Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

spennende metti! Kroppen gjør mye rart!

Jeg håper dossa er synsk! ;) For da er de små raritetene, med min kropp, de siste dagen velbegrunnet! ;) desverre tviler jeg stort på treff, siden jeg har hatt så mange forskjellige symptomer i mnder som ikke det har vært treff...

Endret av *lille blomst*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Tåler detaljer jeg. Og apropos detaljer, har du sjekket tappen? :D

 

Her i huset begynner vi å bli friske nå. Snuppa er feberfri og spiste nettopp en stor porsjon av mammas hjemmelagde blomkål- og brokkolisuppe. Imorgen skal jeg spille fotball og innebandy sammen med noen kollegaer. Det blir gøy! Er litt spent på kondisen, og frykter at jeg fort kan pådra meg en liten idrettsskade, men gøy blir det nok uansett! Nå ser jeg 4-stjerners middag. Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen smertene er absolutt til stede og neg g test... Har sjekket tappen og men den var ikke klar i sin tale. Pleie merke godt når den er åpen men følte ikke den var like åpen denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. . Du er vel ikke noe annet å gjøre enn å smøre seg med denne tålmodighetskremen som flere av oss abonnerer på. Du får holde oss oppdatert!

 

En hel uke til IKM her. Tiden går SAKTE. . Men i helgen skal jeg sysselsette meg med oppussing av yttergangen hjemme. Har funnet noen kule knagger og oppbevaringsmøbler og skal nå prøve å finne en fin farge. Mannen har fått bestemme alt utstyret til den nye bilen, så nå får jeg frie tøyler til å innrede gangen. Tror jeg må kjøpe meg et interiørblad i helgen :) Noen som har noen gode tips i forhold til å spare plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med oppussing verpesyk!! Alltid gøy å kunne velge fritt:):) har dessverre ingen oppbevarings tips da..kunne sårt trenge det selv!!

 

Metti...jeg synes dette er veldig spennende! Jeg merket det på suppen at jeg var gravid nå..den er liksom ikke helt lukket, men mer enn vanlig...akkurat som den er litt mindre på en måte...

 

Håper det er deres tur nå jenter!!!

 

Jeg fortalte til ei venninne i dag, klarte ikke la være. Hun er selv gravid med termin i mai og hun vet jo at vi prøver så hun ble veldig glad:) hvis dette går bra så blir det bare fire mnd mellom ungene!! Det er syv mnd mellom våre andre barn, så det er også stas:)

 

Jeg har vært flink å vært på trening i dag også....kjenner jeg er sliten og trøtt nå, men har i hvertfall god samvittighet. Hehe

 

Håper alle har en fin kveld, i morgen er det helg jenter:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. . Du er vel ikke noe annet å gjøre enn å smøre seg med denne tålmodighetskremen som flere av oss abonnerer på. Du får holde oss oppdatert!

 

En hel uke til IKM her. Tiden går SAKTE. . Men i helgen skal jeg sysselsette meg med oppussing av yttergangen hjemme. Har funnet noen kule knagger og oppbevaringsmøbler og skal nå prøve å finne en fin farge. Mannen har fått bestemme alt utstyret til den nye bilen, så nå får jeg frie tøyler til å innrede gangen. Tror jeg må kjøpe meg et interiørblad i helgen :) Noen som har noen gode tips i forhold til å spare plass?

Jepp:) bygg i høyden! Man bruker jo ikke den plassen til noe annet likevel, så:) Nå vet jeg ikke hvordan gangen deres er, eller hvor stor den er.. men mitt råd er å ha ett eller to skap fra gulv til tak (bygg oppover med Ikea) på hver sin ytterkant på samme vegg. Mellom skapene kan du kjøpe Ikea kjøkkenskuffer, f.eks. to i høyden slik at du får en sittebenk med masse oppbevaring under.

