el hvis den ikke alt kommer idag da :) De eldste har stått opp og kledd på seg, mens vesla sover så søtt i senga vår ennå :) Digger å se på når ungene sover, så fredfullt :) Jeg får vel vekke ho og håpe på at ho ikke blir sur som et monster :P E ikke akkurat blid om morran skjønner dere....hahaha ;)

 

Velkommen til bollen Prøvekanin :) fortell litt om deg sjøl.

Her vil du trives, vi er en super gjeng med skravle jenter ;)

 

Rentate, sov godt :)

 

Metti, nyt fridagen :)

 

Tigerlise, så bra at dere har fått solgt en valp til. Blir ikke noe problem å få solgt de alle sammen tenker jeg :) Hvem liker ikke små søte valper *smiler*

Ha en fin dag snuppa :)

 

Cornflake vennen, håper det går fremover med deg :)

Tenker på deg <3

 

Nå får jeg vekke skjønnheten og håpe at ho ikke forvandler seg til udyret *hahaha* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar sjanser dossa! ;)

 

God morgen alle sammen!

Ny uke, nye muligheter? håper på det! :)

Jeg har to lunsjavtaler denne uka, akutime og et intervju for muligens noe jobbmuligheter i fremtiden, tror uka går fort! ;)

Venter på Tantemonsteret også, ankomst beregnet til; i løpet av noen dager.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjanser Lilleblomst ;) og det gikk jo bra jo å vekke skjønnheten :P jeg hadde fryktet at ho skulle slå seg helt vrang og hylskrike fordi ho ble vekt og måtte kle på seg....hahaha......men vesla var snill med ho mor idag *gliser* ;) ;)

Ho åpna øyna og sa så stille "mamma kom og hvile litt med meg da" *smelt* Kunne ikke annet enn å hvile noen minutter da :)

 

Har kommet meg på jobb, og frokosten er inntatt :) Får ikke tida til å spise frokost hjemme, da har jeg nok med å få ungene klare *ler*

 

Har to undervisningstimer også en fritime *juhu*

Er så deilig, jeg har en fritime på mandager, tirsdager og onsdager og to på torsdager :) De nytes fullt ut dersom jeg ikke jobber med noe.

 

 

Ha en fin dag snupper <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Jeg er på vei opp til dere igjen :) Jeg har vært på tur med jobben i helgen, kjente det gjorde godt å få tankene vekk til noe annet.

 

Ellers er jeg på 3 dpo, denne mnd er jeg så sikker på at egget løsnet fra venstre side, der det liksom ikke er noe!? Jaja, vi får bare håpe på mirakler.

 

Takk til alle søte gullfisker for deres forståelse og gode trøstende ord, jeg er så glad i dere :)

 

Tigerlise: Jeg har så lyst på en av valpene dine, men jeg fikk ikke lov:( Jeg har blitt lovet en hund hvis jeg ikke blir gravid til jul i år da.

 

Dossa: Hvordan går det med deg? Har du også kommet til dpo-land du også?

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...