Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 40¸.?°´¯)?<8


Hali

Anbefalte innlegg

Kopier og skriv inn navnet:

 

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

 

Onsdag 5.

##Luca##

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

 

Søndag 9.

 

*************

Gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det dags igjen damer, gleder meg til ny runde. like positiv og har trua hver gang hehe. Bare en g-test igjen i skuffa, må vel bestille flere før ikm 8 oktober.

 

Jeg har to nydelige gutter fra før, og satser nå på tredjemann elr tredje jente hihi

 

Ser noen her har mistet ganske seint, så trist da dere. At man ikke skal klare å slappe av før etter uke 20!! huff har heldivis sluppet å oppleve dette, men kjenner det stikker i meg hver gang jeg er inne på 1 elr 2 tri og ser det er noen som må tilbake på bli gravid.

 

Det er godt vi er mange og kan dele bekymringer og tanker på godt og vondt.

 

 

 

 

Kopier og skriv inn navnet:

 

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

 

Onsdag 5.

##Luca##

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

Snia med to flotte gutter

Søndag 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

Lise30

Onsdag 5.

##Luca##

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

Snia med to flotte gutter

Søndag 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært flott temper og bitte litt blod i dag!!! Lover bra må jeg si.

 

Er jo bare 5 dpo i dag så må vell i hvert fall vente fem dager... Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som begynneå kjenne etter små hint til en graviditet her inne eller? jeg kjenner etter støtt og stadig, men har lært at tinfg kan være litt psykisk når en så gjerne vil bli gravid. det jeg kjenner nå er litt ømme pupper og mensmurringer... har litt over en uke til ikm... trur nok det er ønsketenking til det motsatte er bevist. blir ihvertfall ikke testing før ikmdagen el dagen etter. nesten hver gang jeg har testa på ikmdagen så kommer mensen en time etter... orker ikke bruke masse peng på tester hele tide. da jeg ble gravid tidligere i år var jeg helt sikker på at jeg var gravid da jeg tok testen og det stemte. tør ikke helt å stole på noe før en positiv test. blir nok en lang uke.

 

Hvorfor er det bra med bittelitt blod maya86? kan det være festeblødning tror du?

er litt blond på dette siden begge graviditetene mine kom da vi ikke prøvde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaraklar

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

Klaraklar

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

Lise30

Onsdag 5.

##Luca##

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

Snia med to flotte gutter

Søndag 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytter inn her jeg også! Trodde egentlig jeg hadde el neste uke og vi skulle begynne aksjeleggingen i helga, men igår når jeg var på do hadde jeg el. Ble plutselig litt stresset for vi har ikke hatt sex på en uke. Var nesten så jeg følte jeg måtte dra hjem fra jobb, hehe (gjorde ikke det da). Fikk lagt inn aksjer idag tidlig, har liten tro på at det holder, men men, kommer nok til å ha masse "symptomer" når ikm nærmer seg allikevel!

 

vi er i vår første ordentlige pp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

Klaraklar

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

Lise30

Onsdag 5.

##Luca##

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

Snia med to flotte gutter

Babysyk85

 

Søndag 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også:)

Har vært klar for å prøve i en evighet kjenner jeg, samboer og jeg begynte å prate om det for 1,5 år siden, men han har utsatt og utsatt, av diverse grunner ganske lenge. Men fikk "lov" å ta ut spiral i april, og jeg har jo liksom håpet det skulle skje noe etter det, selvom vi har vært litt forsiktige, da han fortsatt ville vente litt!

Forrige måned ble han endelig klar men han var da bortreist med jobb i en uke under el..

Denne måneden derimot, har jeg mer tro på!

Føler jo at jeg har vært prøver i ett år allerede, fordi jeg har tenkt så masse på det, men dette er jo i utgangspunktet vår første pp.

Jeg vet han fortsatt synes dette er litt "skummelt", og prøver å ikke prate/stresse med dette til han for mye, tror han liksom ønsker at det er noe som liksom bare skal skje, uten planlegging/styr frem og tilbake.

