Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Så flink Leah er. Er som du sier, greit at hun lærer seg dette!:) Sikkert stas for henne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 29 år blir 30 i år skrekk og gru

Kommer fra Stavanger og jobber som miljøterapeut

Har ingen barn fra før men skal begynne med ivf så fort tanta komme..

 

Velkommen dere nye !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, heier på deg, Dossa! Nå er det gullegget som slippes, skal du se ;)

 

Velkommen til dere nye, alltid morsomt å bli kjent med nye nick :D Litt om meg: 34 år (i litt over ei uke til...), gift og har en røver på 2 år. Startet prosjekt baby for snart 8 år siden, og har på den tiden altså fått til lille Anton og jeg er nå gravid igjen 9+5. Har også lettere for å miste, så lever i spenning de siste ukene av første trimester...

 

Renate, skal si det var drama hos dere... Bra det gikk godt og at dere klarte å holde hodet kaldt.

 

Leah, hvordan går det med formen? Og er lille-Leah bra igjen? Du må ikke bli syk nei...

 

Lilla, så bra at spiren har det fint :) Har du noen mulighet til å få hjelp med engstelsen din? Det er ikke bra å gå rundt å være så redd hele tiden, det tærer veldig på kreftene. Håper du finner en måte å takle dette på, sånn at du kan nyte graviditeten. Kanskje blir det bedre når du kommer over i 2. trimester? Jeg tenker jo også litt på om det kommer til å gå galt (er liksom litt for fantastisk at JEG skal få en baby til :) ), men det virker som angsten din sitter mye dypere... Håper virkelig du får det bedre snart, ønsker deg alt godt :)

 

...og der falt jeg i bollen igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tanta kommer snart, Metti :) Eller at den holder seg vekk av de riktige årsakene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med middag med venninne Dossa :)

 

Velkommen 2013:) fortell litt om deg og:)

 

Om meg: 23 år fra Vestfold har en datter på 19, forlovet med samboeren min. Vi venter nå barn nr to, jeg er bare 5 uker på vei. Prøvd siden sommeren. :)

 

Da har bilen vår kapitlet, og den som var på service for under en uke siden.....må være noe motorgreier, ikke akkurat det jeg trenger nå! Skal ringe verkstedet i mårra, den står på nærbutikken og må taues:s

 

Håper dere har en fin kveld alle inni bollen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow Tessy, skal si du var tidlig ute med å få barn ;) Knis, det skulle vel stå mnd bak der :P

 

Leah har plutselig blitt dårlig i magen igjen, men denne gangen kommer det ut andre veien :mellow: Og jeg er møkkforkjøla og har hutret i hele dag..føles som jeg har feber, men har det ikke <_<

 

Så da må Leah bare være hjemme i morgen også..og egentlig torsdag og da, siden det er 48 timer etter siste diare eller oppkast..Jaja, det gjør neppe henne noe ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Jeg er så dårlig til å skrive her inne kjenner jeg.

Men holder meg oppdatert på hva som skjer hele tiden.

Ikke alltid like lett å svare alle...

 

Pluss at mye av tankene mine for tiden er gravid relatert. Og da får jeg litt sånn dårlig samvittighet å bombadere alle her med mine symptomer, plager og bekymringer. Når jeg vet og ser at andre sliter med å få spiren til å sitte. For jeg husker hvor sårt det var når andre ble gravide selv om jeg unnet de det.

 

Men jeg er evig takknemlig for å være gravid igjen. Og jeg håper virkelig dere andre kommer etter. Krysser fingrene for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse herlig lesestoff *digg*

 

Jeg har stor kost meg ute med venninna mi. Spist indisk mat og ble så god og mett at jeg bare rulla ut i bilen :)

Når jeg kom hjem så hadde mannen lagt ungene og lå klar på sofaen, så da var det bare å forsyne seg :P *knis*

Tok en test ikveld og fikk et pent smilefjes som lyste mot meg og nå er aksjene på plass *juhu* :D

 

Leah, god bedring <3 Håper snuppa di snart blir frisk att :)

Så bra at ho kan bruke tlf. Kan være nyttig *smiler*

 

Cornflake, er såååå godt å ha deg her sammen med oss <3

 

Tigerlise, så bra at dere har fått solgt unna valpene. Har dere noen att som dere sjøl skal beholde?

