Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 40¸.?°´¯)?<8


Hali

Anbefalte innlegg

Hali:

Aldri hørt om det, men det jeg HAR hørt om , er at noen faktisk kan kjenne at egget fester seg, kanskje det var det du kjente? ;-) Du gjorde iallefall ikke noe gal ved å kjenne, hvis det er det du tenker på. Mye rare vondter man skal igjennom, når/hvis man er så heldige å bære en liten spire. :-)

 

Og vi liker jo å tro at det er derfor? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvem vet hva det var. Men vil ikke dvele på det, for tilsutt så innbiller jeg meg andre ting òg.

 

Men jeg håper det er en liten spire som har festet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det egentlig er litt tidlig med symptomer, er bare 3dpo. Men erpå en måte øm i høyre eggstokk. Var det forrige syklus også, men usikker på om det var akkurat sånn øm jeg var, eller om det var litt anerledes. Var øm mer eller mindre hele tiden mellom el og tr. Kanskje jeg ikker er øm den gangen jeg er gravid.

 

Jeg leste også et sted at noen kjenner når egget fester seg.

 

Tappen min sitter høyt oppe, og jeg syns den er litt åpen, men det syns jeg jo hele tiden da så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje dårlig gjort å nevne dette, men da jeg var gravid med første snuppe hadde jeg sånne smerter at jeg måtte legge meg ned, eller gå rundt! (ligner litt på veer eller supersterke menssmerter) dette varte av og på i ca 2 uker fra ca uke 4!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se iallefall :)

Men jeg syns 5 dpo er litt tidlig ennå med symptomer...

 

Jeg håper liksom men jeg har ikke lyst å legge for mye i symptomene for da får jeg falske forhåpninger - og så ender jeg med å bli veldig skuffa når/hvis TR dukker opp. For den skuffelsen er så tung, syns jeg - spesielt hvis man har lagt for mye tanker i symptomene, som visste seg å være PMS-symptomer!

 

Hva med dere andre? Hvilket dag er dere på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så spennende!!! :-))) Håper de fleste, om ikke ALLE smeller til og hopper videre til 1.Trimester. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer den.. Du har så rett, er en uke dpo ( tror jeg, kanskje...) og river meg selv ned fra den rosa skyen flere ganger om dagen. Har bestemt meg for ikke å bli skuffa om TR dukker opp, og heller bare surfe på spenningsbølgen!! (phht.. Lett å si liksom. ) :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg er nå på min 7dpo, prøver å ikke ha altfor høy forhåpninger så jeg ikke blir helt knust hvis tr dukker opp. Symptomene mine, oppblåst, kviser og litt øm på puppene. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, symptomer og symptomer - jeg kjenner at det stikker i nedre del av magen og ryggen innemellom. Kjenner også murringer (det bobler en del i magen) og har en mild versjon av menssmerter.

 

Men jenter; hvis vi skal være litt mer realistisk her: HVOR TIDLIG KAN MAN EGENTLIG KJENNE SYMPTOMER???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den siden som heter "uke-til-uke, mor, så står det at man kan kjenne symptomer i uke 3. det er jo fra 1-7 dpo hvis jeg har skjønt det riktig. Men jeg tror at man ofte kjenner ønske-symptomer. Skulle ønske jeg kjente bedre etter og noterte hva jeg kjente før jeg begynte prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, men jeg legger bare merke til ting som alldeles ikke er slik til vanlig, og da velger jeg å kalle det " symptomer" inntil de motsatte er bevist.

Problemet er gjerne at man ikke et hva som er reelt, og hva som hodet selv har klart å få en til å føle , hvis man kjente EXTRA godt etter. Men vonde brystvorter, og metallsmak i munnen er noe jeg kjenner godt, fysisk, og det er mot normalt. Og det liker jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt epletre: Hvilket dag er du på igjen?

 

Forrige syklus noterter jeg symptomene som dukket opp etter EL (ikke nøyaktig dager); stikkinger, mensmurringer, kvalme var blant de som dukket opp. Derfor vil jeg ikke fokusere på de "vanlige" symptomene, men som du sier Et nytt epletre - de unormale :)

 

Herregud, så spennende dette skulle være da. Gleder meg til å følge med på temp.målene mine framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det, vi må fokusere på de unormale symptomene. Jeg har ingen, men har jo ikke kommet så langt, så det er ikke så farlig.

 

Prøver å ikke kjenne så mye etter, og syns jeg har vært flink hittil. Men det har vel litt med at det er så kort siden el. Blir sikkert gal mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali: Usikkert er jeg redd. Ifølge syklus, skulle jeg nok hatt eggløsning 19.09, men begynte ikke med El-slim(vil jeg tro..)før for akkuratt en uke side, som opphørte fredag. Så jeg er veldig usikker faktisk. Så kanskje en uke? Venter iallefall TR den 5 okt. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 3.

 

Maya86

ec71 3pp

Lykkepiller

Storkebarn

Klaraklar

 

Tirsdag 4.

 

MaMma311207+MA

Lise30

 

Onsdag 5.

##Luca##

Et nytt eplefrø<3

 

Torsdag 6.

Cayenne72

 

Fredag 7.

Hali

Maysan<3Prøver<3

 

Lørdag 8.

Snia med to flotte gutter

Babysyk85

snuppo

 

Søndag 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-P Jeg holder på å bli sprø av å IKKE tenke på det.

