Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 40¸.?°´¯)?<8


Hali

Anbefalte innlegg

Tok friheten til å lage denne tråden, i håp at det er flere der ute med ikm i uke 40. :) Dette er 1pp vår, og jeg er spent og gleder meg . Vi har gjort dette før (for 3 år siden), og da tok det 7-8pp før det klaffet.

 

Hva er deres plan denne pp, damer??

 

Gleder meg til å skravle med dere fram til ikm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg er inne i pp2. mistet i 20de uke i juli, så vi fikk beskjed om å sette i gang igjen uten å ha fått mensen, men nå dukket den altså opp og jeg vet no at systemet er i gang igjen uansett. men kjedelig å begynne pånytt igjen. har ikm ca 4. oktober:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner dere, jeg:) Ikm mellom 5. og 7. oktober.

Har to fra før som satt på første forsøk, men siste var 5 år siden, og nå har vi ikke brukt prevensjon siden mai - uten at noe skjer.

Er vel alderen som tynger selv om ingen tror at jeg er snart 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg meldingen din ordentlig, MaMmA311207+MA - så trist at du mistet etter så lang tid - føler med deg! (Men supert at systemet er oppe og går igjen, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ubeskrivelig vondt. smerter veldig enda, men har begynt i jobb igjen for legen sa at det er lurt å komme i daglige rutiner for å få hormonbalanse i kroppen. da satser jeg på at legen snakker sant:) det var uansett godt å jobbe igjen. håper ihvertfall på at det klaffer snart. har en datter på 3.5 år fra før. har dere barn fra før? hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at du mistet, MaMmA311207+MA. :( Håper det klaffer for dere!!

 

Jeg er vel veldig realistisk på at ting vil ta tid - så stresser ikke.

 

Måler dere temp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men har vurdert det. er det om morgenen det er best og når tempen øker så nærmer el seg eller har el kommet? har vurdert å kjøpe eltester. noen som vet om billigtestene er bra?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er om morgenen - med en gang man våkner/står opp, for da er kroppen hvilemodus. Helst samme rutine hverdag. Når man ser at tempen har økt/stiger (0,2-0,5 grader) da er el i gang.

 

Jeg syns det er ganske greit for da er det lett å se når man har/har hatt el. Og om det har klaffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da trot jeg at jeg skal prøve det. da jeg bele gravid sist hadde vi oss bare en gang og det var ikke akkurat da jeg trodde jeg hadde el, så vi var mildt sagt overraska over positiv test. tror det da kan være lurt å måle tempen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg tror jeg har IKM i uke 40. Har hatt syklus på 29 dager, og 26 dager. Så er litt usikker. Får se når EL kommer.

Tempen viser bare når man har hatt EL. Jeg temper, bruker Ladycomp. og bruker EL tester.

 

Håper det klaffer denne gangen, jeg hadde egentlig termin 4. oktober så blir veldig sårt hvis tante rød kommer igjen.

 

Lykke til med EL leting og kosing! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn her, jeg og. Venter ikm 5/6 sept. Min 2. pp - har en gutt på 2 år som satt på første pp:) Så jeg var nok litt bortskjemt da. Krysser fingrene for pp 2 . Har kjøpt meg CB eggløsningstest-er ikke av den tålmodige typen...Ønsker oss alle lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Joiner dere jeg da, tr kom i dag, så da har jeg ikm den 6. Vi er nå i vår 6pp. Jeg temper, synes det er greit å se om jeg har fått eggløsning og også om det har klaffet. Lykke til jenter :) Denne gangen er det vår tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikm 5 oktober, da er jeg i paris og da hadde det vært flott å bli positiv den stunden jeg er der! :)

 

jeg er i 5 pp, min 2 pp med cbfm.

jeg fikk min første el i min 4 pp, etter 10 år med pillen.

men, så har jeg for kort lutealfase, tiden fra el til mens, så nå hiver jeg innpå dong quai urte kaplser frem til el, og wild yam etter :)

 

håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner dere her, har IKM 2. oktober.

 

Jeg har en liten mistanke om at lutealfasen min er litt kort, tror den er 11 dager, men da skal jeg forsøke med wild yam.

Cornflake 6pp: tar du wild yam fra den dagen du har el eller pos el-test?

 

Skal ikke ta el-test denne pp, bare følge med tempen og el-slim. Denne mnd håper jeg mange av oss får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med wild yam fra 1dpo, altså den andre dagen jeg tester negativ etter positiv el test. Dette for å være helt sikker på at jeg har hatt eggløsning før jeg begynner med wild yam. Mitt lutealfase økte fra 12 til 14 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jeg hører vel inne her nå. Er inne i pp13..tror jeg, om jeg har telt riktig. Begynner å bli lei, motløs og sliten. Så denne pp skal jeg prøve å ikke styre så innmari.

 

har første dag i TR i dag, syklus på 25 dager, så da er vel IKM torsdag 7.oktober? Noen andre rundt samme tid?

 

Ellers noen gode kjerringråd dere kan komme med til ei som begynner å bli lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Jeg har også IKM uke 40! Det blir vår 4 pp, etter at vi mistet i sommer, og da hadde det tatt tre år å få det til, så er litt motløs og litt optimist sånn omtrent omhverandre. Så alle mine tanker til deg som også mistet, det er grusomt, men man må jo bare se fremover.....

 

Min lutealfase er også kort, 11 dager. Men har hørt at det ikke er for kort. Er det ikke ti dager og mindre som er for kort? Så jeg vet ikke om jeg bør prøve å forlenge den, kanskje......Vet ikke så mye om det.

 

MEN skal prøve å være litt mer avslappet i hodet denne gangen. Tar litt av med symptom-jakt og redd for å gjøre noe galt, hoppe for mye, spise feil osv etter eggløsning. Det blir jo bare tull.....

 

Det blir spennende å følge alle fine damer her, og masse lykke til alle og en hver!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner jo å bli en god gjeng her inne :) Stå på jenter, nå starter jakten på gullegget :) Jeg har el rundt den 21. eller 22., flere som har da?

 

*klem*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...