Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Skulle skrive mer....:P

 

Må være skikkelig tøft, jeg har vært heldig der og aldri hatt en sa, men jeg føler meg jo ikke trygg på den måten, men jeg har liksom ingen grunn for å bekymre meg så mye..*en stor klem til alle dere som er engstelige*

 

En stor klem til alle her inne egentlig, for at vi støtter hverandre, jeg syns vi skal være stolte av det:):) gulfiskbollen er et fint sted og ploppe nedi! Jeg finner hvertfall trøst i dere!

 

Snart skal jeg legge meg...har en lang dag i morgen som starter med trening, så skal bilen på service, jeg skal treffe ei venninne i mellomtiden også skal jeg innom jobb en tur for å fikse litt diverse....

 

:) :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy å få skryt for maten Tessy :) kan nok tenke meg at de ble gode og mette :) Jeg er så enig med deg, finner mye trøst og glede i denne herlige bollen *smiler*

Jeg venter EL i slutten av denne uka og starten på neste uke. Håper så masse at jeg kan få rusle over til 1. trimester :)

 

Mannen fortalte meg at han hadde fått en annen på jobben til å reise til Svalbard for å utføre en jobb. Er så glad for det, for skulle mannen ha reist så måtte han tatt fly på fredag, og da hadde vi gått glipp av denne pp.

Men nå slipper jeg å bekymre meg *ler*

 

Cornflake, er det bedre med deg snuppa?

 

Verpesjuk, er det bedre med jenta di? Masse god bedring :) Du nærmer deg snart tida for å teste *spent*

Har så lyst til at det skal klaffe for deg nå :) :)

 

Forresten Tessy :) kommer innom jeg og spiser rester ;)

 

Tigerlise, hvordan går det med oppussinga? Husk å ikke slite deg ut snuppa. Vi er glad i deg vettu :)

 

Nå skal jeg se the mentalist før jeg skal lalle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA en jeg hadde i mai er noe av det verste jeg har opplevd ... Så ved et Evt nytt svangerskap kommer jeg til å være livredd !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg Metti. Men det skal gå bra neste gang. Og du vil vel få oppfølging :) Jeg håper at jeg aldri opplever en EXU igjen. En gang var en gang for mye!

Neste gang Metti så vil spiren vår overleve :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

 

Enig med deg Metti! ma'en var noe av det værste jeg har opplevd ever! har tenkt litt på den i det siste, for det var akkurat denne syklusen i fjord hvor gulleggene ble befruktet. husker jeg hadde 2.feb som ikm, ligger bare litt foran denne gangen med 25.jan som ikm. Lang syklus da som nå, og var lykkelig gravid frem til slutten av mars... :/ Skulle jeg evn bli gravid igjen nå så håper jeg så veldig på bra resultat...

 

krysser fingrene for oss alle!

Ha en fin dag snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Det er ikke lenge til du sitter med en positiv test i handa Lilleblomst ;) Er ikke lenge til du har IKM *spent*

Jeg har så lyst på flere gode nyheter i bollen. Og du er først ute snuppa *smiler*

 

Gullet og jeg sitter og ser på tv :) vi skal snart reise på skolen.

Jeg har fri de to første timene *juhu* Må få gjort unna litt jobbing på biblioteket og lage planer for neste uke.

 

Snuppa skal ha med seg sin bestis hjem idag også skal de på turning seinere idag. De gleder seg så masse :) ho elsker å turne. Er søkk våt etter økten *ler*

 

Ha en super fin dag jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må igjen meddele at jeg fikk negativ test idag.. IGJEN :(

Det jeg faktisk er mest redd for nå er at det kan være en exu.

Siden symptomene er svake, ingen + på CB men heller ingen mens!!

Det hadde bare vært rett og slett grusomt! Noe av det verste jeg har opplevd:(

 

Etter exu er den ene eggstokken min mer defekt enn den andre. Synes jeg har hørt/lest at egg løsner fra hver sin eggstokk annenhver gang/måned. Altså fra høyre f.eks i januar, fra venstre i februar osv. Det stemmer ivertfall med mine to barb fra før av som er unnfanget da evt. på den friske eggstokken.