Derfor er det godt å lese/skrive litt her inne, for dere vet jo sikkert at tankene ikke er så lett å legge fra seg:)

Har ingen barn fra før, og håååper så inderlig at det snart blir et!

Søndag 9. har jeg ikm!

Pos el-test x 2 I går og fikk lagt inn aksjer i går og håper i dag + i morgen! Hvor ofte/mye har dere sex rundt el?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sies det MaMma311207+MA at man kan få en mini mini blødning når egget fester seg i veggen i livmora. Men vet jo ikke om det stemmer, men fikk et lite håp. :-)

 

Jeg blir så innmari fort mett denne uka, og er oppblåst. Akkurat som sist jeg var gravid. Men det er sikkert psykisk...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minima<3: Det må være en lettelse at han endelig vil prøve! Håper du blir gravid fort!

Vi fikk beskjed fra gynekologen om å ha sex anne hver dag, så ikke sæden skulle bli utvannet...

En anna lege sa hver dag, men stoler mer på gynekologen...

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Hvordan går det med dere? Tipper de fleste av oss har fått el?Jeg er nå på min 4 dpo, symptomjakten har startet :) Krysser alt jeg kan for at det klaffer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaraklar

Er i kveld sånn omtrent 6-8 dpo. Det føles ut som om det har gått minst tre uker. I morra tester jeg med test fra Rsfu. Jeg vet at det er for tidlig, men klarer ikke å vente lengre. Liten selvkontroll her. :) Foreløpig er det bare puppa som strammer (eller jeg har sinna-pupper, et uttrykk jeg fortsatt ler av fra en annen tråd her inne. Hehe). Men ingenting annet som gir noen hint. Blir gal av å vente!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minima, kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver!! Vi snakket ordentlig om barn for ett år siden, men samboer har ikke vært klar før nå, etter mye om og men. Kunne nesten ikke tro det var sant! Sluttet på p-piller i mars, og vi har hoppet av i svingen siden det. Har jo håpet på en liten "ulykke" siden det, så skjønner hva du mener! Når vi endelig har begynt å prøve, tror jeg vi har klart å bomme på el, fordi el kom tidligere enn antatt, så irriterende!!! Hehe!

 

Her er jeg akkurat ferdig med aksjelegging, (hvis vi rakk el) så det er litt tidlig med symptomjakt enda! Misunner de som kan det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er i dag 9 dpo, begynne å nærma seg testetid med stormskritt! :D

Har litt såre pupper og litt stikninger i både venstre og Høgre siden. hadde akkuratt samme smertene når eg vart gravid i juli og mistet.

Får håpe det går veien no! :) når begynner dere å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minima og Babysyk: kjenner meg godt i det dere skriver òg. :)

Jeg har vært klar siden sønnen vår passerte 1,5 år. Men mannen har ikke vært klar før nå. Jeg slutta med pillene i mai, men vi brukte da kondom. Men jeg brukt tiden uten pillene til å bli kjent med syklusen min igjen.

Dette er vår 1pp. Men jeg/vi stresser ikke - med første mann tok det 8pp, så vi er liksom forberedt på at det vil ta lang tid.

 

I dag er jeg 3dpo. Jeg har ikke tenkt å teste i det hele tatt. Det frister heller for å være helt ærlig. Jeg tror jeg skal se hvordan det ligger an med temp. målene mine - dersom de ser lovende ut (slik som forrige svangerskap) tester jeg.

 

Kjenner ennå ikke noe særlig men det er litt for tidlig til det ennå ;)

 

Men jeg håper og krysser fingrene for det har klaffet denne pp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig en god følelse at man så smått har startet:)

Selvom jeg ikke klarer å se for meg at jeg skal bli gravid noengang, hehe, vet ikke hvorfor, men det er vel frykten for at man av noen grunn skulle slite med det.. Og siden jeg har blitt litt skuffa hver måned siden spiralen ble tatt ut, har jo alltid tenkt at det har vært en ørliten sjans.. Men jeg kan jo ikke ta sorgene på forskudd!

