Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Dossa: Begynner 22.45!! Takk..

 

Tigerlise: Vi skal snart ha bilen inn på EU kontroll, og jeg vet det er MANGE mangler. Lekker en del olje på den, og pappa sa det ville koste meg 15.000 å ordne det!!!! BAAH!! Det gruer jeg meg til, og har allerede begynt å legge av penger til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ilyas er forsatt våken. Han sovna i bilen istad på vei til akebakken, så drøyer å legge han litt til. Han er klar for senga, og ligger på gulvet og leker med bilene sine..

 

Han har klagd på vondt i magen, igår og idag innimellom. Masserer han litt på magen, så er det greit. Promper masse, ingen diare og ellers i full form.

 

I morgen er det massasje!!! De hadde en avbestilling, så var heldig med den :) Blir rygg/nakke/skuldre massasje... Gleder meg!! 50 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med massasje :) Jeg fikk gavekort på spa av mannen i julegave, men er usikker på om det er greit når man er gravid? Har så lyst på litt deilig egenpleie... Kan vel bare spørre, regner med de har god greie på sånt :)

 

Huff, kjedelig med store bilregninger, ja! Håper faren din tok feil og at det ikke koster så mye.

 

Jeg spurte Anton om han ville ha en liten bror eller søster, men DET var han lite interessert i *ler*. "Nei, æ vil itj!" Klar tale :D

 

God bedring med Ilyas. Luft i magen er ikke noe godt. Anton slet med det de første 10 mnd, så har stor respekt for den type plager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter :)

 

Må bare smile av at enda en "sliter"-gullfisk er på tjukka ;) Kan tenke meg at du har hatt litt av en dag lilleblomst :D

 

Nå er Leah i seng og sovna! Hun er fortsatt dårlig i magen, måtte opp igjen i full fart etter at hun hadde lagt seg..trodde hun tissa pga lyden fra do, men neida..det bare rant ut av henne :( Håper hun slipper å stå opp flere ganger i natt, men har lagt et tisselaken i senga sånn i tilfelle hun ikke våkner av det!

 

Jeg laget kyllingsuppe til middag i dag, og etter å ha spist det så føler jeg meg mye bedre :) Har ikke spist så mye siden søndag, mest bare drukket solbærtoddy..men nå er matlysten på vei tilbake, desverre..har bare lyst på salt og fet mat :P Og svigermor kom innom med godteri til oss, klarte heldigvis bare å spise et par biter av det, men likevel..er jo bare onsdag ;)

 

Ser ikke helt for meg at jeg får vasket huset i morgen, det ligger leker OVERALT, og hun har prosjekter og får hetta om jeg rører noe..så mulig jeg må vente til hun ikke er hjemme, mye lettere når man slipper å krangle med noen mens man rydder :P

 

åh, biler som må fikses er så utrolig kjipt! Vår skal på service pluss at det var ete ller annet som holder på å ryke nå, så vi ser vel på ca 10 000 kr tilsammen som må fikses før mars..aner ikke hvor de pengene skal komme fra :unsure: Er jo lov å håpe at vikinglottoen går inn i kveld..i alle fall noen av tallene så vi får et par tusen..hadde vært fint :lol:

 

å der datt jeg plopp i bollen, satt jo akkurat å tenkte på noe jeg skulle huske å kommentere..men det forsvant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verpesyk: Føler virkelig med deg som har fått den idiot-tanta i dag :( Leah har mast om småsøsken i 1 år nå, og i det siste har hun begynt å bli litt "anklagende"..Hvorfor får ikke vi baby? Du har jo sagt at vi også skal prøve å få baby? Den og den har jo baby, hvorfor får ikke du det?? Osv osv..Syns det blir ekstra tris at vi ikke får det til da.

 

Hun er jo bare 4 år og har jo ingen forutsetning for å forstå dette, men hun har spurt en del om hvordan det skjer og jeg har svart ærlig, men enkelt på det. Til slutt da jeg fikk mensen nå sist og hun var så sint på meg fordi vi ikke har baby så valgte jeg å forklare litt rundt det at det er veldig vanskelig å få det til..Fortalte også at legen jeg skulle snakke med den dagen (hun var bekymret siden hun overhørte meg si til sambo at jeg måtte husek legen) skulle sjekke om det gikk ann for en baby og bo i magen min. Så nå vet hun at vi prøver å få en baby og at det går ann for en baby å bo i magen min, men at det kan bli vanskelig og at det kan ta lang tid :P Ikke helt det man vil måtte snakke med sin 4-åring om, men tror hun skjønte det og ikke kommer til å mase sånn på meg :rolleyes:

 

Prøver å få tak i sambo for litt aksjelegging her, men får ikke tak i han :huh::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Verpesyk: Så flott at mannen er med. MAsse lykke til, håpar de finn at alt er vel, og ikkje minst at du blir gravid snart!

