Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 40¸.?°´¯)?<8


Hali

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse!!!!

 

Her ser det nok ut til at det ikke gikk veien denne uken gitt... Klarte å lure kollegaen min( som er lege) til å rekvirere en blodprosent på meg(følte meg liksom svimmel..mohaha...), og på det arket er det også en bulk for Hcg, som jeg så fint krysset av. Heeeerregud så spent jeg var, 2 timer etterpå kom resultatet på datan. <1.... Haffff....

 

Vet det er tidlig ennå, hadde vel eggløsning forrige lørdag, som jeg tror..eller før.. Men, burde vel vises på blodprøve nå skulle man tru?

Også ringer barenehagen 4 min etterpå og sier at knubben har 40 i feber, passet JÆVLA fint akkuratt nuh. Nei.

 

Men, men, lever fortsatt bitte-bitte-litt i bobla, men prøver å la virkeligheten ta hånd om meg. Morro har det vært, og det var jo 1 virkelige pp. :-)

 

Ønsker dere så fryktelig, fryketlig lykke til !!!!! Skal selvfølgelig teste etter IKM, og følger med på resultatene som popper opp her fremover ! Heia dobbelstreker!!!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye storkebarn!

 

Et nytt eplefrø: Er ikke bombesikker på dette, så du bør kanskje undersøke det nærmere: I et svakt øyeblikk vurderte jeg også å ta en blodprøve for å se om jeg var gravid. Lette litt etter hvor fort hcg kan påvises i blodet, og mener at jeg kom fram til at det var litt tidlig. Egget bruker jo noen dager på å vandre ned til livmora, og kan også surre litt rundt der før det fester seg, Det er ikke før det fester seg at kroppen begynner å skille ut hcg. Det kommer like fort hca i urinen som i blodet, det er bare at urinen blir så fortynnet, og det tar lenger tid før det gir utslag på testen. Prøv å let litt på nettet. Håpr virkelig jeg har rett, sånn at du fortsatt har sjangs til å få en positiv test!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte, søte deg. <3 Jah, jeg sjekket litt om dette før jeg tok blodprøven. Det ser ut som at det vises først i serum, om ikke 50000, men fra 20 til 70, (gjennomsnitt) 1 uke etter befrukning. Men jeg elsker teorien din, om at egget mitt har "hengt litt rundt" før det har festen seg. ;-)

 

Håpet er likevel ørlite, og derfor har jeg vel innfunnet meg med det motsatte, tror jeg. På tross av denne virkeligheten, så har jeg fortsatt en vanvittig metallsmak i munnen..( lurer voldsomt på hva dette da er. ) og er kvalm og svimmel i ny og ne.. Og ble derfor skikkelig skuffa i dag, for jeg var så sikker.. MEN; jeg vet jo at jeg kan få, og er oppe på hesten igjen neste mnd om denne mnd ikke er vår!

 

Krysser masse fingre for deg, og et par for meg. ;-) Stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser at egget kan feste seg 7-10 dager etter EL.Me like! TAAATAHHH!! I'M BACK IN THE BUBBLE! :-) hehe. Intet er bevist før etter IKM og før den til velger jeg å føle meg gravid, basta! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå bra! Nyttig lesing! Da er det ingen vits i å ta noe blodprøve før det nærmer seg ihvertfall!

 

Litt morsmot det du nevner med den bobla, for jeg er utenfor bobla til det morsatt er bevist. Jeg er IKKE gravid, hehe. Er vel for å skåne meg selv fra skuffelsen at jeg har overbevist meg selv om at det ikke har klaffet. Har allerede lagt planer for neste syklus. Hender jeg er en snartur inni bobla da, men prøver å komme meg ut derfra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg veldig godt.LUUURT! For skuffelsen svei greit i dag, så neste syklus skal jeg ikke gire meg SÅÅ opp. Hvis det kommer en neste syklus(der dukket bobla opp gitt ;-) )

 

At du tenker slik er nok både sunnere og mer realilstisk, tror det må mye selvkontroll og beherskelse(og kanskje mer enn en skuffelse)til for min del, for å IKKE være i bobla etter EL.

 

Gleden er nok like stor for oss begge(boble eller ei) den dagen det henger fast en liten spire. ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hende jeg blir mer ivrig når IKM nærmer seg! Syns det er en evighet til IKM. Kan nok hende at jeg holder meg utenfor bobla fordi vi ikke fikk lagt inn så mye aksjer. Neste syklus, når vi har gjort "alt riktig", så kan det hende jeg er inni bobla jeg også!

 

Ja, tror nok vi blir like glade når den positive testen kommer!

