Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Oj, her har det virkelig skjedd mye, men når man skrur av lyset og finner senga i 20 tiden, så er det jo mye som kan skje enda! Fant ut at det var i tidligste laget å legge seg (sovnet i 21tiden) men var så utrolig trøtt! våknet en del ganger og lurt på om det var morgen! Skal holde lengre i kveld!

 

Cornflake! du får det til vet du! og har du ikke en eggleder til da?? vi har jo alle 2!;) Har du prøvd akupunktur? Jeg har hatt stor nytte av det. kjent eggløsninga bedre og fått kortere syklus og kortere antall blødningsdager... og tenkte virkelig ikke på å bli gravid denne gangen! :)

Hvis du maser litt på legen din/sier at denne ventetiden gjør deg deprimert ++ (må legge på litt for å presse de) så kan det jo hende du kan få påskyndet lapraskopien.

 

Skjønner nå at jeg skal være veldig takknemlig for alt mannen kan fikse selv! Han reparerer bilene, fresen og sitteklipper uten at det koster mer enn delene (er jo mange ganger arbeidet som koster) Til sommern skal vi bygge garasje med 3 porter og den ene skal være til verksted med bukk og alt...

 

Heldige du dossa, som har en mann som fikser så mye! Jeg har det på samme viset, litt lite hjelp med klesvasken, men alt annet ordner han med :)

 

Takk for støtten jenter! jeg prøver å bare glede meg over graviditeten, men kjenner på redselen for å miste!

Lilla, vi får ha en egen skravletråd på 1.tri og holde oss unna alle "ånei, blødninger, jeg tror dette går galt" trådene!

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen jenter :)

 

En ny dag og vi nærmer oss helga og jeg en dag nærmere IKM *juhu* Det er så deilig å kjenne at jeg har en indre ro, jeg stresser ikke disse DPO dagene, men de går da utrolig sakte da *ler*

Hadde vært utrolig om jeg kunne få en positiv test denne dagen, men gjør jeg ikke det så var det ikke ment å få en spire.

Da klarer jeg det sikkert i neste runde *smiler* :)

Jeg gir ikke opp, før eller seinere blir det min tur :D

 

Cornflake, jeg blir så glad for hver gang jeg ser nicket ditt i bollen *smiler* Men samtidig så blir jeg lei meg sammen med deg.

Jeg skjønner du har det tungt vennen, skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg <3

Gå til legen din og klag++++ slik at du får den timen raskere. Er lov å prøve seg vennen :)

 

Nå har jeg kommet meg på jobb.

Har fri de to første timene og da må jeg jobbe så jeg får ferdig planene for neste uke *smiler*

 

Lilleblomst, har full forståelse for at du er redd for at noe galt skal skje. Men kjære deg, det skal det ikke, for denne spiren skal klore seg godt fast og komme når den er klar :D

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

 

Jeg har forlatt Gullfiskbollen på Facebook nå. Bruker Facebook aktivt i jobbsammenheng, og har merket lenge at det blir distraherende når det hele tiden dukker opp gravidrelaterte ting der som jeg skal prøve å ikke tenke så mye på. Håper dere har forståelse for det :)

 

Kvelden i går var tung, og det ble en del tårer i armkroken til mannen min og mye magesmerter fra den dumme tanta. Hadde en litt ekkel opplevelse da jeg skulle snyte meg etter å ha grått endel, da da plutselig fosset blod ut av nesen min. Kan ikke huske å ha blødd neseblod før, og aldri så mye. Godt å ha helsepersonell i huset som kunne betrygge med at det ikke var farlig..

 

Det hjelper heller ikke på å ha en gravid venninne som er blottet for sosiale antenner, og som til og med ringer på jobbtelefonen i arbeidstiden for å fortelle om hvor kvalm hun er i svangerskapet. For meg så blir det som å klage til å blind over at det er ubehagelig å gå med lesebriller. .menmen.. er nok litt ekstra hårsår nå, det gjør ikke ting bedre.

 

Idag er det en ny dag, jeg har et skikkelig arbeidspress på jobb nå, og kan ikke legge meg ned for å deppe. Livet må bare gå sin gang, selv om det er tøft akkurat nå. Vet heldigvis at det blir bedre, og ser frem til å snakke med legen.

 

Søte Cornflake, venteliste? Er enig med lilleblomst at du skal prøve å megle litt på det vedtaket der. Det er tøft nok å få beskjed om at noe er galt, for så å få beskjed om å stå på venteliste etterpå. Men som lilleblomst sier så kan dere jo få det til på naturmetoden også. Tigerlise sin historie holder meg oppe i tunge stunder;

5 år med prøving, og så et perfekt resultat!