 

Dossa- dette blir så spanande emd deg, om du er befrukta :)

 

Så kjekt med babyrom! Me har et rom også så me skulle ha byrja på, men me skal utsetja det litt.

 

Ser det e rmykje som er skrive, og eg ahr lese alt, men er så trøtt, så får ikkj ekommentert alt, men bryr meg om deko jenter! Eg har hatt god støtte av deko i det siste, og de har hatt større innvirkning på me genn de veit- så tusen takk: I dag tok eg mot til meg og fortalte sjefen min at eg er gansek så utmatta. Ho veit jo om graviditeten, og også om tyngden for meg i dette me at me har mista. ho fekk og vite det den dagen eg for på ultralyd etter blødning denen gongen. Eg sa til ho i dag at eg syns dette var så vanskeleg, men at det kunne komma til å koma ei sjukemelding. Eg byrja sjølvsagt å grina. Eg grin av alt graviditetsgreier :) Ho var heilt fantastisk, sa masse fint om at ho visste koss min arbeidsmoral var, og at ho håpte at eg visste no etterkvart at ho visste at eg ikkje ville vera heime utan grunn. Og at ho ikkj eønska at eg skulle slita meg ut og på på nokon smell. Så ho oppfordra nesten til heile sjukemeldinga. Eg spurte om det var ok om eg tok ei egenmelding i morgon og ordnar med sjukemelding når eg snakkar med gyn, og eg måte berre gjera det som var best for meg sa ho. Så no er eg så lykkelig over at eg skal sleppa å pressa meg slik. Har sove middag i to timar i dag, for no gjer det ikkje så mykje om eg ikkje sovnar tidleg i kveld. Kasta opp med ein gong eg kom heim i dag, og då var det ekstra godt å stå der på badet og vite at i morogn er det FRI! Takk for hjelpa jenter! Eg trengte å høra dekas "velsignelse" på ei sjukemelding. Las forresten på 1. trimester om ei som mista i ma no i veke 9 etter ukentlig oppfølging. Då hadde ho fått samme beskejd som meg før det hendte at sjansen for abort er nesten ikkej tilstade. Så no vart eg redd igjen. Lengtar ut av første trimester og inn i andre!!

 

ønsker alle ein fin kveld, dei som skal slappa av og dei som skal rydda leiker og diverse :) Biler på reparasjon er noko drit ja!LEah: Det kaller eg god svigermor- som kjem med godteri! :)

 

Stor klem frå meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LEah: Høyres ut som du har hatt ein god samtale med jenta di, at du fekk forkalrt veldig fint. Så godt. no håpar eg det kjem baby i magen din snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har bil trøbbel skjønner jeg...jeg vet ikke hvor mye penger vi har brukt på denne bilen dette halve året, med det siste nå så er det hvertfall oppe i 20.000!! Ikke stas i det hele tatt....men sånn er det, har ikke hatt no særlig trøbbel med den før nå, den er såpass ny at det er vanskelig å skru på den selv..er ikke som de gamle bilene der man kunne bytte og skru på alt selv:s men sånn er det å ha bil:)

 

Tigerlise: jeg vil tro at det går helt fint å være på spa selvom man er gravid, mulig det er noe man må holde Seg unna men det tror jeg behandlerne har god peiling på! Jeg og sambo skal jo på spa om tre uker:):):)

Datt rett i bollen, er sliten:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla koselig å høre fra deg, du støtter mange her innleide også, så vi tenker på deg og er glade i deg også:) er så glad for at vi støtter hverandre her inne:):)