 

Ser på frustrerte fruer og koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen kjære gullfisker! :)

 

Jeg fikk en fin "gave" i morges!

 

Clearblue digital som lyste "Gravid 1-2"!

 

skjelven og livredd, og kjempeglad! 4+0 i dag!

 

De siste to ukene har det vært mange symptomer, men jeg har ikke orket å dele de, siden jeg har hatt det så mange sykluser! selv om det denne gangen har vært enda flere symptomer samtidig så har jeg ikke turt å tro på det...

skjønte igår litt bedre hva de gravide fiskene har følt på med å skulle dele gravideting... jeg ble så veldig lei meg for at jeg også skulle få det til før metti, dossa, cornflake og alle dere andre som har prøvd lenge! (har hatt svakt positive billigtester i 2 dager)

må nesten minne meg selv på hva jeg også har vært igjennom siden prøvestart ;)

 

Krysser fingrene for at "alle gode ting er 3"! Kanskje det virkelig går ann å tro på denne gangen! :)

Endret av *lille blomst*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅH, nÅ ble jeg GLAD!!!!!!!!!!!!! Gratulerer sÅÅÅÅ mye :D Ikke ha dÅrlig samvittighet, jeg er helt sikker pÅ at ALLE er kjempeglad pÅ dine vegne, og du har da virkelig fortjent dette nÅ, kjære deg :) Hadde en liten følelse for deg, var sikkert fordi du nevnte sÅvidt at "noe" var annerledes. Kjenner at dette blir en GOD dag nÅ :) Herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleblomst då blei det din tur! Nei så stort! Har tårer i augene her, det er så stort når ein endeleg får positiv test. Då står ein der i vakumet sitt, og alt skal endrast og det vonde skal bli historie. Gratulerer så inderlig masse!!! Koss skal du / har du fortelja det til mannen din?

 

Dossa: Dette er herlig! Ja no har du gjort alt du kan! no er det berre å venta! Så glad på dine vegne at du fekk smilefjes, så godt når ein veit at ein har ein real sjanse! :) stor klem!

 

Her går det i kvalme. DAgdrømmer om sjukemelding :) Ha ein fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med middag med venninne Dossa :)

 

Velkommen 2013:) fortell litt om deg og:)

 

Om meg: 23 år fra Vestfold har en datter på 19, forlovet med samboeren min. Vi venter nå barn nr to, jeg er bare 5 uker på vei. Prøvd siden sommeren. :)

 

Da har bilen vår kapitlet, og den som var på service for under en uke siden.....må være noe motorgreier, ikke akkurat det jeg trenger nå! Skal ringe verkstedet i mårra, den står på nærbutikken og må taues:s

 

Håper dere har en fin kveld alle inni bollen:)

 

Hahaha, ja det skulle selvfølgelig stå 19mnd!!! Haha dagen lættis

 

Nå venter jeg foresten på viking...de skal hente bilen og få kjørt den på verkstedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ herregud nÅ ble jeg sÅ utrolig glad Lilleblomst :) :) tÅrene riller og det er bare gledestÅrer :)

Gratulerer sÅ masse snuppa!!!! Dette unner jeg deg virkelig søta, og du skal ikke bli lei deg fordi du klarte det før meg eller andre.

Vi er sÅ glade pÅ dine vegne Lilleblomst :D

 

Metti, Cornflake, jeg og de andre herlige jentene kommer etter sÅ fort vi kan. Det tar litt tid med noen av oss, men jeg tror jeg sier pÅ vegne av alle at vi er kjempe glad for at du er gravid Lilleblomst :)

 

Fikk ikke lest de andre har skrevet, mÅ gjøre det etterpÅ.