Fordi du vil absolutt ha et sted å legge nøkler, mobil , beskjed-lapper osv så kan du kan en hylle på veggen over sittebenken og mellom skapene, Pass bare på at den høyeste i familien får god plass under hylla når personen sitter på sittebenken. Hvis du strekker hylla fra skap til skap, så får du utnyttet plassen best:) Du kan jo fin ha et speil over hylla igjen og helt opp mot taket.. så får du følelsen av en større gang fordi du gjenspeiler rommet. Hvis du også har noen telys på hylla i telysholdere med hull og mønster i, så gir det et kjempekoselig og ekslusivt skinn/lys mot speilet og ut i rommet.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg absolutt brukt det enten det ene skapet til skoskap, med skråhyller og hylleplater i stål (tåler bedre sand osv)eller skuffene under sittebenken. I det andre skapet kan det være kjekt å ha knagger bakerst mot bakplata og kanskje hengere ytterst til gjester som helst vil henge kåpen sin istedet for å henge den på en knagg) Men da bør hele herligheten være 60 cm dyp.. ivertfall. Bare å måle med en kleshenger i grunn. Du kan også ha flere skap øverst mot taklista. Ikea f.eks har slike.

Ellers.. alt som er nedfellbart er kjekt når rommet er lite. Men selv synes jeg det kan være penere med ting som er som de er hele tiden. Bygg heller i høyden;)

Lykke til med valgene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått kjøpere på den første valpen - et ungt par som var sååå koselige og søte :) Ble så glad, for nå vet jeg at valpen får det godt! Bare 6 igjen... Men har fått over 900 treff på finn.no på bare 3 dager, så håper vi får plassert de andre til noen snille dyrevenner også.

 

Heier på alle dere som kanskje har noe på gang nå, jeg håper så inderlig at det klaffer for alle sammen Nå!!!

 

Fikk høre i dag at mamman til en i barnehagen skal ha i august. Fikk så lyst til å si "det skal jeg også", men må vente noen uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Eg er så trøtt, så må skriva litt kort. Flott med opppussing og kvalper :)

 

Eg var på ultralyd i dag og det gjekk kjempefint! No såg det litt ut som ein baby :) :) :) skal igjen om to veker. Er veldig takknemleg no. I morgon er det tilbake på jobb. Gruer for kvalmen, men snart helg. Stor klem frå meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla80: Så fint at alt gikk bra på UL! :)

 

 

Jeg sitter her og blomstrer. Vært oppe siden 06.00. Skulle levert Ilyas i bhg, og vekka han.. Men mannen stoppa meg og synes det var for tidlig, så de blir hjemme idag. Mannen hadde allerede fri. Ilyas var ikke i seng før 20.30 igår, som sagt hadde vi middagsbesøk igår, og tiden gikk helt ifra oss alle, så de dro nesten i hui og hast, for å komme hjem og legga ungene sine! Men vi hadde det utrolig koselig da..

 

Takk for alle fine middagstips. Jeg rakk dessverre ikke å komme inn hit for å se, før jeg dro på butikken, og samboeren til venninna mi er VELDIG kresen, så det ble taco, for det vet jeg at han liker! Hehe! :) Og hamburger til gutta boys!

 

Nå skal jeg på jobb, også skal jeg på jobb i natt også! Og jeg vet jeg ikke får tid til å sove idag..... Blir spennende!!! Ha en fin dag gullfisker, og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Så masse herlig lesestoff *smiler*

 

Tigerlise, så godt at valpen kommer til et godt hjem. Det betyr masse tenker jeg. Føles godt å vite at valpen vil få det bra :)

Håper dere får solgt de andre søte små også *smiler*

Hvordan er formen om dagen? Du har en søt og fin mage snuppa :) :) Ta vare på deg sjøl!

 

Lilla, så bra at det gikk fint på UL :) Var vel artig å se spiren nå som den lignet på en bitte liten baby *smiler*

Håper kvalmen snart gir seg *klemme på*

 

Metti, jeg har så lyst til at du skal ha en spire i magen din :) Hvordan er ståa idag?

Sender deg en god klem <3

 

Verpesjuk, bare ei uke att til din IKM, heldig du :) Jeg venter på EL ennå og denne vente tida er grusom lang *ler*

Har du noe følelse denne gangen?