Huff. Det blir nok mye spekuleringer, men dersom exu så VET jeg at det blir operasjon, evt,medisin for å få hcg nivået ned, og sist... 8 mnd før jeg ble gravid på nytt! :( Når jeg nå er 38 år, dette blir siste barnet for oss og siste tulla er allerede 4 år nå, så vet jeg ikke om jeg orker laaange prøveperioder med mulige exu `er igjen:(

Snufs. Feller noen tårer her nå.

Beklager et så langt ego-innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ønsker nr 3 :)

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det. Har sjøl opplevd en EXU og det var helt for jævlig. Jeg var nære på å miste livet og det har satt en støkk i meg, men jeg vil så gjerne ha den siste lille spiren så gir meg ikke. Kommer til å være så nervøs dersom jeg blir gravid igjen, men vi vil få tidlig UL snuppa og god oppfølging :)

Må bare tenke positivt og si til oss sjøl at dette opplever vi ikke igjen!

Jeg har kun en eggstokk att, måtte fjerne den høyre fordi den sprakk :(

 

Men jeg mener gyn sa til meg at man ikke veit fra hvilken eggstokk egget slippes fra. Kan like godt være flere ganger fra den ene.

 

Vi skal snart juble over en positiv test vennen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Dossa!! Da vet du sÅ godt hva jeg gruer meg for og gÅr og tenker pÅ. Jeg skjønner sÅ utrolig godt at du gru-gleder deg da. Det er jo sÅnn som jeg selv gjør. Sist maste jeg meg til tidlig ul(uke6) for Å fÅ bare bekreftet at det lÅ i livmoren. Tenkte overhodet ikke pÅ om det levde eller ikke. Bare fikset ikke tanken pÅ blødinger, operasjon, dren, sykehusinnleggelse, sykemelding.. ja.. alt sammen i grunn:(

 

Men ok. Vi fÅr høre pÅ gyn vi da.

Men da har du fÅtt tatt bort den ene defekte eggstokken, og den andre er frisk og ikke trang da?!

Vel, vel.. jeg tar en ny test søndag eller mandag.. sÅ da fÅr vi se da. Har ikke tr eller testen er positiv da, sÅ bør jeg kanskje sjekke med gyn. igjen, eller hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Dossa!! Da vet du sÅ godt hva jeg gruer meg for og gÅr og tenker pÅ. Jeg skjØnner sÅ utrolig godt at du gru-gleder deg da. Det er jo sÅnn som jeg selv gjØr. Sist maste jeg meg til tidlig ul(uke6) for Å fÅ bare bekreftet at det lÅ i livmoren. Tenkte overhodet ikke pÅ om det levde eller ikke. Bare fikset ikke tanken pÅ blØdinger, operasjon, dren, sykehusinnleggelse, sykemelding.. ja.. alt sammen i grunn:(

 

Men ok. Vi fÅr hØre pÅ gyn vi da.

Men da har du fÅtt tatt bort den ene defekte eggstokken, og den andre er frisk og ikke trang da?!

Vel, vel.. jeg tar en ny test sØndag eller mandag.. sÅ da fÅr vi se da. Har ikke tr eller testen er positiv da, sÅ bØr jeg kanskje sjekke med gyn. igjen, eller hva synes dere?

 

 

Sorry, jeg skrev feil vennen.

Jeg har begge eggstokkene, men det var min hØyre eggleder som mÅtte opereres vekk.

Den egglederen jeg har att skal fungere sa leger.

 

Jeg ville ha tatt en tur til legen og fÅtt tatt blodprØver, bare for Å sjekke om det er noe hcg i kroppen din.

Krysser fingra for at du har noe pÅ gang *smiler*

 

Ja, jeg grue-gleder meg akkurat som deg.

SkjØnner du bare tenkte pÅ om spiren lÅ pÅ rett plass, det hadde jeg gjort ogsÅ. Etter det sÅ ville vi jo tenkt pÅ om den lever eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nok til lege neste uke dersom jeg får negativ test og mens ikke kommer uti neste uke.

Håper at alt er på stell snart;)

Krysser fingre og tær for deg også.

Når har du ikm igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at det var en festeblødning jeg Metti! ;)

Endret av Rina :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nok til lege neste uke dersom jeg får negativ test og mens ikke kommer uti neste uke. Håper at alt er på stell snart;) Krysser fingre og tær for deg også. Når har du ikm igjen?

 

Jeg har IKM ca 6. februar :)

Skal ta fØrste EL test idag, er på dag 12.