 

Tiden går så sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med spiren, storkebarn! Lykke til videre :)

Håper vi resten kommer etter òg ;)

 

Et nytt eplefrø: Jeg håper det er fortsatt sjangs for deg!! :) Har dessverre ikke peiling på det med hcg og blodprøv.

 

Hvordan går det med resten da?

 

Jeg har fortsatt ingen symptomer. Heller ikke noe pms symptomer.

Så jeg vet ikke...vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg er litt delt når det gjelder den boblen. I det ene øyeblikket er jeg helt gira og tenker at jeg kan være gravid nå (altså optimistisk). I det neste øyeblikket er jeg i tvil (pesimistisk). Men jeg vet ikke hva jeg skal tro, prøver å være realistisk men det er faen meg ikke lett altså.

 

Men er ikke det de sier:

 

"Hope for the best, but expect the worst" (??) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det.. Håper virkelig dere henger dere på snart. Kjekt om vi er fleire herfra som hopper over til 1. Trimester. :):)

Lykke til me testingen dei neste dagene alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at noen allerede har fått streker, bra det gir liksom litt håp.

 

Er på 10dpo bare jeg, så ikkeno testing før til neste helg. men denne mnd har jeg nada symptomer, ikke ømme pupper engang, så blah ser ikke bra ut dette. men denne gravid bobla er jeg med på ja. juhuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære damer...

 

Som skrevet et lite stykke over, så har jeg vel egentlig innfunnet meg med at det ikke blir noen bebis denne mns, da hcg i blod var negativ i går,

 

Men jeg bare lurer på en ting. Jeg har aldri hatt PMS, og jg vet ikke om dette er det? Har skikkelige stikkinger i høyre eggstokk og generellt i nedre mage region. Prøver å finne litt om PMS men finner kun om psyken og sinn egentlig. Beystvortne har roet seg, men er fortsatt kvalm og har mye vondt. Tenker selvfølgelig fortsatt at det kanskje kan være en liten bebis...? Hvilket tilsier at eggløsning var enere enn forventet, og at egget festen seg veeeldig sent. FYSJ, som jeg klamrer meg fast til bobla. :-)

 

Har dere vondt i magen/ evt eggstokker ved PMS?

 

Stor klem på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier ikke å ha vondt i eggstokkene ved PMS. Pleier å ha menssmerter/murringer. Men i det siste har jeg selv vært litt øm i nedre del av magen - i tillegg noe stikkinger.

 

Får litt menssmerter/stikkinger (akkurat som om livmora strammer seg) når jeg sjekker tappen. Vet ikke om det har noe å si men er litt ubehagelig å sjekke tappen for tiden.

 

I tillegg litt øm der nede...

 

Ellers ingen PMS symptomer, som jeg pleier å ha - som for eksempel hodepine, menssmerter/murringer og spesielt hormonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMS er vel veldig individuelt, men hvis du ikke har hatt det før, så er det jo rart at du plutselig har det nå, er det ikke? Ville tro at vi fulgte vårt eget mønster?

 

Mine PMS er stikkinger/murringer (nesten så det kiler, veldig plagsomt) i ene eggstokken og billelitt vondt i brystvortene (ikke store smerter, men nok til at jeg kjenner det). Dette varer fra noen dager etter el til tr kommer, men varierer hvor mye jeg merker det fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt, men jeg vet liksom ikke hva som er MITT mønster lenger, har gått på pillen så lenge, at jeg virkelig ikke husker hvordan PMS var, og om jeg noen gang hadde det, eller var påvirket av det.. Nei, det er nok bare en ting å gjøre, VENTE Å SE. Er det ikke bebis, så er det PMS, enkelt og greit. Og da vet jeg det neste pp i såfall. :-)

 

Hali: Er ltt redd for å sjekke tappen for tiden jeg, i tilfelle det er noe som gror der oppi.. Men jeg har da gjort det et par ganger likvel siste dagene, og da har jeg oxo litt murringer etterpå faktsisk. Kan jeg spørre hva du kjenner etter? Og hvordan er det kjennes ut der oppe nå? (noget intimt spm kanskje...men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplefrø: Begynner å lure om jeg skal slutte å tafse på tappen mer. For liksom litt murringer, og akkurat som livmora strammer seg. Litt stikkinger - det kjennes ut som et mildere versjon av menssmerter.

 

Er litt øm både der nede, og i nedre del av magen og ryggen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fy f... Og jeg som var så rolig og hadde føtene mine godt plantet i jorda i begynnelsen av syklusen. Nå er tankene mine helt på bærtur; er så utrolig nysgjerrig og utålmodig!