 

Renate, ha en fin dag og natt på jobben :)

 

ønsker nr 3, så masse gode tips du kom med *smiler* :) Når jeg trenger hjelp til innredning så veit jeg hvem jeg skal spørre :D

Hvordan er ståa hos deg snuppa, ikke skjedd noe mer enten i den dårlige eller gode retningen?

 

Jeg har kommet meg på jobb :)

Får spise frokosten før det ringer inn kl 0845 :)

 

HA en fin dag søtnoser <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter!

 

Dossa, jeg har en følelse for at det ikke har klaffet denne måneden :( Skal jo ikke ta sorgene på forskudd, men synes det er greit å forberede seg. Men med tanke på at jeg er nødt til å få en stor rapport i land før 1. mars, trenger jeg forsåvidt det overskuddet jeg kan få de neste ukene. Blir masse overtid, og det betyr jo også litt ekstra monetas som kan brukes til oppussing og babyutstyr (NåR jeg blir gravid :)) Snart EL på deg også nå, høres ut som du er en like utålmodig sjel som meg, hehe :)

 

ønsker nr. 3: Takk for gode tips! Jeg ser virkelig for meg det du beskriver, og det hadde nok blitt kjempefint! Problemet er at gangen vår er mellom 6 - 8 kvm, så jeg tror ikke vi får plass. Men jeg tenker skohyller fra IKEA på veggen, 8 stk (Vi (les: meg) har alt for mange sko) og så fant jeg denne kule hattehyllen http://www.bohus.no/Entre/Oppbevaring/Hyller-og-reoler/sir-james-hattehylle8/ . Tenker også å ha denne benken med speil og hyller over: http://www.bohus.no/Entre/Oppbevaring/Entremobler/max-benk/. Nå mangler det bare å finne farge til vegg :)

 

Har du testet på nytt idag, ønsker nr. 3? Og Metti, hva med deg?

 

Lilla: Så fantastisk at spira har det bra! Ta helg med god samvittighet, ikke tenk på vekt. Spis sunt og nyt tilværelsen!

 

Renate: Lykke til på jobb! Har en mann som sliter med døgnrytmen etter turnus. Forstår godt at du er trøtt, og håper du får sovet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint det gikk så bra på UL Lilla80!! :) Nyt dagene:)

 

Verpesyk: den hylla så parktisk ut. Smart. Og det var nettopp i den stilen jeg tenkte på det bildet av sittebenken. Lykke til meg fargevalg:)

 

Det høres ut som du hadde en koselig kveld og avslappende morgen Renate. God vakt idag og inatt:)

 

Tigerlise&Anton: hva slags rase med valper har dere? Herlig med valper. De er såå søte:)

 

Dossa: takk for det da. Haha.. er jo i grunn bare fordi je er syyykt opptatt av interiør, og holder på å pusse opp og bygge på støtt:D

Her er det ingen endring. Jeg må tisse hver gang jeg reiser meg, men er ikke fullt så varm lenger. Trøttere enn vanlig ja, men det kan være årstiden;)

Men.. fredag idag.. går fort til søndag/mandag:)

Ha en fin skoledag Frøken Dossa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille dikt fra meg :)

 

Kjære Gud jeg har det godt.

Takk for snøen jeg har fått.

Du er god, du holder av meg.

Kjære Gud ta snøen fra meg.

Pass på liten og på stor.

La det regne her jeg bor.

 

 

Nå har jeg måkt snø i en time, og har kommet halvveis kanskje. Ga opp hele prosjektet og trillet vogn til barnehagen i dag..

Og nå blir det et par timer på sofaen kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården skjer det ingenting !!!! Når eg vil at tanta slaø komme da holder hu seg vekke og den gangen eg sa hu ikkje måtte komme før en torsdag da kom hu på tirsdagen. Det skjedde to ganger. HU e virkelig ikkje samarbeidsvillig... Jaja får bare smøre meg med tålmodighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuk, jeg likte virkelig den benken med kurvene under. En slik hadde passet kjempe fint i gangen vår :) Må ut og se på den jeg gitt :) Takk!

