Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Deilig med en rolig morgen når man har mulighet tildet da:)

 

Jeg har fått trent med rockeringen i dag...hadde tenkt meg på treningsstudioet, men jeg tar det i mårra:) Da blir det funwalk kl 09!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er så flink som trener jenter :) Vær stolt av dere!

Skulle ønske jeg kunne trene like mye, men jeg finner bare ikke tida til det. Er så mye annet som skal skje.

Det får bli bedre med tid til meg sjøl seinere :)

 

Nå skal jeg straks gi meg.

Er alene på jobben, alle har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på cd 26 og ingen tegn på at tanta er på vei !!! Når vi vil at den skal komme så holder den seg vekke. Kan jo selvfølgelig holde seg vekke hvis det er andre ting på gang men det er liksom så fjernt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti, tenk om tanta holder seg borte pga en spire ;) det hadde vært utrolig artig *smiler* Lever i håpet så lenge du ikke får tantebesøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da Metti!! Tenk om den virkelig satt nå *krysser fingrene for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja det er vel typisk det når en venter på ivf.. Mannen spurte Igår om trøtthet var symptom for eg sov ved hver mulighet ... På hotellet så sovnet eg når vi bare skulle slappe litt av før vi gikk i spa. Sovnet før eg la meg ned omtrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag orket jeg ikke å lage middag, så stakk innom butikken og kjøpte en grandiosa på vei til barnehagen for å hente Ilyas. Så nå har vi satt på Løvenes Konge på blu ray spilleren, og skal kose oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stillstand som forventet etter forrige ukes mega flaks altså = 0 kg opp eller ned,ny uke nye trim muligheter ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker 3:

 

Fikk du kjØpt deg test idag?? Tester du i morgen? Når har du IKM??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Da har jeg vært hos gyn i dag, og etterpå dro vi rett i bursdag til svigerfar..så fikk jo litt kake å trøste meg med i alle fall :P

 

Gyn sa han hadde svaret på hvorfor jeg mister allerede før timen var begynt nesten..Siden jeg har protein S mangel i blodet så er/har jeg habituell (?) abort. Større sjanse for å miste pga av det. Det kunne lett dannes blodpropp i morkaken osv, og da dør jo fosteret. Akkurat det er litt trist å tenke på, at de 2 jeg har mistet kanskje ikke var noe feil med, men døde pga en blodpropp..men kan jo ikke tenke sånn! Han var en eldre og veldig trivelig mann, så det var fint at jeg fikk komme til han :) Han ringte også til ei annen for å høre om hun var enig i hans konklusjon, og det var hun. Så da er det bestemt at jeg neste gang blir gravid skal gå til legen min med engang for å få det bekreftet og så skal han sende henvisning til gyn og jeg skal komme dit innen 1 uke, helst i løpet av min 5.svangerskaps uke, og da skulle han sjekke at alt var normalt med fosteret og er det det så skal jeg begynne rett på fragmin for å forhindre blodpropp :) Det var absolutt ingen garanti for at det ville forhindre en SA, men det var i alle fall ingen grunn til ikke å gi det et forsøk :) (Jeg må ta fragmin fra uke 10-12 uansett for å forhindre blodpropp hos meg selv). Er veldig fornøyd med at jeg får den oppfølgingen og en ul allerede i uke 5 ca, da vet jeg jo om det er liv eller ikke :) Og så tok han innvendig ul og fant at både livmor og eggstokker var helt fine, så det er ingenting som tilsier at vi ikke skal klare å bli gravide igjen :)

 

Men ventetiden fram mot neste EL blir lang..spesielt hvis den ikke har tenkt til å komme før dag 26 denne gangen heller. Dossa, jeg tror ikke jeg bryr meg om å teste etter EL, testet jo og trodde testene var positive 1 uke tidligere enn EL viste seg å være, så tror tappetafsing og temping får holde, de el-testene skjønner jeg visst ikke likevel :P Og jeg skal stole på ff, for det viste seg jo å stemme på dagen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blandede tilbakemeldinger du fikk fra gyn Leah, men tross alt godt å få noen svar! Håper dette gjør susen for deg så du får din etterlengta spire :)

 

Tessy, jeg tørr ikke å bruke rockering når jeg er gravid. Vet ikke sikkert om det er farlig, men temaet har vært oppe mange ganger på bim, og det virker som de fleste er enige i at de ikke tar sjansen... Men enn så lenge så ligger jo spiren godt beskytta, så går sikkert bra :)

 

Nå har vi fått rydda bort det meste til handverkerne som kommer i morgen *puh*. Kjenner det skal bli godt å synke ned i sofaen nå, har litt vondt i magen også etter å ha stått på i overkant mye... Anton har i hvert fall hatt det storveies, løpt rundt og gjemt seg i tomme skap og herjet vilt. Fikk ham omsider i seng nå, tror han sover allerede *ler*. I morgen skal han på 2-årskontroll. Håper faren blir med, for jeg takler virkelig ikke helsesøstra! Huff! Det er sikkert bare meg, men har ingen kjemi med dama, blir bare frustrert og forbanna hver gang jeg er der! Sikkert myyye bedre med kroppen full av hormoner, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, når er Anton født?? Sønnen min er født i oktober og har enda ikke fått innkallelse til 2 års kontrollen... Kjiipt at du ikke har kjemi med helsesøstra da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er født i november. Hører det er mange som venter... Litt kjipt med hs selvfølgelig, men tror det kan være like mye meg - jeg har en tendens til å komme på kant med kvinnfolk... :) Er nok best egnet til å omgås menn, derfor er det morsomt og befriende med dere flotte damer!