Så fint at du fikk sykemelding, det trenger du vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tessy! :) Tigerlise ang sPA: Du kan bada i vanleg basseng. Kan ikkje vera i badstu eller i boblebad= viktig. Den som masserer deg må vite at du er gravid. Dei kan ikkje bruka kva som helst olje på deg. lavendel er ok. OG du skal vel etterkvart ikkje ligga så lenge på magen, men veit ikkje frå kor tid. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla: Så bra å høre at du har sjefens velsignelse til en sykemelding :) Da blir det tid til å tenke kun på deg selv og spiren :) Prøv å unngå å være så mye inne på 1.tri og lese om alt som kan gå galt, tror ikke det hjelper deg når du fra før av er redd for å miste :)

 

Tigerlise: Hvis du gir beskjed til spa-et om at du er gravid så vet de akkurat hva du kan og ikke kan gjøre der :) Jeg var på gravid-spa da jeg gikk med Leah, 7 mnd på vei da..men likevel, de visste hva som kunne og ikke kunne gjøres :) I Tyrkia på tyrkisk bad ga jeg også beskjed til den (nakne nesten) mannen om at jeg var bittelitt gravid og han lot være å massere magen og korsryggen, bare strøk på forsiktig :P Mistet jo da, men det hadde absolutt ingenting med spa å gjøre :)

 

Fikk besøk av samboern her, så nå er de første aksjene lagt..nesten 2 uker siden sist og det ble en skikkelig kjappis, så nå blør jeg litt og går som en cowboy :lol: (Herregud, alt jeg finner på å dele med dere stakkars uskyldige jenter) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla, godt å lese at du tar vare på deg sjøl og din lille spire :) en sykmelding vil gjøre deg godt vennen *smiler*

Skjønner godt at du er sliten om dagen, håper det blir bedre etterhvert som ukene går vennen :)

 

Leah, for en flott samtale du hadde med jenta di :)

Bare vent for snart kan du fortelle jenta di den store nyheten om at ho skal bli storesøster *smiler* ;)

 

Mannen laget biff til middag idag *nam* Han er så snill, lager ofte mat, hjelper til med hus og ungene :) er så glad i mannen min <3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå Leah ;) Digger alt du deler med oss, du virker den den flotte jenta *smiler* Flott at aksjelegginga har begynt ;) NÅ må gullegget ditt ta godt imot svømmerne *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig mann du har Dossa :D

 

Ja nå skal jeg befruktes! Håper el kommer litt tidligere enn sist, så vi ikke går lei før den kommer :P Men flott å være tilbake i aksjelegginga ;)

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på, kyllingsuppe og nesespray har helt kurert meg og jeg føler meg slett ikke trøtt og sliten lenger :D

Endret av LeahpuddingogMammapudding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha Leah!! Liker at du deler alt med oss her, da åpner du veien for oss andre (spes meg) til å dele også, uten å føle meg rar! :) Bra at aksjene er lagt og at du har fått snakket med Leah, tror det er bra at vi forklarer barna hvordan ting fungerer, på deres nivå, istedet for å si ja/nei, fordi det er sånn!

 

Lilla: Så bra du fikk snakket med sjefen din. Det gjør nok godt for deg og kunne slappe av med god samvittighet når du har "klar signal" fra henne! :)

 

Jeg fikk sovet 1,5 time nå. Sovna med Ilyas, jeg sovna sikkert før han også. Våkna av at mannen kom hjem og ikke kom seg inn da jeg hadde låst døra, haha! Hadde skikkelig stikkinger i den ene puppen, og hååååper det er et tegn på spire. Har ikke noe konstant vondt i puppene. Hadde sånne stikkinger i natt også, at jeg våknet, akkurat som det er kniver som stikker i puppen... Hmm! Aldri opplevd sånn før + murringer nede i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at aksjonæren kom innom en tur, Leah ;) Tror det var veldig lurt av deg å snakke med Lille-Leah, barna skjønner nok mer enn vi tror, og de tar ting så mye greiere når de faktisk får en god forklaring. Barn som har hørt om "blomstene og biene" sitter ikke og fniser av alt som har med forplantning å gjøre. Håper jeg også klarer å bli en mor som forklarer ting på en ok måte til barna mine.

 

Verpesyk, æsj at tanta kom igjen! *Gå vekk med seg!*

 

Lilla, så utrolig bra at det ordner seg med fri fra jobben :) Du holdt jo på å slite deg aldeles ut, stakkar <3 Håper alt blir lettere for deg nå, skal se det gjør godt med noen rolige dager. Jeg har gradert sykmelding. Jobber ganske mye likevel, men kommer ofte en time senere enn vanlig. Uansett godt å vite at jeg har muligheten uten å få dårlig samvittighet :)

 

Takk for alle gode tips ang. spa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Renate :) Håper det er et godt tegn :) Så bra du fikk sove litt da, var sikkert deilig!