 

Babysyk85 og Hali, godt å lese at flere har hatt litt ubesluttsomme menn, det er jo frustrerende for det er jo ikke mye man får gjort annet enn å vente heller.. Jeg er glad nå for at jeg har vært litt tålmodig, godt å vite at han deler gleden med meg 100% når det evt klaffer:)

Også er det bare å krysse fingrene for denne måneden:)

Så synd hvis dere kanskje har bommet, Babysyk85, men man skal jo aldri si aldri.. Hvordan regner du ut el?

 

Noen som har mye erfaringer med el-tester?

Hadde to positive på fredag og to positive lørdag (siste over midnatt), søndag formiddag var den i grenseland og søndag kveld helt negativ.

Det burde vel stemme at eggløsningen skjedde en gang tidlig søndag?

Hadde sex fredag kveld og søndag etterm..

Rakk liksom ikke mer før det hele tilsynelatende var over, hehe.. Får fortsette for sikkerhetsskyld:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plan er å ikke teste før noen dager etter ikm, så jeg ikke blir skuffa. Hvis jeg tester før, blir jeg først skuffa av negativ test, og så når tr kommer.

 

Minima, har bare tatt utgangspunkt i forrige syklus, og regnet ut i fra det. Får tydelig el-slim, så da vet jeg det sikkert når den kommer. I de forrige syklusene har jeg tellt dager fra da jeg tror el har vært og fram til tr, dette har stemt ganske bra. Bommet jo litt denne gangen, (vi skulle jo begynne prøvingen igår, og håpet var at el skulle komme denne uken en gang, sånn at vi hadde fått lagt inn noen aksjer i forkant) så neste gang skal jeg ta utgangspunkt i korteste syklus, og begynne den stooore aksjeleggingen noen dager før dette, og fram til noen dager etter el.

 

Holder dere dere unna alkohol mellom el og ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

Klaraklar

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

Lise30

 

Onsdag 5.

##Luca##

Et nytt eplefrø<3

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

Snia med to flotte gutter

Babysyk85

 

Søndag 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM uke 40 it is!!! :-))) Og dagene går jo så seeeent!!

Har IKM 5 oktober, om syklusen velger å sammarbeide. Har en gutt fra før av som nettopp fylte året, og jeg har så lyst til å ha dem tett.

 

Hadde bestemt meg for å ikke la dette stresse meg, men jeg blir jo så ivrig, og det å være her inne, gjør jo ventetiden så myyye koseligere!! Og sambo er drittttt lei av å høre om el-slimet mitt, tappen min, og ilinger og kilinger her og der. ;-)

 

Dustete meg kjøpe en g-test i dag. Jeg har så innmari metallsmak i munnen!!..?? Så rart? Er uvell, og rar liksom. Og trodde kanskje jeg hadde vært gravid med mens forrige mnd, men det hadde jeg ikke ! Blendahvit. Fortsatt leeenge til IKM, så det skremte meg ikke.

 

Kjenner dere noe anderledes med kroppen (allerede?) Symptomer kommer vel ikke etter noen dager?

Hadde nok EL i helgen(virket slik mtp el-slim og tappen) så da hoppet vi litt i høyet.. Så får vi se. :-)

 

Gleder meg til dagene fremover her inne!!! Oi, nå er det ungkaren på Tvn gitt. :-)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85 - har ikke holdt meg unna alkohol hittil og tenker egentlig at med mindre dette etterhvert ser ut til å bli vanskelig, så skal jeg leve som normalt frem til positiv g-test.. Prøving kan jo ta lang tid og for meg blir det litt kjedelig å måtte begrense slike ting 50% av tiden..