 

Forresten, vekta er status quo for meg. Trodde jeg skulle gå opp en del ettersom jeg gikk ned sist, men... Jaja, så lenge jeg ikke går ned mer, så (ironisk nok, men vil ikke bli tynnere nå som jeg skal fø opp en spire).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, så bra at gyn kom fram til en konklusjon på hvorfor du mister. Nå vil du få god oppfølging neste gang du blir gravid *smiler*

Herlige nyheter at det ellers så bra ut med livmor og eggstokkene, spiren sitter i denne pp snuppa ;) det håper jeg.

 

Jeg har ei venninnr som har samme diagnose som deg. Ho mista fem ganger før de endelig fant ut hvorfor. Nå har ho to skjønne unger :) så ikke tvil Leah for du blir fort gravid att *smiler*

 

Jeg har nettopp kommet hjem. Er såååå mett. Tror jeg rulla ut i bilen *haha* :) god mat og godt selskap. Fikk bursdagsgave av kusina mi men fikk streng beskjed om at den ikke skal åpnes før sjølve dagen *ler* Klarer jeg å holde meg da tro.....hehehe......

 

Tigerlise, ikke slit deg ut vennen :) er du ei lita guttejente *smiler* som kommer bedre overens med gutter enn jenter ;)

Du virker som ei herlig og god jente <3

 

Nå skal jeg hoppe rett i seng. Er stup trøtt.

God natt jenter <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på 2-års kontroll Tigerlise!

Vi skal neste onsdag, og vi har fått et fire-siders spørreskjema vi skal fylle ut.. Jippi.. Og det skulle vi helst fylle ut når hun er mett, opplagt og blid.. hehe.. det er tre ting på en gang :D

Vi har fått ny helsesøster så jeg er litt spent. Hun vi hadde var forsåvidt grei, men hun var veldig nyutdannet, ung og det virket som hun 'leste rett fra boka'. Hun hadde ikke unger selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med 2 års kontrollen idag Tigerlise *smiler*

Anton består med glans :D

Da vesla var på slik kontroll var det vel 4-5 ark med spørsmål som skulle svares på *baaaaah*

Helsesøster prøvde å snakke med ho og få ho til å gjøre ulike ting, men det blå nekta vesla *ler*

Helsesøster spurte om vesla kunne legge bamsen i senga?

Hvor ho da svarer, nei det vil jeg ikke for bamsen vil ikke sove nå :) Hahaha.....da hadde jeg lyst til å le, for jo mer helsesøster spurte vesla om ting ho kunne gjøre så var det ikke snakk om å høre på helsesøstra *gliser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Dossa!! Så herlig sagt av dattera di... Det er vel litt sånn med de små at de vil helst ikke gjøre som de får beskjed om. Ihvertfall er sønnen min sånn. Vi var på babysvømming da jeg gikk hjemme i permisjon, og det var kjempe bra og Ilyas storkosa seg, så vi meldte oss på kurs 2. Det ble en katastrofe! Han var større med egne meninger, og ville ikke gjøre som de andre. Han ville nemlig leke med ballen, og de 5 minuttene de fikk var ikke nok.. Så var bare å slutte på kurset og heller dra på egenhånd.

 

Lykke til på kontrollen idag Tigerlise, kommer til å gå bra :) Kanskje jeg skal kontakte helsestasjonen selv og høre. Mulig de har glemt oss :)

 

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med helsesøstra vi har. Ho er relativt nyutdannet hun også, men veldig laidback og behaglig. Ho har småbarn selv, så ho vet nok litt hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) tigerlise: jeg spurte jordmor her inne på forumet i går om delaktige og hu frarådet meg til å fortsette med det, så da må jeg finne på noe annet. Jeg har vært på funwalk i dag i hvertfall...:)

 

Bra å få noen svar Leah, ikke greit å høre om ting som ikke er helt som det skal, men godt at det blir satt igang noen tiltak hvertfall!

 

2års kontroll ja, lykke til:) går sikkert kjempe fint! Jeg jeg bor har man ikke to års kontroller, men 2,5års kontroll...vet ikke helt hvorfor men....