Synes det er greit å starte testinga etter EL nå *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testa etter EL tidligere Dossa?? Uansett så spennende da!! Litt over en uke igjen til jeg har IKM. Har vært noen lange uker merker jeg nå, når jeg egentlig trodde jeg hadde IKM i midten av uke 2.

 

Ønsker nr.3: Nå håper jeg at mensen din kommer, så du får kommet i gang med en ny PP!

 

Hadde gått opp 1,5 kg forresten. Var å veide meg om tirsdagen, så nå er jeg tilbake på godt mot og igang med treningen. Og var Så flink som sa neitakk til is ved 2 anledninger igår og sjokoladen som lå i skapet her (mannen spiste den opp for meg i natt, som er like greit) Er veldig glad jeg fro på EasyLife kurset om tirsdagen, fikk motivasjonen tilbake. Vært på trening idag, elsker dagene jeg har fri og kan trene på dagtid mens Ilyas er i bhg. Skal få middagsgjester idag av et vennepar og ungene dems. Ilyas og sØnnen dems leker så godt sammen, så kan jeg kose med lille jenta på 2 mnd! :)

 

Har dere noen forslag til hva vi kan servere? :) Skal handle etterpå, må bare vaske litt her fØrst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende Dossa:) Test ivei! :)) Nå klaffer det snart skal du se.

Renate- takk for støtten. Ja, skulle gjerne ha tanta på besøk her nå gitt!

 

Noe rart... jeg har slim!! Men det stemmer jo ikke det?? hadde jo el 30/31.des!! dette må testes.

Har dere vært borti noe slikt.. at man kan ha el to ganger på en måned uten mens?? Herlighet, jeg er jo helt grønn og skjønner ingenting. Men håper dere vet og skjønner og kan kanskje gi noen svar.. ?;)

Blir jo merkeligere og merkeligere dette her jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate- middagstips:

 

Kyllingfilet som stekes i terninger. Fersk pasta. Soltørkede tomater, fersk spinat og matfløte. Salt og pepper. Serveres med evt. salat og hvitløksbrød til.

 

Eller: salat, mais, feta-ost, spekeskinke

Eller: Quiche lorraine med litt grønt: paibunn (ikke søt!), eggstand(egg med mye god Jarlsberg-ost, ca 150 gram ost), brokkolitopper, stekt bacon. Salt og pepper. Alt oppi paibunnen. Serveres med salat med tomat og hvitløksbrød/baguetter.Gjerne tzatziki-dressing til.

Eller: Kyllingbruschetta. Brød skåret på langs lettstekes raskt i ovn, tomater i biter, stek kylling i biter, ruccola og babyleafs + fersk mozarella(ikke den revne altså) + balsamico i dråper på toppen.

 

Alt er veldig raskt å lage og veeeldig nam-nam:))

Lykke til og kos deg med gjester idag Renate.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate- middagstips:

 

Kyllingfilet som stekes i terninger. Fersk pasta. SoltØrkede tomater, fersk spinat og matflØte. Salt og pepper. Serveres med evt. salat og hvitlØksbrØd til.

 

Eller: salat, mais, feta-ost, spekeskinke

Eller: Quiche lorraine med litt grØnt: paibunn (ikke sØt!), eggstand(egg med mye god Jarlsberg-ost, ca 150 gram ost), brokkolitopper, stekt bacon. Salt og pepper. Alt oppi paibunnen. Serveres med salat med tomat og hvitlØksbrØd/baguetter.Gjerne tzatziki-dressing til.

Eller: Kyllingbruschetta. BrØd skåret på langs lettstekes raskt i ovn, tomater i biter, stek kylling i biter, ruccola og babyleafs + fersk mozarella(ikke den revne altså) + balsamico i dråper på toppen.

 

Alt er veldig raskt å lage og veeeldig nam-nam:))

Lykke til og kos deg med gjester idag Renate.

Klem

 

Ønsker nr. 3: Det kan være at du ikke hadde EL selv om du fikk utslag på EL-testen. Men det er jo litt rart siden du skriver at du hadde smerter på det tidspunktet. Har du forresten sjekket livmortappen din? Jeg vet mange synes det er ekkelt, men jeg er aldri i tvil lenger når EL er i forhold til at tappen er myk, langt oppe og åpen. Ellers så kan du jo ta en EL-test hvis du har liggende? En annen lØsning er jo å ta tempen. Den er jo hØyere etter EL og når man er gravid. Men litt vanskelig hvis man ikke aner hva tempen er til vanlig. Får håpe at du er gravid da. Spennende dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testa etter EL tidligere Dossa?? Uansett så spennende da!! Litt over en uke igjen til jeg har IKM. Har vært noen lange uker merker jeg nå, når jeg egentlig trodde jeg hadde IKM i midten av uke 2.