 

Og saken blir ikke lettere når jeg sitter her med "symptomer" som kan være tegn på både graviditet OG tr...

 

Og det er f ikke så lett å tenke på noe heller.. Det er på kvelden det er verst. På dagtiden har jeg lillegutten til å distrahere meg, men kvelden sover han - da dukker tankene opp.

 

En uke har aldri følt så lang!!

Noen som eier en tidsmaskin? Så kunne jeg reist til framtiden og sett resultatet slik at jeg slapp å være frustrert, nysgjerrig og utålmodig i nåtiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som jeg skulle skrevet det selv. Vi er i ganske lik situasjon om dagen Hali. Har selv en gutt som er flink til å få tankene min på rett sted.

 

Jeg hadde ALDRI trodd jeg kom til å bli så gira, i natt prøvde jeg å forklare min kjære om festesmerter, som han selvfølgelig ikke ville høre om. "Du må slutte å tnke så veldig på dette her" sa han bare.. Og jeg ble videre liggene å tenke, og kjenne etter på denne murringen.

 

Vet du, JEG tillater meg selv å bli skuffet jeg, for jeg har en så vanvittig sterk følelse av at jeg ER gravid! Og hvis jeg ikke er det? Jaja, så er jeg sår en dag eller to, også er det jaggu klart for en ny prøve periode, der jeg VET hva denne kroppen er i stand til, mtp lureri. Så da tror jeg at det blir ganske så mye lettere! Vi er heldige slik, vi er i starten på det hele, kanskje det klaffer, kanskje ikke, men allerede om 14 er det klart for nytt forsøk :-)

 

Og jeg kjente på skuffelsen etter blodprøven jeg tok, og den takler jeg igjen om så er. Det er tross alt først pp som sagt, og jeg forventer derfor å måtte prøve litt. Tror skuffelsen er værre etter utallige pp.. Så nå skal jeg bare kose meg, og tenke på det så mye jeg vil, har jeg tenkt. Har innkapslet meg godt inn i gravid-boblen, og her blir jeg. ;-)

 

Og Hali, jeg håper så veldig du kan nyte uka som kommer, og heller ta det som det kommer.? Er god plass inni bobla her hos meg! :-)

 

Stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg føler meg gravid, men jeg lever i god tro at vi har vært så heldig at det har klaffet på første forsøk. Man kommer langt med å håpe :) *Happy thoughts*

 

Eplefrø: Vet du hva, jeg tror jeg blir med inni bobla hos deg! :)

 

På ikm dagen er jeg og sønnen på langtur til Trøndelag og besøke bestemoren hans (min mor). Så det passer fint den helgen om jeg skulle bli skuffa. :)

 

Ååå, jeg må fortelle noe søtt.. Jeg hadde en koselig samtale med sønnen min (3 år i nov.) her om dagen, om han kunne tenke seg en baby å holde og leke med osv. (han skjønner helt ikke ordet søsken; søster/bror), så derfor sier jeg baby. Til å begynne med sa han nei, men når jeg nevnte leke med og holde - da sa han ja. Litt senere på dagen satt vi på pc, så så han et bilde av baby (reklame) på skjermen - så sier han: "se en baby - mamma får baby snart", så ga han meg en klem :) Gjett om mammahjertet mitt smeltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søøt! <3 Ja, kanskje mamma får baby snart. :-) Tenkte jeg skulle teste fredag, err'u me på den?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg godt stå vakt utenfor bobla jeg da! Klarer ikke helt å tro at jeg er gravid. Er 1.pp her også, og man skal jo ha rimelig flaks for å klare det på første forsøk. Tror ikke jeg er så heldig, men håper jo selvfølgelig!!

 

Er så kjedelig, for jeg har bare pms symptomer!! Kunne jeg ikke fått bare en annen symptom, så jeg kunne håpet litt!!!"?!?!? Hehe.

 

Heldige dere som skal teste på fredag. Tror ikke jeg skal teste før etter neste helg jeg. Kjenner jeg grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig kom jeg på at imorgen begynner jo uka "vår". Er visst mange som har IKM i morgen, og kan teste. Lager en testeliste jeg ;-)

 

Når skal du teste?

 

Mandag

 

Tirsdag

 

Onsdag

 

Torsdag

 

Fredag

 

Lørdag

 

Søndag

Babysyk

 

Gravid

Storkebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du teste?

 

Mandag

 

Tirsdag

 

Onsdag

 

Torsdag

 

Fredag

Hali

 

Lørdag

 

Søndag

Babysyk

 

Gravid

Storkebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...