 

Leah, hvordan er formen din, og mini sin?

 

Lilleblomst: Stell godt meg deg selv og den lille spiren. Jeg har på følelsen at dette går bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Verpesjuk :)

Vil bare sende deg en god klem og si at jeg tenker på deg vennen. Jeg skjønner deg veldig godt at alt virker tungt og trist nå, men vi må bare ha tros på at det en gang vil bli din :)

Har full forståelse for at du har meldt deg ut vennen, håper du kommer tilbake, for du vil bli savnet snuppa <3

Jeg håper du får en knall fin feiring på søndag :D

 

 

Leah, hvordan er formen din og mini sin idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter:)

Verpesyk, så leit at du har det så tøfft for tiden:( håper du kommer deg snart og at spira sitter, samme for deg Dossa, alle fortjener det så inderlig!!!! Kan ikke få sakt det nok!

 

I dag har Simone hjemmedag fra bhg, vi har nå bakt rundstykker på mårran som står til heving, 23 stk ble det!!! Jeg får formiddagsbesøk av ei venninne. Hun har mistet spiren sin 3!! Ganger på rad, og jeg syns det er så trist, er det noen jeg unner av mine nære så er det henne, nå er jo jeg blitt gravid igjen og vet nesten ikke hvordan jeg skal fortelle det til henne. Men samtidig er vi åpne om alt. Jeg ser an situasjonen og hvis hun spør skal jeg sare ærlig. Men det er ikke lett!

 

Hvordan er formen lille blomst?

 

Tigerlise: 10 uker i dag!!! Hurra for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Uff, stakkars Leah som måtte stå opp med mamman fra helvette i dag :( Hun vekket meg brått og brutalt og jeg var så sinnsykt trøtt. I tillegg kunne jeg ikke snakke fordi halsen var helt tørr og vond, og hun spurte en trillion spørsmål og ble irritert når jeg ikke klarte svare..og så hadde hun vondt i sin hals og ble sint på meg pga det. Så da jeg satt på do for å tisse, gjespet og leppa sprakk i munnvika og måtte pusse nesen som resulterte i neseblod, og ville egentlig bare være i fred så står hun og hunden rundt meg og skralver og hunden hopper og jeg ble så sint :( Kjeftet på bikkja og Leah :( Har sagt unnskyld da og forklart hvorfor jeg ble så sinna, så vi er venner igjen nå..men jeg er fortsatt skikkelig sur og utålmodig i dag, så svarer meget kort på alt og er ikke helt snill mamma føler jeg!

 

Men vi har i alle fall bakt rosa jordbærmuffins som svigermor hadde med i går, det er Leah storfornøyd med :wub:

 

verpesyk: Sender deg en god klem!

 

Cornflake: Hvis du har en eggstokk som funker så skulle det vel ikke være noe i veien for at dere kan få det til på egen hånd, krysser fingrene for det jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er ok hos meg, sovet kjempelenge, veldig våken i 1 time og så er jeg stup trøtt igjen... sukk... men liker at ikke noe blodspor/spotting/festeblødning eller noe har meldt seg. blendahvit er best! ;)

 

sjekket opp notatene mine fra spåing i september... og dobbeltsjekket noen og sjekket noen på nytt...

 

Cornflake, jeg vet du syns det var lenge til da, men håper du vil like å bli mint på spådommen min fra september: Gravid i mars 2012, baby desember, totalt 3 barn...

 

Dossa: jeg fikk opp januar/februar på deg sist, fødsel i oktober. litt usikker på om den sitter nå, for nå får jeg opp full klaff på dobbelt pergoforsøk (sorry at jeg ikke får opp denne mnd) Har fremdeles Gutt og jente følelse, iallefall 5 barn totalt... heller mot tvillinger ;) uansett tror jeg det er nært!

 

Happy: det står jente august 2012 hos meg, men du har vel termin i juli eller noe? får håpe kjønn er riktig da ;) Hadde vært gøy om det klaffet halvveis!

 

Metti, pendelen svinger veldig positivt når jeg spør om eskimoene dine, Nå er det mange tvillingspådommer rundt om kring, men jeg kan ikke hjelpe for hva pendelen gjør. Ja på begge to iallefall :)

 

Men Dossa, du burde nesten prøve deg med spådommer, du hadde iallefall rett ang meg! (ikke lengesiden du skrev at jeg ble første nestemann med positiv test i bollen!) Du hadde rett ang spøkefuglen i bollen da alle innlegg ble signert med anonym også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: stemte jo med sist graviditet, da mente jeg det var lillebror som kom. denne gangen får jeg opp lillesøster... blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dossa..Da skal du bare sette i gang å spå ;) Du kan få lov å begynne med meg om du vil..knis :D

 

Kanskje det blir tvillinger på Dossa når hun skal på dobbel pergo, det blir vel i løpet av februar det? Så ikke såååå lenge til :)

 

Og Cornflake skal få sine 3 barn, den første snaaaart :)

 

Tvillinger på Metti må jo bare bety at eskimoene klamrer seg fast, og det er vel bare et par uker til de skal settes inn? Hvordan går det foresten Metti? Fått TR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at jeg gjør dette bare for morroskyld da, hvis dere velger å ikke ha sex den mnd, så blir dere ikke gravide bare fordi jeg har sagt det. Det finnes noe som heter fri vilje også ;)

Stress kan også påvirke...