Jeg skjønner deg veldig godt at du vil forberede deg på at det ikke gikk denne gangen, men hvis det er greit for deg, så kan jeg holde motet oppe for deg og heie på deg *smiler* ;)

 

ønsker nr3, søt du :) Jeg krysser alt jeg har for at du snart får utslag på testen *smiler*

 

Rina, likte diktet ditt *ler* Jasså så du har masse snø skjønner jeg *ler* Bare send over litt til meg du, vi kan godt få litt mer enn det vi har *smiler*

HA en fin dag!

 

Metti, skjønner du er frustrert. Kroppen din må slutte å tulle med deg. Men tenk om du har en spire da :) så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Metti: Det er så typisk den tanta! Når jeg skulle til gyn så skulle jo hun egentlig være ferdig før den timen, men så blir hun forsinket og jeg håper og håper at hun kan holde seg borte til i allefall på kvelden etter timen..men neida, hun stormer inn samme morgen som timen og sparer ikke på kruttet..Utrolig irriterende!! Men jeg håper nå at du hadde en festeblødning og at det snart slår ut på en test til deg :) Og hvis ikke, så har hun med å høre etter og komme igjen nå!

 

I går fikk Leah være hjemme med oss, siden sambo også har fri denne uka så fant vi ut at hun kunne få kose seg litt hjemme hun også..Pleier vanligvis å ha henne hjemme på fredager da, men hun skal på forestilling i byen i dag sammen med 2 andre barn fra avdelinga og ei voksen da selvsagt :D

 

Fikk jo ikke vaska huset i går, Leah var hjemme, sambo var hjemme, en kompis av sambo kom innom og ellers var vi ute og farta litt, så da må jeg bare gjøre det i dag..Føles helt feil :P Så nå sitter jeg her å moter meg opp med en kopp kakao!

 

Har ikke vært så flink med kostholdet denne uka, så er spent på mandagens dom! Når sambo har fri så spiser jeg mye mer dritt enn når jeg er alene, skjønner det ikke :P Når han er på jobb så lar jeg enten være å spise noe på kvelden, eller jeg kan lage meg en skive med sunt pålegg..Men er han hjemme så blir det fort en sjokolade eller chips eller noe annet usunt..han har dårlig innflytelse på meg den mannen :P

 

åh, jeg er midt mellom kjellern og stua nå..veksler litt mellom hvor jeg trives best om dagen..Tiden under og etter mensen er den værste, det er liksom ikke noe annet å gjøre enn å vente og vente på EL, og den kommer jo så sent :(

 

Hos legen på onsdag så ble det bestemt at jeg og legen skal til nav sammen på møte for å finne ut av veien videre, gruer meg til det..men håper de kan hjelpe meg å få en jobb som jeg kan klare da. Blir ikke før i slutten av februar i alle fall, så får prøve å skyve det litt vekk for nå..blir lenge å gå å grue seg :P

 

På venterommet var det ei helt nydelig lita snuppe på neppe mer enn 1 mnd, helledussan så søt hun var..og hun sov og sov og suttet på smokken sin, helt nydelig :) Gleder meg til det blir min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager for mange her nå. Håper det blir masse positive tester de neste ukene :) I morgen er første merkedag, da er jeg like langt som da jeg mistet i oktober. Kjennes ut som alt er bra enda, det strekker i ligamentene og puppene er ømme. Sist forsvant alle symptomer de siste dagene, så jeg er optimistisk :D

 

ønsker, vaplene er en blanding av engelsk og gordon setter (mest gordon), og de er suuuperskjønne!!! Litt over 4 uker nå, og tumler rundt på gulvet i vilter lek. Akkurat passe klumsete :)

 

Dossa, glemte å svare deg: Det går veldig bra med oppussinga. Håper de blir ferdige i løpet av neste uke. Er en del avklaringer og telefoner, men alt flyter greit enn så lenge :)

 

Lilla, håper formen din blir bedre snart. Om et par-tre uker skal vel det verste være over? Du får tenke på at det er et godt tegn ;) Formen min er heldigvis bra. Kjenner jo at jeg er gravid og trenger litt mer hvile, men er kjempeheldig så langt! Føler virkelig med dere som sliter med kvalme! Flott at reka di har det bra, jeg skal på UL 6. feb. og vi gleder oss vilt :) Er alt bra da så tror jeg vi slipper bomba...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det kreves her inne, fint å høre at alt har gått bra på ul Lilla, alltid godt å høre at du senker skuldrene stadig mer:) hvor langt er du på vei nå?