 

Ha en fin dag allesammen!,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Lykke til ¨på 2-års kontroll i dag Tigerlise :) Morro med 2-åringer, for de er så utrolig uforutsigbare med humør og samarbeidsvilje ;)

 

Her vi bor er helsestasjonen ca 4 mnd for sene med alle 2-års kontroller og 4-års kontroller, så Leah var på 4-års kontroll i desember hun og tantesnuppa som ble 2 år i desember venter fortsatt på time..så virker som det er sånn litt rundt om i landet :)

 

Samboern var nå søt i går kveld..Jeg var jo ikke i sånn kjempegodt humør etter at mensen kom og jeg fikk beskjed om den habituell abort-greia..syns litt synd i meg selv og var rett og slett litt sur. Etter at Leah hadde lagt seg så sa han at han skulle ut en tur, og da han kom hjem så hadde han vært å kjøpt meg en boks Ben&Jerrys is :D ødela jo hele "gå-ned-i-vekt" opplegget mitt, men herregud så godt det var og som jeg bare trengte akkurat det :) Han fikk noen stjerner i boka på det der ;)

 

I dag bør jeg jo så absolutt trene da, både kaker og is i går, så jeg tror jeg snart skal ta en runde zumba, bare jeg kommer meg opp av sofan så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Leah jeg også stupte nedi en boks med is i går nam nam :)

Nå har jeg vært på nett og bestilt el tester og graviditets tester og føler at jeg er klar for en ny pp ;) venter spent på posten ja :) he he bare lurte på om noen har noen tips på når jeg skal begynne å teste for el kansje vente en fem dager etter at mensen er ferdig?? Hmm

Ja ja ha en super dag folkens :) kose på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TjoHei, når det gjelder å teste etter EL så spørs det jo hvor lang syklus du har. Jeg har en syklus på 29-31 dager og pleier å begynne å teste etter EL på dag 12.

Får positiv EL test et sted mellom dag 15-18 :)

Hvor lenge har du prøvd? Husker ikke om du har sagt det, i så fall så skylder jeg bare på at jeg lever i en gullfisk bolle *hahaha*

 

Nå skal jeg ha inspeksjon, også håper jeg at jeg rekker å sluke maten før det ringer inn att. Stress....ja litt.....*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo hei, husker ikke om jeg har sett deg her før, men om ikke så hjertelig velkommen til oss :)

 

Må le litt av historiene om 2-åringene, de er jammen noen fornøyelige små skapninger <3. Pappa'n skal ta med Anton på kontrollen i dag, så da gå det helt sikkert fint. Han er MYE mer tålmodig og rund i kantene enn meg, hehe. Vi fikk tilsendt et skjema for å kartlegge språk, men eller ikke noe. Hvilke spørsmål fikk dere andre tilsendt?

 

Leah, så søt sambo var da, visste akkurat hva du trengte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja fint å leve i denne gullfiskbollen :) vi har vært prøvere siden juli :) men har jo en syklus som er helt på tryne men den lengste syklusen jeg har hatt er på 29 dager :) skal begynne på provera neste uke å se on den hjelper til med å få saker og ting på rett kjøl igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Kjære Leah! Utruleg leit å høra at gynekologen fann noko feil, me vil jo så gjerne at alt skal vera i orden. Det gode er jo at dei no vil ta deg veldig på alvor og gje deg enomr oppfølging. Tenkt alle ultralyder du får gå på, og anan hjelp du vil få. Tenkt om dei ikkje hadde funne det ut, no slepp du gjerne mista fleir. Eg håpar så inderleg det vil gå bra for deg no og at du snart er gravid fleire veker på vei....

 

Eg er sjuk og heime frå jobb i dag. Er kjempeforkjølt. Og meiner eg er smittsom fordi eg truleg sjølv har blitt smitta av foreldra mine med influensa.Va på jobb i går og det var tøt. Vakna kl. 3 i natt og kjende eg var totalt tett og bestemte meg rett og slett då. Syns det er så ubehgelig å ringa inn sjuk, men sjefen min sa at eg hadde no ikkje vore bra dagen før heller, så følte ho forsto. ho veit jo at eg er gravid også. Det blei berre for mykje med kvalmen sammen emd forkjølelsen. Og er så redd for å bli så sjuk at eg treng medisiner for det skal jo ikkje den vesle ha.

 

Elles ang vekt, så fekk eg meg ein positiv opplevelse i går. Gjekk ENDELEG på do etter å ha laga ein nydeleg smoothie (er verkeleg plaga av hardmage-oppblåst greiene i dette svangerskapet) Iallefall hadde eg etterpå gått ned ein kilo hehe. og då eg vog meg i dag (pleier egentlig å vega på morgonen) var det ein halv kilo til. Er glad for det. Ikkje at det speler så stor rolle. Men haddev ore så flink i to veker, og følte eg fekk ingen uttelling. Så no er eg glad :)

 

Mannen min er komt heim frå jobb, og det er eg iallefall glad for!! kjempegodt å ha han heime!!

 

tjo hei <3: Velkommen til oss!!! :)

 

stor kelm frå meg til alle gullfiskar! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...