 

Jeg vurderer å gå å legge meg, men kommer jo bare til å ligge å vri meg å tenke på alt mulig som jeg ikke bør tenke på..så kanskje jeg bare skal drøye det litt til..så jeg blir trøtt og sovner raskt..Har gjort meg klar i alle fall, så hvisLleah roper på meg så går jeg og legger meg sammen med henne!

 

Bra dere ikke syns det blir oversharing fra min side ;)

Syns det er så gøy å ha noen å fortelle alt til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: Ja, tror også barna kan ha godt av å få forklart ting på en måte som passer deres fatteevne :) Har faktisk hatt den blomstene og bie-praten med henne 2 ganger, første gangen var for ca 1 år siden da hun begynte å mase om baby etter at det var et par i barnehagen som skulle ha småsøsken..men nå for en stund siden spurte hun igjen, og da husket hun ikke alt jeg hadde forklart før..så måtte til pers igjen :P Men hun svarer jo bare med ok, eller oppfølgingsspørsmål..så det har blitt helt greie samtaler ut av det..var litt redd hun skulle syns det var ekkelt eller noe :)

 

Deilig å ha muligheten til å komme litt sent på jobb eller gå litt tidligere hvis du er møkksliten en dag, tror bare det å ha muligheten hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Gratulerer lilleblomst med positiv test :) Du trenger ikke å være redd å dele med oss at du er gravid, sånn er det jo bare, jeg må nok bare leve med at folk blir gravid her i bollen og at det blir snakk om symptomer osv. Tåler jeg ikke å høre det, er det jo bare å melde meg ut. Kanskje jeg skal starte en ny tråd "Vi som aldri får det til"

 

Lykke til med aksjelegging Leah ;)

 

Verpesyk: Huff, den ekle tr er her igjen altså!? Dette liker vi ikke :( Bra at mannen din vil gå til legen, godt å bare få sjekke det ut. Lykke til snuppa.

 

Jeg fikk brav fra St.Olav i dag ang kikkhulloperasjon. Jeg er ikke prioritert og vil da bli satt på venteliste. Så gudene vet når det blir min tur...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: Så kjipt å bli satt på venteliste da :( Hadde du i det minste fått en dato liksom! Krysser likevel fingrene for at det ikke blir så lang ventetid!! Men hvordan er det egentlig? Er det muligheter for at dere kan få det til uten hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling, har lest gjennom journalen min mange ganger og finner igrunnen ikke noe feil med meg bortsett fra manglende venstre eggstokk og derfor kikkhulloperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt Tessy!!!

 

Leahpudding: Jeg synes også det er morsomt å ha noen å fortelle alt til. Er liksom så greit her, er ikke ekkelt med slim, EL, vondter her og der etc etc. Er så naturlig :)

 

Nå er jeg på jobben! Ikke noe å juble over, men penger trenger vi! To av de som jobbet ikveld er 50% sykemeldt, og jeg skjønner dem godt. Og de hadde ingen dårlig samvittighet for det.. Noe jeg unner dem. Er slitsomt på jobb her nå. Til og med ekstravaktene jobber fullt for tiden. Helt utrolig at EN bruker kan slite ut Så mange. Og at ikke kommunen tar tak - er nemlig mitt 3. arbeidssted hvor det er sånn her utagering. (2 ufrivillige - hadde jeg visst at det var utagering hadde jeg takket nei til jobben og blitt i Oslo med pendligen, og det var jeg lei.) Nå gleder jeg meg til sommeren og de nye boligene er klare, skal søke meg opp dit og håpe at det blir andre boller der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha Leah del i vei :) bra at vi får ut alle tankene våre her skulle man sagt alt det vi deler her til andre rundt oss så hadde vi nok blitt hentet av folk med hvite frakter :) *ler*

Renate så godt å sove litt før nattevakt selv vi ugler trenger skjønnhetssøvn :) he he

Dossa så heldig du er som har en mann som kokkelerer :) nam nam :)

Hos oss ble det ingen aksjer i dag kjenner at denne spottingen tar litt piffen ut av meg pluss hodevondter:( har jo fortsatt neg el test så er vel ingen krise :) kose på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...