Men alt med måte da, jeg drikker meg veldig veldig sjelden skikkelig full, så det er jo for min del bare snakk om noen glass vin i ny og ne, tenker at det ikke er så farlig.. Det blir jo full stopp tidsnok uansett, når man endelig er gravid..

Kan som sagt hende jeg justerer meg litt hvis jeg ser at det blir mange pp uten hell da..

 

Verre for meg er at jeg røyker, tenker å slutte og har gått halvhjertet inn for det flere ganger men så blir det med det..

Slutter i fem måneder for ett år siden da vi egentlig hadde snakket om å begynne å prøve, men så startet jeg etterhvert igjen da samboer ville vente igjen og motivasjonen dalte..

Vet at jeg ikke ville hatt noe problem med å slutte når jeg får konstatert graviditet, men jeg bekymrer meg litt nå iom at det som kjent kan påvirke fertilitet:( Må ta meg i nakken her!

 

Et nytt eplefrø: Kjenner meg igjen i det du sier om å bli ivrig!

Er egentlig ganske avslappet på det meste som person, men merker at iveren tar overhånd selv! Det er jo så spennende.. Tiden skulle bare gått liitt fortere.. Rart at to uker kan virke så lenge... Tålmodighet er en fin ting, som jeg desverre ikke fikk utdelt særlig mye av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les "Endelig ikkerøyker" av Allen Carr, som sluttet etter 33 år og 100 sigaretter daglig: http://en.wikipedia.org/wiki/Allen_Carr

 

Den hjalp meg og sambo å slutte etter 10-15 år da vi ble gravide første gang. Var utrolig nok ikke vanskelig etter å ha lest denne (korte) boka.

 

Hvordan går det ellers med symptomene, dere? Jeg fikk veldig ømme pupper (spesielt brystvortene - AU!) kun TRE(!!!) dager etter el - er det mulig? Noen som har opplevd dette? Tør ikke håpe, da, synes jeg har diverse symptomer hver mnd.

 

Aner ikke hvilke tidlige symptomer jeg hadde de to forrige gangene, da spiren satt på første forsøk og jeg ikke tenkte at jeg kunne være gravid, bortsett fra litt bilsyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! :)

 

Hvordan går det?

 

Her er jeg 5 dpo. Kjenner at jeg er øm i nedre del av magen og ryggen - sånn typisk pms-symptom. Så jeg prøver å ikke legge så mye i det da Prøver òg ikke å lete etter symptomer for da blir jeg gal tilslutt.

Vi får se hvordan temp. målene ser ut om ca 8-9 dager.

 

Er det noen som er skikelig optimistisk på at det har klaffet??

Få høre.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne72:

 

Har hel forferdelig vondt i brystvortene selv, skal jeg si deg! Litt usikkert når jeg hadde eggløsning, enten så var det nå i helgen(tror det grunnet tapp og el-slim) ellers så var det rundt den 19. (som hadde vært riktig i forhold til syklusen, som er helt på bærtur..) Men uansett så har jeg det, og det er jo egenlig aaalt for tidlig!? Også har jeg den forferdelige metallsmaken i munnen som jeg trodde var psykisk, som dukket opp på søndags morgen, den har bare blitt værre, mystifistisk.. Merkelig om en SÅ sterk smak kan være psykisk!

 

Uansett, gleder meg SÅÅÅÅ til oktober! Blir så spennende å se om jeg er et psykisk-vrak, eller om alle disse symptomene kommer fra en liten spire! <3

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på symptomjakt men idag, etter å ha vært på så sjekket jeg sekreten og prøvde å kjenne etter tappen (den var umulig å kjenne, for langt høyt) men uansett...

 

Etter dobesøket fikk jeg ekstreme stikkinger; i nedre del av magen og ryggen, og så i underlivet (og litt menssmerter) - de var så ekstreme at jeg måtte legge meg ned og krølle meg sammen.

 

Hva det var har jeg ikke peiling, men vondt var det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...