 

Jeg har selv et eksempel fra i fjord, da hadde "alle" spåjentene sagt at mai var mnd for meg. så jeg håpet jo veldig på det selv også. endte med at kroppen satte en stopper for dette ved at jeg fikk soppinfeksjon akkurat el uka og ikke kunne legge inn aksjer idetheletatt! Kroppen og naturen ordner opp! Derfor vi må stresse ned og unngå alt mas og jag om å bli gravide! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om Happy har termin tidlig eller sent i juli? Er det sent så er det jo ikke helt utenkelig at hun går over i august før babyen kommer :)

 

Her er vi fortsatt sure på hverandre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da leah! ikke noe særlig å være sure, men jeg kjenner til det! Vi er jo også mye alene og sliter med at vi krangler litt... lillemor er kjemepesta og jeg syns ikke ho alltid skal ha vilja si... men det resulterer i at det høres ut som skikkelig krangling av og til.

Hun er selfølgelig ikke såååå sint og sta når pappa er hjemme! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at jeg har spådd 3 barn totalt på deg leah. Gutt neste gang og så en jente til :)

får dette opp nå også. tror du skal rekke å få en 2012 baby :) Neste syklus kommer veldig sterkt. iallefall at du rekker å få babyen dette året! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten spådd fødsel i oktober på meg selv! (så det nå) jente. Gutt i 2014/15 hvis vi vil ha en til! Hehe, blir spennende å se! :)

 

(jada, henger alt for mye her inne, har ikke noe å finne på! Orker ikke rydde -det er bare litt leker, får heldigvis besøk snart, så da kan det være gullfiskbolle igjen, istedenfor Lilleblomst sin bolle! haha :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleblomst, jeg liker spådommen din veldig godt :) Skulle det bli bom nå så begynner jeg med dobbel pergo i midten av februar og det er jo ikke lenge til det *smiler*

Artig at du får en tvillingfølelse på meg, gøy om det stemte ;)

 

Var nok bare en magefølelse jeg hadde, men så artig at du ble første mann ut med en positiv test i bollen Lilleblomst :)

Leah, jeg har en god følelse av at det ikke vil ta lang tid før du kan juble *smiler*

 

Jeg er nok ingen spådame, bare en magefølelse og litt flaks vel ;)

Men hadde vært gøy å prøve med pendel eller kort.

Lilleblomst, hvor kjøpes utstyret og hvordan lærer man det?

 

10 min att av pausa. Får spise litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen spådame jeg heller altså, bare prøver ting for morroskyld. pendel kan alle begynne med, bare å finne et smykke med litt tungt anheng og se om det "svarer" deg. Gjerne gullkjede/anheng tror jeg, men spiller ingen rolle.

Jeg begynte også med smykke, kjøpte pendel på alternativmesse som jeg var på i januar i fjord. kjøpte også gudinnekort der (gudinneveiledning orakelkort) norsk utgivelse. De er kjempe artige å tulle litt med! kan faktisk få opp humøret og sove bedre av å trekke et "dagens kort" det står stort sett alltid noe som "treffer".

 

Hvis noen vil prøve seg med pendel så er det bare å finne et egnet smykke, holde det foran seg og "spørre" spørsmål. min pendele samarbeider best hvis jeg holder en vennlig og høflig tone (ja helt seriøst! vet jeg høres gal ut nå, men) Feks si takk når man har fått svar osv.. Til å begynne med er det best å øve med litt lette ting. først spørre "kan du gi meg et ja", og vente til pendelen har beveget seg. min går frem og tilbake på ja (vekk fra meg) på nei går min sideveis (frem og tilbake langs meg) sirkel er kanskje. Jeg dobbeltsjekker svarene ved å stille det på motsatt vis, sånn at når den da svarer motsatt så vet jeg at den er enig med seg selv...