 

ønsker nr.3: Nå håper jeg at mensen din kommer, så du får kommet i gang med en ny PP!

 

Hadde gått opp 1,5 kg forresten. Var å veide meg om tirsdagen, så nå er jeg tilbake på godt mot og igang med treningen. Og var Så flink som sa neitakk til is ved 2 anledninger igår og sjokoladen som lå i skapet her (mannen spiste den opp for meg i natt, som er like greit) Er veldig glad jeg fro på EasyLife kurset om tirsdagen, fikk motivasjonen tilbake. Vært på trening idag, elsker dagene jeg har fri og kan trene på dagtid mens Ilyas er i bhg. Skal få middagsgjester idag av et vennepar og ungene dems. Ilyas og sønnen dems leker så godt sammen, så kan jeg kose med lille jenta på 2 mnd! :)

 

Har dere noen forslag til hva vi kan servere? :) Skal handle etterpå, må bare vaske litt her først :)

 

 

 

Jeg må alltid teste etter EL fordi jeg ikke kjenner på kroppen når jeg har EL. Pleier å begynne å teste på dag 12, også får jeg som regel smilefjes på EL testen på dag 15-18. Et sted mellom de dagene :)

 

Jeg får alltid positiv EL test to dager på rad.

Betyr det at egget slippes etter den siste positive EL dagen?

Blir så forvirra jo *ler*

 

 

Det var mange gode forslag til middag ønsker nr 3 :) Jeg ble sulten kjenner jeg *hehe*

Slim nå....mmmm....så rart......men kan jo være som Verpesjuk sier at egget ikke ble sluppet den første gangen, også prøver kroppen en gang til :)

Håper selvfølgelig at du har en spire, hvis ikke så kan tanta komme så du kan begynne på en ny pp *smiler*

 

 

Da var dagen over. Skal straks gi meg :)

Må ta med meg gullet også hente jentene. Snuppa skal ha med seg sin bestis idag. Jeg skal kjøre de på turninga etterpå, og gjett om de gleder seg *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Ingen EL ivertfall.. tok test isted. Nei, nå venter jeg til søndag/mandag.. så får vi se hva en g-test viser da.

Dersom den er negativ og mens ikke dukker opp neste uke, så ringer jeg legen.

Her skal eldstejenta på 13 overraske oss med middag.Skjønte liksom hva det var da jeg så hamburgerbrødene i skuffen, men later som jeg ikke vet nooooen ting selvsagt;) Elsker hamburgerne hennes. Hun lager dem fra bunnen, står alltid ved ovnen og bruker en sleiv eller stekespade som mikrofon og synger så naboene her hopper. Hihi.. herlig med unger! :)

Ellers.. må forberede meg på en tverr og sta 4-åring som kommer fra barnehagen. Hun har vært sånn stort sett siden tirsdag. Tror det har litt med oppmerksomhet å gjøre. Jeg har hatt hodepine og ligget rett ut, helt slagen og hun har ikke hatt noe kosetid med mamma:( På tide å ta det litt igjen ikveld!

 

Puhh.. tror kanskje hodepinen er over også, så da kaster jeg meg over støvsuging og bretter litt klær her. Er den der igjen om noen timer, så har jeg ivertfall gjort NOE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPENNENDE, Metti!!! Husk, jeg ble også gravid 2 ganger (!) mens jeg ventet på ivf... Hååååper det samme skjer med deg (men bare en gang, selvfølgelig, for da skal spiren sitte :) ) Hold oss oppdatert!

 

Jeg sitter og venter på et par som skal å se på valpene. Håper vi får plassert bort alle så vi slipper å ta ihjel dem... Og at de kommer til gode hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Metti! Når hadde du EL? Hadde vært så kjekt om det klaffet for dere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet eg ane ikkje !!! Men trodde eg hadde perfekt når eg fikk mini blødning på dag 27,28 men var visst bare da eg tørka meg der og da ... Hadde bittelitt i går og men da måtte eg ta litt inni (sorry) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...