MÅtte gratulere deg søta <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lilleblomst, GRATULERER!!!!!:D så stas, nå må vi tro at spiren holder seg på plass!! Lykke til:)

 

Og god morgen alle sammen:)

Lilla: syns du skal få skaffet deg en sykemelding, hvertfall for en liten stund jeg, må ta vare på deg selv vettu! Jeg husker da jeg var gravid sist, da var jeg i praksis å kunne kun være borte 4 dager ila 10 uker...det var helt grusomt!!! Spydde og jobbet om hverandre og var konstant kvalm og måtte stadig tidlig opp å ta buss... Blir jeg sånn dette svangerskapet skal jeg ha sykemelding! Men enn så lenge holder kvalmen seg unna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen *^lilleblomst* Håper at spiren sitter og at avnagerskapet blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk jenter! :)

Skikkeig spent! de siste to nettene våknet etter drømmer om at jeg mister... og løper og sjekker fordi jeg er redd for blødning hele tiden... at tanta kommer likevel eller spotting begynner. har blødd i begge sv.skapene som har endt dårlig...

Mannen min har sett det på meg, (puppene og trøttheten er vel ganske så avslørende) han har jo sett meg gjennom 3 graviditetsstarter allerede... han fikk sms med bildet av testen i dag tidlig :) vi håper veldig begge to nå! ;)

 

I tillegg til pupper som har vært ekstra sensitive siden el, så har jeg hatt noen morgener hvor jeg våkner og ikke får sove videre fordi jeg er uggen/småkvalm... blir først bra når jeg får i meg mat/drikke... smerter i magen på dag 7 (festesmerter?) og murringer og stikkinger de siste dagene, smerter i ryggen (ja er redd, sånn var det for ett år siden også) og våknet på natta med hender som er numne/"sover"... forrige uke var jeg utrolig trøtt og orket ingenting og i går la jeg meg kl 21!

 

Jeg har ikke orket å dele dette tidligere, har vært så sikker før også uten at det har stemt i det hele tatt! I august trodde jeg ikke jeg var gravid en gang... da var det bare luktesansen og metallsmak jeg kjente det på... (disse to er også tilstede nå, men ikke hele tiden som i august)

Syns også det har vært litt vanskelig at jeg har vært inne i nesten akkurat samme syklus som for 1 år siden. den var også på 40 dager, begynte i desember og el langt ute i januar. nå hadde jeg el på dag 26. ifjord hadde jeg ikm 2.feb. iår i dag. Hadde termin 14.oktober i fjord. nå har jeg termin 5.oktober. Grøsser ved tanken på å miste denne gangen, da blir oktober 2012 tøff å takle i tilfelle...

Nei, denne gangen skal det gå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager veldig ego innlegg! ;)

 

Bra dere fikk inn aksjer dossa! ;) krysser fingrene! forresten var siste aksjene vi fikk inn på søndag, el på onsdag, så det er visst mulig! ;)

 

koselig at du, Cornflake, også stikker innom bollen av og til! kjempe bra at du kommer opp i stua! ;) klems

 

Lilla, sykemelding er ikke noe nederlag! det er en fornuftig investering i deg selv og knøttet! :)

 

plopp i bollen igjen!

Klem til alle dere andre også! Dere er virkelig en gjeng flotte jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye Lille blomst og ikke ha dårlig samvittighet... Vi er kjempe glad hver gang noen fisker blir gravide :D

 

Nyt dagen og boblen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse lilleblomst :D Håper virkelig at dette går bra denne gangen :) Får du noe ekstra oppfølging?

 

Lilla: Be om sykemelding hvis du trenger det, det er ikke bra hverken for deg eller spiren at du sliter deg ut.