prøv med ting du vet først (feks heter sønnen min.... el.likn) så ser man om man har funnet en pendel som fungerer. så kan man spørre ting man ikke vet. men da må man holde egne "tror" og oppfatninger utenfor! pendelen blir lett påvirket av tankene dine! ;) jeg prøver å meditere før jeg sitter med pendelen, så ikke mine tanker skal påvirke resultatet. Dobbeltsjekkingen gjør også at jeg føler jeg kan stole (iallefall til en viss grad) på svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅh, sÅ spennende med litt oppdatering av spÅdommene dine, Lilleblomst!!! Er sÅÅÅ spent pÅ hvilket kjønn vi fÅr denne gangen. Blir kjempeglad uansett hva som kommer, men spennende er det uansett :D Om du har litt ekstra med tid kan du jo gjerne se om spiren holder seg de siste 30 ukene ogsÅ? Var jo masse fine spÅdommer her som kan resultere i en skikkelig glad-bolle i tiden framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt å høre spådommene dine !!! Håper virkelig du har rett men vêt ikkje om eg får lov å sette inn begge eskimoene mine... Tar i mot tvillinger eg :)

 

Når det gjelde tanta så trodde eg hu kom i dag når eg fikk litt mer blodaktig spotting i går. Men nå e det tilbake til vanlig spotting.... Blir litt frustrert kan du sei.. Dag 36 arg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleblomst: Det er jo bare gøy med spådommer :) Blir spennende å se om du får rett på noen av oss :) Hadde vært gøy med masse positive tester i bollen framover!

 

Metti: Selv om du ikke får sette inn begge eskimoene så kan det jo bli tvillinger likevel, eneggede da ;) Uansett hadde det vært kjempegøy om du får positiv test om et par uker :) Hvis du ikke er gravid nå så kan nå den der tanta bare komme, ikke drive å tulle med deg sånn! Men det er jo så typisk, når man vil hun skal komme så lar hun være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så spennende ut Lilleblomst :)

Frister å prøve seg litt *smiler*

Men jeg har ingen tung gull anheng, kan man bruke hva som helst?

 

Da har jeg et møte snart, og etterpå skal jeg sitte på jobben og jobbe litt. Snuppa skal bli med sin bestis fra barnehagen hjem også skal hennes mor kjøre dem på turninga.

Gullet og vesla skal svigermor hente så jeg kan jobbe uforstyrra :)

Bare skravle litt med dere også da *knis* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

blander meg inn her igjen. var tidligere *HåperPåBabyIMagenEnDag* og *MammaTStjerneskudd<3 1.8.12*

vi har nå prøvd å få baby i 1 år og 8 mnd, og ble endelig gravid for 2 mnd'er siden, men mistet den på bursdagen min av alle dager, var 4+5 på vei.

så no er jeg tilbake og prøver igjen. tok bare litt tid, for måtte komme over den tunge perioden, og tanken på å logge seg på å seg på "din side" hvor langt på vei jeg var og slikt, så ble det ny profil i stedet.

gratulerer til alle dere som er blitt gravide - gudne skal vite det var en herlig periode :) kos dere masse !!

og til alle som prøver, det blir en dag :) eller det alle sier til meg; "det blir med tiden" - litt frustrerende å høre på, men ... kanskje det ligger noe i det .... men venter her og håper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Syns du skal prøve deg med pendel du også :D

 

Nå har jeg og Leah vasket huset, hun var veldig flink å hjelpe til, gikk rundt med tua og tørket støv og vasket trappa og greier :wub:

 

Og humøret mitt ble mye bedre etter at det går ann å se gulvet igjen, nå er det ryddig og rent rundt meg, og det hjalp veldig på humøret :) Så sank vi begge sammen på sofan en stund etterpå, kjempedeilig å bare ligge der..hadde det helt stille i ca 5 minutter. Og nå koser vi oss med deilige rosa muffins :D

 

Fikk nytt avslag på en jobb i dag, men det var velidg forventet siden jeg ikke har hørt et pip fra de siden jeg sendte søknaden for over 2 mnd siden :/

 

Nå skal jeg gjøre et forsøk på å vekke samboern..prøvde for en time siden, men har fortsatt ikke hørt livstegn der oppe fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilie: Åh, sÅ trist Å miste pÅ bursdagen sin da :( Har selv mistet 2 ganger, begge ca 6 uker pÅ vei. HÅper du lykkes snart igjen og at det holder hele veien til mÅl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilie, så trist å lese at du har mistet også på bursdagen din :(

Sender deg en god klem :) Det blir din tur igjen, vi må bare ha tålmodighet sjøl om det til tider er tungt og vanskelig.

Håper du snart kan juble ;)

 

Leah, så bra at dere er venner igjen og fått vaska litt hus.

Det hjelper alltid på mitt humør at det er ryddig rundt meg, gud som jeg hater masse rot og støv *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...