Var hos legen i dag, av den grunn at jeg skal ha en MR i nærmeste fremtid grunnet bekkenproblematikk. Og da sa jeg til legen at; " jeg burde kanskje vente til mensen kommer, har en liten følelse av at den kanskje ikke dukker opp. Så sier han; "Du, jeg skulle til å spørre deg nå, om du er gravid, for det ser sånn ut på deg. ( ?) Sist jeg var gravid og kom til han første gang, sa han det nesten i den jeg satt meg ned. " Nå er du gravid." Og jeg spurte i dag, som sist. "Hvordan kan du si/se det?" " Jeg ser det på øyene dine, og ansiktet ditt generellt. Har sett noen 1000 tilfeller nå, og det er lett å kjenne igjen, og jeg kjenner deg ganske godt nå. " Så det ble ingen MR.

 

Åhh, hvilket gjør skuffelsen så UTROLIG mye større, hvis jeg ikke er det, for han fyrte på bålet RIMELIG greit kan man si.. Og hvor lett er det nå da, og si att man IKKE skal tenke på dette her, og slutte å kjenne etter symptomer,jo, splitter pine umuuuuulig!!

Syns liksom ikke selv at jeg er så gravid i dag, som jeg følte i går. STAKKAR PSYKEN MIN! Men det er da moro lell, så lenge man lever i denne lille boblen! Håper det står bra til med dere andre, at dere er fulle av vondter og ømheter o.l. ;-)

 

Klem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom lesing! Skjønner at du ikke akkurat fikk mindre forhåpninger nå ja!! Da håper jeg du får en positiv test ganske snart!

 

Begynte jo å få litt ømhet nedi der like etter at jeg skrev her. Veldig tilfelidg..... ehh... Den psyken min.

 

Har tenkt litt på det du nevner om at dette er morro. Jeg ville ikke vært foruten denne prøvetiden. Tenk så heldige vi er som kan gå å glede oss allerede nå til at et lite nurk kommer. Foreløpig syns jeg ihvertfall det er utrolig spennende. Om ett år, hvis jeg fortsatt er her inne, sier jeg sikkert noe annet, men så lenge det ikke tar veldig lang tid går det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..litt av en legetime, Epletre :) Håper han/hun har rett ;)

 

Herregud, tiden har aldri gått så seint men samtidig går jo den veldig fort.

Jeg dør av nysgjerrighet snart - er sååååå nysgjerrig på hva som foregår "der inne"; er det en liten spire eller er det bare den "døde" egget som jobber seg fram til eventuelt mens?!?!

 

Men som du sier, Babysyk - det er jo morro, hele prosessen egentlig.

Og vi kan dessverre ikke gjøre noe annet enn å faktisk vente.

 

Tempen min ble ganske høy idag, og det ble faktisk glad for - og jeg håper den holder seg høy hele veien nå :) Ellers har jeg ikke hatt noe symptomer - det kan jo være positiv??

 

Hvor er det blitt av de andre som også har ikm i uke 40?

Lurer hvordan det går med de òg?? Vi er jo tross alt ganske mange på den listen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her og leser støtt jeg:)

Har bare så lite å melde foreløpig:)

Er jo bare et 2-3 dpo, så har liksom ikke giddet å begynne å kjenne etter engang:) Synes hver dag er en evighet, til helgen får jeg nok mer fart på tankene, da er liksom eventuelle tegn litt lettere å relatere til graviditet.. Eneste er at jeg hadde litt -beklager detaljer- tykk,hvit utflod i går, bittelitt og var der bare engang da jeg gikk på do og begynner av fast vane å Google det:) Da kom jeg inn på et forum hvor noen skrev at det kunne være det ubefruktede egget som kom ut (2dpo)!

Frika helt, frem til virkeligheten tok fatt i meg igjen og jeg kom på at det er jo derfor man får mensen - egget og livmorslimhinnen som støtes ut?

Hehe, hun var kanskje ikke så opplyst hun som skrev det, men jeg er virkelig ikke vanskelig å lure om dagen:)

 

SÅ spennende legebesøk!! Krysser fingre og tær for at han har rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har hørt om noen som har fått utslag på RFSU sin graviditetstest så tidlig som de raklamerer for? 6-15 DPO.

 

I morgen er jeg 8 DPO og merker at jeg klør i fingrene etter å ta en test. Fryktelig tidlig da, men... Forrige graviditet hadde jeg ingen symptomer, og håpet vel egentlig at jeg ikke skulle få noen denne pp- ville sett på det som et godt tegn... Men her er det ømme bryster og murringer/stikkinger som begynte allerede 3 DPO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaraklar

Sukk, to negative rfsu-tester og ingen symptomer lengre, og en magefølelse som sier meg at det ikke ble noe av denne gangen. Men er jo bare ca 9-12 dpo (har ikke helt oversikten), så håpet er der ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tung i dag kjenner jeg, PÅ TROSS av deg supre legetimen min i går. Puppene har liksom sluttet å gjøre vondt, men jeg er jo sliten som bare det, til og med når jeg står opp i dag. (la meg 9 i går kveld av samme grunn), så det er jo kanskje bra?

Kan hende det bare er en forsvarsmekanisme, det at jeg ikke føler meg gravid i dag siden jeg gira meg så voldsomt opp i går. Jeg må kunne tåle en negativ test!

 

Tenker liksom tilbake på første gang jeg var gravid. Da var vi på jord-omseiling, og for øyeblikket i Australia, og jeg ante intet før jeg var 8 uker på vei. Og hadde jeg da slike symptomer? Ja, men ikke før etter jeg fant det ut. Faktisk, så hang jeg over doskålen dagen etter. Ehh... Psykisk sa du??? hehe. :-)

 

Så nå skal jeg slutte å kjenne, føle og lure så j..... Bare litt. :-)

 

What a rollercoaster... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...