 

Dossa: Nå er gullegget og superaksjene i møte og de bestemmer seg nok for at det er din tur nå :)

 

Her er vi fortsatt syke..jeg tror jeg er litt bedre, men kunne trengt denne dagen også til å bare ligge på sofan og slumre..Men Leah er hjemme i dag og er skikkelig dårlig i magen, så det blir ikke helt avslappende for mor :P Hun må jo være hjemme i morgen også, men på fredag håper jeg at hun kan gå i barnehagen..hun skal være hjemme på mandag også, så det hadde vært fint om hun fikk lekt litt med andre på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det høres ut som du kunne trenge en god klem Leah *klemme på* Håper dere snart er friske alle sammen :)

Ser at du venter EL da jeg venter på en positiv test *smiler*

Er det ellers bra med deg, du sliter deg ikke ut psykisk av å tenke på tunge ting?

Jeg håper du har rett i at gullegget møter superaksjene ;)

 

Lilla, synes det høres veldig fornuftig ut å be legen om en sykmelding. Du og spiren har godt av det :)

 

Vi skal avspasere idag, så da er jeg ferdig kl 1230 *juhu*

Spurte gullet om han da ville bli med hjem eller være litt på sfo å leke. Var ingen tvil, han ville ikke være med mamma'n sin hjem *ler*

 

Nå får jeg spise litt før siste time begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla, be om en sykemelding! Det hadde jeg gjort.. :) Kommer til å gjøre det fra dag 1 når jeg blir gravid med oppfordring fra kollegaer. Skal sies at jeg ikke kan jobbe der jeg er nå som gravid, og får ingen god tilrettelegging av arb.giver. Ikke at det er så mye å gjøre, for om jeg får tilrettelegging blir det mer belastende for den jeg jobber med på natt....

 

Ta vare på deg selv Lilla og den lille.. Er det som er det viktigste.

 

Leahpudding: God bedring til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk leah! jeg håper virkelig dette går bra!

 

litt vel rastløs i dag, denne uken har hatt litt av en start... Fikk nemlig et jobbtilbud på mandag, og nå positiv test!

Jobben må jeg la gå, siden jeg egentlig er sykemeldt, og nå gravid, så kan jeg ikke hoppe på noe nytt plutselig... men nå vet jeg iallefall at muligheten er der og var velkommen til å ta kontakt igjen :) Kjenner det har blitt litt mye for meg...

 

Har vært oppe nå og malt strøk nr.2 på barnerommet som jeg begynte med for 2 uker siden. Hadde en tanke om at "jeg kan likegodt male det nå, før jeg blir gravid"... har ikke lyst til å holde på mye med sånt mens jeg er på vei, men nå kan det stå og tørke (varmeovn og åpent vindu) så kan taket tas en annen dag :) Har satt livet på vent to ganger før og endt med å miste, denne gangen vil jeg ikke gi opp alt! ;)

 

Forresten, aksjer mange dager før el virker! jeg har også vært helt forberedt på at det ikke gikk denne gangen, søkt jobb, pussa opp, gått masse tur osv. Aku har hjelpt meg, og jeg har tatt masse vitaminer og drukket te som var bra (blandt annet hatt brenneslete i alle andre siden den ikke smaker noe i seg selv. veldig bra for å styrke gravide ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIlle blomst!! Jeg er så utrolig glad på dine vegne..

 

Idag skal jeg opp på kontoret til hjemmesykepleien og levere inn beskymringsmeldingen på naboen, så skal jeg gå å bestille meg en time med massasje! :) Har fått et gavekort av mannen da vi hadde bryllupsdag... Skal bli GODT! :)

 

Er så fint vær her idag, snø, kaldt og sol! PERFEKT! Tenkte å hente Ilyas tidlig i bhg idag, og dra i akebakken. Ta med en grill, pølser og kakao :) Så får ryddingen her hjemme stå til ikveld... Jobb etterpå i natt! BAH!

 

Ha en fin dag gullfisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...