 

Spennende med ul snart tigerlise:) skjønner godt at du fikk lyst å si i bhg at du også var gravid, men snart vettu:)

 

Jeg har fått time til ul og første legitime/jordmortime 1. Mars, jeg og samboer skal sammen og gleder oss veldig! Vi har valgt et privat opplegg, fordi jeg har en fastlege som er noe rar...og langt unna..hehe og nå vil vi ha litt seriøs oppfølging! Koster jo litt, men det er det verdt vil jeg si...

 

Verpesyk, du må legge ut bilde av gangen på fb når den er blitt ferdig da..elsker sånne greier jeg skjønner du!!

 

Jeg er litt ordlyd om dagen...går bare rundt å venter på at sambo skal komme hjem....i dag skal jeg legge vekk alle kl

Ren til simone i str 74, og legge inn alt i 80/86 så blir det litt orden der igjen...

Får jeg overskudd til det så skal jeg sortere alt babytøyet i str og legge nøytrale klær i en egen pose, vet jo aldri om det gjemmer seg noe annet enn jente der inne..hehe

 

Metti: har du tatt noe g- test?

 

Leah, uff skjønner deg godt jeg..mye lettere å mumle når kjæresten er hjemme! Han vil jo ha noe godt hele tiden..og nå som jeg er smelt på tjukka må jeg virkelig være forsiktig med kalorier ellers så kommer jeg til å gå opp mye er jeg redd! Men koselig å være alle sammen hjemme da og bare kose dere!,

 

Renate, jeg kjenner meg igjen med å a hyggelig selskap og plutselige er klokka alt for masse, men det viser jo bare at alle har kosa seg masse da:) veldig koselig med vennepar som har barn på samme alder! Ha en go dag på jobb og i natt også!

 

Dossa, siste arbeidsdag før helga, og en dag nermere el:)

 

Her sikkert glemt halvparten her, men sånn er det i bollen...ha en finfin dag alle sammen:)

 

Nei, jeg må manne meg opp til opprydding jeg og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå skravles ikke kreves, og ordløs ikke ordlyd....

Men jeg ser jeg klarte å skrive ganske mye alikevel...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Jeg meldte meg ut av "Gullfiskbollen" vår på FB i går. Det har rett og slett blitt mye for meg. I det siste har jeg følt at jeg også har mistet tilhørighet her inne. Jeg følger med på tråden vår, men har ikke lenge noe å kommentere tilbake.

 

Glad i dere jenter, kommer til å savne dere. God klem til gode, varme og kjærlig Dossa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Cornflake, så leit å høre :( Men skjønner deg veldig godt. Og på fb-gruppa har det jo vært en del fokus på oss som er gravide i det siste... Håper virkelig at ting går din vei nå! Og titt gjerne innom bollen når det skjer noe nytt og spennende :)

 

Stooor klem til deg :D Kjempeglad i cornflake'en vår <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Cornflake jeg skjønner deg veldig godt.. Som du vet så tok jo eg en pause fra bollen før jul... Kjente på litt av det samme som deg da og var nær ved å melde meg ut av alt som hadde me graviditet og gjøre.... Ta den tiden du trenger vekk fra alt og vit at du alltid er velkommen og at vi tenker på deg uansett !!! ønsker virkleig at du får oppleve å bli mamma det syns jeg vi begge fortjener... Du kommer til å få den hjepen du trenger garantert...

 

Masse masse lykke til !!!

 

 

I dag har eg ikkje tatt test nei venter til Mandag før eg tar en ny... Men alt e bare borte vekk både spotting og blod det har aldri skjedd før.. Før har eg fått litt blod men da har det fortsatt me en del spotting frem til det kom skikkelig i gang men nå er det også borte vekk... Puppene er også ømme men så har eg trent i det siste og det er ikkje kroppen vant til så kan fort bare være at eg e støl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...